Японският технологичен гигант Sony изненада всички на изложението CES 2020 със собствен електромобил. Концептуалният Vision-S е витрина на най-новите постижения на компанията в областта на личния транспорт.
Елегантният седан разполага с цели 33 датчици, сред които CMOS-сензор за обработка на изображения, радари и лидари за разпознаване на хора и обекти. Същата функция, но вътре в колата, изпълнява ToF (Time of Flight). Vision-S има и система за автономно управление от второ ниво.
Както може да се очаква от Sony, интериорът изобилства на екрани. В подглавниците на предните седалки има два големи дисплея, а практически цялото арматурно табло представлява панорамен тъчскрийн. Допълват го два екрана, които предават сигнал от камери в предните калници вместо странични огледала.
Японците, естествено, са обърнали сериозно внимание на озвучаването. Системата 360 Reality Audio гарантира идеална акустика на всяко от местата в салона. Говорителите са вградени в седалките.
По време на представянето на Vision-S изпълнителният директор на Sony Кенчиро Йошида обяви, че прототипът е построен на изцяло нова платформа за електромобили. Според повечето специалисти става дума за разработка на австрийския концерн Magna.
Vision-S има два 200-киловатови електромотора, които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди и максимална скорост 239 км/ч. В разработката на електромобила на Sony са участвали също Bosch, Continental, NVIDIA и Qualcomm, но засега няма никаква информация дали се планира серийно производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 El chochone
Коментиран от #12, #29, #30, #31
11:33 07.01.2020
2 Бачо Киро
11:34 07.01.2020
3 Гаргамел
11:35 07.01.2020
4 фффф
Коментиран от #7, #13, #24
11:35 07.01.2020
5 aaxa
11:38 07.01.2020
6 joo
11:39 07.01.2020
7 ффф
До коментар #4 от "фффф":
Дизайн, аеродинамика, стил, преден багажник. Коя кола няма предница?Коментиран от #9, #19
11:43 07.01.2020
8 sdvsvs
11:50 07.01.2020
9 фффф
До коментар #7 от "ффф":
Ей така навремето първите коли с ДВГ са се правили с дизайн на файтони, а ей такива разбирачи са се чудили, "че каква друга може да бъде". Тесла Кибертрък няма ли предница, или не е аеродинамична без да е 2м. пред шофьора?Коментиран от #10
11:51 07.01.2020
10 Тези 2м
До коментар #9 от "фффф":
Тези 2м отпред може да спасят много животи. Аз лично не искам да посрещна някой с чело. По- добре е да има какво да,се смачка отпредКоментиран от #11
11:58 07.01.2020
11 фффф
До коментар #10 от "Тези 2м":
Че сложи и на страничните врати по един такъв джудж, щото стават и странични удари. За зона на деформация са предостатъчни едни 40-50см., вкл. предната гума. Останалото не само че не помага, но и вреди! Това е инженерно грешен дизайн, който има всички недостатъци на ДВГ и никое от предимствата на Ел. автомобил. Просто инерция от миналото.Коментиран от #16, #22
12:03 07.01.2020
12 Random
До коментар #1 от "El chochone":
За чий?12:11 07.01.2020
13 куку руку ку
До коментар #4 от "фффф":
Два двеста киловатови двигателя... Да не са с габарити на цигарена кутия? А преобразувателя за захранването им? да не говорим, че трябва да има и някакъв механичен редуктор. Вервай, под предният капак и юмрукът си не мо'иш вкара.Коментиран от #14, #20
13:12 07.01.2020
14 фффф
До коментар #13 от "куку руку ку":
200kW електродвигател е голям колкото цял стек (10 кутии) цигари. Останалата карантия е колкото стандартен 100Ah акумулатор. Вече има десетки ел. коли, които са с дизайн на такива. Тази не е. Както и първите модели на Тесла впрочем.14:00 07.01.2020
15 Borislav Popov
15:10 07.01.2020
16 Сух
До коментар #11 от "фффф":
Само че не се движиш странично, а на пред, логически коментара на 10 ми изглежда по смислен, някак си не вярвам, да си по голям инженер конструктор от тези на Sony..15:13 07.01.2020
17 Харакир Сепуков
17:05 07.01.2020
18 Снежана
17:08 07.01.2020
19 Космос
До коментар #7 от "ффф":
И безопасност. Има зони на трансформиране до копкита именно в предната част!17:46 07.01.2020
20 Ами
До коментар #13 от "куку руку ку":
А малко са скоро за вярващи ще станат мегавата колко му е 1н ядрен реактор. При двг дето пак си лъжат да те тръскат данъчните. 1.6 умрял опел 100 коня са под капака как са ги пъхнали не знам 😂18:44 07.01.2020
21 Село
19:47 07.01.2020
22 Пешо
До коментар #11 от "фффф":
Препоръчвам УАЗ "Буханка", няма и помен от архаичното предно торпедо. Това е пример за автомобил с прогресивен дизайн.20:59 07.01.2020
23 Тоше
21:11 07.01.2020
24 Пфф
До коментар #4 от "фффф":
Я покажи твоя дизайн?23:32 07.01.2020
25 некойси
Коментиран от #27
08:29 08.01.2020
26 12345
08:50 08.01.2020
27 Random
До коментар #25 от "некойси":
Ми Sony започва с S09:36 08.01.2020
28 Зомби с квадратен волан
13:23 08.01.2020
29 Призрак
До коментар #1 от "El chochone":
На трийсет и шести в шестък. Тогава...........17:26 08.01.2020
30 О соле мио
До коментар #1 от "El chochone":
Когато руснаците се изджендерасят, тогава.Коментиран от #32
18:32 08.01.2020
31 Rado
До коментар #1 от "El chochone":
Русофил: Русия са номер 1, Японците са колония на САЩ и са много назад, не могат един бързовар да направят като Русия.14:23 09.01.2020
32 Rado
До коментар #30 от "О соле мио":
Ти не си джендър не използваш винтоверт, а въртиш на ръка, не ползваш прахосмукачка, а метеш с метла, махнал си хидравликата на западната кола, за да покажеш че китките ти са яки.14:25 09.01.2020
33 Гост
Тук повечето се втурнаха да коментират визията,как ще се продава и какво ли още не....
Мислете малко повече....
20:23 09.01.2020