Last news in Fakti

6 Януари, 2020 18:50 2 488 11

Четири управляеми колела за пикапите на Ford

  • ford-
  • f-series-
  • пикап-
  • шаси-
  • патент

Следващото поколение пикапи от F-серията на Ford могат да се сдобият с четири управляеми колела. Американската компания получи патент за шаси със завиваща задна ос.

Ford разработва подобна система в сътрудничество със ZF от 2017 г., но тя е предназначена за влекачи с ремаркета. Идеята е да се подобри управляемостта на композициите и устойчивостта при по-висока скорост.

Четири управляеми колела за пикапите на Ford

Новият патент описва новаторска електронна система на кормилната уредба и уникална геометрия на окачването. Концепцията е сходна с разработката на ZF и предвижда връзка между усилителя на волана, модула на спирачната система и изцяло нов заден мост.

От Ford все още не са потвърдили намеренията си да използват шасито с четири завиващи колела в сериен модел. Представител на Синия овал коментира, че патентът "не е доказателство за бъдещи бизнес планове или продукти".


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 куку руку ку

    9 7 Отговор
    система с 4 управляеми колела е дърта с 40 годишна давност. Японците направиха няколко модела през 80-те. При ниска скорост двата моста завиват противопосочно, за по-добра маневреност, а при високи скорости- съпосочно, за по-бързо изпреварване. само че вестибуларните апарати на шофьори и пасажери не издържаха и в крайна сметка всичко замря.
    Сега такива системи се използват за специализирани машини в тесни пространства. Галено им викаме "крокодили".

    Коментиран от #2, #8

  • 2 Хмм

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "куку руку ку":

    Ако не си чул, от няколко години пак ги слагат на коли, Форд дори са назад.
  • 3 Автотърговец

    3 6 Отговор
    Ауди и BMW го предлагат за колите си от 5 години насам

    Коментиран от #6, #9

  • 4 Алфа Вълкът

    2 3 Отговор
    Jeep Gladiator мисля, че също е така. Но за Форд мисля, че е грешка все пак е народен пикап и ще се оскъпи излишно. При положение, че има и доста слабо шаси.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 циганин

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Автотърговец":

    Не са 5 години, повече са. Имам F01 2010 година със тази екстра.
  • 7 Random

    4 1 Отговор
    И всичката тая технология на окачване от каруца... Хамерска му работа
  • 8 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "куку руку ку":

    Рено го предлага това от 10г. стандартно за колите си над средното оборудване и никой не се е оплакал, че вестибула му не е добре. Все тая е дали имаш динамична задна ос, 4х4 торквекторинг или тази система. Дори напротив, това намалява натоварването на вестибула, защото намалява крена. Просто бе скъпа системама, а сега вече е достъпна и за бюджетните марки.
  • 9 Ивайло

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Автотърговец":

    Даже от доста повече!!! Легендарната осмица е31 с прибиращите се фарове във върховото си изпълнение 850 цси го предлага това нещо още от началото на 90-те години;)

    Коментиран от #10

  • 10 Японеца

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ивайло":

    850 е най-несполучливият модел на бмв!
  • 11 Пластелин Пастелов

    0 0 Отговор
    Я па си карам още москвичо и мЪ боли
    фара за тоа американски ЗиЛ .