3 753 23

Новите зарядни станции за електромобили осигуряват 32 км пробег за 1 минута

На какво е способно модерното зареждане за електрическите автомобили? Отговор на този въпрос ни дава една нова графика. В момента за зареждане на електромобили се използват голям брой различни и всички те имат различни възможности.

Компанията Tritium от Австралия представи една проста и разбираема инфографика, която показва различните устройства и времето, за което са способни да зареждат електромобилите

Вижте тази картина: ако "домашната" електрическа мрежа зарежда колата за пътуване на разстояние от 32 километра за сравнително доста време от 1.30 часа, то най-новите устройства за бързо зареждане го правят само за 1 минута!

Най-отгоре на графиката, която ви показваме са различните зарядни станции. Вторият ред показва зареждането за "градски" пробег от 32 километра, а най-долу се вижда какъв автономен пробег осигуряват различните станции за десетеминутен заряд.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Електрошок

    10 3 Отговор
    Тука най-добре е"без коментар"!!
  • 2 Някой си

    16 9 Отговор
    А колко струват тези 32 километра? Там е заровено кучето!
  • 3 pbdan

    11 12 Отговор
    350kW по 20000 автомобила= 7000MW т. е. колкото цялата ни енергийна система заедно със студения резерв. У нас има 4 000 000 автомобила или 200 пъти повече. Един на 200 коли да се зарежда в момента стигаме предела, а на практика има и 5000МВт консумация от класическите потребители?!

    Коментиран от #8, #9, #12

  • 4 3528

    12 9 Отговор
    Аз не разбирам нищо от ток, но няма линда се скапват бързо батериите на такава станция?

    Коментиран от #13

  • 5 jorj

    7 19 Отговор
    Кучето е заровено на ватенките в тиквите !!!! Това не може да го направят и след 10000000000000000000000 години.
  • 6 Boxer 3.0

    8 8 Отговор
    Информацията не е пълна без данни за загубите! Какви цените са и загубите в различните варианти?

  • 7 Тошо

    11 4 Отговор
    Крайно време е да излезнат на пазара фирми, които преоборудват малки коли втора ръка на електричество.

    Коментиран от #10

  • 8 Чичо Тони

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "pbdan":

    kW-тите не са kWh-сове.

    Коментиран от #11

  • 9 Електрошок

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "pbdan":

    Зарядната станция е буфер на електроенергия-зарежда се равномерно във времето и отдава мощност на импулси с време равно на времето на заряд .Така не се натоварва мрежата,а освен това собствените фотоволтаици също помагат.
  • 10 Електрошок

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Тошо":

    Има такива опити,даже ел. двигателите са с габарити и точки на захващане като оригиналния двг.Съмнявам се да се наложи.
  • 11 Слот

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Чичо Тони":

    Киловатите са киловат часове след 1 час работа.
  • 12 Пропускаш важното

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "pbdan":

    Ако приемем сметките ти за верни, въпреки че са регистрирани около 3 милиона автомобила, от който около 2 милиона са в движение и имат гражданска отговорност, пропускаш факта, че зареждането трае само минута, тоест дори по твоите сметки за 200 минути ще се заредят всички 4 милиона автомобила. Обаче най-важното което пропускаш е цената за зареждане. Тези най-мощните зарядни използват буферни батерии, които си имат живот и всеки техен цикъл е включен в цената на зареждането. По тази причина, икономическия модел на тези зарядни станции включва много рядкото им използване, само по магистрали. Използването на 22 киловата и 50 кв зарядно е на няколко пъти по-ниска цена или дори безплатно като в единия случай отнема 15 минути, а в другия случай седем минути. Всеки ще предпочете, да зареди безплатно докато влезе в billa или kaufland да си купи хляб.

    Коментиран от #14, #17

  • 13 Правилно !

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "3528":

    При често използване на бързи зарядни станции, батерията се скапва повече отколкото при зареждане от контакта вкъщи.
  • 14 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Пропускаш важното":

    А дали е така? Безплатни са само някои точки за заряд и то с максимум 7кв/ч. Няма безплатно 14, 22, 50 или повече, не знам къде си го видял това. Кучето е заровено там, че батериите трябва да бъдат архитектурно проектирани за бърз заряд, не може просто да се преоборудва да зарежда бързо. Малките батерии по подразбиране нямат бързо зареждане или то е до максимум от 50кв. Всичко може да се реши с единен стандарт и бърз заряд за всички новопроизведени коли, да кажем минимум 150кв, максимум 350кв. Така кола с 50кв ще се зарежда за 20мин., а 50кв е достатъчно да измнинеш 200-300км.

    Коментиран от #15

  • 15 Дрън-дрън

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    А колко киловата според теб са зарядните на Кауфланд и на lidl? Следващия път и ги провери. На бензиностанции еко има и 50 кв безплатни зарядни станции.
  • 16 Хаха

    5 2 Отговор
    Не знаех че и в Австралия имало мармоти които завиват шоколад в станиол
  • 17 pbdan

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Пропускаш важното":

    Докога смяташ, че ще има безплатно зареждане? Това е вид зарибяване което ще приключи при по-масово използване на електромобилите. За буферните батерии си прав, че развиват голяма моментна мощност, но е илюзия да смятаме, че е с нулеви СО2 емисии. Ако токът е от Мариците и Бобов дол, опасния АЕЦ, скъпите ВЯЕЦ и ФЕЦ, изсушаващите ВЕЦ - каква екология?

    Коментиран от #18

  • 18 Почти съм съгласен

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "pbdan":

    С всичко написано съм съгласен, само не и за скъпите фотоволтаици и вятърни генератори. Вече трета година, това са най-евтините нови мощности за производство на електроенергия. Според проучвания, след 2025 година, ще е по-евтино да се затворят дори съществуващите въглищни централи и да се заместят с вятърни и слънчеви централи. Батериите ще решат основният им недостатък - непостоянното производство, което въпреки че е предвидимо, засега не може да се съхранява в големи обеми.

    Коментиран от #20, #22

  • 19 незнайко

    0 0 Отговор
    В общи линии КИЛОВАТ ЗА КИЛОМЕТЪР !!!

    Коментиран от #21

  • 20 pbdan

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Почти съм съгласен":

    За фотоволтаиците: производството на чист силиций хич не е екологично, изплащат се за около 8г. , а след 10-15г. постепенно деградира п-н прехода от ултравиолетовите лъчи; отрицателно им влияе влагата, а светкавиците са направо смъртоносни. за перките: живеят също 10-15г. и не подлежат на рециклиране, убиват птици и "разкрасяват" пейзажа. https://stopthesethings.com/2018/08/13/germanys-renewable-energy-disaster-part-1-wind-solar-deemed-technological-failures/

    Коментиран от #23

  • 21 pbdan

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "незнайко":

    По-скоро 15-20 кВтч на 100км.
  • 22 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Почти съм съгласен":

    Те са скъпи заради корупцията у нас. Из Европата вятърните централи се строят без субсидии и се продава на свободните пазари без никакви добавки. Събират се хора от едно село, всеки става акционер с колкото иска, наемат фирма, например весталпин, те идват и монтират един голям генератор за няколко милиона, след това тока се продава на местното дружество и покрива нуждите на селото, може дори да са на печалба в края на годината. Да, и това всичко го има от поне 10г. Не сме страна на парадокси където вятърни централи отчитат много над потенциалните производственни мощности, което е абсурд, но никой не пита как, а им се разплаща по фактура без въпроси. Както е и със санинето, както е и с общественните поръчки и проектите, после се обяснява, че всичко било скъпо, а то е само заради корупцията, а не заради 5лв на час средна почасова ставка у нас.
  • 23 Егати апокалиптичният сценарии

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "pbdan":

    Ти си написал цял филм на ужасите в мнението си. А защо ли всички производители дават на фотоволтаиците cи 25 години гаранция, за 80% от първоначалната мощност на 25-та година? Защо добрите производители произвеждат панелите с положителен коефициент, тоест по-голяма мощност от обявената? Защото не на десетата 15-та година, а първата година мощността пада най-бързо, а след това падането става линейно през годините. Това линейно падане продължава и след 25-та година. Просто гаранцията свършва тогава. Теоретично и след 100 години този фотоволтаичен панел ще произвежда енергия, ако бъде запазена физическата му цялост.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.