Удар с ниска скорост, еърбеговете се отварят и всичко изглежда наред. Заедно с издуването на въздушната възглавница обаче из купето се разлитат остри метални парчета. Точно това може да се случи във всеки автомобил, в който са монтирани дефектни еърбегове на Takata.
Проблемът засяга продукцията на различни марки, а неизправните японски въздушни възглавници са монтирани на няколко десетки милиона коли по цял свят. Повечето от тях бяха сменени по време на пика на сервизните кампании през 2014-2016 г.
Ако автомобилът ви е произведен между 2000 и 2014 г., вероятността да е екипиран с дефектен еърбег е доста висока. В такъв случай е крайно препоръчително да проверите дали колата ви не попада в обхвата на кампания за подмяна на въздушните възглавници Takata.
В повечето цивилизовани страни това може да стане на специални интернет страници, поддържани от официалните институции. В България за наличие на съмнителни еърбегове може да се провери на сайтовете на производителите или със запитване до вносителя на марката.
За особено опасни се смятат въздушните възглавници Takata, монтирани на моделите на Honda и Acura от 2001-2003 г., както и пикапите Ford Ranger и Mazda B-Series от 2006 г. При тях съществува най-сериозен риск от взрив на металния корпус на газгенератора при сработване.
Риск съществува и при автомобилите, експлоатирани в по-топъл и влажен климат. Жегата и влагата въздействат пагубно върху дестабилизирането на пиротехническия заряд в еърбега.
До този момент кампании за подмяна на опасните въздушни възглавници са провели 34 производители, сред които Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge/Ram, Ferrari, Ford, Honda, Infiniti, Jaguar, Jeep, Land Rover, Lexus, Lincoln, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mercury, Mitsubishi, Nissan, Pontiac, Saab, Saturn, Scion, Subaru, Tesla, Toyota и Volkswagen. Дефектните еърбегове доказано са причинили смъртта на 29 души и са ранили стотици.
Разследването на американската Национална служба за безопасност на пътното движение (NHTSA) обяви, че причина за дефектирането на въздушните възглавници Takata е отсъствието на влагопоглъщаща добавка към пиротехническия заряд на базата на амониев нитрат. С времето в газгенератора прониква влага, сместа става нестабилна и взривът при сработване на еърбега корпусът му може да се разкъса, превръщайки го в граната.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Грую
Коментиран от #14, #15
11:37 17.02.2020
2 Японеца
11:38 17.02.2020
3 сектант
Коментиран от #16
11:46 17.02.2020
4 хдфгх
12:31 17.02.2020
5 KOC
Коментиран от #7
13:03 17.02.2020
6 Дфен
13:04 17.02.2020
7 КОКО
До коментар #5 от "KOC":
А като отвориш вратата плафона светва ли14:02 17.02.2020
8 Напишете кода от картинката
14:11 17.02.2020
9 Боли ма космясалия 😂😂😂
14:40 17.02.2020
10 Тракторист хулиган
Коментиран от #20
14:55 17.02.2020
11 Гост
Коментиран от #22
14:58 17.02.2020
12 Honda
направих проверка при официалният вносител и моят автомобил не попадаше в сервизната акция за подмяна на въздушните възглавници Takata, впоследствие излязоха още дефектни партиди и при нова проверка тази година се оказа за смяна пасажерската възглавница.
Хубавото че ги сменят безплатно независимо от възрастта на автомобила.
14:58 17.02.2020
13 Foff
15:55 17.02.2020
14 Петко
До коментар #1 от "Грую":
Публикувано във факти.бг: Доста хора си отидоха от тези японски боклуци!. .
.
.
Един, двама, много
16:28 17.02.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Иво
До коментар #3 от "сектант":
ако ще и 10 наум да купуваш за тия пари толкова.това е положението..20:19 17.02.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Грамотен
06:33 18.02.2020
19 NoName
07:26 18.02.2020
20 да живее бг
До коментар #10 от "Тракторист хулиган":
няма и да станеш никога,дори и по-малко богат,прошляк си завинаги07:53 18.02.2020
21 Русенец
11:38 18.02.2020
22 Карам на олио
До коментар #11 от "Гост":
Моя по начало си няма еърбег...11:56 18.02.2020
23 Веселин
15:09 18.02.2020
24 123
16:29 18.02.2020
25 до грую
05:24 19.02.2020
26 Пешо
06:20 19.02.2020