25 Юни, 2020 11:00 74 258 107

10-те коли, които се нуждаят най-често от нова гарнитура на главата

  • класация-
  • рейтинг-
  • ремонт-
  • consumer reports

Смяната на гарнитура на главата на двигателя е един от най-неприятните и трудоемки ремонти по автомобила. Процедурата изисква специални умения, условия и оборудване, на което се дължи високата ѝ цена в сервиз.

На теория тънкото уплътнение между блока и главата би трябвало да служи през целия живот на мотора, но при някои модели капитулира далеч по-рано от обичайното. Consumer Reports състави класация на автомобилите, които бъркат най-често в портфейлите на собствениците си за смяна на гарнитурата.

Рейтингът е базиран на данните от ежегодните доклади на американското издание за надеждността на автомобилите през последните 10 години. Веднага прави впечатление, че в антикласацията доминира продукцията на една японска и една германска марка, които заемат седем места в челната десетка. Докато при Subaru се касае за един и същ двигател обаче, при BMW проблемът тормози различни агрегати.

Модел Година на производство Пробег при смяна на гарнитура на главата, км
BMW 3er 2006-2007 145 000 - 222 000
Subaru Impreza 2006-2008 145 000 - 258 000
Subru Outback 2001-2009 158 000 - 262 000
Subaru Forester 2001-2009 159 000 - 243 000
Chevrolet Cruze     2011 100 000 - 156 000
Subaru Baja 2006 -
Mini Cooper 2008-2010 92 000 - 200 000
Mazda MX-5 2000 -
BMW X5 2013 95 000 - 108 000
Infiniti M 2008 -

 


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 89 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СССР

    79 57 Отговор
    Москве 12ка е първенеца тука !

    Коментиран от #17, #24, #51, #52, #87, #99

  • 2 Гост

    166 34 Отговор
    Щях да се очудя ако бмв не води класацията

    Коментиран от #64, #82

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ицо

    102 14 Отговор
    Масово присъствие на Субару

    Коментиран от #7, #54

  • 5 Гост

    115 16 Отговор
    Адски плоска статия, която не дава никаква информация! Да бяхте се потрудили поне да напишете за кои двигатели става дума!

    Коментиран от #6, #9, #80

  • 6 веселяк

    73 8 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    За електрическите!
  • 7 Гост

    68 4 Отговор

    До коментар #4 от "ицо":

    Поне са се потрудили да уточнят, че става дума за един и същ двигател, който се монтира на четирите модела, но кой е двигателя - остава ти опцията да хвърляш боб!
  • 8 ефф

    28 44 Отговор
    Лада Самара - всеки месец.

    Коментиран от #90

  • 9 Притежател

    22 3 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Съгласен, поне да бяха я преписали по-старателно.
  • 10 Гост

    66 3 Отговор
    Моят Вартбург е на 50 години и още не му е сменяна гарнитурата. Дали е защото само седи в обора насело?

    Коментиран от #14

  • 11 onq s konq

    44 11 Отговор
    Дали и на моито беенве не е заминала тая гарнитура щото у водата гледам напоследък едни мазни петна се появиха ?

    Коментиран от #12, #44, #58, #78

  • 12 на коня комшията

    77 5 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Карай си така бе ! Тъкмо нема да ти изгние радиатора!Те от бееМве са го измислили отдавна!
  • 13 Субару

    39 6 Отговор
    Ако някой се чуди кой е мотора на Субару , EJ25 и разновидностите му :D

    Коментиран от #25, #66

  • 14 Механика

    25 6 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    И да не е стоял, а да се е движил няма как да я смениш, защото няма такава, освен последния модел с 4-тактовия мотор дето се появи !!!

    Коментиран от #45, #85

  • 15 Бесен Язовец

    43 3 Отговор
    Преди да ги бракуват щайгите от запад пристигат у Бг.то да им сменят гарнитурата и да я пусне на обява само 109 000 хил. км отлична като нова 15 годишна!

    Коментиран от #18, #30

  • 16 jар

    40 7 Отговор
    При BMW гарнитурата най често се сменя в комплект с главата но у нас най често ги "възстановяват" със заварки.
  • 17 Знаеш ли

    40 12 Отговор

    До коментар #1 от "СССР":

    че двигателя на 12та е живо копие на БМВ? И ако няма някъде повреда по охладителната система, трудно може да загрее.

    Коментиран от #21, #38

  • 18 Хе хе

    22 1 Отговор

    До коментар #15 от "Бесен Язовец":

    Ами те на 109 хил сменят гарнитури и турбо на 130 хил.
  • 19 Оня с коня

    15 68 Отговор
    Хондата и всички японски котурници

    Коментиран от #43, #88

  • 20 Деянов

    14 2 Отговор
    Кебапче с гарнитура в шесто
  • 21 до Знаеш ли

    12 1 Отговор

    До коментар #17 от "Знаеш ли":

    Знам че ключовата дума в поста ти е "копие" … :)

    Коментиран от #35

  • 22 барабус

    32 13 Отговор
    БМВ-бърка водата с маслото!

    Коментиран от #79

  • 23 А Опел

    20 4 Отговор
    Къде го забравиха?
  • 24 a bee

    4 8 Отговор

    До коментар #1 от "СССР":

    Последни десет години и Москвич ?
    Ся ,комуне или с байрякь -антикомуне а ?
  • 25 За по обикновени хора

    9 13 Отговор

    До коментар #13 от "Субару":

    Много си напред щом изписваш двигатели с кодове ама няма ли начин да се напише като за нормални кора двигател 2.0;2.5 и така нататък ej25 евала ти направи по зле от тоя със съатията

    Коментиран от #41

  • 26 майстора

    25 10 Отговор
    Това за бмвтата, минито и субару отдавна се знае. Боклуци

    Коментиран от #60

  • 27 Nissan Only

    5 5 Отговор
    Нисан 2,2 ДЦИ 100 киловата 2004 - та година дали се нуждае от нещо освен от редовна смяна на масло . Риторичен въпрос.
  • 28 консуматив

    14 20 Отговор
    Забравихте алфа умрело.
  • 29 Дърт Шофьор

    11 4 Отговор
    Мали-и-и, какви писаници. Сега ще настане голям рев от засегнатите.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Разбирача

    13 40 Отговор
    Всички японски машини са така мешат маслото с антифриза.

    Коментиран от #69

  • 32 Борко Отворко

    15 30 Отговор
    Много си прав за японските точно имал съм и такава и правих гарнитура никога повече японска не бих си взел.
  • 33 Гост

    18 4 Отговор
    Някой знае ли на колко км се сменя скъсаната ангренажна верига на 325ТДС?

    Коментиран от #107

  • 34 хаха смях

    17 20 Отговор
    Оризарниците нали ужким бяха много убави и не се чупеха ?!?
  • 35 бмв 1500

    11 5 Отговор

    До коментар #21 от "до Знаеш ли":

    Да, копие, но на успешно БМВ, а не на модерен боклук.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Перничанин

    9 27 Отговор
    Оризарците са пълна трагедия братлета как може да купувате и да се набутвате с такива направо се чудя.
  • 38 Random

    6 5 Отговор

    До коментар #17 от "Знаеш ли":

    Нищо общо с бмв няма
  • 39 Random

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "dido":

    То се вижда от начина ти на писане колко ти е интелекта, ама да си знаеш че си написал глупости. Разликите са много повече
  • 40 Рендето

    19 16 Отговор
    10-те първи места трябва да са на френски коли. Всички имат пронлеми или с охлаждането или с пистови ремъци. Прегряват и огъват главата.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Мустафа

    26 2 Отговор
    Две баби разглеждат табло с жалейки и накрая радостно възкликват:
    - Ураааа няма ни тука !
    Та и аз така - урааа няма я моята марка и модел тука !
  • 43 Мда

    15 1 Отговор

    До коментар #19 от "Оня с коня":

    Затова карай си коня.

    Коментиран от #57

  • 44 Притежател

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Недей така баце, че ако водата влезе в цилиндрите с какво ще ме гониш после?

    Коментиран от #56

  • 45 Дърт Шофьор

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "Механика":

    Как да няма бе, ...(биип), да те ...(биип) в механика, да те ...(биип)!
  • 46 принципно

    29 0 Отговор
    Сменят се гарнитурите на прегрелите мотори. А прегряването се дължи както на причини от завода, така и от задкормилното устройство.

    Коментиран от #73

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Селянин

    14 0 Отговор
    Това е класация за Америка, направете една и за Европа. В нашето село не се шофира нито една от изброените марки.
  • 50 МП4

    5 5 Отговор
    БМВ е боса тук!
  • 51 баш майстора

    17 14 Отговор

    До коментар #1 от "СССР":

    На Москве 12ка гарнитурата мога да я сменя на място без да смъквам двигателя !
    Обаче на всичките изброени тук трябва да се разглоби цялата кола. Остава само купето !
    Сваляш цялото окачване - предно задно . Цялата изпускателна система . Цялата охладителна система.
    Изпускаш и климатика.
    И като го свалиш двигателя - така и така - му правиш пълно обслужване. Вериги , ремъци , ролки , водна помпа ....
    Шлайфаш и главата , сменяш и маслата и антифриза и чак тогава сглабяш !
    И всичко това за една гарнитура !!!
    А сметката отива на 2 000 лева минимум !!!
  • 52 факт

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "СССР":

    с форсиран двигател
  • 53 шофьор

    8 2 Отговор
    Егати даже и кангото изкара 250000 на газ
  • 54 Иван

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "ицо":

    Който се интересува малко повече от японските автомобили знае че Subaru използват двигатели тип "боксер". При "боксера" износването на частите е по-голямо.
  • 55 Мерцедес

    12 1 Отговор
    По голям боклук от това няма карах една б класа постоянно бях по майстори уффф

    Коментиран от #67

  • 56 Оня с коня

    2 12 Отговор

    До коментар #44 от "Притежател":

    Това не съм ази баце некой мизерник ми използва името.Много излъгали се хора с оризарници.има и такива дето немат пари да си купят БМВ и завиждат.За гоненето давай да се уговаряме казвай какво ще залягаме първо оти я така на сухо не играем

    Коментиран от #63, #68

  • 57 Оня с коня

    2 8 Отговор

    До коментар #43 от "Мда":

    Я ке си карам по-добре да си карам коня отколкото твоя скапан оризарник ясно ли ти е мизернико.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Jsb

    3 9 Отговор
    Проблем с гарнитура на главата при БМВ 3 серия 2006-07 НЯМА!При х5 2013 също!Допускам,че автора е обърнал таблицата при преписване на статията!Ако някой е имал такъв проблем нека да сподели!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 дявола

    15 7 Отговор
    Най-добрият ремонт за баварците е смяна на марката.Да караш тази марка си е жив мазохизъм
  • 62 Бат.Влад

    6 1 Отговор
    А на ЗазА кога да я сменя
  • 63 Притежател

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Оня с коня":

    ще залагаме, ама когато й сложа чип, да мое да изкарам и аз 300кс.
  • 64 330i

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    И аз щях да се Очудя, ако беше грамотен!

    Коментиран от #84

  • 65 Антре

    17 2 Отговор
    Главата на гарнитурата може да се скапе само по два начина. Не добре затегнати болтове на главата и от прегряване на двигателя. При не добре затегнати болтове двигателя издухва гарнитурата а при прегряване главата се деформира и по същият начи издухва гарнитурата. При нови автомобили този дефект се проявява от не добро изчисление на охлаждащата система. Или по точно казано от икономия на по голям радиатор.

    Коментиран от #96

  • 66 Boxer 3.0

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Субару":

    Поздрави!
    Така е! Потвърждавам и за щастие, не от личен опит.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Притежател

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Оня с коня":

    Идвай и заставай, загубилия черпи един обяд.
  • 69 Имамбаялдъ

    17 1 Отговор

    До коментар #31 от "Разбирача":

    Не всички! Нисанът ми е на 300 хил. км. , наливам му само 5w40 и колкото налея, толкова точа, а антифризът не съм го сменял от 11 години. Двигателят е бензинов, атмосверен и не се е налагало да правя никакви ремонти, освен смяна на ангренажена верига на 270 х. км. Така, че японското определено си заслужава.

    Коментиран от #77

  • 70 Перничанин

    4 14 Отговор
    Яяяяи да не ти GT-R този Нисан та го хвалиш толкова не съм чул някоя от оризарските марки да не гори масло всички са масларки.Пълни боклуци са!

    Коментиран от #71, #76

  • 71 Ввв

    10 3 Отговор

    До коментар #70 от "Перничанин":

    Боклук е Гоуфо,айде лагай да спиш и мечтаеш как караш с 200

    Коментиран от #75

  • 72 тстс

    3 1 Отговор
    и всичко е на бензин и газ!
  • 73 3255

    8 1 Отговор

    До коментар #46 от "принципно":

    зависи и от конструкция. Даунсайз било моля ти се. 3 цилиндъра, една шепа алуминий, а мощност ще вади за 150 коня!? Как се охлажда тая малка материя бле от това ти горене!? Криви на осморка.
  • 74 СВТ40 ссср

    2 0 Отговор
    А къде са индийците .
  • 75 Приятел

    10 5 Отговор

    До коментар #71 от "Ввв":

    Само да ти кажа имам голф 2 1991 г. 1.6 тд. Купил съм го почти нов сега е на 950 000. Дори и ръжда няма! Айде лека нощ.
  • 76 Я я я

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "Перничанин":

    Тва да не са ти немаките кошери да ти горят маслото
  • 77 Нищо особено

    10 2 Отговор

    До коментар #69 от "Имамбаялдъ":

    Японците имат добри , опростени , издържливи мотори , здрава ходова част , и до там . Слаби ламарини , гнили греди, брони , заприличва на разплетена дамаджана . Е на мен като ми изгние купето , двигателя на гръб ли да си го нося?

    Коментиран от #97

  • 78 Борката Попов

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    ТДС- а не си играе на дребно с гарнитури , направо пука глава.
  • 79 Гъдьо

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "барабус":

    Обратно- бърка маслото с водата.
  • 80 Тъпомер

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Какво да се потрудят...?!Та те просто са ,,копи и пейстнали" тъпата статия...
  • 81 Гошо 2

    4 0 Отговор
    Интересно как се води тази статистика? Ако е от внесени автомобили 2-ра ръка от Италия и на километража на БМВ пише 150 000 км. то значи са мимимум 350 000 км! Имал съм 5 автомобила от тази марка с различни двигатели, бензинови и дизелови и искам да уточня, че редовното обслужване няма да доведе до този ремонт на почти нито една марка автомобили! И последно това, че повечето двигатели на БМВ са с верига не означава, че водната помпа не се сменя на максимум 50 000 км. и антифриза на всеки 3 години!
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Телевизора на Елвис

    0 2 Отговор
    Космича и Волгата къде ги оставихте?
  • 84 Fuck BMW

    0 2 Отговор

    До коментар #64 от "330i":

    Колко и да се пънеш, все тоалетна караш мой човек
  • 85 До механик

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "Механика":

    Как да няма гарнитура двутактовия вартбург? Лично съм я сменял ей така профилактично. А ти на какво си механик? Да не ремонтираш женски вибратори.

    Коментиран от #92

  • 86 Чукча

    1 1 Отговор
    Не глава - шапка ушанка ми дайте!
  • 87 Тодор

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "СССР":

    Той моторът е краден, от БМВ, затова се дъни. Карах Дванайстака 22 години, затова и Баварец няма да си взема...
  • 88 Хонда и Нисан

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Оня с коня":

    Хонда и Нисан много трудно могат да прегреят !
  • 89 Гост

    5 6 Отговор
    А френските боклуци къде останаха... Верно само на едното рено съм сменял гарнитура но след 3 такива боклука дето постоянно ме държаха в напрежение и все нещо се чупеше тотално се убедих че французите могат да правят само св.... и. Нисана с френския дизел също не ми го хвали. Сега си карам една японска и една корейска джипки и си свиркам
  • 90 Меджик

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "ефф":

    Имах Лада Самара, 5врати! Купена нова, 17години я карах без нито един проблем. Само периодично обслужване!
  • 91 Някъв случаен

    2 0 Отговор
    Хора не разбирам защо спорите толкова за нещо което е известно от край време. Която и марка автомобил да е се нуждае от обслужване това е цялата работа и зависи как се кара+ това ако ще плюете БМВ , то плюйте новите им поколения, защото те са направени така чупливи, докато старите за които толкова много хора говорят глупости всъщност са здрави и с качествени материали създадени от инженери, а не от маркетолози, същото се отнася и за японските коли. Отделно от това сигурно повечето от вас които плюят карат 4 цилиндъра скучни автомобили или някои от вас са се сблъсквали с подобни проблеми дали като собственици или някой познат, но това са само случаи, не при всички е така.
  • 92 Баш майстор

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "До механик":

    Да го е....и механика....Чул е нещо ама не е разбрал.Вартбурга НЯМА гарнитура на"картера" на главата си има. Говоря за 353w двутактов.
  • 93 Сашо

    2 1 Отговор
    Москвича няма грешка с тия неща
  • 94 Вуте

    3 0 Отговор
    На комшията кравата издухала гарнитура,и сега меша водата с млекото.
  • 95 Бакалов

    2 0 Отговор
    Много тъпа статия. Всички Субара заради боксер двигателя по документи се сервизира главата на 200 000 км. На Инфинити М са едни от най-здравите двигатели.
  • 96 Също

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Антре":

    Пропусна и от некачествен и не навреме сменян антифриз !
  • 97 Имамбаялдъ

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Нищо особено":

    Вярно, ламарините са им слабо място. И при мен се появи този проблем. Все пак е 20 годишен нисана, а едва ли инженерите са го проектирали за толкова дълга експлоатация. Отдавна щях да съм го сменил, ако не беше на газ, но понеже ми е изключително евтино да го карам, за това все още го ползвам. И ще е така докато не се разкапе или пък не му намеря достоен заместител.
  • 98 Като гост

    4 1 Отговор
    На Субару блока е алуминий, главата също. Като се слага антифриз не по спецификации като за чугунен блок така се получава. Различна техника, но от неграмотност я смазват, после плюят.
  • 99 Европеец

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "СССР":

    Само на американските коли гарнитурите никога не се сменят! С тях си отиват на боклука !
  • 100 Тошко

    4 1 Отговор
    На тарабанда не сменям гарнитура, а целия мотор на всеки 3 години. Купих го с резервен мотор.

    Коментиран от #101

  • 101 Лошко

    3 0 Отговор

    До коментар #100 от "Тошко":

    Кво означава "тарабанда"да не се е "прекръстила" онази "Банда_Банда???Ако говориш за Трабанта..приятно "возене" особено зимата.........Нали знаеш че има "Климатроник"....
  • 102 Някой

    1 1 Отговор
    Боклуците ВАГ, къде ги забравихте?
  • 103 QUADRIFOGLIO

    2 0 Отговор
    Нормално е при Субару да са най-чести, защото там главите са 2 в боксеровите им мотори, съответно и вероятността да дрисне гарнитура на глава е по-висока. И за БМВ съм съгласен, по мои наблюдения доста често двигателите са им целите в масло. Класацията ми се струва достоверна и логична.
  • 104 перничанин

    3 0 Отговор
    Тук много колеги казват, че Субару хвърля гарнитура заради боксера. Хубаво де, но и на Порше е боксер, а го водят едва ли не за вечен и във всички класации за надеждност Порше е на първите места. За BMW съм съгласен с колегите и то за един двигател 2.5 който ако не пукне глава най-често хвърля гарнитура. Между другото , защо много хора се учудват и смятат за много 350-400 000км безпроблемен пробег. Имам бензинов Аурис (от 220 000 с ГИ) , купуван нов, в момента е на 354 000км . Изглежда и върви като нов. По мотора освен някой датчик съм сменял само консумативи.

    Коментиран от #105

  • 105 Бакалов

    2 0 Отговор

    До коментар #104 от "перничанин":

    Да сте виждали Порше на 200 000 км. И още двигателят на 911 е по-скъп от цялото Субару, всичко си има цена.

    Коментиран от #106

  • 106 перничанин

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "Бакалов":

    Да де, значи е проблем с качеството при Субару, а не е от боксера.
  • 107 Елементарно

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    100км преди да се скъса....