31 Януари, 2020 15:15 9 876 124

Tesla увеличава още повече пробега на Model S

  • tesla-
  • model s-
  • пробег

На пресконференция, посветена на финансовите резултати на Tesla за последното тримесечие на 2019 г., Илон Мъск обяви, че компанията се готви да пусне в продажба Model S с автономен пробег над психологическата граница от 400 мили (645 км). В момента най-усъвършенстваната версия на електромобила може да измине 379 мили (610 км) с едно зареждане по цикъла WLTP.

Мъск твърди, че през последните няколко години инженерите на Tesla са успели да подобрят значително химическия състав на батериите тип 18 650. Най-новият вариант на акумулаторите ще позволява на Model S да преодолява рекордни разстояния не само по стандартите на марката, а и за целия отрасъл.

От Tesla никога не са проявявали излишна скромност в обещанията си за характеристиките на бъдещите си модели. Ако се вярва на изявленията на Мъск, благодарение на 200-киловатчасовата си батерия второто поколение на Roadster ще може да изминава 1 000 км с едно зареждане, а автономният пробег на върховата версия на Cybertruck ще бъде 805 км. В момента конкуренция на Tesla може да бъде единствено бутиковият холандски производител Lightyear One, чийто единствен прототип със слънчеви батерии на теория може да измине 1 154 км без презареждане.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 pepy

    44 2 Отговор
    За пробега не знам /може и така да стане/, но вчера акциите се увеличиха малко и борсата затвори така:

    640.81 USD +59.82 (10.30%)
    Closed: Jan 31, 08:17 EST

    Коментиран от #5

  • 2 mir23

    42 2 Отговор
    Доста голям напредък . Със 60 киловатовата батерия изминавам 340 км . Това е Двойно за има няма 7 години.

    Коментиран от #29, #64

  • 3 Евала на Мъск

    61 10 Отговор
    До скоро много разбирачи плямпаха,че Тесла ще фалира но нещо не познаха.Не се сещам за друг автомобилен производител който се развива с такава скорост и както е тръгнало скоро ще е нещо като Майкрософт в този бранш.

    Коментиран от #7, #17, #18

  • 4 Еееее

    50 8 Отговор
    Малко е. Хейтърите сега ще кажат че не можеш да минеш 50000000 км. с един заряд. И не се зарежда за минута и половина. Нищо че България е по-малка от тези километри тук. Нашите претенции са големи, даже и да живеем в малка държава.

    Коментиран от #8, #11, #91

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Електричка

    79 13 Отговор
    Хората на Запад разбраха предимствата на електричките. Даже Модел 3 е бил на 3 място по продажби в Европа и то при положение че продажбите започнаха от март. Но у нас народа не е дорасъл до такова ниво та да разбира технологията все още. Никой не хваща че например една Тесла минава това разстояние от София до Бургас с една батерия. Никой не хваща че почивката е 1-2-3 пъти в годината защото другото време си на работа. Никой не хваща че даже без да зареждаш пак спираш за почивка. Никой не хваща че когато си почивка не бързаш и не те бърка 30 минути дозареждане. Никой не смята че всъщност кара 360 дни в годината по 50 километра на ден и само 1-2 дни над 500 километра на ден. Това са сложни математики за нашия народ

    Коментиран от #19, #37, #122

  • 7 Бай Хой

    12 54 Отговор

    До коментар #3 от "Евала на Мъск":

    и как ще фалира като реално мъск е продукт на Администрацията на САЩ т.е. парите му идват , както тук обичаме да казваме, с държавно финансиране. Целта е разбира се САЩ да са водещи в новия бранш. Геният на Мъск не бива да бъде подценяван, но няма нищо гениално от маркетингова и бизнес гледна точка. По-скоро мяза на мощен дъмпинг.

    Коментиран от #12, #13, #24, #33

  • 8 за гъби съм

    46 12 Отговор

    До коментар #4 от "Еееее":

    Покриха се като мишки селските нострадамуси с опърдяните потурки дето пръскаха плюнки и врачуваха фалити! Такъв бой ги би "друсаното африканче" с на т'слата дръжката че за цял живот ще им държи влага на кухите хралупи хаха!
  • 9 тойота

    16 34 Отговор
    От 80 км вече може да измине 120 км , обаче ако е 30 градуса без климатик и не духа вятър
  • 10 Borislav Popov

    26 8 Отговор
    Ми хубаво, че се увеличава полека лека пробега ! Лошото е, че сега ще с нарисува Антиелектрика и ще ни разкаже, че електромобилите нанасяли вреди върху здравето на човека, заради батериите и че мощноста на само на 2 Тесли се равнявала на цял един влак в метрото.

    Коментиран от #46

  • 11 Morgoth

    22 6 Отговор

    До коментар #4 от "Еееее":

    Аз ще кажа, че искам такава кола, но и инфраструктурата за нея, а у нас за съжаление не знам кога ще се появи.

    Коментиран от #30

  • 12 pepy

    39 4 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Хой":

    "... е продукт на Администрацията на САЩ т.е. парите му идват , както тук обичаме да казваме, с държавно финансиране."

    Това се знае отдавна, но лошото е че и Китай започна да го финансира, субсидира и т.н. Как не ги е срам тези китайци да правят същото...

    Коментиран от #32

  • 13 Borislav Popov

    37 10 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Хой":

    Мъск бил реално продукт на Администрацията на САЩ т.е. парите му идват, както тук обичаме да казваме, с държавно финансиране. Я бе, Хойчо я дай малко факти и подробности за това държавно финансиране, какъв е общия дял на американската администрация във финансирането на Тесла ?? Освен това, не мога да разбера, какво лошо или незаконно, има в това Тесла да получвава финансова подкрепа от американското правителство ?? Ти така я поднасяш тази информация, сякаш Мъск не е американски гражданин, а някакъв арабски терорист, който американците финансират незаконно, за да може той да върши черното си дело.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 12 цилиндров

    11 41 Отговор
    Много ги разбирате нещата,ей.Изпускате факта,че повечето Тесли са на не повече от 5години,никой не споманава колко цикъла издържа батерията и как и пада КПД-то във времето...и като трябва да се смени на 57 години батерията ,коята е на половина като цена на нова тесла,кво правим,купуваме си нова.И къде отива екологията....пак там от където тръгнахме

    Коментиран от #97

  • 17 Емил

    44 9 Отговор

    До коментар #3 от "Евала на Мъск":

    2010 г. говореха, че такава кола не може да съществува! Разни русофилистични учени с арабски имена "научно" доказваха, че Мъск е измамник! Московската пропаганда продължава!!!
  • 18 321

    14 30 Отговор

    До коментар #3 от "Евала на Мъск":

    Тесла няма да стане като МС, защото не произвеждат масов продукт. Когато най-евтиния ти модел в Европа е над 100 000 лева, а приличните ти модели доближават 200 000 лева, ти си производител на скъпи бутикови автомобили, които могат да си позволят 10 % от населението на най-богатия континент. Тоест, пазарния ти сегмент е предварително лимитиран от потенциалните купувачи. Дори да си автомобилна компания, която продава в целия свят, каквато е тесла, пак естествения ти лимит е между 500 000 и 1 млн. автомобила годишно. Освен това цялата истерия около електроавтомобилите ще бъде силно потисната от отпадането на държавните субсидии, давани сега от повечето държави, от недостига и поскъпването на ел. енергия, добавяне на държавно облагане тока - като акциз, когато се ползва за транспорт и т.н. А планираното преминаване на еко производство ел. енергия ще вдигне средните цени на тока с поне 100 % . А тесла не я чакат чак толкова светли бъднини след като тази година основните производители ще пуснат поне 20-30 модела на ток на цена - на половината на тесла. В момента не пробега, а цената на ел. колите спира масовото им навлизане. А най-смешни са оптимистите, които гледат борсовата стойност. Днес е 640 долара, утре може да стане 1000, а в другиден да падне под 100. От тези движения печелят само борсовите играчи.

    Коментиран от #20, #23, #25

  • 19 321

    14 28 Отговор

    До коментар #6 от "Електричка":

    Ти виждал ли си кола на живо, а купувал ли си си някога. Колата е средство за придвижване от точка А до точка Б. Глупостите, които си изписал, дали като разумен човек ще ме накарат да дам 110 000 лева - цена със субсидиите за модел 3 без екстри в Германия или Франция, вместо да си купя какъвто и да е нов автомобил същия клас в ценовия диапазон от 30 - 35 000 лева (Меган, Октавия).

    Коментиран от #21, #22

  • 20 pepy

    30 2 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    "...А най-смешни са оптимистите, които гледат борсовата стойност..."

    Едни си играят с електрички, други си играят с акции, а трети си играят да дават компетентни мнения в непрофесионални сайтове.
    Аз съм от вторите...
  • 21 Електричка

    24 9 Отговор

    До коментар #19 от "321":

    Да но тази кола няма да върви като Тесла. Сравни колите с които Тесла се гони и се сравнява и техните цени. Така че не сравнявай със Шкода.

    Коментиран от #27

  • 22 Електричка

    29 4 Отговор

    До коментар #19 от "321":

    И за какви екстри говориш. Без екстри? Единствените екстри за които се плаща допълнително е Full Self Driving и теглич. Всичко друго е в цената за разлика от немските машини където си плащаш и за ел. стъкла.
  • 23 за гъби съм

    18 5 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    Сега тва ли измисли да пишеш под всяка статия - били много скъпи все едно другите коли без пари ги раздават, зареждат и поддържат. Да ама след 1 година отваря завода в Германия и тогава пак ще ти трябват нови 20 ника за новите опорки.

    Коментиран от #31

  • 24 дсдс

    23 4 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Хой":

    Ако Мъск е на държавно финансиране, то останалите са тройно повече. Виж Спейс Х: там практиката е да се работи срещу държавно финансиране като се получават трашове за определени услуги, защото не може да си направиш ракета без поръчки и договори. Съответно ако не изпълнят договор не си получават парите, честен бизнес, това е. У нас хората са с пазарско мислене от 90-те, купи това от тук и чакай да го продадеш там, затова не се разбира явно какво е да си на държавна издръжка и какво е да имаш договори с държавни агенции. Всички компании на Мъск получават данъчни субсидии или такива за строеж, да, и те са обвъзани с насрещни дейности, защото средната заплата на инженер е 100х.долара и той като работи в даден щат, там си плаща данъците, наема, лизинга, ресторанта, ипотеката, всичко.
  • 25 Borislav Popov

    13 5 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    Публикувано във факти.бг: Днес е 640 долара, утре може да стане 1000, а в другиден да падне под 100. От тези движения печелят само борсовите играчи.) От тези движения печели преди всичко, самата компания Тесла понеже тя получава възможност да влага повече средства за развитието на нови по съвременни електротехнологии и да строи нови призводства и заводи.
  • 26 321

    11 1 Отговор
    И ти си прав, но не съвсем. Това, че акциите днес са станали по-скъпи не означава, че компанията получава нещо. Би получила, ако продаде акции. Но всъщност компанията няма собствени такива. Имат акционерите. Тоест, ако акционер продаде акциите си на добър курс ще спечели. Компанията би спечелила от добрия курс само ако си увеличи капитала и листва на борсата нови акции, чиято стойност ще влезе директно по сметките ѝ

    Коментиран от #28

  • 27 321

    6 15 Отговор

    До коментар #21 от "Електричка":

    Не бих си позволил да сравнявам еднодневна, макар и популярна компания със Шкода - автомобилен производител със 120 годишна история.
    И дечко, кой го интересува кой как върви. Помоли родителите да ти дадат някой лев и се качи на един прост ФВ ЪП на Спарк. Върви достатъчно добре, почти колкото тесла. И върши същата работа да те придвижи бързо някъде.

    Коментиран от #34, #39

  • 28 pepy

    26 1 Отговор

    До коментар #26 от "321":

    "... Компанията би спечелила от добрия курс само ако си увеличи капитала и листва на борсата нови акции, чиято стойност ще влезе директно по сметките ѝ"

    Което е вярно си е вярно... При определени условия /пазарна капитализация/ ще спечели и Мъск, но той обикновено има навика по-голяма част от печалбата да я налива за развитие на технологии, произвоство и т.н....
  • 29 Пройчо

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "mir23":

    И зимата ли?
  • 30 Ами появи се вече

    19 2 Отговор

    До коментар #11 от "Morgoth":

    Зарядната станция на Тесла вече е построена в средата на България в Пловдив. До седмица ще бъде отворена. Като има повече тесли ще има и повече зарядни станции.

    Коментиран от #86

  • 31 321

    3 9 Отговор

    До коментар #23 от "за гъби съм":

    И какво, в Германия завода ще произвежда по-евтини автомобили от тези в Китай ли? Германия е социална държава и на тесла производството ще им бъде най-скъпо там. Да не би на най-ниското оборудване 55 000 /57 000 евро да ти се струват ниска цена? Другите марки не продават евтино, но и в момента са между 2 и 3 пъти по-евтини. Непрактичността на ел. автомобили, която всички знаят от 7-8 години ще продължи още поне 5-6 години, тоест такъв вид превозни средства се търсят за градски условия. Там тесла е непрактична - голяма, по-трудно маневрена, безмислено висок пробег (за София 200-300 км седмично са предостатъчни), който поражда прекалено висока цена за градско автомобилче - било то и тесла.

    Коментиран от #36

  • 32 Защо само Китай

    12 2 Отговор

    До коментар #12 от "pepy":

    Почти всяко правителство на всяка държава с изключение на Боко финансира Илон Мъск. На теория де. На практика финансира всеки, който произвежда електромобили. Само където клиентите предпочитат да си купуват Tesla вместо останалите марки. Защо ли? Тази статия показва само една от причините, другата е наличието на много зарядни станции през кратки разстояния, но основната е, че Тесла се зарежда най-бързо от всички останали за единица пробег.

    Коментиран от #35

  • 33 В голяма грешка си

    17 4 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Хой":

    Всъщност е точно обратното. В момента американското правителство финансира само немските компании, но не и Tesla, което им дава много голямо ценово предимство, защото всеки един немски или японски електромобил получава минимум 7500 долара държавна помощ плюс това което е определил допълнително всеки щат. Тесла вече не получава дори цент за всяка продажба. Като гледам обаче, пак продължава да продава повече от всички останали взети заедно.
  • 34 Прав си

    15 2 Отговор

    До коментар #27 от "321":

    Теб не те интересува как върви, този който купува го интересува как върви. Модел 3 е конкурент със Ауди А4, БМВ 3-а серия и Мерцедес Ц клас. И по-точно спортните им варианти на които цената е по-висока преди даже да се смятат последващи разходи.
  • 35 pepy

    21 1 Отговор

    До коментар #32 от "Защо само Китай":

    Това беше просто реплика-закачка с "Бай Хой" за "разликата" между капиталистическите САЩ и комунистическия Китай...
  • 36 Разбира се

    11 2 Отговор

    До коментар #31 от "321":

    Разбира се, че ще произвежда по-евтини автомобили, но не по-евтини от тези в Китай, а по-евтини от тези внос от Щатите, защото в момента се продават такива с всичките допълнителни налози, които повишават цената с 20 и 30%.

    Цената в Германия ще падне и по друга причина. В завода ще се произвеждат и батерии, но не като в завода в Щатите, където ги произвежда Панасоник. В завода в Германия Тесла ще произвежда собствени батерии, точно тези за които става въпрос в тази статия. Ако си спомняш предишната статия, Тесла ще прави и собствена леярна и цехове за всякакви пластмасови детайли, плюс цеховете за електродвигатели, електроника и задвижващия механизъм. С други думи влизат сурови материали и излиза електромобил без поддоставчици и комисионери. Какво правят останалите? Сглобяват електромобили с кой каквото им даде, ако въобще им даде, както стана с батериите за mercedes. Ако все пак им ги даде, получават батериите на каквато цената им кажат, както се случи с audi, въпреки предварително подписаните договори.

    Коментиран от #41

  • 37 ел фен

    4 16 Отговор

    До коментар #6 от "Електричка":

    Няма как да минеш София-Бургас с една батерия, освен ако не караш с 90!

    Коментиран от #38

  • 38 Може може

    13 6 Отговор

    До коментар #37 от "ел фен":

    Пусни си видео в тубата как Модел 3 минава 500 км. със скорост 90 км/ч. А колко е София-Бургас? 360 км.?

    Коментиран от #44

  • 39 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "321":

    Хахаха UP... Ваг групата са пълен леш, а пък UP да ми хвалиш е несериозно

    Коментиран от #43, #58

  • 40 Денис

    7 8 Отговор
    Да ама София-Бургас с 90км/ч ще те разминават и тировете. С 140км/ч, пълна кола и климатик ще ти се наложи да зареждаш.

    Коментиран от #42

  • 41 321

    6 5 Отговор

    До коментар #36 от "Разбира се":

    Тези налози, с изключение на акциза ще ги има и за германските тесли. Основният и най-голям налог се нарича ДДС и варира между 18 и 24 %. Акцизите са смешно малки на фона на ДДС. В целия ЕС има огромни продуктови такси за производство на батерии - всъщност за тяхното бъдещо рециклиране. Та пак ще си говорим за завода на тесла в Германия - ако изобщо го бъде. Като отпаднат и дотациите, които стигат до 5- 10 000 евро и най-невзрачната тесла ще стигне 65 000 евро.
  • 42 Може може

    14 5 Отговор

    До коментар #40 от "Денис":

    Ще спреш, ще заредиш. Проблем ли е. Като караш на бензин можеш да спреш за почивка да пикаеш и да ядеш, обаче за зареждане на колата вече няма време.

    Коментиран от #45

  • 43 321

    6 6 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Ти изобщо карал ли си автомобил. За да правиш такива заключения за ФВ, вероятно си карал единствено Голф 2, всъщност може да си стигнал до Голф 3. И не ти хваля ЪП. Просто като искам електрическа кола за града не ми трябва Пасат на ток, всъщност модел 3 дори не е в класа на Пасата. Трябва ми малка кола, която да мога да паркирам навсякъде. Мога да си върша работата с Ъп, Кона или Ампера, трябва да давам двойно повече за тесла.
  • 44 Глупости

    11 5 Отговор

    До коментар #38 от "Може може":

    Сега ще се появи Антиелектрика да ти каже, че разстоянието е два пъти по-голямо и дори тази Тесла от статията не може да го мине с 280 км в час и закачено ремарке. Той защото само с такива скорости се движи и винаги с ремарке. Даже по два пъти на ден ходи на морето и се връща без да спира. Прави по едно кръгче на първото кръгово в София и Бургас и газ наобратно, докато свърши резервоара. В това му е смисъла на живота и само за софия-бургас с високи скорости говори. Той е нечовек, не му се налага да се храни и да ходи до тоалетна.

    Коментиран от #47

  • 45 Времето е пари

    9 11 Отговор

    До коментар #42 от "Може може":

    Не знаеш ли че всички са бизнесмени и изкарват поне по 5 бона за 15 минути. Знаеш ли колко са 15 минути за зареждане? Това е цяла вечност и направо са си изгубили част от живота, което няма да могат да си го простят никога. Никога, никога, никога!

    Коментиран от #52

  • 46 Антиелектрика

    7 4 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Не се мъчи да мислиш за нещо, които няма как да проумееш, след като не можа да проумееш какво е 680 kW и 580 kW.
    Това ЕМП след като не го виждаш, значи не е вредно.
    По важното обаче е какъв лъжлив плужек си след като заяви това:

    Публикувaнo във фaкти.бг: "Cтoп aз cъм дo тук ! Прoдължaвaй дa дoкaзвaш, aмa нe и нa мeн, aз зa ceгa cпирaм дa ти чeтa лъжитe" Публикувaнo във фaкти.бг: "Cтoп игрa ! Aз cъм дo тук"

    Коментиран от #57

  • 47 Антиелектрика

    11 8 Отговор

    До коментар #44 от "Глупости":

    Той Антиелектрика борави с конкретни цифри:
    http://bikecalculator.com/tesla/
    Та там ясно си пише, че при 140 км/ч най-мощната Тесла модел 3, лятно време (при 30 градуса), не може да стигне до Бургас, защото батерийката и стига за 360 км.
    Ама сигурно вие карата с 90 км/ч по магистралата и пикаете през 20 минути, нали?
    Ех стъкмисти, стъкмисти, дано ви плащат добре за троленето.

    Коментиран от #48, #49

  • 48 Хе хе

    16 6 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    Електричарите говорят ще! А вие говорите ако! Ако кара толкова,ако няма зарядно, ако няма време, ако е горещо, ако е студено, ако трябва печка, ако трябва климатик, ако кара със 140, ако не му се пикае, ако не му се сере. Така се градят опорките 10 пъти "ако"! Незнам какъв е проблема, като си тръгнал за морето и спреш на Пловдив да си починеш, да разгледаш града, да пиеш едно кафе на центъра, да заредиш колата за 30 минути и да си продължиш. Нали си в почивка?

    Коментиран от #50

  • 49 Хе хе

    6 6 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    А ако не искаш да спираш, ще караш със 120 км/ч и ще стигнеш, нали?
  • 50 Антиелектрика

    6 10 Отговор

    До коментар #48 от "Хе хе":

    Борко ли си, бесен ясновидец ли си, Не хе ли си, Хахо ли си или си ужасно неграмотен да прочетеш, че се спори за магистрала и скорост 140 км/ч за разстояние между София и Бургас. Само опорки, каскети и руснаци халюцинираш.

    Коментиран от #51

  • 51 Хе хе

    5 6 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    Написах! АКО НЕ ИСКАШ ДА СПИРАШ КАРАШ СЪС 120 КМ/Ч И ЩЕ СТИГНЕШ!

    Коментиран от #55

  • 52 pepy

    17 1 Отговор

    До коментар #45 от "Времето е пари":

    "Не знаеш ли че всички са бизнесмени и изкарват поне по 5 бона за 15 минути..."

    Тези, за които говориш при разстояния като София-Бургас /380 km/ или София-Варна /525 km/ използват самолет, независимо колко време се губи за чекиране...
  • 53 Plameni

    3 0 Отговор
    Model 3 спаси Tesla от фалит.
  • 54 Plameni

    1 0 Отговор
    Model 3 спаси Tesla от фалит.
  • 55 Антиелектрика

    7 7 Отговор

    До коментар #51 от "Хе хе":

    Е нали това са ти написали хората? Какво подскачаш?
    И двамата са написали, че може, но с ниска скорост, докато с 140 км/ч не може.

    Коментиран от #59

  • 56 Ивайло

    0 7 Отговор
    От 4 месеца се занимавам с един сайт който изглеждаше съмнителен, реших да пробвам тъй като не ми коства нищо. Миналата седмица изкарах 1287лв. След таксите и т. н. Доволен съм тъй като не губиш нищо. https://freebitco.in/?r=34541387
  • 57 Borislav Popov

    3 6 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    А защо тогаваа , след като това ЕМП, което ти не го виждаш, по твоите приказки толкова вредно за водачите и пътниците на електромобила, никой от производителите на обръщат абсолютно никакво внимание на този факт ?? Ти сериозно ли се имаш за по голям капацитет от всички тези изобретатели и инжинери и смяташ, че точно ти знаеш това, което те не знаят ?? Щом си такъв всезнайко и капацитет, случайно не знаеш ли какво стана с дeлoтo прoтив Тecлa, кoeтo трябвaшe дa ce cъcтoи прeз нoември минaлaтa гoдинa и c кoeтo виe тук трoловетe aнтиeлeктрици ни плaшeхтe, чe тoва дeлo, щялo билo дa бъдe - нaчaлoтo нa крaя, зa Мъcк и Тecлa. A попътно, мoжeш и дa ни просвеш, кoгa тaм aрaбитe щe нaкaрaт Мъcк, дa cвaли Тecлa oт бoрcaтa и кoгa тe щe cтaнaт ocнoвни aкциoнeри в кoмпaниятa на Мъск ??

    Коментиран от #60

  • 58 ел фен

    3 3 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Ъп е страхотна колица, предпочитам я пред Кони, Лийфове. Много приятно се управлява, стабилна е, пъргава е, вози хубаво, широка е за размера си. Питай всички спаркаджии коя им е любимата кола.
  • 59 Можеш ли да четеш?

    9 6 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Къде прочете за модел 3 в тази статия, та даваш примери за него? Дай пробегът на модел S.

    И прави разлика между максимално разрешена скорост и средна скорост. При максимално разрешена 140км/ч, средната е не повече от 120 при среден трафик. Прибирал съм се за повече от 5 часа, от Слънчев бряг, при положение че стигнах за 3,5 часа.

    Коментиран от #61

  • 60 Антиелектрика

    9 3 Отговор

    До коментар #57 от "Borislav Popov":

    Както винаги "блестиш" с неграмотност. Значи щом продават цигари а алкохол, те са безвредни, инжИнерино?
    Я кажи на всеослушание къде ти е СУМПС?

    Коментиран от #62

  • 61 Антиелектрика

    8 3 Отговор

    До коментар #59 от "Можеш ли да четеш?":

    Модел S може и да стигне:
    https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/
    Ако имаш 300 000 лева направо я купувай, само да не се окаже, че гладна кокошка просо сънува.
  • 62 Borislav Popov

    4 6 Отговор

    До коментар #60 от "Антиелектрика":

    Е какв общо имат с Теслата, цигарите и алкохола бе, капацитетино ?? Ти знаеш колко хиляди човека по целия свят, всекидневно, умират от цигари и алкохол ? А колко всеки ден загиват при автомобилни катастрофи, ти какво искаш тогава и автомобилите ли да забранят !? Ха сега, тогава дай някаква сатистика, колко човека, са се разболяляли от смъртни болести, заради това, че са управлявали електромобили, чиито електрмотори били разположени в непосрадствена близот до водача и пътниците, че да знаем, дали да ги забраняваме или не..)
  • 63 Ха ха

    4 12 Отговор
    Елате хиляди балъци, на мошеника Илънчо последната надежда
  • 64 Стига ва

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "mir23":

    Не са ли 430...нещо си се объркал хи хи
  • 65 Можеш ли да четеш?

    3 2 Отговор
    От коментар 44

    "Сега ще се появи Антиелектрика да ти каже, че разстоянието е два пъти по-голямо и дори ТАЗИ ТЕСЛА ОТ СТАТИЯТА не може да го мине "

    Продължаваш да извърташ фактите.
  • 66 Julio

    4 6 Отговор
    Пропагандата - под пълна пара. Хвалбите - огромни. Акциите - чупят рекорди. Пазарните дялове - посмешище...
    Изводът се налага сам по себе си - с трици маймуни не се ловят. 10 години присъствие на американският пазар и 1,2 % пазарен дял за 2019. Това ако не е атестат за "потенциала" на таблета на колела не знам кое е...
  • 67 Julio

    5 5 Отговор
    Между другото като си вадите изводите за качеството на един продукт по цената на акциите, винаги се сещайте за чуждестранните инвеститори които се счупиха да си купуват апартаменти в Банско и по морето и накрая в добрият случай получиха едни непродаваеми кюпезарници сред бетонова джунгла, а в лошият получиха едни зелени поляни...
  • 68 Антигей

    2 2 Отговор
    модерастче недоклатено, не ми трий коментарите че ще ти сцепя смрадливия гъз
  • 69 Антигей

    3 5 Отговор
    модерастчето, боре педофила и детето гост от норвегия са педерасти подлоги на Жорко Касабов - Гъзето
  • 70 Антигей

    1 3 Отговор
    Кво стана бе педал, нали щеше да ме баннеш, нещастник тъп
  • 71 Име

    2 3 Отговор
    Ако някой от вас може да си зареди бракмата за 15м със почти 200км за няколко лева да ми звънне щото теслата вече може.

    Коментиран от #72

  • 72 Миме

    2 1 Отговор

    До коментар #71 от "Име":

    Ами, ти кога ще заредиш твоята Тесла ?
  • 73 Зомби с квадратно чело

    2 9 Отговор
    Аз не виждам какъв е проблеът да се направи и 1000 км с едно зареждане?
    Повече батерии готово. Ще тежи малко повече, ще намерят място къде да ги сложат, ако трябва ще добавят някой см. Това не е решението за кола да се натъпка с енергия, трябва да се зарежда бързо и навсякъде.

    Коментиран от #74

  • 74 pepy

    19 0 Отговор

    До коментар #73 от "Зомби с квадратно чело":

    "Аз не виждам какъв е проблеът да се направи и 1000 км с едно зареждане?..."

    Проблем явно има след като и новите батерии за Model Y ще осигуряват пробег само 506 km /старите 450 km/...

    Коментиран от #75

  • 75 Зомби с квадратно чело

    0 11 Отговор

    До коментар #74 от "pepy":

    Като правиш банковият превод при закупуването ще разбереш какъв е проблемът.

    Коментиран от #77

  • 76 гост

    10 6 Отговор
    2020 ще бъде преломната година за всички стогодишни !! След като Тесла стана по-скъпа от ВАГ , а от БМВ и Мерцедес от двете НАКУП , отлетяха всички илюзии , че има време за ослушване и протакане !! Даже по-зле , стана ясно , че от ослушване и протакане са безвъзвратно закъснели !! И вече въпроса е не дали ще останат на върха , а дали ще останат на пазара !!!! И отговора май е само чрез продажба или обединение , но със сигурност не на върха !! Епохата на "немците" свърши и лично шефа на Фолксваген го каза в прав текст , преживейте го петролофилчета , аххахахха !!!
  • 77 pepy

    18 0 Отговор

    До коментар #75 от "Зомби с квадратно чело":

    Когато отговаряш да конкретен коментар /като #74/ не е лошо първо да четеш, след това да си подреждаш мислите и чак тогава да пишеш... иначе се получава нещо като елементарно заяждане.

    Никъде не съм писал, че няма проблеми /дори обратното/ за разлика от други, които не виждат проблеми, а ми обясняват какъв би бил моят проблем...
  • 78 Зомби с квадратно чело

    0 12 Отговор
    ХеХе елементарни неща не си разбрал. ОК като за първолак не ти потребителят ще се озори като закупува колата щото ще стане много скъпа, затова не се прави.

    Коментиран от #82

  • 79 гост

    7 8 Отговор
    EIA съобщава, че производството на електроенергия от САЩ от възобновяема енергия за първи път надхвърли това от въглищата през април 2019 г., и прогнозите са, че производството на въглища ще намалее с още 13% през 2020 г.
    EIA също така проектира, че производството на природен газ ще нарасне само с 1,3% през 2020 г. - с най-бавният темп от 2017 г. насам. В същото време производството от възобновяеми енергийни източници, извън ВЕЦ, ще нарасне с 15% през 2020 г. - най-бързият темп за последните четири години.
    Новите инвестиции във възобновяеми източници на САЩ нараснаха с 28% до рекордните 55,5 милиарда долара през 2019 г., въпреки усилията на администрацията на Тръмп за в подкрепа на фосилните горива. Соларните инсталации в САЩ могат да ударят рекордните 19 гигавата (GW) през 2020 г. въпреки постепенното прекратяване на федералните данъчни стимули, а системните оператори на мрежата изчисляват, че 330 GW вятърна и слънчева енергия ще бъдат присъединени към мрежата до 2029 г. Последният анализ на Lаzard за изравнените разходите на енергия (LCOE) показва, че цените на ВЕИ в САЩ продължават да падат бързо през 2019 г. с вятър и слънчеви лъчи нови ниски нива, след като възобновяемите енергийни източници паднаха под цената на въглищата през 2018 година !!!!!!
    Ееееее , тия мръсни американци , дето ни цапат въздуха , хахаххахахах !!! И заблудените петролофилчета , дето обясняват за незаменимите изкопаеми , хахахаххахах !!!!
  • 80 гост

    8 5 Отговор
    LCOE измерва общите разходи за изграждане и експлоатация на съоръжение през целия му живот и показва, че ВЕИ централите ПРЕВЪЗХОЖДАТ изкопаеми горива с все ПО-ГОЛЕМИ МАРЖОВЕ , дори и БЕЗ СУБСИДИИ и с тенденция това да продължава и да се увеличава през следващите десетилетия !!!!!!!!!!!!!!
    През последното десетилетие цените на вятърната енергия са спаднали с 70%, а тези на слънчевите фотоволтаици са се понижили средно със 89%, сочи докладът на Lazard за 2019 г.
    По отношение на своята полезност ВЕИ централите с техните цени сега са значително под тези производството на електроенергия от въглища и природен газ. А и са наполовина по-малко от цената при ядрените централи. Последните цифри отново потвърждават, че изграждането на нова генерация на чиста енергия е по-евтино от пускането на съществуващи въглищни централи !!!!!!!!!
    С други думи, сега е по-евтино да спасим климата на Земята, отколкото да го унищожим. Тенденциите за инсталиране на капацитет отразяват тази икономическа реалност, като новите вятърни и слънчеви генерации се включват все по-бързо към мрежата.
  • 81 гост

    7 7 Отговор
    Капацитетът на вятърната енергия в САЩ се е удвоил от 2010 г. и достигна близо 100 GW през 2018 г. Слънчевият капацитет при мащабните фотоволтаици нарасна с фактор над 30 за същия период до над 60 GW и се очаква да се удвои през следващите пет години.
    В LCOE анализа на Lazard, несубсидираната вятърна енергия и мащабните соларни проекти отиват във все по-ниски ценови диапазони в сравнение с всеки друг анализиран ресурс, включителни, природен газ, въглищата и АЕЦ. Несубсидираната вятърна енергия варира от $ 28 - $ 54 за мегават час (MWh), а несубсидираните мащабни слънчеви проекти варират от между $ 32 - $ 42 / MWh.
    ПАК ДА ПОВТОРЯ за петролофилски запъртъци , цена на НЕСУБСИДИРАНА вятърна енергия от 47 до 91 ЛЕВА на мегават , на НЕСУБСИДИРАНА слънчева енергия от 54 до 71 ЛЕВА на мегават !!!!!! за който не е наясно това са цени на АЕЦ Козлодуй , ИЗПЛАТЕН , цените на Белене ще са по три , без разходите по извеждането от експлоатация !!!!!! И това са цени в САЩ , дори в съседните Турция и Гърция са ПО-НИСКИ на последните търгове !!!!!!
    И за десерт Тесла е собственик на айде на най-голямата , ама в първите три в САЩ фирма за соларна енергия !!!!! Честито , запъртъциииии , хахахаххаххаха !!!!!
  • 82 pepy

    19 3 Отговор

    До коментар #78 от "Зомби с квадратно чело":

    #73 - "Аз не виждам какъв е проблеът да се направи и 1000 км с едно зареждане?
    Повече батерии готово..."

    # 78 - "... потребителят ще се озори като закупува колата щото ще стане много скъпа, затова не се прави."

    Подреди си мислите и реши - ИМА или НЯМА проблеми...

    Коментиран от #83

  • 83 Зомби с квадратно чело

    1 9 Отговор

    До коментар #82 от "pepy":

    Няма технически има фнансов.
  • 84 pepy

    18 2 Отговор
    При положение, че няма технически проблеми, то всички фирми ще правят и слагат батерии поне за 1000 km пробег...
    Някога и това ще стане, а доколко ще е икономически взаимоизгодно за производител и потребител ще чакаме.

    Спирам преди да си измислил и трети вариянт... :)

    Коментиран от #85

  • 85 гост

    5 14 Отговор

    До коментар #84 от "pepy":

    Цените на батериите за тази година се очакват да паднат до 100 евро за киловатчас , за готови пакети , на за отделни клетки , те са още по-евтини !! До 3-4 години максимум се очакват 70 евро за киловатчас , за сегашните батерии , ако дотогава не излезе нещо по-добро и по-евтино !! Това значи , че батерия 150 квтч , която дава 1000 км пробег за Модел 3 примерно , ще струва от 15 000 до 10500 долара накрая !! При цена на колата от 35-40 000 долара е напълно постижимо , така че въобще не е нещо далечно !! Още повече още догодина Сайбъртрък ще има над 800 км пробег , а и Модел С и Х няма да останат по-назад още дълго !

    Коментиран от #87

  • 86 Койчо

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Ами появи се вече":

    В Пловдив има четири тесли.

    Коментиран от #88

  • 87 pepy

    14 0 Отговор

    До коментар #85 от "гост":

    В тази статия съм писал като #12, 20, 28, 35, 52, 74, 77, 82 и 84.

    Не виждам, кое от написаното там, противоречи на твоите тези, та трябва ПЕРСОНАЛНО да ми обясняваш някои неща, без да си сигурен дали нямам информация поне колкото теб...
    При положение обаче, че търсиш да хванеш някого на "къс пас", то аз не ставам - използвам компа и за други неща.

    Коментиран от #89

  • 88 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #86 от "Койчо":

    Съмнявам се да са само четири , най-вероятно не си видял другите ! Щом в един Добрич са на над 6-7 , а дори в Стара Загора са повече от 4 , в Пловдив са поне десетина , просто явно не се движат там където ти !

    Коментиран от #96

  • 89 гост

    1 13 Отговор

    До коментар #87 от "pepy":

    Ами доколкото виждам в коментара на който съм отговорил пишеш , че не е ясно кога ще има електромобили с пробег 1000 км ! Та съм ти обяснил , че първия ще е още тази година , новия Роадстер ! А до 2-3 години ще са и Модел С и Х ! За по-евтините като Модел 3 ще трябва да почакаме 3-4 години , но не повече ! А пък за какво ползваш компютъра не знам , ама явно не за това как се движат нещата при батериите !

    Коментиран от #90

  • 90 pepy

    17 0 Отговор

    До коментар #89 от "гост":

    "... за какво ползваш компютъра не знам , ама явно не за това как се движат нещата при батериите !"

    Този път ме излови "натясно". Как се движат нещата при акциите на Tesla Inc. е по-динамично и интересно, отколкото при батериите... въпреки, че в #74 демонстрирам все пак някакви незначителни познания...

    Коментиран от #92

  • 91 Гост

    6 8 Отговор

    До коментар #4 от "Еееее":

    А действителността ще ти докаже, че този пробег е възможен само при скорост 60 км/ч. Ако караш със 120, пробегът пада наполовина. Интересен факт е, че при ДВГ разходът извънградско се дава при нормални скорости, както карат всички. Затова данните им са реалнопостижими. Докато при електричките пробегът се дава при скорости каквито никой не поддържа. Ако се даде при скорост, каквато нормално се кара, резултатът ще е доста обезкуражаващ.

    Коментиран от #93, #94, #95

  • 92 гост

    4 15 Отговор

    До коментар #90 от "pepy":

    Модел Y има задвижване и батерия от Модел 3 , но по-голямо тегло и по-лоша аеродинамика , заради по-голямата височина ! Така че е нормално да има по-голям разход и по-малък пробег от Модел 3 със една и съща батерия ! И тъй като "преди" не е имало такъв модел , още повече със "стари батерии" предполагам сравняваш със "старите батерии" на Модел 3 , ама трябва да сравняваш един и същи модел ! Но пък е първия модел на Тесла , който ще тръгне в производство ПРЕДИ обявения срок , така че още една тъжна новина за групичката "анти" !!
  • 93 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #91 от "Гост":

    Ти нещо за стандарти чувал ли си или си описваш личните мечти неосъществими тука ??? Всички разходи на всички електрички се мерят по НОВИТЕ СТАНДАРТИ за разход при СЪЩИТЕ скорости , при които се мерят на пушилниците !!! И са много по-близки до реалните от техните , защото при тестовете НИКОГА не се отчита рекурперацията , която в реални условия СВАЛЯ разхода още !!! Та тая опорка за "ниската скорост" я забрави , щото многооо ще ти се смеят хората !!!

    Коментиран от #103, #104

  • 94 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #91 от "Гост":

    Ако ще кара със 60 км/ч тая Тесла ще изкара не 650 км , а поне двойно , както старата която при обявени 500 км направи 1078 км с по-ниска скорост !!!
    Илън Мъск заяви преди време, че изминаването на 1000 километра с едно зареждане на Tesla Model S 100D е напълно възможно. И, естествено, се оказа прав, след като електромобилът успя да измине точно 1078 км.

    Рекордният пробег е дело на Клуба на собствениците на Tesla в Италия, които спретнаха 27-часов маратон, шофирайки Tesla Model S 100D със скорост от около 60 км/ч. Постижението е забележително, като според Мъск се дължи на избора на правилни гуми.

    Коментиран от #98

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Русенец

    5 0 Отговор

    До коментар #88 от "гост":

    В Русе имаме две тесли модел S .Където да погледнеш само зарядни станции и тесли.

    Коментиран от #105

  • 97 HitDobavki

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "12 цилиндров":

    Ти не разбрали че всички фенове на Тесла тук НИКОГА няма да си купят такава, че си седнал да им обясняваш!?! Който има пари да си я купи не седи по форумите по цял ден за да спори за глупости и точно за това може да си я позволи! А лаладжийте да продължават в същия дух да си губят времето и да си карат 20 годишните си коли!

    Коментиран от #100

  • 98 Зомби с квадратен волан

    4 5 Отговор

    До коментар #94 от "гост":

    Само преди 50 г. 60-80 км/ч беше нормална скорост по по пътя за морето. Не е необходимо да хвърчиш като изоглавен дивак. 100-120 е нормална скорост за културни хора . Всичко отгоре увеличава % на риск, води до преразход на гориво и прекомерно замърсяване.

    Коментиран от #99

  • 99 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #98 от "Зомби с квадратен волан":

    Нямам нищо против това , даже бих казал , че 70-80 е скорост не отпреди 50 г , а в момента за 70% от пътищата в България ! А 140 така или иначе е непостижима за магистралите , ако се спазват ограниченията , което скоро ще е неизбежно ! И разликата дали ще караш газ спирачка или ще включиш автопилота на 120 и ще си свиркаш е точно никаква , за съжаление на "пилотите " !!
  • 100 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #97 от "HitDobavki":

    В голяяяма грешка си , "експертен" , хахаха ! Изчакай само да паднат цените под 10 000 евро , което значи 2 -3 години и ще гледаш Тесла до повръщане !! За теб де , за нормалните за радост на окото !!
  • 101 дявола

    2 7 Отговор
    Тези консерви трябва да се затрият от света

    Коментиран от #102

  • 102 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #101 от "дявола":

    Кои , пушилниците ли имаш в предвид ? Напълно вярно и скоро ще стане , споко !
  • 103 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #93 от "гост":

    Няма как да я забравя, защото е доказано, че Тесла не може да направи над 350км, при скорост от 120км/ч

    Коментиран от #108

  • 104 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #93 от "гост":

    Ето ти и графиката, която доказва, че си незапознат с фактите. При 72 mph, което е 120км/чм дори в оптимален температурен режим, Модел С не прави повече от 350км обсег с един заряд. Почвай да и се дзвериш.
    https://www.quora.com/What-is-the-Tesla-Model-3-real-range-if-I-drive-160km-h-100mph

    Коментиран от #107, #109, #118

  • 105 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "Русенец":

    Повервах ти ;)
  • 106 Аууу

    10 2 Отговор
    Аууу юнак как се изложи сам със твоите факти. Ами хубава графика си дал ама да можеше да я разбираш. Скоростта добре, но да беше видял че и разстоянието го дават в мили! Сядай пак и смятай, защото разстоянието не е в километри а в мили.

    Коментиран от #111, #112, #116

  • 107 Юнак

    4 2 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Ето колко изминава по аутобана Тесла. Модел С 100Д изминава 480 километра,а Модел 3 409 километра. Хората са го тествали вече. https://www.teslarati.com/tesla-model-s-3-x-vs-audi-e-tron-autobahn-range-efficiency-test-video/

    Коментиран от #113

  • 108 ахахаха

    3 2 Отговор

    До коментар #103 от "Гост":

    Доказано било.А тя прави 480 километра със 130км/ч.Е колко си зле.

    Коментиран от #114

  • 109 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Както казва твоята дружка Антиелектрика , каквото сам си направиш и Господ не може да ти направи ! А аз само мога да добавя , докато четеш каквото ти се ще , а не каквото е написано , само можеш да се излагаш като кифладжия ! А единственото , дето наистина е доказано за Тесла е , че още дълги години ще е най-големия кошмар на такива като теб !

    Коментиран от #110, #115

  • 110 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #109 от "гост":

    Еха, като гледам и вие как ги четете данните, направо ум да ти зайде.
    Единия сънува 3000 км с едно зареждане с модел 3, а ти в Добрич сигурно си го облепил с плакати на Тесла.
  • 111 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "Аууу":

    Нали за км превърнати в мили ти пиша бе, алтак.
  • 112 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "Аууу":

    Графиката показва, че при 38 мили в час, разходът е минимален. Това са 60км/ч. А при 75 мили в час, което са си 120км/ч, Теслата не минава повече от 350км. Сметнах ли ти го добре, или и това не ти е ясно?

    Коментиран от #119

  • 113 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #107 от "Юнак":

    Нагласените клипчета и 4500км може да направят. Ти не можеш с тая Тесла да направиш толкова. И аз няма да мога да я накарам, нито пък който и да е друг, от хората тук.
  • 114 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #108 от "ахахаха":

    Нещо за доказателство? Или само така си мрънкотиш?
  • 115 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #109 от "гост":

    И какво е написано? Ч ти чети графиката, да видим, какво по-различно прочиташ от мен? Айде де! И от къв зор Тесла да ми е кошмар, като в радиус от 1000км край мене няма ни една. Извън обсега й съм :))))))
  • 116 ФауВе

    1 3 Отговор

    До коментар #106 от "Аууу":

    Пич, научи се да разчиташ графики, и как се превръщат км в мили. Ясно се вижда, че пикът на обсега е при 40mph, което си е 60км/ч. А при 120км/ч, което са си 70mph, се вижда, че максимумът с едно зареждане е 350км. Ти какво по-различно видя и сметна, не те знам, но определено имаш нужда от няколко урока по приравняване на единици.

    Коментиран от #117

  • 117 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #116 от "ФауВе":

    Бреййй! Като пишеш глупости с моя ник не ставаш по-умен, а по-прозрачен. Явно не ви останаха други методи за съревнование с феновете на ДВГ. Калта, която хвърляте е последното ви средство за защита.

    Коментиран от #120

  • 118 Русенец

    1 0 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Не 350, а 580км, при скорост 120км/ч.
  • 119 Аууу

    2 1 Отговор

    До коментар #112 от "Гост":

    Аз незнам какво виждате на графиката. Аз виждам че на 72 мили в час се пресича с 350 МИЛИ!! Всичко е дадено в МИЛИ! И скорост и разстояние! А не 72 мили в час и 350 километра!
  • 120 Аууу

    0 2 Отговор

    До коментар #117 от "ФауВе":

    Аз до колкото чета. Този не е фен на електрички а на ДВГ. Та явно ти взима ника под наем.

    Коментиран от #121

  • 121 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #120 от "Аууу":

    Не, това е електрофен, който се опитва да компрометира феновете на ДВГ, като ги злепоставя. Стари чалъми.
  • 122 Стан

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Електричка":

    По-скоро не сме дорасли да караме нови автомобили. Стандартът на средно статистическия българин е такъв, че като дойде време за нова кола, търси нов внос :), а не наистина нова. Самият аз все-още не съм си купувал нова кола, но се надявам скоро и това да се случи. Всичко това освен от стандарт е продиктувано и от много големи икономически интереси. Германия, Франция, Италия... имат нужда от съществуването на вторични автомобилни пазари като повечето страни от бившия соц. Не на последно място е и процъфтяващия бизнес с авточасти на тези пазари.
  • 123 Красимира

    0 0 Отговор
    Тук можете да видите доказателства на сателитно следене от врачанските ми съученици.

    https://krasimira.webnode.com
  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.