BMW представи нова задвижваща система на водород, разработена в сътрудничество с Toyota. i Hydrogen NEXT ще започне да се монтира на серийни модели от X-семейството след 5 години.
Новата силова установка се състои от блок eDrive пето поколение, електрически преобразувател, горивни клетки и две бутилки, които могат да поберат шест килограма газообразен водород под налягане 500 бара. Над електромотора е разположена т.нар. "батерия за пикова мощност", която се включва за кратко при ускорение.
Електрохимичният генератор осигурява 125 кВт/170 к.с. Общата мощност на i Hydrogen NEXT е 275 кВт/374 к.с.
През 2022 г. BMW планира да пусне пилотна партида X-петици, с които новата система да бъде тествана в реални условия и подготвена за серийно производство. Такова може да започне най-рано в началото на 2025-а, но сроковете вероятно ще бъдат преразгледани, тъй като преработката на водород все още е прекалено скъпа, а добре развита зарядна инфраструктура в Европа засега липсва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Совалка
12:40 30.03.2020
2 123
Коментиран от #4
12:43 30.03.2020
3 prizrak
Коментиран от #5
12:58 30.03.2020
4 456
До коментар #2 от "123":
Прочети статията и ще разбереш...12:59 30.03.2020
5 Боби
До коментар #3 от "prizrak":
Тук също са ел. двигатели. Но тока идва от горивна клетка, а не от батерия. Но водородните коли освен със МНОООООГО субсидии, няма как да бъдат по-изгодни от електрически след време. Цената на водорода е висока и цената на колите е висока. Цената на електрическите пада.13:08 30.03.2020
6 Електрошок
Коментиран от #8
13:12 30.03.2020
7 Електрошок
13:26 30.03.2020
8 гост
До коментар #6 от "Електрошок":
По-скоро колко струва !!! Бях чел някъде , че в бутилките на Тойота Мирей има повече карбон , отколкото в цяло Ламборджини Авентадор !!! То сигурно затова е и по-рядка от него , хахахахах !!!Коментиран от #12
13:29 30.03.2020
9 Nnn
Коментиран от #10, #11
13:35 30.03.2020
10 гост
До коментар #9 от "Nnn":
И как точно ще успеят като само една зарядна станция за водород струва колкото 20 (двадесет) суперчарджъра на Тесла и то от последното поколение с 250 квт и цената на км с това е 3-4 ПЪТИ по-голяма от същата на електромобил с батерия ??? За останалите неща няма нужда да обяснявам даже !!13:44 30.03.2020
11 гост
До коментар #9 от "Nnn":
Явно и в Тойота и в БМВ още не могат да преглътнат излетите в каца без дъно милиарди за водородните "разработки" , а и явно акционерите продължават да търсят сметка за тях , та трябва да поддържат заблудата за "светлото бъдеще" на водорода !!Коментиран от #14
13:48 30.03.2020
12 Електрошок
До коментар #8 от "гост":
Ако е от карбон не ми се мисли за цената!Освен това карбона си мени свойствата във времето(по-точно смолата),така че гаранционният срок на бутилката предполагам ще е кратък.При карбоновите велосипеди гаранцията е една,две години,при алуминиевите десетина,а при хроммолибденовите рамки-над 50г.Давам за пример велорамки,защото там натоварването е наистина голямо,иначе ненатоварени карбонови елементи издържат дълго.Коментиран от #20, #48
13:54 30.03.2020
13 Госあ
Коментиран от #15, #16
14:02 30.03.2020
14 Електрошок
До коментар #11 от "гост":
Е те това не мога да си го обясня-какво повече знаят от общоизвестното,та продължават да"разработват"?Най-вероятно е това,което пишеш,или са много напреднали и имат открития и технологии,които ние простосмъртните не знаем:-)14:03 30.03.2020
15 Електрошок
До коментар #13 от "Госあ":
Другите се подготвят,за да не се изкажат неподготвени!Коментиран от #18
14:07 30.03.2020
16 гост
До коментар #13 от "Госあ":
Ми не знам за Фолксваген , ама и БМВ и Тойота докато от 20 години показват водородни "прототипи" и си остават прототипи с едно изключение на Тойота , дето за десетина години не е продало и 1000 бр , имат вече по 2-3 модела с батерии и БМВ даже държи 3-4 място в Европа именно за такъв с батерия !!! А водородните са си "прототипи" и такива ще си останат винаги , хахахха !!Коментиран от #19
14:10 30.03.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Госあ
До коментар #15 от "Електрошок":
Другите като Нисан и Рено спряха изобщо да се занимават с тоя булшит. Пежо също заложи на хибриди.Коментиран от #22
14:23 30.03.2020
19 Госあ
До коментар #16 от "гост":
Забрави Даймлер. Австралия е доста напред вече с водородната мрежа да ти кажа, а цената на водорода произведен от солари падна изключително много (може би единственото смислено приложение на соларите) но малките реактори ще свършат по добра работа безспорно.Коментиран от #21
14:26 30.03.2020
20 Госあ
До коментар #12 от "Електрошок":
Мойта е карбонова и силно се надявам да не си прав....Коментиран от #23, #25
14:27 30.03.2020
21 Госあ
До коментар #19 от "Госあ":
Аха,проверих си мисълта,малки модулни реактори и производство на водород. Англичаните мислят усилено по въпроса 😉14:33 30.03.2020
22 Електрошок
До коментар #18 от "Госあ":
Хибрида е естествена част от прехода към електромобили,ама водородния автомобил е грешка в еволюцията.Коментиран от #26
14:41 30.03.2020
23 гост
До коментар #20 от "Госあ":
По закон в България бутилката е годна до 20 години от датата на производство , независимо от материала !! За метановите , за пропан-бутановите 10 !! И годината на производство се записва при регистрацията и ще се проверява всяка година при ГТП ! Не че има много коли , дето ще изкарат повече от 20 г , ама прехвърлянето на бутилка на 3-4 коли поред май приключи вече , хаххах !! За водородните няма да коментирам , щото няма да има такива и след 50 години , да не кажа никога !!14:41 30.03.2020
24 Госあ
Коментиран от #27
14:50 30.03.2020
25 Електрошок
До коментар #20 от "Госあ":
Стареят братчед,стареят.И цените им след пет-шест години падат.Ако караш като мен пенсионерски може и 20г.А в даунхила мисля даже,че не ги използват.Коментиран от #28, #29
14:51 30.03.2020
26 Госあ
До коментар #22 от "Електрошок":
Грешка е изобщо да се мисли за батерии,за сешоар и фенерче,да. Но за масови автомобили, камиони,самолети и кораби е пълно безумие. Нуклеар-хайдроджен продъкшън гайс. Това е бъдещето. А до тогава, най добре хибриди. Японеца и немеца го е измислил. Нищо ,че японеца е измислил и литиево йонните батерии , че и ги произвежда,но много добре осъзнава,че това е абсурдно.14:54 30.03.2020
27 Електрошок
До коментар #24 от "Госあ":
Само ако има балъци да плащат пет!! пъти повече отколкото на батерия!14:56 30.03.2020
28 Госあ
До коментар #25 от "Електрошок":
Ендуро карам аз,затова реших и карбон да вземе. Щото обичам да въртя по малко. Освен това съм техничарче и не обичам да го блъскам много и излишно. Е,на състезания...тая година ще отида да го видя нашия шампионат. Ако има изобщо покрай тая карантина....Коментиран от #32
14:59 30.03.2020
29 гост
До коментар #25 от "Електрошок":
Не само че стареят , а са безсмислени по начало !! Какъв е смисъла да спестяваш 60-70 кг тегло , като бутилката струва 3-4 пъти повече от цялата метанова уредба и унищожава цялата очаквана икономия и то предварително платена накуп !! Уредбата става абсолютно неизплатима и даже може да се окаже , че на бензин би излязло по-евтино !!! Една бутилка 3500-4000 лева (щото толкова струва нова ) при икономии от 4-5 лева на 100км ще се избие след 70-80 000 км !! Ами втората ? Ами останалата уредба кога ?? И за какво е цялото упражнение ??15:04 30.03.2020
30 Електрошок
Коментиран от #31, #38
15:20 30.03.2020
31 гост
До коментар #30 от "Електрошок":
Е как трамвай , "великата" фирма Порше бяха пуснали прототип с такъв "акумулатор" , за хибрид с двг де , хахах !!! И естествено си остана прототип , както и водородните глупости !!!За разлика от представения в Женева концепт Porsche 918 Spyder, детройтската кола е със затворено купе с кевларен монокок и врати тип "пеперуда", които за по-лесно влизане-излизане, отнемат и сериозна площ от покрива. Но главните отличия от женевския концепт бяха вътрешни.. Вместо блока литиево-йонни акумулатори с възможност за зареждане от битовата елмрежа, в купето RSR е използван "пълнежът" на състезателната "лаборатория" 911 GT3 R Hybrid със система KERS, разработена от Porsche съвместно с отбора Williams F1. Тя се състои от механичен акумулатор на енергия - маховик и два електромотора, разположени на предната ос.
15:26 30.03.2020
32 Електрошок
До коментар #28 от "Госあ":
Смесвам ги стиловете,но напоследък само шосейка и подбирам да карам с тюфлеци,щото младите се ебават с мен.Иначе съм стигал до Чехия с руска шосейка "Москва 80"- много рядък модел.Коментиран от #40
15:30 30.03.2020
33 годич
Коментиран от #35, #44
15:30 30.03.2020
34 Гинчо
Коментиран от #37
15:32 30.03.2020
35 ГосТ
До коментар #33 от "годич":
Пише се потенциал 😉 😂15:44 30.03.2020
36 Електрошок
15:51 30.03.2020
37 Електрошок
До коментар #34 от "Гинчо":
Гинчо,ти да не мислиш,че там е пълно с мозъци.Работил съм с инженер,който не знае от две зъбни колела с различен диаметър,кое се върти по-бързо!15:56 30.03.2020
38 Скит'ник
До коментар #30 от "Електрошок":
Не Може Би -АМИ СИ ИЗОСТАНАЛ И ТО С МНОГО приятел.Преди малко по малко от 100 години Имаше идея "навремето",..за радио-приемник с екранче-монитор, където хората да гледат пред него, как се движат картинки и фигури--ТЕЛЕВИЗОР го нарекли! И тогава е имало "зомбита"-КАКТО ТИ САМИЯТ ТУК ТВЪРДИШ ,които "тръбяли",че това НЕ Е Бъдещето. Въпреки ,че е струвало 25 пъти повече от един радиоприемник по същото време! После всичко утихна-и Нещата се развиха ..както си трЕбва...но Не и така, ..както са мисли,твоите съмишленици по онова ... Не толкова далечно, отминало Време!Коментиран от #39
18:00 30.03.2020
39 Екектрошок
До коментар #38 от "Скит'ник":
Добър коментар,емоционален,с кавички където трябва и главни букви за тежест!Само една малка забележка-говоря за рекламирания"супермаховик" и бъдещето му описано"преди години"и забравено днес.Не разбирам ти от каква позиция и с каква цел се правиш на интересен,а също и какво искаш да кажеш.Коментиран от #52
18:26 30.03.2020
40 Госあ
До коментар #32 от "Електрошок":
Не знам кой ти е дал - ,но от мен имаш 100% + за карането до Чехия ! Ама и дестинация сте избрали 😉 Иначе вземи и мисли сериозно за бъдещето и климата. Наистина сега видях как се нарича- nuclear-hydrogen !!! Велико !!! И никакви малки и средни измекяри няма да имат достъп до парички. Само държавни и частни големи корпорации 🤗Коментиран от #42
20:22 30.03.2020
41 Електрошок
Коментиран от #45
21:49 30.03.2020
42 Електрошок
До коментар #40 от "Госあ":
До Чехия-гр.Нератовице,маршрута не е лош,през Карпатите в Румъния и през Татрите.В Унгария единствената височина беше един гърбав мост:-)22:19 30.03.2020
43 Honda FCX Clarity
Новият модел минава близо 600 километра с резервоар 5,46кг налягането е 700 атмосфери.
22:19 30.03.2020
44 някой
До коментар #33 от "годич":
379 долара на месец и ти можеш да си позволиш такава кола.Толкова иска Хонда в САЩ. Естествено технологията сега прохожда,но има бъдеще защото електриччческите коли няма къде да бъдат зареждани,когато станат масови.22:28 30.03.2020
45 Госあ
До коментар #41 от "Електрошок":
Оу ти не знаеш колко по голяма ще бъде силата на МАВИК...това вирусче от прилепите е нищо. Ако трябва да бъде по хуманно,може да не се внася цял тумориндуциращ ген, а да се нокаутира някой ген за мейозата на половите клетки,още по лесно 🤓 но тогава ще се изгуби етническата специфичност 😷 щото не може и двете едновременно. Другият въпрос по който трябва да се помисли е да бъде вирулентен, но не много агресивен и след като си свърши работата, имунитета да го пребори, така че хората да го карат на крак и да не му обръщат внимание. Но това не е толкова трудно. 🤗 По въпроса за енергията, хелий и водород, колкото искаш.Коментиран от #46
01:14 31.03.2020
46 Госあ
До коментар #45 от "Госあ":
Вируса на заушката също не е много ефективен за стерилитета и може да се помисли за ъпгрейд, а пък и е много агресивен и хората ще писнат за лечение. Така че си остава варианта за вирусен вектор с CRISPR за нокаут само на някой специфичен ген за половите клетки. И това ще се прояви в следващите поколения. 🤓 Но все пак мисля, че nuclear-hydrogen power е по хуманния вариант. А подхода с вирусният вектор и CRISPR да се използва за лечение 😉01:31 31.03.2020
47 Много подмолно
14:02 31.03.2020
48 Jacques Yves Moineau
До коментар #12 от "Електрошок":
За сравнение- Карбонова битилка за въздух на 300 бара (за пожарникари) трябва да се тества на всеки 3 години. Живота на такава бутилка по документи е около 15 години (в зависимост от производителя)Коментиран от #49
15:56 31.03.2020
49 Електрошок
До коментар #48 от "Jacques Yves Moineau":
Доста дълъг срок.Мислех,че ще е около 5г.19:26 31.03.2020
50 Toyota Mirai
01:50 01.04.2020
51 VVV
02:42 03.04.2020
52 Скит'ник
До коментар #39 от "Екектрошок":
"Не разбирам ти от каква позиция и с каква цел се правиш на интересен"!?!Интересен съм, за Хората, които са наясно, и са "капацитети" във коментирането в тази тема!! С твоето питане - към мен,- пък разбирам, че Ти самият, сам по себе си -НЕ СИ ИНТЕРЕСЕН -почти, за НИКОЙ!
Е не е болка за умиралка :-)
А, да и също и какво съм искал да кажа?.
-Ами, Аз съм изписал - каквото съм искал да кажа ,но за съжаление са Ме РАЗБРАЛИ само далновидните и Интелигентни тук с реална визия за Бъдещето, но Не и ти!
ПС:Ако Не друго -ПОНЕ СИ ЗАБЕЛЯЗЪЛ "кавичките" където трябва и главните букви, за ТЕЖЕСТ! Е има и други ползвани от мен препинателни знаци, но това си пропуснал- няма значение!
00:10 08.04.2020