29 Януари, 2020 12:58 28 847 39

Какво да правим, за да не замръзва нафтата в резервоара

  • дизел-
  • автомобили-
  • съвети-
  • зима-
  • нафта
Какво да правим, за да не замръзва нафтата в резервоара - 1
Снимка: Shutterstock

Неясно по какви причини, но е факт, че нашата страна, уви, не може да се снабди с висококачествено дизелово гориво. Това се отразява най-вече през зимата, когато в много бензиностанции се продава и т.нар. лятното дизелово гориво. Сега ще ви разкажем за един начин, с който можете да използвате лятното дизелово гориво през цялата година.

Как можете да разберете, че са ви продали зимно гориво? По цвят, мирис или текстура? Всъщност това е почти невъзможно да се направи на око. Освен това горивните резервоари на бензиностанциите са дълбоко под земята, често под зоната на замръзване. Така нафтата не замръзва в колонката, а във вашия резервоар.

На таблото за обяви на всяка бензиностанция може да бъде написано всичко, но всъщност в резервоарите невинаги е исканото от нас качествено гориво. В по-меки зими, каквато е настоящата, в случай на съмнение, ще бъде достатъчно просто да изсипете добавка или т.нар. антигел в резервоара - температурите не са такива, че да използвате "по-силни" средства.

Но какво да кажем, когато температурите паднат под -20? Тук няма да помогнат антигел и други съвременни добавки, продаващи се в бензиностанциите. С времето опитните шофьори на дизелови коли и механиците са се научили да правят убийствен коктейл, който не се страхува дори и от полярни температури.

По-конкретно става дума за смесването на дизел с керосин в пропорция 3:1. Остава въпросът: от къде човек може да получи авиационен керосин? Такъв трудно се намира, но се оказва, че това има и друг начин - газ за горене. Течността, която бабите са използвали за лечение на възпалено гърло и за зареждане на лампата, също е подходяща за гореописаните цели.

С добавката на газ за горене в лятното дизелово гориво ще се получи пълноценна зимна нафта, която не се страхува от замръзване. Трябва обаче да се спазва едно правило - не изразходвайте горивото до нула. Веднага след като стрелката на бензиномера покаже, че ви остава четвърт резервоар, трябва да зареждате отново, като повторите процедурата.

Причината е проста: газта за горене не може да се смесва равномерно с горивото в резервоара. За да не замръзва нафтата, трябва редовно да актуализирате състава. Пропорцията е на 30 литра нафта литър газ. Важно е обаче газта за горене да е истинска и в нея да няма ацетонови добавки.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Townboy

    17 13 Отговор
    Сипвам 1-2 литра бензин на пълен резервоар.

    Коментиран от #5

  • 2 Guest10

    5 41 Отговор
    Сипвайте само Maxxmotion
  • 3 Марио

    26 2 Отговор
    Пробвано - работи безотказно, но не пренебрегвнайте края на статията. Газта трябва да е истинска

    Коментиран от #27

  • 4 Бай Хой

    47 7 Отговор
    Нафтата може да замръзне ако е -20. Иначе си има добавки , не сипвайте спиртове, бензини и тем подобни глупости. Да за на дедо ви камиона или стария голф 1 е нямало грижи, ама ония ДВГ вървят и с олио и им няма нищо. Днешните са по фини от цепката на жена ви. :)

    Коментиран от #9

  • 5 МаКаТа

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Townboy":

    И това става, но може да има неприятни за мотора детонации. С газ за горене е по-добре

    Коментиран от #34

  • 6 360

    23 0 Отговор
    КОГА ЩЕ МАХНЕТЕ ОТ ПЪРВАТА СИ СТРАНИЦА ТОЗИ КЕЛЕШ ДЕТО РЕКЛАМИРА ТЕЛЕФОНА, ТОВА Е АДСКИ ДРАЗНЕЩ КА.УТ, СИГУРНО ВСИЧКИ ЧИТАТЕЛИ НА ФАКТИ ГО ПСУВАТ ВСЕКИ ДЕН
  • 7 русенец

    18 3 Отговор
    Все пак кое е вярно? 3:1 или 30:1?! Защото има малка разлика между двете съотношения, ама почти незначителна.:)))))

    Коментиран от #11

  • 8 Антидизел

    24 24 Отговор
    Най-простото решение, не карайте нафтови печки.
  • 9 Караиванов

    20 2 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Хой":

    И днешните вървят с олио, да не мислиш, че са много по-различни от старите. А за да не замръзва нафтата, този метод с газта е отдавна доказан, знаят го всички стари дизелджии
  • 10 Последния софиянец

    28 3 Отговор
    Неясни били причините да няма качествено гориво. Напротив! Всичко е ясно, ама никой не смее да каже.
  • 11 Ицо

    16 0 Отговор

    До коментар #7 от "русенец":

    Едното е за авиационен керосин, а другото за газ за горене, чети малко по-задълбочено

    Коментиран от #14, #17

  • 12 Гост

    15 0 Отговор
    Само дето в магазинната мрежа вече не може да се намери газ за горене т.е керосин, а газ за осветление, на който пише терпентин. Инъче да - това е начина, само дето не можеш да си го купиш. Остават добавките за гориво, които съдържат керосин, но са много по-скъпи. 2008-2010 все още можеше да се намери от старата газ за горене с керосин, но вече е почтин невъзможно. Само да добавя, че се слага и малко двутактово масло към керосина.
  • 13 старчобанин

    11 1 Отговор
    Да не замръзва, сипете кило мастика...скъпо, ама после пере яко кат Messerschmit!
  • 14 русенец

    10 6 Отговор

    До коментар #11 от "Ицо":

    Чета задълбочено. Ти виждал ли си керосин? Керосин и газ за горене са почти един и същи дериват!

    Коментиран от #15

  • 15 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "русенец":

    Виж коментар 12

    Коментиран от #18

  • 16 нивомер

    6 3 Отговор
    Бензиномер на дизелов автомобил има ли?

    Коментиран от #28, #30

  • 17 русенец

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ицо":

    Прочете ли в нета? Та, затова питам кое е вярното 3:1 или 30:1 . Иначе е прав колегата по-горе, който казва, че в съвременните дизели не е добра идея да се слага каквото и да е друго освен чисто дизелово гориво!
  • 18 русенец

    9 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    По железариите и по магазините за АГРОЗАЩИТНИ материали все още се намира газ за горене, която не е терпентин, а керосин.
  • 19 Пежо

    10 0 Отговор
    Слагам антигел добавка и съм сигурен,че няма да замръзне поне до -28 градуса.Аз по-ниски температури от -30 не помня.Газта по железариите е некачествена,но пък скъпа-около 3 лв-не бих сипвал такава.Може да се сипва и от скъпия дизел,с добавките,няма да замръзне също.Просто е излишно по-скъпо
  • 20 Румен

    10 0 Отговор
    Зимата карайте дизела си кат возите тъщата си. Циркулацията от устата и е 200 градуса по Целзий. Нищо не замръзва.
  • 21 Borislav Popov

    19 0 Отговор
    В северните страни този проблем е решен отдааавна, имат си хората зимна нафта със съответните добавки против замръзване, които се добавят в горивото още в процеса на производството му.
  • 22 Ивайло

    20 18 Отговор
    За да не ви замръзва нафтата в резервоара просто карайте бензинови коли, хахаха!!! ;)))
  • 23 Коmapak

    9 1 Отговор
    Е то в България бензина е един качествен... Разликата между бензина зареден тук и в западна Европа оправдава разликата в цената.
  • 24 Бай Стою касапина

    4 0 Отговор
    До 20.Румка, тъщата мога да я возя само в ремъркето и то без покривало. Да я издуха хубаво вятърът, та белким й дойде акълът и да си затвори кирливата уста.
  • 25 ссс

    13 10 Отговор
    Не си купувай дизел и няма да го мислиш.
  • 26 Рашландия

    5 2 Отговор
    Некачествено русконгориво-Газ,бензин и Нафта.
    И нашите идиоти като го кръстят и...
  • 27 куку руку ку

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    Публикувано във факти.бг: "Остава въпросът: от къде човек може да получи авиационен керосин? Такъв трудно се намира, но се оказва, че това има и друг начин - газ за горене."
    Само да вметна, че всъщност керосинът е рафинирана газ за горене.

    Коментиран от #38

  • 28 Марио

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "нивомер":

    Има, както има и дизел по БЕНЗИНостанциите
  • 29 Гост

    5 3 Отговор
    Единственото нещо, което може да се купува от Шел освен минерална вода е Diesel Depresser антигел
  • 30 type-R

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "нивомер":

    Не смеят и да си мечтаят за "бензиномер" ХАХАХА Огън и мощ, долу блажната гадост, както казва мистър Джеръми Кларксън!
  • 31 qwerty

    7 0 Отговор
    Въпреки, че колата ми е произведена за БГ-пазара и е с отопление на горивопроводите в книжката за експлоатация има инструкция за забъркване на смъртоносен коктейл от нафта с 30% бензин при температури под -30С, т.е на 90 кила резервоар се добавят само 25 килца бензин. Преди няколко години в най-студеното време - сутрин беше около -23С колата палеше от раз без допълнително подгряване, но издаваше странни звуци докато позагрее малко. :) Тогава бях абонат само на Екто. На терасата при всяка зарядка пълнех 2 туби от минерална вода с по 500-600мл. обикновена и екто-нафта и преценявах дали има смисъл да мъча колата по размера на парафина, който се отлагаше на дъното на тубата.
  • 32 no name

    0 2 Отговор
    mnogo prosto da ne sipvame nata i nishto niama da zamrazne
  • 33 Каруцаръ

    1 1 Отговор
    Алоооу! Автора! Ти виждал ли си нафта! Такова животно по бензиностанциите няма! Някои по-възрастни може да си спомнят светло до тъмно жълто-кафява гъста течност, която се продаваше за горене в нафтовите печки. ЮМЗ и Болгар също понасяха тази течност за гориво, а през лятото-и някои леки автомобили. Това, което се продава по бензиностанциите от както се помня (за мое съжаление доста отдавна се помня :( ) се нарича газьол-прозрачно бяла, леко мазна течност. Та газьла (сега на колонките пише diezel, не нафта), ако и съвсем леко жълтее, не е за ВАШАТА кола. Освен натата и газьола, има още две дизелови фракции. Лекото корабно гориво не Ви засяга, но ако имате достъп до керосин-това е идеалното зимно гориво за вашата кола. Дори и в съотношение 1:1 с това, което продават по бензиностанциите, ще останете учудени от възможностите на Вашата кола! Отношението дизел-керосин е като съотношението Б95-Б105.
  • 34 Каруцаръ

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "МаКаТа":

    При посочените 2% опасността е НИКАКВА.
  • 35 Водач

    0 2 Отговор
    За да не замръзва нафтата става и със спирачна течност. Съотношение 100л.нафта -100гр.спирачна течност.
  • 36 Онзи

    2 1 Отговор
    Сипвайте Бардал добавка, за дизел, помага много
  • 37 Онзи

    1 1 Отговор
    Сипвайте Бардал добавка, за дизел, помага много
  • 38 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "куку руку ку":

    Керосинът е рафиниран дизел всъщност, очистен от парафините, който желират, задръстват и пр. Това е.
  • 39 Христо

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: По-конкретно става дума за смесването на дизел с керосин в пропорция 3:1.
    Публикувано във факти.бг: Пропорцията е на 30 литра нафта литър газ.
    А коя е правилната пропорция, че разликата е огромна?