Last news in Fakti

27 Февруари, 2020 11:29 41 899 91

Един мит и един факт за бензин А 95

  • бензин-
  • а95
Един мит и един факт за бензин А 95 - 1
Снимка: Shutterstock

Бензиновото гориво А 95 е най-масово използваното, както у нас, така и в Европа. Качеството на бензина обаче на Запад и у нас не е едно и също и това може да се усети по работата на двигателя с бензин от различни страни. Октановото число обаче не е свързано с качеството на горивото.

Факт
В съвременната история на автомобилите продължава да има объркване с октановото число на бензина. Типичен пример е, когато различни автомобилни марки, използващи обаче един и същ двигател с едни и същи настройки, изискват използването на горива с различно октаново число.

Мит
Съществува мнение, че октановото число съответства на качеството на бензина. Това всъщност не е така. Просто различните бензини са проектирани за различни двигатели. И един Golf "двойка", например изобщо няма да върви по-бързо, дори ако му сипете 100-октанов бензин.

Горивото А 91 у нас и А 92 в Европа отдавна изчезна от европейските и от родните бензиностанции не защото беше нещо лошо: просто съвременните двигатели се отличават с по-голямо налягане в края на компресионния ход и следователно изискват гориво с повишено съпротивление срещу детонация.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нямя да се лъжем я

    112 93 Отговор
    А бе всичко идващо от Руска рафинерия е качествено

    Коментиран от #27

  • 2 Иво

    149 13 Отговор
    Карал съм един автомобил тук и в Италия.Когато зареждам тук понякога сякаш на моменти колата угасва и мощността се губи осезаемо.

    Коментиран от #7, #58

  • 3 МП4

    156 33 Отговор
    100 октановия бензин е направен с цел по-добро изгаряне, нагнетяването, производителността е по-добра при обгаряне , съответно по-голяма мощност....Но както е написано в статията един голф 2ка 70 коня, няма да му се отрази, но един автомобил с турбина 250 коня , примерно ще има резултат...100 октановия бензин е по-чист от обикновенния, доброто изгаряне, предотвратява дестинациите в двигателя...Сега момента е , колко е 100 октана в България или просто натъпкан с добавки, които по-един или друг начин помагат и вредят на мотора. Отделно резервоарите на БГ бензиностанциите не се знае колко са чисти, кога са подменяни и веобше факторите са доста...Разлика ще усетите , ако карате автомобил на 5 год. не по-малко от 150 коня , да го заредите на ОМВ в Германия с 100 октана и като се приберете, да заредите 95 от Лукойл...Само за протокола , един бакшиш ми разправя как сина му кара дизелов автомобил, сипва нафта в Германия идва до тук , ауспусите му били бели, чисти, сипал тук на Лукойл за 20 мин, катран черни...Правете сметка с какво караме , бензин, дизел се ошав

    Коментиран от #8, #47, #49, #50, #57, #87

  • 4 МП4

    38 8 Отговор
    "Предотвратява Дестинациите"
  • 5 МП4

    37 2 Отговор
    "Детонации", пълен та*к гоогле :)
  • 6 Радостин

    19 21 Отговор
    Чакай ся... я да мислим логично
    Аз съм завършил висше за ДВГ и зная че колкото е по високо октановото число, толко повече бензина се съпротивлява към самовъзпламеняване.
    А самовъзпламеняването се получава когато нагар или някой по остър детайл в горивната камера (острите детайли са концентратори на температура) бъде нажижен до такава степен че бензина се самовъзпламени в неподходящият такт.
    И се получава едно почукване а ако профължи дълго е на ремонт.
    Само че това може да се случи и при карбураторен мотор а там гориво въздушната смес далеч не влиза под суупер голямото налягане...
    Да, по съвременните мотори със директно впръскване впръскват като дизели в такта сгъстяване.
    Но надали заради това са изменили бенините.

    Коментиран от #14, #19, #34, #37, #51, #74, #75

  • 7 Не може да бъде

    16 5 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Явно си с екстрите, които изключват цилиндрите за екология. За това ти намаля мощността.

    Коментиран от #12

  • 8 Зле

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "МП4":

    И после няма само духаш на проверката ами и пърдиш, че да ти замерат вредните емисии у БГ-то.

    Коментиран от #10

  • 9 Миризлив пор

    50 5 Отговор
    Ако трябва да сме честни тук има особеност националната данъчна политика. Горивата се облагат със акциз над лев на литър. Обаче ако е за разредител не се облага с акциз. Та заради пуста печалба много често бензиностанциите зареждат нещо което не е бензин а разредител със съмнително октаново число.

    Коментиран от #32

  • 10 МП4

    12 11 Отговор

    До коментар #8 от "Зле":

    Яж ми кафявия чипс примат

    Коментиран от #29

  • 11 БОЕЦ

    38 2 Отговор
    Ние в България още си зареждаме А 92 от бензиностанциите...

    Коментиран от #89

  • 12 Бъркаш

    12 9 Отговор

    До коментар #7 от "Не може да бъде":

    Колата е 14 годишна Тойота Корола 1.6 но с Италианския бензин работи чудесно.
  • 13 Чук

    15 4 Отговор
    Не бе, не е по-качествен бензина с по голям октан, то затова е и по- евтин ))) ха ха ха
  • 14 Ъхъм

    22 5 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    Кажи, че си инженер, и си завършил ,,Каблешков,, кво е това ,,висше за ДВГ,, па ти !?
  • 15 Хахахаха

    39 2 Отговор
    Норвежец, знаем че в Норвегия караш тесла, но кажи какво караш докато си в пазарджишкото село.
  • 16 Към 9

    33 4 Отговор
    Точно смес от застояло в резерва гориво, и разтворено в разредител вретенно масло. Затова ауспусите са черни, колите, на бензин, миришат на отработено масло, независимо, дали са "издухани" или не са. Които са с ЕГР и катализатори, изревават, в един момент и си ги махат. За ЕКО норми не става дума изобщо.
  • 17 К.К.

    25 12 Отговор
    На един голф2 като заредиш 98 октана усещаш веднага разликата, все едно, че си с друга кола.

    Коментиран от #42

  • 18 гост

    7 19 Отговор
    А защо в САЩ си карат на 90 и 92 още? Защото колкото по-висок октан, толкова по-скъпа и модерна рафинерия ти трябва. Затова и например при тях дизела не е толкова много разпространен, защото е с високо съдуржание на сяра, не е модерно рафинирано. Американците искат да им е евтино, затова струва под левче за литър. Стара кола не може да мени центровката на запалването, новите могат и при тях не е проблем толкова, защото може да се напасне, докато старата ще препуква при нисък октан, защото ще детонира по-рано от центрованото.

    Коментиран от #26, #90

  • 19 висок

    37 4 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    Радостине лъжеш че си завършил ДВГ!!!! Не може да си ходил на даскало и да не знаеш елементарни неща. Според оборотите искрата е от 12 до 50 градуса преди ГМТ!!! Детонацията е бързо, взривно, детонационно запалване на сместа с фронт на горене 1500 м/сек! Това е чукането. Остри сажди не палят сместа! Аман от неграмотници.

    Коментиран от #22, #23, #79

  • 20 незнайко

    32 3 Отговор
    Много пошла статия, даже и невярна. Вярно е само за разликата в качеството в БЪЛГАРИЯ и навън .

    Коментиран от #80

  • 21 dido

    17 5 Отговор
    Imam nabludeniq ot 1970 g varhy gorivoto.V Balgariq to e s lo6o ka4estvo po tradicq.Nqma kontrol po liniqta Rafineriq-kraen potrebitel,Nqma i mobilni laboratorii za kontrol.Sa6oto vagi i za maslata i antifriza.Rezyltata e pove4e remonti i malak probeg. I vsi4ko e ot lipsa na kontrol.

    Коментиран от #65

  • 22 Pokoloko

    13 2 Отговор

    До коментар #19 от "висок":

    и пише нажижен, пиши се нажежен, правописа му куца

    Коментиран от #81

  • 23 Pokoloko

    8 0 Отговор

    До коментар #19 от "висок":

    и пише *нажижен*, пише се *нажежен*, правописа му куца
  • 24 FucK Religion

    5 3 Отговор
    Da se zapishe v talona na kolata kakav benzin se sipva. 😂 😂 😂 😂
  • 25 Дизел

    8 3 Отговор
    При нафтата,разликата в качеството може да бъде :от небето до земята.Най -качествената с ,която съм карал ,беше от някаква колонка в Словения инсталирана без покрив на отдалечен Тирпаркинг.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 гнида

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Нямя да се лъжем я":

    Не бе , бат тиква ги защитава 10 години незнайно защо ! Дори не знам дали са руси или евреи ! Ама ти вярвай , ако си искаш!
  • 28 MECHANIKER

    16 14 Отговор
    Горивата в България по стандарт трябва да както всички в Европа, но измамници като Марешки освен, че унищожават двигателите, унищожават и въздуха който дишаме

    Коментиран от #41

  • 29 Много поздрави

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "МП4":

    Мислех да не ти пиша, но прочетох писанията ти и... Ами, това май всеки го знае и дори в статията е казано и за детонациите, и за качеството на бензините, и т.н. При това положение да наричаш някого "примат" е, меко казано, нелепо! Оставям настрана компетентността и умствения товар на коментирал с Номер 8, той пък е извън класацията...
  • 30 Почерпи, че не подкачва

    8 1 Отговор
    Минах на 86, 79 свърши ..икономично ми е таксето
  • 31 ТМВ

    8 9 Отговор
    Хич не съм съгласен,имам две коли от една и съща марка, втората я докарах сам от Германия!
    И тук с бензина в България си върви едно и също!!!!
    Наливам където ми падне,тя и така е на почти 270 Хил. км. какво да я жаля!
  • 32 барета

    24 3 Отговор

    До коментар #9 от "Миризлив пор":

    Абсолютно си прав, братле !В Плевен има едно предприятие ние го наричаме 'малката плама' или цпс. Та там от години се произвежда разредител, такъв лиценз имат, но неясно защо пред него често чакат бензиновози, даже с логото на различни вериги бензиностанции!

    Коментиран от #48

  • 33 Георги

    4 2 Отговор
    И какво точно искаха да кажат с тези две изречения - нищо не разбрах.
  • 34 Японеца

    2 8 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    Многгоооо си спреш с технологиите! Не къде към 1980г. Завършилия два!
  • 35 TyЪтрг

    14 2 Отговор
    Тука човека дето сипа на Ендженера го обясни. Казва се октаново число и измерва устойчивостта срещу детонационно горене, в % от устойчивостта на Октана. Няма нищо общо нито с качеството на бензина нито с ...калоричността му да речем. Друг е въпросът, че бензина 95 Октана на бензиностанцията МОЖЕ БИ се различава от 100 октановия не САМО по октаново число
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Божееееее

    12 5 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    С колко викаш си взе дипломата за вишуту по ДВГ?
  • 38 Гост

    16 4 Отговор
    Абе що се чудите за бензина. То в нефтохима ако им видите сайта има а95 и а95 за износ. Очевадно е и ачик са си го написали рашките че има за износ и за тук да трошим колите и да галтат повече
  • 39 Алфа Вълкът

    0 9 Отговор
    Гледах някакъв наш тираджия в САЩ и там зареждаше с А83, А87 някакви такива дето не съм ги чувал. А92 беше скъпарския, а А95, А98, А100 сигурно имало ама трябва да търсиш повече.

    Коментиран от #40

  • 40 AAA

    19 2 Отговор

    До коментар #39 от "Алфа Вълкът":

    В САЩ октановото число се определя по различен метод в сравнение с Европа. А92 в САЩ съответства приблизително на А98 в Европа.
  • 41 ввв

    25 4 Отговор

    До коментар #28 от "MECHANIKER":

    Някой да те кара да зареждаш от Марешки?Зареждай от бокЛукойл и си свиркай.
  • 42 gгг

    8 1 Отговор

    До коментар #17 от "К.К.":

    На golf2 gti 84 година на капачката на резервоара пише октан минимум 98.
  • 43 vasik atanasova

    7 4 Отговор
    това не е вярно
    карайте със 100 октана голфа и да видим дали няма да върви по бързо
    истината е че в 100 октановия бензин има добавки или присадки
  • 44 Karcho

    3 0 Отговор
    Няма 91.92Н а върви и виш в Австрия и пак ела даси по приказваме.
  • 45 Rumen

    24 0 Отговор
    Коя стока е качественна в България по бензиностанциите се продават само бози зареждам на кпп калотина минавам 650км. Зареждам после в Словения изминавам 900км. с един и същ автомобил.Всичко в България е далавери и измами живея в Испания познайте кога ще се върна да живея в милата ни родина без да ползвате жокер.
  • 46 гощо

    19 1 Отговор
    В една Гърция когато заредя и колата излита! Какво има да говорим,тук си е боклук! Ще ни мерят газовете пфффф...ми то с тия горива и чисто нова да е пак ще дава лош показател!

    Коментиран от #52

  • 47 Иво

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "МП4":

    Не е чак толкова драстична разликата. Има повишение на звука при бг нафтата, но чак да очерни ауспуха за 20 минути е измислица от бакшиша. Карам из цяла Европа. В България не зареждам на малките и евтини бензиностанции. Сърбия пропускам зареждане задължително. И като сипя в Австрия, колата утихва осезателно. Пробвал съм с различни коли на под 8 години и е все същото.

    Коментиран от #54

  • 48 Снимайте ги тези

    12 0 Отговор

    До коментар #32 от "барета":

    Интересно...снимайте ги тези които зареждат и ги пуснете в нета. Със сигурност не е предвидено в закона и от производителя да се кара на разредител...ебати жалките типове.

    Коментиран от #53

  • 49 Неграмотник

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "МП4":

    Нищо не ти е ясно
  • 50 ann

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "МП4":

    Не се изказвай по теми, които са ти крайно непонятни! Нямаш никаква представа от бензини и октаново число.Всичко написано е абсолютна глупост.Нямаш и представа какво е топлотворна способност и антидетоноационни свойства.Заеми се с някаква по-аграрна дейност,ако ти приляга повече.Коментарите ти дразнят с вопиющото невежество!
  • 51 АLFA Q 4

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    НЕ Е ТРЯБВАЛО ДА ТЕ ПУСКАТ. НИЩО НЕ СИ НАУЧИЛ. В СТАТИЯТА ИМАТ ПРЕД ВИД. СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ. КОЕТО Е МНОГО РАЗЛИЧНО ОТ НАЛЯГАНЕТО НА ГОРИВОТО. А СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ, НЕ Е КОМПРЕСИЯ
  • 52 АLFA Q 4

    7 0 Отговор

    До коментар #46 от "гощо":

    СВЕТЕШЕ МИ ИНСПЕКЦИЯТА НА ДВИГАТЕЛЯ, ЗАРАДИ ПОВРЕДЕН РЕГУЛАТОР ЗА НАЛЯГАНЕТО НА ГОРИВОТО. СЛЕД ОКОЛО 300,КИЛОМЕТРА,КАРАНЕ В ГЪРЦИЯ С ТЯХНАТА НАФТА, ИНСПЕКЦИЯТА САМА УГАСНА И АЛФЕТКАТА СЕ ПРОМЕНИ

    Коментиран от #82

  • 53 Миризлив пор

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "Снимайте ги тези":

    Е, какво да ги снимаш? Пише си в закона кои въглеводороди ако се ползват за горива се облагат с акциз и ако се ползват за бои и лакове не се облагат. Това че някой е докарал "нещо" нормално да е във фирмена опаковка. Толкова изнагляха, че даже започнаха да прилагат и същата схема в Гърция ама там не спят и ги хванаха. Кога заредиш такова "гориво" и започват проблемите с ниска мощност, светене на чека за лошо газообразуване като отидеш в сервиз "EGR е за чистене" и ти вземат "едни пари... а бе... Ако караш кола от "старата школа" разбирай Лада или Москвич при изкачване на наклон при загрял двигател и ниски обороти се чува от време на време как "чука аванса".
  • 54 Komapak

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Иво":

    Зареждам на омв в Сърбия. Абсолютно никакви проблеми.
  • 55 инж химик

    6 0 Отговор
    Аз съм учил нефтохимия и мога да напиша доста неща по темата, но... Горивата имат много параметри които трябва да покриват, много компоненти, много и различни по вид качества, много, много...
  • 56 PRIZRAK

    1 4 Отговор
    Glupava statia.
  • 57 Бачо Киро

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "МП4":

    Грешка си пич. Ако колата ти няма knock sensor и съответните мапове в компютъра, не само ако не е голф 2, ми и голф 15 да е, не 250 ми 2500 коня, все тая. Няма общо с конете, а с това дали твоят мотор има сензор и компютър, който да разпознава какво му наливаш. Ако не разпознава дали е 95 или 100 как точно смяташ, че колата ще направи магия и ще оползотвори налятото? Качеството на горивото е друга тема, у нас си знаем какво е... Ако налееш 95 на Порше 918 примерно, което е настроено за 100, ще видиш разлика, но ако налееш 100 на твоята, ако ще да е 250-300 коня, ако няма настройки, файдата е същата. Само главата ти си мисли, че има разлика в мощността, нарича се плацебо ефект.

    Коментиран от #59

  • 58 до Иво

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Еми така е колега - това е руското качество !

    Коментиран от #67

  • 59 Коmapak

    2 3 Отговор

    До коментар #57 от "Бачо Киро":

    С по-висок октан харчи по-малко. Проверил съм го. А че не върви повече си прав.

    Коментиран от #68

  • 60 ехеей

    15 0 Отговор
    Нямало инджинери в България, я глей тук к'во става - капацитети!!!
    Фолкцваген ко чакат, к'ва Турция, к'ва Румъния!?

    Коментиран от #64

  • 61 Кафява чума

    5 0 Отговор
    Ментето си е менте независимо от октана, бяха хванали боклук бензин 100 + октана на известна верига, гаранция няма за качеството според октановото число. В Топ гиър тестваха различни коли и бензини и разлика имаше само 1-2 процента в мощността и то на спортно Субару Импреса от 300 коня, за трошките дето караме.....трябва молитва, а не супер бензин.
  • 62 Кафява чума

    2 1 Отговор
    Но на моята трошка с 95 като стои два месеца дави и пали на два цилиндъра, а като сложих 99 и пали веднага. За това слагам 99 като е паркирана и не я карам често, явно слабия октан пада в качеството си, става на смола или мазут...
  • 63 111

    3 0 Отговор
    В Италия на един му издуха мотора yam. R6 на веригата ip имало нафта в бензина и други се оплакват от тази верига бенз.
  • 64 инж химик

    12 0 Отговор

    До коментар #60 от "ехеей":

    Има много инженери в България.. но работим други работи, защото не е оферта да си отговорен за толкова сериозни неща, а да получаваш заплата като в Лидъл, да редиш кренвирши и кашкавали по стелажите.

    Коментиран от #66

  • 65 инж химик

    10 2 Отговор

    До коментар #21 от "dido":

    Точно така братле, аз съм сигурен, че от рафинерията излиза качествено гориво, но по цялата мрежа се случват всякакви кретении и докато стигне до твоя резервоар, не се знае през колко шитни е минало горивото.
  • 66 ехейй

    3 2 Отговор

    До коментар #64 от "инж химик":

    Напълно съм съгласен, респект към ИНЖЕНЕРИТЕ, имах предвид драскащите тук инДЖинери по всичко, като този, дето като не си карал колата и БЕНЗИНЪТ му СТАВАЛ НА МАЗУТ в резервоара. Ти да видиш!!!

    Коментиран от #70, #72

  • 67 Ццццццц

    2 8 Отговор

    До коментар #58 от "до Иво":

    Кво руско качество в БГ няма руски горива. Лукойл е US фирма

    Коментиран от #69

  • 68 висок

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Коmapak":

    Поредния неграмотник! Октановото число няма нищо общо с калоричноста на горивото! Знаеш ли кое какво е? Туй 100 октана в БГ си е чист етер, МТБЕ и алкохолни вериги.... Нямаш детонации, но разхода скача с повече от литър. Тествал съм горивата на ЕКО....
  • 69 Anadolu Manafesi

    3 1 Отговор

    До коментар #67 от "Ццццццц":

    Не проблема в качеството , а в суровината . Нашата рафинерия е проектирана и построена да преработва руските сортове петрол и внасяме петрол само от там , което си върви със съответните негативи . Като добавиш и етанола и другите примеси , които неизбежно се появяват по пътя до резервоара се получава това с което караме .
  • 70 висок

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "ехейй":

    Ся, има нещо вярно. Бензина не става на мазут, а става на масло!!! Днешните бензини в БГ са крекитг продукти, които във времето се "омасляват", това е точния термин. Помисли, 70-те, 80-ти държавен резерв държеше бензина в отделни резервоари по 5 г и тогава го сменяше. Сега го държи по 3 месеца!!!
  • 71 пепи

    1 2 Отговор
    Карал съм в Испания както и е България.5 пъти съм взимал маршрута - София Мадрид.С лека кола на нафта и на бензин/газ.Няма никаква разлика.Нито във вървежа,нито в консумацията.В България съм сипвал и от Марешки.Никакъв проблем.
  • 72 Кафява чума

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "ехейй":

    Не съм инженер, а просто колата ми не харесва преседял нискооктанов, ама трябва да ти го обяснявам бавно и с картинки...
  • 73 Коко

    4 0 Отговор
    Глупости! Татко едно време ми даваше бензин 100 октана и ладичката не можеше да се запре....
  • 74 Минчо Минев

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    И аз съм завършил ДВГ октана намалява скоростта на горене на бензина без октана примерно гори с около 28 000 м/сек а с октана около 20 000м/сек по мека работа на двиг. Избягва ударно изгаряне...... Е моето образование не е висше :)

    Коментиран от #77, #83, #84

  • 75 Минчо Минев

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    И аз съм завършил ДВГ октана намалява скоростта на горене на бензина без октана примерно гори с около 28 000 м/сек а с октана около 20 000м/сек по мека работа на двиг. Избягва ударно изгаряне...... Е моето образование не е висше :)

    Коментиран от #76

  • 76 Електрошок

    4 1 Отговор

    До коментар #75 от "Минчо Минев":

    Освен че и аз съм завършил ДВГ,в казармата бях и сапьор,та скоростите на изгаряне и на бензин и на тротил и тен,тетрил и хексоген са ми ясни!Човече,тези числа,които си написал превъзхождат скороста на тротила!!!

    Коментиран от #78

  • 77 висок

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Минчо Минев":

    Я пак прочети какво си написал за скорости на горене като м/сек??? Ти наред ли си?
  • 78 висок

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "Електрошок":

    ++++ Определено разбираш от темата. жив и здрав бъди!
  • 79 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "висок":

    Нагарът е фактор за детонация.
  • 80 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "незнайко":

    Всичко в статията е вярно като от учебник.
  • 81 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Pokoloko":

    ПишЕ, а не "пишИ". И ти не блестиш с правопис. Тръгнал на другите да се смее.
  • 82 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "АLFA Q 4":

    То от алфата. Много са капризни.
  • 83 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "Минчо Минев":

    Посмали ги малко тия скорости на горене че язък и за средното.
  • 84 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Минчо Минев":

    Слабо си се учил. Октана е устойчивост на детонация. Не влияе на скоростта на горене
  • 85 Невъзвръщенец

    2 1 Отговор
    Кое е истински продукт в България, че и горивата да са качествени?...Само за картофите може да има гаранция!
  • 86 Електрошок

    2 0 Отговор
    Когато учех ДВГ-по времето на Битълс,октановото числи се измерваше чрез контролен едноцилиндров ДВГ с регулируема степен на сгъстяване.Засичаше се момента в който започваха първите детонации.Сложно,но много точно измерване!
  • 87 олеееееееее

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "МП4":

    Глупости. 100 октановия бил по-чист. Нищо такова. 100 октановия издържа по-голямо свиване,преди да се самозапали. От там се ползва в коли с по-голяма степен на компресия- обикновено тва са по-спортни и съзтезателни двигатели. Ако сипеш 100 октана ,на кола с ниска степен на компресия- нищо не печелиш-само си даваш парите.
  • 88 Лъчезар

    4 0 Отговор
    Абе българино, все нещо ще намериш да напсуваш родината и да спориш за гЕрМАниЯ и ФРанЦИя какви били и че сме я съсипали тая държава. Да, някои неща са верни, ама нашата нагласа е просто покъртителна. Американците и всички други лъжат и се подмазват, колко било добре при тях, а ние- само псуваме навсякъде за България и така след 40 години ще си отидем като нация. Като толкова ги хвалиш западните държави па вземи отиди там да живееш малко и разбери, че от България по-хубаво няма. Аз, от личен опит мога да заява, че като отидох в Германия и там беше егати сивия живот- хората само на работа ходят, все бързат за някъде, никакъв признак на радост и това се повтаря всеки ден. Недей да си псуваш родината, защото така никога няма да се оправим. Първата стъпка към оправянето на положението е в мислите на самите нас.
  • 89 Лъчезар

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "БОЕЦ":

    Ако някой може дами каже откъде се сипва а92, да отида да сипя малко бензин на Москвича, че не върви добре с а95
  • 90 Уффф

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Американците карат гориво със същото октаново число като нашото, но имат различeн октанов рейтинг. Ако ние използваме RON в Америка използват AKI.
  • 91 Извънземният

    1 0 Отговор
    Я си карам магарето и хич ми не дреме... Веднъж са пробвах на бял кон у село и след т'ва не моаа съ оттърва от момите...