Дроселовата клапа е елемент от силовия тракт на автомобила, който има за цел да регулира въздушния поток към всмукателния колектор. Положението ѝ зависи от степента на натискане на педала за газта.
Дроселовите клапи са два вида - механични и електронни. И при двата обаче, от натрупаните в механизма въглеродни отлагания, разходът на гориво се увеличава, мощността на двигателя намалява, а двигателят започва да работи неравномерно на празен ход.
Много шофьори предпочитат да почистват дросела сами, спестявайки пари за обслужване в сервиз. Много често обаче правят грешки, които в последствие им излиза доста по-скъпо Ето и някои от тях:
Почистване дросела повърхностно, без пълно разглобяване. Няма смисъл от такава работа. Въздушните канали и вътрешните стени ще останат запушени.
Използване на абразив вместо парцал. Така е много лесно да се повреди молибденовото покритие (често се бърка с въглеродни отлагания) и устройството ще започне да пропуска излишен въздух в колектора.
В резултат на това плавността на движението на клапата ще бъде нарушена. В резултат разходът на гориво се увеличава, а двигателят се износва по-интензивно.
След почистване на дроселовата клапа не е необходимо да регулирате датчика на празен ход. Резултатът ще е свързан с неравномерна работа на мотора на празен ход.
Ако забелязвате, че автомобилът ви не ускорява добре, двигателя не работи равномерно или ако има спад в икономията на гориво, вероятността да имате проблем с дроселовата клапа е голяма. Ако не сте сигурни в уменията си, то по-добре е да потърсите помощ от професионалист.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Я па Я
Коментиран от #7, #9
10:32 25.09.2020
2 да де
10:36 25.09.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Добруджанец
До коментар #3 от "Blackthorn":
На моето А4 охладителна течност преминава през дроселовата клапа.10:49 25.09.2020
5 ГруЮ
11:03 25.09.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Бай Най
До коментар #1 от "Я па Я":
Хората ти говорят за Дросел,какви карбуратори те подгониха11:28 25.09.2020
8 Пълни
11:34 25.09.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Админ
12:54 25.09.2020
11 ДЖЕНДЪР ОБЩЕ
13:24 25.09.2020
12 333
14:09 25.09.2020
13 Ники
14:26 25.09.2020
14 Витали
15:17 25.09.2020
15 Пабло
19:12 25.09.2020
16 ФауВе
21:49 25.09.2020
17 пълна тъпня
Коментиран от #18
09:22 26.09.2020
18 Jeep
До коментар #17 от "пълна тъпня":
Cмятaй кaкво е cъcипaл преди дa го нaмери.12:42 26.09.2020
19 гнида
13:39 26.09.2020
20 ЛОМУМБА
20:09 27.09.2020
21 ПУТИН
20:12 27.09.2020
22 незнайко
22:12 27.09.2020
23 44кд5
Толкова много глупости не бях чел в скоро време.
В статията няма нищо вярно и това ви го казва човек, който от 35 години се занимава с двигатели (ДВГ).
Коментиран от #24
22:16 27.09.2020
24 Нищо
До коментар #23 от "44кд5":
Кажи къде работиш?Хората да не идват при теб да им разваляш колите.Написаното в статията е вярно, но има и леки заабележки.Клапите са два вида:
1.При по стари коли, клапата се управлява със жило от педала имаш въглероден потинциометър с три пина те подават инфо към ЕЦУ-то в каква позиция е клапата от 0.5-до 5 волта.Този дросел си го сваляш и си го чистиш като пич качваш и газ.
2.При по новите коли клапата се управлява от ЕЦУ-то и взима имформация от нея,или по разбираемо нямаш жило на педала и тази клапа се управлява със стъпков мотор от ЕСУ-то.След сваляне на тази клапа за почистване и връщането и обратно колата ще запали но като пуснеш педала ще гасне или ще работи много зле влиза в сервизен режим.Тогава ти трябва лаптоп, софтуер и знания за да обучиш клапата със ЕСУ-то.Така че ако не знаете какво правите по-добре си платете да не се чешите по главата и пак ще платите.Тази услуга не струва много.
04:29 28.09.2020
25 Долен ГЕРБАДЖИЯ
09:50 28.09.2020
26 Гъзьо
09:56 28.09.2020
27 Профан
10:28 28.09.2020
28 Onq s kabelite
01:06 29.09.2020
29 Тойота
13:14 29.09.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 бай уйчето
08:45 29.11.2020
32 дроселочистач
23:06 11.11.2021