5 371 19

Aston Martin представи първи собствен двигател от 50 години насам

Британският производител на елитни автомобили Aston Martin разкри подробности за първия си нов двигател, разработен самостоятелно от 1968 г. насам. Шестцилиндровият V-образен агрегат с работен обем 3.0 литра ще дебютира в модела Valhalla.

Моторът носи вътрешнозаводско обозначение TM01. Кръстен е на Тадеуш "Тадек" Марек - полският инженер, разработил няколко двигателя за Aston Martin през 50-те и 60-те години на миналия век.

TM01 ще се използва като част от хибридна силова установка и мощността ще варира според модела. Проектиран е с основна цел максимална компактност и лекота. Снабден е с два турбокомпресора, разположени между двата блока по схемата Hot-V, тежи под 200 кг и покрива екологичния стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2025 г.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Колко ли ша изкара

    8 4 Отговор
    На асфалта
  • 2 Някой

    15 26 Отговор
    Света върви към електродвигатели тези се сетили да се възраждат

    Коментиран от #6, #9, #10

  • 3 боцмана

    9 7 Отговор
    да добавят още един цилиндър и става за корабен двигател
  • 4 незнайко

    9 10 Отговор
    Единственото което са направили е блока с турбокомпресорите ! Иначе си е обикновен 6 цилиндров V образин двигател с по два разпределителни вала и 4 клапана на цилиндър . Две вериги и това е !
  • 5 миролюб бенатов

    17 8 Отговор
    Леко модернизиран двигател от " Жук "
  • 6 Стрелата

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "Някой":

    Купи си Ел самобраснЧка Щлемник Байкалскии

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 Rush

    17 11 Отговор
    Отвратително! По гадни двигатели от V6 няма. Как може марка като Астън Мартин да се излага с подобно нещо. Запазена марка на компанията са V12, двигатели с душа. Трябва да се престане с тоя даунсайзинг и тия екоглупости за спортните автомобили, те и без това са редки и не се карат всеки ден, та да са от някакво измеримо значение за екологията като цяло. Тратицията трябва да се пази е не да се подчинява на екотерористите тип Грета Тумберг

    Коментиран от #15, #17

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Пламен

    4 9 Отговор
    Само като гледам как периферията на двигателя свети в жълто и червено, не ми се мисли за енергийните загуби! После нека се смеят на Тесла че биле глупаци!
  • 12 Японеца

    6 4 Отговор
    А, дано, ама надали! Евро 7 покривал! То за 2020 никой не покрива нормите, тея за 2025 година говорят. Просто реклама и отсрочка за разработки.
  • 13 Харесвам Астън

    3 6 Отговор
    2025 Мъск може да е превзел Европа!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор

  • 15 Коки

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Rush":

    Излагат се защото не са те питали теб умнико
  • 16 Кольо Тесларов

    1 3 Отговор
    да си купиш фабрика на 9 септември ... няма лошо , ако си организирал революцията - 50 години нищо да не правиш и извднъж да сътвориш двигател за Астон Мартин - няма как да стане, ако не си сигурен, че разходите по развоя (кредита/инвестицията) ще отиде в канализацията на "задаващата" се в следствие разбира се на COVID19 - ГОЛЯМА РЕЦЕСИЯ

    Коментиран от #18

  • 17 Гост+

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Rush":

    Разбирателю,ти прочете ли цялата статия или само заглавието мерна и седна веднага пред компа да се направиш на клавиатурна нинджа???
  • 18 Сега е време за

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Кольо Тесларов":

    иновации, кредити и грабеж, след карантината влизаме в рецесия и ще е късно
  • 19 Чичо Митко

    3 0 Отговор
    В БГ чата е фрашкано с Експерти

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.