Ангренажният ремък синхронизира работата на разпределителния и коляновия вал. В някои автомобили той задвижва и помпата на охладителната течност. Ако този ремък се скъса, разпределителният вал спира да се върти, а клапаните се удрят в буталата.
Това може да се превърне в истинска катастрофа за двигателя. Клапаните се огъват или направо се чупят, разрушавайки буталата, а разпределителният вал и главата се деформират.
За да се избегне такъв кошмарен сценарий, не е достатъчно да се помни кога е сменян ангренажният ремък, тъй като белята може да се случи и преди да бъде достигнат препоръчителният пробег. Ако държи да си спести сериозни разходи за ремонт или дори подмяна на двигателя, собственикът трябва да следи за някои издайнически признаци, че е време за нов ремък.
Визуални дефекти
Наличието на цепнатини, разбридани ръбове и други белези за износване са сигурен сигнал, че ангренажният ремък трябва да бъде сменен възможно най-бързо. Обикновено той е скрит в кожух и не може да бъде огледан подробно. Визуалният контрол обаче не бива да бъде пренебрегван.
Стриктно спазване на посочения срок на годност
При повечето марки ангренажният ремък е разчетен за пробег между 50 000 и 100 000 км, но понякога производителите му дават и по-дълъг живот. Колкото по-мощен и сложно устроен е агрегатът, толкова по-бързо се износва ремъкът. Той обаче не се износва само с навъртането на определен пробег. Материалът, от който е изработен, остарява с времето и започва да губи свойствата си. Обикновено каучуковите смеси издържат 5-6 години, след което настъпва процес на саморазпад.
При покупка на нов ангренажен ремък задължително трябва да се обръща внимание на датата на производство и на всяка цена да се избягват ментета. В рисковата група попадат и автомобили, които не са карани активно и препоръчителният пробег за смяна не е достигнат, а срокът на годност на ремъка е изтекъл.
Необичайни шумове
Предвестник на предстоящи проблеми могат да бъдат паразитните шумове от маншона, който покрива ангренажния ремък. Цикличните "биещи" звуци подсказват, че той е износен, а повтарящото се прищракване говори за амортизирани лагери на обтегачите или помпата.
Препоръчително е да се купува пълен комплект заедно с ролките, които не оскъпяват кой знае с колко смяната. Увредените метални части могат да увредят незабележимо ремъка и тогава икономиите се превръщат в майка на мизерията.
Маслото е пагубно
Ангренажен ремък, на който по една или друга причина е попаднало масло (например заради протекъл семеринг на разпределителния вал), подлежи на незабавна смяна. Такива течове могат да доведат до приплъзване и прескачане на зъб, а и самият химически състав на смазката ускорява процеса на разрушаване на каучуковата смес.
Доверие никому
Навременната смяна на ангренажен ремък не бива да се пропуска дори той да изглежда съвсем наред. Това важи за всяка новозакупена кола, за която не е сигурно кога е обслужван газоразпределителният механизъм. Дори продавачът да се кълне, че е сменил ремъка и е изминал само няколко хиляди километра с новия, презастраховането не е излишно. Това важи и са автомобили с ангренажна верига. Тя има много по-голям ресурс, но с времето също се разтяга и увисва, което не вещае нищо добро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варненец с TDI
Коментиран от #2, #8, #10, #26
17:34 19.02.2020
2 Емил
До коментар #1 от "Варненец с TDI":
Голфът и ремъци ли има?! Аз мислех, че има само педали!Коментиран от #4, #11, #39
17:49 19.02.2020
3 Друг варненец
Коментиран от #5
17:50 19.02.2020
4 До Емо
До коментар #2 от "Емил":
ей, личи си, че висиш само в сервизи...17:56 19.02.2020
5 Варненец с TDI
До коментар #3 от "Друг варненец":
Така трябва, градски, но искам да кажа, че не е такъв проблем ремъка, при българския паркинг(те колите са на по 20г.вече части бол).. Като скъса,скъса една седмица в гаража на село го оправяме - я главата шлайф я някой клапан и газ пак, хахаха17:58 19.02.2020
6 TDS с копче
Коментиран от #30
17:59 19.02.2020
7 извод
Коментиран от #9
18:12 19.02.2020
8 Golf
До коментар #1 от "Варненец с TDI":
Samo 1.9TDIКоментиран от #13
18:16 19.02.2020
9 Random
До коментар #7 от "извод":
Да, и те щото са много здрави(новите са като ланец), я се разтегне и прескочи, я се скъса, а от пестене може и пластмасовите водачи да се счупят и напълнят картера. Мани18:30 19.02.2020
10 Random
До коментар #1 от "Варненец с TDI":
На бащата турана съвсем скоро на 180хил км му бяха сменени маслото и ремъка, а също и водната помпа. 700лв18:32 19.02.2020
11 Другия с коня
До коментар #2 от "Емил":
Има и един Винкел зад волана Голфа....Педали и Винкел..Коментиран от #20
20:03 19.02.2020
12 Сектант
Коментиран от #21
20:59 19.02.2020
13 666
До коментар #8 от "Golf":
само HONDA CRX 1.6 16V, скъса на 170000 оригиналният,карах с 190 и изкриви само 3 клапана,велика кола!!!22:39 19.02.2020
14 Дедо ви
Коментиран от #47
22:49 19.02.2020
15 оня с коня
Коментиран от #16, #17, #45
00:11 20.02.2020
16 Салито
До коментар #15 от "оня с коня":
хахаха до сега съм видял 2 бмв та 320 със скъсани вериги,веригата също се сменя само,че на повече км според марката на колата.За бмв знам че се сменя на 200 000 км02:05 20.02.2020
17 хйхугж
До коментар #15 от "оня с коня":
Моли се Богу горещо , щото аз познавам четирима които скъсаха вериги на БМВ, и със сигурност на единият това му струваше около 8 800 лв. Веригата е тънка ,колкото на велосипед , и се намира в задната част на двигателя , към купето , все едно няма да се обслужва никога . Майстор на БМВ ми е казвал , оригиналната на 200 000 , а от там нататък на 120 000 , в допълнение с опорни и биелни лагери на колянов вал , ставаше въпрос за конкретен модел двигател.03:09 20.02.2020
18 4i4ka
08:01 20.02.2020
19 мани мани
10:10 20.02.2020
20 гост
До коментар #11 от "Другия с коня":
Брато , забрави за хамута и дизгините.10:19 20.02.2020
21 Путарина
До коментар #12 от "Сектант":
Рено слага шпонка на кол.вал и се къса само тя и леко се удрят клапаните де, но се сменя шпонката самоКоментиран от #44
10:48 20.02.2020
22 Мини
Applications:[13]
75 kW version
2012–2015 F20 114i
100 kW version
2011–2015 F20 116i
2012–2015 F30 316i
125 kW version
2011–2015 F20 118i
2012–2015 F30 320i ED
130 kW version
2015-2016 F20 120i[14]
Мита за вечната верига на БМВ е несъстоятелен.
12:12 20.02.2020
23 Прост народ
12:22 20.02.2020
24 Някой си там
Коментиран от #25, #28, #36
12:47 20.02.2020
25 Бате Мишо със старият дебел ремък
До коментар #24 от "Някой си там":
Тази верига е също толкова дебела като на 2-ПЪТИ ПО ТЕЖКИ И 3-ПЪТИ ПО МОЩНИ АВТОМОБИЛИ, ЗАТОВА ПРИ ТЯХ МОЖЕ БИ Е ПО-ДОБРЕ С ХУБАВ АНГРЕНАЖ13:25 20.02.2020
26 Ахахахаа
До коментар #1 от "Варненец с TDI":
Извинявай ама нещо не си разбрал. Статията е за автомобили, а не за лагерни колички. ГолфУ е към вторите и той е недвижимо имущество просто постянно е вкалта пред блока или в бокса. Нищо лично просто наблчдение и статистика.14:16 20.02.2020
27 Тойота 2015 г
Коментиран от #29, #31, #43
14:19 20.02.2020
28 333
До коментар #24 от "Някой си там":
Здрав е, щото няма сила да се счупи :D14:44 20.02.2020
29 333
До коментар #27 от "Тойота 2015 г":
Автоматичният обтегач има ход. Като се разтегне веригата, не може да го опъне достатъчно. И може да прескочи. Има си допуск - броиш х звена и мериш дължина. Ако е разтегната, сменяш.14:46 20.02.2020
30 Само БМВ
До коментар #6 от "TDS с копче":
Добро утроКой каза БМВ ?
Търсачката ме докара тука.
аааа аз от ремъци не разбирам 🤣🤣🤣
Кво туй нящо ?
Извинете аз паля гумите и дим да ме няма !😉
Само БМВ !!!
15:01 20.02.2020
31 kkk
До коментар #27 от "Тойота 2015 г":
Толкова "не съществува" проблема с веригите, че официално спуснатото нареждане от централата на БМВ към дилърите е "на тези и тези двигатели при всяко обслужване да се проверява веригата и при параметри над ***** да се сменя с новият усилен модел като гаранционен ремонт".Едно време веригата беше предимство, тогава буквално бяха вечни- сега веригата се сменя на по-голям пробег от ремъка, но пък цената е гнусна. И познай колко от колите с верига "нов внос" ще умрат в БГ и поредният нещастник ще си скубе косите- аз казвам поне 70%...
За моята кола пише "смяна на ремък на 240 000км. при нормални условия или 180 000км. при тежки условия на употреба (или на 10-тата година без оглед пробега)"- това за ПЪРВАТА СМЯНА. И дилъра на марката при смяна на ангренажен комплект с ОРИГИНАЛНИ ЧАСТИ (на гадни цени- близо 3 пъти по-скъпо от гаражния майстор) дава гаранция от 120 000км. или 5г.- не щото частите са по-калпави, а просто никой не може да гарантира тоя ремък колко време е стоял в склада където каучука си старее...
Коментиран от #33
15:18 20.02.2020
32 AMG
15:19 20.02.2020
33 Гегата
До коментар #31 от "kkk":
На двигател на БМВ N57D30 веригата ми започна да издава шумове още на 193к км, ходих по майстори тук около Мюнхен и нищо-така си тракал мотора!!! Също ме уверяваха, че веригата не трябвало да се сменя, според каталога на БМВ. Накрая кандисах, ходих си до България и един гаражен майстор в Хасково за 3 секунди чу и каза верига, ама спешно. Струваше ми 2000 лв, при оценка на некадърниците тук от около 4500€. И не веригата беше проблем, а тъпия алуминиев обтегач. Така, че за веригите имахте едно на ум вече БМВ-тата не са Е38 или Е39Коментиран от #40
15:57 20.02.2020
34 Факт
Коментиран от #37
15:58 20.02.2020
35 Ввв
Коментиран от #38
16:01 20.02.2020
36 Коко
До коментар #24 от "Някой си там":
НИСАН ТЕРАНО НЯМА ВЕРИГА НЯМА РЕМЪК НА ЗЪБНИ КОЛЕЛА Е НА КОЛКО ХИЛЯДИ Е НЕЗНАМ И НЕ ИНТЕРЕСУВА16:03 20.02.2020
37 AMG
До коментар #34 от "Факт":
КОИ ОТ ДВАТА , НЕМСКИО Е С ВЕРИГА , А РУСКИО Е С ЗЪБНИ КОЛЕЛЕТА КАТО НА ВОЛГАТА И УАЗО , И ДВАТА МОСКВИЧА СА ЗДРАВИ , АМА ТИЯ ОТ ЕДНОТО ВРЕМЕ , НО НЕ И АЛЕКО./ МЕРЦЕДЕС 190 / И МОСКОВЕЦ 12-ТКА ЧИСТА СА ЧУК БЕЗ ДРЪШКА , БАТЕ БАТЕ , СЕГА ЕДИНИО ГО ИМАМ В МОМЕНТА , А РУСКИО ГО ПРОДАДОХ МНООООГО ОТДАВНА .16:11 20.02.2020
38 AMG
До коментар #35 от "Ввв":
НИКОИ НЕ Е КАЗАЛ ДА НЕ СЕ СМЕНЯ , НАПРОТИВ ИМА СИ ЖИВОТ И ТЯ , НО ПО ИЗДЪРЖА ОТ РЕМИКО НА КИЛОМЕТРИ , ЕДИН РЕМИК СЕ СМЕНЯ НА 60ХИЛ.КМ. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО , А ВЕРИГАТА МОЖЕ ДА ИСКАРА ДО 700ХИЛ. КМ., НЯМА НЕ ОБСЛУЖВАЕМИ И НЕ ЗАМЕНИМИ НЕЩА , НО ВСЕ ПАК ВЕРИГАТА СИ Е ВЕРИГА , МАЛКО Е ШУМНА , АМА Е И СИГУРНА .16:19 20.02.2020
39 така е като ходиш в такива клубове
До коментар #2 от "Емил":
Променят ти мисленето към по лошо16:38 20.02.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Бате Гойко
Защо пишеш Варненец ,като си от дивото село незнайно ???
18:10 20.02.2020
42 Бате Гойко
Защо пишеш Варненец ,като си от дивото село незнайно ???
18:10 20.02.2020
43 Механик
До коментар #27 от "Тойота 2015 г":
Ах колега от такива като теб човек да го е страх грешиш эа старите коли до 2000-та караха доста но след това вече не е така да не эабраввме че кола под 20000 хиляди не се внася.19:14 20.02.2020
44 devil
До коментар #21 от "Путарина":
Napravo nali samo sponkata ,vyarvash li si20:08 20.02.2020
45 Оня с магарето
До коментар #15 от "оня с коня":
Ти да не си мислиш че като бмвто ти е с верига и не се сменя и тя?Задължително смяна на 200хил.км. мой човек иначе мотора ке ти роди малки кончета тогава хахах.21:01 20.02.2020
46 Тракторист
01:45 21.02.2020
47 dsсса
До коментар #14 от "Дедо ви":
Сигурно е било през 90-те. Аз имах застава и като и замина оригиналния съединител, смених три на по 10000 километра.11:54 21.02.2020
48 Georgi
16:12 21.02.2020
49 Хондажия
19:13 21.02.2020
50 КОБРА 11 НЕ СЕ ОБАЖДАЙ
01:58 23.02.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Тома
10:31 27.04.2022