21 Юли, 2020 17:04 14 270 32

Mercedes-Benz се заканва EQS да удари Tesla в земята по пробег

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • eqs-
  • пробег

Бъдещият електрически флагман на Mercedes-Benz ще може да изминава рекордните 700 км с едно зареждане, при това в максимално реалистичния цикъл WLTP, обеща председателят на управителния съвет на Daimler Ола Калениус в ежегодното си обръщение към акционерите. Нещо повече - EQS ще се превърне в символ на Германия като световен център на автомобилостроенето в електрическата ера.

Най-големият електрически модел на Mercedes-Benz ще се произвежда в ултрамодерната Фабрика 56 в Зинделфинген, а батериите ще се доставят от завод край Унтертюркхайм, източно от Щутгарт. Първата партида ще слезе от конвейера още догодина.

EQS ще предлага комфорт и лукс на равнището на S-Klasse, но ще бъде построен на специално проектираната за целта платформа MEA, която позволява нов подход към вътрешната архитектура и дизайна, казва още Калениус. Автономният пробег от 700 км пък е недостижим дори за актуалния шампион в тази дисциплина Tesla Model S Long Range Plus, която може да измине 402 мили (647 км) без презареждане по цикъла EPA.

Точните технически и динамични характеристики на серийния EQS все още не са известни. Концептуалният Vision EQS, показан на автосалона във Франкфурт миналата година, има два електромотора с комбинирана мощност 476 к.с. и въртящ момент 700 Нм, които позволяват ускорение от 0 до 100 за 4.5 секунди. Батерията може да се зареди на 80% за 20 минути.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1944

    65 4 Отговор
    интересна надпревара ще бъде. с много неизпълнени обещания.

    Коментиран от #7

  • 2 Баш майстора

    68 7 Отговор
    Малко по малко електромобилите стават доста примамливи като пробег и технически характеристика остава да се намалят малко цените и току виж и ние смне си купили.

    Коментиран от #9, #15

  • 3 Цирк

    26 49 Отговор
    Бъдещето е на въздушния транспорт ! Не,на електрокари от 19 в!

    Коментиран от #16

  • 4 Националист

    72 8 Отговор
    Лада ще ги удари и двете марки,на червен светофар
  • 5 ще ще

    31 7 Отговор
    ще може .. ще предлага.. ще бъде
  • 6 Private Spaсe

    50 21 Отговор
    Боко ще купи една на любовницата си от Барцелона с вашите пари!
  • 7 омъскаряване

    54 29 Отговор

    До коментар #1 от "1944":

    Няма надпревара, просто скоро, ще дойде момента в който истинските производители на автомобили, ще се пренасочат, към новия сегмент и никой няма да си спомня за тесла! Скоро, много скоро ;)

    Коментиран от #11

  • 8 Илия

    34 7 Отговор
    Хюндай ги е ударил всичките - 500 км с 64 kWh.
  • 9 Ха ха

    17 4 Отговор

    До коментар #2 от "Баш майстора":

    Те, че стават примамливи е ясно, но колко да ги намалят - това в статият ще започва от минимум 80-90 Евро! С ел. ерата не усетихме как цените скочиха на аналогични модели нищо, че ел. вариантите са с 500-700кг по-тежки и знаичтелно по-скъпи от ДВГ аналози. Все пак към статията - впечатляващи данни, дано са вярни !
  • 10 Vankicha

    36 13 Отговор
    Във всички новини за конкуренти на Тесла преобладава сричката ЩЕ
  • 11 Пак ли ЩЕ

    24 18 Отговор

    До коментар #7 от "омъскаряване":

    Дори не се усещаш, че Порше тайкан по този същия "реалистичен" цикъл, по който са 700 км пробег за Mercedes, има стотина километра разлика с цикъла EPA по който са измерени километрите на Tesla. От тези 700 по WLTP, няма да останат дори 600, по ЕРА. Засега все още е ще, но дори и да беше вярно, да не мислиш че докато излезе мерцедеса, Тесла няма да увеличи още повече пробега?
  • 12 фен на спарк

    17 8 Отговор
    На аутобана тея 700км стават 200. А цената $35.000 ли ще е?

    Коментиран от #14

  • 13 Гостенин

    9 5 Отговор
    Чакам с нетърпение най -сетне нещо и от Мерцедес.
  • 14 Не не

    12 7 Отговор

    До коментар #12 от "фен на спарк":

    А колко е на бензиновата? Като вдигне разхода на 35 на 100 и 80 литра резервоар?
  • 15 Лупи

    15 2 Отговор

    До коментар #2 от "Баш майстора":

    Айде бе? Колко точно малко трябва да се намалят цените от 300 000 лв, че да си я позволя?
  • 16 гостгост

    18 7 Отговор

    До коментар #3 от "Цирк":

    Какви електрокари от 19 век бе трол.Това ,че тогава някой си нещо е изобретил на ток ,няма нищо общо с методиката и ефективността в днешно време ! В 19 век електричеството е било почти недостижим лукс ,ти искаш електромибили да са се карали !

    Коментиран от #19

  • 17 ИЯО

    4 14 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Mercedes-Benz се заканва EQS да удари Tesla в земята по пробег----- след като се запали или взриви от зор.

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Митьо

    8 5 Отговор

    До коментар #16 от "гостгост":

    Има! Има! Много общо има! И първите автомобили с ДВГ са коренно различни от сегашните! А, ако си представим, че от 1835 до сега са се усъвършенствали само електро автомобилите, без да са се развивали тези с ДВГ, сигурно щяха да имат пробег от 2000 km с батерия от 50 Kwh. Ако не ти се вярва, можеш да попиташ чичо Гугъл за историята и първите електроавтомобили.

    Коментиран от #21, #26

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Никога няма да стане

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Митьо":

    Няма как нормален автомобил да измине 2000 километра с 50 kwh енергия. това все пак не означава, че електромобилите не могат да изминават 2000 километра с едно зареждане. Просто батерията трябва да е около 250kwh.
  • 22 Енергетик

    14 11 Отговор
    700 км. по WLTP = 570-580 км. по EPA. Ами не дай си боже да си пуснеш климатика, пък и музиката, а защо не и чистачките... и те станали 350 км. Ми да им го фукна в батериите...
  • 23 Банскалия

    10 4 Отговор
    За бога братя.Не купувайте.Рано е.
  • 24 Волга

    7 8 Отговор
    Смях в залата.
    Мерцедес започват с лъжите като руснаците с Лада и Волга
  • 25 ело

    10 1 Отговор
    Те и дизеловия двигател с кодов номер ОМ 646 Еuro-4 в 2009 година бяха го рекламирали , че изминава 5.000.000 ( пет милиона километра) изпитанията са направени във Финландия при -40 градуса и в Африка при +50 градуса (можете да намерите в интернета) а в действителност рядко " изминават" особено при бусовете 150-200 хил.( ctoпетдесетте двеста хил.) без основен ремонт. До миналата година са платили 37.5 милиарда Евро глоби и печалбата им беше минимална и акционерите бяха недоволни сега им обещават, че всичко ще се оправи и за тях ще начало нова история в автомобилостроение. .Отново мисля,че само обещания.

    Коментиран от #27

  • 26 333

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Митьо":

    Това означава да вдигнат КПД-то на електромотора до към 400% и да измислят перпетуум мобиле. Дори с гуми, дебели колкото на велосипед и форма, близка до перфектната аеродинамика, няма как да минеш 2000 километра с автомобил за 5 човека.
  • 27 Plameni

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "ело":

    С ОМ 642 поставят рекорд за издръжливост
  • 28 жижи

    3 1 Отговор
    И докато Мерцедес и останалите се опитват да направят нещо което да се доближи до Модел 3 или S, Тесла работят по "вечна" батерия и следващо поколение на сегашната моделна гама. Разликата в технологиите е голяма и няма да се стопи в следващите 10 години.

    Коментиран от #29

  • 29 VIS

    1 3 Отговор

    До коментар #28 от "жижи":

    Тоя пък откачи....вечна батерия ми звучи като на ТЕСЛА бронираните прозорци НЕчупливи,виж в тубето как Мъск стана за смях на азложението когато негов подчинен счупи и двата прозореца от метър разстояние като хвърли метална топка малка колкото за голф ,,,направо потъна в земята,а формата на автомобила и размера бяха потресаващо грозни ,също така в тьбето е пълно с Tesla fails разгледай и ще разбереш колко точно са качествянни ......Аз мисля че е абсолютно обратното в следващите 50г Тесла няма шанс да настигне Мерцедес по нищо ,всичко което правят е качественно и здраво и никой с здрав разум няма да си купи Тесла която я в пъти по скъпа от някой як Мерцедес ,освен асъ човекът не е милионер и просто от любопитство си вземе една ,но не заради икономията или заради това че мисли че е по качественна от Мерцедес.....разгледай в тубето за Тесла предизвиквам всички.
  • 30 5458

    2 1 Отговор
    Хора, не се карайте! Няма смисъл.
    Колкото до електричките, докато не се направи батерия, която тежи 30кг и да може с нея да се изминат 600км., до тогава, електричките ще са модна тенденция, въпрос на гъзария и мокри сънища в главите на ню-ейдж дженърите, дето си мислят, че света е създаден в момента на тяхното раждане.
    Когато видя автовлак (прицеп) на батерии, тогава ще призная края на ДВГ-то.
    Лек ден.
  • 31 Гост

    2 0 Отговор
    Ще, ще, ама Мъск произвежда и продава, докато другите ще, ще го разбият. Мерцедес са премиум автомобили, Тесла станаха народни автомобили. И има разлика в клиенти, купуващи за 30 000 долара и 60 000 евро.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.