3 Юли, 2020 14:58 2 036 13

Обществените превози и транспорт първи ще преминат на ток

  • камиони-
  • автобуси-
  • електрификация

Дания се откадва от дизеловите автобуси, а Калифорния електрифицира целия товарен трафик

Обществените превози и транспорт първи ще преминат на ток - 1

Властите на шестте най-големи датски града решиха напълно да се откажат от закупуването на автобуси с дизелови двигатели. Вместо това от 2021 г. ще бъдат закупени изключително електрически или водородни превозни средства. Общо 3 330 градски автобуса работят в момента в Дания.

Очаква се през следващите 10 години повечето от тях да бъдат заменени от екологосъобразни. Между другото, не само Дания се е насочила към електрическите превозни средства. Миналата седмица властите в Калифорния заявиха, че ще принудят производителите на камиони да произвеждат не само дизелови, но и електрически камиони.

Счита се, че още през 2035 година 55% от всички големи пикапи, продавани в Калифорния, ще имат електрически двигатели, а сред големите камиони делът на електрифициране ще възлиза на 75%. И до 2045 година целият товарен трафик в Калифорния ще се осъществява чрез екологично чист транспорт.

Най-големите таксиметрови услуги също ще преминат към електрически автомобили. Например, Lyft, който е основният конкурент на Uber, е уверен, че до 2030 г., без изключение, всички таксита, които ще работят с тази платформа, ще са електрически.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    4 5 Отговор
    Фандъче, викам да закрийш още неколко трамвайни и тролейбусни линии и да ги асфалтираш едно хууу. Ко шъ кайш ?

    Коментиран от #2, #3, #4, #6

  • 2 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    А какво предлагаш , да вървят едновременно с метрото , което дублират ??? Или то и метрото е на въглища , нали това ви е любимата опорка , нищо че софийските тецове са 100% на газ , а произвеждат ток колкото за две Софии !!!

    Коментиран от #5

  • 3 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Столицата на Дания Копенхаген е малко повече от половин милион , четири ПЪТИ по-малка от София , а шестия град по население Есбер е 70 000 човека , колкото Враца примерно !!! Въпреки това Копенхаген ИМА метро и смята да развива основно него за обществен транспорт , а тия автобуси са за крайградските райони до които метрото не стига !!!
  • 4 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Нещо да кажеш за камионите или си за "тролеи" само кога можеш да плюеш по "фандъчето" ??

    Коментиран от #7

  • 5 Госあ

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Софийските тецове са на боклуци основно. Колкото до релсовия градски транспорт, навсякъде е предпочитан и автобусите са точно свързващи, както казваш. Дублиране има навсякъде. А Витошка трябваше да остане с линия, а не да се превръща в това кичозно провинциално стъргало. Освен това,смятам че 9'ката си беше окей да върви по черни връх. Единственото дублиране.

    Коментиран от #9

  • 6 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Да не говорим , че даже за тролеите и трамваите е десет пъти по-добре да са автобуси с батерии по един куп причини , най малкото отпадат всички ограничения на релсов път и контактни мрежи , да не говорим , че аварии които да спрат транспорта на цели квартали просто ще бъдат забравени !!

    Коментиран от #8

  • 7 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Винаги съм бил за електрифициран градски транспорт. София, между другото,е един от европейските градове с отлична електротранспортна мрежа, която просто трябваше да бъде поддържана. А навсякъде ограничават придвижването с лични автомобили за разлика от началната учителка.
  • 8 Госあ

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    И влаковете най добре да бъдат на батерии нали ? ,😃

    Коментиран от #10, #11

  • 9 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    БЕШЕ предпочитан , преди да се появят модерните автобуси с батерии !! В момента вече нито тролея , нито трамвая могат да ти дадат гъвкавостта и универсалността на автобус с батерия , който минава откъдето си иска и когато си иска , да не говорим , че е с почти два пъти по-евтина експлоатация , щото загубите по мрежата ги няма ! И релсов транспорт освен метро вече никой не развива !! А за глупостите за боклука , поне себе си уважавай , щото като правиш другите на балъци доказваш само , че ти си най-големия такъв !!!

    Коментиран от #12

  • 10 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Влаковете градски транспорт ли са ?? А и за твое учудване да , има достатъчно на батерии и ще стават още повече , просто изчакай още 2-3 годинки да им падне още цената !!
  • 11 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Да не говорим , че бъдещето на "влаковете" изобщо не е във "релсовия" транспорт !!! А във влаковете с магнитна левитация и влаковете в тръба , и в двата случая най-вероятно с батерии и то достатъчно малки заради в пъти по-малката консумация на енергия !!
  • 12 Госあ

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    😂 хайде да спрем с коментарите до тук
  • 13 Само толкова ли?

    1 0 Отговор
    Общо 3 330 градски автобуса работят в момента в Дания.