Last news in Fakti

13 Януари, 2020 17:03 25 086 94

Формула 1 минава на двутактови двигатели?

  • формула 1-
  • двутактов-
  • двигател-
  • мотор-
  • хибрид

Ръководството на Формула 1 разглежда сериозно възможността шампионатът да премине към използване на двутактови хибридни установки на синтетично гориво, обяви техническият директор на сериите Пат Саймъндс на конференцията Motorsport Industry Association. Новите мотори вероятно ще станат задължителни от 2025 или 2026 г. в изпълнение на плана за постигане на въглеродна неутралност през 2030-а.

Саймъндс подчертава, че е "изключително заинтересован от прехода към двутактови двигатели", тъй като те са "много по-ефективни" и могат да радват феновете с превъзходен звук. Според специалиста повечето проблеми на тези мотори, които днес се свързват със сенокосачки и мотопеди, вече са решени.

Саймъндс смята, че с интегрирането на впръскване на горивото, принудително пълнене и съвременни системи за запалване двутактовите агрегати могат да станат изключително мощни и екологично чисти. Според техническия директор на Формула 1 двигателят с вътрешно горене има голямо бъдеще и не бива да се залага изцяло на електричеството.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 41 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    115 15 Отговор
    Задаа се нов екип във формула - 1 на Трабант нали и той е двутактов!

    Коментиран от #16

  • 2 Гост

    79 11 Отговор
    Прости мотори, по-малко въртящи се части и никаква нужда от ангренаж. Имат си чар.Имат по-голяма мощност към обем спрямо 4-тактовите.Интересно ,че не дадоха шанс на пневматичните клапани като на Кьонигсег и там има огромен потенциал

    Коментиран от #18, #82

  • 3 Гост

    75 15 Отговор
    Теслофилите таман излизат от работа и като прочетоха статията сега няма да спят.

    Коментиран от #5

  • 4 И ше им мешат

    14 16 Отговор
    като на прасета.
  • 5 гост

    26 65 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Верно ли , не думай , хахах !! Само дето до 2030 Формула Е ще ги е отвяла тия двутактови пушилници като спрели !!

    Коментиран от #36, #47

  • 6 двутактов хибрид

    29 4 Отговор
    скоро и в автомобила пред вас
  • 7 Аз имам

    37 4 Отговор
    двигател от Балканче. Отборите да почват да натдават ;)
  • 8 НАТО ВЕЦ

    37 6 Отговор
    На болида от снимката са прекалили с маслото в сместа.

    Коментиран от #9, #42, #69

  • 9 Екстра си е

    37 4 Отговор

    До коментар #8 от "НАТО ВЕЦ":

    Маслото е добре, сигурно е карана повече градско, та се е задръстило гърнето :). Повече обороти му е майката.

    Коментиран от #64

  • 10 Щил

    30 57 Отговор
    Къде го намерихте тоя?!ДВГ имал бъдеще???!Кво им става на тея"спецялисти".Оня ден един от Мазда се изцепи,сега друг!Двутактов двигател-непълно изгаряне,нисък кпд,топлинно натоварване!Утре чакам да изпълзи още некой с шесттактов!За лаиците-има такъв!Явно успехите на Тесла довеждат до тежка депресия и несвързано бръщолевене на петролните примати.

    Коментиран от #34, #37, #88

  • 11 Xxx

    17 6 Отговор
    Боже колко мъка има по тоя свят, Боже...

    Коментиран от #28

  • 12 Порно

    45 2 Отговор
    Не обиждайте Трабанта , беше една от най дългите коли в България, 22 метра с пушека. По дълъг беше само Вартбурга.
  • 13 ???

    23 2 Отговор
    Скоро с електромобили с тонколони за звук. 🚦🚘🔊🏁
  • 14 щил

    32 6 Отговор
    През комунизма имаше едни "савецки"камиони МАЗ-двутактови дизели с един изпускателен клапан и компресор на Рут.Нема друго такова извращение на техниката!Един е достатъчен да обгази малък град!

    Коментиран от #41

  • 15 Механик

    25 3 Отговор
    С изключение на круизните кораби, всички други се задвижват от двутактови дългоходови дизели с принудително пълнене и повечето с един изпускателен клапан. А до преди 10тина години и в МотоGP имаше двутактови мотори.

    Коментиран от #22

  • 16 куку руку ку

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Или Вартбург...
  • 17 Хасан

    3 7 Отговор
    Вибратори не ни трябват
  • 18 куку руку ку

    25 8 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    И след третата обиколка ще се чуват само двигателите, някъде из облака дим.

    Коментиран от #23

  • 19 Бай Стою касапина

    8 1 Отговор
    Що не ги направят като пистовите мотори с метанол и рициново масло?
  • 20 ккк

    55 9 Отговор
    Двутактов двигател означава да има два такта, а не старите типове на карбураторно пълнене, сгъстяване в картера т.н. Нов двутактов двигател няма да пуши, защото няма да смесва масло в горивото, а то ще се впръсква под налягане в горивната камера докато коляновият вал ще се маже отделно. Така трябва да стане, някаква технология, която е оригинална и интересна спрямо масовката. Формула 1 трябва да е лидер в технологиите и новаторството, така че двутактови агрегати звучи изключително забавно и интересно. Браво.

    Коментиран от #21, #25, #26

  • 21 куку руку ку

    18 15 Отговор

    До коментар #20 от "ккк":

    Каквото и да го правиш, дали смесване с горивото, или впръскване в горивната камера, все минава през ауспуха, демек имаме изгаряне на масло, със всичките му негативи. Освен ако не използват старо олио от фритюрници... тогава поне ще мирише на пържени картофки.

    Коментиран от #87

  • 22 Пламен

    11 6 Отговор

    До коментар #15 от "Механик":

    Само да кажа че в moto gp двутактови са все още 125 и 250 кубиковите мотори. Би било много забавно да ги видим и тези чудеса на инженерната мисъл. А от към звук, наистина ще къртят!

    Коментиран от #24, #89

  • 23 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #18 от "куку руку ку":

    Абе със старите си 100% прав. С новите технологии не се знае. Аз лично бих предпочел нещо такова с голяма кубатура и турбо отколкото новите джендърщини с 1.6 и астматик :)
    Звукът на V8 + няма нещо което до измести от сърцата ни :)
  • 24 Plameni

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "Пламен":

    Малко се изложи с тия двутактови мотори .
  • 25 незнайко

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "ккк":

    технологията е стара и се нарича "кръстоглав"
  • 26 НАТО ВЕЦ

    7 6 Отговор

    До коментар #20 от "ккк":

    Както и да "впръскваш" горивото, това "чудо" няма клапани и това определя недостатъците в пълненето и продухването на цилиндрите.

    Коментиран от #39, #55, #57, #58

  • 27 Дебитомер

    4 4 Отговор
    БРАВО на техническия директор на Ф1. Вече има Formula E. Трябва да има и формула, в която болидите реват.

    Коментиран от #30

  • 28 TAD

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Xxx":

    Адски си пртав... Да слезе и да си събере версиите!
  • 29 KOC

    2 7 Отговор
    най великото е ДВУЦИЛИНДРОВ ДВУТАКТОВ 16 клапанов бензин с директно впръскване ТИ СИ АЙ тва още в ГОЛФ 5 го има тия ФОРМУА 1 сега се сетиха
  • 30 гост

    3 11 Отговор

    До коментар #27 от "Дебитомер":

    Ти май си мислиш , че тия ще карат само на пушилниците , хахах !! Че те още сега са хибриди с електромотор , тия пушилници нищо чудно да ги ползват само за генератори , а основното задвижване да е от електромотори !! Не че това ще им помогне срещу чистата Формула Е , ама да пробват за неверниците като вас , тъкмо повече ще се смеем после , хаха !!
  • 31 Oldtimer

    2 1 Отговор
    Оооо, не Дами и Господа ,
    Викът на следващия двигател, ще е 12 цилиндров ... но на ПАРА :)
    Само не знам дали ще я загряват на газ или друго :)
    И в коя обиколка ще добавят водата
  • 32 Японеца

    2 0 Отговор
    Хибриди, реактивни турбини на газ или метан, без механична връзка двигателя!
  • 33 Plovdiv

    13 0 Отговор
    Вартбург, Трабант, Баркас трябва да обединят усилия да станат новия Суперотбор във Формула 1...
  • 34 Трифонов

    21 6 Отговор

    До коментар #10 от "Щил":

    Успехите на Тесла са като пишката на комара. Всеки е слушал за нея, ама никой не я е виждал. Стига чете измамите на Мъск, ами се огледай около себе си. Бъди реалист. Тесла НЕ продават коли! Никой, никъде не ги купува. Това са приказки от хиляда и една нощ. Маркетингови трикове, за да се постига чрез измамни способи финансова капитализация на компанията. "Вълкът от Уолстрийт" гледал ли си... Е, нещо такова. Четох преди дни статия "Тесла надхвърли 1 млн. продажби"... Егати тъпотията невярна. Феррари например продават на годишна база не повече от 60 хил. автомобила, а по улиците можеш да видиш повече Феррари-та, отколкото Тесли. Пита се в заданието... е, къде са останалите 980 хил. продадени броя... Борсови манипулации и откровени финансови измами стоят зад тая компания Тесла.

    Коментиран от #35, #51, #52, #67

  • 35 Щил

    10 9 Отговор

    До коментар #34 от "Трифонов":

    АаааТрифонов,ти да не си от клуба на плоската земя,кухата земя,енергия от вакуума,теория на конспирациите?Нема лошо!Малко хумор не е излишен!
  • 36 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    С тея тролеи ли ще правиш зрелище? Трибуните ще са пълни с баби и дядовци, с по една мрежичка под мишница и билетчета от кондуктора.
  • 37 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Щил":

    Има съвременни двутактови разработки без масло в бензина. Със сух картер са. Изкарват по-високо КПД, по-ниски емисии, и бая сериозни мощностни показатели. Не са вкарани серийно още, но ги има. А дали ще заложат на тях - няма как да знам. Колкото до шесттактовият двигател - има такъв. Допълнителните два такта се ползват като компресорно нагнетяване за всеки съседен цилиндър. Така всеки цилиндър прави два допълнителни такта, за да донагнети пълненето на съседният му.

    Коментиран от #70, #90

  • 38 Ивайло

    3 13 Отговор
    Точно пък двутактов мотор и екология са две много отдалечени понятия - при двутактовия мотор горенето не е толкова пълно и чисто, както при четиритактовия!!! Отделно разхода на гориво е значително по-висок и освен това гори и масло, което задължително се добавя към бензина, защото това е единственият начин за смазване на коляновия вал, т.е. не е много екологичен според съвременните стандарти!!! За ресурс да не говорим!!! Формула 1 на Трабантите и Вартбурзите, хахаха!!! А колко масло ще отива за мешане с бензина, хахаха!!! ;)))

    Коментиран от #94

  • 39 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":

    Има двутактови с клапани.
  • 40 Ивайло

    3 6 Отговор
    А че ДВГ има все още бъдеще и потенциал за развитие съм съгласен, ама точно пък двутактовия??? Ако имаше потенциал, да се е наложил отдавна над четиритактовия, а не да потъне в забвение и да се използва за косачки, резачки и мотопеди!!!
  • 41 мазурка

    14 5 Отговор

    До коментар #14 от "щил":

    Пръдльо,МАЗ беше оборудван със двигател ЯМЗ236,който е 4тактов.Не лъжи хората,любителю на краварските тесли.

    Коментиран от #48

  • 42 Опа

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "НАТО ВЕЦ":

    Толкова ли си знаеш или се правиш на луд. Това е гръмна двигател
  • 43 Jack Bauer

    2 1 Отговор
    Спомних си звука от Вартбурга на дядо ми :D :D :D, F1 не гледам от няколко години, със всички системи за сигурност и малки двигатели стана доста скучна. Даже по-интересна ми е Formula-E.

    Коментиран от #45

  • 44 Опа

    9 0 Отговор
    А иначе тези отдавна не ме интерасуват. Едно стартиране, смяна на гуми и после по силната кола на финала е първа. Всяка година сменяват правилата в стремеж да я направят по интересна, но в тези си напъни не разбират че винаги богатите тимове ще се пренастроят по бързо на новите правила и накрая пак се случва същото. Формула 1 била най великата? Не е, гледайтe WRC, IRC и рали Кроса, по възможност на живо
  • 45 Опа

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Jack Bauer":

    И правилно
  • 46 Зомби

    7 1 Отговор
    Българите не четат или не разбират това което е написано!

    Чиляка е казал че се разглежда идеята Формула 1 да стане хибридна!
    И да е на синтетично гориво!

    Българина си мисли че е най-умния и най-знаещия! Точно обратното е защото ако отворите патентното бюро на България ще видите колко са"много" поисканите патенти!! Ако обаче се разровите към то 50 -80 години на миналия век ще видите че когато България е индустриализирана тогава е имало доста патенти! А сега само дрънка.........
  • 47 перничанин

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Облъчен норвежец (за да не ме трият, но ти си знаеш, норвежец - смотан , платен асоциален трав....т), колко хора трябва да ти обясняват, че си технически неграмотник. Повтаряш без да се замислиш (може би и неможеш), мантрите и маркетингавите слогани на Мъск. А , стига троли с глупости преписани от нета, дай собствено мнение.

    Коментиран от #50

  • 48 Щил

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "мазурка":

    МАЗ 501 ; 1955-1966г.;81-99квт;12,8тона.Това е първият модел на двутактов МАЗ,общо са 7-8 модела! Ако беше прочел в Укипедия,нямаше да се излагаш!Това ни беше един от основните двигатели,които учехме,заедно със ЗИЛ,Татра,Шкода ,КАМАЗ.
  • 49 Щил

    5 0 Отговор
    Преди около 40г.руснаците направиха двуцилиндров мотоциклетен двигател,като двата цилиндъра са с обща горивна камера и буталата се движат с разлика от 8°.Двигателят беше с по-добро изгаряне и голяма литрова мощност,но не се наложи.

    Коментиран от #54, #92

  • 50 Ало Перник,

    1 7 Отговор

    До коментар #47 от "перничанин":

    Шапка му свалям на госта,защото всичко което е написал е вярно.А за такъв като теб епитетите също не са малко,но да не слизам на твойто ниво и да създавам работа на модератора.

    Коментиран от #53

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Джони Деп

    2 5 Отговор

    До коментар #34 от "Трифонов":

    Отиди в Америка да видиш, пръдльо
  • 53 перничанин

    8 1 Отговор

    До коментар #50 от "Ало Перник,":

    Норвежец, под каквито и никове да пишеш, все си същия технически неграмотник . Вече ти писах, че страдаш от разслоение на личността. Между другото, където и да пишеш хвалебствия и псалми за електричките, ще те освирквам и то за кеф, а не защото ми плащат .

    Коментиран от #59

  • 54 офазяване

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Щил":

    Има даже локомотиви с такива - двутактов дизел с по две бутала на цилиндър.

    Коментиран от #63

  • 55 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":

    Точно това обяснява човека, че с новите технологии двутактовите може да са много по-напредничави и недостатъчците им да бъдат отстранени. Вие си представяте моторетка с двигателна архитектура на 100г., а днешно време имаме сух картер, електромагнитни клапани и инжекциони с хиляди барове налягане, компресори, турбини, рекуператори, батерии и компютри смятащи по хиляда фактора в секунда. Това всичкото като се събере с техническата грамотност на Формула 1 и от двутактов остава само принципа на палене при първи такт и изхвърляне при втори, няма масло, няма карбуратори, няма магнети, нищо. Не са глупави хората, които са го предложили, вероятно вече имат прототипи, на които се базират техните предложения, иначе няма да го оповестят и то такава радикална промяна за след 4г.

    Коментиран от #56, #93

  • 56 Щил

    2 7 Отговор

    До коментар #55 от "гост":

    Госте,брат,много си зле в тая материя.Сух картер,е-клапани,резонансни изпускателни системи има поне от 70!!!години!Сега се вадят от нафталина с цел реанимация на бъдещия покойник-ДВГ.Е-клапаните са отречени преди 50г.Няма да те ограмотявам защо,понеже ще бъде безсмислен труд
  • 57 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":

    Грешиш.
    Съвременните корабни двутактови дизели са с изпускателен клапан, надув, принудиделно цилиндрово мазане и други технологии.
    Разход на гориво 160-180 грама на киловатчас.
    Няма четиритактов двигател, бензин или дизел, с такава ефективност.
    Така че при автомобилите могат да се приложат много от тези неща.
  • 58 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "НАТО ВЕЦ":

    Грешиш.
    Съвременните корабни двутактови дизели са с изпускателен клапан, надув, принудиделно цилиндрово мазане и други технологии.
    Разход на гориво 160-180 грама на киловатчас.
    Няма четиритактов двигател, бензин или дизел, с такава ефективност.
    Така че при автомобилите могат да се приложат много от тези неща.

    Коментиран от #60

  • 59 Ало Перник

    0 5 Отговор

    До коментар #53 от "перничанин":

    От обезводняване ви се привиждат различни никове и бели мишки по перваза!Вервай ми,тука нема по-грамотен от госта в областа на автомобилите.Има само два-три фала за една година.Въпреки,че се занимавам цял живот с техника,от него научих много.А да го осфирка е дълг на всеки глупак.

    Коментиран от #65

  • 60 Щил

    4 5 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Продължаваш да се осир@ш!Таварищ Ленин внася от Швейцария през двайсетте години на миналия век дизелови генератори с разход 180гр./квч.,а парните машини по това време достигат разход на въглища под един килограм на квч.По-горе съм дал за пример товарен автомобил МАЗ 501 с принудително пълнене с компресор и принудително мазане.Нищо ново под слънцето!Новото е,че двг не мое веке да се усъвършенства и НЕМА бъдеще!Ще ви остане носталгията по звука на V8 както ония откачалки,дето риват за грамофонната плоча и ламповия усилвател.

    Коментиран от #78

  • 61 Сетиха се!

    3 0 Отговор
    Е сега Хонда ги убиха ... те много им разбират на косачките :D :D:D
  • 62 Nightrunner

    3 0 Отговор
    Смейте се вие ама двигателя на Вартбургджинито става 150кс изключително лесно. Както е 1000 кубика. По сложното е да нагласиш кутията да издържи.
  • 63 Щил

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "офазяване":

    Говоря не за две бутала на цилиндър,а за два цилиндъра,две бутала и обща горивна камера!
  • 64 СИВ АЕЦ

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Екстра си е":

    Да кажа и аз мнение. Сигурно са му гепили катализатора на Ф1-то. Няма как.
  • 65 перничанин

    4 1 Отговор

    До коментар #59 от "Ало Перник":

    Допускаш правописни грешки, (осВиркам) Тука много пишат с ник "гост" , но аз визирам един (пуска се с много никове). Уж живеещ в Норвегия и каращ Тесла. Повтаря непрекъснато мантрите на Мъск и се пеняви под всяка статия за "величието"на електричките. Редовно пише глупости с ник "гост", а после си отговаря и хвали от други никове, както в случая подозирам от "Ало Перник"

    Коментиран от #68

  • 66 незнайко

    1 1 Отговор
    Почти вървят към ВАНКЕЛА !!!
  • 67 baihui

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Трифонов":

    1000+! Да не говорим колко хора са изпепелени в Теслите!
  • 68 Ало Перник

    2 2 Отговор

    До коментар #65 от "перничанин":

    Добре съм с правописа,но не предполагах,че и нямаш усет към стила на коментарите ми.Сега за госта-точно за този писах.Човека е много компетентен и най-вече търпелив в общуването си с кретени!На негово място не бих се опитвал да ги ограмотявам.Когато си прост,то е завинаги!

    Коментиран от #73

  • 69 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "НАТО ВЕЦ":

    Само свеща да не хване косъм
  • 70 Даам 6 таков

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    6 тактов няма ! И няма и да има 😂 просто аман от инженери . . . Аре напиши тактовете за такъв двигател за едноцилиндров мотор ! Аре ве умник

    Коментиран от #71, #72, #74, #76

  • 71 Щил

    4 0 Отговор

    До коментар #70 от "Даам 6 таков":

    Колкото по-глупав-толкова по-категоричен!Тук глупаците изниквате като печурки-човек не може да успее да отговори на тъпите ви въпроси и твърдения!Шесттактовия ДВГ,който съм учил,се различава от този на Димов.При него петият такт е впръскване на вода под високо налягане в цилиндъра и и шестият-продухване.А сега умнико сети се защо аджеба се прави това!Парните машини също са еднотактови и двутактови.ДВГ са стотици,а може би хиляди различни инженерни решения.Има също четиритактови двигатели без клапани!Който се интересува може да понаучи нещо,но тук не е мястото.


    .

    Коментиран от #75

  • 72 Щил

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Даам 6 таков":

    Понеже се правиш на много отворен,да ти кажа,че в момента при мен има ДВГ,при който разпределителният вал се върти шест!!! пъти по-бавно от коляновия и от него се взема мощността към скоростната кутия!
  • 73 перничанин

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Ало Перник":

    Хвалиш го (хвалиш се) , типично норвежки (прочети по нагоре какво имам в предвид с норвежец) :))))
  • 74 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Даам 6 таков":

    Когато човек е глупав, то е за цял живот. Шесттактови мотори се преподават във ВУЗ, където съм ги учил и аз, заедно с още няколко хиляди студенти. Ако беше прочел какво съм обяснил за процеса му на работа, щеше да разбереш, че е неприложим за едноцилиндров ДВГ. Лека нощ, и не търси всичко в нета. Има милион схеми и учебници, които няма да намериш там. Поинтересувай се, що е то библиотека. Очаква те цяла вселена от изненади.
  • 75 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Щил":

    Няма как да ограмотиш всички т**унгери. Чудя се, дали не е по-добре въобще да не опитваш. Нека си седят прости. Така малкото учени ще са по-търсени кадри. Има и други 5 тактови мотори - тези с променливи фази се водят такива, въпреки, че звучи невъзможно и абсурдно да има 5 такта в традиционен, бутален ДВГ с КММ. Двигатели, работещи не по цкъла на Карно, а по цикъла на Сабатие-Тринклер (ако не бъркам имената, че може и да е друг цикъл). Та, техният цикъл изискваше 5 такта. Но, понеже традиционен ДВГ няма как да ги направи, то петият такт е вместен в нормалните 4 такта, чрез фазовото изместване на газоразпределението. Има информация в нета. Който иска ще намери. Който го мързи..... то е ясно.

    Коментиран от #77

  • 76 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Даам 6 таков":

    Има теоретични разработки за шесттактови, едноцилиндрови мотори. В тубата има клипчета, но не знам дали са правени такива реално.
  • 77 Щил

    2 0 Отговор

    До коментар #75 от "Димов":

    Прав си!Извод-не образовай глупаците и поощрявай гейовете!Така ще бъдеш умен за мъжете и търсен от жените!
  • 78 Коmapak

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Щил":

    И грамофонните плочи и ламповите усилватели си съществуват и днес и са само за ценители. Същото, разбира се се отнася и за V8. Писнало ми е от евтини еднодневки. Не знам двутактова машина, която не пуши! В този ред на мисли ще е особено забавен старта във формула....

    Коментиран от #79, #84

  • 79 Щил

    2 0 Отговор

    До коментар #78 от "Коmapak":

    Така ще са и колите с ДВГ-само за ценители!
  • 80 наднещата

    2 1 Отговор
    Става въпрос за двутактов двигател без клапани, с електрическа турбина и впръскване mji на Mahle. Коляновия вал и буталата се смазват като на четиритактов. Най компактния и мощен двг, но бъдещето е на електричките а не на сто годишния коляно-мотовилков механизъм...

    Коментиран от #81

  • 81 Щил

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "наднещата":

    Коментара ти е достоен за край на дебата!Браво!
  • 82 F1 фен

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Пневматичните клапани навлязоха във Формула 1 още през 80-те.Но след 2009-та ФИА не позволява използването на системи с променливи фази на газоразпределение и много други неща в автомобилите. Сега с дву тактовите да видим дали ще позволят променливите фази на газоразпределение,защото при прозоречно пълнене дву тактовия двигател трябва да работи при постоянни обороти за да е ефективен.
    Но каквото и да правят ДВГ има КПД 34% и ще вървят към други задвижвания,може би горивни клетки.

    Коментиран от #83

  • 83 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "F1 фен":

    ФИА наложи такива ограничения в този спорт, че от "вграждаща нови технологии" Формула-1 се превърна в поредната автомобилна фирма, смазана от следването на абсурдни ограничения и правила. При подобна политика няма как да са вече новатори. Ще се превърнат в жалки последователи. Бюрократите са съсипали бая държави и империи, та една Формула ли няма да смачкат.
  • 84 Гунчо

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Коmapak":

    Двутактовият двигател не пуши когато в горивото е добавено точното количество масло. Пример - съотношение 1 към 50 значи на 50 литра бензин 1 литър масло. Ха сега направете набързо сметка колко масло трябва да има в един литър бензин. Излиза 20 милилитра на 1 литър, нали? А повечето, да не кажа 99 процента от хората, считат, че това означава на 1 литър 50 милилитра. Оттук идват и пушещите двутактови двигатели.
    А що се касае до модерните днешни технологии, то, убеден съм, те могат да направят истински фурор и ренесанс на сравнително стари технически решения, както беше при турбокомпресорите, конкретно механичните компресори. Само времето ще покаже дали съм прав.

    Коментиран от #91

  • 85 Кой уби Сена

    0 1 Отговор
    По карайте трицилиндров бензинов и след това се размечтайте за двуцилиндров, а за мощността, на излизане от Шампионата, като се качите в новата си електричка или в по-стария си автомобил...
    По-добре си купете умален модел, все още ги продават, с дистанционни и са четиритактови...:)
    Мощността им ще идва, като влизат в завоите!!!:)
  • 86 Стан

    0 1 Отговор
    Много ме кефи снимката към новината. Вероятно авторът е искал да ни върне към времето с кълбата пушек зад тръгващ трабант или Вартбург :). Чак ми замирисва на изгоряло масло, четейки статията с тази снимка. Ей, добър си! :)
  • 87 Sim4o

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "куку руку ку":

    В корабите ЩО НЯМА масло в ауспуха????
    Ми отваряй-чети!
  • 88 Sim4o

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Щил":

    Кои са тези тайнствени "успехи на "Тесла"?
    Електрото е станало над 1% от автопарка на Земята ? Май не 0.3% си е.
    Да не е станала първа в сегмент електро?
    Май не- BYD си е номер 1 и за 2019 ..

    И??
    Какви и са успехите?
    Най-големите авто-производители лумкат по 11-12 коли..
    "Тесла" е стигнала 1 милион???
    Май не..
    И кой е чудатият "голям успех"?
  • 89 Sim4o

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Пламен":

    "Чудесата на инженерната мисъл" двутактовите двигатели са 80% по мощност на Земята..
    И

    Само серията на Мерск от 9 кораба, с двутактови дизели от по 107 400 конски сили , са 4 пъти, колкото всички леки и лекотоварни коли на Земята - електро, или бензин, или на газ, или всякакви..

    The Wärtsilä RT-flex96C is a two-stroke turbocharged low-speed diesel engine designed by the Finnish manufacturer Wärtsilä. It is designed for large container ships that run on heavy fuel oil. Its largest 14-cylinder version is 13.5 metres (44 ft) high, 26.59 m (87 ft) long, weighs over 2,300 tons, and produces 80,080 kW (107,390 hp).

    А освен тези 9 кораба, на Земята общо има ок. 55 000 кораба.

    И търговски, и дълбачки, и военни, и ледоразбивачи, и рибарски, и самолетоносачи, и пътнически.
    Основно - на дизелови двутактови мотори!

    Така че Човечеството най-много ползва ДВУТАКТОВ ДВИГАТЕЛ!

    П.П
    А защо непременно, да се гори масло в цилиндрите?
    На корабите няма никакво масло!
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Sim4o

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Гунчо":

    В горивото ИЗОБЩО може да НЯМА МАСЛО!
    Каква е идеята да се добавя масло непременно??

    Защо не се изгаря чисто гориво ,както на корабите , или на танковите двутактови дизели, а непременно му слагаме масло???

    Че маслото Е ПО-СКЪПО в пъти?????
    Че лек двутактов двигател, прави още Юнкерс, за немските самолети и не му е слагал никакво масло да гори??

    ЗАЩО да се слага за изгаряне постоянно масло - ами по-евтино е, да си стои маслото и да смазва всичко 5-6 месеца поне!
    Що не вземем , да умешаме и антифриза? И той да е в горивото??

    Танк Т-64 например, е С ДВУТАКТОВ ДИЗЕЛ - 5ТДФ и никой, никакво масло не е слагал, та да се изгаря!
  • 92 Sim4o

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Щил":

    Хуго Юнкерс, през войната прави двутакта без никакво масло в бензина и с много високо КПД!
    Ей ги и самолетите, на които го е слагал..

    Blohm & Voss BV 138
    Blohm & Voss Ha 139
    Blohm & Voss BV 222
    Dornier Do 18
    Dornier Do 26
    Junkers Ju 86

    И преди Юнкерс, са се правили двутактови двигатели, в които никой, никъде не налива масло, та да изгаря.
    Че маслото е скъпо!???

    В един корабен двутактов двигател, да си представим, как постоянно се изливат по 300-400 литра масло, да ги гори двигателя.
    Баааси , че то разорение!
    11 лева/литър да го сметнем .. при разход на двигателя 13 000 литра на час, при стандартна скорост на кораба, колко ли лева ще даваме на минута за масло????
  • 93 Sim4o

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "гост":

    Че то ги ИМА новите двутактови в САЩ!
    На същия принцип, както танковия двигател на Т-64.

    Achates Power 2 7L OP Engine

    https://www.youtube.com/watch?v=-xRxLKiZV-k&t=52s

    Нали има i пикап, върви с двутактов дизел и си е напълно покрил екологичните изисквания!

    https://www.youtube.com/watch?v=usmauFigpzk

    https://www.youtube.com/watch?v=UF5j1DvC954

    Има ги ОТ ПОНЕ 2 ГОДИНИ!
    Какво щяло да се открива и да се разработва?
    Че то разработено още преди 50 години, а от 3-4 години го има и еко-клас Евро-6!
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.