4 706 16

Brembo представи огледални спирачни дискове

Италианският производител на спирачни компоненти разработи нова технология за изработка на спирачни дискове за електромобили. Повърхността им е покрита със специален материал, който образува огледален слой.

Новите дискове са кръстени Greentive, а технологията за нанасяне на покритието - High-Velocity-Oxy-Fuel. Огледалният слой намалява значително износването и удължава живота им.

На покритието е нанесено логото на Brembo. То служи като индикатор за оставащия ресурс - когато се изтрие, дискът подлежи на смяна.

Благодарение на по-високата си износоустойчивост Greentive отделят по-малки количества метален прах, което според италианците ще се отрази благоприятно на екологията. Друго положително свойство на огледалните дискове е по-слабата податливост на корозия.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Алфа Вълкът

    10 3 Отговор
    Еха, готино ще спират!
  • 2 kvy

    9 1 Отговор
    А цената? ;)

    Коментиран от #3, #16

  • 3 Алфа Вълкът

    34 2 Отговор

    До коментар #2 от "kvy":

    Цената ще е огледална, демек двойна!
  • 4 Асен

    7 11 Отговор
    Купувам ги на мойто е36 ги слагам, имам нион тама покрай джантата, тя полирвана, всичко ше ми свети и лашти топ шукар
  • 5 джамджия

    23 3 Отговор
    Ако ги намажат с грес, хептен няма да се износват.
  • 6 Асенчо

    9 0 Отговор
    фани се у работа запиши вечерно училище! Вече как викате на каруцата е36 догодина е37.....П.П вечерно училище НЕ Е вечер да се учиш от Айшето!!

  • 7 Авторе

    6 0 Отговор
    ти ли реши че са само за електромобили,а не за автомобили???Само питам...не се заяждам!
  • 8 Бирата

    2 5 Отговор
    Само Ate и Ate ceramic другото е лъжа и измама
  • 9 Нищо интересно

    4 1 Отговор
    Най-вероятно покритието се наслоява по галваничен път около 1.5мм на страна върху диск, след това се шлайфа и полира за да стане в норма.Покритието е твърд Хром.Цената ще зависи от това колко иска да лапа производителя.Няма да се усеща много голяма разлика в спирането.Този диск не може да е дупчен или нарязан защото покритието ще пада бързо.Но пък трябва да се вземат парите уж за нови шукарийки.Тойота го е измислила вече,ако искате да не сменяте спирачен диск и накладки си взимате Тойота Приус или Лексус хибрид и си карате на воля.Диска на колата ми Хонда струва 25 кинта сменат се за 10-15 минутки,мога да си ги сменям всяка година ако искам ,боли ме фара и го местя у лево.Дебелина на диска 21мм.предни допустима норма от Хонда 19мм.под тази граница са за смяна миналата година си ги смених на 209 000км.заводските ей така за густо.
  • 10 Нищо интересно

    5 0 Отговор
    И друго,проблема не е в металните частици от диска или феродото попаднали в почвата.Проблема е в смолите от което е направено феродото те не се разграждат и ви цапат джантите.Всеки производител слага различни бъркочи сружки от мед,алумин,желязо и т.н.няма лошо но химикалите с който се слепват и изпичат са опасни и неразградими.За това Италянците да не говорят за екология с този диск,проблема е във феродото диска е направен от естествен матерял който е добит от земята и си отива пак при нея разгражда се и обогатява почвата.

    Коментиран от #11

  • 11 gvdff

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Нищо интересно":

    Предполагам, че както и покритието на диска, така и самите накладки са по-различни от нормалните. С такива дискове и накладки електромобилите ще са още по-зелени и чисти, като ще изкарват доста повече без смяната на тези компоненти. Нооо пак нещата опират до цена, а тя тук е висока.

    Коментиран от #14, #15

  • 12 qwerty

    1 0 Отговор
    каквито и да направят паджеро 3 и 4 ще ги ядат до 30К км, демек - бърз консуматив.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Нищо интересно

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "gvdff":

    Прав си, това ще е поредната измама за легално точене на пари от потребителя.Ще те задължават да си купуваш накладки уж някви извънземни, защото иначе ще отпадне гаранцията на диска.Сега си представи, че си купуваш нова Алфа Ромео с гаранция 9г.и с този иновативен уж диск и те задължават на 20хил.км.да сменяш накладки и дискове за 1000-1200лв.в дилъра, ако не ти пада гаранцията.За маслото ще ти вземат още 400-500лв.и.т.н.Не са малко хората които се отказаха да си взимат нови коли изнасилването тук е голямо взимат ти една трета от цената на колата.Як кекс правят.Сменят ги като носни кърпи тези части по дилърите.Няма как да смениш дадена част без да си е измерил както производителя е написал в дебелата книга.Ти можеш да си изминал 20 000км.извън градско, а аз по улиците спирачките ще са ми по износени.С цел да се повторя на ръчни скорости маслото не се сменя освен ако не ремонтирате кутията.Ех,м....у стара на моят климатик дайкин не му е сменяно маслото от както е купен преди 15г.явно дилъра не иска да печели.🤖🤖🤖
  • 15 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "gvdff":

    Всъщност проблема им на Брембо е , че електромобилите много скоро няма ВЪОБЩЕ да ползват нито дискове , нито накладки !!! Щото ще спират САМО с електромоторите и тия допотопни спирачки ще ги изхвърлят въобще !! Затова са тия напъни за лъскави джунджурии и приказки за " екологичност" !!! Единственото наистина екологично е спирането чрез триене въобще да изчезне , да не говорим , че това са едни излишни килограми и пари , без които спокойно могат да минат именно електромобилите !!
  • 16 Тихо

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "kvy":

    Само мишка може да пита за цената...

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.