10 633 11

5 сериозни неизправности в автомобила, които могат да бъдат идентифицирани по износването на гумите

5 сериозни неизправности в автомобила, които могат да бъдат идентифицирани по износването на гумите

Има редица „неразположения“ на автомобила, които умната му електроника не диагностицира и собственикът на автомобила не ги подозира, докато един или друг възел най-сетне излезе от строя. Можем обаче да ги идентифицираме по естеството на износването на гумите.

На първо място трябва да се каже за вида на неправилното износване на гумите, на което повечето собственици на автомобили изобщо не обръщат внимание. Говорим за "износване" на блоковете на протектора, когато предните ръбове се износват забележимо по-силно от задните. В този случай работната част на колелото в напречно сечение прилича на зъбите на трион.

Ако откриете това в колата си, имайте предвид, че вероятната повреда е свързана с лагер на колелото. Друг от видовете износване на гуми изглежда като "плешиви" петна, неравномерно разпръснати по протектора. Най-често по този начин амортисьорът съобщава за своята „смърт“ и тогава колелото трябва да извърши работата си, за да смекчи неравностите от пътя, а натоварването се разпределя неравномерно по работната повърхност на гумата. Оттук и хаотичният, "леопардов" характер на абразията на каучук. Има и още нещо. Макар в болшинството случаи причина за това износване да са амортисьорите, то може да бъде причинено и почти всеки детайл от окачването.

Характерът на неравномерното износване може да бъде и друг. Например под формата на надлъжна плитка вдлъбнатина по ръба на протектора. Визуалното забелязване на този вид износване не винаги е лесно. Най-често водачът открива тази неравномерност случайно, на пипане, когато участва в сезонната смяна на гуми. След като откриете този тип износване, не бива да го причислявате към банално неправилно налягане в гумите, а спешно отидете до сервиза и проверете шарнирните връзки, лагерите на колелата и втулките на щангите.

5 сериозни неизправности в автомобила, които могат да бъдат идентифицирани по износването на гумите

Ако пък забележите износване във вид на диагонално петно ​​на протектора на задните колела на автомобила, който е с предно предаване, трябва да знаете, че няма достатъчно сцепление на задния мост, но това може и да се дължи на честото претоварване на колата.

Друг проблем с гумата е т.нар. „херния“. Такава издутина се получава най-често след силен удар, когато кола попадне в дупка, удри се в бордюр и в други подобни ситуации. Трябва да знаете обаче, че ако при по-лек удар се получи такова нещо, то "балонът" на гумата е доказателство, че гумата не е в нормално състояние да абсорбира кинетичната енергия от сблъсъка и нежелани вибрации се предават на възлите на окачването повече от нормалното. Следователно, за да не получите неприятни изненади в близко бъдеще, трябва внимателно да се проучи самата гума, като това може да ви кажат специалистите в някой доверен на вас сервиз.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Коста

    12 15 Отговор
    пълно безумие бате
  • 2 Марио

    17 9 Отговор
    интересно материалче, браво
  • 3 Караиванов

    20 4 Отговор
    Аз имах такива плешиви петна (много готино сравнение) и наистина се оказаха амортисьорите, така че явно и другите съвети са верни.
  • 4 крокодила Гена

    17 2 Отговор
    Плешивите петна са, като набивате често кучките, а триона е от амортисьорите. А шарнира се чува. Що не обясни вътрешното и външното износване.

    Коментиран от #5

  • 5 Име

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "крокодила Гена":

    Това го знае всеки, виж охисаното в статията е интересно за мен.

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор

  • 7 презиме

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    Ама не е вярно.
  • 8 перничанин

    11 1 Отговор
    Има още видове износване и причини за тях. Може много хора да ги знаят , но със сигурност има и такива които не знаят. Например равномерно износване на външната част от протектора , може да е от прекалено "затворена" предница постигната от некадърна смяна на кормилни накрайници или удар. Износване на вътрешната част от протектора "отворена" предница , пак може да е от некадърен майстор или от скачане в дълбоки дупки , криви носачи,износени тампони на носачи или маскиран челен удар и нарушена геометрия на купето. Износен по двата края протектор, се дължи на продължително каране с меки гуми, а обратното - износен в средата се дължи на препомпване. В момента се сещам само за тези , но сигурно има и други.

    Коментиран от #9

  • 9 qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "перничанин":

    Миналата година бих 500 км за оглед на едно паджеро 4 и първото което видях бяха изядените отвътре 4 гуми - колата се беше разчекнала, но според продавача била само за гуми. Тъй като имах по това време 3-ка и поназнайвах за тази болест се отказах от покупка, която щеше да ми излезе още поне 2 бона кеш за ремонта на този проблем. В момента съм някакви гуми ханкук вентус к117, които имат контролни точки по тях и ако започнат да се трият неравномерно трябва да се ходи на реглаж.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Ивайло

    1 0 Отговор
    Aкo зaднитe гуми нa Вaшeтo БМВ ca изнoceни дoтoлкoвa, чe ca зaприличaли нa пълeн cлик и тук-тaм ce пoдaвa пo някoй тeл, знaчи Вaшият aвтoмoбил e нaпълнo изпрaвeн и мoтoрът му e в идeaлнa кoндиция, a гумитe ca изнoceни oт прeкoмeрнo изпoлзвaнe нa дecния пeдaл зa прaвeнe нa бърнaут, дрифт и други eкcтри зa дaдeнaтa мaркa aвтoмoбил!!! Хaхaхa!!! ;)))

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.