25 Февруари, 2020 13:09 11 244 55

Външна батерия за електромобил под наем

  • батерия-
  • акумулатор-
  • наем

Млада френска компания измисли начин да избави купувачите на електромобили от страха да поемат на дълги пътешествия. EP Tender предлага акумулаторни ремаркета под наем, с които автономният пробег се увеличава драстично.

Външна батерия за електромобил под наем

Идеята на французите е да предложат евтино решение на ограничения пробег без да се налага покупката на скъп електромобил. Ремаркетата превозват батерии с капацитет 36.6 кВтч, но скоро той ще бъде увеличен на 60 кВт. Стойността на такъв прицеп е около €10 000, а наемът е €34 на ден.

Външна батерия за електромобил под наем

Проектът обаче има недостатъци. Повечето електромобили не могат да теглят ремаркета, още повече с конектор за захранващ източник, което налага изменения в конструкцията.

Външна батерия за електромобил под наем

За да се справи с проблема, EP Tender води преговори с Renault и PSA за фабричен монтаж на тегличи със съответните конектори. Засега от компанията на акумулаторни прицепи предлагат такава услуга на клиентите си срещу €600.

Външна батерия за електромобил под наем

Външна батерия за електромобил под наем


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    22 37 Отговор
    Дачия Доккер 1.2 tCe е един наистина внушителен автомобил. Със забележителните си показатели, лекото тегло и спортното поведение на пътя осигурява едно незабравимо, спиращо дъха и неповторимо изживяване на пътя.

    Коментиран от #8

  • 2 ток и жици

    64 13 Отговор
    А при още по-дълъг път, може да си закачиш и второ и трето ремарке.... и ше си караш влакче. Пълна простотия.

    Коментиран от #5

  • 3 АЗ СЪМ С

    29 6 Отговор
    ВЪГЛИЩА-ТРИ ТОНА ДОНБАС
  • 4 Не е ново

    12 4 Отговор
    Тази идея не е нова. Такава идея имаше от немски инженери. И беше почти готова, но незнам защо се отказаха. Гледал съм го, преди няколко години.

    Коментиран от #30

  • 5 Не не

    17 17 Отговор

    До коментар #2 от "ток и жици":

    Не караш влакче, спираш откачаш едното ремарке и закачаш друго със заредена батерия и продължаваш.

    Коментиран от #22

  • 6 ДА ПИТАМ

    22 13 Отговор
    И НА МАГИСТРАЛАТА СЪС 60КМ/Ч

    Коментиран от #38

  • 7 ЕЛЕКТРО ТЕХНИК

    32 9 Отговор
    ХАХАХА ЗАПОЧНА СЕ.НОВИТЕ ЕКО КОЛИ ЩЕ СИ НОСЯТ КАТЕТРИТЕ.ХАХАХАХА.
  • 8 газировка

    16 6 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Чакай от хамал асматик приятно изживяване.

    Коментиран от #11

  • 9 Пхаха

    32 9 Отговор
    Абсурдите с електрическите автомобили тепърва започват...
  • 10 наблюдател

    10 9 Отговор
    Рено Зое по принцип е компактен градски автомобил и е със малка автономия . И това е едно не лошо решение за него . А ако пък такава батерия става и за други автомобили , още по добре

    Коментиран от #12

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    16 1 Отговор
    Скоро гледах подобно ремарке,само че за мотор и празно,да пълниш багаж в него.В ретро музея във Варна

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Аз пък гледам постоянно петролки из по-затънтените краища на света с по 3-4 туби отгоре или също в ремаркета !! При липса на инфраструктура за зареждане , нормално ! Само че тая инфраструктура само след 2-3 години ще е 10 (десет) пъти по-голяма ! И тогава на никой няма да му хрумне да закача ремаркета !! Ама карай , да се пробват младите !! Апропо , в "нелектрифицираните" Япония и Южна Корея зарядните за електромобили вече са около 10 пъти ПОВЕЧЕ от бензиностанциите !! И продължават да строят със същите темпове !! Та французите вместо на ремаркета да наблегнат на зарядните , така и така ще им се наложи !
  • 15 гост

    5 12 Отговор
    Това е голяма глупост естествено , най-малкото защото за 34 евро на ден можеш да заредиш поне 5 пъти това Зое на бърза зарядна , което даже няма да ти се наложи , щото не можеш да минеш толкова км за ден !! Ама карай , всеки има право да се пробва ! Но почти сигурно ще свършат като израелците , дето щяха да строят станции за подмяна на батериите със заредени !! За 400-500 км дневен пробег е предостатъчно едно дозареждане за 30-40 минути дори за най-старите модели , а повече от това никой нормален човек няма да мине за ден ! Просто зарядните трябва да са на 120-150 км по всички основни пътища , което за Европа значи до 2-3 години максимум !!
  • 16 гост

    4 6 Отговор
    600евро за теглич и букса и 35евро на ден не са много. Но тук има едни 250-300кг добавено тегло както и триене от гумите, та не може просто да се добави капацитета, от тези 36кв дали остават 25кв използваемии реални не се знае, или това са 120-150км. Според мен обективно погледнато не си струва разправията, не че е скъпо. По-добре си карай нормалната кола, спри на зарядна за 30мин и си готов. Трябва да се работи по единен стандарт за зарядни букси и бърз заряд от минимум 50кв на час и пик от 350кв. Това е важното и проблемното, те толкова батерията. Има ли зарядно където да спреш и да презаредиш 100км за 10мин. то няма какво да спре развитието. Сега е джунгла. Всеки с различни скорости, зарядни, цени, клубни карти, на едни искат 20цента, на други 75 цента, на трети е безплатно. На Тесла безплатните седят празни, по 20 места и 10 бързи чарджъра, а на другите конкурентите отсреща всичко заето и зарежда от 7 до 22кв на час. Трагично е.

    Коментиран от #17, #18, #21

  • 17 Европеец

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Така е, ще се усетят
  • 18 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Ама как да не е много 35 евро на ден , какво приказваш ? Зое-то е с 22 квт АС вградено зарядно , дори в България , дето такива вече са НАД 200 и то безплатни по заведения и хотели , а и по магистралите , зарежда до 80% за час два най-много ! Тоест над 200 км пробег и то в повечето случаи безплатно срещу консумация в заведението ! Какви 70 лева , какви ремаркета ??!!

    Коментиран от #20

  • 19 ФауВе

    10 4 Отговор
    Ох, мамо!!!! Хахахахаха. Кой се майтапеше наскоро, че ще им се налага да си мъкнат тока в ремаркета? Хахахахаха
  • 20 ФауВе

    10 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Ти седни на кафе и кола, пък глей после как сервито те стрелка на умряло, щото ползваш повече ток, отколкото ще платиш за кафето и колата. Мишок!

    Коментиран от #25

  • 21 ФауВе

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Триенето на гумите, на това ремаркенце, отнема цели 10квт ли бе???? А цялата Тесла модел S била харчела толкова, каза вашия трол с многото никове. Всичките ви сметки са такива. Затова сте смешни в очите на всички.
  • 22 ФауВе

    11 4 Отговор

    До коментар #5 от "Не не":

    Карал ли си с ремарке, фук.льо? Въобще, карал ли си кола? Пик.лата ти може ли да паркира с такова ремарке? Може ли да маневрира с него на заден ход? Та тя дори с тъпоти Смартче едвам се оправя и те вика ти да й го паркираш.

    Коментиран от #26, #37, #47

  • 23 Иванов

    10 0 Отговор
    Аз виждам ДВГ в ремаркето. WTF?
  • 24 Виждащ

    15 0 Отговор
    Това на схемата с вътрешността на ремаркето, по никакъв начин не прилича на батерии, а си е чист генератор с ДВГ. Или схемата е грешна или статията.

    Коментиран от #27, #28

  • 25 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #20 от "ФауВе":

    Ами ти ако караш на кафе и кола цял ден , за да избиеш нафтата на любимия ти кошник , аз ако съм минал 300 км и ми предстоят още 200-250 ще си поръчам хубав обяд , още повече че няма да плащам като теб 35-40 л смотан дизел ! Това колко е , към 80-90 лева ?? Хахахаха !! Значи мога и хотела вечерта да си платя с толкова и там да заредя и за следващия ден !!

    Коментиран от #48

  • 26 Иванов

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "ФауВе":

    Колега, гледай клипа и ще видиш как се кара на заден с това ремарке. Измислено е - французите не са толкова тъпи, колкото великия бай Ганьо си мисли. Въобще , българите , освен да се надсмиват и подиграват на всичко измислено в света, нещо друго могат ли? НЕ!

    Коментиран от #44

  • 27 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Виждащ":

    Напълно вярно , това е "удължител на пробега" с двг-генератор !!! Което ще рече още по-голяма глупост и безумие !!! Предполагам е с някой скрит спонсор от паникьосаните бензинджии и "автопроизводители" !
  • 28 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Виждащ":

    Неслучайно едната снимка е с Опел Ампера , който е също с удължител на пробега , ама в самата кола , който само дозарежда батерията , а самата кола се задвижва само от електродвигателя ! Същото го имаше по-рано и като вариант за БМВ и3 !! Също голяма глупост и без никакви шансове за в бъдеще !

    Коментиран от #29

  • 29 Не само

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Такъв тип хибрид е и Мицубиши Оутландер. ДВГ няма връзка с колелата, а само зарежда батерията като агрегат. Задвижването е само от ел. мотор.
  • 30 Факти

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Не е ново":

    За тези с минусите, ето ви фактите. Ремарке с батерия от 2015 година, там е с батерия. От Normadic Power. https://www.prnewswire.com/news-releases/nomadic-power-receives-eu-grant-of-eur-2-million-507911301.html
  • 31 френска глупост

    4 1 Отговор
    А тая тъпотия дето я тегли не може ли да рекуперира,докато я тегли електричката

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Ганьовска глупост

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "френска глупост":

    Ако е батерия може да рекуперира, ама не се ли сещаш че тогава електричката ще гори повече ток, за да може ремаркета да рекуперира. И изразходвания е повече от получения.
  • 33 Ганьовска глупост

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "френска глупост":

    А и за да зарежда, трябва да има ел. мотор който да зарежда в режим на генератор. Ако е само батерия, как?
  • 34 оня с коня

    8 0 Отговор
    Да си влачиш и Бензиностанция...е тва вече не го разбирам:)
  • 35 12345

    2 2 Отговор
    Абе направо да им закачат отзад по един дизел-генератор. Иначе са абсолютно безполезни за междуградско.
  • 36 Гост

    3 1 Отговор
    Тва съм го мислил за моя кайен ама да го права като водоноска с една помпа и мръкуч към резервоара
  • 37 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "ФауВе":

    Личи си колко са интелигентни поддръжниците на ФауВе, агресия, нападки, ниски страсти.
    На такава малка кола с малка мощност закачането на тегло от 250кг и още един чифт търкалящи се гуми означава значително увеличена консумация, особенно при факта, че имаш едни 200км пробег като ново при идеални условия.

    Коментиран от #41, #43

  • 38 Jacques Yves Moineau

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "ДА ПИТАМ":

    Ако имаш късмет
  • 39 JPower

    4 1 Отговор
    Следващата електричка, ще влачи платформа с батерия, за да мине 500 км. Пробег.... За 34 Евро, можеш да вземеш нормален автомобил от рента кар.!!! Писле казвате, че българите били глупави и прости...... Туй си е връх на тъпотията и само евроджендер може да я измисли!!!!
  • 40 V8-ка е друга "бира"

    4 1 Отговор
    За 34 Евро сипвам 33 литра бензин и си карам 300+ километра с V8-ка и не влача нищо и съм адекватен във всяка една ситуация на задминаване или изпреварварване, а елки-те да му мислят примерно на прохода Шипка 🤣
  • 41 хахахаха

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Норвежец, хайде кажи ти какво караш. Само се заяждаш с колите на другите, но нямаш доблестта да кажеш каква е твоята, бъди мъж и отговори!

    Коментиран от #42

  • 42 ха ха ха

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "хахахаха":

    хахахахаха, Норвежеца няма кола, има стар детски Москвич с педали, хахахаха
  • 43 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Кой е поддръжник на ФауВе? Не ми гледай ироничният ник. Много пъти и в много статии съм ги плюл.
  • 44 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Иванов":

    Колега, французите са го измислили, ама за идеалните условия. Една от нашите копки, тук, и паркирането ти приключва в сервиза. Дори и без копка, мацката ти пак ще прасне друга кола с това ремарке. Виждал съм момиче да не може да прецени къде свършва задницата на хечбек. За какво ли си говорим, изобщо?
  • 45 тъпотиа

    4 0 Отговор
    Това означава, че всички с категория В (99%) не могат да карат, защото ще им трябва и категория за ремарке ВЕ.
  • 46 Froid

    2 0 Отговор
    За 70 лв. Пътна помощ на СБА ще ми закара колата поне на 300 км. !
  • 47 Басри Алиев

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "ФауВе":

    Теглича на ремаркето няма да е шарнирен а твърт и ще маневрираш с малко по дълга кола...

    Коментиран от #50

  • 48 Язе

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    С покупката на миксер за 45-50хил€ ще ядеш на дедо обувките.Аз със "смотания дизел" за 10-15хил.лв ще ям и зареждам за още 80-90хил.лв което колко години е?Ще спиш в миксера за да му избиеш парите.Ще ядеш "шпеков"салам само за да имаш нещо за вкус.
  • 49 Джуган

    2 1 Отговор
    Ако влача такова ремаркенце пълно с дизел общият ми пробег ще е около 3000 км.

    Коментиран от #51

  • 50 ХХХХ

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Басри Алиев":

    Публикувано във факти.бг: Теглича на ремаркето няма да е шарнирен а твърт и ще маневрираш с малко по дълга кола...
    Ти погледна ли изобщо чертежа?
    Тия имат идеята да създадът около теглича нещо подобно на чупещата се рама на големите трактори, фадроми и др. тежки машини.
    Това със сигурност подобрява управляемоста на ремаркето, но я се опитай да излезеш от паркингите на Лидъл и Пени маркет и ще разбереш за какво става въпрос. Аз съм със кола със по-голямо междуосие към 2,9 м (дължината на колата е 4,75м) и имам проблеми. За жена в такова чудо изобщо не ми се мисли.
  • 51 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Джуган":

    По-скоро около 5000км
  • 52 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    По мое скромно мнение по мръсно "животно" от тъй- наречения "електроавтомобил" НЯМА. Опитах се да правя някакви пресмятания. И най-лошия дизелак е /според мен/ по,чист от всеки един електричест. За производството му са заложени само и единствено политически интриги, интереси и казано на "майчин " - уйдурми- Сега пък сладките френци измислили ремарке. Убеден съм, че на ремаркето отзад трябва да има още едно по-голямо ремарке - да носи акумулаторите, които не стават за нищо !!
  • 53 Нищо ново

    2 0 Отговор
    едно време дилижансите са сменяли конете, а сегашните зарядни станции тогава са били коневръзи в мизерни ранчоси
  • 54 Тео

    0 0 Отговор
    Когато се появиха първите мобилни телефони с батерии в куфар се смеехме... сега всеки носи смарт телефон с издържащи поне ден батерии.
    Въпрос на време и технологии е батериите и пробвга на електрокарите да бъде увеличен до комфортен за потребителя.
  • 55 и група от модули

    0 0 Отговор
    Модулните решения винаги са по-практични.