Доливането на охладителна течност в казанчето на автомобила, когато нивото ѝ е спаднало драстично или е изтекла напълно, изглежда като най-логичното действие. Някои производители обаче изрично забраняват това в инструкциите за експлоатация.
Макар да изглежда лишена от здрав смисъл, такава забрана има своите основания. Както в много други подобни случаи, производителите предпочитат да се презастраховат, отколкото да разчитат на техническата грамотност на автомобилистите.
Опитните водачи знаят, че доливането на големи количества антифриз изисква специална техника, за да не се стига до проблеми с охлаждането на двигателя. Ако казанчето е празно и се приеме, че причината за изтичането на охладителната течност е отстранена, наливането трябва да става бавно и внимателно на малки дози. Целта е антифризът да постъпва в системата постепенно, попълвайки всички кухини.
Ако охладителната течност се долива изведнъж на големи порции, в нея попада въздух. Резултатът са въздушни джобове в недрата на двигателя. Те възпрепятстват нормалния топлообмен в системата и възниква сериозен риск от прегряване.
Вместо да обясняват в инструкциите, че охладителната течност трябва да се долива на тънка струйка по краищата на казанчето, за да може въздухът да излиза свободно, някои производители просто плашат автомобилистите със стряскащи предупреждения за потенциални тежки повреди на двигателя. Идеята е тази процедура да бъде оставена в ръцете на специалисти, за да се избегне всякакъв риск от прегряване на двигателя.
Всъщност малки въздушни джобове в охладителната система не представляват кой знае каква опасност. Единственото, което водачът трябва да следи, след като е долял антифриз, са показанията на датчика за температурата. Ако тя се движи в нормални граници, всичко е наред. Ако обаче двигателят започне да загрява, би било по-разумно да се потърси помощ в сервиз, където системата да бъде обезвъздушена от специалист.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
11:36 07.07.2020
2 дърт шофьор
11:39 07.07.2020
3 Komapak
11:40 07.07.2020
4 С.С
Коментиран от #24
11:43 07.07.2020
5 Радев
Коментиран от #20, #21, #22
11:44 07.07.2020
6 гфрдйъгхл
P.S.: За да не се случи горе описаното,не забравяйте да допълните знанията си от достоверна техническа литература.
11:47 07.07.2020
7 шофер
Следвайте мъдрите съвети на производителя!
11:47 07.07.2020
8 Пеуник
Коментиран от #10
11:53 07.07.2020
9 Фон Браун
12:27 07.07.2020
10 ХХХХ
До коментар #8 от "Пеуник":
Зависи колко е загрят антифриза.Най-разумното е да се спре и да се охлади девигателя тогава да се долива.
Знам не един два случая на изгорени(ръце, любопини физиономии и др.) от парата при такова отваряне на капачката на радиатора.
Съвремените автомобили работят с повишене налягане и всяко отваряне(капачката на радиатора) на ситемата предизвиква изравняване на налягането с изхвърляне на пара или антефриз.
На повечто автомобили казанчето не е под налягане и може да се налее антифриз спокойно.
На много от по-новите коли казанчето е също е под налягане и в капачката има вградена система за безопасно понижаване на налягането при развиването и.
Изобщо всякакви операции при загрят ДВГ крият риск от изгаряне.
12:40 07.07.2020
11 бор4о
12:41 07.07.2020
12 не че нещо
13:07 07.07.2020
13 guest
14:29 07.07.2020
14 пълна тъпня
14:55 07.07.2020
15 Един
Коментиран от #16
15:13 07.07.2020
16 gvdff
До коментар #15 от "Един":
Да, и аз виждам тази причина за по-вероятна. Започнах да чета статията- хем е зле преведена, хем няма кой знае каква логика, а ми се стори доста постна от към описания.15:28 07.07.2020
17 Гост
16:25 07.07.2020
18 Driving pleasure
16:34 07.07.2020
19 ХХхL
Много поетично :)
17:36 07.07.2020
20 Българка
До коментар #5 от "Радев":
Ами тези сервизи трябва да работят🤣🤣🤣18:32 07.07.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Аууу
20:08 07.07.2020
24 гост
До коментар #4 от "С.С":
налива се стидена вода на тънка струя при РАБОТЕЩ двигател21:26 07.07.2020
25 Недро на двигател
22:19 07.07.2020
26 Инспектор Пикачу
06:23 08.07.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 да попитам
Абе Факти,от къде ги намирате тези "специалисти"?
09:46 08.07.2020
29 Тед
Коментиран от #30
10:58 08.07.2020
30 Гост
До коментар #29 от "Тед":
Тези някой автомобили са всички автомобили на по 30 години.13:30 08.07.2020
31 Xxx
Коментиран от #32
19:57 08.07.2020
32 Сериозно
До коментар #31 от "Xxx":
Ами да. Те конструкторите избират места на датчиците там, където най-много въздушни мехури стават.20:58 08.07.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Бай
18:46 09.07.2020
35 смею
21:32 09.07.2020