Властите на шестте най-големи датски града решиха напълно да се откажат от закупуването на автобуси с дизелови двигатели. Вместо това от 2021 г. ще бъдат закупени изключително електрически или водородни превозни средства. Общо 3 330 градски автобуса работят в момента в Дания.
Очаква се през следващите 10 години повечето от тях да бъдат заменени от екологосъобразни. Между другото, не само Дания се е насочила към електрическите превозни средства. Миналата седмица властите в Калифорния заявиха, че ще принудят производителите на камиони да произвеждат не само дизелови, но и електрически камиони.
Счита се, че още през 2035 година 55% от всички големи пикапи, продавани в Калифорния, ще имат електрически двигатели, а сред големите камиони делът на електрифициране ще възлиза на 75%. И до 2045 година целият товарен трафик в Калифорния ще се осъществява чрез екологично чист транспорт.
Най-големите таксиметрови услуги също ще преминат към електрически автомобили. Например, Lyft, който е основният конкурент на Uber, е уверен, че до 2030 г., без изключение, всички таксита, които ще работят с тази платформа, ще са електрически.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
Коментиран от #2, #3, #4, #6
15:18 03.07.2020
2 гост
До коментар #1 от "Госあ":
А какво предлагаш , да вървят едновременно с метрото , което дублират ??? Или то и метрото е на въглища , нали това ви е любимата опорка , нищо че софийските тецове са 100% на газ , а произвеждат ток колкото за две Софии !!!Коментиран от #5
17:21 03.07.2020
3 гост
До коментар #1 от "Госあ":
Столицата на Дания Копенхаген е малко повече от половин милион , четири ПЪТИ по-малка от София , а шестия град по население Есбер е 70 000 човека , колкото Враца примерно !!! Въпреки това Копенхаген ИМА метро и смята да развива основно него за обществен транспорт , а тия автобуси са за крайградските райони до които метрото не стига !!!17:26 03.07.2020
4 гост
До коментар #1 от "Госあ":
Нещо да кажеш за камионите или си за "тролеи" само кога можеш да плюеш по "фандъчето" ??Коментиран от #7
17:36 03.07.2020
5 Госあ
До коментар #2 от "гост":
Софийските тецове са на боклуци основно. Колкото до релсовия градски транспорт, навсякъде е предпочитан и автобусите са точно свързващи, както казваш. Дублиране има навсякъде. А Витошка трябваше да остане с линия, а не да се превръща в това кичозно провинциално стъргало. Освен това,смятам че 9'ката си беше окей да върви по черни връх. Единственото дублиране.Коментиран от #9
17:37 03.07.2020
6 гост
До коментар #1 от "Госあ":
Да не говорим , че даже за тролеите и трамваите е десет пъти по-добре да са автобуси с батерии по един куп причини , най малкото отпадат всички ограничения на релсов път и контактни мрежи , да не говорим , че аварии които да спрат транспорта на цели квартали просто ще бъдат забравени !!Коментиран от #8
17:39 03.07.2020
7 Госあ
До коментар #4 от "гост":
Винаги съм бил за електрифициран градски транспорт. София, между другото,е един от европейските градове с отлична електротранспортна мрежа, която просто трябваше да бъде поддържана. А навсякъде ограничават придвижването с лични автомобили за разлика от началната учителка.17:41 03.07.2020
8 Госあ
До коментар #6 от "гост":
И влаковете най добре да бъдат на батерии нали ? ,😃Коментиран от #10, #11
17:42 03.07.2020
9 гост
До коментар #5 от "Госあ":
БЕШЕ предпочитан , преди да се появят модерните автобуси с батерии !! В момента вече нито тролея , нито трамвая могат да ти дадат гъвкавостта и универсалността на автобус с батерия , който минава откъдето си иска и когато си иска , да не говорим , че е с почти два пъти по-евтина експлоатация , щото загубите по мрежата ги няма ! И релсов транспорт освен метро вече никой не развива !! А за глупостите за боклука , поне себе си уважавай , щото като правиш другите на балъци доказваш само , че ти си най-големия такъв !!!Коментиран от #12
17:45 03.07.2020
10 гост
До коментар #8 от "Госあ":
Влаковете градски транспорт ли са ?? А и за твое учудване да , има достатъчно на батерии и ще стават още повече , просто изчакай още 2-3 годинки да им падне още цената !!17:49 03.07.2020
11 гост
До коментар #8 от "Госあ":
Да не говорим , че бъдещето на "влаковете" изобщо не е във "релсовия" транспорт !!! А във влаковете с магнитна левитация и влаковете в тръба , и в двата случая най-вероятно с батерии и то достатъчно малки заради в пъти по-малката консумация на енергия !!17:51 03.07.2020
12 Госあ
До коментар #9 от "гост":
😂 хайде да спрем с коментарите до тук18:05 03.07.2020
13 Само толкова ли?
14:44 05.07.2020