25 Май, 2020 11:30 42 641 47

Как да определим качеството на дизеловото гориво без апаратура?

  • съвети-
  • дизел-
  • качество
Как да определим качеството на дизеловото гориво без апаратура? - 1

Ремонтът на системата за дизелово гориво ще отнеме много повече време и най-вече пари, отколкото независимо проведеното изследване на дизеловото гориво по „старомодните“ методи. Ето няколко способа за това, как да определим качеството на дизеловото гориво без апартура.

1. Висококачественото прясно дизелово гориво обикновено е със светло жълт цвят без суспензия и утайка.


2. Повърхността му има лилав или син оттенък.


3. Нискокачественото дизелово гориво, излято в прозрачен съд, ще потъмнее през деня и ще даде утайка или ще се разслои на фракции.


4. По същия начин може да се определи наличието на вода в горивото. Когато се успокои течността в съда, тя ще потъне до дъното.


5. Качественото дизелово гориво, преминало през хартиен филтър, ще остави малко, леко мазно, светло петно. Колкото по-голямо и по-тъмно е това петно, толкова повече (вредни за колата) примеси има в нафтата.


6. Капка добро дизелово масло, втрито между върховете на пръстите, оставя мазно усещане по кожата и мазни жълтеникави петна върху хартиена кърпа.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 66 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 111

    157 6 Отговор
    Къде в България има качествено дизелово гориво?

    Коментиран от #3, #11

  • 3 Порно

    66 1 Отговор

    До коментар #2 от "111":

    Има го на много български земи , но сега всичките са в чужди държави. А , и в БДЖ.
  • 4 ГОЛАТА ИСТИНА

    215 7 Отговор
    Бърз и изпитан тест : зареждаме дизел в Германия... летим. А как разбираме, че сме стигнали България? Зареждаме дизел и потегляме... чудим се, кой е дръпнал ръчната. Никой! Добре дошли на родна земя.

    Коментиран от #7, #43

  • 5 оня с коня

    23 56 Отговор
    Никой няма да ви чака на Бензиностанцията да правите проби на Нафтата с разни хартийки и Бурканчета.Затова слагайте КАТО МЕН на 1 Резервоар обикновена Нафта 1 Флакон "БАРДАЛ ЦЕТАН +"- струва около 19лв и оскъпява литъра с около 30ст.,но пък Двигатела буквално РАЗПЕРВА КРИЛЕ:)

    Коментиран от #10, #13, #15, #22

  • 6 най сигурен начин

    48 3 Отговор
    Ако след 100 х.км. дюзите са в норма и в резервоара няма боклуци - значи горивото е добре.

    Коментиран от #45, #46

  • 7 Някой

    57 0 Отговор

    До коментар #4 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    За съжаление още един изпитан тест: Покачване на разхода с 20 процента!
  • 8 Ахахах

    74 8 Отговор
    Няма да определям качеството на каквото о да било! Ако обичат калинките в държавните структури да се хванат малко в работ! Не са назначени само за да гласуват за мутрата! Все пак от нашите данъци получават заплати, за да нранят нашите интереси от нагли производители и търговци! Аз не съм длъжен да бъда отк. Да се правят тотални проверки на всичко! Който не спазва изисквания за качество да бъде запечатван с тотална забрана за подобен бизнес. Да се замислят дали ще ни крадат долните измекяри! Как се ненаядоха долните мошеници!
  • 9 асад123

    16 48 Отговор
    Затова карам на бензин и ме боли фара
  • 10 Има такава държава има и такъв народ

    40 6 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Само в България се котират тия добавки

    Коментиран от #12

  • 11 Кумчо Вълчо

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "111":

    Никъде
  • 12 оня с коня

    37 4 Отговор

    До коментар #10 от "Има такава държава има и такъв народ":

    Пълно е със всякакви ЧУЖДЕСТРАННИ ДОБАВКИ по магазините/споменатата от мен фирма мисля че е Френска/.И за да твърдищ че само в БГ се котират тия Добавки,вярваш ли наистина че всички тия СВЕТОВНИ ФИРМИ за Горивни добавки произвеждат САМО за България и треперят Икономиката ни да не закъса,щото няма да има кой да им купува стоката и ще Фалират до една?

    Коментиран от #14

  • 13 1234

    28 5 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    съгласен съм ,ама що ще ме праят на тъп 2,00лв нафта при полужения че $35 барел ,а аз ще си я ускапявам още 0,30 със бардал
  • 14 1234

    17 2 Отговор

    До коментар #12 от "оня с коня":

    бардал е белгийска добавка относно качествата и може много да се дебатира,но белгийците имам добри химици за добавки,добри сладкари-шоколад,бири,
    както и зглабяните в белгия автомобили и части са на топ ниво
    табяатлий са!!!
  • 15 перничанин

    28 6 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Преди няколко години в предаването "пета предавка" правиха тест с добавки за гориво. Няколко с различни цени. Нито една не се доближи даже до обещаните резултати от етикетите им. Интересното беше, че една от по-евтините даде някакъв резултат (много малък , но все пак) докато имаше скъпи от които изобщо нямаше ефект . От тогава спрях да поглеждам към тях.

    Коментиран от #20

  • 16 Квадратния

    23 4 Отговор
    Последните 16 години ,приемам дизел със сертификат от лукойл ,а през това време и 3- 4 пъти от Гърция / чрез Опет/ и румънски дизел / на омв " скъпия " . Написаното тук е вярно , но освен това ни убиват ,колите и с биодизел ,който като надуша на колонката и бягам далеч.Та горивата на лукчетата са описани точно ,с присадки за промяна на относителното число, мазни тежки а, лятото и с био. Колкото до хубавия дизел той е летлив бистър ,кристално чист със синьо - бял цвят .

    Коментиран от #19, #21, #23

  • 17 Фен

    22 3 Отговор
    Ханс е написал в книжката да не се слагат. добавки. Аз не съм по умен от Ханс, все пак той е измислил колата. Моторите на тировете са по сложни, къде ще им излезе сметката на презвочите ако наливат добавки.
  • 18 ИМПЕРИАЛИСТ

    27 1 Отговор
    Гoривaтa в Хoлaндия ca мнoгo пo-кaчecтвeни oт тeзи в Бългaрия и тoзи фaкт дaвa oтрaжeниe пo цялaтa вeригa нa прoизвoдcтвoтo у нac. Кoлкoтo и дa ce нaпъвa бългaрcкият бизнec, нeкaчecтвeнaтa нaфтa, бeнзин и др. пoвишaвaт ceбecтoйнocттa нa eдиницa прoдукция. Крaйнo врeмe e зa cтрoги мeрки, инaчe нямa дa ce oпрaви прoизвoдcтвoтo и дa cтaнeм кoнкурeнтнo-cпocoбни.
  • 19 Пешо

    20 3 Отговор

    До коментар #16 от "Квадратния":

    ОМВ....румънски дизел ???? Тъпотии. А, и у нас 6% биидизел е по закон. Изкл.нафтата за извънпътна техника. Румънски е този от Ромпетрол.
  • 20 оня с коня

    13 8 Отговор

    До коментар #15 от "перничанин":

    Май говорим за различни неща.Нямам нищо портив ТВ-предаването което си гледал,но не можеш да отричаш всички добавки единствено защото в него си гледал някакви експерименти.Има добавки които Чистят всякакъв Нагар вътра в Двигатела,но ти няма как да го разглобиш за да провериш дали е свършена работата.Аз говоря за Бардал- Цетан + ОТ ЛИЧЕН ОПИТ - просто осезателно усещам как Колата започва да "дърпа" вследствие повишаване на Цетаните!На практика тази Добавка се припокрива с Авиодизела и изравнява цената на литър,но в случая ЗНАМ КАКВО СИПВАМ,докато при Авиото си нямам идея какви л.йна са набутали.

    Коментиран от #42

  • 21 Тодор

    22 2 Отговор

    До коментар #16 от "Квадратния":

    Зареждах най-скъпата нафта на Лукойл. Вода, боклуци(видя се ясно от филтъра, сервизът ми даде препоръчителен сертификат, да слагам качествено гориво), гръмна ми дюза. Нещо вече не съм им фен, че дюзата ми бе нафтата за година!
  • 22 Uki

    8 7 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Всяка една добавка задръства неимувено много горивните филтри.
    И от там и всичко останало по веригата.

    Коментиран от #25, #29

  • 23 Пламен

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Квадратния":

    Относително тегло
  • 24 просто е

    12 6 Отговор
    Просто не карайте дизел, особено ако гледате да се вместите в ниския данък до 101 коня. Няма да ви гори кой знае колко бензин и няма да имате ядове заради некачествена нафта.
  • 25 1234

    16 3 Отговор

    До коментар #22 от "Uki":

    как го измисли това със задръстването на горивния филтър ве колега добавките съдържат 70 и кусур % керосин във състава си ,а какво е керосин сам потърси 2020 сме
  • 26 1234

    6 1 Отговор
    на комунистическите петроли къде си стоят на изходите и входовете на всеки град,незнам кой ги държи има нафта greenforce disel !, кофтито е че и към днешна дата е на 2,50 ,та тази нафта е много калорична на борд ми дава 6,7 със 160 тойота д_ кат 177 коня ,иначе цетан буустера на всички добавки вдига цетана 4-5 единици и е нормално да харчи със 0,5 /100 по-малко и да дърпа
  • 27 1234

    4 1 Отговор
    във е мага дори намерих хамерикански цетан буустер вдигащ до 10 единици цетана ,за яхти и подобни мощни двигатели кйто харчат по 300 и кусур литра в час, но и трябва да се внимава щото клапаните пътуват за нула време ако предозираш втори опит нямаш
  • 28 Санчо Панса

    11 1 Отговор
    Работил съм в лаборантска фирма инспектираща горивата в Лукойл БГ, издаваща сертификат за качество, сигурен съм, че горивата излизат от нефтокомбината с нужното качество и чистота, но... Има занижен контрол на самите бензиностанции а по-точно лежаците им за горива не се инспектират и почистват редовно. Всичките батаци, останали тежки фракции се омесват с горивата и естествено клиента плаща а получава утайки за съжаление.... Мога да ви уверя, че всеки нефтокомбинат има поне две независими лаборатории и дори едната от тях да не одобри определено гориво то се преработва докато му излезе анализа. Не споря за качеството на Лукойските горива, те просто са в допустимите граници определящи сертификата за качество. На мен лично горивата в България не са на нужното ниво, предпочитам да зареждам от ОМВ. Бъдете здрави
  • 29 Призрак

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Uki":

    Не е вярно. Добавките помагат особено през зимата, когато горивото може да замръзне, благодарение на парафина който се съдържа в БГ нафтата. Аз използвам антигел на FUSCH и Max motion на OMV. Имал съм случаи в които не съм си палил двигателя 34 дни, поради естеството на професията. Никакви проблеми. Акумолатора ми е BOSCH . Автомобила е Mercedes ML W164 320 CDI.

    Коментиран от #37

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 реалиста

    2 1 Отговор
    на вкус мухаххаха
  • 32 Форд

    11 1 Отговор
    2.0 дизел ,140 коня Мондео закупено ново от България 2010г.До момента 295000 км.На 15000 смяна на горивен филтър- евтин Филтрон,Зареждам обикновен дизел от големите бензиностанции, нямам проблем с паленето при ниски температури. И при -18 палеше.

    Коментиран от #34

  • 33 Пацо

    6 4 Отговор
    Дизела в бг е за трактори булдозери кораби и коли от преди 2000 година.
  • 34 Pavlin

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Форд":

    Е... аз само 60 000 съм минал на 2.0 ТДИ(2013г). Разход съм правил 3.9 за 400 км. Средно, реално с нормално каране ми прави 6. Горивния филтър никога не е изглеждал мръсен или е имал вода.
  • 35 onq s konq

    25 4 Отговор
    Кое е по-добре за двигателя (не ме интересува цената):
    1. Скъпо дизелово гориво (авио-дизе, макс моушън и т.н.)
    2. Евтино дизелово гориво + добавка (която ние си сипваме)

    моля гласувайте 1(+) и 2(-)
  • 36 qwerty

    3 0 Отговор
    Всяка зима наливам резервоар нафта и 1 кило в тубичка за минерална вода от 3л., която оставям на терасата. Честно казано досега не се е случвало да замръзне толкова много, както по разни снимки в социалните мрежи. Това за мен е показателно. Ако примерно половината гориво е замръзнало въобще няма да се мъча да ползвам автомобила в студеното време.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Абв

    4 0 Отговор
    Лично мнение от личен опит. Купувам добавка за диз.гориво и го наливам в резервоара по норма,остатъка сложих в багажника. На сутринта при минус 15градуса Целзий когато го разклатих беше по-гъсто от боза. Толкова за добавките и качеството в нашата мила Родина.
  • 40 Газьол

    4 1 Отговор
    Качествен дизел само на хартия.
  • 41 222

    2 0 Отговор
    Горивото с намален/ или без/ акциз е с друг цвят!
  • 42 Свил

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "оня с коня":

    Какъв авиодизел измисли? Оля се с рекламата на този боклук.
  • 43 Абсолютно правилно

    8 0 Отговор

    До коментар #4 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    но този експеримент е скъп. Аз проверявам в омразната на бранша на Ангелкова Гърция. Бензиностанция с половин колонка (има маркучи само от едната страна) в някакво отдалечено село. Казвам си "ще заредя, няма да рискувам, пътя ми е непознат, друга може да няма наблизо". Зареждам, паля, тръгвам, това не е моята кола бе, хора! Докато съм плащал на бензинджията, някой ми е сложил още един двигател!
  • 44 Вълчев

    0 1 Отговор
    Бардал-19 лв.
    Спирачна течност - около 5 лв.
    Опитайте зимата. 7 години с форд ескорт 93-та никакъв проблем. Дори на -20 .Е вярно ,на трети опит , но запали.
  • 45 Тодор

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "най сигурен начин":

    Идеята е да не хвърли на 60 000. Щото да чакаш 100 000 за да разбереш дали не си се прецакал не е добра идея. Нали?
  • 46 Краси

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "най сигурен начин":

    50хил.пробег зареждане само от Марешки дизел.Ефекта е 4 дюзи на боклука .
  • 47 Без проблем със стара кола

    0 0 Отговор
    Едва ли ще ми повервате ама карам примиъм кола джип купен стар на 8 години и го карам вече 7 почти и съм навл 160к само с обикновена нафта но карам с хубави масла и горивни филтри. Сменям маслото не като всички ганевци със стара кола прават а както си пише в ръководсвото на колата което значи 12к за груба употреба,24к за нормално каране. Колата е турбо ве 6. Едва ли ше ми повервате че намам никви проблеми макар че сменям горивен на 30к че и повече сложи ги 35 и дори не съм усетил разлики в перформанса Карам само с проверени масла от популярна верига складове т.е най доброто място според мен ... Тех Ко и като цени и като качесвто на продуктите които съм си купувал. Крам с Репсол като вискозитета и въобще разновидност избирам през сайта на репсол в селектора за масла. Турбо мазно работи колата като нова и дори не е пушила никога. Та според мен не са чак толкова лоши горивата тук но не е лошо да си карате с по хубав горивен и да не се премаляте както повечето нашенци права на всека смяна сменя горивен .. това е пълна щуртия, поне 30-40к за горивен си е нормално да не кажа 50 а и той се усеща ако е запушен споко нема иде в дюзите нито да ти умре помпата. Ако колата си е трошляк ако ще да и збърсваш двигатела с влажни кърпишки пак си е боклук. Това искам да ви кажа вие сами си правете изводите ... па ако сакате плащайте и повече за скъпа нафта :)