Last news in Fakti

29 Септември, 2020 09:00 5 330 48

В България е най-евтино зареждането на електромобил. Къде е най-скъпо?

  • електромобили-
  • зареждане-
  • цена-
  • българия-
  • европа

В България е най-евтино зареждането на електромобил. Къде е най-скъпо? - 1

Отговор на този въпрос ни дават едни интересни изчисления, направени от изданието fleeteurope, които показват, че у нас е най-евтино да се зареждат електромобили.

Изданието показва основните фактори, които пречат на бързото разпространение на електромобилите в Европа, като но първо място посочват, че има огромни разлики в цената на електроенергията в отделните държави.

На второ място се посочва, че дори в рамките на страните има голямо различие в разходите за презареждане в зависимост от това къде шофьорът зарежда своя електромобил. У дома е значително по-евтино отколкото използването на ултрабърза зарядна станция на обществено място.

И на трето място, преминаването от двигатели с вътрешно горене към електродвигатели с батерии зависи и от местните данъчни правила, които определят колко данъци ще се начисляват и върху електричество, и върху горивата.

В рамките на Европейския съюз средната цена на 1 киловат час (kWh) варира от 0.29 евро в Дания до 0.0958 евро в България. Изследване на уебсайта за сравнение на цените Uswitch установява, че шофьор, изминаващ 16 000 км годишно и разчитащ на четиричасово зареждане, за да измине 240 км, ще плати три пъти повече за електричеството в Дания, отколкото в България.

Ето и годишните разходи за електричество за управление на електрическа кола в различните страни от Европа

1 Дания - € 530.38
2 Германия - € 450.03
3 Белгия - € 433.95
4 Италия - € 417.87
5 Ирландия - € 417.87
6 Португалия - € 385.73
7 Испания - € 369.66
8 Австрия - € 353.59
9 Великобритания - € 337.52
10 Швеция - € 321.44
11 Швейцария - € 305.37
12 Франция - € 305.37
13 Гърция - € 289.30
14 Латвия - € 289.30
15 Нидерландия - € 289.30
16 Словения - € 273.23
17 Кипър - € 273.23
18 Финландия - € 273.23
19 Словакия - € 257.15
20 Полша - € 241.09
21 Хърватия - € 241.09
22 Литва - € 225.01
23 Румъния - € 208.94
24 Естония - € 208.94
25 България - € 176.80


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Поредната изцепка

    35 16 Отговор
    - неадекватна статия!

    Коментиран от #3, #16

  • 2 Дългият

    43 8 Отговор
    Правилно казано от 1...Ами кажете как са и заплатите в съответните страни...

    Коментиран от #4, #5

  • 3 гост

    22 16 Отговор

    До коментар #1 от "Поредната изцепка":

    неадекватно мнение!
  • 4 bandita

    6 9 Отговор

    До коментар #2 от "Дългият":

    ами ако тук средното е 1к евро имаме почти 4 пъти по-скъп ток в дания тоест там трябва да е средно към 4к евро, което доста ме съмнява.

    Коментиран от #9

  • 5 късия

    16 6 Отговор

    До коментар #2 от "Дългият":

    След като българи бягат на Запад да робуват, значи сме много, много зле, а и иначе едва ли биха ни приели и в ЕС. Разбити пътища, разбити тротоари, 30 годишни таралясници автопарк, 40 годишни локомотиви, които постепенно се палят..., кое изобщо в България прилича на една държава от ЕС
  • 6 Язе

    7 2 Отговор
    Статията е добра, въпреки че много накратко описва разходите за зареждане на електромобили. В таблицата става въпрос само за зареждане вкъщи. В моловтв в БГ на места е 0.48 лв./квтч има и по-скъпо. Иначе доходите могат да се проверят тук:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage
  • 7 Язе

    20 2 Отговор
    Статията описва само разходите за зареждане вкъщи. В моловете в БГ цената е 0,48 лв./квтч, а на места и по-висока.

    Коментиран от #18

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Аха

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "bandita":

    Като имаш апартамент за 100 хиляди, да не мислиш че в Дания е 100 хиляди?
  • 10 Язе

    16 0 Отговор
    Заплатите в Европа могат да се видят в Уикипедия, но немога да пусна линк, че подераторът го трие. Просто всеки може да потърси List of European countries by average wage в нета.
  • 11 коментатор

    15 1 Отговор
    Щото електричките ги няма ! Ама като станат масово явление глей после кво става !

    Коментиран от #13

  • 12 Мммммм

    8 2 Отговор
    Колко ще е разхода за бензин за 16 хиляди километра?

    Коментиран от #19

  • 13 Не е така

    5 9 Отговор

    До коментар #11 от "коментатор":

    В някой държави са масови, а тока им става по-евтин!
  • 14 Gost

    13 2 Отговор
    Така! За разходите разбрахме! Ай ся да видим приходите! Каква част от заплатата ще отива за подръжка? Колко заплати ще идат за покупка? Каква част от заплатата струва електричеството .... така се сравнява, не абсолютни стойности! Ще излезе, че у нас е невъзможно човек да има електроавтомобил.
  • 15 YAMAHA

    3 1 Отговор
    Къде е Норвегия

    Коментиран от #21

  • 16 Не адекватния си ти

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Поредната изцепка":

    Хайде направи сметката по-добре? Сметни и колко ти излиза на тебе горивото за 16 хиляди километра?
    Ако тока се сметне на нощна тарифа, сумата ще спадне с още 50%, защото е смятано на 19 стотинки за киловатчас.

    Коментиран от #31

  • 17 Хисаня

    4 1 Отговор
    Тъй е баце, ние мерило за ток нямаме, метаме крокодилките на жицата и теглим тока. За туй у назе ще е винаги най-евтино.
  • 18 Дрън-дрън

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Язе":

    За сметка на това, в някои молове тука е безплатен. Но и това не са го описали в статията, нали?

    Коментиран от #22, #32

  • 19 Реалист

    7 6 Отговор

    До коментар #12 от "Мммммм":

    Точно 750 евро в която и да е страна! И то при среден разход от 4.5/100. Определено да се кара на ток е по-евтино, но адски неудобно да зареждаш вкъщи. Зареждайки навън ще ти излезе поне 1500 евро НАВСЯКЪДЕ!

    Коментиран от #20, #28

  • 20 Мммммм

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "Реалист":

    Неудобно да зареждаш в къщи? Какво е неудобното? Разясни?

    Коментиран от #25

  • 21 Не е тук

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "YAMAHA":

    Норвегия не е в ЕС!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 123

    5 1 Отговор
    В БГ е най ниската цена на тока в ЕС, и рано или късно, у нас доста късно, това ще е ежедневие! Аз лично не виждам проблем след работа да бутна щепсела на електричката, просто става навик! Дори сега, когато пътувам за първи път по непознат маршрут го изучавам! Ограничения, ремонти, спирки, бензиностанции, и т.н.. Сякаш забравихме когато големите вериги нямаха колонки с газ? В момента в който по големите вериги има навсякъде по 10 зареждачки, и колите станат по 40 000 лева, масово ще се преориентират хората! Ама до тогава...
  • 24 Реалист

    13 2 Отговор
    Живял съм в Испания и съм плащал 3 пъти по евтин ток от БГ. Статията не е реалистична. У нас начисляват цял пакет с добавки към цената на тока , плюс неплатения ток от малцинствата.
  • 25 Реалист

    9 3 Отговор

    До коментар #20 от "Мммммм":

    1. Трябва да имаш гараж, а някой коли даже изискват да си монтираш зарядна станция. Не става с обикновен кабел за 220 волта
    2. Ако живееш на 6-ти, 7-ми етаж ще прекараш кабел ли?
    3. Доволно си заредил за 400 км от вкъщи, после за връщане трябва да ползваш скъпите бързи станции или да дозаредиш. Няма как да минеш само със зареждане вкъщи освен ако не караш само градско, но тогава не говорим за 16000 км годишно

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Мммммм

    3 6 Отговор

    До коментар #25 от "Реалист":

    Обикновено човек може да работи на 30 километра от вкъщи! С връщане, стават 60. 230 работни дни са 13800 километра само да работа! Може или не, една Ел. кола да кара 60 километра на ден? Кабел не се пуска от балкона! Кабел се пуска под земята, до паркомясто, като е разграфено, кой къде има паркомясто. И си зареждаш от зарядно на паркомястото!

    Коментиран от #34

  • 27 Дрън-дрън

    1 5 Отговор

    До коментар #25 от "Реалист":

    1 ВСЕКИ електромобил може да се зарежда от обикновен контакт. Даже се продава с такъв кабел в багажника.

    2. Въпросът беше дали е удобно, а не дали е възможно. Очевидно като живееш на шестия етаж, не е възможно за да се говори за удобства. Говорим ако имаш гараж, зарядно или поне контакт до мястото където паркираш вечер или на работа. Да включиш кабела не е кой знае какво неудобство, дори да го правиш ежедневно.

    3. Математиката определено не ти е силна страна. Да твърдиш че с 400 км ЕЖЕдневно трудно се постигат 16 хиляди километра годишно, е най-малкото несериозно. Бърза справка с калкулатора показва, 146 000 км . Пак същия калкулатор, показва че средния дневен пробег при 16000 км годишно е 43,8км, който се изминават с 8kWh зимно време с включено отопление. Те се зареждат за два часа и половина от обикновен контакт, какъвто имаш в къщи.

    Коментиран от #36

  • 28 Първо

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Реалист":

    Не на всякъде е такава цената! Виж цените на горивата в Холандия! Второ - 4.5 литра е разход на дълго разстояние! Колко е в града? Колко е зимно време с подгряването? Лятно време с климатика? Значи викаш, цяла година караш с 8 на 100 разход до работа и като тръгнеш веднъж в годината за море с 4.5 разход и смяташ 4.5? А дизела колко често трябва да го изкараш от града да му "прочистиш" ДПФ филтъра по магистралата (ако не си го свалил)? Смяташ ли го този разход? Или и той е 4.5 на 100, нищо че разходката е само за прочистване на филтъра!

    Коментиран от #37

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Мани мани

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Не адекватния си ти":

    Колата не се зарежда само нощем, когато ти е най евтино, а се зарежда когато й падне батерията. Ако след три нощи на студа и без зарядно я подкарам с 20% останал ток ще я заредя през деня на работа. Няма как всяко зареждане да ти е само нощем на тънка цена и да го смяташ в идеални условия за цялата година. Нито бързите зареждания на дълъг път ще са нощем, нито ако работиш нощна смяна някъде. Особено, ако трябва да караш нощем. Да смяташ всичко в идеалния случай е липса на ерудиция и реален поглед над нещата.

    Коментиран от #33

  • 32 Мани мани

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    Безплатния ток е промоция докато електромобилите са 1/10000. Щом станат повече промоциите за тях ще отпаднат и паразитиращите им собственици ще си плащат всичко. Франция вече почна с отпадането на субсидиите за нов електромобил.
  • 33 Не е тъй

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Мани мани":

    Зарежда се, не само да чакаш да и падне батерията. По принцип, трябва да имаш възможност за зареждане, а не да търсиш къде ще зареждаш.

    Коментиран от #35

  • 34 Мани мани

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Мммммм":

    У вашето село май нямате проблеми с орките. Тук няма уличен стълб, който да не е изтърбушен за крадене на ток от него, а ти искаш още кабели да им напускаме. Слизай бързо на земята, че тоя подземни колонки пред блока няма да са охраняеми, като колонките на бензиностанцията. Пред блока нямаш персонал да ти варди колонката от набези.
  • 35 Мани мани

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Не е тъй":

    От 4000000 коли в България, поне 2500000 собственици нямат гараж.

    Коментиран от #40

  • 36 Мани мани

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Дрън-дрън":

    Пред моя блок спираме в кален треволяк където няма дори асфалт. Кога ще ми прекарате зарядна колонка? Ако си купя електромобил, колко години ще ви чакам да го направите? Като го направите, цяла нощ ще ми виси кабела от колата до колонката, докато спя. Вандалите колко на често ще ми чупят колонката и ще ми режат кабела? Колко пари ще дам за нови кабели на година? Кварталната чешмичка я чупиха 8 пъти само тази година. За колко време ще ми побелее косата, че съм се набутал с електрически боклук, вместо да си взема нормална кола?

    Коментиран от #41

  • 37 Мани мани

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "Първо":

    Сметни ми това. Над 1000000 от шофьорите в България са жени. Поне 800000 са кифли. Те не се съобразяват с нуждите на автомобила. Карат както им падне и спират където им падне. За зареждане и обслужване не мислят. Тези жени никога няма да погледнат инфлацията за батерията. Ще оставят колата на 3% заряд цели 5 денонощия, без да се замислят, докато са на почивка или в командировка. Като се върнат, чисто новият им електромобил ще се е скапал и ще иска нова батерия на няма и 10000 км. Колко ще издържи един мъж на такава кифла, преди да стигне до извода, че повече електрическата не се купува.

    Коментиран от #42

  • 38 Мани мани

    5 1 Отговор
    Електрическите коли искат внимание и следене. Искат постоянно да следиш тока в батерията. Искат да се съобразяваш къде и кога да ги зареждаш. Дали да заредиш сега, когато ти трябва или да изчакаш нощната, когато ще ти е по евтино. Дали да се отклониш от пътя да разгледаш някаква близка забележителност или да не правиш излишни километри за да се докопаш със сетни сили до зарядното. В България повечето шофьори са на принципа колата ми е слуга, не аз на нея. А много са на принципа ако иска да й се моля да е станала поп. Такива хора не си търсят капризни коли. Те си взимат стар и непретенциозен дръгел който да експлоатират като магаре.
  • 39 Мани мани

    3 1 Отговор
    Аз си купих Форд Фокус на старо за 5000. С регистрация и всички такси и застраховки станаха 5500. С обслужване и някой ремонт станаха 6000 още на първата седмица откак я имам. На година правя по 10000 км и харча по 1500 лв за гориво. Още 400 са ми ГО преглед и данък и винетка. Още 100 са филтри и масло. Това са по 2000 лв годишно без ремонтите. За 8 години съм дал 16000 лв за гориво и документи и масла с филтри. Имах два сериозни ремонта на спирачки за общо 350 лв и един на климатика за 400 лв. Слагам ги общо 1000 че по лесно се смята. И след 8 години каране съм дал по нея 23000 лв. Продадох я за 2500. Приспадам ги и излизат 21500 лв а съм навъртял 80000 км. Това прави по 0.27 лв/км. Сметнете всички разходи с един електромобил дори и купен на старо и ги сравнете с моите.
  • 40 Тъй ама

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "Мани мани":

    От 7 милиона население, не мислиш ли, че е малко много 4 милиона коли? От 7 милиона, като махнеш децата под 18 и пенсионерите на 70, остава по 1 кола на човек, не в семейство! Като сметнеш, че много градове са 5 километра от край до край и на човек кола не му трябва, още повече 2 в семейство и разбираш, че колите са много повече от колкото са нужни! Но така става, като станем гробището на запада на коли и цените им са по-ниски от на телефон! Даже и 4 млн са малко!

    Коментиран от #44

  • 41 Аха разбра ли

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "Мани мани":

    Електричката не е боклук, а боклуци са хората с които живееш! Нали така? Дето ще ти режат кабелите! И града ти е боклук! Ама електричката не е! Проблема не е в нея!

    Коментиран от #45

  • 42 Гледай сега

    2 3 Отговор

    До коментар #37 от "Мани мани":

    Пич, за такива като теб, има един лаф! Когато, човек иска да направи нещо - търси начин да го направи, когато не иска да направи нещо - винаги намира причини да не го направи! Ти си от вторите! Но не се притеснявай, не си само ти, по принцип българина си е така, за това седи у батака!

    Коментиран от #46

  • 43 Анализатор

    2 1 Отговор
    Т.е., ако карате автомобил с АГУ и плащате по 10 лв. на 100 км то за 16 000 км ще се изръсите 800 EURO за година. Но ще си спестите капиталовложение от 30 000 до 40 000 EURO и то в добрия случай при това без да се калкулират каската.
    Предпочитам здрав SUV на старо, правен за американския пазар та дори с по-голям разход пред "изтанените" електрички.

    Коментиран от #47

  • 44 Мани мани

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Тъй ама":

    По статистика са 4000000 коли в България. Като гледам колко са с гаражи и колко спират пред блока, какво мислиш е съотношението, дори да са по-малко шофьорите? Един на петима е с гараж. Да не кажа по-малко.
  • 45 Мани мани

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Аха разбра ли":

    Това е суровата действителност и точно тя е причина електричките да не се вписват в нея. Така са 85% от световните градове. Останалите 15% ще се радват на бял живот с електрически коли. Приблизително толкова ще е и пазарният им дял, от който все още са много далеч.
  • 46 Мани мани

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Гледай сега":

    Аз не трябва да правя нищо. А ти какво правиш, щом не си у батака и очевидно имаш желание? Защо още не си с електричка? Аз съм обатачен български мрънкач. А какво е твоето оправдание?
  • 47 Мани мани

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Анализатор":

    За 40000 € взимам тристаен 75 квадрата с ТЕЦ.
  • 48 Vasilev

    0 0 Отговор
    Следващата ми кола мисля да е електрическа.това е бъдещето!