Tesla купи парцел за строителството на завод в Германия. Gigafactory 4 ще бъде разположен в областта Grunheide, на 40 километра от Берлин. Този завод няма да бъде наречен първият в Европа, защото сглобяване на Model S и Model X се прави във фабриката на Tesla в Тилбърн, Холандия от 2015 година. Този в Германия обаче ще е доста по-различен. Съветът на директорите на американската компания се съгласи да закупи парцел от 300 хектара. Предварителната му цена е малко по-малко от 41 милиона евро. Gigafactory 4 ще започне производство в цял цикъл. Фирмените планове са леярство и цех за пресоване, както и цех за боядисване. Тук ще се произвеждат седалки и пластмаси, както и батериите, електродвигателите и окончателния монтаж.
Заводът планира да произвежда седан Model 3, кросоувър Model Y, както и модели, които ще се появят по-късно. Първо, заводът ще може да осигури около 3 000 работни места с последващо увеличение на броя на работниците до 8-12 хил. Очакваният мащаб на производството на автомобили е 500 000 годишно. Местните власти разрешиха компанията да построи завода с голям ентусиазъм. „Такава инвестиция е уникална възможност за нас“, коментира кметът Арне Кристиани. - Тя дава възможност на младежи с добри знания или с висше образование да останат в нашия регион. През последните години те бяха лишени от такъв избор."
В допълнение, гостоприемството на местните представители също може да бъде повлияно от случай, пропуснат преди две десетилетия, когато BMW решиха да построят фабрика тук, а не в Лайпциг. Но все още има пречки. Първо, някои местни жители все още могат да се противопоставят. Точно това се случи, когато на 18 януари няколкостотин граждани излязоха на улиците, за да протестират срещу сградата. Причината за демонстрацията е страхът за местното водоснабдяване, което новият завод може напълно да изчерпа. Освен това Tesla трябва да предприеме действия за опазване на местната фауна (вълци, зимуващи прилепи, гущери и змии), защото заводът ще бъде изграден на територията, където сега се намира гората.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Плевню съм
11:54 24.01.2020
2 ожг
Коментиран от #10
11:55 24.01.2020
3 Госあ
Коментиран от #5
13:01 24.01.2020
4 ссс
Коментиран от #9
13:19 24.01.2020
5 Реално бан
До коментар #3 от "Госあ":
За нищо не става тва е неква мегаломания от комунизъма и само смуче пари ...ако може да се самоиздържат нека да се оправят но нема ние да ги хранимКоментиран от #6
13:36 24.01.2020
6 Госあ
До коментар #5 от "Реално бан":
А реално ти си много глупав 😉13:43 24.01.2020
7 А ходът е в процес
23:16 24.01.2020
8 Ккк
Ганя е на друго мнение.
08:21 25.01.2020
9 Надеждата умира последна
До коментар #4 от "ссс":
Остава ти само да се надяваш, че Тесла ще се откаже след два месеца. Това да не ти е Фолксваген, дето развява лозунги как е ей сега ще премине на електромобили, но дори когато реши да прави завод за нормални автомобили, за две години дори мястото на строежа не може да избере.След като Тесла са казали, че ще строят завод там, смятай че вече са го започнали и първият автомобил ще излезе за по-кратък срок, отколкото отнема на Volkswagen да избират само мястото. След година и половина ще е започнало реално производство на мястото на което в момента има само гора.
И прочети статията какво ще представлява завода. Няма да е просто хале в което да сглобяват части произведени от други фирми, произведени по цял свят. Ще има леярски цех, цех за пластмаси, и цехове за производство на всякакви детайли включително седалките, да не говорим за батериите и задвижващия блок. Тоест завод в който влизат само материали, а излиза готов електромобил.
Коментиран от #11
11:26 25.01.2020
10 Един.
До коментар #2 от "ожг":
Защото търсят квалифицирани работници,това са хора които се учат,работят,живеят и държат на определено ниво на жизнен стандарт.23:59 26.01.2020
11 goni
До коментар #9 от "Надеждата умира последна":
А, какво ще стане с гората?! Ние от Отворено общество, Зелени балкани, Диви глигани и т.н няма да позволим!!! Ето! Хората вече протестират за водата! Днес стотици, утре стотици хиляди!11:26 27.01.2020