Last news in Fakti

25 Септември, 2020 10:25 29 152 32

Защо не трябва да почистваме сами дроселовата клапа на мотора

  • дроселова клапа-
  • автомобили

Защо не трябва да почистваме сами дроселовата клапа на мотора - 1

Дроселовата клапа е елемент от силовия тракт на автомобила, който има за цел да регулира въздушния поток към всмукателния колектор. Положението ѝ зависи от степента на натискане на педала за газта.

Дроселовите клапи са два вида - механични и електронни. И при двата обаче, от натрупаните в механизма въглеродни отлагания, разходът на гориво се увеличава, мощността на двигателя намалява, а двигателят започва да работи неравномерно на празен ход.

Много шофьори предпочитат да почистват дросела сами, спестявайки пари за обслужване в сервиз. Много често обаче правят грешки, които в последствие им излиза доста по-скъпо Ето и някои от тях:

Почистване дросела повърхностно, без пълно разглобяване. Няма смисъл от такава работа. Въздушните канали и вътрешните стени ще останат запушени.

Използване на абразив вместо парцал. Така е много лесно да се повреди молибденовото покритие (често се бърка с въглеродни отлагания) и устройството ще започне да пропуска излишен въздух в колектора.

В резултат на това плавността на движението на клапата ще бъде нарушена. В резултат разходът на гориво се увеличава, а двигателят се износва по-интензивно.

След почистване на дроселовата клапа не е необходимо да регулирате датчика на празен ход. Резултатът ще е свързан с неравномерна работа на мотора на празен ход.

Ако забелязвате, че автомобилът ви не ускорява добре, двигателя не работи равномерно или ако има спад в икономията на гориво, вероятността да имате проблем с дроселовата клапа е голяма. Ако не сте сигурни в уменията си, то по-добре е да потърсите помощ от професионалист.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Я па Я

    10 57 Отговор
    Вие ни връщате във времето на москвича...койима сега автомобил с карбуратор???

    Коментиран от #7, #9

  • 2 да де

    56 3 Отговор
    Ако не е тайна за кой сервиз работите???
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Добруджанец

    7 10 Отговор

    До коментар #3 от "Blackthorn":

    На моето А4 охладителна течност преминава през дроселовата клапа.
  • 5 ГруЮ

    60 2 Отговор
    Чистете колеги и хич да не ви дреме от такива писания! Това е стар метод за да решите проблема с неравномерни обороти и гаснене на двигателя. Парцал, 5 минути за почистване и спестявате поне 20 лв. при майстора и загуба на време.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бай Най

    47 6 Отговор

    До коментар #1 от "Я па Я":

    Хората ти говорят за Дросел,какви карбуратори те подгониха
  • 8 Пълни

    50 1 Отговор
    глупости. Има препарати, които сеалят целия нагар. Почистването става за минути само да не си въразн в ръцете.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Админ

    29 4 Отговор
    Лъжа, ел дросела на повечето автомобили се адаптира сам след определени километри.
  • 11 ДЖЕНДЪР ОБЩЕ

    57 7 Отговор
    СКОРО ТИЯ ЩЕ НАПИШАТ СТАТИЯ- ЗАЩО НЕ ТРЯБВА ДА ПРАВИМ ДЕЦАТА СИ САМИ !!!!!!! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА НИ ПОМАГА ДИКТАТОРА С ЧЕКМЕДЖЕТО.
  • 12 333

    19 1 Отговор
    Какво означава датчик за празен ход? TPS-а е за позицията на дроселната клапа, не за празен ход.
  • 13 Ники

    22 1 Отговор
    Олее , скоро не бях чел толкова много простотии на едно място
  • 14 Витали

    3 31 Отговор
    Кво има да ѝ чистя на дроселовата клапа? Какви нагари? Аз да не карам на газ, че да връща?
  • 15 Пабло

    12 0 Отговор
    "или ако има спад в икономията на гориво"-Това трябва означава увеличен разход на гориво.
  • 16 ФауВе

    21 0 Отговор
    Тази статия доказва само, че няма как да разбираш от коли, като си завършил спортно училище.
  • 17 пълна тъпня

    14 0 Отговор
    Явно човека който е написал статията си е чистил сам дросела и го е прецакал.

    Коментиран от #18

  • 18 Jeep

    9 0 Отговор

    До коментар #17 от "пълна тъпня":

    Cмятaй кaкво е cъcипaл преди дa го нaмери.
  • 19 гнида

    22 0 Отговор
    Оня ден ни съветваха да не наливаме антифриз сами ! Утре да не си помпим гумите сами !
  • 20 ЛОМУМБА

    8 0 Отговор
    АЗ ВИНАГИ ЧИСТЯ КЛАПАТА САМ НА ПКП
  • 21 ПУТИН

    3 0 Отговор
    НЕ СИ ЧИСТЕТЕ ДРОСЕЛА САМИ , ПОМОЛЕТЕ НЯКОЙ ОТ АНАДОЛАСЪРВИС И СЛАГАЙТЕ ЛУБРИКАНТ !
  • 22 незнайко

    5 1 Отговор
    Да бе да , щото в сервизите са ГОЛЕМИ специалисти !!! Не пищете тъпи статии ! Дросела се поврежда от ненавремена смяна на въздушен филтър или липсата на такъв !!! От чист въздух няма какво да му се случи .
  • 23 44кд5

    5 2 Отговор
    Аторът на статията, макар да иска да блесне като един ВЕЗДЕСЪЩ , просто се е изложил.
    Толкова много глупости не бях чел в скоро време.
    В статията няма нищо вярно и това ви го казва човек, който от 35 години се занимава с двигатели (ДВГ).

    Коментиран от #24

  • 24 Нищо

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "44кд5":

    Кажи къде работиш?Хората да не идват при теб да им разваляш колите.Написаното в статията е вярно, но има и леки заабележки.
    Клапите са два вида:
    1.При по стари коли, клапата се управлява със жило от педала имаш въглероден потинциометър с три пина те подават инфо към ЕЦУ-то в каква позиция е клапата от 0.5-до 5 волта.Този дросел си го сваляш и си го чистиш като пич качваш и газ.
    2.При по новите коли клапата се управлява от ЕЦУ-то и взима имформация от нея,или по разбираемо нямаш жило на педала и тази клапа се управлява със стъпков мотор от ЕСУ-то.След сваляне на тази клапа за почистване и връщането и обратно колата ще запали но като пуснеш педала ще гасне или ще работи много зле влиза в сервизен режим.Тогава ти трябва лаптоп, софтуер и знания за да обучиш клапата със ЕСУ-то.Така че ако не знаете какво правите по-добре си платете да не се чешите по главата и пак ще платите.Тази услуга не струва много.
  • 25 Долен ГЕРБАДЖИЯ

    4 0 Отговор
    И въобще почистването на дроселовата клапа е част от регулярната поддръжка на автомобила и е желателно да се прави 1 път на година/две. Както и дебитометъра и клапана за празен ход... Строго препоръчвам да не посещавата сервизи/майстори, за да си ремонтирате колата - научете се сами.
  • 26 Гъзьо

    0 0 Отговор
    Дрън дрън та пляс!!!
  • 27 Профан

    2 0 Отговор
    Нищо не пипайте, защото ще се омажете. Мръсни са тези коли бе. Мръсни са.
  • 28 Onq s kabelite

    2 1 Отговор
    Чета статията и се смея. Чета коментарите и продължавам да се смея. Писателят на статията вероятно е човек, който дори не е виждал дроселова клапа. Пич, какво покритие те гони по алуминиевото тяло не знам. Коментиращите 100% са гаражни майстори питащи по форумите как се прави. Общо взето 1-2 вярни коментара, 2-3 вярни ама на половина
  • 29 Тойота

    0 0 Отговор
    По т.нар. „закон” (нарочно с малка буква) да си ремонтираш сам колата, даже и в собствения си гараж е забранено. Най добре е обратното- всеки сам да си поправя колата като през 70те, колите да са ремонтопригодни и да не зависиш от сервизи.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 бай уйчето

    1 0 Отговор
    по темата е добре
  • 32 дроселочистач

    1 0 Отговор
    Авторът не е имал Москвич, следователно НЕ е станал майстор.