Интернет пространството е пълно с всевъзможни страшни истории, свързани с повече масло в двигателя отколкото е предписано от производителя. Колко наистина е вредно наливането на повече смазочна течност в мотора и вредно ли е въобще?
Много механици сипват масло, така че нивото му на пръчката да е по-високо от марката max. Обикновено това се прави поради факта, че не са малко съвременните мотори, които „ядат” маслото с апетит. Това означава, че нивото му трябва да се следи и периодично да се долива. Ако не се съобразите с този процес ще се стигне до т.нар. "маслен глад" и вероятно ще приключи с основен ремонт на агрегата.
Какво може да се случи обаче, ако сипете твърде много смазочна течност в мотора. Най-лошото е, че маслото може да започне да влиза във всмукателния тракт на двигателя. В резултат на това маслените канали постепенно ще се запушат, ще се образуват сажди, които ще влязат в картера на двигателя и системата за смазване ще започне да не работи правилно.
А слабо смазаните детайли ще се износят значително по-бързо. Имайте предвид, че тези процеси са бавни, което означава, че може да се предотврати сериозна повреда, ако не отложите посещението в техническия център, където да нормализират нивото на маслото в силовия тракт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kasket
Коментиран от #28
11:36 06.08.2020
2 ДВГ
Коментиран от #5
11:38 06.08.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 някой
Коментиран от #11
11:47 06.08.2020
5 Има има
До коментар #2 от "ДВГ":
На времето в казармата един новобранец го накарах да ми долее в ЗИЛа. Връща се оня вика готово. Качвам се аз въртя ключа...Ядец. Реших че е стартера дръпнахме го влачи гуми не желае...И така докато някой не отвори капачката на маслото, до горе...Източихме го и гадта си запали и тръгна....Коментиран от #44
11:48 06.08.2020
6 Пацо
Коментиран от #10, #22, #26, #63, #69, #80, #81
11:49 06.08.2020
7 перничанин
11:54 06.08.2020
8 Едмонд Дантес
11:57 06.08.2020
9 пилот на Ферари
Дефекти от това не съм наблюдавал.
Естествено не вярвам някой да напълни двигателя до капачката.
11:59 06.08.2020
10 пилот на Ферари
До коментар #6 от "Пацо":
Защо не пробваш с 10/60 ? Качествата са доста по добри. Може само леко да вдигне разхода но за такъв голям двигател , едва ли. Но при големите жеги държи стабилно налягането .12:02 06.08.2020
11 пилот на Ферари
До коментар #4 от "някой":
Да не искаш да кажеш под чертичката минимум ? Въпреки че и с един литър под минимум двигателя пак ще оцелее.Коментиран от #15
12:05 06.08.2020
12 турбо
12:07 06.08.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Stol S
12:19 06.08.2020
15 някой
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Не, точно максимума имам в предвид .Чисто нов автомобил ,след 110 000 трябваше да го вкарвам в ,,бокса,, Защото слушах ,,спецове,, как било добре нивото да бъдело между минимума и максимума.Да,само че производителя пише следното:двигателя с масления филтър събира 5 литра. Тия 5 литра са точно максимума. Да ама майсторчетата наливат 4 и половина и викат: ...така е добре. Добре..друг път.Не съм казал да е над макс, но трябва да си е там.Според производителя, не според мен, не според разни майстори,не според ,,форумни,, спецове.А пък който както иска,така да налива и така да си кара.Автомобила си е негов.Коментиран от #18, #38, #77
12:24 06.08.2020
16 Факт
12:27 06.08.2020
17 Бай Митан
12:34 06.08.2020
18 пилот на Ферари
До коментар #15 от "някой":
Ремонтът ти не е от това. Налягането на маслото се поддържа от маслената помпа , а не от нивото на маслото. Маслената помпа е достатъчно ниско разположена за да работи и с 1 литър масло под минимума.Коментиран от #19, #47
12:46 06.08.2020
19 АНОНИМЕН
До коментар #18 от "пилот на Ферари":
Така е! На 110 000 км да прави голям ремонт на двигател - ще да има и още нещо! При по такова каране може да поразиш двигател и не само и на по-малък пробег! Може и фабричен дефект да е имало!13:18 06.08.2020
20 Васил
Коментиран от #78
14:06 06.08.2020
21 gg111111
16:50 06.08.2020
22 ДРАСТЕ
До коментар #6 от "Пацо":
ПАЦО , Пацинка , къде батко виде 10w40 пълна синтетика , ти седнал ли си да прочетеш какво е пълна синтетика,полу синтетика и минерално масло , или давай да върви като всичко в БГ .....Коментиран от #32, #88
17:21 06.08.2020
23 Митьо Пищова
17:30 06.08.2020
24 Анонимен
Коментиран от #76
17:48 06.08.2020
25 Е как
Коментиран от #31
18:21 06.08.2020
26 един от стадото
До коментар #6 от "Пацо":
само две забележки. Масло 10на40 синтетично няма, и в Япония масло не се произвежда. Ако говориш за Енеос, прави се в Холандия/Нидерландия. В Япония позакон е забранено нефтопреработването и стоманолеенето.Коментиран от #92
19:01 06.08.2020
27 Страшно няма
19:02 06.08.2020
28 карамфила
До коментар #1 от "kasket":
Много над нивото МАX за мин. председ.19:09 06.08.2020
29 1914
Работя като автомеханик от 19-годишна възраст. Пред очите ми се смениха няколко генерации ДВГ. През ръцете ми са минали какви ли не двигатели. Това го казвам ,не с цел да се хваля. Двигателите имат две отметки на щеките за масло. Едната за минимално, а другата за максимално количесто масло, при което производителя гарантира безаварийна работа на мотора.
Например аз мога да изям 5 кебапчета и нищо няма да ми стане. Ако ям по 2, сигурно ще гладувам малко, но пак няма да ми стане нищо. Каква е логиката? Златната среда. Ще ям по 2.5 кебапчета и всичко ще е ок. Така е и с маслото.
Имайте в предвид, че производителите се презастраховат, така че малко под мин. или малко над макс, няма да навреди изобщо.
19:22 06.08.2020
30 масло
19:24 06.08.2020
31 1922
До коментар #25 от "Е как":
Коя гарнитура махаме, недоучилия?В автомобилният ДВГ има над 60 бр. уплътнители (гарнитури), та коя от тях махаме?
Ако караш с 2 литра масло "отгоре", всичко зависи от това какъв обем масло съдържа този ДВГ. Ако на някое мъниче, дето събира 3 лт. масло налееш 2 лт. отгоре има вероятност да прелее още преди да си палил. Ако на някоя товарна Скания, дето бере 60лт. и сложиш тия два литра отгоре, най=много изобщо да не го забележиш на щеката.
Ей, аман от ауто-професори бе! Гледа клипове, дрънка и не мисли. За това и в скафандри ще ви облекат скоро, щото каквото ви кажат, все вярвате!
Коментиран от #45
19:28 06.08.2020
32 Joropaveto
До коментар #22 от "ДРАСТЕ":
A ти бате не си ли виждал 10w40 пълна синтетика,много си зле с материала.и 20w50 ima ful sinteticКоментиран от #35
19:47 06.08.2020
33 ИВАН
21:29 06.08.2020
34 Разбирачев
Коментиран от #49, #70
22:12 06.08.2020
35 Разбирачев
До коментар #32 от "Joropaveto":
И аз не съм виждал кажи ми марка не ми говори че имало на 10w40 пълна синтетика.Моята е бензин с турбо и въпреки че съм го сменил с ново пак си ми гори масло та искам да и сложа такова 10w40 че е по гъсто ама полусинтетика не ща да е трябва да е пълна заради турбината.Коментиран от #57, #58
22:15 06.08.2020
36 W124
Коментиран от #42
22:45 06.08.2020
37 Елит Гранд Ауто
Коментиран от #94
23:54 06.08.2020
38 Бай Ламби
До коментар #15 от "някой":
Литража на маслото който дава завода производител е за така наречения "сух двигател".Или с други думи казано маслото което се налива за първи път в двигателя.При последващи смени маслото което трябва да се налее в двигателя е по-малко отколкото маслото което е за първоначално наливане в завода.00:24 07.08.2020
39 Тъпани
00:36 07.08.2020
40 Найденов
Не знам защо авто производителите не започнат да се учат от нас? Ще научат потвърдени факти дори и за несъществуващи техни продукти!
07:37 07.08.2020
41 Росен
Коментиран от #64
09:19 07.08.2020
42 Peace, man
До коментар #36 от "W124":
Бъди колегиален.09:21 07.08.2020
43 Семерингата
09:46 07.08.2020
44 Сапьор
До коментар #5 от "Има има":
Залял е отдушника09:47 07.08.2020
45 12345
До коментар #31 от "1922":
X18XE - вместо 4 наляти 6 литра. Сега щастлив ли си?Коментиран от #53
09:52 07.08.2020
46 Джеймс Т Кърк
09:57 07.08.2020
47 Всеки със своя късмет
До коментар #18 от "пилот на Ферари":
Мотора има два вида мазане . Чрез налягането подавано от маслената помпа , което си описал , но се маже и чрез плискане , май това не си го чувал . На коляновият вал , от двете страни на всеки един опорен лагер има по две гърбици , които освен ролята си на противотежести , се топват в картерното масло , и хвърлят масло нагоре по посока стените цилиндрите . Тоест производителя е сметнал , че при ниво на маслото по високо от МАХ , може да се повиши налягането на вътрешно-картерните газове , и самото плискане да стане хаотично . Ако нивото е под минимум , има опасност мазането чрез плискане да е недостатъчно , и мотора да изпита маслен глад . маслената помпа би осигурявала налягане в основните и биелни лагери , в разпределителният вал и др. , но в цилиндрово-буталната група мазането ще става все по трудно . Има и двигатели които са допълнително подсигурени с едни пишки които пръскат масло под челата на буталата същевременно ги и охлаждат , но не всички двигатели са са така устроени. Колкото е по малко е останалото масло в двигателя , толкова повече то губи своите смазочни качества , особено маслата ментета. Аз гледам моите масла да са над средната част , и под максимума.Коментиран от #48, #50, #51, #52, #72, #74
10:20 07.08.2020
48 МКостов
До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":
Браво!Разумно и добре обосновано написано.За мен това е правилното.Моята Хонда събира 4 литра.Винаги слагам 3.8 и е ОК.За 10 хил.км. изгаря около 0,5 литра.т.е. винаги оставам над минимума.10:43 07.08.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 пилот на Ферари
До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":
На кои двигатели мазането е с плискане ?Коментиран от #54
10:47 07.08.2020
51 пилот на Ферари
До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":
Принципът на системата за смазване на двигателя. Тъй като отделните части на двигателя работят в различни условия, тяхното смазване също трябва да е неравномерно. Маслото се подава към най-натоварените части под налягане, а към по-слабо натоварените части чрез впръскане. Системите, в които частите се смазват по различни начини, се наричат комбинирани. Когато двигателят работи, маслената помпа осигурява непрекъсната циркулация на маслото през системата. Под налягане той влиза в масления филтър, а след това към главните и свързващите лагери на коляновия вал, буталните щифтове, лагерите и разпределителните валове на разпределителния вал. В зависимост от конструкцията на двигателя, маслото се подава под налягане към вала на турбокомпресора, към вътрешната повърхност на буталата за охлаждане, към клапаните и тласкачите на системите за въртене на фазата.Коментиран от #56
10:52 07.08.2020
52 пилот на Ферари
До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":
Маслото навлиза в повърхността на цилиндрите чрез впръскане през дупки в долната глава на свързващия прът или дюза в долната част на блока на цилиндъра. Попадайки на стените на цилиндъра, той намалява триенето, когато буталото се движи и осигурява свобода на движение на пръстените за компресиране. От смазваните под налягане части капки масло попадат в отвора. Попадайки върху въртящите се части на коляновия механизъм, те се разпръскват, създавайки така наречената маслена мъгла в картера. Разполагайки се с части на двигателя, той осигурява смазване. След това утаеното масло се влива в съда с масло и цикълът се повтаря. Системата за смазване на двигателя включва картер с пробка за изтичане на масло. Маслена помпа с клапан за намаляване на налягането. Маслен приемник с цедка, маслен филтър с предпазни и байпасни клапани.10:54 07.08.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 ГСМ
До коментар #50 от "пилот на Ферари":
На корабните.Коментиран от #55
12:03 07.08.2020
55 пилот на Ферари
До коментар #54 от "ГСМ":
Аха. Май и на стария Перкинс от преди 50 години.12:07 07.08.2020
56 InvertA
До коментар #51 от "пилот на Ферари":
Е тука изби рибата "и разпределителните валове на разпределителния вал"13:45 07.08.2020
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Джуган
До коментар #35 от "Разбирачев":
Мобил 1Коментиран от #59
14:56 07.08.2020
59 един от стадото
До коментар #58 от "Джуган":
Мобил1 е фирмата. 10W40 Мобил Супер 2000- полусинтетика, 0 и 5W40 синтетика. 10W60- синтетика. Но 60..рали спорт, екстремни температури и натоварванияКоментиран от #66
17:47 07.08.2020
60 един от стадото
18:25 07.08.2020
61 Теко
Коментиран от #62
18:43 07.08.2020
62 един от стадото
До коментар #61 от "Теко":
пинта, кварта, галон. Всичко е по едно, пет, десет, сто. Но така могат да те объркат, да ти излезе солено, ако не смяташ. След нулата или едното винаги запетайка. Американски крекинг, те за това сменят маслото на 5000мили масово. Моята дойде от щатите с някакво такова. Повече не го видя. С какво карам мисля не е публичен интерес19:08 07.08.2020
63 нострадамус
До коментар #6 от "Пацо":
а бе шестак от дека зимаш пълна синтетика на 10/40 да не си се убъркал нешто....Коментиран от #75
19:27 07.08.2020
64 Ico
До коментар #41 от "Росен":
Не знам какъв ти е автомобила, но не е лошо да провериш да не ти е подменена щеката с по дълга, от оригиналната.21:38 07.08.2020
65 Ico
21:41 07.08.2020
66 Ico
До коментар #59 от "един от стадото":
Mobil 1 не е фирма, а вид масло. А Mobil вече е друго.21:44 07.08.2020
67 Иван
22:50 07.08.2020
68 123123
23:02 07.08.2020
69 Танос
До коментар #6 от "Пацо":
10-40 е полу-синтетика шматарок23:09 07.08.2020
70 111111
До коментар #34 от "Разбирачев":
Инглиш говориш ли - напиши в търсачката 10w40 synthetic и гледай резултати00:47 08.08.2020
71 Макс
Коментиран от #73
05:37 08.08.2020
72 Валенков
До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":
Като добавиш и дюзите, които впръскват масло под буталото за допълнително смазване и нсй вече за да охлажда зонатс с най - голяма работна температура. Големи умове са инженерите конструктори. :)08:56 08.08.2020
73 един от стадото
До коментар #71 от "Макс":
и от кога коляновия вал не е в картера. Последно една Фиеста мисля беше, а у нас предпоследната Варшава със стоящи клапани.11:23 08.08.2020
74 1234
До коментар #47 от "Всеки със своя късмет":
Не при всички..боксера на субару разчита изцяло на маслена помпа...вала не помириска масло иначе :D освен ако не си по таван и има и мотори със вътрешно мазане без картери...ама те са друга бира вече...при фераритата ламботата и т.н11:48 08.08.2020
75 TTTT
До коментар #63 от "нострадамус":
Почти всички марки имат пълна синтетика на 10W40, само трябва малко да потърсиш в интернет ( ако знаеш как)!12:44 08.08.2020
76 Ааа
До коментар #24 от "Анонимен":
Ти май нищо не разбираш от автомобили..12:44 08.08.2020
77 Eeee
До коментар #15 от "някой":
Масло се държи по средата между мин и макс, глупости са че трябва да е винаги на макс., помпата работи и разпределя безпроблемно и при минимум21:30 08.08.2020
78 Alex
До коментар #20 от "Васил":
Голф3 1.8 бензин 50000 км без смяна на масло иди си прегледай главата брадчедКоментиран от #79
00:16 09.08.2020
79 един от стадото
До коментар #78 от "Alex":
и това за геройство ли го смяташ или доливаш по литър на 1000. Случил си на най-железния мотор на фаувето, как те е търпял не знам. И стига с тия мантри, ''моята не пипа грам масло на 10хл''. Фабрично се дава луфт на сегментите, дава се и по каталог разхода му, дори по- спортните нарочно се оставят по халтави. Иначе в коша. В същност луфт няма, смята се натяга на пръстените, маслото под налягане така да работи, че леко да ги затвори смаже и премине в цилиндъра. Не е проста работа ДВГто като електричката09:35 09.08.2020
80 Пацата
До коментар #6 от "Пацо":
Кое е това масло 10w40 пълна синтетика ?10:17 09.08.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Tocho
Коментиран от #84, #87
11:10 09.08.2020
83 Боко от Банкя
Коментиран от #85
11:41 09.08.2020
84 един от стадото
До коментар #82 от "Tocho":
още там ли си или вече я намери. Ако двигателя е напречен търси я пред него, обикновено една халка пласмасова или огъната ламарина на О или Г. ако е надлъжен мотора ляво, дясно12:08 09.08.2020
85 един от стадото
До коментар #83 от "Боко от Банкя":
да не е от нивото, а не от пръчката12:13 09.08.2020
86 Един
08:33 10.08.2020
87 Коментара
До коментар #82 от "Tocho":
Уахахахахаха, ти майтап си правиш, но много от новите ( и някои не вече толкова нови) автомобили са без щека за масло...следиш го на електронния нивометър през дисплея. Моята кола е без щека, но съм тествал нивометъра и си показва на 100% адекватно нивото на масло.Коментиран от #89
10:49 10.08.2020
88 Бест Брандс
До коментар #22 от "ДРАСТЕ":
Здравейте,има много мултигрейдове, които може да Ви звучат странно, но са си абсолютно пълна, истинска синтетика (базови групи 4 и 5), вкл. и 10W-40. Много водещи производители, особено от горния ценови и качествен клас произвеждат такива. Red Line, например, имат 10W-40, което си е 100% естерна синтетика (група 5).
Подобно генерализиране, че щом е 10W-40, е минерално масло, трябва да остане в по-далечното минало, просто защото не е вярно поне от 10-20 години насам.
Поздрави
15:02 10.08.2020
89 един от стадото
До коментар #87 от "Коментара":
Ей напреднала тая техника бе, твърдо върви да те остави на пътя с блокирал мотор. На времето Трабантите бяха така, изгубиш ли клечката оставаш на пътя без бензин. Ма там беше лесно, чупиш една от драката и си готов с нивомера на бензина.17:56 10.08.2020
90 Толкова
Коментиран от #91
11:13 13.08.2020
91 един от стадото
До коментар #90 от "Толкова":
е кой ще даде толкова пари за фул синтетика 10на50 масло на някой таралясник. Карат го на 15на40 по пет лв килото от варела и колкото изкара. 5W60 на Мотул гледах, ма пари бе. Кътам си колата, но айде холан, 5на40 и стига, не съм и слуга19:30 13.08.2020
92 един от стадото
До коментар #26 от "един от стадото":
един пример само. Маслата на Мазда фабрично наливани в ново коли се правят от Тотал, не търсете какви са оригиналните масла на японските коли. Там марка не се споменава, само се препоръчва число и стандарт. Ще срещните масла Хонда, Форд, БМВ..зад тях се крият поръчкови производители, марките коли рафинерии нямат. Което няма лошо, всеки се доверява на някой от занаята19:58 13.08.2020
93 Жоро
22:04 13.08.2020
94 Шумахер
До коментар #37 от "Елит Гранд Ауто":
Абе те легалните не знаят какво правят, ти ми говориш за нелегалните.20:57 14.08.2020
95 Квартиранта
08:56 22.08.2020