3 074 32

General Motors представи електромотор с 1000 к.с.

Американският концерн General Motors разкри подробности за новата си електрическа силова установка Ultium Drive. Тази архитектура ще залегне в основата на няколко модела от различни класове.

Ultium Drive е съставена от пет взаимозаменяеми модула и три електромотора с различни характеристики. Платформата позволява подбор на оптимална мощност, въртящ момент и енергоефективност според конкретните нужди.

Благодарение на модулната схема GM ще може да произвежда електромобили със задвижване на всяка от осите. Мощността на силовата установка ще варира между 235 и 1 000 к.с.

С Ultium Drive ще се оборудват електромобили на марките Chevrolet, Cadillac, GMC и Buick, а първият модел, който ще бъде изграден на платформата, е Hummer EV. Не е изключено тя да залегне и в основата на електрически Corvette.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Алфа Чакал

    32 0 Отговор
    Тези ел. автомобили не знам дали ще се наложат ,но вадят брутална мощност.След като коли над 2 тона ускоряват като картинг колички смятайте каква мощност и въртящ момент имат.

    Коментиран от #9, #10

  • 2 кдоо9

    13 16 Отговор
    Това са изфърляния на рекламни агенции. Електромтори с подобна и дори с много по-голяма мощност са се строили много по-отдавна. Я, господин журналиста да ми обясни с каква мощност са ел. моторите на атомните подводници, атомните ледоразбивачи?! Да попита някой, който е работил в моннодобивната промишленост, каква е мощността на ел.мотора дето върти топковата дробилка?! Това е фалшива новина.
  • 3 А защо

    7 7 Отговор
    не се споменава какъв пробег ще изминават с едно зареждане автомобилите за които е предвиден този мотор?Вероятно ще е двуцифрено число...

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Не не

    7 5 Отговор

    До коментар #3 от "А защо":

    Защото мощността на ел. мотора няма много общо с разхода на енергия на 100! Това не е ДВГ!
  • 5 Алфа Чакал

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "А защо":

    Той пробега ще зависи от батерията,масата на автомобила и стила на шофиране,но това че е 1000 к.с. Не означава ,че през цялото време ще ги ползваш.За Ауди 80 знам ,че за движение с 65 км/ч по равен път са му нужни 6 к.с. А за 90 км 15 к.с.Иначе двигателя 115 к.с ,но ги ползваш много рядко всичките .Реално ползваш 60-70 при ускорение ,ако не я изцедиш до края.
  • 6 Алфа Вълкът

    6 9 Отговор
    Един умник от сайта все повтаря, че това е бъдещето и военните щели да минат на ел танкове и ел джипове. Като щели да монтират мобилни реактори там където водят военни действия (пример Афганистан в двора на Махмуд, който мрази християните и е готов да се взриви за да убие няколко). Та се питам защо си губят времето, ми направо да се монтират мини реактори вместо батерии?

    Коментиран от #8, #12


  • 7 Kevin

    9 1 Отговор
    Електромотори има и с 10'000 к.с. но няма читава батерия която да ги захранва.
  • 8 Алфа Чакал

    13 5 Отговор

    До коментар #6 от "Алфа Вълкът":

    Веднага ще те захапя,защото си ми слабост.Аз съм военен от има няма 15 год и съм бил И разузнавач и ти казвам ,че електрически брониран джип е мечтата на всеки разузнавателен взвод.Безшумен при приближаване и много бърз при изнасяне.

    Коментиран от #13, #17

  • 9 Така е да

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Чакал":

    Не само мощността а и управлението на тези коли е като на картинг! С батерията ниско долу, тежестта е близо до земята, между двата моста! Колите са стабилни като картинги!
  • 10 И какво значение има?

    6 7 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Чакал":

    Ускорението, въртящият момент и максималната скорост не са всичко. Може автомобила да е само 100 коня и да ускорява за 12 секунди до 100, но един Ремус е достатъчен за да получиш удоволствие от шофирането като настъпиш газта и дори на светофара да се обърнат всички. На кого му трябват 1000 коня да се претрепе. Пък и 1000 коня искат изхранване.

    Коментиран от #14, #15

  • 11 Сега Тесла, после и всички останали

    6 3 Отговор
    Ето как електромобилите променят вековни традиции. Доскоро атестатът за бързина на един автомобил беше ускорение от 0 до 100. Даже го пише в характеристиките на всеки автомобил. Сега всяка електрическа джипка може да ускори по-бързо от олекотен спортен автомобил с бензинов двигател. Да не говорим, че е е по-стабилна в реални пътни условия.
  • 12 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Алфа Вълкът":

    а,промених си мнението..сега чакам да измислят и лента която да издържи на ел.мотора и правя гатер-банциг. П.П Ако е и монофазен екстра...ще разбия комшията с теслата...
  • 13 редник

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Чакал":

    Така и ще си останеш с мечтата. То ако е било удачно нямаше да карат електрокари само из заводите а и на фронта...Даже и оня колегата ти щеше да фърчи с тях....

    Коментиран от #16, #18, #19, #30

  • 14 Хе хе

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "И какво значение има?":

    Нямаме трева за 1000 коня у нашия обор! 😂😂
  • 15 куку руку ку

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "И какво значение има?":

    То е както го описваше Кларксън в Топ гиър, май за Вейрон ставаше дума, че за 15 минути каране с пълно натоварване на двигателя и гумите се запалвали, но пък благата вест било, че бензинът свършвал за 10 минути. Така че и бензиновите коне се изхранват трудно.

    Коментиран от #23

  • 16 Вече има поръчки

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "редник":

    Американската армия вече е поръчала няколко броя Tesla cyber truck. Да не говорим че няколко полицейски управления също.
  • 17 Алфа Вълкът

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Чакал":

    Такъв неграмотник като тебе баце за друго не става освен за военен. Ама за разузнавач не трябва малко акъл поне? Ти името си не можеш да напишеш, разузнавач си бил мане, мане. Хвърля захранка и връбчетата кълват, кълват.

    Коментиран от #20

  • 18 Алфа Чакал

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "редник":

    Ще видим дали няма да стане точно така.
  • 19 Алфа Вълкът

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "редник":

    А бе остави го тоя папагал! Те ел колите ще са много по-лесни за засичане по напрежението и честота.

    Коментиран от #21, #26

  • 20 Алфа Чакал

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Алфа Вълкът":

    Като казвам разузнавач ,не си мисли Агент 007.Всеки батальон си има разузнавателен взвод който се движи преди тях,оглежда района и докладва.Не си ли бил в казармата,Вълчо.И ако си мислиш ,че е много лесно да си военен заповядай при нас.Само да не забоксуваш още на изпита,че ще е смешно.

    Коментиран от #22

  • 21 Алфа Чакал

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Вълкът":

    Той ония Хамър като забръмчи с 6 литровия мотор ,не ти трябва изобщо да го засичали по-честота.

    Коментиран от #24

  • 22 Алфа Вълкът

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Алфа Чакал":

    Зная какви са изискванията за разузнавач. И ги покривам без плуването.

    Коментиран от #25

  • 23 Така е

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Но не беше за 10 минути да свършва резервоара, а за 7 минути! А резервоара на Вейрона е 95 литра!
  • 24 Алфа Вълкът

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Алфа Чакал":

    Ама пак ще ти кажа, ти си разузнавач, колкото аз космонавт!

  • 25 Алфа Чакал

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Алфа Вълкът":

    Изискванията за разузнавач,като изискванията за всеки един военнослужещ в Българската Армия а именно.1000м бягане 3:10 мин. Лицеви опори 78 за 60 сек.Коремни преси 81 бр за 60 сек. Совалка бягане 10 Х 10м за 24:00 сек. Ако ги направиш тези нормативи нали знаеш ,че трябва да вземеш и теста за интелигентност.Аз ФП не ти го знам как е ,но теста за интелигентност ще ти е препъни камъка.Лека нощ и приятни сънища.И ти казах ,че съм бил разузнавач.Сега съм в друг вид войски.

    Коментиран от #32

  • 26 инж Химик

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Вълкът":

    Трай, бе дженди.
  • 27 незнайко

    0 0 Отговор
    Интересно защо никой не работи в направление ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛИ В КОЛЕЛАТА ??? Явно има някаква спънка относно автомобилите !!! Тази спънка може би е ОХЛАЖДАНЕТО !!!
  • 28 ASD

    1 0 Отговор
    Проблема при двигателите в колелата е с вибрациите. Изолацията в Ел. двигателите се начупва, правят късо и изгарят много бързо. Единствено при тротинетките двигателите са в колелата , но и те не изкарват много. Та ако си купуваш ел. тротинетка гледай да е с по-дебели гуми.
  • 29 Друг е проблемът

    3 0 Отговор
    Проблемът е в добавянето на тежест към движещите части. Хората слагат лети джанти за да намалят теглото с няколко грама, а ти искаш да добавиш поне десетина килограма? И каква ще е ползата от това, двигателят да е директно в колелата? Каква ще е ползата захранващите кабели и маркучите за охлаждането да се огъват нонстоп?
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Lucid Air

    2 0 Отговор
    Проблема не е нито в двигателя, нито даже в батерията. Lucid Air e 1100 к.с. и 800 км пробег. Ама, колко хора ще удържат на изкушението да не се пребият на момента? И колко ще се приберат вкъщи? Те добре си дърпат, ама си спират като всички други коли.
  • 32 Алфа Вълкът

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Алфа Чакал":

    Имаш плуване шматко! Къде ти е плуването?

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.