Last news in Fakti

27 Май, 2020 12:15, обновена 23 Юли, 2022 15:13 9 418 11

Съвети за поддържане на акумулатора през лятото

  • акумулатор-
  • лято-
  • съвети
Съвети за поддържане на акумулатора през лятото - 1

Както зимните студове, така и летните горещини имат много негативен ефект върху „здравето“ на оловно-киселинните батерии. Освен това, с въвеждането на ограничителни мерки, свързани с пандемията от коронавирус, шофьорите започнаха да шофират по-малко, а престоят на автомобилите се увеличи. В такива условия е необходимо да се следи състоянието на батерията с особено внимание. Експертите на Bosch споделят своите препоръки.

Първото нещо, което влияе на живота на батерията, е температурният режим на работа. При високи температури и през лятото под капака на колата температурата може да бъде два пъти по-висока от уличната температура и процесът на саморазреждане на батерията протича по-бързо. А това от своя страна води до преждевременното ѝ стареене. Топлината действа като катализатор на химичните процеси. Част от течността в акумулатора става на пара, а останалото количество електролит става по-гъсто. В резултат на това в батерията се образува кристално покритие, което намалява проводимостта на електрическия ток. В допълнение, от топлината клемите на акумулатора се окисляват по-бързо, което също пречи на правилната работа на батерията и намалява нейния експлоатационен живот.

За да намалите отрицателното въздействие на високите температури, уверете се, че целостта на корпуса на батерията и клемите не се окисляват. Също така е необходимо да се долее електролит или дестилирана вода до нивото на клетките (ако има нужда), както и да се провери степента на зареждане на батерията и ако е необходимо, да се презареди. Освен това водачът трябва да провери работата на алтернатора и електрическото оборудване на автомобила, за да се увери, че батерията получава необходимия заряд в движение.

Ако колата няма да се използва дълго време, тогава зарядът на акумулатора трябва да се доведе до 100% и да се съхранява на хладно и сухо място. Оловно-киселинните батерии трябва да се обслужват веднъж годишно. В същото време експертите препоръчват да се извършва поддръжка дори на батерия без поддръжка, в която не е необходимо да се долива течност и да се контролира нивото на електролита. Най-малкото такива батерии трябва да се почистват от прах, окисления и мръсотия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 31 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zeus

    66 2 Отговор
    Ще долеете, ама само ако акумулатора не е капсулован, а то вече всички са капсуловани, та да не може да долеете и като мине гаранцията да си купите нов ;)

    Коментиран от #2

  • 2 Марио

    26 14 Отговор

    До коментар #1 от "zeus":

    първо, не всички тнови са капсоловани и второ повечето от тези, които уж са капсоловани, се отварят без проблем

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Renault

    22 6 Отговор
    80% от статията е за стария вид акумулатори , които никой не използва вече. Повечето , които се продават са без поддръжка , доливане и т.н.
    Да не говорим че повечето коли от преди 10 години и повече използват AGM батерии , които пък са тотално различни.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 лиоп

    18 8 Отговор
    Най добрата поддръжка е закупуването на нов, когато откаже старият?
  • 6 Инж. Прокопиев

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    ...и като го отвориш после не можеш да го затвориш и го хвърляш и купуваш нов.....
  • 7 Софиянец

    12 3 Отговор
    Абсолютно излишна статия!
  • 8 складов работник

    5 1 Отговор
    Долейте електролит и му кажете сбогом. И за къде да го складирам, за москвича на 384 км ли?
  • 9 психо

    19 0 Отговор
    електролита не се изпарява и не се долива. долива се само дестилирана вода, ако акумулатора позволява.
  • 10 Дедо Пене

    8 2 Отговор
    ТОВА СТАТИЯ ЗА АКУМУЛАТОРИ НА МОСКВИЧ 408 ЛИ Е? АЛОО, ЖУРНАЛЯТА ОТ СПИСАНИЕ НАПРАВИ СИ САМ ОТ 1969г. ЛИ ПРЕПИСВАТЕ???
  • 11 Факти,

    2 1 Отговор
    Глупави статии Не чета!