8 196 48

Електромобилите Tesla с батерии, издържащи 1.6 млн. км

Електромобилите Tesla с батерии, издържащи 1.6 млн. км

Американският производител на електрически превозни средства Tesla патентова нов, значително по-издръжлив и по-евтин електрод, наречен NCA, който вероятно ще използва в новите си батерии.

По-рано партньорът на Tesla в изследването на батериите, Джеф Дан от университета в Далхоузи, разкри впечатляващи резултати от тестове за нова клетка за акумулатор, която може да осигури повече от 1 милион мили (1.6 млн. км) на електрическо превозно средство.

Новата тествана батерия е литиево-йонна, но от следващото поколение NMC 532 с монокристален катод и нов и подобрен електролит, който също е патентован от Tesla. По време на тестовете са постигнати повече от 4 000 цикъла на зареждане-разреждане.

Понастоящем Tesla патентова "монокристалните" електроди NCA, както е описано в наскоро публикувана заявка за патент, озаглавена "Метод за синтез на никел-кобалт-алуминий". В новите проучвания на изобретателите е приложен процес на двуетапно синтезиране за получаване на монокристални никел-кобалт-алуминиеви електроди.

Целта на изследването е да се премине към използването на собствени батерии, използвайки технологии, разработени от вътрешните екипи на Tesla. През последните няколко месеца автопроизводителят разработва цялостно ново секретно производствено оборудване, което ще се появи на производствената линия във Фремонт.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 25 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Random

    27 38 Отговор
    Те уж и качеството си бяха повишили, ма воланите им падат...

    Коментиран от #7, #15, #40

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Driving pleasure

    8 14 Отговор
    Аз ша изчакам още малко докато почне да ми връща пари и ще си зема две Т'сли...
  • 4 Иванов

    34 18 Отговор
    Вие имате ли Тесла , не ! Изобщо не е истина , това което пишете , аз от три години я ползвам. Не пишете глупости , глупаци !
  • 5 1,6 мил.км.

    14 26 Отговор
    Даааа-а ние ядем доматите с колците...

    Коментиран от #11, #12, #14

  • 6 Behemoth

    25 6 Отговор
    Ай сиктир сега като ги докарат в България на един милион километра и всичко е шест....

  • 7 Бачо Киро

    10 23 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Да бяха само воланите...
  • 8 на тцслата дръжката

    17 6 Отговор
    Като ги докарат в БГ, след 15-20 год и 1.6 млн. км, ноф фнос, тамън ще са за смяна на батерията с първоначалното обслужване.

    Коментиран от #13

  • 9 ПЕНКО

    5 31 Отговор
    БЪЛГАРСКИ ВЛАСТИ--НЕ ДОПУСКАЙТЕ НИЩО ЕЛЕКТРОННО ОТ ЗАПАДА БЕЗ КАТЕГОРИЧНО ДОКАЗАТЕЛСТВО ,ЧЕ Е БЕЗВРЕДНО ЗА ХОРАТА И ДЕЦАТА !!!!! НА ЗАПАД ЦЕЛТА Е ДА ПЕЧЕЛИШ ОТ ТРУДА И ЖИВОТА НА ХОРАТА -/ГЛАВНО СЪНАРОДНИЦИ- ИЛИ НЕ/ - ЕКВИВАЛЕНТИ В ЦИОНИСТКАТА -БАНКОВА СИСТЕМА !!! КОЙТО НЕ ПРИЗНАВА -ЦИОНИСТКАТА БАНКОВА СИСТЕМА НА САЩ - НАПАДЕНИЕ И ВОЙНА !!! АМА ДНЕС -ВЕЧЕ НЕ СТАВААА - И НЯКОИ НАСЛЕДНИЦИ НА УБИЙЦИТЕ НА 120 МИЛИОНА ИНДИАНЦИ + ПИЛИГРИМИТЕ ЩЕ СИ ПЛАЩАТ И ЩЕ СИ ПЛАЩАТ !!! НО НА ВЪПРОСА- ДАНЕ СЕ ПРЕВЪРНЕМ - В ТРАФОПОСТ ЗА ЖИВОТ !?!?! В ТРАФОПОСТА НЯМА ЖИВОТ- ЗАЩОТО -ЖИВИТЕ ОРГАНИЗМИ ПОЛЗВАТ ЕЛЕКРИЧЕСТВО НА НАЙ -НИСКО НИВО- МИКРО АМПЕР ,А ВСИЧКОТО ДРУГО УБИВА !!!

    Коментиран от #21

  • 10 Georgiev

    35 9 Отговор
    Чета коментарите на хора, които нямат хабер за какво пишат... Тесла е на светлинни години от останалите марки и място за спор НЯМА ;)

    Коментиран от #28

  • 11 Домат без колец

    29 4 Отговор

    До коментар #5 от "1,6 мил.км.":

    Виждам, че имаш самочувствие на знаещ. Ще сметнеш ли колко километра са 4000 зареждания по 600 км пробег, колкото цикли зареждане издържат новите батерии? Ако искаш сметни колко години ще издържи батерията, ако я зареждаш всеки бижи ден за 600 км пробег. Сега очаквам да кажеш, че 600 километра не ти стигат за деня, за да може да си анти, понеже няма какво друго да кажеш.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

  • 13 гост

    29 6 Отговор

    До коментар #8 от "на тцслата дръжката":

    Над 90% от колите с тези батерии няма да минат и една трета от тия км през целия си живот !!! Сега средния пробег на петролка се върти около 15-20 000 км годишно , дори да го увеличиш два пъти , става 30-40 000 годишно , което пък за 15-20 години са 450-800 000 !!! Тоест в най-лошия случай половината на 1,6 милиона и то това за не повече от 10% от всичките !! Този ресурс е нужен за да може за тия 15-20 години капацитета да падне с най-много 10% и да разполагаш с почти пълния пробег като на нова батерия , а след това да има живот още поне 15-20 години като стационарна батерия !! След което вече може да се рециклира , да не мрънкат групичката анти , но това ще е след 35-40 години !!!!

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    14 1 Отговор

    До коментар #5 от "1,6 мил.км.":

    Понеже явно много чувствителен те имат , та ме трият , само казах , че щом сам го казваш , сигурно е вярно , хахахах !!! А освен това казах , че има едни явно непознати за тебе органи , дето дават сертификат за производство по тия заявени показатели и след това при производството дори ЕДНА от тия батерии да не го изпълни , производителя трябва да я замени за своя сметка !! Ама ти отде да знаеш , от тия домати с колци , хахахахха !!!
  • 15 гост

    16 10 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Ми не знам какво падало , ама на борсата вече е на 20% от капитализацията на Тойота и расте , а Тойота пада , та май до края на месеца ще имаме нов НАЙ-СКЪП в света автопроизводител , хахахах !!! Ти да видиш , ще има инфаркти в групата анти !!!!
  • 16 В грешка си

    13 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Не необходимо да се чака до края на живота на автомобила, за да може батерията да се ползва за мрежово съхранение на енергия. Тесла патентова и приложението си Autobider, което ще се превърне в бъдеще във виртуално ЕРП - електроразпределително дружество, което се грижи за разпределението на енергия. Съхранява я когато е евтина, а тя е евтина когато е излишно. Когато поскъпне я продава, а тя поскъпва когато има недостиг. По този начин се решава проблемът с непостоянното производство на електроенергия от възобновяемите източници, като в същото време електромобилите не плащат за зареждане или дори и изкарват пари докато си стоят на зарядното.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 гост

    13 4 Отговор

    До коментар #16 от "В грешка си":

    Не съм казал , че и преди това не може да се ползва батерията като стационарна !! А че един автомобил след 15-20 години по пътищата и 300-500 000 км все пак ома и друго износване освен на батерията , което явно ще е най-малкото !! Ще има износване на купе , ходова част , окачване , да не говорим за морално остаряване на модела , така че автомобила ще си замине за рециклиране , а батерията и двигателите могат да се ползват за други цели
  • 18 Така е

    13 3 Отговор

    До коментар #16 от "В грешка си":

    Това е една от идеите за ел. колите! Да съхраняват излишната енергия! Ако помните огромната батерия, която Тесла продаде на Австралия за разпределение на мощността през денонощието, понеже беше криза там! Още тогава казаха, че при наличието на ел. коли, такава батерия не е нужна, защото колите могат да играят същата роля, когато са в система. Да съхраняват енергията и зареждат или връщат в мрежата. Но това също ще дойде, скоро!
  • 19 Госあ

    2 7 Отговор
    "с" или "ще" 😂 я стига вицове.
  • 20 Ще, ще

    6 3 Отговор
    Още дълго ще трябва да чакаш. Цели две ... седмици тогава ЩЕ бъде обявено началото на производството. Освен тях, ще бъдат обявени и новите хибридни батерии с range extender, които ще добавят нови 25% пробег от същия капацитет на батерията, за редките случай когато е необходим повече дневен пробег. Всичко това идва и на съответната цена - под 100 долара за киловатчас. Това ще рече 8000 долара за чисто нова батерия на Тесла модел 3 с най-дългия пробег, след като измине онези милион километра.

    Коментиран от #25

  • 21 Димов

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "ПЕНКО":

    Защо молиш властите за нещо, което е изцяло във властта на населението? Ако населението се юрне да търси електромобили - ще има внос. Ако не ги иска - няма да ги внасят. Просто е. От обикновения човек зависи, дали една стока ще се наложи на пазара или не.

    Коментиран от #23

  • 22 Димов

    6 8 Отговор
    Не прочетох нищо за негативните страни на новата технология. Когато някой се опита да ми пробута нещо, за което крие негативите, имам лошият навик да се дърпам назад.

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #21 от "Димов":

    Ами за твое съжаление огромната част от населението е технически почти неграмотно и спрямо всякаква техника действа на стадния принцип , тоест търси най-евтиното и най-популярното !! Горе долу щом комшията и 2-3 познати карат еди каква си кола , значи и той ще кара същата !! Тоест достатъчно е само 5-10% да се престрашат да се качат на електричка и да видят , че наистина по-евтино и по-безпроблемно возило няма и петролките ще бъдат забравени толкова бързо , че търговците няма да имат време да си изчистят складовете от купищата "консумативи" !!

    Коментиран от #30

  • 24 Какви негативи?

    12 5 Отговор

    До коментар #22 от "Димов":

    Негативите са за конкуренцията. Просто технологията за производство е сложна и скъпа и не може да се копира с обратен Инженеринг. От друга страна плюсовете са, че се използват по-достъпни материали в по-малки количества, което сваля цената на продукцията. Представи си два пъти по-ниска цена от конкуренцията, но за сметка на това четири пъти повече цикли живот. Това прави осем пъти по-ниска цена на цикъл живот. Само си помисли за пазарната капитализация на Тесла след две седмици, когато обяви началото на производството. После пак разправяйте за борсови балони и измамника Мъск.

    Коментиран от #31, #32

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор

  • 26 Тесланар

    6 8 Отговор
    Виждам, че неуките последователи на ковидиота Елън Мъск пак плющят глупости по форумите, без да имат представа за какво говорят. За съжаление модераторите не ме оставят да оборя неграмотните им постове..

    Коментиран от #27

  • 27 Май си борец от борческите години

    8 5 Отговор

    До коментар #26 от "Тесланар":

    Като гледам си се опитал да "обориш" постовете на "неграмотниците" с обиди, а не с аргументи. Следващия път опитай грамотно с факти и цифри и никой няма да ти трие постовете.
  • 28 гаранция франция

    6 5 Отговор

    До коментар #10 от "Georgiev":

    Сигурно и американската военна техника е на светлинни години напред пред другите , ама като се върнаха много американски войници от войната в залива болни от левкимия , обяснението снарядите с обеднен уран в танка Абрамс , хич не е били безопасни за екипажа , както се твърдяло преди това , на кой да вярвам , щом за собствените им войници не им пука , че за мене ли? Около всеки проводник , или уред на ток , има мощни магнитни полета , знам ли после какво може да ми порасне , или да се смали. Имаше преди години , един готин чехословашки филм - "Вампирът Фера" - гледал ли си го?

    Коментиран от #29

  • 29 Физичните закони

    8 5 Отговор

    До коментар #28 от "гаранция франция":

    Така е. Затова има строги правила откъде и как да минават кабелите. Ако успоредно на всеки проводник се постави друг проводник със същото сечение, по който тече ток с абсолютно същата сила като първият, но в обратна посока, то електромагнитното поле на втория проводник неутрализира магнитното поле на първия. Елементарно просто и лесноизпълнимо условие. За разлика от радиацията в танк, ЕМП в автомобил може да се измери от всеки желаещ и да се публикуват свободно. От редица такива измервания се установи, че най-високо измерените стойности са от бобините за високо напрежение на бензиновите автомобили. Избягвай ги, за да не ти порасне нещото.
  • 30 Димов

    3 6 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Жестоки самозаблуди се вихрят в съзнанието ти, млади ми гостенино. Първо: неграмотен човек книжка не взима и няма как да кара. Сигурно искал си да кажеш невеж. Второ: да ни убеждаваш колко по-малко проблеми имали електрокарите, на фона на вчерашната статия, за падащите волани на Тесла - никак не ти фаща дикиш тезата. И трето: колите на ток са към 10% а и много хора с ДВГ коли, като мен, са покарвали вече нечия електричка, но не са се юрнали да си купуват такава. И причината не е тази, която си написал, а е онази, заради която и ти все още нямаш електрокар. В резюме: повече от 5-10% вече са пробвали кола на ток, но нещо не чуваме за апокалипсиса, който толкова блянуваш.

    Коментиран от #33, #39

  • 31 Димов

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Какви негативи?":

    Много лъскави ти се струват мънистата. Като нищо си готов да размениш пасищата за една кесия от тях. Недостатъци има. Дали екологични, дали опасни за здравето...... Има!
  • 32 Димов

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "Какви негативи?":

    "Само си помисли за пазарната капитализация на Тесла след две седмици" --------- Не аз - ти си помисли! И пак не си купувай акции, но пак ела да се присмиваш на другите, че и те не са.
  • 33 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Първо , заблудени Димов , говориш за света , а даваш примери от България , включително със себе си !!!! Което напълно потвърждава констатацията ми за невежество и комплекс за величие , абсолютно неоправдан , хахахха !! Та ако все пак погледнем света и фактите , те са , че продажбите на Тесла растат със 70-80% ВСЯКА година , вече 8 години поред , което ще рече , че ВСЕКИ качил се веднъж на Тесла , не само не слиза от нея , а "зарибява" поне още един и то също завинаги !!! Щото над 90% от собствениците казват , че нямат НИКАКВО намерение да сменят марката в бъдеще , което и именно се потвърждава от растежа на продажбите , щото все още огромната част са при първия си собственик ! И всичко това на фона на 70-80% СПАД на продажбите на петролки !! Нали не си забравил , че Тесла ОТНОВО има рекордно 1 тримесечие !!! А вчерашната ти статия за 1 (ЕДНА !!!!!!!!! Хахахахаххахха !!!!) дефектна Тесла , дето даже още не е доказано , че е дефектна , щото накрая май ще излезе като "делото" за "самоускоряващите" Тесла , дето някои хора бая си прехапаха езиците , верно ли до там я докара , 1 бройка от 1,200 000 , хахаххахах !!!! В резюме , Тесла бързо върви към най-скъпия и признато най-технологичен автопроизводител в света , а на такива като тебе им остава само да вият от яд и злоба , ама ядец , хахахах !!!

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Димов

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Нещо си окъсил клемите, май. Какви примери от България съм дал? Световният дял на електрически задвижвани коли не е ли около 10%? Не е ли вярно, че дори и хора с коли на петрол са пробвали електромобил? И въпреки това, не е ли вярно, че го няма този ДВГ геноцид, който си си въобразил. Ти, при 90% ДВГ коли в света говориш, че били изчезвали? Дубря ли си, уа? 80% спад в продажбите?!?!?! Ае, чуек! Намали я тая дрога, че много ти личи. И не знам кой какво вие и за чии му е, ама ти определено виеш за едното нищо. Нито Тесла ще ти даде кола да покараш, нито ще ди подари акции, да се похвалиш. Само на картинка ги гледаш и двете. ;)

    Коментиран от #37, #38

  • 35 Димов

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: говориш за света , а даваш примери от България , включително със себе си !! -------- Ами ще давам със себе си, защото до тук съм карал поне 4 електрички, докато ти май и през оградата на психото не си виждал толкова.
  • 36 Васил

    4 2 Отговор
    Германските производители на автомобили сигурно вече са напълнили памперса два пъти при тази новина
  • 37 Спомени

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Казваш 10% от всички продажби. Хайде спомни си преди две години колко беше процента? Тогава бяха един процент от всички продажби. А все още няма свястна електрическа кола, която да си купи човек. Няма и къде да я зарежда. Сега си представи какво ще се случи след още две-три години, когато заради тези растящи продажби на електромобили, ще има повече зарядни станции, а цените им ще падат заради икономия от мащаба и бързо ще се изравнят заради поскъпването на автомобилите с ДВГ. Кажи коя от тези тенденции няма да се случи според тебе? Разбира се говоря за света, да не започнеш пак да ми говориш за панелката и 8-ия етаж.

    Коментиран от #42, #43, #45

  • 38 Спомени

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Казваш 10% от всички продажби. Хайде спомни си преди две години колко беше процента? Тогава бяха един процент от всички продажби. А все още няма свястна електрическа кола, която да си купи човек. Няма и къде да я зарежда. Сега си представи какво ще се случи след още две-три години, когато заради тези растящи продажби на електромобили, ще има повече зарядни станции, а цените им ще падат заради икономия от мащаба и бързо ще се изравнят заради поскъпването на автомобилите с ДВГ. Кажи коя от тези тенденции няма да се случи според тебе? Разбира се говоря за света, да не започнеш пак да ми говориш за панелката и 8-ия етаж.

    Коментиран от #44

  • 39 фффф

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Малко ти куца граматиката - не знаеш какво е ед.ч. и мн.ч. Демек си в първи клас

    Коментиран от #46

  • 40 фффф

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "Random":

    Вземи научи разликата между ед.ч. и мн.ч.

    Коментиран от #47


  • 41 Хора!

    3 1 Отговор
    Единствената качествена тесла-това е българската тесла!-всичко друго е боклук за вторичните
  • 42 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Спомени":

    Спомням си, как преди 3г вие, електрофенченцата, предвиждахте 30% световен пазар за електрокари тази година. А в действителност резултатите са над 3 пъти по-малки. Ако така планирате и семейният си бизнес, по-добре го продайте на някой, който разбира от нещата.
  • 43 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Спомени":

    Публикувано във факти.бг: ще има повече зарядни станции ------- Там е част от проблема. Електрокарите се нуждаят от много по-голяма зарядна инфраструктура, от колите с ДВГ. Това са много повече зарядни станции, построени насред плодородни терени или на такива, подходящи за залесяване или пък за жилищна площ. За пустинна страна като САЩ или Либия, това не е проблем, но в България май няма да оставите място и мерудия да засеем.
  • 44 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #38 от "Спомени":

    Публикувано във факти.бг: а цените им ще падат заради икономия от мащаба -------- Май не си чел за поскъпването на тока. При това, пазарът на електромобили е едва в зародиш. Стане ли по-съществен, тока ще размине бензина по цена. Да видим тогава, кое ще ти е по-икономично. Престани само да си представяш райско бъдеще с доброжелателни магнати, неуморно трудещи се за твоето лично благо. Звучиш инфантилно.
  • 45 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Спомени":

    Публикувано във факти.бг: А все още няма свястна електрическа кола, която да си купи човек. --> Публикувано във факти.бг: Сега си представи какво ще се случи след още две-три години, когато заради тези растящи продажби на електромобили, ще има повече зарядни станции ---------- Тия твои две твърдения си противоречат. Защо да правят още зарядни станции, като няма свястна електричка, която да си купят хората? Без свястна кола, която да си купят хората, няма нужда от нови зарядни станции. Кое от двете да се направя, че не съм прочел?
  • 46 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "фффф":

    Обоснови се, моля! Къде видя да бъркам ед.ч. и мн.ч?
  • 47 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "фффф":

    Ще те изкоментирам, вместо човека: Вземи научи разликата между действителност и прогноза. Едното е за волана на Тесла. Другото е за плановете й. Едното е доказано с факти. Другото се видя с плановете за старт на камиона и на роудстъра.
  • 48 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    2 1 Отговор
    Москвича е по хубав.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.