13 Януари, 2020 10:45 196 649 170

Защо в Сибир опъват кабели до колите?

  • акумулатор-
  • загряване-
  • двигател-
  • студ-
  • сибир

Експлоатацията на автомобил в суровите условия на крайния Север не е никак лека. Да се стартира двигателят при температури от -40 °C рано сутрин изисква специална подготовка.

Защо в Сибир опъват кабели до колите?

В Сибир далеч не всеки разполага с топъл гараж и тамошните автомобилисти са изобретили какви ли не методи, за да си гарантират поне известна сигурност, че няма да останат без кола. Напоследък обаче набира все по-голяма популярност нов способ за подгряване на мотора.

Защо в Сибир опъват кабели до колите?

Ако по някаква причина реши да се разходи из градовете Якутск или Норилск по това време на годината, човек не може да се обърне внимание на висящите от жилищните блокове кабели. Всеки от тях влиза под предния капак на паркираните долу автомобили.

Защо в Сибир опъват кабели до колите?

Предназначението на жиците е съвсем просто. Тъй като дори оборудване за предварително подгряване на двигателя на производители като Webasto не се справя с кучешките студове в Сибир, мнозина шофьори добавят към охладителната система специален прибор с помпа. Уредът работи на 220 волта и за 20-30 минути може да загрее антифриза до 70 °C, което помага на колата да запали безпроблемно дори в арктически мраз.

Защо в Сибир опъват кабели до колите?

Опъването на кабели от жилищните сгради до улицата е забранено законодателно и много паркинги в северните руски градове постепенно се оборудват със захранващи табла на 220 волта. Достъп до ток обаче има далеч не навсякъде, така че обикновените хора предпочитат да рискуват глоба пред мръзненето покрай замрелия автомобил сутрин преди работа.

Защо в Сибир опъват кабели до колите?


Поставете оценка:
Оценка 4 от 211 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един

    302 91 Отговор
    на старите москвичи и жигулки можеше да накладеш огън отдолу и готово, ама вече няма тази опция и хората са принудени да търсят варианти.

    Коментиран от #93, #105, #110, #154

  • 2 гост

    155 169 Отговор
    Със същата сила могат да зареждат електрически коли и да нямат грижи за паленето. На една от снимките са решили добре този проблем с табло и конктакти на всяко паркомясто.

    Коментиран от #8, #65, #73, #90, #95, #96, #115, #121, #143, #167

  • 3 гост

    43 136 Отговор
    Със същата сила могат да зареждат електрически коли и да нямат грижи за паленето. На една от снимките са решили добре този проблем с табло и конктакти на всяко паркомясто.

    Коментиран от #5, #70, #168

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Борил

    360 47 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Познай как електричките ще стартират на -40 градуса.

    Коментиран от #7, #13, #46, #135

  • 6 незнайко

    52 168 Отговор
    На малкия кръг или на големия е вързано устройството ? Ако е на малкия трябва да загрее повече от 70 градуса за да почне да отваря термостата. Ако е на големия просто няма да се стопли двигателя ! Явно там карат БЕЗ ТЕРМОСТАТИ !!!

    Коментиран от #12, #41, #61, #127, #159, #161

  • 7 фенъ

    45 200 Отговор

    До коментар #5 от "Борил":

    Електричките стартират на всякакви температури!

    Коментиран от #37, #98, #116, #144

  • 8 Morgoth

    222 15 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    При температури под -30 електромобилите драстично намаляват пробега си. Освен това се препоръчва подгряване на колата не само като влезеш да ти е комфортно, но и за да влезе батерията в подходящата за работа температура. Студът е сериозно изпитание и за електромобилите, въпреки че нямат проблеми с паленето.

    Коментиран от #10

  • 9 дядо

    252 7 Отговор
    То за това едно време в Коми (може би и сега) тежката техника никога не се гасеше (или поне до лятото) иначе нямаше как да запали.

    Коментиран от #112, #142

  • 10 hgost

    71 44 Отговор

    До коментар #8 от "Morgoth":

    Те не стартират щото нямат стартер и няма горене.При Тесла батерията се използва за да се самоподгрява и да седи в нормална температура. Ако е включена към зарядно няма никакъв проблем ;)

    Коментиран от #47

  • 11 Бай Джап

    78 122 Отговор
    Тойотите си палят и без тези кабели ;)

    Коментиран от #81, #87, #117

  • 12 ключаря

    179 26 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Завива се на мястото на термостата и е едновтременно термостат, помпа и нагревател - измислил го е руснака

    Коментиран от #15, #19

  • 13 гост

    72 132 Отговор

    До коментар #5 от "Борил":

    Какво има да "стартира" електричка , бе "експерте" , хахахаххаха !! Да не би да и замръзне маслото ?? Или горивото ?? Хахаххахаха !!! Ще стартира безпроблемно не на -40 , а на -80 даже !!! Да не говорим , че почти всички модели с течно охлаждане имат автоматично поддържане на температурата над нулата заради батерията , а не заради мотора !! Което скоро ще отпадне заради новите батерии с твърд електролит , който няма нужда от течно охлаждане !!

    Коментиран от #14, #48

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    174 67 Отговор

    До коментар #12 от "ключаря":

    Измислил е руснака дръжки !! Всички автомобили за скандинавските страни , Канада и дори северните щати на САЩ идват с най-обикновен нагревател на 220 или 110 волта , който е директно ниско в блока и даже няма нужда от никаква помпа , щото антифриза се върти от естествената циркулация , като топлия отива нагоре , а студения пада надолу . Това е отпреди 50 години и всеки който е виждал такъв автомобил ще ти го каже !! Поне 20 години преди руснаците да го изкопират и да спрат да палят огньове под мотора !!

    Коментиран от #20, #49

  • 16 АБВГ

    194 35 Отговор
    Тия ел. подгреви ги има масово в Норвегия, Швеция и Канада. Но незнайно защо се изкарва, че ей сега руснаците са ги изобретили. Както обикновено, кухи журналисти.
  • 17 гост

    28 63 Отговор

    До коментар #14 от "ключаря":

    И кое и "стартира" на батерията , царю на "егати тъпанарите" ??? Или като не можеш да вденеш , се пишеш разбирач на батерии , хахаххаха !!

    Коментиран от #21

  • 18 Фффффф

    79 10 Отговор
    До автора на статията не само в Сибир а ми в северните страни се прави това в по цивилизованите автомобилиъе имат на малки кръг уред за затопляне на системата така че човек като се качи хем да запали лесно хем да му е топло.
  • 19 гост

    52 25 Отговор

    До коментар #12 от "ключаря":

    Да не казвам още , че там панелки няма , така че контакта е на стената собствената им къща или даже в гаража , та не можеш и да видиш , че е включен !!

    Коментиран от #23, #50

  • 20 ключаря

    38 20 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Авторът ясно е написал, че този подгрев не върши работа - затоваа се налага подгрев на антифриза, а не на двигателя/ с оплетка/

    Коментиран от #25

  • 21 ключаря

    64 22 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ами пробвай на собствената си Тесла - мои приятели имат проблеми, когато пътуват от Холандиш за Германия - именно в Германия и точно със стартирането сутрин.

    Коментиран от #35, #106

  • 22 гост

    69 69 Отговор

    До коментар #14 от "ключаря":

    За сведение на групичката "егати тъпанарите" , с предводител в твое лице , луноходите "стартират" при температури близки до абсолютната нула , под -160 градуса !! И го правят почти всеки ден !! И о ужас , всичките са само ЕЛЕКТРИЧЕСКИ !!!! И винаги са били и винаги ще бъдат !! И то на батерии !!!!!!

    Коментиран от #27, #51

  • 23 ключаря

    32 8 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    То ако е в гаража съм съгласен, че проблеми няма да има

    Коментиран от #26, #29

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 гост

    39 15 Отговор

    До коментар #20 от "ключаря":

    Автора какво е писал и кой му го е казал си е негов проблем , аз лично преди години съм имал Шевролет с такъв нагревател в блока и си вършеше перфектно работата и то за 10 минути максимум !! Ако ти е в къщата като на белите хора , можеш дори с обикновен таймер да го настроиш да се включва малко преди да тръгнеш и да не гори тока цяла нощ !!

    Коментиран от #53, #77

  • 26 гост

    40 23 Отговор

    До коментар #23 от "ключаря":

    Ами в гаража като не се отоплява и вън е -50 , вътре е -35 , -40 , за твое сведение , само дето не духа !!

    Коментиран от #28, #54

  • 27 ключаря

    16 15 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Ти си егати умника - и кога стартира - посред нощ ло? и с батерия ли?
    Егати малоумниците!

    Коментиран от #31

  • 28 ключаря

    15 6 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Ами за твое сведение на 220V със стартерна установка за 12 - да!

    Коментиран от #33, #163

  • 29 гост

    13 8 Отговор

    До коментар #23 от "ключаря":

    Щото там гаража е отделна сграда , а не приземен или даже подземен етаж на отоплявана сграда !!!
  • 30 ключаря

    21 9 Отговор

    До коментар #24 от "Електричка":

    Москва не вярва на сълзи - искам тук и пред мене
  • 31 гост

    11 26 Отговор

    До коментар #27 от "ключаря":

    А с какво бе , антиумнико , с двг ?? Хахахаххахаххахха !!! Или с "атомен реактор" , хахахха !!! Не само че посред нощ , ами и работи през нощта , докато батерията падне до определено ниво ! И при изгрева на слънцето се включва отново , защото фотоволтаиците му почват да я зареждат !!! А тези които са на обратната страна , работят САМО на батерии при още по-ниски темератури през цялото време !!

    Коментиран от #55, #59, #118

  • 32 555

    17 13 Отговор
    Рискували глоба вместо да мръзнат ...я гробарите български да им опънат глоба та да видим как ще я платят ,, ще има да работят поне 3 месеца за нея Достатъчно е да доставят 220в през трансформатор 1 към 1 така нареченото предпазно разделяне или дефектно токова защита и опасността е сведена на минимум .

    Коментиран от #40

  • 33 гост

    45 21 Отговор

    До коментар #28 от "ключаря":

    "Стартерните установки" можеш да си ги разправяш на дружките в клуба приятели на Раша !!! Замръзнал двг с масло като асфалт и гориво като петмез докато не го подгрееш ще запали в шестък !!
  • 34 VikiLexus

    78 11 Отговор
    Какви електрички в северен Сибир?? Пишат коментари абсолютни неадекватници! В Якутск дори дизел не се продава и всичко е на бензин! От декември до средата на април са твърдо минусови под минус 25 през декември и март и по минус 45 до минус 52 градуса януари!!! и февруари денонощно без значение обяд или нощ....къде ще караш електричка или дизел на такива откачени условия ??? Доколкото имам спомен преди 5-6 г. ОМВ са се издънили здравата с тест на алпин дизела в сибир през януари на минус 47 е замръзнал и са избягали в Норвегия на далеч по топло.....камиони - коли всичко е на бензин в Сибир зимата!!! просто в Сибир е твърде извратено времето и мнозина откачат от вълчия студ.

    Коментиран от #36, #38, #44, #72

  • 35 Електричка

    20 13 Отговор

    До коментар #21 от "ключаря":

    Какво и стартират на батерията, не стана ясно. Да не палят вестник под батерията да затопля? Батерията си загрява, когато тръгнеш с колата и батерията заработи. Тогава загрява, а не преди да тръгнеш да загряваш.

    Коментиран от #64, #67, #84

  • 36 Електричка

    5 8 Отговор

    До коментар #34 от "VikiLexus":

    Видеото в коментар 24 е до теб!
  • 37 До електрика стартира

    26 8 Отговор

    До коментар #7 от "фенъ":

    Да но какъв пробег ще има малко св замисли преди да ръсиш ...

    Коментиран от #119

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Опа

    5 12 Отговор
    Норвегия
  • 40 Гост

    19 27 Отговор

    До коментар #32 от "555":

    Какво ревеш от гробарите бе смешко?? Не е ли нормално да има закони и те да се спазват? Къде по света не е така,и ако не спазваш те? Или ти не знаеш за какво ,но трябва да мрънкаш и да се правиш на компетентен?

    Коментиран от #83

  • 41 Пробвай се

    20 2 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    На малкия, на същия принцип се подгряват големите ел. генератори ( парят на 2s като спре тока), с разликата, че поддържат 45-50 С°.
    Виждал съм нагревател който е поставен на мястото на тапата в блока, работи без помпа, на Транзит 2.5 тд.
  • 42 Инфо- от посетител на руския студ

    79 9 Отговор
    Пътувал съм в руската държава при - 46 градуса и давам ви за информация, че електролита на акумулатора замръзва и хай го угасиш двигателя и антифриза не ти е концентрат, пиши се за боклука.
    Виждал съм турци, уж с модерни камиони с пръснати блокове.
    Така, че никакво гасене, ако няма от къде ток да вземеш.
    А това да слагаш бензин в нафтата е глупост... само слух е че помага... по скоро грешка.
    Така, че живота ги е научил руснаците как да живеят в студа...
  • 43 Ай стига ве

    82 6 Отговор

    До коментар #4 от "ЛЕНИН":

    Явно не си виждал такъв студ ,при -40,нямаш никакъв шанс да запалиш каквото и да било,по мое време просто не ги гасяхме,а когато падаше -45 раздвижвахме колите на всеки два часа защото замръзваха за снега и така се чупеха съеденители скоростни кутий и деферинцияли,но който не е живял на тези ширини не може да го разбере

    Коментиран от #66

  • 44 Ай стига ве

    53 3 Отговор

    До коментар #34 от "VikiLexus":

    Неадикватник си ти а Камаз и Маз на какво се движат аз когато работех в сибир от септември до май колите и камионите не се гасяха ауспуха минаваше под резервоара и така затопляше нафтата не пишете глупости
  • 45 Гост

    38 5 Отговор
    Ето, че Русия изпреварва Америка в изграждането на зарядна мрежа за електромобили, пред блоковете.
  • 46 Гост

    29 3 Отговор

    До коментар #5 от "Борил":

    Познай дали при -40 разхода им няма да скочи от 12квтч/100км, на 25квтч/100км.
  • 47 Гост

    37 4 Отговор

    До коментар #10 от "hgost":

    Има си проблеми. Лятото може и да ти е евтино да караш на ток, ама зимата от зарядката ще чезне двойно. Не само заради самоподгряването. Студа не прощава дори и на тока.

    Коментиран от #153

  • 48 Гост

    35 8 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Мноог си невеж. Електромоторите на Тесла не са ли с маслено охлаждане? При -80 няма дори лампите да й светнат на електричката/
  • 49 Гост

    22 14 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Къде горе и къде долу бе, смешко? В един ДВГ антифризната система има предимно напред и назад. Пред мотора ти е радиатора, а зад него е парното. Разликата между горе и долу в един ДВГ за антифриза е една педя. Виждал той кола на картинка
  • 50 Гост

    15 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    И в Бронкс ли е на къщата им? Там не са ли само на блокове? А в Ню Йорк как е? А в Бостън? А във Вашингтон?
  • 51 Гост

    29 8 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Ама нямат нищо общо с тенекиените каруци на Илон. Това не го пропускай! При луноходите имаш подгряване на всеки един компонент, изложен на студа. Дори и на кабелите. За да направи това в една Тесла, Илон ще трябва да я продава за 1 милион долара.
  • 52 Гост

    27 3 Отговор

    До коментар #24 от "Електричка":

    Вседеходите на южния полюс са двг. Вървят при -60.

    Коментиран от #57

  • 53 Гост

    13 5 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Излъга. Как ще си имал Шевролет, като още нямаш пълнолетие?

    Коментиран от #97

  • 54 Гост

    4 14 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Откъде в гаража идват тези 10-15 градуса разлика, като сам казваш, че не се утоплява?
  • 55 Гост

    23 12 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    ДВГ го спирам насред гората и на сутринта пак ще запали. Тъпата ти електрическа играчка не заспи ли с кабела отзад - край! Пиши я умряла.

    Коментиран от #58

  • 56 Експерт

    18 4 Отговор
    Виждал съм във Финландия ,преди повече от 25г на паркинг Ел табло за тази цел ,знам и за Норвегия и Швеция е имало от 80те години !
  • 57 Така ли

    8 23 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Използват ДВГ, защото няма ток, а не че е по-добре! Обаче, този дали се е мъчил да я пали, да я дърпа, да я бута, да и сваля свещи, акумулатори и т. н. или се е качил, натиснал е копчето на Лийфа и си е тръгнал! А най-смешното тук е че пишеш, за висок разход на електричката, а другите ти пишат че бензин и дизел не гасят, защото не пали след това. Дали, на тези където им бръмчи на място им гори по-малко? От зарядната, няма да ти изчезва ток, а ще зарежда по-бавно! Гл.пави коментари си написал.

    Коментиран от #60, #62

  • 58 Така ли

    10 17 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    По-скоро е обратното, ако питаш мен. Електричната ще тръгне, дизела абсолютно няма да запали при такива температури.

    Коментиран от #63

  • 59 ключаря

    3 6 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Ами директно от слънчевата енергия умнико - акумулаторите и тук на земята са си тежки
  • 60 Гост

    21 1 Отговор

    До коментар #57 от "Така ли":

    Глупаво е твърдението ти, че на полюса базите нямали ток. Ти у ред ли си бе? На свещи ли са там учените? Знаеш ли колко гори един 3000 кубика дизел на място? Към 1л/час. За 12 часа престой ще изгори 12 литра от всичките си 100 литра резервоар.

    Коментиран от #78

  • 61 Джиджи

    21 1 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Не му трябва да отваря термостат, загрява на 70 градуса малкия кръг и пали
  • 62 Гост

    37 8 Отговор

    До коментар #57 от "Така ли":

    Тоя, дето е натиснал копчето на Лиифа и е тръгнал, след 50км е спрял насред нищото и е умрял от студ.
  • 63 Гост

    8 7 Отговор

    До коментар #58 от "Така ли":

    А бензина? А, чакай! Верно, че извърташ условията както са ти угодни на тебе.

    Коментиран от #68

  • 64 333

    22 5 Отговор

    До коментар #35 от "Електричка":

    За това при ниски температури им пада пробега наполовина.
    Екологичните електромобили подгряват батериите и реализират емисии, заради електричеството, което ползват дори и като са паркирани.
    При толкова ниски температури ако останат без ток ще умрат.
  • 65 1234

    25 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    При тоя студ електричните няма и да помръднат.

    Коментиран от #69

  • 66 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #43 от "Ай стига ве":

    Кой е тоя кутий?
  • 67 НЕГРаМоТНиК и Котлона

    24 2 Отговор

    До коментар #35 от "Електричка":

    В къщи ни мойш си оправи.Чувал ли си за капацитет и влиянието му от студа особенно при минус 45 капацитета пада от 100 -/- на 25 процента......
  • 68 Така ли

    10 15 Отговор

    До коментар #63 от "Гост":

    И бензина не е сигурно, че ще запали! Влез да видиш видеа от Якутия как стоят колите и пак не е сигурно, че ще запалят. Покрити са с калъфи, като двигателя се пали от време на време и калъфа задържа топлина, но им замръзва конденза от ауспуха. Има си видеа, който иска да гледа. Колко ток има на полюса и от къде идва? От агрегат? Е за какво тогава, електричка? Но това не означава, че електричка не може да върви.

    Коментиран от #136

  • 69 Хе хе

    6 2 Отговор

    До коментар #65 от "1234":

    И тоз се изказа!
  • 70 Специално за електрофила гост

    36 11 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Стига си дращил едни и същи сектантски тъпотии,ами прочети по-добре как в любимата ти Норвегия в подземен паркинг още по-любимата ти Тесла е подпалила 300 (триста) паркирани автомобила.Електрическо зомби такова...

    Коментиран от #71, #129

  • 71 Хе хе

    21 20 Отговор

    До коментар #70 от "Специално за електрофила гост":

    Смешко, не е Тесла която е подпалила! Знаеш ли какво е било? Опел Зафира 2005 година модел ДИЗЕЛ! И още по-интересното е било, че е имало доста електрически коли в паркинга, като на нито една не се е запалила батерията! Тази новина я четох, вече. Представям си колко си се зарадвал, за Тесла а аз така те разочаровах. Направо те съжалявам!

    Коментиран от #74

  • 72 Салярка

    14 3 Отговор

    До коментар #34 от "VikiLexus":

    Естествено имат си камиони на нафта , но нафтата им е специална да не замръзва.
  • 73 Пламен

    40 5 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Хайде сега да помислим над няколко въпроса:
    1. Каква е цената на ел автомобил
    2. Колко е пробега с едно зареждане в този нечовешки студ
    3. Колко ще бъде живота на батериятя в тези полярни условия
    4. Ако си мислиш за Тесла помисли и как се прибират дръжките на вратите и дали ще се покажат пак на -40 или ще замръзнат за вечни времена.
  • 74 Дабе

    14 5 Отговор

    До коментар #71 от "Хе хе":

    Хайде бе ганьо рече и отсече понеже тесларати му казали нещо. Все още се води разследване и има само предположения, като дизел няма как да се запали така а е някоя електрическа система.

    Коментиран от #76

  • 75 тъйва

    8 2 Отговор
    абе хора, тази екстра си я има във Финландия от60г.ако не дойде с колата на ново, сегашната и цена труд и материали е 300/500е зависи от модела получаваш и нагревател за купето.....първите духалкй заради огромните ни холове са измислени/ обикновено работи 2 часа с таймер...нагласяш да тръгне в 6 палиш за работа в 8
  • 76 А не бе

    12 9 Отговор

    До коментар #74 от "Дабе":

    Доказано е, имаше даже и снимка! Опел Зафира 2005 модел! Даже е имало, изтегляне преди на тези коли, заради пожари. Така с твоя дизел, дето не се пали докато стои.

    Коментиран от #91

  • 77 офазяване

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    То има и друг вариант да не отопляваш къщата а колата и да се преместиш в нея да жиевееш :D
    Иначе майтапа настрана ама попринцип е опасно (дали не беше и забранено) да се зарежда акумулатор докато е в колата, защото ако зарядното се офази има опасност от токов удар който пипне купето.
    Пък разните нафтови и бензинове печти може би може да се направят и антифриза да затоплят.
  • 78 Амон ра

    6 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    1литър на час гори на Тихи и отдава между 3-8kw мощност от която 70% е под формата на топлина, в работен режим разхода е съвсем друг!

    Коментиран от #80

  • 79 Rado

    3 5 Отговор
    Тесла с кабел = джендър. Абе то в Русия имало от по-рано джендъри щом включват ектричество към колите.
  • 80 офазяване

    6 2 Отговор

    До коментар #78 от "Амон ра":

    Толкова, но след като веднъж след като е запалил двигателя. Нагревателя може да се стартира винаги. Освен това няма амортизация, нагревателя не износва сегменти, основни лагери и масло. И замяната е лесна.
  • 81 авто фен

    17 7 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Джап":

    Старите Тойота дизели как палят и при -20 на четвърт оборот. Най-добрия дизел е японския, винаги пали. Бензиновите Тойоти е ясно,че винаги палят.
  • 82 хохо

    21 6 Отговор
    Москвича, се давеше на всякакви температури
    но, манивелата помагаше! Развъртиш мотора да омасли, подкачиш гориво с помпичката под карбуратора, дърпаш смукача, и пали. Ладите не можеха така! Пъленташак
  • 83 магарето на Боко

    33 10 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Понеже си много,, умен и отворен" не можа да схванеш подтекста на коментара ми . Не казвам че не трябва да има законност и глоби но и да бъдат поносими а не ,,Мутро Герберски " От както Гробарите са на власт глобите са вдигнати поне 20 пъти. за разлика на заплати и пенсии За една глоба в България може да работиш седмици месеци докато на запад и в Русия е няколко часа от дневната заработка И това си го набий в кухата лейка преди да се правиш на умен и саркастичен . И по малко да те боли за Гробарите, те така и си отиват

    Коментиран от #160

  • 84 яве яве

    2 5 Отговор

    До коментар #35 от "Електричка":

    ти си много зле
  • 85 Тва е да не замръзне водката у жабката

    4 3 Отговор
    И имат духалка 😂😂😂😂
  • 86 везна

    3 0 Отговор
    О, тези руснаци....
  • 87 Перо

    20 4 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Джап":

    Байка, при минус 50 няма кола, която да запали стояла цяла вечер навън
  • 88 Шошо

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "ЛЕНИН":

    Научи се поне да пишеш. То бива неграмотност, но твоята е стряскаща.
  • 89 Мастер

    11 2 Отговор
    Още преди 20 години видях мерцедес внос от нейде си не помня с кабел и реолтан за затопляне, избива се една от тапите на блока и там се поставя

    Коментиран от #146

  • 90 Ro Jy

    13 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Нали се сещаш, че колкото е по-студено, толкова повече пада капацитета на батериите! /основна причина за слабата продаваемост на електричките/
  • 91 Дабе

    3 6 Отговор

    До коментар #76 от "А не бе":

    А линк ще дадеш ли, или пак ще ми цитираш тесларати?Преди една седмица инцидент Мъск доказал че бил бог?

    Коментиран от #99

  • 92 куку руку ку

    8 1 Отговор
    Много машини, и автомобили, и камиони си имат така наречен "подгрев" с помпа и нагревател. На Готвалд крановете поддържат 50 градуса.
    А има стари системи, които топлят маслото в картера, а от там и целия двигател. Сещам се за Волво и Зил.
  • 93 Комбина

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Коментара ти звучи носталгично!
  • 94 Rumen

    25 5 Отговор
    1во: това не е Сибир, а е Канада. От снимките се вижда съвсем ясно. 2ро: не 220V а е 115V. 3то: загрява до около 40 градуса и далеч не за 30мин, а за около 3-4ч, ако се включи когато колата е стояла цяла вечер на -30. 4то: това е заводска стандартна окомплектова на всички коли правени за Канада и съществува от поне 30 години, ако не и повече. 5то: В блокът на двигателя е монтиран ЗАВОДСКИ нагревател, чиито щепсел е с достатъчно дълъг кабел, за да излиза извън бронята/маската или капака на колата. И 6то: при изправни двигател, акумулатор и стартер, колата пали съвсем нормално дори и при -40Ц. Моята 2013 honda civic и 2002 audi a6 ги паля при -40 без никакво затруднение без да ги включвам в ел мрежата. Тази екстра се нарича на английски "block heater."

    Коментиран от #113

  • 95 бг Сталин

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Тази мисъл с колко жалки напъна я изкара от з.....а си.Капацитета на батерията при минус 30,40 градуса е нищожен,да не говорим че при 10 а надали ще издържи и 20 цикъла на заряд и разряд и батерията е аут.
  • 96 Даниел

    14 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    За това в Норвегия се отказаха от електромобилите за полицията :D защото "палят" ама след зарежда е след час вече са на 41% ток .Сметни на минус 40 хахах

    Коментиран от #100

  • 97 До многознаещите

    5 11 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    До днес съм имал само американски коли . Всичките имат кабел под капака и се включват през зимата в контакт 110 v При -40 спя с леко отворен прозорец и без да подгрявам мога да направя безпроблемно няколко кръга с жените ви.....

    Коментиран от #137

  • 98 Фокус

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "фенъ":

    Пробега , рязко пада при премръзнали батерии , в Чикаго пример , тесла с пробег 600 км. При "-" едвали ще изкрета 400 км.
  • 99 А не бе

    4 3 Отговор

    До коментар #91 от "Дабе":

    Статията,как един Опел Зафира запали 300 коли на паркинг на летище! ДИЗЕЛОВА от тези които не горят! Има също информация,че нито една батерия на ел.кола не се е запалила,а пожара е бил доста голям!
    https://insideevs.com/news/392047/bloomberg-ev-fire-cause-diesel/

    Коментиран от #103

  • 100 Айде бе

    1 2 Отговор

    До коментар #96 от "Даниел":

    Едно доста старо руско видео с Модел С при минус 30! Видеото е от 2014 със различни батерии и мотори от новите! Не се представя зле,а?
    https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE
  • 101 hhh

    6 2 Отговор
    Подгряване с ток се предлага при много коли. Ленд Крузерите го имат като опционален аксесоар от много години и е страхотна благина - дори в гараж можете да си подгреете колата без да тормозите акумулатора на колата с доп.печка
  • 102 Ахахахаха

    5 0 Отговор
    Много яко. А и коментарите са готини. Значи за електрически коли няма възможност, но за нагревател на бензинова кола се намира възможност! 😂😂😂😂😂😂
  • 103 Пираня

    2 0 Отговор

    До коментар #99 от "А не бе":

    Мунчо поне да беше видял какъв фалшиф източник цититаш. Та като прочете статията какво разбра от къде е информацията, от звездите ми го говорят?!?!

    Коментиран от #104

  • 104 А не бе

    2 0 Отговор

    До коментар #103 от "Пираня":

    Информацията от норвежките власти или ти и с тях не си съгласен?
  • 105 Антон Антонов

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    На автомобилите в Сибир през 80 се подгряваха картерите с бензинови лампи,няма да го забравя. Някои си източваха охладителната система ежедневно и наливаха гореща вода ,това го виждах по тракторите
  • 106 Ами

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "ключаря":

    Мани ги тия с нов акумулатор стартира трудно е стара но бензин обаче забравих ел цигара заредена до дупка 3 дръпки и умря. Поне струва 7 лева его. Цял ден на топло работи 200 кинта ток. Та значи формула е горе долу 100 кв батерия ел кола по 2 3 милиона повече и готово цял ден си ти или генератор по евтино.,
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Ангел

    1 0 Отговор
    Май статията я промениха?!
  • 110 В Канада този принцип съществува от 70

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    В Канада този принцип съществува от 70 те години и е нищо ново. Даже много паркинзи са оборудвани с контакти за включване.
  • 111 666

    1 1 Отговор
    A в Топгиър с дизелова Тойота си палеше на - 4 и неколко.. п кво.
  • 112 Напомняне

    13 2 Отговор

    До коментар #9 от "дядо":

    При много ниски температури (минус 40-50 и повече градуса) нафтата се сгъстява и не може да тече по горивната система на двигателя. Такава машина, била тя автомобил, багер, камион и т.н., няма вече запалване и проблемът става много сериозен, затова не е чудно, че са оставяли двигателите да работят непрекъснато. То е като пускането на чешмите да текат при голям студ, за да не замръзнат и се нацепят тръбите.

    Коментиран от #114

  • 113 куку руку ку

    9 3 Отговор

    До коментар #94 от "Rumen":

    От кога в Канада карат с руски рег. табели?
  • 114 Ха ха

    4 2 Отговор

    До коментар #112 от "Напомняне":

    Каква нафта, кви 5 лева...голям смях

    Коментиран от #139

  • 115 Ха ха ха

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    И колко ще издържи великата ТеслА на тая температура ? 30? С климатик 20)?????))))))

    Коментиран от #120

  • 116 ПръцЪ

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "фенъ":

    И хич не се палят начи
  • 117 Хи хи

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Джап":

    С тикаме винаги палят
  • 118 Стига ва

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Фотоволтаици? Ама окъдя накъде са? Откъде накъде?))))
  • 119 Ха ха

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "До електрика стартира":

    Илончо вика - мноу голям...ми ся))))))
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Доооообре

    0 1 Отговор

    До коментар #121 от "Лупи":

    Ти също, ама и аз няма да ти кажа защо!
  • 123 0123

    7 0 Отговор
    Добрутро! В Скандинавските страни от край време се ползва този способ. Всички коли имат нагревател в картера и контакт монтиран на предната решетка. А на паркингите има контакти с 220 волта ток. За един ДВГ е важно да се подгрее сгъстеното от студа масло в картера за да може по лесно да завърти коляновия вал.
  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 минаващ

    7 3 Отговор
    Глупости. Вебасто не можел да се справи.Имам такава, бензинова на камиона. Смъкнаха я навремето от един дърт Кадет. Програмираш централината от предния ден, до седмица напред може, влизаш в топла кабина, 70 градуса двигател, чукваш, палиш, заминаваш. Изпробвано до -25. Но бензина не е нафта. Проблема е с фабричната печка, която е суха и дърпа от резервоара. Там има 2 крушки 60 ватови, ама няма голяма файда от тях. А на работещ двигател мократа печка трябва да е изключена, на спрян двигател пък ще събори акумулаторите за норматив.
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Шаран БГ

    9 1 Отговор
    Парафинът/ или някаква друга гадост/ в дизеловото гориво на "Лукойл" ме отказа веднъж завинаги от дизеловите двигатели. Само при -5 вече не можеше да достигне гориво до двигателя!Замръзваше отдолу по тръбичките. Това преди двадесетина години !! Сега съм бенДзинаДЖия.В далечното минало, във всеки по голям автопарк имаше резервоар с вода . При военните си бе правило ! От дежурни се подкладаше и поддържаше почти на завиране. Водачите вечер източваха горещата вода / само вода/от дизелаците.. Горе на радиаторът капачката развита и пробката от долу в джоба! Сутрин какъвто и студ да имаше, наливаха гореща вода бавно в радиатора., докато отдолу потече топла вода. Тогава завиваха пробката, пълнеха догоре с гореща вода Запалваха без проблеми и отиваха да строят социализЪма !До -15 градуса биваше. Какво е да си на -40-50 градуса - да се спасяват северните народи ! И тях ли да мисля.... ?
  • 129 Интересно

    4 1 Отговор

    До коментар #70 от "Специално за електрофила гост":

    От паркинг пълен с електрички, се запалил дизела! 😂😂😂😂😂

    Коментиран от #134

  • 130 гост

    2 0 Отговор
    Имам Мерцедес 1968г със заводски нагревател на антифриза (в блока) на 220 волта.
  • 131 Суоми

    6 0 Отговор
    Във Финландия всяко паркомясто е оборудвано с кутия в която има контакт с часовник ,където се включва нагревателя на двигателя и печка в купето.Това е от много години и нищо ново не са измислили,само дето лошо са го копирали
  • 132 111

    4 1 Отговор
    Аз бих точил маслото вечер и сутрин на печката го нагрявам и наливам

    Коментиран от #148

  • 133 Коцко

    5 1 Отговор
    Волгата едно време палеше с манивелата в най големия студ само държиш здраво че от декомпресията може да останеш без зъби 🤪
  • 134 Отворко

    2 0 Отговор

    До коментар #129 от "Интересно":

    Е дизелите нямат ли ел инсталация?

    Коментиран от #138

  • 135 Ако изобщо

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Борил":

    Се зареди батерията
  • 136 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Така ли":

    Сам си дрънкаш алабаланици и сам си се оспорваш. Дори не трябва да ти опонирам аз. Щом тока на полюса идва от агрегат, той как е запалил бе, умнико? А на полюса вседеходите са ДВГ и си палят.
  • 137 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #97 от "До многознаещите":

    А с колко ника пишеш, че да симулираш много интерес към тъпи статии? Пиша на гост, а се засяга някъв друг?!?!?!
  • 138 Ясно

    1 1 Отговор

    До коментар #134 от "Отворко":

    А ти кола без ел.инсталация виждал ли си? Ти на твойта, като запалиш да не и вадиш ел. инсталацията за сигурност та да не се пали?
  • 139 Некой си

    3 1 Отговор

    До коментар #114 от "Ха ха":

    Да не си мислиш,че всичките трактори,лесовози, булдозери грейдери и други тежки машини в Коми са били на бензин ? Само няколко ЗИЛа ,КВЗтата(вид малки автобучета) и резачките бяха бензинови. А нафтата през зимата беше по-специално.
  • 140 Всезнаико

    4 0 Отговор
    Само българина може да изпише 2 страници коментари под 10 реда статия и то за нещо което в нашата България няма как да стане като трудно стига - 25гр.Би било по полезно ако споделяте знанията и опита си за да може хората ако се зблъскат с такъв проблем да им е по лесно

    Коментиран от #145

  • 141 123

    4 0 Отговор
    Гледах по Нешънъл Джеографик за град. Оймякон в Русия - официално признатото най-студено населено място в света. През зимата темп. са около -35/-40 С през деня и под -60С през нощта - екипа на предаването така и не можа да измери точна темп. понеже термометъра им се развали на -67С през нощта.
    Та за колите за обществения транспорт (по-конкретно за училищните автобуси) обясниха че са с въздушно охлаждане щото друго не вършело работа - личеше че са сравнително нови автобуси но на външен вид като дизайн все едно бяха от 2-рата световна...
  • 142 Доообре

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "дядо":

    Така беше
  • 143 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    А сещаш ли се тази батерия колко ще издържи при постоянна експлоатация. Вместо 100 км примерно ще държат 30 40 км, заради студа
  • 144 Фен

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "фенъ":

    Ще стартира,ако си донесеш батерията в раница от топлия апартамент.
    Иначе само ще и прещракат релетата(ако не са залепнали и те при -40)
  • 145 Фен

    2 1 Отговор

    До коментар #140 от "Всезнаико":

    Фланец на охладителната уредба с нагревател от бойлер/пералня.Слага се на блока,на малкия кръг.Връзваш го през часовник и сутринта за 8:00 служебния ЗИЛ беше пушка.
  • 146 Някога

    3 0 Отговор

    До коментар #89 от "Мастер":

    Късно си се родил, късно си го видял....
    Още ифите и щайерите преди 50 години го имаха.
    Руснаците тогава не го прилагаха, защото с бензиновата лампа подгряват или хич не го гасят ако е дизел.
    Горивата бяха в изобилие и без пари .... най вече държавни.
    А бензиновите мотори не беше срам и с манивела да го запалиш.
  • 147 type-R

    3 0 Отговор
    Колко ли щяха да плащат за ток сибирци ако бяха в ръцете на Батето и им изтачаха живота за западните корпорации?
  • 148 type-R

    2 0 Отговор

    До коментар #132 от "111":

    И като излееш горещото масло в изстудения до -50 двигател и блока ще се спука. А маслото ще изстине.
  • 149 До 19

    3 0 Отговор
    Най ме изкефи тоя, дето нямало панелки в Якутск
    Имаш стреет вю вземи си го зареди и се информирай ..
  • 150 Spas

    2 0 Отговор
    Подгрява антифриза или картера, на картера се лепи с термопаста за да подгрява маслото. Ако е ламаринен картера се монтира подгрев на антифриза. За почти всеки автомобил има, европейците ползват главно марки DEFA И CALIX. Слага се и печка духалка в купето.
  • 151 Цоньо Цонев

    0 0 Отговор
    За да подъжате температурата на двигателя в нормата за леко запалване сутринта при условие че имаш достъп до ел мрежа 220в е достатъчно да си изработиш един прост уред с нагревателче за чай и кафе и термо реле да включва и изключва при температура на антифриза 40градуса + или– 10 градуса и да го включиш в охладителната система сутринта ще имаш топъл двигател за стартиране на д–ля платете и аз ще ви го направя
  • 152 чукча

    3 2 Отговор
    Интересно,в Канада и Аляска не видях такива жици.
  • 153 Голем смях

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Електрическите автомобили ги убива ..топлото време.Батерията издържа повече на север ,отколкото на юг.Автомобилните батерии нямат нищо общо с акумулаторите на автомобилите с ДВГ.Колкото по-студено ,толкова по-дълъг живот на автомобила.
  • 154 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "един":

    Ами аз съм имал лада ама нямам спомен да съм палил огън под нея, не виждам какво ще помогне това, те са с бензин, той не замръзва. А да си нагряваш радиатора с огън, гаранция ще запалиш я маркучи, я нещо друго.

    Коментиран от #155

  • 155 Пфу

    4 1 Отговор

    До коментар #154 от "Гост":

    Кой е казал, че с огъня загряват антифриза? С огъня отдолу загряват маслото в картера! Нали се сещаш на какво е станало и то!
  • 156 Ттт

    0 1 Отговор
    Няма да забравя навремето като ученик как един рейсаджия на автогара север в пловдив загряваше автобуса със сладкарска тава мушната отзад под двигателя с 3 цепеници дърва вътре и доливаше нафта с лейката. Огънят през двигателните врати излизаше на около метър над автобуса. Бях изумен как не успя да стопли и всички околни автобуси :)
  • 157 Поп Кръстьо

    1 0 Отговор
    В цяла скандинавия - Финландия, Швеция, Норвегия включително Канада и северните щати на САЩ използват подобни устройста има различни вариации: нагревател за скоростната кутия за картера, нагревател в радиатора, малка печка вътре в купето и други... зимата на север е тежка :)
  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Оле

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Не, просто то караш без мозък?
  • 160 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #83 от "магарето на Боко":

    Виж сега червено и злобно човече,ти мразиш всичко което не е червено и всички които не са на твоето мнение! Колко часа работа е една глоба в европа???? В Испания ме глобиха преди 5 години за несложен предпазен колан 55евро!! Та колко часа труд ти е това? В България е 50лв!! За заплатите не ти е виновно правителство,ами работодатела! За кочината Просия не знам но като им гледам „супер високия стандарт на живот” нараво са жалки и много се съмнявам че е така.Айде лек ден ,продължавай да злобееш и да живееш в твоя нереален паралелен свят! Или направо емигрирай в майка си русия! Ама май не ти стиска,и само плюеш тук!

    Коментиран от #164

  • 161 Мене

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Много си умен😂охладителната система термостата му е работата след като загрее малкия кръг да се отвори за да охлади двигателя,така че като загрее малкия кръг,термостата се отваря и загрява цялата система.
  • 162 Мъск

    1 0 Отговор
    Тренират зареждане на Тесли
  • 163 Коментатор

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "ключаря":

    Ей то голяма дискусия
  • 164 Били

    1 0 Отговор

    До коментар #160 от "Гост":

    Така и не разбрах, защо като нямате аргументи задължително се обръщате към червения цвят. Защо всички противници на червеното са полуграмотни и пишат с много грешки? Карайте си трошките, защото не можете да си купите нови коли за разлика от господарите, на които се кланяте и не се излагайте.

    Коментиран от #165

  • 165 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #164 от "Били":

    Защо го свързвам с червения цвят ли?? Ти сериозно ли ме питаш това? Ами много просто,като някой смешник ми даде за пример Русия ,колко добре били там ,как няма да го свързвам с черения (партиен)цвят? Или като ми каже колко зле са на запад и САЩ ,как няма да го свързвам със залюханите комунисти (русофили)??? За които не е проблем да продадат България за майка им Русия. Но същевременно не ползват нищо Руско защото си знаят че е боклук! За правописа се извинявам но са ми големи ръцете,а пиша от телефона и по някога натискам по грешка друга буква. Айде останете си със здраве и всички червени глупаци по малко да злобеят че не е добре за здравето!
  • 166 Христо

    0 0 Отговор
    В казармата Татрите имаха в боекомплекта бензинова горелка която зимно време преди палене картера се загряваше.Така че нищо ново
  • 167 Hristo

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    С електричка на -40 градуса яе стигне само до бакалията и може после да няма power да се прибере :(
  • 168 Ники

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Ти тъп ли си при минус 40 каква точно батерия ще работи. Я си сложи телефона в фризера на Мин 18 и пробвай.

    Коментиран от #169

  • 169 Момчета

    0 0 Отговор

    До коментар #168 от "Ники":

    Погледайте има доста видеа, как върви Лийф на минус 50. Има доста видеа. Не се изказвайте, неподготвени!
  • 170 Жорко

    0 0 Отговор
    На минус 40 почи нямаш шанс да запалиш колата, ако е мръзнала навън. Ако си държал акумулатора вкъщи и колата е бензин, без много електроника, тогава може да се пали. А самите сибиряци, които си ползват колите не ги гасят на тези студове цяла зима. Колко моточаса непрекъсната работа на мотора са това, всеки може да пресметне. И да подгрееш антифриза, ако маслото ти е на желе и акумулаторът е умрял, колата ти остава до лятото в това положение. Дизели карат само камиони -Камаз, Краз, Маз и прочие. Само, че ги палят наесен и не ги гасят цяла зима.