Last news in Fakti

20 Януари, 2020 11:14 2 022 16

Volvo ще строи завод за батерии в САЩ

  • volvo-
  • батерия-
  • акумулатор-
  • електромобил

Наесен Volvo започва строителството на фабрика за акумулатори за електромобили в САЩ, съобщава Electrek. Заводът ще бъде разположен северозападно от гр. Чарлстън, Южна Каролина, в съседство с поточните линии, на които се сглобява новият седан S60.

Продукцията на новата фабрика ще бъде предназначена най-вече за изцяло електрическата версия на всъдехода XC90, която трябва да се появи на пазара през 2022 г. Точно тогава трябва да приключи и строителството на завода за батерии.

На по-късен етап акумулаторите, произведени в Южна Каролина, ще започнат да се монтират и на други модели на Volvo, построени на платформата SPA2. XC90 ще стане третият модел на Volvo без ДВГ след XC40 Recharge и Polestar 2.

Шведите обясняват решението си да строят фабрика за батерии в Щатите с икономията на средства за логистика. Миналата пролет Volvo сключи многомилиардни договори за доставка на акумулатори за електромобили с корейската LG Chem и китайската CATL.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бендзин

    5 3 Отговор
    Що за батерии бе,а не за резервоари?
  • 2 гост

    9 7 Отговор
    Фабриката е за СГЛОБЯВАНЕ на батерии , а не за производство на клетки ! Самите клетки като пише са корейски и китайски !! Единствения автопроизводител , който САМ произвежда клетките за електромобилите си е Тесла !! И това се вижда много ясно в показателите на електромобилите му !

    Коментиран от #4

  • 3 Гост

    7 1 Отговор
    Ей това е. Искаш електрически коли - взимаш си производството и рециклирането на батерии у вас. Не да караш непушеща кола, а други страни да се тровят с вредните материали за да имаш ти еко. Всичкото производство на батерии, и рециклирането им, както и добивът на материали за тях, да се концентрира в САЩ.
  • 4 Гост

    5 8 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Виждаме ги показателите на Тесла....... постигнати чрез изтъняване на защитният слой на елементите на батерията. И чрез премахване на подсилващите прегради в целият пак. И чрез нестандартни удължени елементи, нямащи нищо общо с който и да било стандарт. И после що се палели Теслите. Как няма да се палят. Пренебрегват всякакви стандарти за сметка на по-добри показатели, за реклама. Да ти подскажа ли, че мощностите на Тесла са при техният ток, който е 60Хц. Това са 20% по-висока мощност само заради мрежата с която работят. В Европа е 50% надолу. Това са 20% спад на мощността, което ще даде още секунда две отгоре на спринта от 0-100, че и ще ти намали пробега с едно зареждане. Ама сте телета и хич не си правите сметка. Само кълвете и преписвате каквото ви напишат.

    Коментиран от #5, #9, #14, #15

  • 5 Гост

    3 7 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Корекция: В Европа е 50Хц - 20% надолу, което ще намали мощностите на Тесла Модел 3 от 250квт на 208квт.

    Коментиран от #7, #16

  • 6 Луд

    2 2 Отговор
    Може ли ние пожелание да направим дето за стари батерии
  • 7 Много си тъп Саше!

    11 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Влизаш в топ три за най-неграмотен коментар!Как може да се коментира без никакви познания!?Честотата на тока в мрежата няма нищо общо с характеристиките на ел.мобила!
  • 8 Jack Bauer

    3 1 Отговор
    Интересно и според мен нелогично - Китайците от Волво ще правят завод в Америка ...

    Коментиран от #11

  • 9 ффф

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Ти да не си светил на Панасоник докато разработват начин, по който да прецакат клиентите? Тесла не са първата и единствена кола, която се пали, на фона на продажбите им процента е 10 пъти по-малък спрямо кола с двг. Има и други електрически коли които се палят, а продажбите сочат клиентите какво искат. Ако си на нивото на човек, който е с 50х.евро в джоба и може да си купи тесла, коментирай на воля, ако не си поне недей да ги плюеш по чисто българска черта. Може у нас само един чушкопек да правим ама знаем всичко за колите. Виж в Китай за под една година получиха разрешителни, вдигнаха сграда и произведоха коли, а у нас толкова време не стига да разберат колко подкупи иска правителството.

    Коментиран от #10

  • 10 Колега,

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "ффф":

    не така! Процеса за взимане на подкуп при нас вече е по-малко от година!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Попа

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Borislav Popov":

    Проблема е,че вече и шведите не са шведи!

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Да да

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Айде сега да обясниш как влияе честотата на зараждащия ток върху капацитета на батерията? Преди да напишеш друга простотия, ще те информирам, че батериите дават ток с честота 0 херца или така наречения прав ток. А с какъв ток ще се задвижват ел.моторите зависи от контролера.
  • 15 Умерено прост

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Пич,ти не си в топ три!!Ти си намбър уан!!От две години следя сайта,но такъв тъп коментар няма и няма и да има,освен ако не коментираш ти!Уникални познания по електротехника!С нетърпение чакам и коментар по квантова механика или овцевъдство-с еднакъв успех!Поздрави!
  • 16 Rado

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Човека е открил нова физика.