Last news in Fakti

24 Август, 2020 12:09 14 378 34

В Mercedes-Benz разработвали 18-цилиндрова S-Klasse W140

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • w140-
  • двигател

През 80-те години на миналия век съперничеството между Mercedes-Benz и BMW се изостря особено на имиджовия фронт и баварците излизат с едни гърди напред. Основното им предимство по отношение на престижа е първият 12-цилиндров немски двигател след Втората световна война.

За да отговорят подобаващо на предизвикателството, в Щутгарт впрягат целия си технологичен потенциал. Резултатът е 12-цилиндровият S600, който излиза на пазара през 1991-ва, четири години след BMW 750i.

За да наваксат изоставането си, в Mercedes-Benz обаче обмислят още по-впечатляващ двигател. Три десетилетия след онези славни времена става ясно, че инженерите на Трилъчевата звезда са разработвали 18-цилиндров мотор за бъдещия W140, с който да засенчат BMW.

Агрегатът с вътрешнозаводски индекс M216 не стига по-далеч от чертожната дъска, но въпреки това си остава впечатляващ проект, изпреварил времето си. По замисъл двигателят има W-образна архитектура, каквато ще се появи с моторите на Bugatti 15 години по-късно.В Mercedes-Benz разработвали 18-цилиндрова S-Klasse W140

 

M216 има три реда от по шест цилиндъра, разположени под ъгъл 75.5 градуса. Идеята е да се използват съществуващият блок на 2.6-литровия редови мотор, монтиран на тогавашните W124 и W201.

18-цилиндровият двигател трябва да има работен обем от около 8.0 литра и да въоръжи бъдещия хипотетичен Mercedes-Benz S800. Според разчетите базовата версия с по два клапана на цилиндър ще развива 490 к.с. и 750 Нм, а в топ модификацията с по пет клапана - цели 680 коня и 800 Нютонметра.

За съжаление дори в онези години на свръхинженеринг, когато в Mercedes-Benz не щадят средства в преследване на съвършенството, става ясно, че подобна разработка е абсолютно безразсъдна и икономически необоснована. Днес M216 съществува само под формата на технически планове, напомнящи за една от най-славните епохи в историята на немското автомобилостроене.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даблю

    41 4 Отговор
    W на мерцедес е конфигурация 3х6, а този на бугатито - 4х4, нещо като два v8, т.е., нямат абсолютно нищо общо.

    Коментиран от #2, #33

  • 2 Интелигентният Обир

    46 18 Отговор

    До коментар #1 от "Даблю":

    То въобще от тези двигатели с повече от 6-7 цилиндра няма никакъв смисъл, както и от коли като Бугатито . . . измислени за да обират парите на "звезди" и арабели

    Коментиран от #3, #5, #8, #11

  • 3 И О

    21 2 Отговор

    До коментар #2 от "Интелигентният Обир":

    6-8 цилиндъра
  • 4 Ацтек

    31 2 Отговор
    Само на мен ли, на пръв поглед схемата на двигателя, сложена пред колата ми заприлича на ацтекско изображение?
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Путкин

    25 17 Отговор
    Те затова всички се равняват с Мерцедес, Ауди и БМВ, всичко друго е имитация на немското.

    Коментиран от #19, #24

  • 7 незнайко

    12 1 Отговор
    Да днес целта е колкото маже по малко ( а даже и без) цилиндри ! Само с един могат, защото електродвигателите са ЦИЛИНДРИЧНИ ПО ФОРМА !
  • 8 Случаен

    11 13 Отговор

    До коментар #2 от "Интелигентният Обир":

    Богатите които могат да си ги позволят не са ти виновни че си беден...
  • 9 Бил изпреварил времето си😂😂😂😂

    14 11 Отговор
    А това време никога няма да доиде😂😂😂😂тоз мотор сигур тежи 500кг и какво му е феноминалното?нищо😂😂😂вижте моторите на кьонисег и тогава говорете за съвършенство...ел магнитни клапани ел магнитни съединители безстепенна кутия и още много неща

    Коментиран от #13

  • 10 Многоредов авио двигател звезда е това

    9 3 Отговор
    Само че с премахнати групи цилиндри или ако е така то е с изместени ъгли на звездата и вече бил изпреварил времето си😂😂😂
  • 11 Знаещия

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "Интелигентният Обир":

    Ти наистина направи революция в автомобилостроенето - 7 цилиндъра😆
  • 12 kkk

    8 25 Отговор
    Тея докато са рисували картинки и са мечтаели онея в Мюнхен създават BMW 767i който макар и прототип е реално съществуващ ДНЕС и работещ двигател. И същият тоя двигател по желание на Р. Аткинсън е монтиран в един Ролс за филма Johnny English Reborn...
    Мдааааа, Мерцедес си мечтаят и рисуват картинки, а БМВ развиват технологиите и създават нови неща- нищо ново под слънцето...

    Коментиран от #28

  • 13 РЗС

    16 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бил изпреварил времето си😂😂😂😂":

    Моторите на кьонингсег са 5 литрови с по 1500-1600коня, а технологиите им са добре забравени стари. Много яка фирма са и коли невероятни коли, но чак пък толкова. Не знам тези технологии колко са рентабилни, но мога да ти гарантирам, че 1600 коня на 5 литров мотор са много и ресурса му е малък. Американците имат 6-7-8 литрови в8, които са по 150 коня, те могат да изкарат и по 2 милиона километра без ремонти
  • 14 BMW то,си е ВMW

    4 15 Отговор
    И ВИНАГИ ЩЕ СИ Е BMW....А ТОГАВА СА ИМАЛИ УНИКАЛНИ ИНЖЕНЕРИ КОИТО СА СЪЗДАВАЛИ ИСТИНСКИ БЪРЗИ КОЛИ....ФАКТ..............
  • 15 Патето яки

    5 1 Отговор
    излишно много чаркучяци

    Коментиран от #16

  • 16 Патето яки

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Патето яки":

    чаркуляци

    Коментиран от #17

  • 17 Патето яки

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Патето яки":

    18 цилиндри - 36 свещи
  • 18 Е32

    5 3 Отговор
    Бмв имат разработка на 7 серия е32 V16,която е стигнала по-далеч от чертожната дъска,но е останала само в един единствен екземпляр.Има радиатор и водна перка в багажника?!?!Това не би го преглътнал никой,който търси кола от този клас.

    Коментиран от #32

  • 19 Тарапонти

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "Путкин":

    Още малко и швепс,кога Мерцедес спечели 24 часа Льо Ман дизел,че забравих .Професореееееееее?

    Коментиран от #20

  • 20 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Тарапонти":

    Същото може да те попитат-Кога Ауди спечели Ф1?
  • 21 Иван

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "РЗС":

    Абе, то е така, но и не е точно така! При толкова желаещи за "Бугати" спокойно цената може да стане €20 мил за брой и съответно колите да се произвеждат с печалба. Е, клиентите ще са само от арабски шейх нагоре, но пък никой няма да реве от липса на ексклузивност. Сега по темата - двигателят на този Мерцедес би бил чудовищен агрегат и със сигурност щеше да разпали война с конкуренцията за още по-големи зверове, двигатели, кубатура и конски сили. БМВ обаче не е от категорията на Мерцедес, макар и част от луксозния сегмент на немското и световно автомобилостроене и повечето автоманиаци знаят защо. БМВ просто няма състезателни автомобили като повечето създадени мерцедеси, няма врати тип "чайка", няма 300ЕсЕ... А тези от вас, които твърдят, че W-образните двигатели на Мерцедес и "Бугати" нямат нищо общо, нека помислят именно за самата архитектура на този мотор. Те може да не си приличат, но са създадени според тази архитектура. И двете фирми сдвояват двигатели, за да получат нещо с брутална мощ, с разликата, че Мерцедес го правят много преди "Бугати...
  • 22 Ха ха ха

    5 3 Отговор
    Тоест Рено разработва....ама и 28 цилиндъра да е все тая, от Щутгарт само кошници напоследък
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 От Япония

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Путкин":

    Ти си много смешен с тия легени, дето като нови не излизат от сервизите...
  • 25 РЗС

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Чук":

    този мотор е проектиран преди 30 години за новата тогава ЕС класа, ъъъ надявам се да може да четеш поне ГУМЕН чук

    Коментиран от #26

  • 26 Парен чук

    1 4 Отговор

    До коментар #25 от "РЗС":

    Ми купи си го и че умрем от кеф кат те гледам всяка седмица как се кръстиш пред Силвер стар кат получаваш фактурната ха ха...щото можеш да четеш...
  • 27 Ситро

    2 2 Отговор
    Първият дизелов агрегат на лек автомобил е на СИТРОЕН РОЗАЛИ кабриото също .Боксерния двигател също .Франсетата не са от вчера. Седнете да четете .

    Коментиран от #29

  • 28 Mmm

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "kkk":

    Ми щот за комедия и смешки е създаден
  • 29 Plameni

    6 0 Отговор

    До коментар #27 от "Ситро":

    Седнах и четох ,че първия дизелов двигател монтиран на автомобил не е на франсетата,а на Cummins монтиран на Packard .Седнах и четох че първият сериен автомобил в света с дизелов двигател също не е на франсетата ,а е на Mercedes модела 260д Седни и почети малко и за другите , не само за франсетата
  • 30 Митьо

    5 1 Отговор
    Попрочетохме, разбрахме, а сега да погледаме. Излизаме пред блока, сядаме на пейката и броим, колко W140 и колко серия 7 от средата '90 ще минат. Залагам, че първите ще са в пъти повече. Сигурно е така понеже ги ремонтират, а другите направо за скраб! А в Университета сме си говорили (края на '80) за създаването на двигател с три колони по шест цилиндъра, но той повече прилича на буквата епсилон, отколкото на W, но това няма значение, важна е идеята.
  • 31 ДЕДО ВИ КРАЧУН

    3 1 Отговор
    ТИЯ КОРАБ ЛИ СА СТРОИЛИ?
  • 32 kkk

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Е32":

    BMW тогава са създавали ДВИГАТЕЛ, а не цялостен автомобил и готовият вече мотор са искали да го тестват в реални условия и са го монтирали в най-голямото достъпно им тогава купе- НИКОЙ и НИКОГА НЕ Е възнамерявал да набутва V16 в купето на 7-ма серия, тя е била просто тестово муле.
    Имало е идея да изкарат конкурент на Ролс и Бентли, а да играеш срещу големите е нужно да си поне в една категория "изключителен" и понеже по лукс и комфорт е трудно да ги биеш швабите решават да ги бият там където могат- в задвижването...
  • 33 Петър

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Даблю":

    Двигателят на Бугати предстаелява 2 VR 8 блока с обща вал, тук наистина става дума за W
  • 34 Ха ха

    3 0 Отговор
    Бмв и мерцедес постоянно в надпревара но всичко се краде от мерцедес това е видимо дори и когато направят грешка.