27 855 34

Откриха чисто нова Jawa на 30 години

В склад в украинския град Полтава бе намерен чисто нов мотоциклет Jawa 350/638, произведен през 1990 г. Километражът показва "калибровъчен" пробег от 4 км, а в комплекта има заводска инструкция за експлоатация и инструменти.

Според документите "явата" е купена на 18 януари 1991 г. за 1 100 рубли. Собственикът планирал да я изнесе в Куба с цел печалба, но не успял да осъществи идеята си.

Мотоциклетът престоял в разглобено състояние в сандъка 20 години, но през 2010-а решили да го сглобят, за да заема по-малко място. Никой не си направил труда да пробва дали двигателят стартира, седалката била прибрана в апартамента на собственика, а "явата" - зазимена в гараж.

"Луксозната" модификация 350/638 е един от последните модели на Jawa, изнасяни за страните от социалистическия лагер. Откритият в Полтава мотоциклет е от версията с кош, която няма странична стойка, дясно огледало и дръжка за пътника от едната страна.

Кошът Velorex-562, изработен от фибростъкло, се продава отделно. Никога не е монтиран на "явата" и също се намира в заводския си вид.

Jawa 350 е един от най-бързите мотоциклети, произвеждани в социалистическите страни. Двуцилиндровият двигател с обем 343 см3 развива мощност от 27 к.с. и позволява достигането на 125 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 58 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 яко

    98 21 Отговор
    велики модели от соца ява и кубровец! караш и летиш!

    Коментиран от #8, #24

  • 2 гост

    39 56 Отговор
    бърз,бърз,колко да е бърз-MZ Двигател: EM 250 Кубатура: 243 ccm Макс. мощност: 15,45 kw / 21 PS, при 5500 об/min Макс. скорости: ca. 130 km/h
  • 3 Неграмотници

    72 98 Отговор
    Нов, неизползван все тая. Все едно в манастир да открият чисто нова 100 годишна баба...

    Коментиран от #4

  • 4 criminal

    119 14 Отговор

    До коментар #3 от "Неграмотници":

    Като си карал мотор само в GTA недей да пишеш глупости.........
  • 5 Anadolu Manafesi

    101 24 Отговор
    ИЖ Планета Спорт беше върховната соц машина
  • 6 истината

    65 3 Отговор
    Тоя колко пари може сега да одере от този мотоцикъл - бедна му е фантазията.Само да го пусне е е-бей

  • 7 Голяма работа

    18 2 Отговор
    Преди два месеца имаше в мобилето имаше такова без кош в Карнобат!
  • 8 Borislav Popov

    83 3 Отговор

    До коментар #1 от "яко":

    На чинка ти кубровеца, няма такъв мотор - кубровец ! Виж Ковровец имаше, но той не може да се сравнява с Явата, не че бяха лоши мотори, но те бяха от по лека категория и все пак отстъпваха на чешките по качество и надеждност.

    Коментиран от #11

  • 9 SAAB

    22 6 Отговор
    Имам една 6 волтова, купувана направо от контейнер на познат пристигащ от СССР през 1989 г.... стои в гаража и чакам да узрее :) ...в компания на W 124 E / автомат и трабант 601

    Коментиран от #27

  • 10 Милен Минков

    20 1 Отговор
    Аз имам такава, е прокарана е, но изглежда добре
  • 11 Anadolu Manafesi

    9 16 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Ковровеца , както и Минск бяха DKW RT125 , най-копираният мотоциклет в историята , имаше версии дори и на Харлей и Ямаха
  • 12 Знаещ

    36 11 Отговор
    ИЖ Юпитер 5 350 голема работа за онова време.Това ЧЗ се трошеше и немаше центровка.И ИЖ спорт беше як.
  • 13 СвръхАз

    40 7 Отговор
    Горд притежател съм на ИЖ СПОРТ!!!
  • 14 Jrj

    15 1 Отговор
    Май имаше и Ява Зетка модел тогава?
  • 15 Jrj

    47 3 Отговор
    1982г бях в 4курс на техникума,баща ми имаше едно иже,като отидеше на работа гепих ижето и пред техникума.Ебаси ,стъпах като принц,а мадамите с престилките цъкаха ??

    Коментиран от #19

  • 16 Ясен бмв

    12 0 Отговор
    Еййй имах същата летеше 😎
  • 17 Хайде голяма новина

    23 2 Отговор
    Аз имам чисто нов «СИМСОН» 50 куб.см с пробег от Мототехника до КАТ за регистрация и от КАТ до вкъщи Не се реших да го дам на синът ми. Освен това има купени за него много нови. оригинални части. Цвет:жълт С ЗАВОДСКАТА КОНСЕРВАЦИЯ Съхранява се на сухо и топло место завит. с калъф .Документите- в КАТ МОЖЕ БИ Е ЕДИН ОТ НАПЪЛНО ЗАПАЗЕНИ НОВИ СИМСОНИ

    Коментиран от #21

  • 18 vasik atanasova

    20 0 Отговор
    този мотор е уникален само за музея е
  • 19 vasik atanasova

    30 2 Отговор

    До коментар #15 от "Jrj":

    хубави години бяха а
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Някой

    14 4 Отговор

    До коментар #17 от "Хайде голяма новина":

    Ами пази го някой друг да му се радват
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор

  • 23 Ивайло

    36 1 Отговор
    Т. нар. Ява "зетка", едно към едно с Че Зе 350!!! При достигането на въпросната скорост от 125 км/ч предното колело се вдига във въздуха и нямаш управление!!! Иначе интересен мотор от времето на соца - бърз и пъргав за ония години!!! Помня като бях малък имахме ИЖ 350 Планета 2, а по-късно Ковровец 175 кубика, на който съм се учил да карам!!! И като си купих след доста време Хонда Хорнет, имах чувството, че карам изтребител!!! Ееех, спомени!!!

    Коментиран от #29, #34

  • 24 мото гуци

    16 11 Отговор

    До коментар #1 от "яко":

    "Велики" модели, купуваш си Хонда и разбираш, че нито са велики, нито си летял!? По скоро си можел да полетиш, ама към гробището.

    Коментиран от #30

  • 25 Uratuta

    7 3 Отговор
    Ural beshe vyrxyt, qva beshe sreden klas.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор


  • 27 Чукундуризиран тракторизатор

    9 0 Отговор

    До коментар #9 от "SAAB":

    124-ката е страхотен автомобил,но не каза какъв СААБ караш.Аз съм с 95
  • 28 Хъ пък

    14 1 Отговор
    Аз па имам леко-потна батерия никополка от 74-та, чисто нова!
  • 29 Anadolu Manafesi

    6 3 Отговор

    До коментар #23 от "Ивайло":

    Те Ява и CZ по принцип си бяха едно и също с минимални разлики , но Иж Планета Спорт късаше всичко , без значение от Чехословакия или от ГДР . Беше доста по лек и по мощен , особенно на високи обороти , в ниските направо не ставаше за каране , а някои бяха с японски вилки и карбуратори Микуни .
  • 30 333

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "мото гуци":

    Първата хонда VT500C, която карах след ETZ251 беше пълн разочарование. Сега, ако ги сравняваш с мотори от тоя век, разбирам, нямат шанс, ама дали си карал нещо от 80-те, че и от 70-те?
  • 31 сдс

    4 2 Отговор
    Който не е карал иж-спорт да намери и да покара.Това е само за адреналин,няма удържане,газта не свършва.Опасен е за каране!!!!!!!!!!!!
  • 32 помнещ

    4 1 Отговор
    Бяха много бързи.Имаше и приказка :,,Който кара ЯВА той не остарява , защото млад умира.''
  • 33 Дионисий

    4 1 Отговор
    Преди 25 години си купих МЗ 125 етз внесено от Германия , вървеше идеално и по пъргав от Чз и Иж на старт ! Карах го 11 години харчеше 3,5 л / 100 комбинирано и продадох МЗ -то за 500 лв в идеално състояние през 2006 година !
  • 34 Бай вую

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Ивайло":

    Ти мотор виждал ли си че такива простотии дрънкаш

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.