Руският боен дрон С-70 "Охотник" струва колкото изтребител, твърди в. "Известия". Ако се съди по сумата, платена от производителя "Сухой" за застраховането на първия сериен образец на машината, цената на безпилотния апарат е сравнима с тази на МиГ-29К (1.3 млрд. рубли/€16 646 071) и МиГ-35С (1.6 млрд. рубли/€20 487 472).
Според руски специалисти когато влезе в серийно производство, C-70 ще поевтинее до около 1 млрд. рубли (€12 787 800). Засега обаче "Охотник" е застрахован за 1.5 млрд. рубли (€19 181 700).
Най-голяма част от себестойността на С-70 се пада на планера - 600 млн. рубли (€7 670 772). Реактивният двигател на апарата струва 240 млн. рубли (€3 068 309).
"Известия" привежда като пример за сравнение американският невидим дрон RQ-170, който струва 410 млн. рубли (€5 242 303). Разработката на по-модерния RQ-180 е струвала на Щатите 27.5 млрд. рубли (€351 579 250), а крайната му цена все още не е известна.
С-70 "Охотник" трябва да постъпи на въоръжение в руската армия след 2020 г. Тежкият ударен дрон използва редица технически решения от изтребителя от пето поколение Су-57. Подробности за апарата не се съобщават, но е известно, че тежи около 20 тона и може да използва широк спектър от въоръжения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Луд
Коментиран от #35
17:29 04.06.2020
2 разкривател
Коментиран от #24
17:48 04.06.2020
3 За сега няма свален
17:55 04.06.2020
4 турчина
Коментиран от #6, #10, #41
18:20 04.06.2020
5 Накъдето отиват руснаците
18:31 04.06.2020
6 Ххх
До коментар #4 от "турчина":
Много сте си повярвали и вие, ама от време на време се случва да ви поизпуснат тук там парата и да сте наясно, че не всичко, дето хвърчи се яде.Коментиран от #12
18:32 04.06.2020
7 Един прототип засега
18:33 04.06.2020
8 Китаец от Сибир
Коментиран от #30
18:36 04.06.2020
9 Монгола
18:39 04.06.2020
10 Ххх
До коментар #4 от "турчина":
В съобщението е казва, че турският дрон е бил свален от ПВО на Либийската национална армия (ЛНА) на генерал Хафтар. Не се дават данни с какво средство е свален БЛА, но според редица източници дронът е бил поразен със стрелба от "Панцирь-С1".Зенитни комплекси от този модел са доставени на силите на генерал Хафтар от ОАЕ.
Турският БЛА Bayraktar TB2 е паднал в околностите на град Бени Валид. Доказателство са снимките, качени на страницата на ЛНА в Twitter, на отломките на дрона.
Общото количество на свалените в Либия турски БЛА Bayraktar TB2 е трудно да се установи – данните варират от 14 до почти 30.
Коментиран от #13, #18, #42
18:39 04.06.2020
11 Лети ли рапторчето?
18:40 04.06.2020
12 турчина
До коментар #6 от "Ххх":
Защо да сме си повярвали, истината е, че руснаците са далеч от Турция в отношения на дронове. Тук бягащите от турските дронове изпускат паратаКоментиран от #16
18:45 04.06.2020
13 Аха
До коментар #10 от "Ххх":
Значи Турция е богата, след като си позволява да губи толкова дронове, а руснака мисли как да произведе вториКоментиран от #14, #15
18:47 04.06.2020
14 Centurion
До коментар #13 от "Аха":
Да, Турция е богата,има много пари,ама да връща.До миналата година бяха 500 $милиарда долара! Турските дронове, като останалите турски работи!19:20 04.06.2020
15 Ххх
До коментар #13 от "Аха":
А какви дронове губи Турция бе човече ? Не чувстваш ли, че се опитваш да сравняваш несъпоставими неща ? Турция използва основно дронове Байрактар ТБ 2, които са с максимално излетно тегло от 650 кг. и полезен товар 55 кг. Че това са направо смешни характеристики. За руския в статията пишат, че тежи 20 тона. Е, мога да потърся колко тона бомби или ракети ще му е полезния товар, но толкова ли не можеш да стоплиш, какви са възможностите на руския спрямо турския. Руския е много по тежка и сериозна машина. Предполагам и много по бърза, защото е с реактивни двигатели.............. ......БПЛА Bayraktar TB2 може да носи максимален полезен товар над 55 кг. Стандартната конфигурация на полезния товар включва електрооптичен (EO) камерен модул, инфрачервен (IR) камерен модул, лазерен обозначение, лазерен далекомер (LRF) и лазерен указателКоментиран от #17, #43
19:27 04.06.2020
16 Ххх
До коментар #12 от "турчина":
Руският дрон Охотник може да носи въоръжение с общо тегло от 2 тона. Турският Байрактар ТБ 2 - 55 килограма. Е, може ли да има някакво сравнение във възможностите ?Коментиран от #19, #44
19:33 04.06.2020
17 Аха
До коментар #15 от "Ххх":
Няма какво да споря за руска техника. Тежат много, но само толкова... Огледай се около себе си колко руска техника виждаш...Виждаш в Либия и Сирия тези миниатюрни турски дрончета направиха за смях в цял свят руските ПВО та.Коментиран от #31
20:08 04.06.2020
18 Свалени всичко на всичко
До коментар #10 от "Ххх":
Два Байракктара. Толкоз. Единият го разхождат с камион да го снимат в различни точки на Либия. Другите дето уж свалят са си техните китайски недоделки. Също както обстреляха гръцката фрегата по погрешка и за малко да я потопят.20:42 04.06.2020
19 Само дето турският
До коментар #16 от "Ххх":
Е съвсем реален и руснаците му ядат калая, а руският е само на хартия. Я виж турският дрон акънджъ който също е на въоръжение какъв товар може да носи.Коментиран от #20
20:49 04.06.2020
20 Ххх
До коментар #19 от "Само дето турският":
Пък и вместо да ми поставяш гатанки, да беше понаписал и ти нещо. А специално за такъв дрон акънджъ потърсих и не намерих никаква информация. Но намерих информация, че Байрактар ТБ 2 е единствения въоръжен дрон на Турция..........................„В повечето случаи те достигат до мястото на нападението и потвърждават, че врагът е напълно унищожен”, обяснява пред Блумбърг Нихат Али Оскан, стратег от Фондацията за изследвания на икономическата политика в Анкара. Общо взето се използват три различни типа дронове: мини-дронове за наблюдение и фотографиране; много по-големите дронове за наблюдение Anka-S; Bayraktar TB-2 – единственият въоръжен дрон в Турция.Коментиран от #21, #22
22:25 04.06.2020
21 Хаха
До коментар #20 от "Ххх":
Ти направо отрепа коня бре,за акънджъ нищо не намерил,хохохо То цял свят от завист се пукнаха,защо да го рекламират.с реклама или без реклама всички ще разберат за акънджъКоментиран от #23
22:41 04.06.2020
22 Хехехе
До коментар #20 от "Ххх":
Я пробвай в търсачката Akıncı ,или на Руски да напишеш,а то верно на ганьовския език нищо не излиза😂Коментиран от #25
22:48 04.06.2020
23 Ххх
До коментар #21 от "Хаха":
А ти бе, кукундел, освен да дрънкаш общи приказки, нещо по - конкретно ? Аз като не съм намерил, ти нещо намери ли ? Или ти си знаеш по принцип ? Колко му е максималното излетно тегло ? Колко му е бойния товар ?22:48 04.06.2020
24 Изобличител
До коментар #2 от "разкривател":
Цената е 64 млн. за брой или общо 512 млн. Останалото е въоръжение, обучение, наземно оборудване и т.н.22:49 04.06.2020
25 Ххх
До коментар #22 от "Хехехе":
Да, прав си. Има такъв дрон. Но на български не излиза информация. Попадна ми руска статия. Но като качвам руски статии обикновено ги трият. Та с две приказки, дронът ще е с украински двигатели. Общо тегло 4,5 тона. Боен товар 1300 кг. Но като го гледам, ще е с два витлови двигателя. Което значи ще е с доста ниска скорост примерно между 500 - 600 км. ч. най - много. И ще е много лесна мишена за ПВО системите при такава ниска скорост, ако не разполага със собствени системи за РЕБ и заглушаване на противниковите радари.Коментиран от #27
23:09 04.06.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Честно да ти кажа
До коментар #25 от "Ххх":
Подробности незнам за акънджъ23:16 04.06.2020
28 Обаче
До коментар #26 от "Ххх":
Много интересно,пишеш на български в ютуб акънджъ,и ти излизат некви сериали😀23:24 04.06.2020
29 Баба Пена
Коментиран от #32, #45
00:08 05.06.2020
30 Немец от Кьолн
До коментар #8 от "Китаец от Сибир":
То зер от обора всичко сами правят, особено копието на Хьортен след около 70 г...общо взето пиндодите сами нищо не са направили10:15 05.06.2020
31 Хах
До коментар #17 от "Аха":
Бе да ти кажа повече е от хамериканската...да не заблуждаваш с китайско производство...Епъл например. Хихи))))10:18 05.06.2020
32 Бай Конур
До коментар #29 от "Баба Пена":
Байрактар носи 200 кг. товар , а не 50. Това не знам къде сте го чели ,обаче изобщо не е вярно . 4 Панцира ги прави мермел с един полет . Една ракета Хелфайър тежи 48 кг. Турските аналози са с горе долу същото тегло.Имат и друг дрон Анка - и той носи 200 кг.
И тежкия дрон Акинчи носи 1500 кг.
10:43 05.06.2020
33 БАЙ МАРИН
10:47 05.06.2020
34 None
Коментиран от #40
10:55 05.06.2020
35 Schmidt
До коментар #1 от "Луд":
Нарича се 'дрон' от неуките и недоучени цървули, колите имат до 200 думи на български в речниковия си запас и ги мързи да се образоват, а лепят тази чуждица на всяко летящо, без човек в него (та дори и на плаващо под вода), техническо изделие, наречено БЛА (безпилотен летателен апарат).Дрон се нарича само летящ посредством витла (перки, за по-неуките от вас) и дистанционно управляван дуо-, квадро-, сиксто-, окто- и т.н. кратни на две коптери ! Така да знаеш вече Андрешко смотан ! ! !
Коментиран от #58
13:19 05.06.2020
36 Всичко руско е скрап
Като искате нещо технологично ,то е XQ Valkyrie на ф-ма Кратос.
С елементи от 6то поколение , може да изпълнява задачи съвместно с Ф-35 и други самолети . И е стелт .
14:35 05.06.2020
37 Някой
15:50 05.06.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Теди Игнатовски
22:43 05.06.2020
40 Жестоката истина
До коментар #34 от "None":
Руснаците никога не са имали дрони като турските! Стига си лъгал!03:25 06.06.2020
41 Жестоката истина
До коментар #4 от "турчина":
Колкото и минуси да ти слагат това е самата истина! Турция е трета в света по използване на дрони след САЩ и Израел!03:29 06.06.2020
42 Запознат
До коментар #10 от "Ххх":
Ти май не си гледал как горят панцирите? Хафтар за това ли се изнася със скоростта на бит джендър?03:33 06.06.2020
43 Запознат
До коментар #15 от "Ххх":
Но това е достатъчно за да унищожи панцирите! Турските дрони летят над панцира а той не може да ги засече!03:36 06.06.2020
44 Запознат
До коментар #16 от "Ххх":
Турският дрон се е доказал в битка и има десетки унищожени панцира заедно с екипажа! Произведени са над 100 бр и най важното е, че с малките си габарити е трудно засичането му от радар! Турският дрон може да патрулира 24 часа а руската чугунка дали може да лети толкова време?03:44 06.06.2020
45 Запознат
До коментар #29 от "Баба Пена":
Бабо, копай си боба и не коментирай неща, които не разбираш!03:48 06.06.2020
46 Готин ама не съвсем
Коментиран от #47, #48
10:31 06.06.2020
47 истината
До коментар #46 от "Готин ама не съвсем":
Те самолетите на САЩ от когато работят с даталинк за съвместна работа с друга техника руснаците още не знаеха какво е това.Освен това тоя руски дрон е копие на американски такъв.За какво настигане говориш ,като руснаците са вечната догонваща сила изоставаща с десетилетия от САЩ ? И между другото тоя дрон няма никакъв стелт.Най-малкото Русия не знае какво представлява стелт технологията.Един произведен дрон и един летящ су57 голяма сила на два варела дето не стават за нищо хахахКоментиран от #49, #50, #51
13:13 06.06.2020
48 истината
До коментар #46 от "Готин ама не съвсем":
Освен това и откъм дронове Русия е най-изоставащата държава.13:15 06.06.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Готин ама не съвсем
До коментар #47 от "истината":
Та да си чувал за Миг-31?? Разработка от 70-те години на миналия век. 4 Самолета контролират фронт от 1100 км. И предназначението им е, не само да унищожават цели, а да координират ракети, артилерия. и самолети, за унищожаване на противника! И съвместната им работа е да насочват самолети изтребители, без те да използват радарите си и да не се разкриват, по противникови цели, в групи или по единично! Това от 70-години на миналия век, когато американците си нямаха и понятие за такива методи и възможности! А вече има и Миг-41, който е на мястото на Миг-31. Какво могат да противопоставят американците на новите самолети на Русия?? Ф-16 модифициран, но с концепция от преди Миг 29. Та за какво противопоставяне можем изобщо да говорим, като американците са 30 години след Русия!Коментиран от #52
13:31 06.06.2020
52 Nnn
До коментар #51 от "Готин ама не съвсем":
Това за което говориш ти няма нищо общо.Нито един руски изтребител или руска военна техника няма възможност за работа с дата линк освен СУ-57 ,но той е пълен провал и е в няколко прототипа които не стават за летене.Русия е много назад във военната сфера и в момента изостава откъм авиация и технологии главозамайващо от САЩ ,а и изостана с много и от Китай.Не знам защо буташ руснаците при големите при положение ,че от както падна СССР ,Русия единствено използва старите технологии и няма възможност за развитие на нови,заради ниско технологично развитие,безпаричие и голяма корупция.Виж ,че всичко "модерно" им е в една или две бройки и то накрая се оказва ,че са просто ламарини рекламирани с руска пропаганда..Коментиран от #55, #63
13:45 06.06.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 отчаян русофил
14:01 06.06.2020
55 Готин ама не съвсем
До коментар #52 от "Nnn":
Я пак?? Руснаците имали по една две бройки?? Да така е! Но американците и толкова нямат, освен на хартия! Та кажи какви са новите американски самолети?? Нещо като Су-35, Су-57, Миг 35, Миг 41? Има ги на лице, произведени и тествани! И Су-57 е 10-тина бройки, 6 от които съпровождаха самолета на Путин! И фалиралите са американците с над 30 трилиона външен дълг и още 40 вътрешен. Докато руснаците са с 700 милиарда резерв, без външен дълг! Та какво точно съпоставяме?? И атомното им гориво на американците се произвежда в Русия, защото един завод за обогатяване на уран не могат да направят след едни 240 милиарда дадени за него! Толкова за техническите възможности на америка!Коментиран от #56, #66
14:50 06.06.2020
56 отчаян русофил
До коментар #55 от "Готин ама не съвсем":
Всички тези кeнeфи дето си изброил са по-ниска летва от F-15E .Това е все едно да ти кажа ,че имам Ролс Ройс ,а ти да ми изброиш 10 Лади и да ми кажеш,че си по-напред с материала..Няма военен източник който да посочи ,че Русия е водеша във военната сфера.Просто няма разумен човек който да потвърди подобна небивалица.Та те руснаците не могат да догонят Китай,а ти със САШ си тръгнал да ги сравнявяш и то с авиация...С какво ви облъчват коми русофилията не знам..Коментиран от #57
15:10 06.06.2020
57 Готин ама не съвсем
До коментар #56 от "отчаян русофил":
Момче, образовай се малко! Всичките ф-ове са концепция 70-80 година! Последният ф-16 е произведен 2005 година! По какво ги сравняваш със самолети разработки след 2000 година??Коментиран от #59
15:23 06.06.2020
58 Луд
До коментар #35 от "Schmidt":
Като обичаш български език си сложи едно хубаво българско име като мен.Тогава вместо дрон, ще го наричам "хвърчило с дистанционно управление "16:09 06.06.2020
59 4566
До коментар #57 от "Готин ама не съвсем":
Работата е там ,че "новите" руски изтребители са толкова ниско и евтино качество ,че откъм изработка са като американските от 80те години20:29 06.06.2020
60 Умен
20:44 06.06.2020
61 Умен
20:48 06.06.2020
62 Путин
22:13 06.06.2020
63 Reptile
До коментар #52 от "Nnn":
Самальотите на Китай си нямат двигатели... летят с едни матори, дето едвам ги вдигат. Сега щели да се кооперират с Русия, че да се сдобият със "собствен" двигател. Аналогично е и положението на турците - самальот има, двигател йок!Коментиран от #64
23:42 06.06.2020
64 факти
До коментар #63 от "Reptile":
Те и руснаците не са много напред...Все още нямат представа и нужното технологично развитие за да направят двигатели за 5-то поколение ,а изостават само с "40 години" от САЩ !14:22 07.06.2020
65 fermera
16:35 07.06.2020
66 СПЕЦПИДARAZ
До коментар #55 от "Готин ама не съвсем":
Су-57 има един серийно произведен , който катастрофира миналата година по Коледа , след като при приемателният полет му се откачи вертикалният стабилизатор (преведено от руското "проблем в системата за управление") , така че нещото "Охотник" просто няма с какво да обменя информация за сега . МиГ-41 няма , няма и да има скоро , МиГ-35 има два доставени на ВВС и до 2023-та трябва да бъдат доставени още 4 . "Охотник" е произведенв един единствен екземпляр и за сега е летял едва няколко пъти . Машината е всичко друго , но не и готов за производство апарат , а по-скоро експериментален модел за отработване на технологии , не знам за какви цени говорим изобщо . Когато правиш ЛА по схемата "летящо крило" единствената причина е той да е трудно забележим за радарите , а нещото на снимката е осеяно със всякакви дупки и стърчащи антени .Коментиран от #68
18:50 07.06.2020
67 fermera
20:53 07.06.2020
68 Готин ама не съвсем
До коментар #66 от "СПЕЦПИДARAZ":
М-даа! Няма все още Миг-41, но ще има и параметрите му са зададени Примерно скорост 4-4,3 МАХ! Кой друг самолет изобщо се разработва, с такива характеристики? И се проектира за полети в Арктика и близкия космос! Ти да видиш! А от Су-35 има произведени над 100 машини! От Су-57 има произведени 10 броя. Имаше 4 броя в Сирия, а 6 съпровождаха самолета на Путин! Има и подписан договор за 76 броя Су-57, които да окомплектоват 3 полка и вече са в производство!18:22 09.06.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.