Last news in Fakti

30 Март, 2020 16:08 8 783 23

Ел.тротинетките под наем ще фалират още тази година

  • ел.тротинетки-
  • фалит
Ел.тротинетките под наем ще фалират още тази година - 1

Настоящата 2020 година може да постави компаниите, отдаващи под наем ел.тротинетки в сериозна криза, съобщава Bloomberg. Спомнете си, че т.нар. "бум на тротинетки", който заля планетата през 2018 година, а всичко тръгна от прохождащата фирма Bird Rides.

Именно тя получи няколкостотин милиона долара от инвеститори и бързо се превърна в "еднорог" - този термин беше въведен през 2013 година и се отнася до стартъпи, които бързо достигат милиард долара.

След Bird се появиха и други компании, които започнаха да отдават електрически скутери. И инвеститорите започнаха да влагат активно в тях ... Въпреки това, вече през 2019 година компании като Bird, Lime, Skip, Spin, Scoot и други започнаха да имат своите първи проблеми.

Отначало някои от градовете започнаха да забраняват наемането на тротинетки (или да въвеждат строги ограничения). И тогава се появиха първите признаци, че този бизнес може да не е толкова печеливш, колкото инвеститорите очакваха.

Конкуренцията се оказа висока, разходите за наемане на скутери са ниски, а тяхната поддръжка и презареждане изисква много усилия. Е, сега 2020 година. нанесе още един удар на ел.тротинетките - в контекста на разпространението на коронавирус има много по-малко хора, желаещи да използват "обществени" скутери, отколкото преди година.

Хората започнаха да се страхуват да докосват тротинетки, които са били използвани от десетки хора преди тях. Един от най-големите оператори в САЩ, Lime, вече обяви, че напълно премахва скутерите си от шест големи американски града, включително Маями и Портланд (малко по-рано Lime се оттегли и от 21 града в Европа).

Bird също има проблеми, които от края на миналата година започнаха да съкращават персонал - очевидно бизнес плановете на компаниите, които се занимават с отдаване под наем на електрически тротинетки, изискват глобално преосмисляне.

Освен това много анализатори вече не са убедени, че дори след победата над коронавируса, американците и европейците отново ще искат да наемат скутери - ирационалният страх от подобно действие може да бъде твърде силен и дълъг.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Всъщност

    54 5 Отговор
    Това не е лоша новина !

    Коментиран от #10

  • 2 по план

    27 3 Отговор
    След като измъкнаха европарлама по програмите за нисколихвено финансиране. Няма случайни неща.
  • 3 Караиванов

    30 5 Отговор
    Браво факти, крайно време е, много ме зарадва тази новина, джендърите да му мислят.
  • 4 Tate

    25 7 Отговор
    Ако стане ще черпя .няма да има дебелогъзи джендърчета !! Няма да се щуркат напред назад, няма да ми пречат по тротоарите кеффф
  • 5 пито платено

    15 4 Отговор
    Тези тротинетки си бяха губеща инвестиция още отначало. Фалитът им е тършен умишлено. Няма да се учудя ако всички фирмички са регистирани на един адрес на някоя офшорка.

    Коментиран от #13

  • 6 Не е само това

    26 2 Отговор
    Вече се говори, че и самолетните компании ще имат проблеми и след кризата. Не е сигурно, че много хора ще искат да се возят в самолет с още 200 човека, като не се знае дали някой няма някаква зараза. Светът, ще се промени след тази пандемия.

    Коментиран от #7, #12

  • 7 вика му се Нов Световен Ред

    19 3 Отговор

    До коментар #6 от "Не е само това":

    Така е, а Ганьо пак ще си оди на село.
  • 8 Гражданино

    8 7 Отговор
    Иессссс! Ще отворя ракията на дядо да празнувам тази отлична новина!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 гост

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "Не е само това":

    То щото в рейса или влака за Долно Нанагорнище не си с още 200 "човека" от някои "социални групи" със сигурни поне 2-3 зарази !!! Или пък в метрото !! Или ще кажеш , че хората по-често се возят със самолет , отколкото със горните неща ??!!
  • 13 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "пито платено":

    Тук се говори само за тротинетки ПОД НАЕМ !!! Никой не казва , че продажбите им ще спират , даже напротив !! Вече има масово под 200 долара , което на запад е дневна надница и колкото евтин смартфон !! Така че който ги ползва , просто ще си купи собствена ! То и това май е проблема , че станаха достатъчно евтини , за да се взимат под наем !
  • 14 Ддса

    7 4 Отговор
    Тъй като у Софето тротинетките ги държи американска фирма, вероятно има договор, общината да и плаща най-малко 500000 ползвания на ден. Подлбно на Мариците!

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #14 от "Ддса":

    Няма да е лошо скоро някоя американска "фирма" с униформени служители по договор да мине в София и не само и да събере такива като тебе и да им осигури еднопосочен транспорт към любимата ви кочина !!! И всеки лев , който ще и плати общината ще си заслужава до последната стотинка !!!

    Коментиран от #17

  • 16 Джугана

    1 5 Отговор
    Не пипайте ел тротинетките ей, ние с Антиелектрика, с тях обираме точките на прайда.
  • 17 Ддса

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    На тебе ти харесва, ползваш, неползваш електроенергия, да плащаш! Защото договора ни е точно такъв. И ако всички се наговирим, да минем на свещи, България пак ще плати на янките.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #17 от "Ддса":

    Плещиш глупости по опорки и даже си мислиш , че всички са дебили като вашта групичка ли ?? ВСИЧКИ топлофикации и ВЕИта в България продават на 3-4 ПЪТИ по-високи цени от американските тецове и при тях наистина се изкупува 100% от произведеното !!! И те ли са американски ??? При тецовете се работи на минимум и само при заявка на регулатора се увеличава мощността !!!! И за твое най-голямо съжаление СИ ПЛАЩАТ САМИ ТАКСИТЕ за емисии !!!! Които ако ги сложиш в цената на любимия ти държавен тец (500 МИЛИОНА само за миналата година и ще РАСТАТ с много ) , цената му става ПО-ВИСОКА от американските , да не споменавам , че ако ги няма , това значи моментално фалит на мините , а оттам и на любимия ти държавен!!! Ще те питам за какво ще ревеш след 4 години , като им изтекат договорите и минат на газ !!!!
  • 19 type-R

    4 1 Отговор
    Абе да си карат каквото искат. Но. Да спазват правилата! И знаците и дистанция до 50 см от бордюра! Като колелетата. А те не го правят.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 qwerty

    2 1 Отговор
    Никой не пише за цените на горивата: вчера съм заредил дизел за 1.75лв/л, но не съм чул цените на продуктите да паднат и тези на транспорта?

    Коментиран от #23

  • 22 kjl

    6 0 Отговор
    Нищо ново и необичайно. Този модел на бизнес започва да става именно модел на бизнес. "Инвеститора" взема пари от банката на заем. Бизнеса не потръгва, но банката с радост дава още пари. Резултата е още по-плачевен независимо, че акциите на фирмата на борсата поставят рекорд. След време и тези пари свършват, инвеститора се отказва, взема нов заем и започва нов бизнес, а банката го пише в графа загуби и напечатва нови пари.
  • 23 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "qwerty":

    По-добре се радвай , че е имало къде да заредиш , щото за бензиностанцията със сигурност е сто пъти по-изгодно да затвори в цялата тая лудница !!!! И би трябвало да оставиш поне 5 лева за това , че въобще работи !!!