Отговор на този въпрос ни дават едни интересни изчисления, направени от изданието fleeteurope, които показват, че у нас е най-евтино да се зареждат електромобили.
Изданието показва основните фактори, които пречат на бързото разпространение на електромобилите в Европа, като но първо място посочват, че има огромни разлики в цената на електроенергията в отделните държави.
На второ място се посочва, че дори в рамките на страните има голямо различие в разходите за презареждане в зависимост от това къде шофьорът зарежда своя електромобил. У дома е значително по-евтино отколкото използването на ултрабърза зарядна станция на обществено място.
И на трето място, преминаването от двигатели с вътрешно горене към електродвигатели с батерии зависи и от местните данъчни правила, които определят колко данъци ще се начисляват и върху електричество, и върху горивата.
В рамките на Европейския съюз средната цена на 1 киловат час (kWh) варира от 0.29 евро в Дания до 0.0958 евро в България. Изследване на уебсайта за сравнение на цените Uswitch установява, че шофьор, изминаващ 16 000 км годишно и разчитащ на четиричасово зареждане, за да измине 240 км, ще плати три пъти повече за електричеството в Дания, отколкото в България.
Ето и годишните разходи за електричество за управление на електрическа кола в различните страни от Европа
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поредната изцепка
Коментиран от #3, #16
09:05 29.09.2020
2 Дългият
Коментиран от #4, #5
09:07 29.09.2020
3 гост
До коментар #1 от "Поредната изцепка":
неадекватно мнение!09:10 29.09.2020
4 bandita
До коментар #2 от "Дългият":
ами ако тук средното е 1к евро имаме почти 4 пъти по-скъп ток в дания тоест там трябва да е средно към 4к евро, което доста ме съмнява.Коментиран от #9
09:11 29.09.2020
5 късия
До коментар #2 от "Дългият":
След като българи бягат на Запад да робуват, значи сме много, много зле, а и иначе едва ли биха ни приели и в ЕС. Разбити пътища, разбити тротоари, 30 годишни таралясници автопарк, 40 годишни локомотиви, които постепенно се палят..., кое изобщо в България прилича на една държава от ЕС09:15 29.09.2020
6 Язе
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage
09:16 29.09.2020
7 Язе
Коментиран от #18
09:18 29.09.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Аха
До коментар #4 от "bandita":
Като имаш апартамент за 100 хиляди, да не мислиш че в Дания е 100 хиляди?09:21 29.09.2020
10 Язе
09:21 29.09.2020
11 коментатор
Коментиран от #13
09:25 29.09.2020
12 Мммммм
Коментиран от #19
09:25 29.09.2020
13 Не е така
До коментар #11 от "коментатор":
В някой държави са масови, а тока им става по-евтин!09:26 29.09.2020
14 Gost
09:41 29.09.2020
15 YAMAHA
Коментиран от #21
09:46 29.09.2020
16 Не адекватния си ти
До коментар #1 от "Поредната изцепка":
Хайде направи сметката по-добре? Сметни и колко ти излиза на тебе горивото за 16 хиляди километра?Ако тока се сметне на нощна тарифа, сумата ще спадне с още 50%, защото е смятано на 19 стотинки за киловатчас.
Коментиран от #31
09:47 29.09.2020
17 Хисаня
09:48 29.09.2020
18 Дрън-дрън
До коментар #7 от "Язе":
За сметка на това, в някои молове тука е безплатен. Но и това не са го описали в статията, нали?Коментиран от #22, #32
09:50 29.09.2020
19 Реалист
До коментар #12 от "Мммммм":
Точно 750 евро в която и да е страна! И то при среден разход от 4.5/100. Определено да се кара на ток е по-евтино, но адски неудобно да зареждаш вкъщи. Зареждайки навън ще ти излезе поне 1500 евро НАВСЯКЪДЕ!Коментиран от #20, #28
09:52 29.09.2020
20 Мммммм
До коментар #19 от "Реалист":
Неудобно да зареждаш в къщи? Какво е неудобното? Разясни?Коментиран от #25
10:07 29.09.2020
21 Не е тук
До коментар #15 от "YAMAHA":
Норвегия не е в ЕС!10:08 29.09.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 123
10:21 29.09.2020
24 Реалист
10:21 29.09.2020
25 Реалист
До коментар #20 от "Мммммм":
1. Трябва да имаш гараж, а някой коли даже изискват да си монтираш зарядна станция. Не става с обикновен кабел за 220 волта2. Ако живееш на 6-ти, 7-ми етаж ще прекараш кабел ли?
3. Доволно си заредил за 400 км от вкъщи, после за връщане трябва да ползваш скъпите бързи станции или да дозаредиш. Няма как да минеш само със зареждане вкъщи освен ако не караш само градско, но тогава не говорим за 16000 км годишно
Коментиран от #26, #27
10:48 29.09.2020
26 Мммммм
До коментар #25 от "Реалист":
Обикновено човек може да работи на 30 километра от вкъщи! С връщане, стават 60. 230 работни дни са 13800 километра само да работа! Може или не, една Ел. кола да кара 60 километра на ден? Кабел не се пуска от балкона! Кабел се пуска под земята, до паркомясто, като е разграфено, кой къде има паркомясто. И си зареждаш от зарядно на паркомястото!Коментиран от #34
12:07 29.09.2020
27 Дрън-дрън
До коментар #25 от "Реалист":
1 ВСЕКИ електромобил може да се зарежда от обикновен контакт. Даже се продава с такъв кабел в багажника.2. Въпросът беше дали е удобно, а не дали е възможно. Очевидно като живееш на шестия етаж, не е възможно за да се говори за удобства. Говорим ако имаш гараж, зарядно или поне контакт до мястото където паркираш вечер или на работа. Да включиш кабела не е кой знае какво неудобство, дори да го правиш ежедневно.
3. Математиката определено не ти е силна страна. Да твърдиш че с 400 км ЕЖЕдневно трудно се постигат 16 хиляди километра годишно, е най-малкото несериозно. Бърза справка с калкулатора показва, 146 000 км . Пак същия калкулатор, показва че средния дневен пробег при 16000 км годишно е 43,8км, който се изминават с 8kWh зимно време с включено отопление. Те се зареждат за два часа и половина от обикновен контакт, какъвто имаш в къщи.
Коментиран от #36
12:11 29.09.2020
28 Първо
До коментар #19 от "Реалист":
Не на всякъде е такава цената! Виж цените на горивата в Холандия! Второ - 4.5 литра е разход на дълго разстояние! Колко е в града? Колко е зимно време с подгряването? Лятно време с климатика? Значи викаш, цяла година караш с 8 на 100 разход до работа и като тръгнеш веднъж в годината за море с 4.5 разход и смяташ 4.5? А дизела колко често трябва да го изкараш от града да му "прочистиш" ДПФ филтъра по магистралата (ако не си го свалил)? Смяташ ли го този разход? Или и той е 4.5 на 100, нищо че разходката е само за прочистване на филтъра!Коментиран от #37
16:02 29.09.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Мани мани
До коментар #16 от "Не адекватния си ти":
Колата не се зарежда само нощем, когато ти е най евтино, а се зарежда когато й падне батерията. Ако след три нощи на студа и без зарядно я подкарам с 20% останал ток ще я заредя през деня на работа. Няма как всяко зареждане да ти е само нощем на тънка цена и да го смяташ в идеални условия за цялата година. Нито бързите зареждания на дълъг път ще са нощем, нито ако работиш нощна смяна някъде. Особено, ако трябва да караш нощем. Да смяташ всичко в идеалния случай е липса на ерудиция и реален поглед над нещата.Коментиран от #33
21:50 29.09.2020
32 Мани мани
До коментар #18 от "Дрън-дрън":
Безплатния ток е промоция докато електромобилите са 1/10000. Щом станат повече промоциите за тях ще отпаднат и паразитиращите им собственици ще си плащат всичко. Франция вече почна с отпадането на субсидиите за нов електромобил.21:52 29.09.2020
33 Не е тъй
До коментар #31 от "Мани мани":
Зарежда се, не само да чакаш да и падне батерията. По принцип, трябва да имаш възможност за зареждане, а не да търсиш къде ще зареждаш.Коментиран от #35
21:54 29.09.2020
34 Мани мани
До коментар #26 от "Мммммм":
У вашето село май нямате проблеми с орките. Тук няма уличен стълб, който да не е изтърбушен за крадене на ток от него, а ти искаш още кабели да им напускаме. Слизай бързо на земята, че тоя подземни колонки пред блока няма да са охраняеми, като колонките на бензиностанцията. Пред блока нямаш персонал да ти варди колонката от набези.21:58 29.09.2020
35 Мани мани
До коментар #33 от "Не е тъй":
От 4000000 коли в България, поне 2500000 собственици нямат гараж.Коментиран от #40
22:00 29.09.2020
36 Мани мани
До коментар #27 от "Дрън-дрън":
Пред моя блок спираме в кален треволяк където няма дори асфалт. Кога ще ми прекарате зарядна колонка? Ако си купя електромобил, колко години ще ви чакам да го направите? Като го направите, цяла нощ ще ми виси кабела от колата до колонката, докато спя. Вандалите колко на често ще ми чупят колонката и ще ми режат кабела? Колко пари ще дам за нови кабели на година? Кварталната чешмичка я чупиха 8 пъти само тази година. За колко време ще ми побелее косата, че съм се набутал с електрически боклук, вместо да си взема нормална кола?Коментиран от #41
22:07 29.09.2020
37 Мани мани
До коментар #28 от "Първо":
Сметни ми това. Над 1000000 от шофьорите в България са жени. Поне 800000 са кифли. Те не се съобразяват с нуждите на автомобила. Карат както им падне и спират където им падне. За зареждане и обслужване не мислят. Тези жени никога няма да погледнат инфлацията за батерията. Ще оставят колата на 3% заряд цели 5 денонощия, без да се замислят, докато са на почивка или в командировка. Като се върнат, чисто новият им електромобил ще се е скапал и ще иска нова батерия на няма и 10000 км. Колко ще издържи един мъж на такава кифла, преди да стигне до извода, че повече електрическата не се купува.Коментиран от #42
22:13 29.09.2020
38 Мани мани
22:21 29.09.2020
39 Мани мани
22:31 29.09.2020
40 Тъй ама
До коментар #35 от "Мани мани":
От 7 милиона население, не мислиш ли, че е малко много 4 милиона коли? От 7 милиона, като махнеш децата под 18 и пенсионерите на 70, остава по 1 кола на човек, не в семейство! Като сметнеш, че много градове са 5 километра от край до край и на човек кола не му трябва, още повече 2 в семейство и разбираш, че колите са много повече от колкото са нужни! Но така става, като станем гробището на запада на коли и цените им са по-ниски от на телефон! Даже и 4 млн са малко!Коментиран от #44
22:53 29.09.2020
41 Аха разбра ли
До коментар #36 от "Мани мани":
Електричката не е боклук, а боклуци са хората с които живееш! Нали така? Дето ще ти режат кабелите! И града ти е боклук! Ама електричката не е! Проблема не е в нея!Коментиран от #45
22:59 29.09.2020
42 Гледай сега
До коментар #37 от "Мани мани":
Пич, за такива като теб, има един лаф! Когато, човек иска да направи нещо - търси начин да го направи, когато не иска да направи нещо - винаги намира причини да не го направи! Ти си от вторите! Но не се притеснявай, не си само ти, по принцип българина си е така, за това седи у батака!Коментиран от #46
23:05 29.09.2020
43 Анализатор
Предпочитам здрав SUV на старо, правен за американския пазар та дори с по-голям разход пред "изтанените" електрички.
Коментиран от #47
14:17 30.09.2020
44 Мани мани
До коментар #40 от "Тъй ама":
По статистика са 4000000 коли в България. Като гледам колко са с гаражи и колко спират пред блока, какво мислиш е съотношението, дори да са по-малко шофьорите? Един на петима е с гараж. Да не кажа по-малко.19:55 30.09.2020
45 Мани мани
До коментар #41 от "Аха разбра ли":
Това е суровата действителност и точно тя е причина електричките да не се вписват в нея. Така са 85% от световните градове. Останалите 15% ще се радват на бял живот с електрически коли. Приблизително толкова ще е и пазарният им дял, от който все още са много далеч.19:59 30.09.2020
46 Мани мани
До коментар #42 от "Гледай сега":
Аз не трябва да правя нищо. А ти какво правиш, щом не си у батака и очевидно имаш желание? Защо още не си с електричка? Аз съм обатачен български мрънкач. А какво е твоето оправдание?20:02 30.09.2020
47 Мани мани
До коментар #43 от "Анализатор":
За 40000 € взимам тристаен 75 квадрата с ТЕЦ.20:04 30.09.2020
48 Vasilev
17:42 12.10.2020