7 Юли, 2020 11:31 29 619 35

Защо някои производители забраняват наливането на антифриз в празно казанче?

  • антифриз-
  • охладителна течност-
  • охладителна система-
  • казанче

Доливането на охладителна течност в казанчето на автомобила, когато нивото ѝ е спаднало драстично или е изтекла напълно, изглежда като най-логичното действие. Някои производители обаче изрично забраняват това в инструкциите за експлоатация.

Макар да изглежда лишена от здрав смисъл, такава забрана има своите основания. Както в много други подобни случаи, производителите предпочитат да се презастраховат, отколкото да разчитат на техническата грамотност на автомобилистите.

Опитните водачи знаят, че доливането на големи количества антифриз изисква специална техника, за да не се стига до проблеми с охлаждането на двигателя. Ако казанчето е празно и се приеме, че причината за изтичането на охладителната течност е отстранена, наливането трябва да става бавно и внимателно на малки дози. Целта е антифризът да постъпва в системата постепенно, попълвайки всички кухини.

Защо някои производители забраняват наливането на антифриз в празно казанче?

Ако охладителната течност се долива изведнъж на големи порции, в нея попада въздух. Резултатът са въздушни джобове в недрата на двигателя. Те възпрепятстват нормалния топлообмен в системата и възниква сериозен риск от прегряване.

Вместо да обясняват в инструкциите, че охладителната течност трябва да се долива на тънка струйка по краищата на казанчето, за да може въздухът да излиза свободно, някои производители просто плашат автомобилистите със стряскащи предупреждения за потенциални тежки повреди на двигателя. Идеята е тази процедура да бъде оставена в ръцете на специалисти, за да се избегне всякакъв риск от прегряване на двигателя.

Всъщност малки въздушни джобове в охладителната система не представляват кой знае каква опасност. Единственото, което водачът трябва да следи, след като е долял антифриз, са показанията на датчика за температурата. Ако тя се движи в нормални граници, всичко е наред. Ако обаче двигателят започне да загрява, би било по-разумно да се потърси помощ в сервиз, където системата да бъде обезвъздушена от специалист.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    151 1 Отговор
    Писано е за журналистки!
  • 2 дърт шофьор

    166 8 Отговор
    Ясно, разбрахме, че антифриз се долива само в пълно казанче. Благодарим ви, другаре джурналисте.
  • 3 Komapak

    71 2 Отговор
    Някои производители?! Поименно моля! 😁
  • 4 С.С

    84 9 Отговор
    Градска легенда е това. Повечето нови модели автомобили се обезвъздушават сами. По-старите имат отвори за това,или от най-високата точка на двигателя и от водните съединения към радиатора на парното. По-важното условие е да не се долива студена вода в казанчето на разширителният съд,ако то е напълно празно при горещ двигател. Ако има теч от водна помпа,радиатор или съединение-студената вода може да пукне блока. Поне да се остави двигателя да поизстине.

    Коментиран от #24

  • 5 Радев

    89 5 Отговор
    Щом и антифриза трябва да се налива от специалист...

    Коментиран от #20, #21, #22

  • 6 гфрдйъгхл

    70 11 Отговор
    Инструктаж: оставете двигателя да си поработи без охладителна течност, вдигнете оборотите и изчакайте момента в който ще се появи масло в казанчето на водата.След това смело долейте антифриз и,ако ви е останало малко го сипете в гърловината за масло. Оставете двигателя да работи на средни обороти докато сам загасне. ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Вече спокойно може да си направите основен ремонт :)
    P.S.: За да не се случи горе описаното,не забравяйте да допълните знанията си от достоверна техническа литература.
  • 7 шофер

    33 5 Отговор
    Примерно:на едно скапано служебно рено, в книжката пишеше "НЕ СЕ ПРОВЕРЯВА, НЕ СЕ ДОЛИВА".
    Следвайте мъдрите съвети на производителя!
  • 8 Пеуник

    47 5 Отговор
    При японските двигатели, антифриза се налива директно в радиатора. Там и да искаш, няма как да го сипеш бързо, защото съпротивлението на питата е голямо. Паровъздушният клапан се намира на радиатора, а не на компенсационното резервоарче.

    Коментиран от #10

  • 9 Фон Браун

    38 3 Отговор
    А инструкция как се налива мозък кога,Касабов ?
  • 10 ХХХХ

    19 8 Отговор

    До коментар #8 от "Пеуник":

    Зависи колко е загрят антифриза.
    Най-разумното е да се спре и да се охлади девигателя тогава да се долива.
    Знам не един два случая на изгорени(ръце, любопини физиономии и др.) от парата при такова отваряне на капачката на радиатора.
    Съвремените автомобили работят с повишене налягане и всяко отваряне(капачката на радиатора) на ситемата предизвиква изравняване на налягането с изхвърляне на пара или антефриз.
    На повечто автомобили казанчето не е под налягане и може да се налее антифриз спокойно.
    На много от по-новите коли казанчето е също е под налягане и в капачката има вградена система за безопасно понижаване на налягането при развиването и.
    Изобщо всякакви операции при загрят ДВГ крият риск от изгаряне.
  • 11 бор4о

    15 4 Отговор
    глупости!!!
  • 12 не че нещо

    16 1 Отговор
    На този като му гледам кафявото казанче, бая хантифриз ще глътне.
  • 13 guest

    13 0 Отговор
    ... в недрата на двигателя :)
  • 14 пълна тъпня

    22 2 Отговор
    Явно на някой му е останал въздушен мехур в главата.И така си ходи вече години наред.
  • 15 Един

    14 4 Отговор
    Гоше, Гоше - много си бос! Причината е друга! Видовете антифриз станаха повече от броя на производителите на автомобили. И тъй като всеки антифриз има УНИКАЛНИ антикорозионни добавки то доливането е почти ... на късмет! А като долееш нещо което не трябва - добавките взаимодействат и се неутрализират! И после - ми що ръждяса ... , що ми протече водната помпа ...?

    Коментиран от #16

  • 16 gvdff

    13 1 Отговор

    До коментар #15 от "Един":

    Да, и аз виждам тази причина за по-вероятна. Започнах да чета статията- хем е зле преведена, хем няма кой знае каква логика, а ми се стори доста постна от към описания.
  • 17 Гост

    24 2 Отговор
    Аууу опасни въздушни джобове в НЕДРАТА на двигателя хахахахах. Цялото недро в блока е една педя дълбоко, че няма и толкова. А от 1980 година насам колите са със самообезвъздушаващи се системи. Палиш и след минута всичкия въздух е изтикан в разширителния съд.
  • 18 Driving pleasure

    24 0 Отговор
    Абе, някой да е видял майстор дето да налива "на тънка струйка по краищата"? Щото аз те такъв специалист не съм виждал, а съм от тия глупавите дето си сменят антифриза периодично, не от ония дето вярват, че и той е доживот :)
  • 19 ХХхL

    18 2 Отговор
    "Въздушни джобове в недрата на двигателя"
    Много поетично :)
  • 20 Българка

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Радев":

    Ами тези сервизи трябва да работят🤣🤣🤣
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Аууу

    3 2 Отговор
    Това и малките деца го знаят напишете нещо друго
  • 24 гост

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "С.С":

    налива се стидена вода на тънка струя при РАБОТЕЩ двигател
  • 25 Недро на двигател

    22 0 Отговор
    Тази статия уби всичко деЦко в мен, понеже не съм подозирал за съществуването на въздушни джобове в недрата на двигателя. Кой знае още какви тайни и полезни изкопаеми са заровени в тези недра на двигателя...
  • 26 Инспектор Пикачу

    8 0 Отговор
    Е нали затова палиш колата и чакаш да си се обезвъздуши щом се налага да долееш доооста течност наведнъж...... абе я се shibaite journalists
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 да попитам

    6 0 Отговор
    и как ще я "обезвъздуши" "специалиста"?Е.ба си мамата,пак открихме Америка
    Абе Факти,от къде ги намирате тези "специалисти"?
  • 29 Тед

    5 2 Отговор
    Ако е празно казанчето в сисемата вече може да има въздух. Някои автомобили имат специална схемза за обезвъздушаване. Наливането на малко порции няма да е достатъчно, за да икарате въздуха - може да има пробка в най-високата точка на системата и да се налага използване на специален съд за наливане, който да вдига нивото до там.

    Коментиран от #30

  • 30 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #29 от "Тед":

    Тези някой автомобили са всички автомобили на по 30 години.
  • 31 Xxx

    2 3 Отговор
    И ако има въздушен мехур около датчика какво да следи човека?Кога ще се окоти ли?

    Коментиран от #32

  • 32 Сериозно

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "Xxx":

    Ами да. Те конструкторите избират места на датчиците там, където най-много въздушни мехури стават.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Бай

    0 0 Отговор
    Блесна ми лъч на надежда! Сега викам си , ще науча нещо ново. Загубено време- резил.
  • 35 смею

    2 0 Отговор
    важен е цвета! ако смесиш син с червен ,шагу дуеш!!