По-лесно е първо да се отговори защо двигателят рядко се намира в средата. Разпределението в средата на двигателя осигурява еднакво натоварване и на двете оси. Това подобрява стабилността и динамиката на автомобила. Централно разположеният двигател обаче "изяжда" основна част от пътническото пространство, поради което тази подредба се използва почти изключително в суперавтомобили, много от които имат само две предни седалки.
Разликата между автомобилите с мотор отпред и отзад външно не е толкова очевидна. Интуицията предполага, че ако все пак има повече от първите, то те имат някои предимства пред вторите. По-сигурни ли са или мощни? По-удобни?
С интегрирането на двигател отпред, предната част на автомобила е добре натоварена, така че по-уверено преодолява завоите (стига моторът да не е прекалено тежък, защото тогава се наблюдава презавиване). При двигател отзад има повече натоварване на задните задвижващи колела, при тяхното плътно прилепване към пътя автомобилът ускорява по-бързо, има по-къс спирачен път.
Но моделите с предно предаване имат същото свойство. Те имат добро сцепление с асфалта и по-добра стабилност на посоката на движение от колите с двигатели отзад и те могат да бъдат излязат от почти всякакви преспи. Те са и малко по-безопасни.
Силовият агрегат на моделите с двигатели отзад е компактен агрегат, състоящ се от двигател, съединител и скоростна кутия. Автомобилът не се нуждае от кардан или карданни шарнири, които предават въртящ момент на предните колела. Такива коли обаче са по-малко просторни. Следователно автомобилите с двигатели отпред са малко по-удобни и функционални.
Като цяло, оформлението със "задни" двигатели е по-ефективно по време на ускорение и се използва, например, във автомобилите от Формула 1. Но оформлението на предни двигатели е по-безопасно, по-удобно и значително по-функционално. Именно заради това е по-широко разпространено сред масовите коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гост
Коментиран от #8
11:33 21.09.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Джони Мендес
Коментиран от #15
12:19 21.09.2020
6 Кирил Георгиев
Коментиран от #7
13:17 21.09.2020
7 Иванов
До коментар #6 от "Кирил Георгиев":
г-н Георгиев, а можехте просто да го кажете: двигател в предния отсек на автомобил с предно предаване е по евтиното решение ....20:18 21.09.2020
8 Димов
До коментар #3 от "гост":
При два тона електрокар, баш 50 килограмовият джендър ли ти бърка разпределението на масите?22:06 21.09.2020
9 Емил
Има коли с разпределение на товара между двете оси 50/50 %, независимо, че моторът е отпред - казват се СААБ!
22:36 21.09.2020
10 Емил
22:41 21.09.2020
11 БДЖ
08:45 22.09.2020
12 Христов
17:54 22.09.2020
13 дядоЯго
18:53 22.09.2020
14 Шайба
01:11 23.09.2020
15 куку руку ку
До коментар #5 от "Джони Мендес":
Веднага се сещам за няколко култови автомобила със задно разположен двигател, Фолксваген костенурка, Порше 911, ЗАЗ и Фиат 500.Коментиран от #16
10:11 23.09.2020
16 Админ
До коментар #15 от "куку руку ку":
Изпуснал си най-култовия, рено 5 турбо 2, вземи се ограмоти малко.Коментиран от #17, #19
12:13 23.09.2020
17 Алфа Чакал
До коментар #16 от "Админ":
Е той може ли да ги изброй всичките.А ти цял живот Рано 5 да караш.12:56 23.09.2020
18 Админ
14:13 23.09.2020
19 0000
До коментар #16 от "Админ":
Кое му е култовото на тоз боклук ве?и е с централно разположен ,,двигател" ренаулта.ти се поограмоти малко00:27 24.09.2020