АвтоВАЗ планира мащабна сервизна кампания в отговор на многобройни оплаквания от 1.6-литровия 16-клапанов двигател, монтиран на моделите Granta, Largus, Vesta и Xray през 2019 и 2020 г., съобщава порталът Лада.онлайн.
Проблемът се състои в протекли и изпаднали тапи на разпределителните валове. В най-лекия случай покапалото по нагорещените детайли на мотора масло предизвиква неприятна миризма на изгоряло в салона, а в по-тежките води до маслен глад.
Представителствата на Lada вече са уведомени за дефекта и са инструктирани да събират информация за него. Некачествените тапи са монтирани на двигателите ВАЗ-21126/21127/21129/21179. В момента инженерите на АвтоВАЗ обмислят как да отстранят проблема.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Ламби
15:11 08.07.2020
2 1234
Коментиран от #12, #18
15:14 08.07.2020
3 Страничен
Коментиран от #10, #60
15:15 08.07.2020
4 стоян
Коментиран от #9, #34
15:21 08.07.2020
5 да си прецени
Коментиран от #16, #78
15:26 08.07.2020
6 Сандо
15:30 08.07.2020
7 Трябва
Коментиран от #49, #67
15:37 08.07.2020
8 ЮМЗ
15:43 08.07.2020
9 Апокалипсис
До коментар #4 от "стоян":
Това значи, че сме умрели и сме в Рая....Ушанките коли няма да правят никога, които да са малко от малко качествени.Коментиран от #64
15:44 08.07.2020
10 Бачо Киро
До коментар #3 от "Страничен":
Аре стига глупости. Не могат да се сравняват със западните си конкуренти, но това не значи, че всички западни производители не връщат постоянно стотици хиляди и дори милиони автомобили заради проблеми. При това доста по-сериозни от загуба на масло. Малко по-реалистично ако обичаш...15:47 08.07.2020
11 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #54
15:48 08.07.2020
12 Разбирача
До коментар #2 от "1234":
Офф то да беше само на тоя мотор всички мотори на Вагините са такива тоталки боклуци.15:52 08.07.2020
13 Авенсис
Коментиран от #41
15:53 08.07.2020
14 Най-голямото
Коментиран от #23
16:02 08.07.2020
15 Българин
16:09 08.07.2020
16 Притежател
До коментар #5 от "да си прецени":
Ти па... по-добри от немските дизели има ли? Сигурно сичките си ги карал и знаеш...Коментиран от #77
16:13 08.07.2020
17 Факт
16:23 08.07.2020
18 Бай Благой
До коментар #2 от "1234":
Ами 2.0 бензин ?Викат му маслояда по форумите.
16:36 08.07.2020
19 В е л и к и я
16:40 08.07.2020
20 В е л и к и я
16:44 08.07.2020
21 Аксиома
Коментиран от #24
16:51 08.07.2020
22 Да се чудиш как са изпратили хора
16:57 08.07.2020
23 Хаджиментов
До коментар #14 от "Най-голямото":
Първите лади бяха лицензиран Фиат 124 - кола на годината 1964.След това започнаха модификациите и станаха "сделани"
17:13 08.07.2020
24 смачка ми надеждите
До коментар #21 от "Аксиома":
Недей така. Предстои да ги управляват до 2036 година.17:19 08.07.2020
25 Мъжкар
Коментиран от #26, #27, #28
17:24 08.07.2020
26 Слънки
До коментар #25 от "Мъжкар":
Опел кадет13 капка86 год след напълване на прагове и вежди с масло ставаше железарка ,разхода му е 2 литра под тоя на ладата, и отделно вървенето ,много коли от по горните класове му дишаха прахта,продадох един такъв на двама братя Колумбийци на 660 000км. 66 ПЪТИ СМЕНЕНО МАСЛО ОТ МЕН ПО ТЕТРАДКАКоментиран от #30
17:34 08.07.2020
27 факти
До коментар #25 от "Мъжкар":
Нещо си за смяна на диагнозата.Ладата е може би най-големия кeнeф в автомобилната индустрия.Още от завода излизат с ръжда ,дефектни сглобки,разпадащи се чаркове и какво ли не.Това е всичко друго,но не и автомобил.Типична руска скрап.Руснаците по природа са си с две леви ръце и 2 гънки мозък.Дори на представянето на Лада Гранта и то лично от Путин,тоя коптор не искаше да запали,а дори и багажника не му се отваряше.Какво има да говорим ?!Коментиран от #62
17:48 08.07.2020
28 факти
До коментар #25 от "Мъжкар":
То и без това никой разумен човек не би направил такова падение да се сдобие с "нова" Лада....В белия и развит свят тези кeнeфи НЕ СЕ продават ! Купува ги единствено руския колхозник.Коментиран от #31
17:50 08.07.2020
29 Сребрю Пендаров
Който е сиромах като мен пък иска да има кола, да продължава да се мъчи.
18:26 08.07.2020
30 Знаещия
До коментар #26 от "Слънки":
Това пък Кадета е най-гилемия кенеф на западния свят. Не ладата, а москвича на Германия!18:33 08.07.2020
31 един от стадото
До коментар #28 от "факти":
и руския колхозник вече не е толкова прозд. Ако не е полицията им, социалните служби, бърза помощ, горско, полско и армейско потребление основно, затварят фабриката. Виж, президентство, парламент е друга работа. Пак държавни, ма не слизат от Ес класите, седмиците, Круизерите. Колкото до тапите дето пускали, има едно правило в термодинамиката, при една и съща температура различните материали имат различно разширение. Не го научиха, праскат още на алуминената глава стоманени тапи. И като гледам снимката, не се прави така. Ппави се анзиз със канал, слага се О пръстен, тапата трябва да е с кръстачка за ключ и се стяга на динамометричен ключ.. Иначе претенциите им до небесата, като някои тук. В детайлите е съвършенството другари, иначе и Ролс Ройса и Зис пят вършат една и съща работаКоментиран от #33
18:51 08.07.2020
32 kalincho
20:16 08.07.2020
33 един от стадото
До коментар #31 от "един от стадото":
м'у впрочем, знаете ли на каква кола се е возил чичко Ленин. На Ролс Ройс.. камион АМО, първия съветски автомобил. Разбира се краден- ФИАТ. Фиятката ги изкара от блатото и 66та, пълен лиценз, но до там. И почнаха колхозните доработки и ''иновации'', та до сега.Коментиран от #36
20:22 08.07.2020
34 Обяснявам като
До коментар #4 от "стоян":
Когато спреш на паркинга на всеки един голям хипер-маркет , погледни мазните петна по асфалта , накапани от автомобилите , от всякакъв характер , предимно масла , а руски коли много отдавна няма , или са много малко.преди два дни си тръгнаха едни почиващи с едно Ауди , гледам направили са плочките на Г Ъ З .20:54 08.07.2020
35 Kо .....???
21:13 08.07.2020
36 Танко
До коментар #33 от "един от стадото":
Има три купени лиценза.АМО е от ФИАТ,ГАЗ от ФОРД и от ФИАТ, нещото , наречено със световнопроизносимото име Жигули.ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е КРАДЕНО И КОПИРАНО!Японците преди половин век,а и китайците,от няколко години, също крадяха и копираха. Разликата е, че при тях има развитие, докато руснаците почти не мърдат от това, което са са откраднали.Коментиран от #40
21:24 08.07.2020
37 Танко
Коментиран от #39
21:34 08.07.2020
38 незнайко
Коментиран от #42, #79
21:42 08.07.2020
39 Random
До коментар #37 от "Танко":
Теглиш съм ви еднаКоментиран от #43
21:53 08.07.2020
40 Random
До коментар #36 от "Танко":
Може ли да посочиш откъде е откраднат М20 Победа? Или 2121 "Нива"?Коментиран от #46
21:55 08.07.2020
41 Да знам
До коментар #13 от "Авенсис":
Точно 6 бона. Толкова излезе на шефа ми за двигател втора употреба от Англия със прехвърлянето. Беше побеснял понеже се случи точно 4 месеца след като изтече гаранцията. И това на кола за която плати 46 бона. Нека да ми разправят колко били здрави Тойоти и други японски колиКоментиран от #48
22:03 08.07.2020
42 Танко
До коментар #38 от "незнайко":
Чувал ли си за технологични отвори? През тях минава пробиващ или режещ инструмент. Познай с какво се запушва после отвора!Коментиран от #56
22:06 08.07.2020
43 Танко
До коментар #39 от "Random":
;Теглиш съм ви една;? Това , предполагам е превод от руски. Разбирам те,човек когато е в ъгъла и няма какво да каже смислено,допуска грешки.Коментиран от #44, #45
22:23 08.07.2020
44 Random
До коментар #43 от "Танко":
"л" и "ш" са една до друга на телефона. За капак понякога не отчита, а друг път отчита грешно. Чети го теглиЛ.22:53 08.07.2020
45 Random
До коментар #43 от "Танко":
Чакам отговор на 4022:54 08.07.2020
46 Танко
До коментар #40 от "Random":
Писал съм го поне три пъти! Вземете снимка на ФИАТ 127(от първото поколение), сменете местата на фаровете и мигачите, изправете малко наклона на задната врата-получавате Нива! Да не говорим ,че за половин век няма нито едно съществено подобрение! Изключвам инжекциона, който е на БОШ. Поне да бяха сложили блокажи на осовите диференциали. Двигателят на Победата не е ли; развитие; на Фордовия, за който са купили лиценз? Американците им построиха цял завод-с тяхно оборудване, документация и всичко останало.Коментиран от #50, #51
23:00 08.07.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 0000
До коментар #41 от "Да знам":
Е че ти фирма за производство на шевни машини къде я сложи при автомобилопроизводителите.същото както някой да ми обясни как Хюндай или пеугеот са някакви маркиКоментиран от #52, #53, #81
02:09 09.07.2020
49 Баи Кольо
До коментар #7 от "Трябва":
Лада вече не е този дрънгел от 70 те и 80 теВече е кола. Е аз живея в Германия пълно е с нови лади .
Говорим за Баден Винтерберг.
Коментиран от #61
07:39 09.07.2020
50 Random
До коментар #46 от "Танко":
Ма да бе, местиш това, местиш онова, променяш туй онуй и получаваш нещо наподобяващо фиат 127.И абсолютно игнорираме двигател, трансмисия, окачване и като цяло конструкцията. Това че фиата е с напречен двигател, само на предно и с напълно различно окачване няма значение, важното е да прилича на вънлен вид?Коментиран от #70
07:43 09.07.2020
51 Random
До коментар #46 от "Танко":
За победата съм на 90% сигурен че двигателя си е техен, ама я отвори уикипедията и виж какво пише в раздел "History". Не мога да ти го постна тука щото ще ми изтрият коментараКоментиран от #59
07:51 09.07.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 РПГ
До коментар #11 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ше я напраиме да тече.10:17 09.07.2020
55 Янко
10:49 09.07.2020
56 един от стадото
До коментар #42 от "Танко":
да позная ли, Или със заварка, или с тапа подсигурена против превъртане и течКоментиран от #72
11:33 09.07.2020
57 Анализаторр
13:28 09.07.2020
58 кара Лада
Мен лично ми е писнало да спирам на паркинга на супермаркет и докато стигна до врата да съм нагазил в локвата от масло оставена от някой пемиум дрънгел нов внос, плюс бонус опушване с черен или син дим! Ако техническите прегледи ни бяха истински половината щяхте да пътувате с обществен транспорт само, а другата половина почти цялата щеше да кара Дачии и Лади с примеси на някоя Фиеста, Клио и др. подобни дребни по евтини колички.
13:48 09.07.2020
59 Танко
До коментар #51 от "Random":
Random-е,сигурен съм,че знаеш, какво означава causa perduta! Тези, които така яростно защитаваш, НИКОГА не са правили нещо ОТ-ДО! Няма очаквания и да направят.,
13:50 09.07.2020
60 1-20
До коментар #3 от "Страничен":
Само танкове през Втората световна война. Днес може би и това не правят като хората15:13 09.07.2020
61 ушанка
До коментар #49 от "Баи Кольо":
да не ги гледаш по руската телевизия15:43 09.07.2020
62 Коцкар
До коментар #27 от "факти":
Май твойта диагноза е за смяна не съм русофил нито някъкъв фил но я вземи една немска или белгийска стара лада и да видим каде са кривите сглобки и всичко останало което си написал просто у бг винаги се кара ттето качество коли който нашите бирници получават на 1трета от европейската цена но у нас е на нормална цена +20г чакане с предплата в мототехника.всички нови коли който престигат у бг са дефектни независимо коя марка коя с по малко коя с повече но всички имат у нас се управят и продават като нови и бездефектни от конвейра да ама не всичко е боклук 3то кчество за такива като нас дебили кадето купуват болуците на европа азия и другите дрънгели това го знам и от немец автомобилен инжинер и от представител на балканстар и 2мата казаха че всичко дефектно заминава за източния блок.ако някой има пари за нова кола да си я купи от западна европа хем по евтино поне 3-4хил€ от бг хем без дефекти в такива размери и да видим с аналог на закупена от бг коя повече ще изкара при нормално шофиране и пътища.нямам нужда от отговор.то зе знае коя.18:45 09.07.2020
63 Нане
20:02 09.07.2020
64 тиквуциий
До коментар #9 от "Апокалипсис":
А па ти много правиш .Една бурма немоеш зави . ама драскаш .20:08 09.07.2020
65 Именно
00:31 10.07.2020
66 Винкел
08:05 10.07.2020
67 shantavelo
До коментар #7 от "Трябва":
А трябва да си много тъп да твърдиш това!12:50 10.07.2020
68 Ерунда
13:35 10.07.2020
69 висок
15:43 10.07.2020
70 Хер Флик
До коментар #50 от "Random":
И освен всичко друго, Лада Нива е първият в света 4х4 само носеща конструкция. Дотогава такива мпс-та са били само на рама.15:53 10.07.2020
71 АНОНИм
Ниско налягане на маслото във вала. При това може да светне на таблото лампата с масльонката! Тя свети при неработещ двигател, дефектирал сензор и ниско налягане на маслото за двигателя като цяло!
В разпределителния вал има направени технологични отвори/тези отвори се затапват/ за подаване на масло към лагерите му, които са плъзгащи!
Тапите са грубо и неточно казано като водопроводните, но от друг материал с друга форма и специфична резба! Поради икономии от нещо или неправилен монтаж - падат тапите, изтича от вала маслото и се стича обратно в картера, лагерите остават без смазване и охлаждане, прегряват /от което може да мирише специфично/, задират и отиваме на ремонт! Покрай вала и лагерите може да заминат уплътнения,кобилици, водачи на клапани и т.н. Това е!
Ако се хване навреме - щетата е по-малка!
И на други марки има проблеми!
16:34 10.07.2020
72 АНОНИм
До коментар #56 от "един от стадото":
Без заварки! От нагряването вала се криви, мята и не става! Без друго формата му е особена, като за предназначението! Само тапа на резба! Има си технология и е много стара!Коментиран от #74
16:40 10.07.2020
73 Азъ
17:05 10.07.2020
74 един от стадото
До коментар #72 от "АНОНИм":
въпросът беше принципно зададен и аз принципно отговорих. Чети. А за конкретните тапи дадох конкретен отговор по- горе. Пак чети20:09 10.07.2020
75 Тихомир Арнаудов
22:38 10.07.2020
76 Васил
08:40 11.07.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 майна biohazard
До коментар #5 от "да си прецени":
тези сериозни проблеми които изброи (за повечето цитирани модели) се появяват след пробег от 300 000 - 400 000 км., докато при Лада тези километри се навъртат евентуално с 2-3 основни ремонта.15:13 11.07.2020
79 Диан82
До коментар #38 от "незнайко":
На някой мотори на рено има тапи на разпр. валовеКоментиран от #80
03:13 12.07.2020
80 Criminal
До коментар #79 от "Диан82":
На почти всички, тъй като валовете се заключват със специален инструмент при подмяна на ангренаж.......алумиеви тапи с О пръстен и болтове 5мм.......13:21 13.07.2020
81 ттт
До коментар #48 от "0000":
какво е това пеугеот?05:10 10.08.2020