5 Юли, 2020 11:30 2 392 33

Батерии за Tesla ще се произвеждат и в Южна Корея

  • tesla-
  • lg chem-
  • батерии-
  • електромобили

LG Chem вече прави акумулаторни батерии за Tesla в Китай

Батерии за Tesla ще се произвеждат и в Южна Корея - 1
Снимка: Shutterstock

Тази година южнокорейската компания LG Chem планира да започне производството на батерии за електромобилите на Tesla в местна фабрика, след като американският технологичен гигант увеличи поръчките си в отговор на голямото търсенето, заяви източник, цитиран от Reuters.

"Tesla не иска само LG Chem, но и други партньорски компании да увеличат доставките си. Причината са добрите продажби на американските електромобили", заяви източникът пред Reuters.

Според друга информация на медията, LG Chem преобразува част от заводите си в Южна Корея, за да произвежда батерии за Tesla. Двете компании вече си сътрудничат в Нанкин, Китай.  Там фабрика на LG Chem прави акумулаторни батерии за Tesla.

Говорител на южнокорейската компания отказа коментар по темата. 

В четвъртък Tesla обяви, че е победила прогнозите за глобални доставки на електромобили през второто тримесечие, игнорирайки забраната за производство в САЩ поради коронавирусната пандемия. 

У дома американската фирма участва в съвместна фабрика за батерии с японската Panasonic. Освен това, Tesla добави LG Chem и китайската CATL като доставчици на най-скъпия компонент в електромобилите в своята фабрика в Шанхай.

Сътрудничеството с американския пионер на електрически коли със сигурност се отразява добре на южнокорейската компания. До сега през 2020-а акциите на LG Chem са скочили с близо 60%.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Удар под кръста

    12 9 Отговор
    Сега Тесла и му го връща на стогодишните, за където им забавиха производството на модел 3 с машинации, които забавяха доставките на части от общите им доставчици. Сега Тесла изкупува батериите, които така или иначе не достигат за автомобилния пазар. В този случай доставчиците отново дават предимство на по-големия клиент, който обаче в случая е Тесла. На всичко отгоре, при собствено производство и още един доставчик, Тесла е в позиция да се пазарим за по-ниска цена.
  • 2 Госあ

    12 15 Отговор
    За бога, спрете им субсидиите на тия защото ще превърнат света в депо за батерии ! Некъв гении ми разправяше,че и влаковете трябвало да бъдат на батерии...

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Щели?

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Те вече СА на батерии, разбира се за кратко разстояние. Така че дори влак стрела с батерии вече има! Батерии трябват навсякъде.

    Коментиран от #5

  • 4 Губи ти се нишката

    11 7 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Към момента пълното рециклиране на батериите не е икономически обосновано, защото за да се автоматизира напълно, трябва да има огромно количество еднотипни батерии, какви това в момента няма откъде да дойдат.

    Ти като си предадеш акумулатора на вторични суровини. Колко плащаш за преработката му? Не само, че не плащаш но и ти дават пари, нали? Защо си мислиш, че някой ще си хвърли литиево-йонните батерии, при положение че може да вземе десетки пъти повече пари, отколкото за оловен акумулатор?

    Коментиран от #6

  • 5 Госあ

    3 6 Отговор

    До коментар #3 от "Щели?":

    Влак какъв 😂 хахахаха

    Коментиран от #8

  • 6 Госあ

    5 9 Отговор

    До коментар #4 от "Губи ти се нишката":

    А на теб ти се губят невронни връзки да сравняваш акумулатор с батерия която да задвижи влака "стрела" 😂
  • 7 И за влак стрела ли не си чувал

    5 5 Отговор
    "Най-новият хит влак стрела в Япония не само работи по-бързо и безпроблемно, но е също в състояние да транспортира пътници безопасно в случай на земетресение,

    информира “CNN”. N700S – ‘S’ идващо от “Supreme” (в превод върховен), е влязъл в експлоатация на 1 юли и е предназначен да обслужва линията Токайдо Шинкансен...Той може да се движи с до 360 километра в час – нов рекорд, поставен по време на пробен пуск през 2019 г., което го прави един от най-бързите влакове в света. Работната скорост обаче ще бъде ограничена до 285 километра в час...Снабден е и със система за самозадвижване на ЛИТИЕВО-ЙОННА БАТЕРИЯ – първата по рода си в света. Тази система позволява влакът да се движи на кратко разстояние самостоятелно по време на прекъсване на електрозахранването и ще позволи да се придвижва до по-безопасно място с ниска скорост, ако се заседи в зона с висок риск – на мост или в тунел, например – по време на земетресение."


    Дали влак стрела, електромобил, или батерия за съхранение на енергия, все са литиево-йонни батерии, които струват десетки пъти повече от оловните акумулатори. Като гледам, въпреки че се изкупуват на по-ниска цена и има достатъчно текучество, земята не е зарината с оловни акумулатори. С кое точно не си съгласен, или репликираш ей така по инерция?

    Коментиран от #9, #11

  • 8 И за влак стрела ли не си чувал

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Чукни едно търсене в google. Нито е срамно нито боли. Ще ти излязат хиляди статии и картинки. Това нарицателно не съм го измислил аз.

    Коментиран от #10

  • 9 Госあ

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "И за влак стрела ли не си чувал":

    Използвал съм такъв и то не веднъж 😉 Наричат се Шинкансен. И ТЖВ съм използвал и то не веднъж. И всички са на релси и електропреносна мрежа. И между другото, тези експериментални влакове развиват със 70-80 км повече от стандартните. Освен това изобщо не смятам че са на батерии. Няма да търся. Те японците и литиево йонната батерия измислиха,само че я ползват по предназначение- за фенерчета,лаптопи и хибриди. Е, ще пуснат и електрокари в Европа, кой е луд да отказва от баницата.

    Коментиран от #14

  • 10 Госあ

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "И за влак стрела ли не си чувал":

    Превода на Шинкансен е съвсем друг, математико

    Коментиран от #12

  • 11 Госあ

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "И за влак стрела ли не си чувал":

    Като ги пействаш тези опорки, обръщай внимание на детайлите "Тази система позволява влакът да се движи на кратко разстояние самостоятелно по време на прекъсване на електрозахранването" Токио-Киото развива на места по голяма скорост от 360. ТЖВ също

    Коментиран от #13

  • 12 Дрън-дрън

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Госあ":

    А в Европа и Китай има ли Шинкансен?

    Коментиран от #15

  • 13 И къде видя противоречията

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    "Те вече СА на батерии, разбира се за кратко разстояние. Така че дори влак стрела с батерии вече има! Батерии трябват навсякъде." Има ли батерии - има! Литиево йонни ли са? Имат ли нужда от рециклиране след края на жизнения им цикъл? Това че са първите, не означава че ще са последните влакове с батерии, а в един влак има батерии колкото за десетки автомобили.
  • 14 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "Госあ":

    Ползвал си на баба си кюлотите да си скриеш наа...кания зад..ник , това си ползвал ! А и да си , това доказва единствено , че си толкова задръстен , че в челото да те удари , няма да разбереш !!!
  • 15 Госあ

    1 4 Отговор

    До коментар #12 от "Дрън-дрън":

    Французите му викат ТЖВ. Китайците не знам как. Там не съм ползвал. А пък общото и най важното е, че такива влакове има там където има ядрена енергетика.

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Не бе

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    Има ядрена енергетика, там където има такива влакове! Без влаковете, няма как да пренасят ядрата на енергетиката толкова бързо!

    Коментиран от #17

  • 17 Госあ

    2 5 Отговор

    До коментар #16 от "Не бе":

    Абе може и така да е,ама определено вятъра няма да може да ги задуха с такава скорост 😂

    Коментиран от #24, #25

  • 18 Дай хилтито

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    Къртил ли си някога с хилти? Хилтито каква марка беше - bosch или makita? Така и с твоите влакове. Нашите влакове БДЖ ли им казват? Влак стрела е нарицателно за високоскоростен влак. TGV и Шинкансен са имена.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 kjl

    7 3 Отговор
    Нека изчакаме и да видим. След "пандемията", когато печатниците замлъкнат и света се върне към обичайната си търговия, преди борсовите извращения ... Те тогава и компании основани на банковия принцип ( имам да вземам едни пари) ще се сблъскат с действителността във реален вид. Няма да има наказателни глоби за ДВГ-тата, няма да има напечатани стимули за електричните и измислени, непостижими за инжинерите емисии. Изкривената действителност няма как да я бъде, просто защото е изкривена и невярна.
  • 20 Госあ

    3 5 Отговор

    До коментар #18 от "Дай хилтито":

    Пак правиш аналогии с акумулатор и батерия, която да движи влака 😂

    Коментиран от #22, #29

  • 21 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Дай хилтито":

    И го питай помни ли ,че и хилтитата нямаха батерии , пък сега кабели нямат , хахахахах !!!

    Коментиран от #23

  • 22 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    Да де , преди 10 години щеше да плещиш , че и хилти с батерия няма да има никога , ама нанай , естествено има и то повечето !! Даже косачките за трева скоро ще са САМО на батерия !!
  • 23 И маркучи нямат

    6 2 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Вече и гумаджиите захвърлиха гайковертите на въздух и минаха на батерии, което само до преди пет години беше немислимо.
  • 24 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    А вятъра не влаковете ти , а цели държави и то от рода на Великобритания така издухва , че се чудят къде да си дянат тока и ПЛАЩАТ на потребителите , за да го ползват !!! И там пак батериите ще оправят работата , за твой ужас и мъка !!
  • 25 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    И за твое сведение на планетата има енергия от вятър над 1000 ПЪТИ повече от цялата сега употребявана и произвеждана от човека !! И на височини от над 2-3 000 метра особено в моретата има ПОСТОЯННИ И ДЕНОНОЩНИ ВЕТРОВЕ !!! И именно там сега почват да навлизат новите летящи ветрогенератори , които на всичкото отгоре са ПО-ЕВТИНИ , щото кулите на сегашните са до 60% от цената , а новите са крила , поддържани от самия вятър !!! И такива работи ще "ползваш" скоро , щеш не щеш , хахахах !!!

    Коментиран от #26

  • 26 12345

    2 6 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    А тока от тези хвърчила ще го пращат към екоджендърите в балони

    Коментиран от #27, #28

  • 27 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "12345":

    Не , ще изпаряват с него петролофилчета директно с мълнии , за да ти отговоря също толкова идиотски , също в петролофилски стил !!
  • 28 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "12345":

    Поне като пишеш "хвърчила" да се беше сетил , че даже те са свързани със земята с въже (кабел) , който освен че ги държи на едно място може да върши и други работи (да провежда ток) , ама това е много мислене за петролофилчета !!
  • 29 Ти си уникален!

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    На мнението

    "Къртил ли си някога с хилти? Хилтито каква марка беше - bosch или makita? Така и с твоите влакове. Нашите влакове БДЖ ли им казват? Влак стрела е нарицателно за високоскоростен влак. TGV и Шинкансен са имена." Си отговорил: "Пак правиш аналогии с акумулатор и батерия, която да движи влака 😂". Само ти виждаш такава аналогия, сигурен съм. Между другото акумулаторите също са батерии - акумулаторни батерии, независимо от химията, въпреки че едните са оловно-киселинни, а другите литиево-йонни.

    Коментиран от #30

  • 30 Госあ

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Ти си уникален!":

    Мисирко, френската държавна железница се нарича sncf, а не TGV. TGV са само бързите влакове. Японските са частни и всеки Шинкансен на съответната компания има име,като Токайдо, който си споменал.

    Коментиран от #33

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Хубаво де

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Госあ":

    Само не разбрах защо на български, вместо скоростен влак, е по-правилно да кажа шинкансен, дори когато говорим за европейски или китайски скоростен влак, но влак-стрела било грешно? Ще ми обясниш ли логиката? Дори в Уикипедия, и шинкансен и TGV са описани и като влак стрела.