Last news in Fakti

15 Януари, 2020 14:42 23 360 48

Нов американски шамар за Taycan

  • porsche-
  • taycan-
  • turbo-
  • epa-
  • пробег

Само месец, след като поряза лошо Porsche Taycan Turbo с крайно ниска оценка за пробега с едно зареждане, Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) нанесе нов удар по модела. Правителствената институция, чиито измервания са единственият официален атестат за разхода на автомобилите в САЩ, обяви, че най-мощната засега версия на електромобила с индекс Turbo S може да измине още по-късо разстояние без презареждане.

Автономният пробег на най-бързия Taycan е едва 192 мили (309 км). Това е с 14 км по-малко от показателя на Turbo и далеч от 455-те км, които електромобилът може да измине според оценката на Калифорнийския борд за въздушни ресурси (CARB) отпреди няколко дни.

Въпреки смешния автономен пробег, обявен от EPA, повечето специалисти смятат, че оценката надали ще има негативен ефект върху продажбите на Taycan. Немският електромобил поначало е замислен като спортна играчка за богаташи, за която динамичните показатели са много по-важни от изминаването на възможно най-дълго разстояние без презареждане, а с табун от 751 коня и ускорение от 0 до 97 км/ч за 2.6 сек. Turbo S категорично се справя с предназначението си.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 48 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    64 30 Отговор
    Пак американски тарикатлъци, едните мерят 450 другите 300 и нема политически привкус ли? Само швабите са толкова глъмави да се самозастрелват, за да слугуват на някой дриг. Гринго няма проблем с измамите :)

    Коментиран от #6

  • 2 Пежо

    25 8 Отговор
    Ееее,като раздаваш газ,пардон-ток на поразия,може да не мине и 200 км.Много е лесно да се тества.Намираш 6 автожурналисти,6 Порше-та,и казваш:-Който измине най-много километри,10000 долара награда,следващия-7000 и т.н.После изчисляваш средно аритметично
  • 3 Алфа Ромео

    47 21 Отговор
    Нормално, не може вчера да си се сетил че ще правиш електрокар и да направиш нещо по-добро от някой който го прави от години и се занимава единствено и само с това.

    Коментиран от #35

  • 4 Хахаххахаха хехехе

    48 10 Отговор
    Ами за 400 000 лева толкова от порше, 300 км и тва е. Много идентични възможности като на електрическия Мерцедес SLS от 2012 година. Бяха силни от порше, че тоя тайкан ще се търси много и си мислеха да вдигат производството над 20000 броя на година, но надали някой ще ги купи. От иначе така модерният мерцедес бяха продадени 5 броя. Тайкана ще го последва съдбата на БМВ i8, а уж убиец на Тесла беше.
  • 5 Хахаххахаха хехехе

    12 5 Отговор
    Ами за 400 000 лева толкова от порше, 300 км и тва е. Много идентични възможности като на електрическия Мерцедес SLS от 2012 година. Бяха силни от порше, че тоя тайкан ще се търси много и си мислеха да вдигат производството над 20000 броя на година, но надали някой ще ги купи. От иначе така модерният мерцедес бяха продадени 5 броя. Тайкана ще го последва съдбата на БМВ i8, а уж убиец на Тесла беше.

    Коментиран от #48

  • 6 До първия

    19 4 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Да беше прочел нещо за CARB тестове преди да пишеш. Техния разход от тестове го завишават с 1/3, за да получат реалния. Европейската агенция която прави тестове също замерва много нисък разход на 100км който трудно някой може да постигне освен, ако не кара извънградско само с 80-85км/ч.
  • 7 Този

    20 2 Отговор
    Тази статия защо е в отдел технологии, след като явно не е достатъчно технологично изпипана, за да минава повече километри. Преди месеци се знаеше че тоя Тайкан ще минава малко километри. Германците не си купуват техния Мерцедес EQC, но това порше ще е по зле. Кой ще даде 200 000 евро само за градско возило, защото извънградско ще му свърши заряда или на всеки 200км по 1 час на зарядна.
  • 8 Онзи

    32 12 Отговор
    Не излъжат ли от VAG сън няма да ги хване.
  • 9 гост

    34 9 Отговор
    Според мнозинството от журналисти и тестове точно тази агенция дава най-адекватни и близки до реалността условия. Или каквото даде агенцията, това е реалното. Все едно да вярваме на европейската, която ти пише 5л, а ти се качваш и под 7л не пада колата. В Европа това е вече стандарт пишат едно, а пти теста журналистите ти казват, че 2л отгоре били допустими заради еконормите. Да, ама производителят лъже, затова и ФВ лъжат. Ето, имам приятел, купи си пасат блумоушън, уж 5л дизел, а той вика 8-9л. Предтавете си, че си купите жилище и то по документи е 100квм, а като влезете и се нанесете излезе, че е 60квм., бихте ли били доволни от покупката. Същото е и с разхода и лъжите за него. Ето, моята кола харчи колкото й пише в книжката, ако пише 8, а тя не пада под 10-11л щях да бъда разочарован. Затова и Тесла ще си останат още дълги гидини лидери, при тях модел 3 го замериха и излезе с 35км повече, а не 150км по-малко при кола с цена от 40х.долара, а не 200х.долара. Смешници.

    Коментиран от #10

  • 10 Driving pleasure

    23 30 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Кви глупости приказваш пак за Теслата?! Замерили го и той повече - даже и пари връщал май а? На дребно ли ги връща или?!

    От преди 2 дена Тест в реални условия 5 коли пътуващи ънблок по един и същи път - Модел 3 даде отклонение 24% колкото и Мерцедес ЕКюЦе! Хюндай Кона отклонение 10%

    Тъпотиите ви как кенефа на друсаняка бил най просто нямат граници! Аре счупи го тоя гипс или поне спри да друсаш като гурото си!

    Коментиран от #11, #13, #15, #17, #30

  • 11 Аха

    13 0 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    И кой измина най-много в този тест?

    Коментиран от #12

  • 12 Driving pleasure

    9 17 Отговор

    До коментар #11 от "Аха":

    Не е важно, кой измина най-много, а кой излъга най-малко! И това определено не беше любимата ви т'сла!

    Коментиран от #14

  • 13 Грешиш

    9 0 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Не е Хюндай Кона, а е Киа-е Ниро.
  • 14 Такъв е бил теста

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Има си тестове, в които Модел 3 си изминава километрите. Тук е важно, дали е наклони нагоре, надолу и т. н.

    Коментиран от #36

  • 15 Тома Неверни

    14 2 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Ако искаш вярвай, но това са фактите. Документите са публични и може да се провери точно какви са били тестовете и при какви условия. При положение че тестовете са на стенд, човешка грешка и атмосферни условия не могат да дадат разлика. Всички автомобили се тестват на един и същи стенд включително бензиновите и дизеловите автомобили. Малоумно е да твърдиш, че грешката е от стенда.
    Понеже резултатите са публични, ето изводите за Тесла модел 3


    Five

    Cycle

    Range

    (mi)
    334
    MPGe
    126
    Tesla

    Desired

    Range

    (mi)
    310
    kWh/100mi18.057819.6651

    Както виждаш на теста Тесла модел 3 е минал 334 мили, но по желание на Тесла са ги писали 310мл защото автомобилът така е рекламиран и 500 км били по-близко до реалността.
  • 16 Тома Неверни

    7 3 Отговор
    Понеже коментара може да изчезне заради линка, въпреки че е по темата и не е реклама и няма как да е, това са официалните документи от ЕРА

    https://www.scribd.com/document/362674734/Model-3-epa

    Както виждаш, няма нищо скрито покрито. Можеш да провериш че по същия начин е тестван и Порше тайкан.
  • 17 Тест?

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Резултатът от теста зависи от крака на тестващия. Като тръгнем с жената на някъде, нейната кола все гори повече, а уж се движим заедно. Като си разменим колите, тази която кара тя пак гори повече.
  • 18 kjl

    8 8 Отговор
    "eлeктрoмoбилът пoнaчaлo e зaмиcлeн кaтo cпoртнa игрaчкa зa бoгaтaши, зa кoятo динaмичнитe пoкaзaтeли ca мнoгo пo-вaжни oт изминaвaнeтo нa възмoжнo нaй-дългo рaзcтoяниe бeз прeзaрeждaнe" Това е цялата еуфория по тези коли. Смешното е, че използват думата богаташи и за прошляци които просто са се осмелили да подпишат някаква ипотечна хартийка в САЩ. Имам приятел, който погледнато реално си е най-обикновен прошляк който отскоро и той има такава играчка. Да живее детската градина САЩ, та да има добри доходи за Китайците.

    Коментиран от #21

  • 19 Зомби с квадратен волан

    12 3 Отговор
    И какво от това? Голяма драма! Колата е страхотна, прави голям кеф при шофиране! Един М-ч 407 изминаваше толкова с пълен резервоар, особено ако гониш с 90-100 и не ти е добре карбуратора.
    Поршето си е супер, е не е Тесла, разбира се, но като качество на материалите е даже по-високо.
  • 20 Да сравняваш Тесла

    13 10 Отговор
    с Порше е меко казано глупаво. Не че Тесла при нормално каране ще изкара по-голямо разстояние. От извора в Германия пациент ми разправя,че взели служебна Тесла да отидат по работа до съседен град на 170 км.Със стъпването на магистралата и газ,но след 20 км компютъра проговорил,че минава в режим пестене на енергия и така вместо час и нещо1минали 3 часа до пристигането им. Те така за пробега на Тесла. В Бг,колкот съм виждал все карат около 80-85 км/ч измерени по GPS и то на магистрала единият път,а другия на първокласен. Не че нещо,но това не е придвижване да караш кола със скорост на ТИР или някой автобус.

    Коментиран от #22, #23, #42

  • 21 Не е

    6 7 Отговор

    До коментар #18 от "kjl":

    Идеята е, че средният дневен преход в Европа е 48 километра. За какво са ти тогава, 1200 километра автономност? Когато имаш възможност да си зареждаш в гаража, имаш мрежа от зарядни, за какво са ти 1200 километра, когато не ги ползваш?
  • 22 Айде бе

    5 7 Отговор

    До коментар #20 от "Да сравняваш Тесла":

    Модел Х минава 200 километра с 200 км/ч, а ти казваш 170 не може. Може би, ако батерията не е била заредена.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Шамар и за Димов

    14 6 Отговор
    За където твърдеше, че добавянето на скорости от porsche ще повиши ефективността и ще вдигне пробега с едно зареждане. Неговите теории очевидно жестоко се разминават с практиката. Както се вижда скоростната кутия наистина влияе на пробега, но в отрицателен аспект. В крайна сметка се е получил автомобил, който е два пъти по-скъп от Тесла модел S, но има точно два пъти по малък пробег с едно зареждане. Пробегът на Тесла е 600 км. по ЕРА. Ускорението до 100 и максималната скорост на Тесла също са по-високи, но за сметка на това е семеен 7 местен седан, а не четиривратка за двама пътници като поршето.

    Коментиран от #33

  • 25 Японеца

    9 3 Отговор
    Порше са пълна излагация!
  • 26 Plameni

    9 12 Отговор
    Защо не споменават как Porsche Taycan шамаросва Tesla Model S P100D на ускорение ,а до 250 км/ч направо го загубва?
  • 27 CL500

    20 6 Отговор
    Виждам, че тук всеки, ама всеки се е забил само в тези км автономност. Сякаш те са единственото важно нещо. Ако е така и разглеждате колата като просто средство за превоз от точка А до точка Б, ОК, ама тогава можете да си вземете малка и по-евтина количка и това е. В горния клас, хората гледат първо едни други неща, които се изразяват в усмивката и разтуптяното сърце от кеф, докато шофираш. И тук е разликата... Теслата има по-голям пробег - ДА, с по-голям багажник, повече зарядни станции, но си е семейна кола, с тънки гуми, с пътно поведение на семеен седан, клатеща се в завоите, с по-нискокачествени материали и сглобка, с чакане за доставка и т.н.. Порше е просто друг клас. Автомността му е достатъчна, не всеки ден пътуваш по 1000 км на ден, а когато ти се наложи ще направиш едно-две зареждания и това. Важното е, че в другите 99% от дните ти в Поршето ще се кефиш на макс, ще се учудваш всеки път, с каква скорост можеш да вземеш завоя, а колата е залепена, колко е директно поведението и колко е широка усмивката ти, докато караш. Теслата е едно право ускорение и до там...
  • 28 Антилон

    18 12 Отговор
    Тесларастите очакват всички сектанти да са зомбирани от Илон и Тесла. Истината е че всеки купувач на миксер е идиот така че който и миксер да избере, все ще е идиот. Тесларастите ще купуват Тесла, тайканрастите ще купуват Тайкан а аз ще си минавам 1000 км с един резервоар и ще ги гледам как висят на зарядните.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Ами

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    По големи са 1та като излезе в топ гиър на пистата. И водещият веднага я под кара като хиперкар умря. И заключиха че разни неща с литий батерия не изкарват реално посочено от завода време. Вземи телефона таблет и така моят днес 2 пъти го зареждам.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #30 от "Ами":

    Ти може два пъти да го зареждаш, ама аз моя 5г. го ползвам и го зареждам ведъж в седмицата и няма промяна. Всичко зависи от това как е конструиран и какво е качеството на продукта. Същото е с батериите на лаптопите: купуваш си оригинален лаптоп и батерията му изкарва 3-4г. без проблеми, но като смениш батерия и тя след 6 месеца е брак. Качеството, това е.
  • 32 Водещ

    8 4 Отговор

    До коментар #30 от "Ами":

    Ами така е като говорят за каквото им плащат. Има обаче една интересна подробност, водещия на топ Гиър, след като спряха да му плащат да плюе по Тесла, взе че си купи една за себе си. Оказало се че дори когато му плащат, било трудно да открие недостатъци, които да засенчват предимствата на Тесла. В интервю си признава, че не знае дали електромобилите с батерии са бъдещето, но със сигурност иска лично да участва в процеса.

    Точно водещ на топ Гиър, не можеш да обвиниш, че е зомби, което не разбира от автомобили и никога не е карал свестен автомобил, та затова се впечатлява от някакво си ускорение.
  • 33 за гъби съм

    6 4 Отговор

    До коментар #24 от "Шамар и за Димов":

    Двама пътници е дооста пресилено. Консултантите не ми разрешиха даже да отворя задните врати за да не направя някоя снимка сигурно. Ама от предната седалка се вижда че отзад няма място и куче да сложиш, да не говорим за двама пътници. И отпред е тясно, не става за ежедневна кола. Който ме е баннал пак да му цамбуркат говненца в устенцата.
  • 34 Ха ха ха

    7 6 Отговор
    Иначе на мошеника Мъск ( подкрепен от безброй балъци) минавали уж 500 км...
  • 35 Чук

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Алфа Ромео":

    То па едни електрокари прави ум да ти зайде
  • 36 Нафърфорий

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Такъв е бил теста":

    Има чадо, с божията помощ и няколко негъра да тикат
  • 37 средно интелигентен

    2 3 Отговор
    нищо не разбрах от статията, кое точно е шамар, кое е играчка за богаташи! Някакво "турбо С" пък някакви контакти за ток снимани, някакъв калифорнийски борд, МАНИ - МАНИ !
  • 38 аре стига

    10 2 Отговор
    стига сте писали глупости! тоя прочел, оня свалил от еди-кой си сайт! Дайте отзиви то потребители на електрички! Колко бил пробега! Е, колкото и да е къде в БГ ще ги ЗАРЕЖДАШ? Аз и така едвам намирам време един път седмично да отида до бензиностанция за 5 мин. па какво остава да дам 100 бона и през ден да търся зарядни? Аз не живея да се грижа за колата и да избивам комплекси като се показвам с нея! Тя ми служи, не аз на нея! И ако пътуваш извън града вече не си представям какви планове ще правиш, как ще зареждаш? Намира търсачката зарядно по магистралата, далече е - изключваш климатика за да стигнеш /ох,35градуса/ стигаш все-пак , а там чакат вече 10 електричари да заредят! Айде ще отложим електрификацията с 10-15 години!

    Коментиран от #39

  • 39 Оххх

    9 1 Отговор

    До коментар #38 от "аре стига":

    Аз карам НОВ хибрид, след година и 9 месеца ми изтича лизинга на момента го връщам и се качвам на кола с ГОЛЯМ БИНЗИНОВ ДВГ.
  • 40 Не гледай в канчето на другия

    11 0 Отговор
    Тези които си купуват поршета за над 300 бона, си ги държат в гаражи с ток. Не се притеснявай за тях. Обикновено не живеят на "осмия етаж в панелка", та да хвърлят удължителя оттам. Когато дойде време на оня от панелката да кара електромобил, зарядните станции ще са повече от бензиностанциите, не ги мисли!
  • 41 незнайко

    3 3 Отговор
    Защо американците ще са критерия ? Нямам думи !!!
  • 42 qwerty

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Да сравняваш Тесла":

    Лятото на път за Пловдив по магистралата се движих за малко зад един Опел Ампера и реално тоя над 95км/ч не вдигна, при изпреварване си беше все едно се изпреварват 2 камиона на италианска магистрала хахаха - та толкова за електромобилите.

    Коментиран от #44

  • 43 123

    10 0 Отговор
    Никой от писали тук няма и едва ли ще има Порше. И аз вероятно - за съжаление. Порше, Ламборджини, Ферари, Мазерати и други подобни са спортни, луксозни автомобили, произвеждани в малки серии за ценители. Да ги сравняваш с Тесла, Хюндай, Фолксваген или други, само защото конкретните модели били на ток е смешно и жалко. Особено пък като сравняваш някакви показатели като пробег, разход и други. Абе господа българи, на които средната възраст на автопарка е 25 години, луди ли сте да сравнявате Порше с Тесла, Кона, Ампера и други подобни ширпотреби. И то с аргумента - Поршето ми харчи 30 литра на 100 км, а Рено Меган например само 7 литра на 100 км. След 20 години това Порше ще струва 2-3 повече от цената сега, а ширпотреби като Тесла, особено с електрически батерии няма да искат да ги вземат дори на вторични суровини, защото преработката на батериите е опасна и скъпа.

    Коментиран от #45

  • 44 Да сравняваш Тесла с Опел

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "qwerty":

    Ха-ха-ха, само това мога да кажа. Те от porsche ги е срам да се сравняват с Тесла, той тръгнал да сравнява opel. Дори през пет километра по пътя да има бързи зарядни станции от по 1000 киловата, това Опелче ще си зарежда батерията поне три часа за 200-та километра, които може да измине, защото толкова си може. Виж ако видиш Тесла с тази скорост, това вече е от липсата на зарядни станции в България, защото от където и да е тръгнала и където и да отива в рамките на България, максимумът който трябва да отдели за зареждане ще е 10 минути, ако е тръгнала с пълна батерия и спазва ограниченията на скоростта.
  • 45 Така е!

    3 2 Отговор

    До коментар #43 от "123":

    Но все пак тука не сме антикварен форум, за да говорим за реликви, а и автомобилен форум и говорим за качествата на автомобила. Ти ако искаш инвестирай в картини столове и кожени седалки от Порше.

    Много интересно че няма да си купите Тесла докато не се научи да минава 3000 километра с едно 3-минутно зареждане, да ти дават поне 30 хиляди долара като си предадеш батерията за рециклиране, да пречиства въздуха докато се движи, да може да се кара поне 115 години без смяна на каквото и да било, да струва поне три пъти по-малко от бензинов автомобил като нов, ама за porsche няма никакво значение, само защото е porsche и трябва да се говорят хубави неща, а за Тесла само лоши.

    Коментиран от #47

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 123

    6 0 Отговор

    До коментар #45 от "Така е!":

    Да, бе пич. Порше си е Порше. Дачия, Рено и Тесла са конфекция. Предпочитам Патек Филип пред всеки кварцов пластмасов боклук от битака, нищо че неговата батерия може да ми показва часа през следващите две години без да ми струва нищо поддържката. И никой не говори лоши неща за тесла - тесла е хубав масов автомобил и дано става по-масов, но нищо повече. А за ценителите има други автомобили.
  • 48 Тайкан

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Хахаххахаха хехехе":

    Пич куца ти математиката
    180 000 е еската а малкия е 120 000
    Много ми е интересно къ даваш мнение за нещо де си го гледал по дискавъри чанел
    И къ само у Америка теслъта е най добра?пъ у немско на хокенхайм дойде репатрака да я прибира докато тайкъна обикаля пистата?
    Тайкън е хипер брутална кола имал съм удоволствието да се возя в нея пъ ти си хейтвай още....