Last news in Fakti

19 Октомври, 2020 09:32 49 832 117

Руснаците започнаха производство на нов дизелов двигател с ресурс от 1 млн. км

  • ямз-
  • yamz-6580-
  • дизелов двигател

Руснаците започнаха производство на нов дизелов двигател с ресурс от 1 млн. км - 1

В Русия, в Ярославския двигателен завод започна да се произвежда нов дизел, за който още от самото начало се твърди, че ще е с ресурс от над милион километра. На официална церемония Ярославският моторен завод вече представи V8 турбодвигателят YaMZ-6580.

Силовият агрегат YaMZ-6580 е дълбоко модернизиран YaMZ-6585. Иновацията е с променени системи за смазване и охлаждане, електронният блок за управление е препрограмиран и турбото е сменено с ново, по-производително. Новият турбодизел YaMZ-6580 се отличава с повишена мощност.

Агрегатът произвежда 530 конски сили, докато неговият предшественик развиваше само до 420 конски сили. Разработчиците уверяват, че преработеният двигател не е станал по-ненаситен и е запазил предимствата на семейството YaMZ-658 - очакван ресурс до един милион километра и евтина поддръжка.

Конфигурацията и работният обем на двигателя YaMZ-6580 не са се променили. 14,85-литровият осемцилиндров агрегат има V-образна архитектура. Подобрения в производителността са постигнати и чрез увеличаване на производителността на маслената помпа, нов електронен блок за управление на двигателя и различна система за охлаждане на буталата.

До края на годината се планира да се произведат поне 100 двигателя. Силовият агрегат ще се използва за камионите УРАЛ, за селскостопански машини и за дизелови генераторни комплекти.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 134 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    121 536 Отговор
    Хората изхвърлят ДВГ от употреба тези ще правят нови дизели ха ха..

    Коментиран от #4, #6, #15, #85, #96, #113

  • 2 Lambrev

    551 31 Отговор
    Иво и къде в гората очакваш за заредят с ток УРАЛ?

    Коментиран от #23

  • 3 Нищо ново

    181 13 Отговор
    Че те и някой от старите достигаха толкова километри благодарение на цилиндрите и коляновиа вал
  • 4 Pavlin

    402 20 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Не че ги защитавам, но би ли казал кой производител на камиони зарязва дизеловите ДВГ?

    Коментиран от #7

  • 5 1234

    143 120 Отговор
    Тираджийските двигатели и сега издържат над 1 млн това, че руските не са е др въпрос.

    Коментиран от #9, #10, #73, #75

  • 6 Мнение

    329 30 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Ивчооо, а като ги изхвърлят с какво ще се движи тежкотоварния транспорт??? На батерии ли???
    Колко джиесемски батерии са нужни за да заместят пробега на тежкотоварен дизелов двигател???
    Ивчо, ако имаше малко сиво вещество щеше да проумееш, че съвременните електрички са нищо повече от рекламна глупост, с цел печалба!!!
    За справка виж в уикипедия, от какво гориво се произвежда електричеството в световната енергетика!!!!

    Коментиран от #19, #90

  • 7 Има има

    20 130 Отговор

    До коментар #4 от "Pavlin":

    Тесла!

    Коментиран от #28, #51, #79, #108

  • 8 пейо

    181 19 Отговор
    За Русия няма друга алтернатива освен дизела. С тези разтояния и терен просто няма как. Иначе бъдещите десетилетия ще се наложи метана като основно гориво. Екологично покриващо всички норми и евтино. Серии с камиони на метан има дори и по българските пътища.

    Коментиран от #16

  • 9 Случаен

    62 14 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    Тези не са за тирове
  • 10 ФЕН

    176 9 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    Не бъркай тира който кара на дълги разстояния с тези в гората и полето натоварването е огромно на трактора от колкото на влекача ...тира ще измине с 28л.навта 100км трактора 10 км. ама с 100% дълбока оран ...се едно да сравниш лека кола 100К км.междугратско и 100К км.градско ресурса на износване е огромен...Затова другата техника се измерва с работни чаове ане кмл пробег

    Коментиран от #11, #13, #14

  • 11 Хе хе

    25 79 Отговор

    До коментар #10 от "ФЕН":

    И ти мислиш, че двигателя на ТИР не може да е на трактор ли? Или, че той няма да тегли?

    Коментиран от #60

  • 12 пенсионер

    48 90 Отговор
    и, какъв е проблемът един 15-литров дизелов двигател да не изкара поне 1 млн.км !??? голям напредък, няма що !!!

    Коментиран от #62

  • 13 Хе хе

    15 11 Отговор

    До коментар #10 от "ФЕН":

    Едно видео

    Коментиран от #32, #107

  • 14 АНОНИМЕН

    96 3 Отговор

    До коментар #10 от "ФЕН":

    Така е! Всеки тракторист още от Татово време ще потвърди, че на трактора, багера и други такива се гледат моточасовете, а не пробега в километри за смяна на масло, филтри...!
  • 15 АНОНИМЕН

    72 9 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Ти си по-зле от оня дето щеше да произвежда от теченията в Черно море с прототипи на турбини закотвени в дъното здраво толкова ток, че да затвори АЕЦ-Козлодуй, ТЕЦ-Варна, ТЕЦ "Марица-Изток"1, 2 и 3 и да остава за износ в Сомалия!
  • 16 АНОНИМЕН

    35 13 Отговор

    До коментар #8 от "пейо":

    Като пишем за емисии не забравяме ли, че и метана е въглеводородно гориво?!
  • 17 В.В.П.

    61 5 Отговор
    В Тайгата не като аМ ,Тракия,,..Там даже и времето е по друго..
  • 18 еврика

    43 48 Отговор
    Откриха топлата вода. Те големите дизели на хората до 1600 оборота в момента правят 1,5-2,0 млн км. Половината български тирове и 70% от автобусите са над 1,5 млн. км.

    Коментиран от #27, #36

  • 19 Смях

    17 54 Отговор

    До коментар #6 от "Мнение":

    От какво гориво се произвежда? И дали във всяка страна е еднакво или има страни в които се задушават от въглища и страни в които въглища се ползват само в краен случай е са под 10% от производството? Отделно от това са с пречистватели и замърсяванете от тях е силно ограничено!Но в Русия за фотоволтаици и ветрогенератори още май ни са чули?

    Коментиран от #21, #50

  • 20 Обикновен човек

    52 8 Отговор
    Виждам, че всички сте професори и ти разцбирате много да ви .... в ахмаците общи работници се правят на разбирачи в интернет..
  • 21 Ами

    37 3 Отговор

    До коментар #19 от "Смях":

    Опитай ще ти трябва подгрев на тоя лед затова САЩ севера и руснаците подгряват или с ток от аец въглища или петрол. На хамумулатора замръзне ли край. В танжер може Южна Испания Италия сега ходят по къс ръкав.
  • 22 Стилиян

    68 12 Отговор
    Дизела си е дизел. А електричарките не са толкова чисти както се твърди нито ще донесат полужителен резултат за екологията.
  • 23 Пурко

    49 13 Отговор

    До коментар #2 от "Lambrev":

    От къде да знае джендърчето какви гори и каква необятна тайга има там!?! Мъск ще го заражда от космоса него и себеподобните му!
  • 24 1иван

    39 57 Отговор
    Съвременните дизели за камиони са с 1 млн пробег и нагоре от поне 20 години. Голяма новина...
    Защо ни пробутвате новини предназначени за ватенките...

    Коментиран от #25

  • 25 Ххх

    33 66 Отговор

    До коментар #24 от "1иван":

    Хората не случайно казват ,че руснаците изостават с 50 години от света...
  • 26 наблюдаваотдале

    44 29 Отговор
    Американски камион, който не мине 1млн МИЛИ с един двигател, се счита за боклук
  • 27 Както се вижда и старите двигатели

    52 23 Отговор

    До коментар #18 от "еврика":

    Си им вършеха работа ама Ти си заслепен от ЗЛОБА.Сичкото построено ТУК и на много други места е с Газки зилове И багери беларуси НЕ с Мерцедеси....Ясно ли е Като са толкоз производителни сегашните Западни машини ЗАЩО вече ШЕСТА ПЕТИЛЕТКА всички пътища са в Дупки а даже на Мноооого места и пътищата са изчезнали Защо ли Аааааа Защото 50 зила могат да отидат на 50 обекта а равностойността им на ЕДИН МАН който ла ходи само на един обект

    Коментиран от #35, #37, #99

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Дрънкай

    15 5 Отговор
    Това е минимума от 1милион км.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ПРОС ЧИЛЯК

    19 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    Бойко Борисов
    Премиерът Бойко Борисов разкрива своите впечатления от Давос.
    На всеки баир има по 10 лифта"
  • 32 Някой

    29 5 Отговор

    До коментар #13 от "Хе хе":

    Това видео е доста показателно. Беше ясно от самото начало кой ще е победител.... Волвото има много по-висок въртящ момент, масата на целия състав със полуремаркето е много по-голяма от тази на Урала, оттам и по-доброто сцепление с пътната настилка... Това са очевидни неща.

    Коментиран от #65, #103

  • 33 един от стадото

    32 4 Отговор
    споко бе пичуйве. Емтелбетата бяха с такъв мотор, сега пак с новия. Курава работа ти казвам. Че и дрифт правихме с тях. Калта хвърчеше чак до фуражката на батальонния, единствения случай когато се усмихваше
  • 34 инж Илич

    13 18 Отговор
    Не могат защото нямат качествена технология на металите и всичко се износва бързо

    Коментиран от #39

  • 35 Глупости пишеш

    11 16 Отговор

    До коментар #27 от "Както се вижда и старите двигатели":

    Ти още говориш за петилетки!Все едно си още у времето на Тодар Живков.

    Коментиран от #52

  • 36 готов ли си

    14 9 Отговор

    До коментар #18 от "еврика":

    Затова пушат като новите западни дизели, които са безопасни само на хартия...
  • 37 илич

    28 23 Отговор

    До коментар #27 от "Както се вижда и старите двигатели":

    Да не забравяме че четири МАН-а горят колкото един ЗИЛ и вършат 20-пъти повече работа!

    Коментиран от #38, #40, #55

  • 38 симо

    18 20 Отговор

    До коментар #37 от "илич":

    За ватниците разхода и екологията са без значение.
  • 39 Дон

    28 9 Отговор

    До коментар #34 от "инж Илич":

    Бих преосмислил това твърдение,като се има в предвид,че имат най-бързите,маневрени и високо качващи самолети,както и най-добрите ракетни двигатели.

    Коментиран от #45

  • 40 ДДДД

    39 8 Отговор

    До коментар #37 от "илич":

    Вкарай мановете там където руснаците ходят с уралите и камазите и тогава ще се гледа кое колко харчи. На тези пътища средно се кара с 15 до 30 км/ч не повече.

    Коментиран от #41

  • 41 ВГГГ

    33 8 Отговор

    До коментар #40 от "ДДДД":

    Има МАН-ове ,Мерседеси........направени специално за труднопроходими терени,обачее!Струват много денги...А денги нет..
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Анализаторр

    19 19 Отговор
    Ватниците пак ще произведат нещо нискоефективно и надеждно, еквивалент но ЕВРО 0, монтирано на едрогабаритна техника от рода на танк.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 инж Илич

    11 27 Отговор

    До коментар #39 от "Дон":

    На самальотите на два три месеца правят основен ремонт Поне части имат Да си чувал нещо за технологията на Шведската стомана Знаеш ли кога ще ги стигнат по технологии НИКОГА

    Коментиран от #53, #69

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Братчед

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Смях":

    Братчед свери си компаса и иди да работиш за Вестас
  • 51 Боридпе

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Има има":

    Има, има, ама само на рисунка ;)
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Мишок

    30 8 Отговор

    До коментар #45 от "инж Илич":

    В космоса с Шведска стомана ли летят или с водкаджийска.Аааааа !!!!!шведите са само 3млн вече другите са арабели .Кво да направят гия 3 млн половината от които са баби дядовци и деца
  • 54 Голем смях

    9 2 Отговор
    То първи април далеко бе ...хахахаха
  • 55 Ино време горивото не беше Лукс а

    11 3 Отговор

    До коментар #37 от "илич":

    Сега Е!!! Сичкитецървули питат; Колко ли ша гори?¿Ся единствения дет не пита колко гори е боса сЖипа.Извода кьв е Аааааа????
  • 56 Васил

    12 3 Отговор
    Тези в кой век живеят?
  • 57 Ще разберем

    7 17 Отговор
    Откъде са го откраднали този двигател.

    Коментиран от #71

  • 58 Начи едно е да се пише,

    13 16 Отговор
    друго си е да се докаже колко км ще изкара тоя двигател. То и аз си мисля, че ще доживея до 100 години, ама докато това не стане факт, няма как да го твърдя. Та и ватниците така - мислили, искали, щели да го направят да изкара 1 млн. км, ми добре, ще проверим след някоя годинка какво се случва. И да не забравят да си проверят меките сегменти, дето слагат на двигателите си, че оттам могат да бъдат яко съботирани...
  • 59 Страничен

    11 17 Отговор
    Матрьошките пак топлата вода откриха!

    Коментиран от #74

  • 60 5585

    37 1 Отговор

    До коментар #11 от "Хе хе":

    Алоооууууу, диванният експерт- ти изобщо качвал ли си се някога в трактор? Май си виждал такова животно само на картинка и по клипчета, та да те открехна:

    - всеки голям дизел ще "тегли", поне на теория и по книжка
    - въпросът не е дали, а колко дълго ще "тегли"
    - ТИР-а с все товар е около 45 тона и се движи основно по магистрали на висока предавка с ниско обороти
    - голям трактор (там се слагат тея големи мотори) не тежи много (относително), но като забие плуговете на дълбоко ефектът е като да теглиш над 120 тона цял ден и това е няколко пъти проверявано с нужното оборудване
    - за целта мотора може и цял ден да не слезе под 2200 оборота което буквално убийствено натоварване когато гониш голям пробег от тоя двигател

    Иначе казано пред сериозните машини един ТИР е просто играчка, там няма особено големи натоварвания и общо взето и най-сакатият дизелов мотор става за ползване в прост камион... Да го кажа просто, че да схванеш:
    Утрояваш теглото на твоята кола и я караш нон-стоп САМО офроуд без да пипаш нищо по двигателя- какъвто е бил преди, такъв е и сега... Да кажем твоя мотор принципно е читав модел и изкарва по 500 000км. спокойно каране по асфалт- сега с 3-но тегло и само офроуд ще изкара ли 500 000км.?
  • 61 Кичо Слепия

    8 1 Отговор
    "Силовият агрегат YaMZ-6580 е дълбоко модернизиран YaMZ-6585. ".....
  • 62 О'Нуф-Рий II

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "пенсионер":

    Проблем да НЕ изкара милион - никакъв. НЕ сипваш масло, блокира - НЕ изкарва. Проблем е ДА изкара. Щото трябва да го пазиш, да го поддържаш а, ТОВА, пари струва...
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Кичо Слепия

    1 4 Отговор
    Харчи 200 грама нафта на киловатчас или 143 грама на конска сила за час
    Цифрата показва колко грама гориво ще бъде изразходвано от двигателя за 1 час, за да завършите работата, за която трябва да използвате 1 kW мощност. Или ,при 309 киловата ,това желязо харчи 62 литра нафта на час,наполовина харчи 31 литра на час
  • 65 Прав си

    10 2 Отговор

    До коментар #32 от "Някой":

    И то като имаш предвид че урала върти 3 моста а Волвото 1
  • 66 един от стадото

    24 2 Отговор
    Сега, някои не правят разлика от двигател за седлови влекач за магистрали работещ монотонно на 1200об/мн и мотор в екстремни режими. Тайга, лед, сняг, кал, мочурища, безпътица.. еми това е Русия. Шест часови зони, не става само със самолет. За стоманата. Шведиде са добри, безусловно, но само един продава титан на тоя свят и на който иска. Някои го крадяха, толкова, 99та г снеха самолета от дежурство. Има едни състезания с трактори Full Pulling и знаете ли кои са конкурентите последните години. Един двигател на самолет и един на Т 34 от войната. Да накараш един дизел да работи на макс обороти под натоварване не е шега работа, присъща за бензинов.Не отричам световното тежкоавтостроене, но руското е на Беринг не от вчера.

    Коментиран от #72

  • 67 1234

    2 7 Отговор
    Мноого интересно, като се знае че турбото съсипва живота на един двигател .....
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Нинка.

    32 5 Отговор
    Мазовете,, фърчяха в Коми.като леки коли.И не се чупеха..Мноого корави бяха...Кви МЕРСЕДЕС,къв Ман..Ще се поломят на третия ден в Тайгата....Не разсмивайте децата.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Берия

    18 4 Отговор

    До коментар #66 от "един от стадото":

    В Русия има 11 часови зони, а не 6!
  • 73 Марков.

    20 3 Отговор

    До коментар #5 от "1234":

    Искам да знам,, БългарскитеДВГколко издържат. Някой знае ли?
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Бузов

    4 15 Отговор
    Боже прибери си вересиите,руснаците пак откриха колелото.Малко по късно но все пак добре е
  • 77 Инж Илич

    3 13 Отговор
    Те и летящ Москвич щяха да правят ама какво стана
  • 78 Да се чудиш как тази пиянска раса

    6 11 Отговор
    Е пратила човек и луноход преди 60 години щом сега чак щели да правят дизел с такъв пробег😂😂😂😂а като им видиш камионите и колите се питаш как изобщо и сателит са изстреляли преди 65 години😂😂😂
  • 79 Николай

    16 0 Отговор

    До коментар #7 от "Има има":

    Да си виждал електрическа Фадрома, или Катерпилар. ай стига глупости.
  • 80 пютин

    3 2 Отговор
    А Плазмен кагда
  • 81 Аре бегай

    5 12 Отговор
    Ще направят 100 матора и оревахте света!!!!!! Научиха се 21 век да направят един матор!!!!!!!!!!!! ХАхахахахахахаха
  • 82 101

    12 7 Отговор
    На фона на всички немски боклуци, тия ще станат световен лидер.

    Коментиран от #87

  • 83 соларис

    10 0 Отговор
    до"7"ти идиот ли си или си такакъв по рождение,цапнат с ТЕСЛА по главата?кой идиот ще произвежда ел.камион бе умник?
  • 84 ДОКО

    12 3 Отговор
    МНОГО ОТ НАС ЩЕ БЪДАТ СКЕПТИЧНИ..АМА НАЛИ НЕ Е ИЗМИСЛЕНО В ЕВРОПА ЗНАЧИ ПАК Е МЕНТЕ...ЕХ БЪЛГАРИНО РОДЕН СИ ЗАБЛУДЕН И ТАКА ЩЕ ОТЛЕТИШ КЪМ СВЕТИЯ ПЕТЪР НА НЕБЕТО..
  • 85 ивоо

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    как пък реши че изхвърлят ДВГ , в САЩ да не би вече тировете им да са електрички. Дори шефа на Ауди преди 4 дни заяви че не си представа Ауди без дизелов мотор. Карай си електрокара и мълчи.
  • 86 гого

    7 2 Отговор
    само си помислете САЩ колко петрол имат да продават още и ще разберете кога ще свърши ерата на дизелите..
  • 87 Айсотир

    4 1 Отговор

    До коментар #82 от "101":

    Педерастнещастен Мерцедес притежава 20% от камаз
  • 88 Тираджия

    6 3 Отговор
    И сега изкарват по милион км. , но поне веднъж или два пъти смяна на бутала и сегменти , иначе нямат тяга .
  • 89 Париж Дакар

    20 5 Отговор
    Интересно защо РАШКИТЕ печелят години наред Париж Дакар с тия нескопосани камиони в частност КАМАЗ.Всички сте заслепени от Запада.Нито една западна машина не може да издържи в Тайгата.Руското е просто като у-во поради тази причина е мн.издръжливо.По отношение на икономията еми наистина не ги бърка.Като се къпеш в нефт.

    Коментиран от #91, #97

  • 90 Ха ха

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Мнение":

    Той крадецът "визионер" нали риве за пари за ел. Камион и ганьо чете ха ха
  • 91 русия в небитието

    6 8 Отговор

    До коментар #89 от "Париж Дакар":

    Харчи толкова ,защото руснаците са с две леви ръце и толкова си могат.Ако искаш нещо качествено ,модерно и хубаво си взимаш западно возило.Ако искаш нещо некачествено и с евтина изработка да го буксуваш по чукарите си взимаш руско

    Коментиран от #93

  • 92 Коко д

    10 3 Отговор
    Няма кой да бие руската техника в гората ,която там е в изобилие
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 parnas13

    1 3 Отговор
    Сетела се Мара да се побара
  • 95 Путин

    4 6 Отговор
    Значи да се разберем.
    Ние може да правим само ракети,пушки,бомби,и да сме номер едно в космоса.Но двигатели и коли както и техника не можем да правим.
    Това го могат само Германците.
  • 96 Иво куче диво

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Кажи койоте кога и къде си виждал трактор или комбайн на ток.
  • 97 D2876LF02

    2 0 Отговор

    До коментар #89 от "Париж Дакар":

    Я кажи с какъв двигател са Камазите за Дакар???

    Коментиран от #100

  • 98 Николай. Ц

    4 3 Отговор
    Не знаете ли че братушките имат един от най старите хибридни камиони в света и те се казват Белаз, ако не вярвате проверете
  • 99 Merlin

    4 7 Отговор

    До коментар #27 от "Както се вижда и старите двигатели":

    То се вижда кой е злобния. Ако не бяха продали България на Русия, сега щяхме да сме на равнището поне на Испания.Нима ж западна Европа и САЩ нямат пътища и строежи? Нищо че не са ползвали руски камиони.Мозъкът ти е промити ръсиш глупости.Ставаш за смях на новото поколение, на което не му дреме за твоите русофилски брътвежи.Понимаеш брат аааа?
  • 100 Гост 1

    1 2 Отговор

    До коментар #97 от "D2876LF02":

    До преди да имвъведът ограничение бяха С"ЯМЗ" 830 КОНСКИ СИЛИ ЛИТРИТЕ СЪМ ГИ ЗАБРАВИЛ

    Коментиран от #102

  • 101 Инж Илич

    1 4 Отговор
    Ще стане като летящия Москвич който никога не литна
  • 102 Гост 2

    3 2 Отговор

    До коментар #100 от "Гост 1":

    Е това много ли са за “напънат” състезателен мотор???
    Я да ги видим какво ще направят в ЕТRC?
    Просто Париж-Дакар от доста време не е толкова интересен от маркетингова гледна точка за производителите, че да влагат средства....
    Няма корави “милионници” при Немците и Шведите ли??? Атмосферния 10-ак и 12-ак на МБ, правите 6-ци на МАН, Волваджйските 6-ци на F88/89....F1220 т.н....та дори и V8-ка на Turbostar-a.... Все легендарни машини, спокойно изкарващи 1.5-2 млн без “отваряне”....
    Русите са сила, но при други условия - общо взето без поддръжка и “мундарщина” но в никакъв случай не без сериозни съпътстващи ТО-та, текущи ремонти, занижена ефективност съотнесеба към разход.....
  • 103 Случайно прочел

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "Някой":

    колкото си по тежък толкова по добре ще затънеш!
  • 104 Африканец

    4 4 Отговор
    Тва е вица на столетието.Руските ДВГ са най-негодните на планетата.В казармата карах МТЛБ , то е с двигател ЯМЗ 238. Пълен боклук.Мога да ви разправям до утре, какви неща съм преживявал и колко пъти се чупи. И глава колко пъти пукаше, без да е прегряван.Пълен отпадък.
  • 105 Майстор

    3 4 Отговор
    Това да не са руските часовници през 50-те. Като умре бащата часовникът му получава най-големият син. Тук как ще е? Един двигател ще се мести от ходова час на ходова част и така много пъти. Руснаците да са направили нещо толкова здраво ? То модулът им в МКС зпуска въздух заради шупли в заварките, та техен камион ще изкара 1 000 000 километра. Глупости.
  • 106 комплексари

    5 1 Отговор
    Козяшката соросня много се е напрегнала в тази тема! Хулим руското може би в защита на българското такова? Ми не, нямаме двигател! Някой обяснява за немските и шведските милионници сякаш той ги е конструирал! Много знаем, много можем и Путин и рашките са ни виновни за всичко!
  • 107 веселяк

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Хе хе":

    А сега ги пусни двата камиона в тайгата!
  • 108 луд доц

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Има има":

    Nikola Corporation !
    Но са далеч от обещаните резултати !
  • 109 Иван

    1 5 Отговор
    Какъв дизелов двигател, те бензинов не могат да направят вече 100г., за дизеловия поне още толкоз. И на кой ще го продават, дизела в тяхните условия не става за нищо. Да си правят водката и толкоз, там са много добри.
  • 110 Петър Волгин

    0 0 Отговор
    През 2006 г. предприятието произвежда 9952 автомобила (9420 камиона и 532 автобуса), през 2011 г. – 11 635 (10 752 камиона и 883 автобуса).

    Приходите на предприятието за 2008 г. възлизат на 18,59 млрд. рубли (за 2007 г. – 17,61 млрд. руб.), чистата загуба – 4,3 млрд. руб. (за 2007 г.: чиста печалба – 3,774 млрд. руб.)
  • 111 Руснака

    3 2 Отговор
    Абе тия "разбирачи" дето плюят руските двигатели, дали са ходили в казармата?
    Танкове,БТР, и други военни машини с дизелов двигател са ВЕЧНИ. Няма чупене.
    Лично аз съм пускал гайки във въздушния филтър на танк и излизат през ауспуха без никакъв проблем за двигателя.

    Коментиран от #112, #116, #117

  • 112 един от стадото

    1 1 Отговор

    До коментар #111 от "Руснака":

    още по зле ще става след години. Ще ги лъжат, вместо да ходите на курорт и да давате пари, идете в армията. Пълен пансион, закуска обед , вечеря осигурени, разходка с БТР и МТЛБ по избор. Танк с доплащане и бонус, среща с женския батальон. А за пилотите- честита ви Новата 2035г. За вярна служба календари с новите Ф-16, топли, топли. Сега дойдоха от щатите
  • 113 Панайот

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    На хората не им пука и няма кой да им каже да не правят дизили, имат си суверинетет и самочувствие, защото си имат и ресурси!
  • 114 jhmwh

    0 0 Отговор
    Иво, тиквоч кух не мисли кой какво изхвърля от употреба. Чети повече!
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #111 от "Руснака":

    Пускал си и ти е хвърчала главата на теб...
    Руснака бил...колкото аз съм марсианец...
  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.