На пресконференция, посветена на финансовите резултати на Tesla за последното тримесечие на 2019 г., Илон Мъск обяви, че компанията се готви да пусне в продажба Model S с автономен пробег над психологическата граница от 400 мили (645 км). В момента най-усъвършенстваната версия на електромобила може да измине 379 мили (610 км) с едно зареждане по цикъла WLTP.
Мъск твърди, че през последните няколко години инженерите на Tesla са успели да подобрят значително химическия състав на батериите тип 18 650. Най-новият вариант на акумулаторите ще позволява на Model S да преодолява рекордни разстояния не само по стандартите на марката, а и за целия отрасъл.
От Tesla никога не са проявявали излишна скромност в обещанията си за характеристиките на бъдещите си модели. Ако се вярва на изявленията на Мъск, благодарение на 200-киловатчасовата си батерия второто поколение на Roadster ще може да изминава 1 000 км с едно зареждане, а автономният пробег на върховата версия на Cybertruck ще бъде 805 км. В момента конкуренция на Tesla може да бъде единствено бутиковият холандски производител Lightyear One, чийто единствен прототип със слънчеви батерии на теория може да измине 1 154 км без презареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 pepy
640.81 USD +59.82 (10.30%)
Closed: Jan 31, 08:17 EST
Коментиран от #5
15:20 31.01.2020
2 mir23
Коментиран от #29, #64
15:20 31.01.2020
3 Евала на Мъск
Коментиран от #7, #17, #18
15:23 31.01.2020
4 Еееее
Коментиран от #8, #11, #91
15:27 31.01.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Електричка
Коментиран от #19, #37, #122
15:30 31.01.2020
7 Бай Хой
До коментар #3 от "Евала на Мъск":
и как ще фалира като реално мъск е продукт на Администрацията на САЩ т.е. парите му идват , както тук обичаме да казваме, с държавно финансиране. Целта е разбира се САЩ да са водещи в новия бранш. Геният на Мъск не бива да бъде подценяван, но няма нищо гениално от маркетингова и бизнес гледна точка. По-скоро мяза на мощен дъмпинг.Коментиран от #12, #13, #24, #33
15:31 31.01.2020
8 за гъби съм
До коментар #4 от "Еееее":
Покриха се като мишки селските нострадамуси с опърдяните потурки дето пръскаха плюнки и врачуваха фалити! Такъв бой ги би "друсаното африканче" с на т'слата дръжката че за цял живот ще им държи влага на кухите хралупи хаха!15:32 31.01.2020
9 тойота
15:33 31.01.2020
10 Borislav Popov
Коментиран от #46
15:35 31.01.2020
11 Morgoth
До коментар #4 от "Еееее":
Аз ще кажа, че искам такава кола, но и инфраструктурата за нея, а у нас за съжаление не знам кога ще се появи.Коментиран от #30
15:37 31.01.2020
12 pepy
До коментар #7 от "Бай Хой":
"... е продукт на Администрацията на САЩ т.е. парите му идват , както тук обичаме да казваме, с държавно финансиране."Това се знае отдавна, но лошото е че и Китай започна да го финансира, субсидира и т.н. Как не ги е срам тези китайци да правят същото...
Коментиран от #32
15:38 31.01.2020
13 Borislav Popov
До коментар #7 от "Бай Хой":
Мъск бил реално продукт на Администрацията на САЩ т.е. парите му идват, както тук обичаме да казваме, с държавно финансиране. Я бе, Хойчо я дай малко факти и подробности за това държавно финансиране, какъв е общия дял на американската администрация във финансирането на Тесла ?? Освен това, не мога да разбера, какво лошо или незаконно, има в това Тесла да получвава финансова подкрепа от американското правителство ?? Ти така я поднасяш тази информация, сякаш Мъск не е американски гражданин, а някакъв арабски терорист, който американците финансират незаконно, за да може той да върши черното си дело.15:50 31.01.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 12 цилиндров
Коментиран от #97
15:59 31.01.2020
17 Емил
До коментар #3 от "Евала на Мъск":
2010 г. говореха, че такава кола не може да съществува! Разни русофилистични учени с арабски имена "научно" доказваха, че Мъск е измамник! Московската пропаганда продължава!!!16:00 31.01.2020
18 321
До коментар #3 от "Евала на Мъск":
Тесла няма да стане като МС, защото не произвеждат масов продукт. Когато най-евтиния ти модел в Европа е над 100 000 лева, а приличните ти модели доближават 200 000 лева, ти си производител на скъпи бутикови автомобили, които могат да си позволят 10 % от населението на най-богатия континент. Тоест, пазарния ти сегмент е предварително лимитиран от потенциалните купувачи. Дори да си автомобилна компания, която продава в целия свят, каквато е тесла, пак естествения ти лимит е между 500 000 и 1 млн. автомобила годишно. Освен това цялата истерия около електроавтомобилите ще бъде силно потисната от отпадането на държавните субсидии, давани сега от повечето държави, от недостига и поскъпването на ел. енергия, добавяне на държавно облагане тока - като акциз, когато се ползва за транспорт и т.н. А планираното преминаване на еко производство ел. енергия ще вдигне средните цени на тока с поне 100 % . А тесла не я чакат чак толкова светли бъднини след като тази година основните производители ще пуснат поне 20-30 модела на ток на цена - на половината на тесла. В момента не пробега, а цената на ел. колите спира масовото им навлизане. А най-смешни са оптимистите, които гледат борсовата стойност. Днес е 640 долара, утре може да стане 1000, а в другиден да падне под 100. От тези движения печелят само борсовите играчи.Коментиран от #20, #23, #25
16:08 31.01.2020
19 321
До коментар #6 от "Електричка":
Ти виждал ли си кола на живо, а купувал ли си си някога. Колата е средство за придвижване от точка А до точка Б. Глупостите, които си изписал, дали като разумен човек ще ме накарат да дам 110 000 лева - цена със субсидиите за модел 3 без екстри в Германия или Франция, вместо да си купя какъвто и да е нов автомобил същия клас в ценовия диапазон от 30 - 35 000 лева (Меган, Октавия).Коментиран от #21, #22
16:15 31.01.2020
20 pepy
До коментар #18 от "321":
"...А най-смешни са оптимистите, които гледат борсовата стойност..."Едни си играят с електрички, други си играят с акции, а трети си играят да дават компетентни мнения в непрофесионални сайтове.
Аз съм от вторите...
16:16 31.01.2020
21 Електричка
До коментар #19 от "321":
Да но тази кола няма да върви като Тесла. Сравни колите с които Тесла се гони и се сравнява и техните цени. Така че не сравнявай със Шкода.Коментиран от #27
16:20 31.01.2020
22 Електричка
До коментар #19 от "321":
И за какви екстри говориш. Без екстри? Единствените екстри за които се плаща допълнително е Full Self Driving и теглич. Всичко друго е в цената за разлика от немските машини където си плащаш и за ел. стъкла.16:24 31.01.2020
23 за гъби съм
До коментар #18 от "321":
Сега тва ли измисли да пишеш под всяка статия - били много скъпи все едно другите коли без пари ги раздават, зареждат и поддържат. Да ама след 1 година отваря завода в Германия и тогава пак ще ти трябват нови 20 ника за новите опорки.Коментиран от #31
16:25 31.01.2020
24 дсдс
До коментар #7 от "Бай Хой":
Ако Мъск е на държавно финансиране, то останалите са тройно повече. Виж Спейс Х: там практиката е да се работи срещу държавно финансиране като се получават трашове за определени услуги, защото не може да си направиш ракета без поръчки и договори. Съответно ако не изпълнят договор не си получават парите, честен бизнес, това е. У нас хората са с пазарско мислене от 90-те, купи това от тук и чакай да го продадеш там, затова не се разбира явно какво е да си на държавна издръжка и какво е да имаш договори с държавни агенции. Всички компании на Мъск получават данъчни субсидии или такива за строеж, да, и те са обвъзани с насрещни дейности, защото средната заплата на инженер е 100х.долара и той като работи в даден щат, там си плаща данъците, наема, лизинга, ресторанта, ипотеката, всичко.16:34 31.01.2020
25 Borislav Popov
До коментар #18 от "321":
Публикувано във факти.бг: Днес е 640 долара, утре може да стане 1000, а в другиден да падне под 100. От тези движения печелят само борсовите играчи.) От тези движения печели преди всичко, самата компания Тесла понеже тя получава възможност да влага повече средства за развитието на нови по съвременни електротехнологии и да строи нови призводства и заводи.16:36 31.01.2020
26 321
Коментиран от #28
17:24 31.01.2020
27 321
До коментар #21 от "Електричка":
Не бих си позволил да сравнявам еднодневна, макар и популярна компания със Шкода - автомобилен производител със 120 годишна история.И дечко, кой го интересува кой как върви. Помоли родителите да ти дадат някой лев и се качи на един прост ФВ ЪП на Спарк. Върви достатъчно добре, почти колкото тесла. И върши същата работа да те придвижи бързо някъде.
Коментиран от #34, #39
17:29 31.01.2020
28 pepy
До коментар #26 от "321":
"... Компанията би спечелила от добрия курс само ако си увеличи капитала и листва на борсата нови акции, чиято стойност ще влезе директно по сметките ѝ"Което е вярно си е вярно... При определени условия /пазарна капитализация/ ще спечели и Мъск, но той обикновено има навика по-голяма част от печалбата да я налива за развитие на технологии, произвоство и т.н....
17:32 31.01.2020
29 Пройчо
До коментар #2 от "mir23":
И зимата ли?17:33 31.01.2020
30 Ами появи се вече
До коментар #11 от "Morgoth":
Зарядната станция на Тесла вече е построена в средата на България в Пловдив. До седмица ще бъде отворена. Като има повече тесли ще има и повече зарядни станции.Коментиран от #86
17:36 31.01.2020
31 321
До коментар #23 от "за гъби съм":
И какво, в Германия завода ще произвежда по-евтини автомобили от тези в Китай ли? Германия е социална държава и на тесла производството ще им бъде най-скъпо там. Да не би на най-ниското оборудване 55 000 /57 000 евро да ти се струват ниска цена? Другите марки не продават евтино, но и в момента са между 2 и 3 пъти по-евтини. Непрактичността на ел. автомобили, която всички знаят от 7-8 години ще продължи още поне 5-6 години, тоест такъв вид превозни средства се търсят за градски условия. Там тесла е непрактична - голяма, по-трудно маневрена, безмислено висок пробег (за София 200-300 км седмично са предостатъчни), който поражда прекалено висока цена за градско автомобилче - било то и тесла.Коментиран от #36
17:38 31.01.2020
32 Защо само Китай
До коментар #12 от "pepy":
Почти всяко правителство на всяка държава с изключение на Боко финансира Илон Мъск. На теория де. На практика финансира всеки, който произвежда електромобили. Само където клиентите предпочитат да си купуват Tesla вместо останалите марки. Защо ли? Тази статия показва само една от причините, другата е наличието на много зарядни станции през кратки разстояния, но основната е, че Тесла се зарежда най-бързо от всички останали за единица пробег.Коментиран от #35
17:40 31.01.2020
33 В голяма грешка си
До коментар #7 от "Бай Хой":
Всъщност е точно обратното. В момента американското правителство финансира само немските компании, но не и Tesla, което им дава много голямо ценово предимство, защото всеки един немски или японски електромобил получава минимум 7500 долара държавна помощ плюс това което е определил допълнително всеки щат. Тесла вече не получава дори цент за всяка продажба. Като гледам обаче, пак продължава да продава повече от всички останали взети заедно.17:44 31.01.2020
34 Прав си
До коментар #27 от "321":
Теб не те интересува как върви, този който купува го интересува как върви. Модел 3 е конкурент със Ауди А4, БМВ 3-а серия и Мерцедес Ц клас. И по-точно спортните им варианти на които цената е по-висока преди даже да се смятат последващи разходи.17:44 31.01.2020
35 pepy
До коментар #32 от "Защо само Китай":
Това беше просто реплика-закачка с "Бай Хой" за "разликата" между капиталистическите САЩ и комунистическия Китай...17:48 31.01.2020
36 Разбира се
До коментар #31 от "321":
Разбира се, че ще произвежда по-евтини автомобили, но не по-евтини от тези в Китай, а по-евтини от тези внос от Щатите, защото в момента се продават такива с всичките допълнителни налози, които повишават цената с 20 и 30%.Цената в Германия ще падне и по друга причина. В завода ще се произвеждат и батерии, но не като в завода в Щатите, където ги произвежда Панасоник. В завода в Германия Тесла ще произвежда собствени батерии, точно тези за които става въпрос в тази статия. Ако си спомняш предишната статия, Тесла ще прави и собствена леярна и цехове за всякакви пластмасови детайли, плюс цеховете за електродвигатели, електроника и задвижващия механизъм. С други думи влизат сурови материали и излиза електромобил без поддоставчици и комисионери. Какво правят останалите? Сглобяват електромобили с кой каквото им даде, ако въобще им даде, както стана с батериите за mercedes. Ако все пак им ги даде, получават батериите на каквато цената им кажат, както се случи с audi, въпреки предварително подписаните договори.
Коментиран от #41
18:00 31.01.2020
37 ел фен
До коментар #6 от "Електричка":
Няма как да минеш София-Бургас с една батерия, освен ако не караш с 90!Коментиран от #38
18:03 31.01.2020
38 Може може
До коментар #37 от "ел фен":
Пусни си видео в тубата как Модел 3 минава 500 км. със скорост 90 км/ч. А колко е София-Бургас? 360 км.?Коментиран от #44
18:11 31.01.2020
39 Гост
До коментар #27 от "321":
Хахаха UP... Ваг групата са пълен леш, а пък UP да ми хвалиш е несериозноКоментиран от #43, #58
18:24 31.01.2020
40 Денис
Коментиран от #42
18:31 31.01.2020
41 321
До коментар #36 от "Разбира се":
Тези налози, с изключение на акциза ще ги има и за германските тесли. Основният и най-голям налог се нарича ДДС и варира между 18 и 24 %. Акцизите са смешно малки на фона на ДДС. В целия ЕС има огромни продуктови такси за производство на батерии - всъщност за тяхното бъдещо рециклиране. Та пак ще си говорим за завода на тесла в Германия - ако изобщо го бъде. Като отпаднат и дотациите, които стигат до 5- 10 000 евро и най-невзрачната тесла ще стигне 65 000 евро.18:37 31.01.2020
42 Може може
До коментар #40 от "Денис":
Ще спреш, ще заредиш. Проблем ли е. Като караш на бензин можеш да спреш за почивка да пикаеш и да ядеш, обаче за зареждане на колата вече няма време.Коментиран от #45
18:38 31.01.2020
43 321
До коментар #39 от "Гост":
Ти изобщо карал ли си автомобил. За да правиш такива заключения за ФВ, вероятно си карал единствено Голф 2, всъщност може да си стигнал до Голф 3. И не ти хваля ЪП. Просто като искам електрическа кола за града не ми трябва Пасат на ток, всъщност модел 3 дори не е в класа на Пасата. Трябва ми малка кола, която да мога да паркирам навсякъде. Мога да си върша работата с Ъп, Кона или Ампера, трябва да давам двойно повече за тесла.18:42 31.01.2020
44 Глупости
До коментар #38 от "Може може":
Сега ще се появи Антиелектрика да ти каже, че разстоянието е два пъти по-голямо и дори тази Тесла от статията не може да го мине с 280 км в час и закачено ремарке. Той защото само с такива скорости се движи и винаги с ремарке. Даже по два пъти на ден ходи на морето и се връща без да спира. Прави по едно кръгче на първото кръгово в София и Бургас и газ наобратно, докато свърши резервоара. В това му е смисъла на живота и само за софия-бургас с високи скорости говори. Той е нечовек, не му се налага да се храни и да ходи до тоалетна.Коментиран от #47
18:49 31.01.2020
45 Времето е пари
До коментар #42 от "Може може":
Не знаеш ли че всички са бизнесмени и изкарват поне по 5 бона за 15 минути. Знаеш ли колко са 15 минути за зареждане? Това е цяла вечност и направо са си изгубили част от живота, което няма да могат да си го простят никога. Никога, никога, никога!Коментиран от #52
18:52 31.01.2020
46 Антиелектрика
До коментар #10 от "Borislav Popov":
Не се мъчи да мислиш за нещо, които няма как да проумееш, след като не можа да проумееш какво е 680 kW и 580 kW.Това ЕМП след като не го виждаш, значи не е вредно.
По важното обаче е какъв лъжлив плужек си след като заяви това:
Публикувaнo във фaкти.бг: "Cтoп aз cъм дo тук ! Прoдължaвaй дa дoкaзвaш, aмa нe и нa мeн, aз зa ceгa cпирaм дa ти чeтa лъжитe" Публикувaнo във фaкти.бг: "Cтoп игрa ! Aз cъм дo тук"
Коментиран от #57
18:59 31.01.2020
47 Антиелектрика
До коментар #44 от "Глупости":
Той Антиелектрика борави с конкретни цифри:http://bikecalculator.com/tesla/
Та там ясно си пише, че при 140 км/ч най-мощната Тесла модел 3, лятно време (при 30 градуса), не може да стигне до Бургас, защото батерийката и стига за 360 км.
Ама сигурно вие карата с 90 км/ч по магистралата и пикаете през 20 минути, нали?
Ех стъкмисти, стъкмисти, дано ви плащат добре за троленето.
Коментиран от #48, #49
19:04 31.01.2020
48 Хе хе
До коментар #47 от "Антиелектрика":
Електричарите говорят ще! А вие говорите ако! Ако кара толкова,ако няма зарядно, ако няма време, ако е горещо, ако е студено, ако трябва печка, ако трябва климатик, ако кара със 140, ако не му се пикае, ако не му се сере. Така се градят опорките 10 пъти "ако"! Незнам какъв е проблема, като си тръгнал за морето и спреш на Пловдив да си починеш, да разгледаш града, да пиеш едно кафе на центъра, да заредиш колата за 30 минути и да си продължиш. Нали си в почивка?Коментиран от #50
19:28 31.01.2020
49 Хе хе
До коментар #47 от "Антиелектрика":
А ако не искаш да спираш, ще караш със 120 км/ч и ще стигнеш, нали?19:32 31.01.2020
50 Антиелектрика
До коментар #48 от "Хе хе":
Борко ли си, бесен ясновидец ли си, Не хе ли си, Хахо ли си или си ужасно неграмотен да прочетеш, че се спори за магистрала и скорост 140 км/ч за разстояние между София и Бургас. Само опорки, каскети и руснаци халюцинираш.Коментиран от #51
19:33 31.01.2020
51 Хе хе
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Написах! АКО НЕ ИСКАШ ДА СПИРАШ КАРАШ СЪС 120 КМ/Ч И ЩЕ СТИГНЕШ!Коментиран от #55
19:39 31.01.2020
52 pepy
До коментар #45 от "Времето е пари":
"Не знаеш ли че всички са бизнесмени и изкарват поне по 5 бона за 15 минути..."Тези, за които говориш при разстояния като София-Бургас /380 km/ или София-Варна /525 km/ използват самолет, независимо колко време се губи за чекиране...
19:48 31.01.2020
53 Plameni
19:53 31.01.2020
54 Plameni
19:53 31.01.2020
55 Антиелектрика
До коментар #51 от "Хе хе":
Е нали това са ти написали хората? Какво подскачаш?И двамата са написали, че може, но с ниска скорост, докато с 140 км/ч не може.
Коментиран от #59
19:56 31.01.2020
56 Ивайло
20:07 31.01.2020
57 Borislav Popov
До коментар #46 от "Антиелектрика":
А защо тогаваа , след като това ЕМП, което ти не го виждаш, по твоите приказки толкова вредно за водачите и пътниците на електромобила, никой от производителите на обръщат абсолютно никакво внимание на този факт ?? Ти сериозно ли се имаш за по голям капацитет от всички тези изобретатели и инжинери и смяташ, че точно ти знаеш това, което те не знаят ?? Щом си такъв всезнайко и капацитет, случайно не знаеш ли какво стана с дeлoтo прoтив Тecлa, кoeтo трябвaшe дa ce cъcтoи прeз нoември минaлaтa гoдинa и c кoeтo виe тук трoловетe aнтиeлeктрици ни плaшeхтe, чe тoва дeлo, щялo билo дa бъдe - нaчaлoтo нa крaя, зa Мъcк и Тecлa. A попътно, мoжeш и дa ни просвеш, кoгa тaм aрaбитe щe нaкaрaт Мъcк, дa cвaли Тecлa oт бoрcaтa и кoгa тe щe cтaнaт ocнoвни aкциoнeри в кoмпaниятa на Мъск ??Коментиран от #60
20:17 31.01.2020
58 ел фен
До коментар #39 от "Гост":
Ъп е страхотна колица, предпочитам я пред Кони, Лийфове. Много приятно се управлява, стабилна е, пъргава е, вози хубаво, широка е за размера си. Питай всички спаркаджии коя им е любимата кола.20:18 31.01.2020
59 Можеш ли да четеш?
До коментар #55 от "Антиелектрика":
Къде прочете за модел 3 в тази статия, та даваш примери за него? Дай пробегът на модел S.И прави разлика между максимално разрешена скорост и средна скорост. При максимално разрешена 140км/ч, средната е не повече от 120 при среден трафик. Прибирал съм се за повече от 5 часа, от Слънчев бряг, при положение че стигнах за 3,5 часа.
Коментиран от #61
20:19 31.01.2020
60 Антиелектрика
До коментар #57 от "Borislav Popov":
Както винаги "блестиш" с неграмотност. Значи щом продават цигари а алкохол, те са безвредни, инжИнерино?Я кажи на всеослушание къде ти е СУМПС?
Коментиран от #62
20:42 31.01.2020
61 Антиелектрика
До коментар #59 от "Можеш ли да четеш?":
Модел S може и да стигне:https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/
Ако имаш 300 000 лева направо я купувай, само да не се окаже, че гладна кокошка просо сънува.
20:44 31.01.2020
62 Borislav Popov
До коментар #60 от "Антиелектрика":
Е какв общо имат с Теслата, цигарите и алкохола бе, капацитетино ?? Ти знаеш колко хиляди човека по целия свят, всекидневно, умират от цигари и алкохол ? А колко всеки ден загиват при автомобилни катастрофи, ти какво искаш тогава и автомобилите ли да забранят !? Ха сега, тогава дай някаква сатистика, колко човека, са се разболяляли от смъртни болести, заради това, че са управлявали електромобили, чиито електрмотори били разположени в непосрадствена близот до водача и пътниците, че да знаем, дали да ги забраняваме или не..)21:18 31.01.2020
63 Ха ха
21:47 31.01.2020
64 Стига ва
До коментар #2 от "mir23":
Не са ли 430...нещо си се объркал хи хи21:48 31.01.2020
65 Можеш ли да четеш?
"Сега ще се появи Антиелектрика да ти каже, че разстоянието е два пъти по-голямо и дори ТАЗИ ТЕСЛА ОТ СТАТИЯТА не може да го мине "
Продължаваш да извърташ фактите.
21:49 31.01.2020
66 Julio
Изводът се налага сам по себе си - с трици маймуни не се ловят. 10 години присъствие на американският пазар и 1,2 % пазарен дял за 2019. Това ако не е атестат за "потенциала" на таблета на колела не знам кое е...
22:42 31.01.2020
67 Julio
23:29 31.01.2020
68 Антигей
23:51 31.01.2020
69 Антигей
23:55 31.01.2020
70 Антигей
23:56 31.01.2020
71 Име
Коментиран от #72
01:50 01.02.2020
72 Миме
До коментар #71 от "Име":
Ами, ти кога ще заредиш твоята Тесла ?08:36 01.02.2020
73 Зомби с квадратно чело
Повече батерии готово. Ще тежи малко повече, ще намерят място къде да ги сложат, ако трябва ще добавят някой см. Това не е решението за кола да се натъпка с енергия, трябва да се зарежда бързо и навсякъде.
Коментиран от #74
09:34 01.02.2020
74 pepy
До коментар #73 от "Зомби с квадратно чело":
"Аз не виждам какъв е проблеът да се направи и 1000 км с едно зареждане?..."Проблем явно има след като и новите батерии за Model Y ще осигуряват пробег само 506 km /старите 450 km/...
Коментиран от #75
10:06 01.02.2020
75 Зомби с квадратно чело
До коментар #74 от "pepy":
Като правиш банковият превод при закупуването ще разбереш какъв е проблемът.Коментиран от #77
11:15 01.02.2020
76 гост
11:32 01.02.2020
77 pepy
До коментар #75 от "Зомби с квадратно чело":
Когато отговаряш да конкретен коментар /като #74/ не е лошо първо да четеш, след това да си подреждаш мислите и чак тогава да пишеш... иначе се получава нещо като елементарно заяждане.Никъде не съм писал, че няма проблеми /дори обратното/ за разлика от други, които не виждат проблеми, а ми обясняват какъв би бил моят проблем...
12:01 01.02.2020
78 Зомби с квадратно чело
Коментиран от #82
12:25 01.02.2020
79 гост
EIA също така проектира, че производството на природен газ ще нарасне само с 1,3% през 2020 г. - с най-бавният темп от 2017 г. насам. В същото време производството от възобновяеми енергийни източници, извън ВЕЦ, ще нарасне с 15% през 2020 г. - най-бързият темп за последните четири години.
Новите инвестиции във възобновяеми източници на САЩ нараснаха с 28% до рекордните 55,5 милиарда долара през 2019 г., въпреки усилията на администрацията на Тръмп за в подкрепа на фосилните горива. Соларните инсталации в САЩ могат да ударят рекордните 19 гигавата (GW) през 2020 г. въпреки постепенното прекратяване на федералните данъчни стимули, а системните оператори на мрежата изчисляват, че 330 GW вятърна и слънчева енергия ще бъдат присъединени към мрежата до 2029 г. Последният анализ на Lаzard за изравнените разходите на енергия (LCOE) показва, че цените на ВЕИ в САЩ продължават да падат бързо през 2019 г. с вятър и слънчеви лъчи нови ниски нива, след като възобновяемите енергийни източници паднаха под цената на въглищата през 2018 година !!!!!!
Ееееее , тия мръсни американци , дето ни цапат въздуха , хахаххахахах !!! И заблудените петролофилчета , дето обясняват за незаменимите изкопаеми , хахахаххахах !!!!
12:38 01.02.2020
80 гост
През последното десетилетие цените на вятърната енергия са спаднали с 70%, а тези на слънчевите фотоволтаици са се понижили средно със 89%, сочи докладът на Lazard за 2019 г.
По отношение на своята полезност ВЕИ централите с техните цени сега са значително под тези производството на електроенергия от въглища и природен газ. А и са наполовина по-малко от цената при ядрените централи. Последните цифри отново потвърждават, че изграждането на нова генерация на чиста енергия е по-евтино от пускането на съществуващи въглищни централи !!!!!!!!!
С други думи, сега е по-евтино да спасим климата на Земята, отколкото да го унищожим. Тенденциите за инсталиране на капацитет отразяват тази икономическа реалност, като новите вятърни и слънчеви генерации се включват все по-бързо към мрежата.
12:44 01.02.2020
81 гост
В LCOE анализа на Lazard, несубсидираната вятърна енергия и мащабните соларни проекти отиват във все по-ниски ценови диапазони в сравнение с всеки друг анализиран ресурс, включителни, природен газ, въглищата и АЕЦ. Несубсидираната вятърна енергия варира от $ 28 - $ 54 за мегават час (MWh), а несубсидираните мащабни слънчеви проекти варират от между $ 32 - $ 42 / MWh.
ПАК ДА ПОВТОРЯ за петролофилски запъртъци , цена на НЕСУБСИДИРАНА вятърна енергия от 47 до 91 ЛЕВА на мегават , на НЕСУБСИДИРАНА слънчева енергия от 54 до 71 ЛЕВА на мегават !!!!!! за който не е наясно това са цени на АЕЦ Козлодуй , ИЗПЛАТЕН , цените на Белене ще са по три , без разходите по извеждането от експлоатация !!!!!! И това са цени в САЩ , дори в съседните Турция и Гърция са ПО-НИСКИ на последните търгове !!!!!!
И за десерт Тесла е собственик на айде на най-голямата , ама в първите три в САЩ фирма за соларна енергия !!!!! Честито , запъртъциииии , хахахаххаххаха !!!!!
12:56 01.02.2020
82 pepy
До коментар #78 от "Зомби с квадратно чело":
#73 - "Аз не виждам какъв е проблеът да се направи и 1000 км с едно зареждане?Повече батерии готово..."
# 78 - "... потребителят ще се озори като закупува колата щото ще стане много скъпа, затова не се прави."
Подреди си мислите и реши - ИМА или НЯМА проблеми...
Коментиран от #83
13:10 01.02.2020
83 Зомби с квадратно чело
До коментар #82 от "pepy":
Няма технически има фнансов.13:24 01.02.2020
84 pepy
Някога и това ще стане, а доколко ще е икономически взаимоизгодно за производител и потребител ще чакаме.
Спирам преди да си измислил и трети вариянт... :)
Коментиран от #85
13:49 01.02.2020
85 гост
До коментар #84 от "pepy":
Цените на батериите за тази година се очакват да паднат до 100 евро за киловатчас , за готови пакети , на за отделни клетки , те са още по-евтини !! До 3-4 години максимум се очакват 70 евро за киловатчас , за сегашните батерии , ако дотогава не излезе нещо по-добро и по-евтино !! Това значи , че батерия 150 квтч , която дава 1000 км пробег за Модел 3 примерно , ще струва от 15 000 до 10500 долара накрая !! При цена на колата от 35-40 000 долара е напълно постижимо , така че въобще не е нещо далечно !! Още повече още догодина Сайбъртрък ще има над 800 км пробег , а и Модел С и Х няма да останат по-назад още дълго !Коментиран от #87
14:39 01.02.2020
86 Койчо
До коментар #30 от "Ами появи се вече":
В Пловдив има четири тесли.Коментиран от #88
17:03 01.02.2020
87 pepy
До коментар #85 от "гост":
В тази статия съм писал като #12, 20, 28, 35, 52, 74, 77, 82 и 84.Не виждам, кое от написаното там, противоречи на твоите тези, та трябва ПЕРСОНАЛНО да ми обясняваш някои неща, без да си сигурен дали нямам информация поне колкото теб...
При положение обаче, че търсиш да хванеш някого на "къс пас", то аз не ставам - използвам компа и за други неща.
Коментиран от #89
17:31 01.02.2020
88 гост
До коментар #86 от "Койчо":
Съмнявам се да са само четири , най-вероятно не си видял другите ! Щом в един Добрич са на над 6-7 , а дори в Стара Загора са повече от 4 , в Пловдив са поне десетина , просто явно не се движат там където ти !Коментиран от #96
18:12 01.02.2020
89 гост
До коментар #87 от "pepy":
Ами доколкото виждам в коментара на който съм отговорил пишеш , че не е ясно кога ще има електромобили с пробег 1000 км ! Та съм ти обяснил , че първия ще е още тази година , новия Роадстер ! А до 2-3 години ще са и Модел С и Х ! За по-евтините като Модел 3 ще трябва да почакаме 3-4 години , но не повече ! А пък за какво ползваш компютъра не знам , ама явно не за това как се движат нещата при батериите !Коментиран от #90
18:16 01.02.2020
90 pepy
До коментар #89 от "гост":
"... за какво ползваш компютъра не знам , ама явно не за това как се движат нещата при батериите !"Този път ме излови "натясно". Как се движат нещата при акциите на Tesla Inc. е по-динамично и интересно, отколкото при батериите... въпреки, че в #74 демонстрирам все пак някакви незначителни познания...
Коментиран от #92
18:37 01.02.2020
91 Гост
До коментар #4 от "Еееее":
А действителността ще ти докаже, че този пробег е възможен само при скорост 60 км/ч. Ако караш със 120, пробегът пада наполовина. Интересен факт е, че при ДВГ разходът извънградско се дава при нормални скорости, както карат всички. Затова данните им са реалнопостижими. Докато при електричките пробегът се дава при скорости каквито никой не поддържа. Ако се даде при скорост, каквато нормално се кара, резултатът ще е доста обезкуражаващ.Коментиран от #93, #94, #95
19:15 01.02.2020
92 гост
До коментар #90 от "pepy":
Модел Y има задвижване и батерия от Модел 3 , но по-голямо тегло и по-лоша аеродинамика , заради по-голямата височина ! Така че е нормално да има по-голям разход и по-малък пробег от Модел 3 със една и съща батерия ! И тъй като "преди" не е имало такъв модел , още повече със "стари батерии" предполагам сравняваш със "старите батерии" на Модел 3 , ама трябва да сравняваш един и същи модел ! Но пък е първия модел на Тесла , който ще тръгне в производство ПРЕДИ обявения срок , така че още една тъжна новина за групичката "анти" !!19:19 01.02.2020
93 гост
До коментар #91 от "Гост":
Ти нещо за стандарти чувал ли си или си описваш личните мечти неосъществими тука ??? Всички разходи на всички електрички се мерят по НОВИТЕ СТАНДАРТИ за разход при СЪЩИТЕ скорости , при които се мерят на пушилниците !!! И са много по-близки до реалните от техните , защото при тестовете НИКОГА не се отчита рекурперацията , която в реални условия СВАЛЯ разхода още !!! Та тая опорка за "ниската скорост" я забрави , щото многооо ще ти се смеят хората !!!Коментиран от #103, #104
19:25 01.02.2020
94 гост
До коментар #91 от "Гост":
Ако ще кара със 60 км/ч тая Тесла ще изкара не 650 км , а поне двойно , както старата която при обявени 500 км направи 1078 км с по-ниска скорост !!!Илън Мъск заяви преди време, че изминаването на 1000 километра с едно зареждане на Tesla Model S 100D е напълно възможно. И, естествено, се оказа прав, след като електромобилът успя да измине точно 1078 км.
Рекордният пробег е дело на Клуба на собствениците на Tesla в Италия, които спретнаха 27-часов маратон, шофирайки Tesla Model S 100D със скорост от около 60 км/ч. Постижението е забележително, като според Мъск се дължи на избора на правилни гуми.
Коментиран от #98
19:31 01.02.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Русенец
До коментар #88 от "гост":
В Русе имаме две тесли модел S .Където да погледнеш само зарядни станции и тесли.Коментиран от #105
20:07 01.02.2020
97 HitDobavki
До коментар #16 от "12 цилиндров":
Ти не разбрали че всички фенове на Тесла тук НИКОГА няма да си купят такава, че си седнал да им обясняваш!?! Който има пари да си я купи не седи по форумите по цял ден за да спори за глупости и точно за това може да си я позволи! А лаладжийте да продължават в същия дух да си губят времето и да си карат 20 годишните си коли!Коментиран от #100
12:35 02.02.2020
98 Зомби с квадратен волан
До коментар #94 от "гост":
Само преди 50 г. 60-80 км/ч беше нормална скорост по по пътя за морето. Не е необходимо да хвърчиш като изоглавен дивак. 100-120 е нормална скорост за културни хора . Всичко отгоре увеличава % на риск, води до преразход на гориво и прекомерно замърсяване.Коментиран от #99
12:35 02.02.2020
99 гост
До коментар #98 от "Зомби с квадратен волан":
Нямам нищо против това , даже бих казал , че 70-80 е скорост не отпреди 50 г , а в момента за 70% от пътищата в България ! А 140 така или иначе е непостижима за магистралите , ако се спазват ограниченията , което скоро ще е неизбежно ! И разликата дали ще караш газ спирачка или ще включиш автопилота на 120 и ще си свиркаш е точно никаква , за съжаление на "пилотите " !!14:23 02.02.2020
100 гост
До коментар #97 от "HitDobavki":
В голяяяма грешка си , "експертен" , хахаха ! Изчакай само да паднат цените под 10 000 евро , което значи 2 -3 години и ще гледаш Тесла до повръщане !! За теб де , за нормалните за радост на окото !!14:29 02.02.2020
101 дявола
Коментиран от #102
18:34 02.02.2020
102 гост
До коментар #101 от "дявола":
Кои , пушилниците ли имаш в предвид ? Напълно вярно и скоро ще стане , споко !19:12 02.02.2020
103 Гост
До коментар #93 от "гост":
Няма как да я забравя, защото е доказано, че Тесла не може да направи над 350км, при скорост от 120км/чКоментиран от #108
19:52 02.02.2020
104 Гост
До коментар #93 от "гост":
Ето ти и графиката, която доказва, че си незапознат с фактите. При 72 mph, което е 120км/чм дори в оптимален температурен режим, Модел С не прави повече от 350км обсег с един заряд. Почвай да и се дзвериш.https://www.quora.com/What-is-the-Tesla-Model-3-real-range-if-I-drive-160km-h-100mph
Коментиран от #107, #109, #118
19:57 02.02.2020
105 Гост
До коментар #96 от "Русенец":
Повервах ти ;)19:58 02.02.2020
106 Аууу
Коментиран от #111, #112, #116
20:18 02.02.2020
107 Юнак
До коментар #104 от "Гост":
Ето колко изминава по аутобана Тесла. Модел С 100Д изминава 480 километра,а Модел 3 409 километра. Хората са го тествали вече. https://www.teslarati.com/tesla-model-s-3-x-vs-audi-e-tron-autobahn-range-efficiency-test-video/Коментиран от #113
20:54 02.02.2020
108 ахахаха
До коментар #103 от "Гост":
Доказано било.А тя прави 480 километра със 130км/ч.Е колко си зле.Коментиран от #114
21:11 02.02.2020
109 гост
До коментар #104 от "Гост":
Както казва твоята дружка Антиелектрика , каквото сам си направиш и Господ не може да ти направи ! А аз само мога да добавя , докато четеш каквото ти се ще , а не каквото е написано , само можеш да се излагаш като кифладжия ! А единственото , дето наистина е доказано за Тесла е , че още дълги години ще е най-големия кошмар на такива като теб !Коментиран от #110, #115
21:31 02.02.2020
110 Антиелектрика
До коментар #109 от "гост":
Еха, като гледам и вие как ги четете данните, направо ум да ти зайде.Единия сънува 3000 км с едно зареждане с модел 3, а ти в Добрич сигурно си го облепил с плакати на Тесла.
23:11 02.02.2020
111 Гост
До коментар #106 от "Аууу":
Нали за км превърнати в мили ти пиша бе, алтак.17:45 03.02.2020
112 Гост
До коментар #106 от "Аууу":
Графиката показва, че при 38 мили в час, разходът е минимален. Това са 60км/ч. А при 75 мили в час, което са си 120км/ч, Теслата не минава повече от 350км. Сметнах ли ти го добре, или и това не ти е ясно?Коментиран от #119
17:47 03.02.2020
113 Гост
До коментар #107 от "Юнак":
Нагласените клипчета и 4500км може да направят. Ти не можеш с тая Тесла да направиш толкова. И аз няма да мога да я накарам, нито пък който и да е друг, от хората тук.17:49 03.02.2020
114 Гост
До коментар #108 от "ахахаха":
Нещо за доказателство? Или само така си мрънкотиш?17:49 03.02.2020
115 Гост
До коментар #109 от "гост":
И какво е написано? Ч ти чети графиката, да видим, какво по-различно прочиташ от мен? Айде де! И от къв зор Тесла да ми е кошмар, като в радиус от 1000км край мене няма ни една. Извън обсега й съм :))))))17:51 03.02.2020
116 ФауВе
До коментар #106 от "Аууу":
Пич, научи се да разчиташ графики, и как се превръщат км в мили. Ясно се вижда, че пикът на обсега е при 40mph, което си е 60км/ч. А при 120км/ч, което са си 70mph, се вижда, че максимумът с едно зареждане е 350км. Ти какво по-различно видя и сметна, не те знам, но определено имаш нужда от няколко урока по приравняване на единици.Коментиран от #117
17:54 03.02.2020
117 ФауВе
До коментар #116 от "ФауВе":
Бреййй! Като пишеш глупости с моя ник не ставаш по-умен, а по-прозрачен. Явно не ви останаха други методи за съревнование с феновете на ДВГ. Калта, която хвърляте е последното ви средство за защита.Коментиран от #120
20:23 03.02.2020
118 Русенец
До коментар #104 от "Гост":
Не 350, а 580км, при скорост 120км/ч.13:58 04.02.2020
119 Аууу
До коментар #112 от "Гост":
Аз незнам какво виждате на графиката. Аз виждам че на 72 мили в час се пресича с 350 МИЛИ!! Всичко е дадено в МИЛИ! И скорост и разстояние! А не 72 мили в час и 350 километра!22:39 04.02.2020
120 Аууу
До коментар #117 от "ФауВе":
Аз до колкото чета. Този не е фен на електрички а на ДВГ. Та явно ти взима ника под наем.Коментиран от #121
22:42 04.02.2020
121 ФауВе
До коментар #120 от "Аууу":
Не, това е електрофен, който се опитва да компрометира феновете на ДВГ, като ги злепоставя. Стари чалъми.15:09 05.02.2020
122 Стан
До коментар #6 от "Електричка":
По-скоро не сме дорасли да караме нови автомобили. Стандартът на средно статистическия българин е такъв, че като дойде време за нова кола, търси нов внос :), а не наистина нова. Самият аз все-още не съм си купувал нова кола, но се надявам скоро и това да се случи. Всичко това освен от стандарт е продиктувано и от много големи икономически интереси. Германия, Франция, Италия... имат нужда от съществуването на вторични автомобилни пазари като повечето страни от бившия соц. Не на последно място е и процъфтяващия бизнес с авточасти на тези пазари.10:48 06.02.2020
123 Красимира
https://krasimira.webnode.com
21:21 12.02.2020
124 Този коментар е премахнат от модератор.