16 418 55

Механични скорости без педал на съединителя

Такава скоростна кутия съвсем скоро ще се появи на кросоувърите на Hyundai. Тя ще е без педал на съединителя

Механични скорости без педал на съединителя

Корейската компания Hyundai е разработила iMT трансмисия, което означава интелигентна ръчна скоростна кутия. Първоначално корейците ще предложат тази новост на индийските, като това ще стане още до края на този месец. От Hyundai изчисляват, че технологията iMT ще съчетае предимствата на автоматичната и механичната трансмисии.

Интелигентната ръчна 6-степенна скоростна кутия iMT е хибрид от "механика" и "автоматик". Управлявайки автомобил с iMT, водачът самостоятелно избира момента на превключване на предавката, използва обичайния лост с Н-образна схема, но не е необходимо да да натиска съединител, за да премине към друга предавка. Просто педал на съединителя няма.

Трансмисията определя момента на възможно изместване, използвайки т.нар. "сензор за намерение", който е свързан с контролния блок на скоростната кутия. Блокът за управление на кутията автоматично задейства съединителя, докато водачът ръчно "сменя" зъбните колела. При глобалните модели Hyundai нарича iMT трансмисиите "нестандартни ръчни скоростни кутии с електронен педал на съединителя и функция за прекъсване на комуникацията между двигателя и трансмисията".

Подобна технология се използва при хибридни модели, например при обновения i30 и европейската версия на Kia Rio. Hyundai твърди, че липсата на педал на съединителя улеснява шофирането, като водачът запазва максимално участие в процеса на управление и възможността да избира желаната предавка, когато е необходимо рязко ускорение. Освен това се посочва, че iMT трансмисията е толкова икономична, колкото и конвенционалната механична скоростна кутия.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 30 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 😆😆😆

    31 13 Отговор
    Интересуваме как да си напомпя гумите с компресор или ръчна помпа😆

    Коментиран от #3, #43

  • 2 гост

    47 18 Отговор
    Ами това е просто автоматичен съединител , замаскиран зад куп префърцунени "термини" !!! И какво ще помогне това на тия , дето са свикнали с автоматични трансмисии ? За тях смисъла е именно да не сменят скорости , а не дали са със или без съединител !

    Коментиран от #5, #31, #32

  • 3 отговаряме:

    38 4 Отговор

    До коментар #1 от "😆😆😆":

    С ръчна помпа, но не крачна! Така максимално точно се дозира количеството въздух с точност до 0,002 бара ! Успех!

    Коментиран от #33

  • 4 Pifff

    37 8 Отговор
    Тва докато му свикнити ши са изтрепити!
  • 5 Бръм бръм

    19 9 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Те пак няма да ги сменят, ако искат, но ако решат да се правят на "бързи и яростни батки" да ръчкат нещо там ; Това е нещо, като синтезиран звук от гърнето хаха

    Коментиран от #24, #38

  • 6 Ръчка

    10 13 Отговор
    Защо изобщо слагат лост тогава, щом е само за украса.

    Коментиран от #8, #26


  • 7 Бай Мънгал

    25 5 Отговор
    Отлично! Повече няма да чувам натяквания като ,,Долен ляв пeдaл...!

    Коментиран от #16

  • 8 Komapak

    15 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ръчка":

    Е не за украса. Нали физически ще се мести. По скоро педала е за украса ама него го няма😁 По интересно ми е как ще тръгва туй чудо и дали перките на волана не са по-удобни всъщност.

    Коментиран от #25

  • 9 Ккк

    11 2 Отговор
    Варбург

    Коментиран от #17, #27

  • 10 0000

    16 15 Отговор
    Мерцедес го слагат на а-класата още 1998.тия производители на контейнери за товари откриха топлата вода

    Коментиран от #20

  • 11 швейк

    13 7 Отговор
    че то и сега автоматиците имат опция за ръчно сменяне на скоростите ... какво толкова са открили тия?
  • 12 кОра

    12 26 Отговор
    Имах такъв Голф 3, преди 15 години, беше без съединител, само газ и спирачка.Тия калъфи жълти чак сега откриват топлата вода.Разцепих го от каране, никъкви проблеми и дефекти със скоростите, така и го продадох.Имат много да учат още, поизостанали са с 20години поне.

    Коментиран от #42

  • 13 Време беше

    17 5 Отговор
    До кога ще ни болят краката от тоя съединител. Винаги съм мечтал за такава кола.
  • 14 софиянец

    8 4 Отговор
    Робот, натъпкан с електроника. Пежо и Ситроен се пробваха да ги набутат в модели след 2015, ама сега защо ли не ги предлагат?
  • 15 Бай Тошо

    8 8 Отговор
    Ръчна пералня,мерси
  • 16 прошляк

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Мънгал":

    Не е разчитай на това то няма значение къде точно си важното е че си в колата.
  • 17 оооо

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ккк":

    И не само фрайлауфт....
  • 18 Драгомир Ганев

    10 2 Отговор
    Аз се чудя защо не ги направят с вариятор като при мотопедите и с два режима на двигателя с ниски обороти за градско и обороти за извънградско. Така или иначе гоним скорост от 40- 50 в градския район. И 100-120 извън градско. Сменяш ремак на всяко масло и готово. Четиритактов двигател 250 кубика р достатъчен за автомобил смарт вдигащ максимално 70-80 за среден клас градско возило

    Коментиран от #21, #29, #45

  • 19 Ганев

    6 1 Отговор
    Един ремък резерва който да си сменяш сам на пътя и гасссс
  • 20 Има и Голф 3

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "0000":

    ecomatik от 95-та с такава кутия.
  • 21 шлосера

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Драгомир Ганев":

    Тва да не ти е настолна бормашина, бе..., ало!
  • 22 Луд Камионджия

    5 1 Отговор
    В камионите го има от поне 10 години.Има бутон на лоста.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор

  • 25 гост

    13 11 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    А всъщност най-удобното е да изхвърлиш всички тия глупости и да си сложиш един хубав електромотор !! И да забравиш за всички проблеми със съединители , скорости и даже двг !!! И точно това предстои за абсолютно всички !!
  • 26 гост

    23 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ръчка":

    Това е обикновена ръчна кутия !!! НЕ МОЖЕ ДА СМЕНЯ СКОРОСТИ САМА !!!! Само има автоматичен съединител , тоест спестява ти усилието да го натискаш и отпадат "специалистите" , дето го държат или наполовина натиснат или не го натискат достатъчно !!
  • 27 Абе ККК

    11 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ккк":

    Пише се ВАРТБУРГ.
  • 28 SeRgo

    7 1 Отговор
    Преди 3 години в Германия щях да купя такава А класа произведена през 2003 година.Видях, че е ръчка,качих се да я паля и изненада.
  • 29 gvdff

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Драгомир Ганев":

    вариаторите са чудесни за леки превозни средства, но за автомобили се явяват скъп вариант ако се наложи смяната на този "ремък".
  • 30 Гост

    13 1 Отговор
    Вартбург двутактов 1000куб се караше без съединител. Имаше функция фрайлауф, при която скорости се сменяха без съединителя. Беше просто един храповик на входящия вал на кутията. Нещо като крайното задвижване на велосипедите.

    Коментиран от #39, #41

  • 31 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    за пръв път да сме на едно мнение с тебе. тази функция е напълно безмислена ако пак трябва да ръчкаш бастуна.
  • 32 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    може би има приложение при автомобили за инвалиди. все за нещо трябва да са го измислили.
  • 33 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "отговаряме:":

    количество въздух се мери в дм кубични. в барове се мери налягането му. и при двата начина 0,002 точност е непостиживо, заради свиваемите свойства на въздуха.

    Коментиран от #40

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 дърт шофьор

    7 0 Отговор
    Едно време имах Ява, мотоциклет1 1956 г. Тя беше с полуавтоматичен съединител. Нищо ново.
  • 36 Мали

    5 1 Отговор
    Оли мали и като иде умното сензорчи и ши спити в кулата
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор

  • 38 Луд

    6 6 Отговор

    До коментар #5 от "Бръм бръм":

    Това е за джендъри който се правят на корави мъже.Например г-н Плевналиев.И аз си го помислих ,че си е пълен автомат ама им сложили залъгалка да си мислят ,че правят нещо.В статията не се споменава ,но към автомобил с такава трансмисия върви и надуваема кукла.СЕНЗОР ЗА НАМЕРЕНИЯТА това ако го закарам на кварталния майстор ,ще е първото нещо което ще изолира и ще пусне едно жило за амбряж и карай после и си свиркай.
  • 39 Селянин без колело

    6 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Много си компетентен ,скорости си има а фраилафа е като пуснеш газта колата тръгва по инерция

    Коментиран от #48

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор

  • 41 уточни

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    На корабите пак при фрайлауф ли сменят скоростите?

    Коментиран от #52

  • 42 VWandMercedes

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "кОра":

    Да, имаше май такива глфчета.Само да добавя, че и всички Мерцедес Спринтери от първото поколение формално са автоматици но напрактика системата е подобна.Така че тези жълтурковци нищо ново не са измислили.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор

  • 44 НАТО ВЕЦ

    4 0 Отговор
    Защо ли си мисля, че роботизираните трансмисии отдавна са измислени. Селеспийд - Фиат група; Изишифт - Рено; Изитроник - Опел; Дурашифт - Форд и т.н и т.н
  • 45 НАТО ВЕЦ

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Драгомир Ганев":

    Има доста автомобили с вариаторни трансмисии, най-вече от японските производители. Вариаторни трансмисии има и при Фиат и Ауди още от едно време.
  • 46 Румбо

    2 0 Отговор
    Имаше навремето ел.съединители за инвалидни автомобили.Естествено без такава електроника.

    Коментиран от #47

  • 47 Просто минавам

    5 0 Отговор

    До коментар #46 от "Румбо":

    Вариатора няма нищо общо с това. Той няма обособени скорости а преминава плавно към по голямо/малко предавателно число. А защо го изкарват все едно че е иновативна системата на корейците нз. Както се казва в коментарите такива има от много години насам на по голяма част от производителите на коли.

  • 48 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Селянин без колело":

    Нали това казвам. Продадохме нашия преди 20 години, но на него се научих да карам. Фрайлауфа можеше да се изключва с едно лостче под кормилото. А включен си сменяш скоростите без съединител. И това от статията се кара пак така.
  • 49 Илия

    4 1 Отговор
    И сегашните автомати на Hyundai имат тази опция - дърпаш лоста от D налято и после с бутане нагоре + или надолу - съответно качваш и сваляш предавка. Аз имам ix35 автомат, но казано честно не го ползвам този режим, предпочитам да си гледам пътя вместо в лоста и предавката и обортомера на таблото.

    Коментиран от #50, #54

  • 50 НАТО ВЕЦ

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Илия":

    "Ръчният" режим е за да можеш да ползваш "моторна спирачка" при спускане например, както и за ситуации, в които ЕКУ-то на кутията не се справя особенно адекватно. Няма нужда да гледаш лоста. Ако караш на "ръчка" сигурно ще оттървеш пътя с такова поведение. Оборотомерът не ти трябва. Слушаш двигателя и усещаш "тегленето" или забавянето. Някога, като масово нямаше оборотомери, как се караха колите?!
  • 51 Пич

    5 4 Отговор
    Карам с два педала от 1993г. В сащ и япония са с два педала от 1950година. Тиквите защо не узряват си е Балкански проблем.
  • 52 уточнявам

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "уточни":

    корабите нямат скоростни кутии. там се играе с оборотите. а за назад двигателя се спира и пуска назад(обратен ред на палене на цилиндрите)
  • 53 Гост 7

    2 0 Отговор
    Ситроен 1955
  • 54 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Илия":

    Че кой некадърник гледа лоста? Какво има да му гледаш? И там ли дисплей са сложили?
  • 55 Бакалов

    2 0 Отговор
    И BMW имаха нещо подобно преди 20 години - SMG

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.