28 Април, 2020 16:18 10 469 65

Volkswagen: Tesla ни докарва главоболие

  • volkswagen-
  • tesla

"Tesla се превърна в най-силния ни конкурент", признава шефът на Volkswagen AG Херберт Дис пред Automobilwoche. Проблемът не бил в това, че компанията на Илон Мъск произвежда изключителни електромобили, а в технологичното ѝ превъзходство.

Дис смята, че в момента Tesla е недостижим лидер в областта на софтуера и автономното управление, което предизвиквало "главоболие" у ръководството на Volkswagen. Американците били изпреварили не само немския концерн, а и всеки друг производител по света в създаването на безпилотни системи.

"По пътищата вече се движат над 500 000 "тѐсли", които функционират като единна невронна мрежа. Тя се самоусъвършенства непрекъснато и се обновява на всеки две седмици, като прави електромобилите все по-умни. Към днешна дата нито един друг производител не може да предложи нещо подобно", обобщава Дис.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха ха

    91 26 Отговор
    Какво стана с марките със столетна история ХА ХА ХА.

    Тесла задмина всички.

    Коментиран от #24, #51, #56

  • 2 lud komunqga

    63 17 Отговор
    А електро москвичи кога ще имаме?

    Коментиран от #33, #58

  • 3 еко дизел

    61 21 Отговор
    Що така, правете си тровещите дизели, които са много "еко".

    Коментиран от #35

  • 4 Добре

    94 7 Отговор
    Добре, че бяха Теслите, да се размърдате малко. Стига с тея ръждиви кошове с 3 години живот.
  • 5 волк сваджен

    64 7 Отговор
    Голямо главоболие с тия Тесли...ех, ако правеха дизелови двигатели щяхме да ги бием.
  • 6 Иво

    33 5 Отговор
    Да, има невронна мрежа, софтуер, комуникация, ъпдейт на софтуера.....
  • 7 i men

    70 12 Отговор
    И мен ме заболява главата когато покрай мен мине смърдящо TDI.
  • 8 Boxer 3.0

    75 3 Отговор
    Немците, ако си държаха на качеството и не си бяха губили времето в последните 10г с еко-шмекерлъци, сега нямаше да се вайкат!
  • 9 народна тесла

    58 10 Отговор
    Тесла ако намалят малко цените и инвестират повече в инфраструктура в Европа, останалите са загинали.
  • 10 Ве 6

    65 7 Отговор
    Сега очаквам да ми каже как един базов Голф започващ от 50 бона е на изключително добра цена и е предназначен за млади и динамични хора
    Голем смех ти казвам,,,,,,,,,

    Коментиран от #11

  • 11 еко дизел

    47 4 Отговор

    До коментар #10 от "Ве 6":

    Цената на голф трябва да е не повече от 25 хиляди лева, ако искат да са конкурентноспособни.

    Коментиран от #22

  • 12 Deathstroke

    53 2 Отговор
    Ами нормално. Тесла от кога се занимава с това, а VW и останалите от кога? Пък и Тесла са фокусирани 100% в ел. колите. VW иска от всичко по много.. няма как да стане. Според много хора даже много от производителите ще се предадат просто и ще искат да купят батерията на Тесла вместо да се борят с нея. Няма как да ги настигнат докато гледат на 3-4 различни фронта. Тесла си прави електричките и си свирка. Софтуера им е много напред, батерията и тя е много напред. Човек не си купува Тесла защото му трябва, а защото иска. И това им е най-голямото предимство. Tепърва ще експлоадират.
  • 13 голфаджия от плевен

    41 39 Отговор
    Не знам, според мен тия Тесли не са много добри, като гледам май не ги карат много.
  • 14 шуми

    34 18 Отговор
    Нивото на софтуера на Тесла е като на Епъл, че дори и отгоре. Никога няма да ги стигнете.
  • 15 Луд с кирка

    27 47 Отговор
    Какви неврони бре, мойте ора?? Вие май не си давате сметка, че това са пълни глупости. Толкова сте зомбирани от айфоните си, че даже не се усещате колко сте жалки. Представяте си Теслата като айфон от ново поколение. На такива като вас Мъск ша ви намери и заместител на гаджетата, ако имате такива. Не можете да си напишете грамотно едно CV, заявление за работа, да преведа, че ....,ама си мечтаете за Тесла.

    Коментиран от #20

  • 16 Каква стана тя, антиелектрици?

    47 7 Отговор
    Постоянно ревете, че ви затрупват с новини за Тесла. Ето тази новина е за шефа на Volkswagen, повече ли ви харесва? Дали Илон Мъск му е платил, за да му прави реклама на фирмичката балон, та да си вдига акциите?
  • 17 Така така

    38 6 Отговор
    Немците ще се научат да правят електрички, когато Тесла отвори завода си в Германия!
  • 18 ГосТ

    16 56 Отговор
    Тръмпи прояви проблясък на здрав разум и му би шута на марсианчето с електрокарите, сега се присламчил в Германия да обещава несметни количества вурстове на вагените .Доколкото знам, най напред с автономните автомобили са Волво,а тесларастите ползват Бош. К'ви глупости дрънкат. И на кой са му притрябвали автономни автомобили изобщо???
  • 19 справедлив

    33 6 Отговор
    Който успее бързо да се ориентира в тенденциите ще оцелее , а който не успее ще загине. Носталгията на немците по ДВГ ги дърпа надолу - към бездната
  • 20 Няма база за сравнение!

    24 5 Отговор

    До коментар #15 от "Луд с кирка":

    Ти пък намери с какво да сравниш Тесла? Вероятно за тебе Айфона е върха на технологиите. Сравнението ти е нелепо. Тръгнал да сравнява някакво телефонче с един от най-мощните процесори в света.
  • 21 Боби

    22 3 Отговор
    За феновете на немското (не че всички не сме били фенове на немското), напишете в Тубата Xpeng P7 и ще видите какви коли започват да се правят в Китай и сравнете с производство в Европа. Електрическа кола, конкурент на Модел 3 със стартова цена, внимание - от 38 хиляди долара! Скоро ще започва да се предлага и в Европа! Сравнете сами. Не качвам линк, за да не бъда изтрит.
  • 22 гост

    19 6 Отговор

    До коментар #11 от "еко дизел":

    Само че това изявление е или от преди 2 години или шефа на Фолксваген е много зле осведомен !!! Щото Теслите на пътя вече са доста над милион !!! И продължават да се увеличават , така че това за самоусъвършенстването важи поне по 2 и по 3 !!!

    Коментиран от #46

  • 23 Курзагерманя

    35 4 Отговор
    Хахаха 10 годишна фирмичка зашеметява 100 годишните кавали
  • 24 зжцв

    33 4 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха ха":

    за WV ще остане на теслата дръжката, ако скоро не започната да гледат по-сериозно на електромобилите

    Коментиран от #25

  • 25 Не е това проблемът

    20 2 Отговор

    До коментар #24 от "зжцв":

    Те гледат, ама само отстрани и нищо не правят на практика. Само на думи, ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ
  • 26 гост

    32 4 Отговор
    Всъщност най-важното за ВАГ не е нито софтуера , нито автономното управление !!! Най важното е , че ВАГ посмъртно няма как за десетина години да осигури производството на над 10 МИЛИОНА батерии годишно , за да запази обема си на производство и продажби !!! Тесла вече почти 10 години влага милиарди в това производство и държи близо 50% от световното производство на батерии и пак едва произвежда за 500-600 000 батерии годишно с тенденция до 1-2 години да стигне милион годишно !!! За ВАГ ще е голям успех , ако след 10 години има 3-4 милиона батерии и то от външни доставчици , щото сам и една трета от това няма да успее !!! А това първо значи високи цени и несигурни доставки при дефицит и второ НАМАЛЕНИЕ на производството и продажбите ТРИ ПЪТИ !!!! Щото петролки след 10 години няма да се продават , поне на важните пазари в САЩ , ЕС и Китай !!! А дали ще продадат някакви мижави бройки в затънтените джамахирии и Африка май дори повече ще на загуба , отколкото на печалба !!! Така че главната спирачка се казва батерии , а там ВАГ е пълна скръб !!!
  • 27 стоян

    31 5 Отговор
    От една японска фирма иследваха Тесла =и казаха че поне 5 години ще са нужни на другите производители да стигнат до технологиите на Тесла
  • 28 мужика с ладата

    23 4 Отговор
    Руснаците скоро ще измислят електрическа Лада и всички световни гиганти ще останат в историят !

    Коментиран от #29, #30, #36

  • 29 Боби

    11 2 Отговор

    До коментар #28 от "мужика с ладата":

    Те имат. И Лада Калина и Лада Веста, електрически!
  • 30 Я тоже мужик

    19 1 Отговор

    До коментар #28 от "мужика с ладата":

    По-скоро ще измислят ядрена лада с микро реактор с водно охлаждане 🤣🤣🤣
  • 31 Този

    5 7 Отговор
    Я се разберете с Порше за Тесла на кво ниво е!

    Коментиран от #38

  • 32 Този

    4 5 Отговор
    Китайците откраднаха кода за автопилота на Тесла
  • 33 Той бе

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "lud komunqga":

    Първия електромобил в Европа е направен от БАН и е бил на базата на москвич
  • 34 Този

    4 9 Отговор
    А какво ще кажете че електромотора на Тесла Модел 3 е доста по скъп от този на ауди етрон. На Модел 3 ротора предимно от мед, а на етрон от алуминий.

    Коментиран от #39

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Шишо

    10 30 Отговор

    До коментар #28 от "мужика с ладата":

    Я кажи кога американците ще исмислят как да стигнат космоса без помощта на ладите от Русия. Че нещо на наса им е трудно. Верно твойте кравари пратиха в космоса тесла. Ама хора все още им е много непостижимо.

    Коментиран от #37, #40, #44

  • 37 гост

    19 4 Отговор

    До коментар #36 от "Шишо":

    Верно ли ?? Май предстои до дни и то пак с Тесла , е айде Спейс Х да е , хахахха !!!
    Компанията SpaceX на Илон Мъск ще изпрати астронавти на Международната космическа станция за първи път през май, съобщи НАСА. Това ще бъде първият старт с екип от САЩ към платформата от 2011 г. насам, предаде БГНЕС.
  • 38 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #31 от "Този":

    И на какво ниво е умрялото Строше , хахахх !!! Засега е изкарало едно недоразумение , което не може да продаде за година колкото Тесла продава за ден , що така бе , пич , хахаххах !!! И няма и да продаде ! И ако ще почваш за "ексклузивността" , халал да ти е , ама това значи , че ще го гледаш по често в музея , отколкото на улицата !! А пък ВАГ това го грее колкото ланшния сняг , щото им трябват точно масови продажби , а не музейни експонати !!
  • 39 Нормално

    9 3 Отговор

    До коментар #34 от "Този":

    То затова е трон е по-евтин от Тесла модел 3, щото мотора му е по-евтин.
  • 40 pepy

    26 5 Отговор

    До коментар #36 от "Шишо":

    "Я кажи кога американците ще исмислят как да стигнат космоса без помощта на ладите от Русия..."

    Я кажи кога за последно Роскосмос изпрати нещо по-далеч от МКС... или пък от колко години Роскосмос и SpaceX се занимават с Космоса...
  • 41 Коля

    18 3 Отговор
    Таварищи, стигнем и изпревари Мъска! Так сказал Цар, я верю!
  • 42 Аман бе

    7 17 Отговор
    Високо технологичните корпорации със своите неврони автомобили ще ни върнат в каменния век! Колко повече доказателства ви трябват м?!
  • 43 Rado

    21 2 Отговор
    Къде са драскачите. Тесла щяла да фалира.
  • 44 Rado

    19 4 Отговор

    До коментар #36 от "Шишо":

    След един месец Мъск ще изпрати американци на МКС. Мъск ще спре кранчето на Роскосмос, мани ще подбие и цената с тия ракети, които се връщат и кацат. Русия сигурно съжалява, че не е дала добра цена на Мъск за руски двигатели. Ама гения си направи сам.
  • 45 Този

    13 0 Отговор
    Волксваген нарочно купиха верига заряд станции и сега сложиха цена по висока от бензина, за да правят яко евро от електромобили
  • 46 име1234

    9 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Не всички тесли са автономни,тези които те изброяват(500 000) са автономните.

    Коментиран от #53

  • 47 Лада Рапан

    5 0 Отговор
    Аз пък изпреварих много времето си.. И днес изглеждам добре за 22 годишна....
  • 48 Racer

    7 2 Отговор
    Велик е ! Извънземен гений!
  • 49 Николай

    4 5 Отговор
    Този тип май е купил много акции на Тесла, че говори така
  • 50 Николай

    1 5 Отговор
    Този тип май е купил много акции на Тесла, че говори така в публичното пространство.
  • 51 дсдс

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха ха":

    Цоцкат милиарди от същите технологии използвани без промяна. Нали знаете, че всеки продукт си има амортизационен период, и след като изтече той вече печалбата е огромна, няма начислена развойна дейност, иновации, нови материали, добавят се икономии от мащаба, падат цените на детайлите при много доставчици и т.н. Или ФВ няма проблем да разплати 100млрд. за измамните си дизели, но не иска да пожертва 1млрд. с цел да пусне на пазара нова технология. Имаха отличен автомобил с разход 1л, и не го пуснаха понеже харчел 1.2л реално и бил много скъп, понеже изпозлвали карбон и магнезий. Ами направи го от алуминий, сложи му двитателя на дукати, ама малък, не 200кс, намали му цената, да си харчи 2, 3л. и го пускай на печалба. После изпозлвай този дизайн и конструкция, сложи му 30кв батерия и електромотор да минава едни 250км реално и да зарежда бързо за 10мин. Ама не искат. Плащат на адвокати, плащат за дела, плащат на акционерите, плащат на шефовете чувалите с милионите, а продукцията им е без промяна от много десетилетия. Наричат до награждане, а то е замазване.

    Коментиран от #52

  • 52 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #51 от "дсдс":

    Значи първо "отличния" ти автомобил с разход 1 литър беше и Е най-глупавия автомобил , правен някога !! Извращение за скриване на комплексите на "умния" Фердинанд Пийх , което дори той не вярваше , че някога ще влезе в серийно производство !! Щото луди , дето да дадат 220 000 евро за двуместна кола без багажник , но за сметка на това с динамика на тротинетка няма и няма да има дори в Германия !! Второ разхода от 1 литър беше толкова съмнителен , че даже не го пуснаха на официални изпитания от независима организация , щото нали няма да се продава и всичко си остана на "честна дума" , хахах !! Ама то си му беше навик , и с Фаетона и с Бугати , важното е да се харчат милионите и милиардите на акционерите за мокрите сънища на един изкукал комплексар , ама после Мъск бил напушен , хаха !! И кой ти каза , че разход 2-3 литра е "приемлив" ???? Че даже и 1 , ако е смръдлива нафта ??? Мнооого си объркал нещата !! После тия смешки , че трябвало да е 30 квт батерия , че де е евтино !! Батериите скоро ще струват под 100 долара на квт , някои специалисти дори казват под 70 долара до 3 години максимум !! Тоест дори два пъти по 30 , 60 квт ще струва 4200- 6000 долара , а тя е 40% от целия електромобил , тоест целия ще е 10500- 15000 долара и ще минава поне 400 км с един заряд и пак ще си има и 4 места и голям багажник и динамика на петролна "бегачка" !! Това ли ти е скъпото ?? Няма как да стане тая електромобилите да са само за "градски коли" , двг е изпята песен , преж
  • 53 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #46 от "име1234":

    Няма такива филми !!! ВСИЧКИ Тесла излезли от завода са хардуерно оборудвани със автопилот !! Просто е заключен софтуерно , щото се заплаща допълнително , както и текущата му поддръжка и актуализация !! Което изобщо не пречи да работи във скрит режим , да събира данни и да ги предава в централата , понеже така или иначе 24/7 е свързан онлайн , дори когато в колата няма шофьор !!!
  • 54 илон

    5 7 Отговор
    Той Мъск и той има главоболие,всяка година е с около милярд назад от тъз електричка.

    Коментиран от #57

  • 55 Главоболие

    6 6 Отговор
    Главоболието идва от това че Илон продава миксери на загуба но успява да зомбира нови и нови тесларасти които да инвестират в това безумие като им продава мечти за светло бъдеще.
  • 56 Хи хи хи

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха ха":

    Продължават да са на печалба, за разлика от Тесла, хихихихи, Тесла ги задмина всички по годишни загуби, вече седем години ги бие.

    Коментиран от #61

  • 57 Найлон

    1 6 Отговор

    До коментар #54 от "илон":

    Докато има умници като Боре и Норвежеца, само че с пари, на Илон му дреме, харчи чуждите мангизи.
  • 58 аз робота

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "lud komunqga":

    утре, ама трябва да стенеш по първи петли, че е със записване
  • 59 Димов

    6 0 Отговор
    А това, че лъгахте хората с въглеродните емисии на кочините си, толкова години, не е фактор за загубите ви, нали? Сами си отрязахте клона, сега друг ви бил виновен.
  • 60 Jm2

    1 1 Отговор
    Момчета, нещата стоят простичко. Ако VW мине на електромобили за поне половината си производство, т.е. 5 000 000 коли, това ще глътне цялото годишно производство на кобалт в света.
  • 61 Пилците се броят наесен

    5 1 Отговор

    До коментар #56 от "Хи хи хи":

    Тесла вече цяла година е на печалба, въпреки коронавируса. Да видим отчета на Volkswagen за тази година?
  • 62 nnn

    2 0 Отговор
    Да ходи Хербердчо при Рогозин за обезболяващи защото тепърва лекото главоболие се превръща в мигрена, а "роскосмос" имат опита как се губи изцяло пазарен дял:)
  • 63 китаец

    4 1 Отговор
    в китай пуснаха електромобила убиец на скъпата тесла, по добър като параметри и 2 пъти по ефтин, мухахахаха ...........
  • 64 комплексар

    1 2 Отговор
    кефа цена няма, друго сие да настъпя газта, да изръмжи мотора, да зпушат гумите, на кой богаташ му пука за емисиите, кара си поршето и си гледа кефа !!
  • 65 уьо

    1 2 Отговор
    ти си тоя който дрънка глупости, къф бош у тесла те гони бре унуфри или и ти си болен фен на немското "качество"