Бензиновото гориво А 95 е най-масово използваното, както у нас, така и в Европа. Качеството на бензина обаче на Запад и у нас не е едно и също и това може да се усети по работата на двигателя с бензин от различни страни. Октановото число обаче не е свързано с качеството на горивото.
Факт
В съвременната история на автомобилите продължава да има объркване с октановото число на бензина. Типичен пример е, когато различни автомобилни марки, използващи обаче един и същ двигател с едни и същи настройки, изискват използването на горива с различно октаново число.
Мит
Съществува мнение, че октановото число съответства на качеството на бензина. Това всъщност не е така. Просто различните бензини са проектирани за различни двигатели. И един Golf "двойка", например изобщо няма да върви по-бързо, дори ако му сипете 100-октанов бензин.
Горивото А 91 у нас и А 92 в Европа отдавна изчезна от европейските и от родните бензиностанции не защото беше нещо лошо: просто съвременните двигатели се отличават с по-голямо налягане в края на компресионния ход и следователно изискват гориво с повишено съпротивление срещу детонация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нямя да се лъжем я
Коментиран от #27
11:33 27.02.2020
2 Иво
Коментиран от #7, #58
11:47 27.02.2020
3 МП4
Коментиран от #8, #47, #49, #50, #57, #87
11:55 27.02.2020
4 МП4
11:56 27.02.2020
5 МП4
11:58 27.02.2020
6 Радостин
Аз съм завършил висше за ДВГ и зная че колкото е по високо октановото число, толко повече бензина се съпротивлява към самовъзпламеняване.
А самовъзпламеняването се получава когато нагар или някой по остър детайл в горивната камера (острите детайли са концентратори на температура) бъде нажижен до такава степен че бензина се самовъзпламени в неподходящият такт.
И се получава едно почукване а ако профължи дълго е на ремонт.
Само че това може да се случи и при карбураторен мотор а там гориво въздушната смес далеч не влиза под суупер голямото налягане...
Да, по съвременните мотори със директно впръскване впръскват като дизели в такта сгъстяване.
Но надали заради това са изменили бенините.
Коментиран от #14, #19, #34, #37, #51, #74, #75
12:14 27.02.2020
7 Не може да бъде
До коментар #2 от "Иво":
Явно си с екстрите, които изключват цилиндрите за екология. За това ти намаля мощността.Коментиран от #12
12:26 27.02.2020
8 Зле
До коментар #3 от "МП4":
И после няма само духаш на проверката ами и пърдиш, че да ти замерат вредните емисии у БГ-то.Коментиран от #10
12:35 27.02.2020
9 Миризлив пор
Коментиран от #32
12:38 27.02.2020
10 МП4
До коментар #8 от "Зле":
Яж ми кафявия чипс приматКоментиран от #29
12:38 27.02.2020
11 БОЕЦ
Коментиран от #89
12:54 27.02.2020
12 Бъркаш
До коментар #7 от "Не може да бъде":
Колата е 14 годишна Тойота Корола 1.6 но с Италианския бензин работи чудесно.13:06 27.02.2020
13 Чук
14:21 27.02.2020
14 Ъхъм
До коментар #6 от "Радостин":
Кажи, че си инженер, и си завършил ,,Каблешков,, кво е това ,,висше за ДВГ,, па ти !?14:34 27.02.2020
15 Хахахаха
14:38 27.02.2020
16 Към 9
15:29 27.02.2020
17 К.К.
Коментиран от #42
15:42 27.02.2020
18 гост
Коментиран от #26, #90
17:59 27.02.2020
19 висок
До коментар #6 от "Радостин":
Радостине лъжеш че си завършил ДВГ!!!! Не може да си ходил на даскало и да не знаеш елементарни неща. Според оборотите искрата е от 12 до 50 градуса преди ГМТ!!! Детонацията е бързо, взривно, детонационно запалване на сместа с фронт на горене 1500 м/сек! Това е чукането. Остри сажди не палят сместа! Аман от неграмотници.Коментиран от #22, #23, #79
18:09 27.02.2020
20 незнайко
Коментиран от #80
18:19 27.02.2020
21 dido
Коментиран от #65
18:46 27.02.2020
22 Pokoloko
До коментар #19 от "висок":
и пише нажижен, пиши се нажежен, правописа му куцаКоментиран от #81
18:52 27.02.2020
23 Pokoloko
До коментар #19 от "висок":
и пише *нажижен*, пише се *нажежен*, правописа му куца18:53 27.02.2020
24 FucK Religion
20:12 27.02.2020
25 Дизел
20:23 27.02.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 гнида
До коментар #1 от "Нямя да се лъжем я":
Не бе , бат тиква ги защитава 10 години незнайно защо ! Дори не знам дали са руси или евреи ! Ама ти вярвай , ако си искаш!20:36 27.02.2020
28 MECHANIKER
Коментиран от #41
20:39 27.02.2020
29 Много поздрави
До коментар #10 от "МП4":
Мислех да не ти пиша, но прочетох писанията ти и... Ами, това май всеки го знае и дори в статията е казано и за детонациите, и за качеството на бензините, и т.н. При това положение да наричаш някого "примат" е, меко казано, нелепо! Оставям настрана компетентността и умствения товар на коментирал с Номер 8, той пък е извън класацията...20:48 27.02.2020
30 Почерпи, че не подкачва
20:52 27.02.2020
31 ТМВ
И тук с бензина в България си върви едно и също!!!!
Наливам където ми падне,тя и така е на почти 270 Хил. км. какво да я жаля!
20:55 27.02.2020
32 барета
До коментар #9 от "Миризлив пор":
Абсолютно си прав, братле !В Плевен има едно предприятие ние го наричаме 'малката плама' или цпс. Та там от години се произвежда разредител, такъв лиценз имат, но неясно защо пред него често чакат бензиновози, даже с логото на различни вериги бензиностанции!Коментиран от #48
20:58 27.02.2020
33 Георги
21:21 27.02.2020
34 Японеца
До коментар #6 от "Радостин":
Многгоооо си спреш с технологиите! Не къде към 1980г. Завършилия два!21:23 27.02.2020
35 TyЪтрг
21:31 27.02.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Божееееее
До коментар #6 от "Радостин":
С колко викаш си взе дипломата за вишуту по ДВГ?21:59 27.02.2020
38 Гост
22:17 27.02.2020
39 Алфа Вълкът
Коментиран от #40
22:39 27.02.2020
40 AAA
До коментар #39 от "Алфа Вълкът":
В САЩ октановото число се определя по различен метод в сравнение с Европа. А92 в САЩ съответства приблизително на А98 в Европа.22:55 27.02.2020
41 ввв
До коментар #28 от "MECHANIKER":
Някой да те кара да зареждаш от Марешки?Зареждай от бокЛукойл и си свиркай.23:17 27.02.2020
42 gгг
До коментар #17 от "К.К.":
На golf2 gti 84 година на капачката на резервоара пише октан минимум 98.01:04 28.02.2020
43 vasik atanasova
карайте със 100 октана голфа и да видим дали няма да върви по бързо
истината е че в 100 октановия бензин има добавки или присадки
01:39 28.02.2020
44 Karcho
02:20 28.02.2020
45 Rumen
02:45 28.02.2020
46 гощо
Коментиран от #52
07:42 28.02.2020
47 Иво
До коментар #3 от "МП4":
Не е чак толкова драстична разликата. Има повишение на звука при бг нафтата, но чак да очерни ауспуха за 20 минути е измислица от бакшиша. Карам из цяла Европа. В България не зареждам на малките и евтини бензиностанции. Сърбия пропускам зареждане задължително. И като сипя в Австрия, колата утихва осезателно. Пробвал съм с различни коли на под 8 години и е все същото.Коментиран от #54
08:00 28.02.2020
48 Снимайте ги тези
До коментар #32 от "барета":
Интересно...снимайте ги тези които зареждат и ги пуснете в нета. Със сигурност не е предвидено в закона и от производителя да се кара на разредител...ебати жалките типове.Коментиран от #53
08:12 28.02.2020
49 Неграмотник
До коментар #3 от "МП4":
Нищо не ти е ясно08:18 28.02.2020
50 ann
До коментар #3 от "МП4":
Не се изказвай по теми, които са ти крайно непонятни! Нямаш никаква представа от бензини и октаново число.Всичко написано е абсолютна глупост.Нямаш и представа какво е топлотворна способност и антидетоноационни свойства.Заеми се с някаква по-аграрна дейност,ако ти приляга повече.Коментарите ти дразнят с вопиющото невежество!08:37 28.02.2020
51 АLFA Q 4
До коментар #6 от "Радостин":
НЕ Е ТРЯБВАЛО ДА ТЕ ПУСКАТ. НИЩО НЕ СИ НАУЧИЛ. В СТАТИЯТА ИМАТ ПРЕД ВИД. СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ. КОЕТО Е МНОГО РАЗЛИЧНО ОТ НАЛЯГАНЕТО НА ГОРИВОТО. А СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ, НЕ Е КОМПРЕСИЯ08:39 28.02.2020
52 АLFA Q 4
До коментар #46 от "гощо":
СВЕТЕШЕ МИ ИНСПЕКЦИЯТА НА ДВИГАТЕЛЯ, ЗАРАДИ ПОВРЕДЕН РЕГУЛАТОР ЗА НАЛЯГАНЕТО НА ГОРИВОТО. СЛЕД ОКОЛО 300,КИЛОМЕТРА,КАРАНЕ В ГЪРЦИЯ С ТЯХНАТА НАФТА, ИНСПЕКЦИЯТА САМА УГАСНА И АЛФЕТКАТА СЕ ПРОМЕНИКоментиран от #82
08:47 28.02.2020
53 Миризлив пор
До коментар #48 от "Снимайте ги тези":
Е, какво да ги снимаш? Пише си в закона кои въглеводороди ако се ползват за горива се облагат с акциз и ако се ползват за бои и лакове не се облагат. Това че някой е докарал "нещо" нормално да е във фирмена опаковка. Толкова изнагляха, че даже започнаха да прилагат и същата схема в Гърция ама там не спят и ги хванаха. Кога заредиш такова "гориво" и започват проблемите с ниска мощност, светене на чека за лошо газообразуване като отидеш в сервиз "EGR е за чистене" и ти вземат "едни пари... а бе... Ако караш кола от "старата школа" разбирай Лада или Москвич при изкачване на наклон при загрял двигател и ниски обороти се чува от време на време как "чука аванса".08:54 28.02.2020
54 Komapak
До коментар #47 от "Иво":
Зареждам на омв в Сърбия. Абсолютно никакви проблеми.08:56 28.02.2020
55 инж химик
09:06 28.02.2020
56 PRIZRAK
09:24 28.02.2020
57 Бачо Киро
До коментар #3 от "МП4":
Грешка си пич. Ако колата ти няма knock sensor и съответните мапове в компютъра, не само ако не е голф 2, ми и голф 15 да е, не 250 ми 2500 коня, все тая. Няма общо с конете, а с това дали твоят мотор има сензор и компютър, който да разпознава какво му наливаш. Ако не разпознава дали е 95 или 100 как точно смяташ, че колата ще направи магия и ще оползотвори налятото? Качеството на горивото е друга тема, у нас си знаем какво е... Ако налееш 95 на Порше 918 примерно, което е настроено за 100, ще видиш разлика, но ако налееш 100 на твоята, ако ще да е 250-300 коня, ако няма настройки, файдата е същата. Само главата ти си мисли, че има разлика в мощността, нарича се плацебо ефект.Коментиран от #59
10:05 28.02.2020
58 до Иво
До коментар #2 от "Иво":
Еми така е колега - това е руското качество !Коментиран от #67
10:34 28.02.2020
59 Коmapak
До коментар #57 от "Бачо Киро":
С по-висок октан харчи по-малко. Проверил съм го. А че не върви повече си прав.Коментиран от #68
10:40 28.02.2020
60 ехеей
Фолкцваген ко чакат, к'ва Турция, к'ва Румъния!?
Коментиран от #64
10:49 28.02.2020
61 Кафява чума
10:54 28.02.2020
62 Кафява чума
11:04 28.02.2020
63 111
11:10 28.02.2020
64 инж химик
До коментар #60 от "ехеей":
Има много инженери в България.. но работим други работи, защото не е оферта да си отговорен за толкова сериозни неща, а да получаваш заплата като в Лидъл, да редиш кренвирши и кашкавали по стелажите.Коментиран от #66
11:15 28.02.2020
65 инж химик
До коментар #21 от "dido":
Точно така братле, аз съм сигурен, че от рафинерията излиза качествено гориво, но по цялата мрежа се случват всякакви кретении и докато стигне до твоя резервоар, не се знае през колко шитни е минало горивото.11:20 28.02.2020
66 ехейй
До коментар #64 от "инж химик":
Напълно съм съгласен, респект към ИНЖЕНЕРИТЕ, имах предвид драскащите тук инДЖинери по всичко, като този, дето като не си карал колата и БЕНЗИНЪТ му СТАВАЛ НА МАЗУТ в резервоара. Ти да видиш!!!Коментиран от #70, #72
12:14 28.02.2020
67 Ццццццц
До коментар #58 от "до Иво":
Кво руско качество в БГ няма руски горива. Лукойл е US фирмаКоментиран от #69
12:49 28.02.2020
68 висок
До коментар #59 от "Коmapak":
Поредния неграмотник! Октановото число няма нищо общо с калоричноста на горивото! Знаеш ли кое какво е? Туй 100 октана в БГ си е чист етер, МТБЕ и алкохолни вериги.... Нямаш детонации, но разхода скача с повече от литър. Тествал съм горивата на ЕКО....13:57 28.02.2020
69 Anadolu Manafesi
До коментар #67 от "Ццццццц":
Не проблема в качеството , а в суровината . Нашата рафинерия е проектирана и построена да преработва руските сортове петрол и внасяме петрол само от там , което си върви със съответните негативи . Като добавиш и етанола и другите примеси , които неизбежно се появяват по пътя до резервоара се получава това с което караме .13:59 28.02.2020
70 висок
До коментар #66 от "ехейй":
Ся, има нещо вярно. Бензина не става на мазут, а става на масло!!! Днешните бензини в БГ са крекитг продукти, които във времето се "омасляват", това е точния термин. Помисли, 70-те, 80-ти държавен резерв държеше бензина в отделни резервоари по 5 г и тогава го сменяше. Сега го държи по 3 месеца!!!14:00 28.02.2020
71 пепи
14:29 28.02.2020
72 Кафява чума
До коментар #66 от "ехейй":
Не съм инженер, а просто колата ми не харесва преседял нискооктанов, ама трябва да ти го обяснявам бавно и с картинки...16:10 28.02.2020
73 Коко
16:40 28.02.2020
74 Минчо Минев
До коментар #6 от "Радостин":
И аз съм завършил ДВГ октана намалява скоростта на горене на бензина без октана примерно гори с около 28 000 м/сек а с октана около 20 000м/сек по мека работа на двиг. Избягва ударно изгаряне...... Е моето образование не е висше :)Коментиран от #77, #83, #84
16:45 28.02.2020
75 Минчо Минев
До коментар #6 от "Радостин":
И аз съм завършил ДВГ октана намалява скоростта на горене на бензина без октана примерно гори с около 28 000 м/сек а с октана около 20 000м/сек по мека работа на двиг. Избягва ударно изгаряне...... Е моето образование не е висше :)Коментиран от #76
16:45 28.02.2020
76 Електрошок
До коментар #75 от "Минчо Минев":
Освен че и аз съм завършил ДВГ,в казармата бях и сапьор,та скоростите на изгаряне и на бензин и на тротил и тен,тетрил и хексоген са ми ясни!Човече,тези числа,които си написал превъзхождат скороста на тротила!!!Коментиран от #78
18:59 28.02.2020
77 висок
До коментар #74 от "Минчо Минев":
Я пак прочети какво си написал за скорости на горене като м/сек??? Ти наред ли си?19:04 28.02.2020
78 висок
До коментар #76 от "Електрошок":
++++ Определено разбираш от темата. жив и здрав бъди!19:06 28.02.2020
79 Гост
До коментар #19 от "висок":
Нагарът е фактор за детонация.20:53 28.02.2020
80 Гост
До коментар #20 от "незнайко":
Всичко в статията е вярно като от учебник.20:54 28.02.2020
81 Гост
До коментар #22 от "Pokoloko":
ПишЕ, а не "пишИ". И ти не блестиш с правопис. Тръгнал на другите да се смее.20:56 28.02.2020
82 Гост
До коментар #52 от "АLFA Q 4":
То от алфата. Много са капризни.21:03 28.02.2020
83 Гост
До коментар #74 от "Минчо Минев":
Посмали ги малко тия скорости на горене че язък и за средното.21:09 28.02.2020
84 Гост
До коментар #74 от "Минчо Минев":
Слабо си се учил. Октана е устойчивост на детонация. Не влияе на скоростта на горене21:11 28.02.2020
85 Невъзвръщенец
23:36 28.02.2020
86 Електрошок
01:28 29.02.2020
87 олеееееееее
До коментар #3 от "МП4":
Глупости. 100 октановия бил по-чист. Нищо такова. 100 октановия издържа по-голямо свиване,преди да се самозапали. От там се ползва в коли с по-голяма степен на компресия- обикновено тва са по-спортни и съзтезателни двигатели. Ако сипеш 100 октана ,на кола с ниска степен на компресия- нищо не печелиш-само си даваш парите.09:56 02.03.2020
88 Лъчезар
18:27 21.05.2020
89 Лъчезар
До коментар #11 от "БОЕЦ":
Ако някой може дами каже откъде се сипва а92, да отида да сипя малко бензин на Москвича, че не върви добре с а9518:29 21.05.2020
90 Уффф
До коментар #18 от "гост":
Американците карат гориво със същото октаново число като нашото, но имат различeн октанов рейтинг. Ако ние използваме RON в Америка използват AKI.17:27 22.08.2020
91 Извънземният
17:47 04.10.2020