Last news in Fakti

21 Септември, 2020 10:42 12 897 19

Знаете ли защо двигателите са по-често отпред, а не отзад?

  • автомобили-
  • двигател-
  • отпред-
  • отзад

Знаете ли защо двигателите са по-често отпред, а не отзад? - 1

По-лесно е първо да се отговори защо двигателят рядко се намира в средата. Разпределението в средата на двигателя осигурява еднакво натоварване и на двете оси. Това подобрява стабилността и динамиката на автомобила. Централно разположеният двигател обаче "изяжда" основна част от пътническото пространство, поради което тази подредба се използва почти изключително в суперавтомобили, много от които имат само две предни седалки.

Разликата между автомобилите с мотор отпред и отзад външно не е толкова очевидна. Интуицията предполага, че ако все пак има повече от първите, то те имат някои предимства пред вторите. По-сигурни ли са или мощни? По-удобни?

С интегрирането на двигател отпред, предната част на автомобила е добре натоварена, така че по-уверено преодолява завоите (стига моторът да не е прекалено тежък, защото тогава се наблюдава презавиване). При двигател отзад има повече натоварване на задните задвижващи колела, при тяхното плътно прилепване към пътя автомобилът ускорява по-бързо, има по-къс спирачен път.

Но моделите с предно предаване имат същото свойство. Те имат добро сцепление с асфалта и по-добра стабилност на посоката на движение от колите с двигатели отзад и те могат да бъдат излязат от почти всякакви преспи. Те са и малко по-безопасни.

Силовият агрегат на моделите с двигатели отзад е компактен агрегат, състоящ се от двигател, съединител и скоростна кутия. Автомобилът не се нуждае от кардан или карданни шарнири, които предават въртящ момент на предните колела. Такива коли обаче са по-малко просторни. Следователно автомобилите с двигатели отпред са малко по-удобни и функционални.

Като цяло, оформлението със "задни" двигатели е по-ефективно по време на ускорение и се използва, например, във автомобилите от Формула 1. Но оформлението на предни двигатели е по-безопасно, по-удобно и значително по-функционално. Именно заради това е по-широко разпространено сред масовите коли.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 гост

    15 47 Отговор
    Защото говорите за двг !!! Което значи куп ограничения !! Когато е електромотор всичко това отпада , щото примерно "шофьора" тежи повече от двигателя с трансмисията , а понякога повече от два двигателя !! Тоест това дето нарушава разпределението на масите вече е шофьора и пътниците , а не мотора !

    Коментиран от #8

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Джони Мендес

    21 3 Отговор
    "Силовият агрегат на моделите с двигатели отзад е компактен агрегат, състоящ се от двигател, съединител и скоростна кутия."

    Коментиран от #15

  • 6 Кирил Георгиев

    26 7 Отговор
    Коректно е в статията да се изложи и кой е задвижващият мост.При предно разположен двигател и задно задвижване имаме лека задница която лесно изпуска сцеплението на задвижващият мост.При предно разположен двигател и предно задвижване то имаме лесно изпускане на сцеплението на задвижващият мост при спиране и рязко потегляне .При спиране следствие на инерцията на автомобила цялото тегло ляга на управляващите колела като задницата се старае да изпревари предницата.Единствено излизането от завой става с увеличаване на скоростта което е против логиката че,ако скоростта в завоя е много висока ние не трябва да я намалим .Ако имаме задно задвижване то е необходимо само да отнемем газта и задният мост веднага ще дръпне автомобила назад.дори когато ускоряваме рязко със задно задвижва тежестта на автомобила се пренася назад и превъртането е малко по трудно.Затова всички спортни автомобили са или със задно задвижване или комбинирано.За тези които биха ми опонирали ще ги попитам за модел на мотор,камион,трактор или автобус със само предно предаване.Заводите минаха на предно предаване и предно разположен двигател защото целия задвижващ агрегат се монтира от робот и има по малко вложени части.

    Коментиран от #7

  • 7 Иванов

    23 2 Отговор

    До коментар #6 от "Кирил Георгиев":

    г-н Георгиев, а можехте просто да го кажете: двигател в предния отсек на автомобил с предно предаване е по евтиното решение ....
  • 8 Димов

    19 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    При два тона електрокар, баш 50 килограмовият джендър ли ти бърка разпределението на масите?
  • 9 Емил

    17 1 Отговор
    Един луд върви и дърпа въженце след себе си. Минувач го пита: Защо дърпаш това въженце? Отговор: Да не съм луд, та да го бутам!

    Има коли с разпределение на товара между двете оси 50/50 %, независимо, че моторът е отпред - казват се СААБ!
  • 10 Емил

    17 9 Отговор
    Има перфектни лимузини с двигател отзад - Татра! Има и скапани коли с мотор отпред - Лада! Има добри малолитражки с мотор отзад - Фиат 500! Има същата компановка, ама за идиоти - ЗАЗ! Отговорът е един - всичко зависи кой го прави, идеални технически решения няма!!!
  • 11 БДЖ

    21 9 Отговор
    Разликата между предно и задно предавсне е, че едното бута а другото дърпа и най голям смях е кола с двигател отпред и със задно предаване в сняг....
  • 12 Христов

    2 0 Отговор
    Тежестта на стрелата е отпред
  • 13 дядоЯго

    3 1 Отговор
    Защото манивелата е отпред,затова и мотора е отпред.... а?
  • 14 Шайба

    2 0 Отговор
    4X4 задвижване със задно разположен мотор му е майката
  • 15 куку руку ку

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Джони Мендес":

    Веднага се сещам за няколко култови автомобила със задно разположен двигател, Фолксваген костенурка, Порше 911, ЗАЗ и Фиат 500.

    Коментиран от #16

  • 16 Админ

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "куку руку ку":

    Изпуснал си най-култовия, рено 5 турбо 2, вземи се ограмоти малко.

    Коментиран от #17, #19

  • 17 Алфа Чакал

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Админ":

    Е той може ли да ги изброй всичките.А ти цял живот Рано 5 да караш.
  • 18 Админ

    1 0 Отговор
    Да може, вместо да слага тия кочини заз и фиат, да беше сложил истинска легенда рено 5
  • 19 0000

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Админ":

    Кое му е култовото на тоз боклук ве?и е с централно разположен ,,двигател" ренаулта.ти се поограмоти малко