Експлоатацията на автомобил в суровите условия на крайния Север не е никак лека. Да се стартира двигателят при температури от -40 °C рано сутрин изисква специална подготовка.
В Сибир далеч не всеки разполага с топъл гараж и тамошните автомобилисти са изобретили какви ли не методи, за да си гарантират поне известна сигурност, че няма да останат без кола. Напоследък обаче набира все по-голяма популярност нов способ за подгряване на мотора.
Ако по някаква причина реши да се разходи из градовете Якутск или Норилск по това време на годината, човек не може да се обърне внимание на висящите от жилищните блокове кабели. Всеки от тях влиза под предния капак на паркираните долу автомобили.
Предназначението на жиците е съвсем просто. Тъй като дори оборудване за предварително подгряване на двигателя на производители като Webasto не се справя с кучешките студове в Сибир, мнозина шофьори добавят към охладителната система специален прибор с помпа. Уредът работи на 220 волта и за 20-30 минути може да загрее антифриза до 70 °C, което помага на колата да запали безпроблемно дори в арктически мраз.
Опъването на кабели от жилищните сгради до улицата е забранено законодателно и много паркинги в северните руски градове постепенно се оборудват със захранващи табла на 220 волта. Достъп до ток обаче има далеч не навсякъде, така че обикновените хора предпочитат да рискуват глоба пред мръзненето покрай замрелия автомобил сутрин преди работа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 един
Коментиран от #93, #105, #110, #154
10:52 13.01.2020
2 гост
Коментиран от #8, #65, #73, #90, #95, #96, #115, #121, #143, #167
10:53 13.01.2020
3 гост
Коментиран от #5, #70, #168
10:53 13.01.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Борил
До коментар #3 от "гост":
Познай как електричките ще стартират на -40 градуса.Коментиран от #7, #13, #46, #135
10:58 13.01.2020
6 незнайко
Коментиран от #12, #41, #61, #127, #159, #161
11:00 13.01.2020
7 фенъ
До коментар #5 от "Борил":
Електричките стартират на всякакви температури!Коментиран от #37, #98, #116, #144
11:12 13.01.2020
8 Morgoth
До коментар #2 от "гост":
При температури под -30 електромобилите драстично намаляват пробега си. Освен това се препоръчва подгряване на колата не само като влезеш да ти е комфортно, но и за да влезе батерията в подходящата за работа температура. Студът е сериозно изпитание и за електромобилите, въпреки че нямат проблеми с паленето.Коментиран от #10
11:13 13.01.2020
9 дядо
Коментиран от #112, #142
11:14 13.01.2020
10 hgost
До коментар #8 от "Morgoth":
Те не стартират щото нямат стартер и няма горене.При Тесла батерията се използва за да се самоподгрява и да седи в нормална температура. Ако е включена към зарядно няма никакъв проблем ;)Коментиран от #47
11:16 13.01.2020
11 Бай Джап
Коментиран от #81, #87, #117
11:16 13.01.2020
12 ключаря
До коментар #6 от "незнайко":
Завива се на мястото на термостата и е едновтременно термостат, помпа и нагревател - измислил го е руснакаКоментиран от #15, #19
11:17 13.01.2020
13 гост
До коментар #5 от "Борил":
Какво има да "стартира" електричка , бе "експерте" , хахахаххаха !! Да не би да и замръзне маслото ?? Или горивото ?? Хахаххахаха !!! Ще стартира безпроблемно не на -40 , а на -80 даже !!! Да не говорим , че почти всички модели с течно охлаждане имат автоматично поддържане на температурата над нулата заради батерията , а не заради мотора !! Което скоро ще отпадне заради новите батерии с твърд електролит , който няма нужда от течно охлаждане !!Коментиран от #14, #48
11:17 13.01.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 гост
До коментар #12 от "ключаря":
Измислил е руснака дръжки !! Всички автомобили за скандинавските страни , Канада и дори северните щати на САЩ идват с най-обикновен нагревател на 220 или 110 волта , който е директно ниско в блока и даже няма нужда от никаква помпа , щото антифриза се върти от естествената циркулация , като топлия отива нагоре , а студения пада надолу . Това е отпреди 50 години и всеки който е виждал такъв автомобил ще ти го каже !! Поне 20 години преди руснаците да го изкопират и да спрат да палят огньове под мотора !!Коментиран от #20, #49
11:24 13.01.2020
16 АБВГ
11:25 13.01.2020
17 гост
До коментар #14 от "ключаря":
И кое и "стартира" на батерията , царю на "егати тъпанарите" ??? Или като не можеш да вденеш , се пишеш разбирач на батерии , хахаххаха !!Коментиран от #21
11:26 13.01.2020
18 Фффффф
11:29 13.01.2020
19 гост
До коментар #12 от "ключаря":
Да не казвам още , че там панелки няма , така че контакта е на стената собствената им къща или даже в гаража , та не можеш и да видиш , че е включен !!Коментиран от #23, #50
11:30 13.01.2020
20 ключаря
До коментар #15 от "гост":
Авторът ясно е написал, че този подгрев не върши работа - затоваа се налага подгрев на антифриза, а не на двигателя/ с оплетка/Коментиран от #25
11:32 13.01.2020
21 ключаря
До коментар #17 от "гост":
Ами пробвай на собствената си Тесла - мои приятели имат проблеми, когато пътуват от Холандиш за Германия - именно в Германия и точно със стартирането сутрин.Коментиран от #35, #106
11:34 13.01.2020
22 гост
До коментар #14 от "ключаря":
За сведение на групичката "егати тъпанарите" , с предводител в твое лице , луноходите "стартират" при температури близки до абсолютната нула , под -160 градуса !! И го правят почти всеки ден !! И о ужас , всичките са само ЕЛЕКТРИЧЕСКИ !!!! И винаги са били и винаги ще бъдат !! И то на батерии !!!!!!Коментиран от #27, #51
11:35 13.01.2020
23 ключаря
До коментар #19 от "гост":
То ако е в гаража съм съгласен, че проблеми няма да имаКоментиран от #26, #29
11:36 13.01.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 гост
До коментар #20 от "ключаря":
Автора какво е писал и кой му го е казал си е негов проблем , аз лично преди години съм имал Шевролет с такъв нагревател в блока и си вършеше перфектно работата и то за 10 минути максимум !! Ако ти е в къщата като на белите хора , можеш дори с обикновен таймер да го настроиш да се включва малко преди да тръгнеш и да не гори тока цяла нощ !!Коментиран от #53, #77
11:40 13.01.2020
26 гост
До коментар #23 от "ключаря":
Ами в гаража като не се отоплява и вън е -50 , вътре е -35 , -40 , за твое сведение , само дето не духа !!Коментиран от #28, #54
11:43 13.01.2020
27 ключаря
До коментар #22 от "гост":
Ти си егати умника - и кога стартира - посред нощ ло? и с батерия ли?Егати малоумниците!
Коментиран от #31
11:43 13.01.2020
28 ключаря
До коментар #26 от "гост":
Ами за твое сведение на 220V със стартерна установка за 12 - да!Коментиран от #33, #163
11:45 13.01.2020
29 гост
До коментар #23 от "ключаря":
Щото там гаража е отделна сграда , а не приземен или даже подземен етаж на отоплявана сграда !!!11:45 13.01.2020
30 ключаря
До коментар #24 от "Електричка":
Москва не вярва на сълзи - искам тук и пред мене11:46 13.01.2020
31 гост
До коментар #27 от "ключаря":
А с какво бе , антиумнико , с двг ?? Хахахаххахаххахха !!! Или с "атомен реактор" , хахахха !!! Не само че посред нощ , ами и работи през нощта , докато батерията падне до определено ниво ! И при изгрева на слънцето се включва отново , защото фотоволтаиците му почват да я зареждат !!! А тези които са на обратната страна , работят САМО на батерии при още по-ниски темератури през цялото време !!Коментиран от #55, #59, #118
11:52 13.01.2020
32 555
Коментиран от #40
11:52 13.01.2020
33 гост
До коментар #28 от "ключаря":
"Стартерните установки" можеш да си ги разправяш на дружките в клуба приятели на Раша !!! Замръзнал двг с масло като асфалт и гориво като петмез докато не го подгрееш ще запали в шестък !!11:57 13.01.2020
34 VikiLexus
Коментиран от #36, #38, #44, #72
12:08 13.01.2020
35 Електричка
До коментар #21 от "ключаря":
Какво и стартират на батерията, не стана ясно. Да не палят вестник под батерията да затопля? Батерията си загрява, когато тръгнеш с колата и батерията заработи. Тогава загрява, а не преди да тръгнеш да загряваш.Коментиран от #64, #67, #84
12:10 13.01.2020
36 Електричка
До коментар #34 от "VikiLexus":
Видеото в коментар 24 е до теб!12:12 13.01.2020
37 До електрика стартира
До коментар #7 от "фенъ":
Да но какъв пробег ще има малко св замисли преди да ръсиш ...Коментиран от #119
12:13 13.01.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Опа
12:15 13.01.2020
40 Гост
До коментар #32 от "555":
Какво ревеш от гробарите бе смешко?? Не е ли нормално да има закони и те да се спазват? Къде по света не е така,и ако не спазваш те? Или ти не знаеш за какво ,но трябва да мрънкаш и да се правиш на компетентен?Коментиран от #83
12:24 13.01.2020
41 Пробвай се
До коментар #6 от "незнайко":
На малкия, на същия принцип се подгряват големите ел. генератори ( парят на 2s като спре тока), с разликата, че поддържат 45-50 С°.Виждал съм нагревател който е поставен на мястото на тапата в блока, работи без помпа, на Транзит 2.5 тд.
12:31 13.01.2020
42 Инфо- от посетител на руския студ
Виждал съм турци, уж с модерни камиони с пръснати блокове.
Така, че никакво гасене, ако няма от къде ток да вземеш.
А това да слагаш бензин в нафтата е глупост... само слух е че помага... по скоро грешка.
Така, че живота ги е научил руснаците как да живеят в студа...
13:05 13.01.2020
43 Ай стига ве
До коментар #4 от "ЛЕНИН":
Явно не си виждал такъв студ ,при -40,нямаш никакъв шанс да запалиш каквото и да било,по мое време просто не ги гасяхме,а когато падаше -45 раздвижвахме колите на всеки два часа защото замръзваха за снега и така се чупеха съеденители скоростни кутий и деферинцияли,но който не е живял на тези ширини не може да го разбереКоментиран от #66
13:30 13.01.2020
44 Ай стига ве
До коментар #34 от "VikiLexus":
Неадикватник си ти а Камаз и Маз на какво се движат аз когато работех в сибир от септември до май колите и камионите не се гасяха ауспуха минаваше под резервоара и така затопляше нафтата не пишете глупости13:44 13.01.2020
45 Гост
14:43 13.01.2020
46 Гост
До коментар #5 от "Борил":
Познай дали при -40 разхода им няма да скочи от 12квтч/100км, на 25квтч/100км.14:45 13.01.2020
47 Гост
До коментар #10 от "hgost":
Има си проблеми. Лятото може и да ти е евтино да караш на ток, ама зимата от зарядката ще чезне двойно. Не само заради самоподгряването. Студа не прощава дори и на тока.Коментиран от #153
14:47 13.01.2020
48 Гост
До коментар #13 от "гост":
Мноог си невеж. Електромоторите на Тесла не са ли с маслено охлаждане? При -80 няма дори лампите да й светнат на електричката/14:49 13.01.2020
49 Гост
До коментар #15 от "гост":
Къде горе и къде долу бе, смешко? В един ДВГ антифризната система има предимно напред и назад. Пред мотора ти е радиатора, а зад него е парното. Разликата между горе и долу в един ДВГ за антифриза е една педя. Виждал той кола на картинка14:51 13.01.2020
50 Гост
До коментар #19 от "гост":
И в Бронкс ли е на къщата им? Там не са ли само на блокове? А в Ню Йорк как е? А в Бостън? А във Вашингтон?14:53 13.01.2020
51 Гост
До коментар #22 от "гост":
Ама нямат нищо общо с тенекиените каруци на Илон. Това не го пропускай! При луноходите имаш подгряване на всеки един компонент, изложен на студа. Дори и на кабелите. За да направи това в една Тесла, Илон ще трябва да я продава за 1 милион долара.14:56 13.01.2020
52 Гост
До коментар #24 от "Електричка":
Вседеходите на южния полюс са двг. Вървят при -60.Коментиран от #57
14:57 13.01.2020
53 Гост
До коментар #25 от "гост":
Излъга. Как ще си имал Шевролет, като още нямаш пълнолетие?Коментиран от #97
14:58 13.01.2020
54 Гост
До коментар #26 от "гост":
Откъде в гаража идват тези 10-15 градуса разлика, като сам казваш, че не се утоплява?14:59 13.01.2020
55 Гост
До коментар #31 от "гост":
ДВГ го спирам насред гората и на сутринта пак ще запали. Тъпата ти електрическа играчка не заспи ли с кабела отзад - край! Пиши я умряла.Коментиран от #58
15:01 13.01.2020
56 Експерт
15:03 13.01.2020
57 Така ли
До коментар #52 от "Гост":
Използват ДВГ, защото няма ток, а не че е по-добре! Обаче, този дали се е мъчил да я пали, да я дърпа, да я бута, да и сваля свещи, акумулатори и т. н. или се е качил, натиснал е копчето на Лийфа и си е тръгнал! А най-смешното тук е че пишеш, за висок разход на електричката, а другите ти пишат че бензин и дизел не гасят, защото не пали след това. Дали, на тези където им бръмчи на място им гори по-малко? От зарядната, няма да ти изчезва ток, а ще зарежда по-бавно! Гл.пави коментари си написал.Коментиран от #60, #62
15:18 13.01.2020
58 Така ли
До коментар #55 от "Гост":
По-скоро е обратното, ако питаш мен. Електричната ще тръгне, дизела абсолютно няма да запали при такива температури.Коментиран от #63
15:20 13.01.2020
59 ключаря
До коментар #31 от "гост":
Ами директно от слънчевата енергия умнико - акумулаторите и тук на земята са си тежки15:21 13.01.2020
60 Гост
До коментар #57 от "Така ли":
Глупаво е твърдението ти, че на полюса базите нямали ток. Ти у ред ли си бе? На свещи ли са там учените? Знаеш ли колко гори един 3000 кубика дизел на място? Към 1л/час. За 12 часа престой ще изгори 12 литра от всичките си 100 литра резервоар.Коментиран от #78
15:27 13.01.2020
61 Джиджи
До коментар #6 от "незнайко":
Не му трябва да отваря термостат, загрява на 70 градуса малкия кръг и пали15:29 13.01.2020
62 Гост
До коментар #57 от "Така ли":
Тоя, дето е натиснал копчето на Лиифа и е тръгнал, след 50км е спрял насред нищото и е умрял от студ.15:29 13.01.2020
63 Гост
До коментар #58 от "Така ли":
А бензина? А, чакай! Верно, че извърташ условията както са ти угодни на тебе.Коментиран от #68
15:30 13.01.2020
64 333
До коментар #35 от "Електричка":
За това при ниски температури им пада пробега наполовина.Екологичните електромобили подгряват батериите и реализират емисии, заради електричеството, което ползват дори и като са паркирани.
При толкова ниски температури ако останат без ток ще умрат.
15:37 13.01.2020
65 1234
До коментар #2 от "гост":
При тоя студ електричните няма и да помръднат.Коментиран от #69
15:37 13.01.2020
66 Гост
До коментар #43 от "Ай стига ве":
Кой е тоя кутий?15:40 13.01.2020
67 НЕГРаМоТНиК и Котлона
До коментар #35 от "Електричка":
В къщи ни мойш си оправи.Чувал ли си за капацитет и влиянието му от студа особенно при минус 45 капацитета пада от 100 -/- на 25 процента......15:40 13.01.2020
68 Така ли
До коментар #63 от "Гост":
И бензина не е сигурно, че ще запали! Влез да видиш видеа от Якутия как стоят колите и пак не е сигурно, че ще запалят. Покрити са с калъфи, като двигателя се пали от време на време и калъфа задържа топлина, но им замръзва конденза от ауспуха. Има си видеа, който иска да гледа. Колко ток има на полюса и от къде идва? От агрегат? Е за какво тогава, електричка? Но това не означава, че електричка не може да върви.Коментиран от #136
15:41 13.01.2020
69 Хе хе
До коментар #65 от "1234":
И тоз се изказа!15:44 13.01.2020
70 Специално за електрофила гост
До коментар #3 от "гост":
Стига си дращил едни и същи сектантски тъпотии,ами прочети по-добре как в любимата ти Норвегия в подземен паркинг още по-любимата ти Тесла е подпалила 300 (триста) паркирани автомобила.Електрическо зомби такова...Коментиран от #71, #129
15:47 13.01.2020
71 Хе хе
До коментар #70 от "Специално за електрофила гост":
Смешко, не е Тесла която е подпалила! Знаеш ли какво е било? Опел Зафира 2005 година модел ДИЗЕЛ! И още по-интересното е било, че е имало доста електрически коли в паркинга, като на нито една не се е запалила батерията! Тази новина я четох, вече. Представям си колко си се зарадвал, за Тесла а аз така те разочаровах. Направо те съжалявам!Коментиран от #74
16:09 13.01.2020
72 Салярка
До коментар #34 от "VikiLexus":
Естествено имат си камиони на нафта , но нафтата им е специална да не замръзва.16:13 13.01.2020
73 Пламен
До коментар #2 от "гост":
Хайде сега да помислим над няколко въпроса:1. Каква е цената на ел автомобил
2. Колко е пробега с едно зареждане в този нечовешки студ
3. Колко ще бъде живота на батериятя в тези полярни условия
4. Ако си мислиш за Тесла помисли и как се прибират дръжките на вратите и дали ще се покажат пак на -40 или ще замръзнат за вечни времена.
16:18 13.01.2020
74 Дабе
До коментар #71 от "Хе хе":
Хайде бе ганьо рече и отсече понеже тесларати му казали нещо. Все още се води разследване и има само предположения, като дизел няма как да се запали така а е някоя електрическа система.Коментиран от #76
16:28 13.01.2020
75 тъйва
16:37 13.01.2020
76 А не бе
До коментар #74 от "Дабе":
Доказано е, имаше даже и снимка! Опел Зафира 2005 модел! Даже е имало, изтегляне преди на тези коли, заради пожари. Така с твоя дизел, дето не се пали докато стои.Коментиран от #91
16:43 13.01.2020
77 офазяване
До коментар #25 от "гост":
То има и друг вариант да не отопляваш къщата а колата и да се преместиш в нея да жиевееш :DИначе майтапа настрана ама попринцип е опасно (дали не беше и забранено) да се зарежда акумулатор докато е в колата, защото ако зарядното се офази има опасност от токов удар който пипне купето.
Пък разните нафтови и бензинове печти може би може да се направят и антифриза да затоплят.
16:58 13.01.2020
78 Амон ра
До коментар #60 от "Гост":
1литър на час гори на Тихи и отдава между 3-8kw мощност от която 70% е под формата на топлина, в работен режим разхода е съвсем друг!Коментиран от #80
16:58 13.01.2020
79 Rado
17:06 13.01.2020
80 офазяване
До коментар #78 от "Амон ра":
Толкова, но след като веднъж след като е запалил двигателя. Нагревателя може да се стартира винаги. Освен това няма амортизация, нагревателя не износва сегменти, основни лагери и масло. И замяната е лесна.17:17 13.01.2020
81 авто фен
До коментар #11 от "Бай Джап":
Старите Тойота дизели как палят и при -20 на четвърт оборот. Най-добрия дизел е японския, винаги пали. Бензиновите Тойоти е ясно,че винаги палят.17:25 13.01.2020
82 хохо
но, манивелата помагаше! Развъртиш мотора да омасли, подкачиш гориво с помпичката под карбуратора, дърпаш смукача, и пали. Ладите не можеха така! Пъленташак
17:34 13.01.2020
83 магарето на Боко
До коментар #40 от "Гост":
Понеже си много,, умен и отворен" не можа да схванеш подтекста на коментара ми . Не казвам че не трябва да има законност и глоби но и да бъдат поносими а не ,,Мутро Герберски " От както Гробарите са на власт глобите са вдигнати поне 20 пъти. за разлика на заплати и пенсии За една глоба в България може да работиш седмици месеци докато на запад и в Русия е няколко часа от дневната заработка И това си го набий в кухата лейка преди да се правиш на умен и саркастичен . И по малко да те боли за Гробарите, те така и си отиватКоментиран от #160
17:44 13.01.2020
84 яве яве
До коментар #35 от "Електричка":
ти си много зле17:54 13.01.2020
85 Тва е да не замръзне водката у жабката
18:02 13.01.2020
86 везна
18:07 13.01.2020
87 Перо
До коментар #11 от "Бай Джап":
Байка, при минус 50 няма кола, която да запали стояла цяла вечер навън18:24 13.01.2020
88 Шошо
До коментар #4 от "ЛЕНИН":
Научи се поне да пишеш. То бива неграмотност, но твоята е стряскаща.18:29 13.01.2020
89 Мастер
Коментиран от #146
18:45 13.01.2020
90 Ro Jy
До коментар #2 от "гост":
Нали се сещаш, че колкото е по-студено, толкова повече пада капацитета на батериите! /основна причина за слабата продаваемост на електричките/18:49 13.01.2020
91 Дабе
До коментар #76 от "А не бе":
А линк ще дадеш ли, или пак ще ми цитираш тесларати?Преди една седмица инцидент Мъск доказал че бил бог?Коментиран от #99
18:56 13.01.2020
92 куку руку ку
А има стари системи, които топлят маслото в картера, а от там и целия двигател. Сещам се за Волво и Зил.
18:56 13.01.2020
93 Комбина
До коментар #1 от "един":
Коментара ти звучи носталгично!19:09 13.01.2020
94 Rumen
Коментиран от #113
19:10 13.01.2020
95 бг Сталин
До коментар #2 от "гост":
Тази мисъл с колко жалки напъна я изкара от з.....а си.Капацитета на батерията при минус 30,40 градуса е нищожен,да не говорим че при 10 а надали ще издържи и 20 цикъла на заряд и разряд и батерията е аут.19:14 13.01.2020
96 Даниел
До коментар #2 от "гост":
За това в Норвегия се отказаха от електромобилите за полицията :D защото "палят" ама след зарежда е след час вече са на 41% ток .Сметни на минус 40 хахахКоментиран от #100
19:15 13.01.2020
97 До многознаещите
До коментар #53 от "Гост":
До днес съм имал само американски коли . Всичките имат кабел под капака и се включват през зимата в контакт 110 v При -40 спя с леко отворен прозорец и без да подгрявам мога да направя безпроблемно няколко кръга с жените ви.....Коментиран от #137
19:36 13.01.2020
98 Фокус
До коментар #7 от "фенъ":
Пробега , рязко пада при премръзнали батерии , в Чикаго пример , тесла с пробег 600 км. При "-" едвали ще изкрета 400 км.19:59 13.01.2020
99 А не бе
До коментар #91 от "Дабе":
Статията,как един Опел Зафира запали 300 коли на паркинг на летище! ДИЗЕЛОВА от тези които не горят! Има също информация,че нито една батерия на ел.кола не се е запалила,а пожара е бил доста голям!https://insideevs.com/news/392047/bloomberg-ev-fire-cause-diesel/
Коментиран от #103
19:59 13.01.2020
100 Айде бе
До коментар #96 от "Даниел":
Едно доста старо руско видео с Модел С при минус 30! Видеото е от 2014 със различни батерии и мотори от новите! Не се представя зле,а?https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE
20:03 13.01.2020
101 hhh
20:18 13.01.2020
102 Ахахахаха
20:21 13.01.2020
103 Пираня
До коментар #99 от "А не бе":
Мунчо поне да беше видял какъв фалшиф източник цититаш. Та като прочете статията какво разбра от къде е информацията, от звездите ми го говорят?!?!Коментиран от #104
20:22 13.01.2020
104 А не бе
До коментар #103 от "Пираня":
Информацията от норвежките власти или ти и с тях не си съгласен?20:30 13.01.2020
105 Антон Антонов
До коментар #1 от "един":
На автомобилите в Сибир през 80 се подгряваха картерите с бензинови лампи,няма да го забравя. Някои си източваха охладителната система ежедневно и наливаха гореща вода ,това го виждах по тракторите20:41 13.01.2020
106 Ами
До коментар #21 от "ключаря":
Мани ги тия с нов акумулатор стартира трудно е стара но бензин обаче забравих ел цигара заредена до дупка 3 дръпки и умря. Поне струва 7 лева его. Цял ден на топло работи 200 кинта ток. Та значи формула е горе долу 100 кв батерия ел кола по 2 3 милиона повече и готово цял ден си ти или генератор по евтино.,20:46 13.01.2020
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Ангел
21:36 13.01.2020
110 В Канада този принцип съществува от 70
До коментар #1 от "един":
В Канада този принцип съществува от 70 те години и е нищо ново. Даже много паркинзи са оборудвани с контакти за включване.21:41 13.01.2020
111 666
21:51 13.01.2020
112 Напомняне
До коментар #9 от "дядо":
При много ниски температури (минус 40-50 и повече градуса) нафтата се сгъстява и не може да тече по горивната система на двигателя. Такава машина, била тя автомобил, багер, камион и т.н., няма вече запалване и проблемът става много сериозен, затова не е чудно, че са оставяли двигателите да работят непрекъснато. То е като пускането на чешмите да текат при голям студ, за да не замръзнат и се нацепят тръбите.Коментиран от #114
21:57 13.01.2020
113 куку руку ку
До коментар #94 от "Rumen":
От кога в Канада карат с руски рег. табели?21:59 13.01.2020
114 Ха ха
До коментар #112 от "Напомняне":
Каква нафта, кви 5 лева...голям смяхКоментиран от #139
22:27 13.01.2020
115 Ха ха ха
До коментар #2 от "гост":
И колко ще издържи великата ТеслА на тая температура ? 30? С климатик 20)?????))))))Коментиран от #120
22:38 13.01.2020
116 ПръцЪ
До коментар #7 от "фенъ":
И хич не се палят начи22:39 13.01.2020
117 Хи хи
До коментар #11 от "Бай Джап":
С тикаме винаги палят22:40 13.01.2020
118 Стига ва
До коментар #31 от "гост":
Фотоволтаици? Ама окъдя накъде са? Откъде накъде?))))22:47 13.01.2020
119 Ха ха
До коментар #37 от "До електрика стартира":
Илончо вика - мноу голям...ми ся))))))22:49 13.01.2020
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Доооообре
До коментар #121 от "Лупи":
Ти също, ама и аз няма да ти кажа защо!23:02 13.01.2020
123 0123
23:04 13.01.2020
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 минаващ
23:24 13.01.2020
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Шаран БГ
04:28 14.01.2020
129 Интересно
До коментар #70 от "Специално за електрофила гост":
От паркинг пълен с електрички, се запалил дизела! 😂😂😂😂😂Коментиран от #134
06:38 14.01.2020
130 гост
07:59 14.01.2020
131 Суоми
08:02 14.01.2020
132 111
Коментиран от #148
08:11 14.01.2020
133 Коцко
08:48 14.01.2020
134 Отворко
До коментар #129 от "Интересно":
Е дизелите нямат ли ел инсталация?Коментиран от #138
08:59 14.01.2020
135 Ако изобщо
До коментар #5 от "Борил":
Се зареди батерията09:28 14.01.2020
136 Гост
До коментар #68 от "Така ли":
Сам си дрънкаш алабаланици и сам си се оспорваш. Дори не трябва да ти опонирам аз. Щом тока на полюса идва от агрегат, той как е запалил бе, умнико? А на полюса вседеходите са ДВГ и си палят.09:45 14.01.2020
137 Гост
До коментар #97 от "До многознаещите":
А с колко ника пишеш, че да симулираш много интерес към тъпи статии? Пиша на гост, а се засяга някъв друг?!?!?!09:52 14.01.2020
138 Ясно
До коментар #134 от "Отворко":
А ти кола без ел.инсталация виждал ли си? Ти на твойта, като запалиш да не и вадиш ел. инсталацията за сигурност та да не се пали?09:55 14.01.2020
139 Некой си
До коментар #114 от "Ха ха":
Да не си мислиш,че всичките трактори,лесовози, булдозери грейдери и други тежки машини в Коми са били на бензин ? Само няколко ЗИЛа ,КВЗтата(вид малки автобучета) и резачките бяха бензинови. А нафтата през зимата беше по-специално.10:00 14.01.2020
140 Всезнаико
Коментиран от #145
11:19 14.01.2020
141 123
Та за колите за обществения транспорт (по-конкретно за училищните автобуси) обясниха че са с въздушно охлаждане щото друго не вършело работа - личеше че са сравнително нови автобуси но на външен вид като дизайн все едно бяха от 2-рата световна...
12:14 14.01.2020
142 Доообре
До коментар #9 от "дядо":
Така беше13:13 14.01.2020
143 Гост
До коментар #2 от "гост":
А сещаш ли се тази батерия колко ще издържи при постоянна експлоатация. Вместо 100 км примерно ще държат 30 40 км, заради студа14:07 14.01.2020
144 Фен
До коментар #7 от "фенъ":
Ще стартира,ако си донесеш батерията в раница от топлия апартамент.Иначе само ще и прещракат релетата(ако не са залепнали и те при -40)
15:51 14.01.2020
145 Фен
До коментар #140 от "Всезнаико":
Фланец на охладителната уредба с нагревател от бойлер/пералня.Слага се на блока,на малкия кръг.Връзваш го през часовник и сутринта за 8:00 служебния ЗИЛ беше пушка.15:56 14.01.2020
146 Някога
До коментар #89 от "Мастер":
Късно си се родил, късно си го видял....Още ифите и щайерите преди 50 години го имаха.
Руснаците тогава не го прилагаха, защото с бензиновата лампа подгряват или хич не го гасят ако е дизел.
Горивата бяха в изобилие и без пари .... най вече държавни.
А бензиновите мотори не беше срам и с манивела да го запалиш.
16:52 14.01.2020
147 type-R
17:35 14.01.2020
148 type-R
До коментар #132 от "111":
И като излееш горещото масло в изстудения до -50 двигател и блока ще се спука. А маслото ще изстине.17:40 14.01.2020
149 До 19
Имаш стреет вю вземи си го зареди и се информирай ..
18:30 14.01.2020
150 Spas
18:34 14.01.2020
151 Цоньо Цонев
20:06 14.01.2020
152 чукча
20:18 14.01.2020
153 Голем смях
До коментар #47 от "Гост":
Електрическите автомобили ги убива ..топлото време.Батерията издържа повече на север ,отколкото на юг.Автомобилните батерии нямат нищо общо с акумулаторите на автомобилите с ДВГ.Колкото по-студено ,толкова по-дълъг живот на автомобила.20:25 14.01.2020
154 Гост
До коментар #1 от "един":
Ами аз съм имал лада ама нямам спомен да съм палил огън под нея, не виждам какво ще помогне това, те са с бензин, той не замръзва. А да си нагряваш радиатора с огън, гаранция ще запалиш я маркучи, я нещо друго.Коментиран от #155
20:28 14.01.2020
155 Пфу
До коментар #154 от "Гост":
Кой е казал, че с огъня загряват антифриза? С огъня отдолу загряват маслото в картера! Нали се сещаш на какво е станало и то!22:37 14.01.2020
156 Ттт
01:26 15.01.2020
157 Поп Кръстьо
03:54 15.01.2020
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Оле
До коментар #6 от "незнайко":
Не, просто то караш без мозък?09:35 15.01.2020
160 Гост
До коментар #83 от "магарето на Боко":
Виж сега червено и злобно човече,ти мразиш всичко което не е червено и всички които не са на твоето мнение! Колко часа работа е една глоба в европа???? В Испания ме глобиха преди 5 години за несложен предпазен колан 55евро!! Та колко часа труд ти е това? В България е 50лв!! За заплатите не ти е виновно правителство,ами работодатела! За кочината Просия не знам но като им гледам „супер високия стандарт на живот” нараво са жалки и много се съмнявам че е така.Айде лек ден ,продължавай да злобееш и да живееш в твоя нереален паралелен свят! Или направо емигрирай в майка си русия! Ама май не ти стиска,и само плюеш тук!Коментиран от #164
09:51 15.01.2020
161 Мене
До коментар #6 от "незнайко":
Много си умен😂охладителната система термостата му е работата след като загрее малкия кръг да се отвори за да охлади двигателя,така че като загрее малкия кръг,термостата се отваря и загрява цялата система.19:04 15.01.2020
162 Мъск
23:20 15.01.2020
163 Коментатор
До коментар #28 от "ключаря":
Ей то голяма дискусия04:21 16.01.2020
164 Били
До коментар #160 от "Гост":
Така и не разбрах, защо като нямате аргументи задължително се обръщате към червения цвят. Защо всички противници на червеното са полуграмотни и пишат с много грешки? Карайте си трошките, защото не можете да си купите нови коли за разлика от господарите, на които се кланяте и не се излагайте.Коментиран от #165
07:44 16.01.2020
165 Гост
До коментар #164 от "Били":
Защо го свързвам с червения цвят ли?? Ти сериозно ли ме питаш това? Ами много просто,като някой смешник ми даде за пример Русия ,колко добре били там ,как няма да го свързвам с черения (партиен)цвят? Или като ми каже колко зле са на запад и САЩ ,как няма да го свързвам със залюханите комунисти (русофили)??? За които не е проблем да продадат България за майка им Русия. Но същевременно не ползват нищо Руско защото си знаят че е боклук! За правописа се извинявам но са ми големи ръцете,а пиша от телефона и по някога натискам по грешка друга буква. Айде останете си със здраве и всички червени глупаци по малко да злобеят че не е добре за здравето!12:31 16.01.2020
166 Христо
14:01 16.01.2020
167 Hristo
До коментар #2 от "гост":
С електричка на -40 градуса яе стигне само до бакалията и може после да няма power да се прибере :(17:17 16.01.2020
168 Ники
До коментар #3 от "гост":
Ти тъп ли си при минус 40 каква точно батерия ще работи. Я си сложи телефона в фризера на Мин 18 и пробвай.Коментиран от #169
09:01 17.01.2020
169 Момчета
До коментар #168 от "Ники":
Погледайте има доста видеа, как върви Лийф на минус 50. Има доста видеа. Не се изказвайте, неподготвени!14:07 17.01.2020
170 Жорко
16:50 03.08.2020