3 Юли, 2020 13:44 39 841 29

Две глупави грешки, които могат да ви оставят без климатик през лятото

  • климатик-
  • грешки-
  • шофьори

Две глупави грешки, които могат да ви оставят без климатик през лятото  - 1

С настъпването на жегите много от собствениците на автомобили у нас се сблъскаха с проблеми, свързани с климатичните инсталации на техните коли. Причини за липсата на охладен въздух в купето могат да са много, но експертите от Dekra наблягат на две, които наричат "глупави грешки".

Първата грешка на собственика на автомобила във връзка с климатичната система на колата му е да го включва само когато стане горещо. Всъщност, за да удължите живота на устройството, то трябва да се включва най-малко веднъж месечно по всяко време на годината, дори и през зимата при градуси под нулата. Факт е, че без смазване компонентите на компресора се развалят. Гумено-пластмасовите части изсъхват и губят своята плътност и еластичност. А смазката се разпределя в цялата система, заедно с потока на хладилния агент. Следователно, за да може всичко в климатика да бъде, както се казва, "на шест", трябва редовно да се включва най-малко няколко минути - дори и да не ви е горещо.

Втората грешка във връзка с "хладилника" в колата ви се коригира само с повдигане на капака. Става въпрос за наблюдение на чистотата на охлаждащия радиатор (кондензера) на климатика. Обикновено той стои пред радиатора на охладителната система на двигателя. Проблемът е, че мръсотията и пътният прах запушват т.нар. пита, както и пространството между тези радиатори, което значително влошава преноса на топлина и намалява ефективността и на двата. Ако този "боклук" е в повече, то системата ще спре да охлажда въздуха в салона. Ето защо, на първо място, трябва периодично да наблюдавате наличието/отсъствието на мръсотия между радиаторите.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 62 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тжътж

    41 35 Отговор
    Честно казано, статията не ми се струва много полезна, сменил съм много коли през 27г шофьорски опит и до сега не ми се е развалил климатик а никога не съм го пускал през зимата. А както казахте радиатора на климатика, който стои най-отпред и пре всяко ходене на автомивка, бива обилно обливан със вода под налягане и се почиства много добре и не е нужно да отваряте капака и да го бършете с нещо постоянно.
  • 2 asd

    32 61 Отговор
    Доста безполезна статия. Не съм чувал климатик да работи под нула градуса.
  • 3 Гост

    171 13 Отговор
    Третата грешка е че спирате климатика заедно с гасенето на колата и по конденза на радиаторчето му се отлагат бактерии. после мирише лошо. трябва да спрете климатика поне 2 или 3 минути преди да огасите колата и да поработи на вентилатор за да исуши радиаторчето от конденза. така няма да има натрупване на бактерии и лоша миризма

    Коментиран от #4, #6, #25

  • 4 Турист

    106 7 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Този коментар май по-полезен от статията.
  • 5 Кру

    33 14 Отговор
    Компресора под 4 градуса не се включва.
  • 6 климатизиран

    11 5 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Вярно е. И аз правя така. И на стара таратайка не съм пускал климатик зиме.
  • 7 Смях

    8 6 Отговор
    А кклакво до правят тези, на които копресорът работи нон-стоп и се командва само вентила?
  • 8 Вилик

    40 9 Отговор
    Климатика може да се ползва и зимата :) например за премахване на влагата от стъклата :) която се получава от топлия въздух
  • 9 Разбирач

    13 7 Отговор
    ................дори и през зимата при градуси под нулата. Това е плюсова с-ма. Температурата на изпарение е 5 градуса. Под тази температура компресора не включва. Подвеждаща статия.

    Коментиран от #11

  • 10 Гост

    18 4 Отговор
    Моята кола няма климатик пък не ми и трябва така съм свикнал.Карам Лада ВАЗ 2107 ама е от последните 1996г.пройзводство е.

    Коментиран от #18

  • 11 ?!!!

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Разбирач":

    Температура на изпарение на водата или ...? В зависимост от фреона и налягането му , е далеч под нулата . Това да не е абсорбционен/амонячен / хладилник ?!!!
  • 12 Момчил Каназирев

    15 4 Отговор
    Двузонов климатроник! Топли през зимата!
  • 13 batemo

    26 2 Отговор
    Да се включва климатика само когато двигателят е на празен ход.
  • 14 Кабрио с климатик

    19 1 Отговор
    През зимата или при дъжд, се включва за да не се кондензира върху предното стъкло влагата от издишвания от водача въздух.
  • 15 Simeonov

    9 1 Отговор
    За първата съм чувал и от колеги.От време на време да се включва за да може да смазва уплътнения където има меки връзки.При домашен климатик тези връзки ги няма.Колкото дали работи на студено,работи.Пускал съм го с тази цел на -2гр и охлажда,естествено за 4-5минути.Не знам дали помага но няма да навреди.При положение че една проверка на климатична инсталация и допълване в чужбина струва около 100€,по-добре от време на време да го пускаме(през студения период).
  • 16 Софиянец

    6 0 Отговор
    А с климатрониците как стои въпроса, защото моята 10-годишна бангия я карам само на климатроник - 22 гр. лято и 28 гр. зима, никога не го изключвам и си стои на ауто, миризми и проблеми няма.Само веднъж го пълних с фреон и редовно сменям филтрите.

    Коментиран от #21

  • 17 Патето яки

    11 1 Отговор
    Радославе напиши за диференциала много е важно, или за спирачното казанче, малко или много гориво врезервоара, да ползваме зимни или летни гуми, защо ауспуха е черен, защо мерцедес дизелите правят димна завеса, за широките и тесните гуми и др.
  • 18 Хахах

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Не е съществена разликата с първите!
  • 19 Румбо

    8 0 Отговор
    Измийте радиатора на климатика със силна струя,па да видим що ще стане с алуминиевите супертънки ламели.
  • 20 Sport

    7 1 Отговор
    Вярно е! Климатикът трябва да се пуска по всяко време на годината и дори и повече от веднъж месечно, точно заради наличието на смазка в микса с хладилния агент. Отделно, колегата, който си облива радиаторите на автомивката, то той ги облива хоризонтално, а авторът на статията има предвид вертикално, МЕЖДУ радиаторите! И не на последно място това е статия, която има за цел да ви информира, а не да се доказвате като капацитети. Това със спирането на климатика и оставянето на включен двигател също е добра практика.
  • 21 Sport

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Софиянец":

    Зимата го държиш на 28, ама компресорът не включва под 5.5 градуса температура.
  • 22 Карачо

    6 1 Отговор
    Не веднъж месечно, а веднъж седмично и не за няколко мин., а за поне 10-15, за да може добре да се завърти фреона в системата със смазката в него. Също така е добре на 2-3 г. да се ходи да се допълва системата с охлаждащ агент и смазка, защото въпреки, че системата е затворена има загуби около 10-15 %, налягането пада, смазването също не е оптимално и компресора може да даде фира, а тогава ремонтите и подмяната му не са никак евтини. Ако се спазват тези правила ви гарантирам безпроблемна работа на климатика дълги години.

    Коментиран от #24

  • 23 Русенец

    4 0 Отговор
    Моя климатик спря да работи от това, че се беше задръстил радиатора му с мръсотия. Една водоструйка ме оттърва от жегите.
  • 24 Варна

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "Карачо":

    Започнеш ли да доливаш фреон, значи имаш теч. Ако системата е в изправност трябва да работи без абсолютно никакво добавяне на фреон.
  • 25 qwerty

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Винаги преди да паркирам колата за повече от 30 мин. спирам студеното и оставям вентилатора да "издуха" студения въздух, хем да се отече през дренажа конденза и да не се вмирисва системата, но това е свързано и със редовната смяна на филтър купе. Не може да караш 100 години с един и същи тъмносив до черен филтър, пълен с листа, насекоми и плесени.
  • 26 Гост

    4 0 Отговор
    Доста глупава статия- имам кола с климатротник. С повреден датчик за външна температура. По принцип целогодишно го държа на 24 за да духа топло зимата и студено лятото, а при влажност сам да обезвъздушава стъклата. Откакто се повреди термометъра при 30 градуса външна термометъра показа -2, -3. Няма начин да включва принудително компресора, дори като мина на ръчен режим- просто компресора не сработва, защото навън е уж -2 градуса. Така че не говорете глупости как трябвало да се включва компресора- при някой "модерни" коли това не е възможно.
  • 27 Байчо

    2 3 Отговор
    Тъпаци! Климатроникът под температура от 4 гр. не тръгва. Какви отрицателни температури. На по-старите коли, ако го включите при ниски температури, повредите са почти сигурни. Какво смазване на уплътнения?!? Системата е под налягане и всичко си е смазано постоянно. Повтаряте едни същи глупости, като папагали, години наред!
  • 28 Иван

    0 1 Отговор
    Абе аз не съм експерт като много хора тук, но на служебната ми кола (2019г) и на личната (2015г) компресора си включва и под 0 градуса... както си го прави и лятото, компресора си щрака и макар не както в жегите, конете падат с няколко... И вероятно защото може би някой ще пробва да ме убеди, че не съм в час, как така зимата на пуснат климатик стъклата ми изсъхват за секунди, а иначе може и 10мин да отнеме докато позагрее колата? Отделно преди години бях взел Берлинго 2005-та за служебна кола и чат-пат я карах и аз. И понеже обичам да чета вместо всичко да знам и да мога, в книжката си пишеше, че за бързо изсушаване на стъклата трябва да е пуснат и климатика!? Иначе за пускането през зимата и майстори са ми го казвали, аз при почти всяко каране го пускам за няколко мин да обърне маслото, радиатор никога не съм мил

    Коментиран от #29

  • 29 Байчо

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Иван":

    Няма да те убеждавам, но мога да ти покажа какво ми пише в наръчника на колата. Пише, че компресора не се включва при температура под 4 гр. Зимата ти суши прозорците, ако не е по-ниска температурата, най-вероятно. И ние не разбираме много, затова четем какво пише в книжките за експлоатация на автомобила