17 Септември, 2020 11:00 9 242 42

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • genh2-
  • влекач-
  • камион-
  • горивни клетки-
  • водород

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км - 1

Mercedes-Benz представи магистрален влекач с горивни клетки, който може да измине до 1 000 км с едно зареждане. Засега GenH2 има статут на концепт, но немците твърдят, че могат да започнат серийното му производство в средата на десетилетието.

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Водородният влекач може да превозва до 25 тона. Въоръжен е с два електромотора с пикова мощност 449 к.с. и 2 071 Нм всеки, захранвани от 300-киловатова система от горивни клетки.

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Втечненият водород се съхранява в два 40-килограмови резервоара. За всеки случай GenH2 е снабден с акумулаторен блок, който осигурява енергия при критични натоварвания - при рязко ускорение или изкачване на стръмни наклони, например.

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

Mercedes-Benz показа водороден влекач с обсег 1000 км

През следващите няколко години Mercedes-Benz ще изучава пазарния потенциал на водородния влекач. Ако резултатите се окажат положителни, ръководството на компанията ще даде зелена светлина на проекта.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаргамел

    34 13 Отговор
    с обсег 1000 км....

    явно може и да стреля след като има обсег а?

    Коментиран от #11

  • 2 Хмммде

    7 46 Отговор
    Един Тир влекач, натоварен тегли 40тона, а този само 20?

    Коментиран от #4, #5, #6, #39

  • 3 БГ МАФИЯ В МС

    43 23 Отговор
    ТОВА Е БЪДЕЩЕТО ! НЕ РАЗНИ ЕЛЕКТРИЧКИ, ЧИЕТО ПРОИЗВОДСТВО ГЕНЕРИРА МНОГО ПО-ГОЛЯМО ЗАМЪРСЯВАНЕ ОТ ДВГ. ЗАТОВА ЗАПАДА ИЗНАСЯ СТАРИ АКУМУЛАТОРИ НЕГОДНИ И ГИ ЗАРАВЯ В БЪЛГАРИЯ. ТОЛУПА НИ ПРЕВЪРНА В СВЕТОВНО СМЕТИЩЕ.

    Коментиран от #30

  • 4 Fuel Cell

    62 1 Отговор

    До коментар #2 от "Хмммде":

    Превозва товар 25 тона. Толкова е стандарта за всички влекачи,които не са извън габаритни.
  • 5 Този

    37 1 Отговор

    До коментар #2 от "Хмммде":

    И Харчи 20-40 на сто. А този 2 туби блага водица
  • 6 Госあ

    23 11 Отговор

    До коментар #2 от "Хмммде":

    А колко тегли онова електрическо недоразумение на палячото ? Водорода ще стане масов, когато започне изграждането и използването на малките модулни високотемпературни газови реактори. Свръх безопасни и екологични и лесни за подръжка, произвеждащи електричество и паралелно водород от водата. Всъщност тази страница е отворена вече. Въпрос на политика, което е проблема.

    Коментиран от #8, #13, #33

  • 7 бъдеще

    27 7 Отговор
    900 коня това се казва влекач. Дизелите лека полека си отиват.

    Коментиран от #9

  • 8 дървен философ

    8 5 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    пак ли ти, бе?

    Коментиран от #10

  • 9 завръщане в бъд

    8 8 Отговор

    До коментар #7 от "бъдеще":

    900 куци коня и една маймуна да върти геврека.
  • 10 Госあ

    2 8 Отговор

    До коментар #8 от "дървен философ":

    Само меча ви оправя вас.
  • 11 Замунда Бенд

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гаргамел":

    Тия които са ти сложили минуси са като списвача които не разбират какво е обсег и какво е пробег.
  • 12 гост

    16 4 Отговор
    Пак да напомня , първия "водороден" прототип Мерцедес го показа 1980 г !!! Да разбираме , че Мерцедес ще Публикувано във факти.бг: изучава пазарния потенциал на водородния влекач още 40 години ??? Хахахахха !!!
  • 13 Кое?

    4 9 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Знаеш ли колко водородни станции има в света? Знаеш ли колко от тях гръмнаха? Ако мислиш, че Тесла се пали много, при такова производство, тук ти гарантирам че ще си изплашен ако разбереш процентно отношение на гръмнали!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Госあ

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "Кое?":

    Айде сега мантрите за гърмящия водород. Колко ? Всички изстреляни ракети са на водород. Нали знаеш ?
  • 15 Госあ

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Кое?":

    В продължение на повече от 40 години индустрията използва водород в огромни количества като промишлен химикал (50 милиона T / годишно ) и гориво за космически изследвания. През това време индустрията е разработила инфраструктура за безопасно производство, съхранение, транспортиране и използване на водород.
    В много случаи водородът е по-безопасен от горивото, което в момента използваме за захранване на автомобили.
    Водородът се използва отдавна и от десетилетия се произвежда, съхранява и транспортира в цяла Европа. Няколко хиляди клиентски обекта са снабдени с бутилиран водород, а хиляди полуремаркета доставят по няколко хиляди милиона кубически метра годишно с процент на аварии, който не се различава от този на всеки друг транспортиран газ. За съжаление все още има погрешни възприятия, които произтичат от липсата на знания, че водородът вече е на пазара и обещаващ енергиен носител, който може да помогне за декарбонизиране на промишлеността и транспорта. 

    Коментиран от #16

  • 16 Госあ

    12 3 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    бензинът е далеч по-запалим и опасен от водородното гориво.
    Когато изтичат бензин или дизелово гориво, тези горива се обединяват близо до земята, увеличавайки вероятността от запалване. Когато възникне запалване, това може да доведе до опасен и дълготраен пожар. Между 2004 г. и 2008 г. 1 на всеки 13 конвенционални бензиностанции претърпява пожар [2] .
    За разлика от тях, между 2007 и 2010 г., Министерството на енергетиката на САЩ е регистрирало само един инцидент с бензиностанция за водород, довел до запалване (инцидентът Emeryville) и не са регистрирани наранявания или смъртни случаи.
    Ако трябва да се получи изтичане в резервоар за водород или горивна клетка, газът се диспергира бързо, като се издига нагоре със скорост 72 km / hr, минимизирайки вероятността от запалване. В случай, че водородът се възпламени, водородните пламъци генерират ниска радиационна топлина поради липсата на въглерод и огънят бързо ще изгори

    Коментиран от #17, #21

  • 17 Кое?

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Ти хубаво си го преписал, ама аз те питах, знаеш ли колко са и колко са гръмнали?

    Коментиран от #18

  • 18 Госあ

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Кое?":

    През преводач е. Повече няма к'во да коментирам.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Кое?

    5 5 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    Само ще ти кажа, че в период от няколко месеца гръмнаха 3 водородни станции една в Южна Корея, една в САЩ и една в Норвегия! За период от 3-4 месеца!
  • 20 Кое?

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    Преди 2 години!
  • 21 И ние можем да цитираме

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Взрив на водородна станция в Норвегия блокира 500 коли

    Автомобилите с водородно гориво са една от алтернативите на електромобилите, които активно завземат пазара на екологични транспортни средства. Засега техните продажби са много малки, а инцидент, случил се в Норвегия през уикенда, може да намали и без това ниски интерес към тях.

    Една от зарядните станции за водородни автомобили в скандинавската страна се е взривила, като ТЕЖКО СА РАНЕНИ ДВАМА ДУШИ, които се намират в реанимация. УДАРНАТА ВЪЛНА е била толкова СИЛНА, че са се активирали въздушните възглавници на намиращите се наблизо коли, съобщава норвежкото издание NRK.

    Коментиран от #31

  • 22 Хе хе

    10 1 Отговор
    Цитат - за всеки случай има акумулаторен блок! 😂😂Всички коли с водородна клетка са с акумулатор, но не толкова голям като на ел. кола! Водородната клетка, не може да произведе толкова бързо ток, при подаване на газ. Тока идва от батерията, а водородната клетка зарежда батерията. При спиране, ел. моторите също зареждат батерията! Водородните коли са електрически коли с малка батерия (не много малка) и водородна клетка, която да зарежда батерията. Така, че батерията не е за всеки случай, а тя е необходима!
  • 23 незнайко

    3 0 Отговор
    С една дума може да стане, но след 5-6 години !!! Тогава ще са откраднали още от тази технология .
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Факт

    4 2 Отговор
    Само че водородна бомба в ръцете на балканския тираджия( пендьо) е нещо което не бива да се случва. Те тия пендьовци напред не могат да карат а камо ли да им поверят това. Препратка към скорошната злополука с онзи пендьо - тираджия който в Айтос намля 11 коли и уби жена. Бил гея под въздействието на наркотици.

    Коментиран от #32

  • 28 Факт

    3 2 Отговор
    неприложимо с нашите тиквени глави наричащи се уж тираджии
  • 29 Експериментален камион

    2 4 Отговор
    За сондиране на търсенето. Предишния експеримент на Никола беше фиаско и вече напълно се отказаха да произвеждат водородния камион Nicola 1, а направо преминаха към електрическия камион Nicola 2. Бързо прецениха къде е бъдещето на камионите и се преориентираха.

    Коментиран от #40

  • 30 гаврош

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "БГ МАФИЯ В МС":

    Аз ли не разбирам, или на теб ти е удобно да говориш така! Май протежетата на президента бяха замесени с отпадъците ?!?
  • 31 Госあ

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "И ние можем да цитираме":

    Опа, въпросът е откъде цитираш. Опорки или факти.

    Коментиран от #34

  • 32 Така

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Факт":

    Така наречения от теб "тираджия" когато е от България и със добър стаж е сред най предпочитаните в Европа ! И едно от качествата които печелят авторитета му е, че пази техниката с която работи.
  • 33 рашка в изолация

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Къде си тръгнал да коментираш па ти бе русоиден клоун ?! Тея модерни технологии докато стигнат до вас в прокажената русия ,вече ще сме стъпили и на Марс.Карайте си там Зазките ,Камазите и Ладите на олио и не коментирай технологичните държави
  • 34 Кое?

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Госあ":

    Всичко е Факти, всичко! Опорките са при вас! https://m.fakti.bg/technozone/387137-vodorodna-stancia-se-vzrivi-v-norvegia
  • 35 Гост

    4 2 Отговор
    Водорода никога няма да стане масов защото енергията за получаването му е по-голяма отколкото енергията която отдава.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 ТОВА Е БЪДЕЩЕТО

    3 1 Отговор
    А НЕ БАТЕРИЙ ,РАЗГРАЖДАЩИ СЕ ХИЛЯДИ ГОДИНИ ,АФРИКА Е ЗАДРЪСТЕНА ОТ БАТЕРИЙ НА ТЕЛЕФОНИ 70% Е НЕВЪЗМОЖНО РЕЦИКЛИРАНЕТО
  • 38 Може

    2 0 Отговор
    ли да му се сложи газова?
  • 39 ДЕДО ВИ КРАЧУН

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Хмммде":

    40 ТОНА Е ГОЛЯМО ПРЕТОВАРВАНЕ И В АЙТОС СЕ ДОКАЗА, ЧЕ ПРЕТОВАРЕН ТИР НЕ МОЖЕ ДА СПРЕ. ДАНО НЕ СЕ СРЕЩНЕШ С ПРЕТОВАРЕН ТИР !
  • 40 Коригиращ

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Експериментален камион":

    И Nikola One, и Nikola two и Nikola Tre, тоест трите модела камиони на Nikola са с водородни клетки

    Коментиран от #41

  • 41 Моя грешка

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Коригиращ":

    Тройката била електрическа и ще почнат от нея през 2021, а водородните уж по-късно през 2023, но по-скоро никога, иначе щяха да ги карат подред.

    Миналата седмица шефът им си призна, че никога не са имали работеща водородна технология и клипът на който уж камионът се движи е сниман по наклон надолу. Всичко било лъжа и измама.
  • 42 гост

    0 0 Отговор
    Ако искат да оуснат такъв камион през 2025 трябва още сега да започнат с изграждане на линия, доставки, обучения и тестове. В статията пише, че години наред щели да изучават и тогава да решават. В същото време налични водородни станции затварят поради фалит на бизнеса, колко водородни коли обикалят из квартала? Ако Тесла не бе направила стабилна мрежа с бързо зарядни нямаше да продадат и 1/10 от колите. Мерцедес се включи в йонити мрежата и се оказа, че по-скъпо зареждане от тяхното няма, 75цента ка квч.