5 055 28

КамАЗ пуска в серийно производство камион от рали "Дакар"

Състезателният КамАЗ-43509К, създаден през 2015 г. за участие в рали "Дакар", ще се произвежда серийно. Снимка на цивилната версия публикува заместник-директорът по специалните проекти на отбора "КамАЗ-Мастер" Вадим Валеев във Facebook.

Серийното производство е задължително условие за получаване на хомологация от FIA за участие в международни състезания. КамАЗ-65223, както е кръстен новият модел, има колесна формула 6x6 с двойни задни гуми и кабина от всъдеходния Mercedes-Benz Zetros. Технически подробности обаче не се съобщават.

Състезателният КамАЗ-43509К има редови шестак Caterpillar C13 с обем 12.5 литра, подготвен от чешката компания Bugyrra Racing. Заявената мощност е 1 030 к.с. и тегло от 8 580 кг. Този камион обаче не успя да вземе участие в рали "Дакар", тъй като нямаше серийна версия с кабина от Mercedes-Benz Zetros, и засега е изпробван само в руския рали шампионат и маратона "Пътят на коприната".

Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 15 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 шофьор

    32 12 Отговор
    a нашия мадара шумен какво може да направи?

    Коментиран от #3, #4, #25, #26, #28

  • 2 балканче

    38 11 Отговор
    вече дори и колело не можем да направим :(

    Коментиран от #7

  • 3 Роко

    46 4 Отговор

    До коментар #1 от "шофьор":

    Ние пълним шкафчета!
  • 4 Дедо клец

    16 19 Отговор

    До коментар #1 от "шофьор":

    Абсолютно всичко можем да "направим" като "Руския" камаз който има руско само в кабината..Даже и ремарке ще му спретнем.Българско,та дори и самосвално.
  • 5 Ивайло

    16 22 Отговор
    И на тоя КамАЗ кое му е руското, че не разбрах??? Май само името и шофьора в кабината!!!

    Коментиран от #8

  • 6 оня

    6 7 Отговор
    кабината е като на zetros от преди повече от 10 години

  • 7 гост

    18 9 Отговор

    До коментар #2 от "балканче":

    България е шестият най-голям износител на електрически велосипеди в Европа. Това става ясно от Международно изследване и идентифициране на потенциални пазари за експортен растеж на българските МСП в избрани сектори, изготвено от Института за пазарна икономика (ИПИ) . Най-голям износ страната ни реализира в Германия, Румъния, Италия, Франция, Гърция и Полша, като най-бърз ръст в износа в периода 2014-2019 бележат велосипедите и мотопедите с помощен двигател. В тази група износът за 2019 възлиза на 196 млн. долара, а ръстът за петгодишния период е 12232%. !!! Ти може и гащите си да не можеш да вържеш , ама това не значи , че и другите не могат , дебилчо мамин !!

    Коментиран от #11, #13

  • 8 К.К.

    10 7 Отговор

    До коментар #5 от "Ивайло":

    Рудата за ламарината е руска.

    Коментиран от #10

  • 9 Браво

    18 3 Отговор
    Камиона е супер ! Германия и Русия са номер 1 !

    Коментиран от #20

  • 10 Ивайло

    5 9 Отговор

    До коментар #8 от "К.К.":

    не съвсем - кабината си е от мерцедес!!! ;)))
  • 11 Гост

    17 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Може спокойно да заключим, обаче, че велосипедите които правим са толкова български, колкото въпросният камион в новината е руски. Но даже и българска руда не се ползва при велосипедите ни...

    Коментиран от #15, #16

  • 12 Пурко

    7 7 Отговор
    Та кое казвате е руско в целия камион?!?
  • 13 Пурко

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    По същия начин изнасяме облекла, обувки, тъкан текстил, чанти и много други! Нарича се: ИШЛЕМЕ

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #13 от "Пурко":

    Нарича се на баба ти трътката , така се нарича !! Ако не си чувал з Макском това си е твой проблем , а той е само един от производителите !! И никакво ишлеме няма , работи и изнася САМО собствени марки от над 20 години !!! Днес, Макском ЕООД е част от холдинга MAXEUROPE, с производственo-складова база разположена на 40 000 кв.м. застроена площ и капацитет от над 400 000 велосипеда годишно. Успяхме да постигнем това, благодарение на устойчива политика насочена към непрекъснати инвестиции в развойна дейност и човешки ресурси. Това ни дава възможност да постигнем бързина, надеждност, гъвкавост и постоянно качество. НИЕ ОТ МАКСКОМ СПЕЧЕЛИХМЕ ПРЕСТИЖНАТА НАГРАДА НА FORBES ЗА КОМПАНИЯ НА 2020 Г. С голяма гордост ви споделяме новината, че на престижната церемония FORBES Business Awards 2020, провела се късно снощи в Sofia Event Center, ние от „Макском“ станахме Компания на 2020 в категория „Производство“ и взехме значимият приз! И линк мога да ти дам да се образоваш ишлеме дебилчо , ама не дават !!
  • 15 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Чети коментар 13 , а единственото , което наистина можем "спокойно да заключим" е че групичката дебили , дето тука само плюят по България е крайно време някой да ги прибере на топло и да се поинтервесува кой и с какво ги "мотивира " !!!!!
  • 16 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    По точно коментар 14 , той 13 сигурно отдавна си го прочел , да не кажа написал !!
  • 17 бравос

    6 1 Отговор
    666 пичове...как не Ви писна да спорите кое било Руско кое не....,харесвали Ви камиона или не...,на мен мн ми харесва и хич не ми пука къде и с какви части се прави...,бих го карал с кеф....,а и сигурно не е толкова скъп...

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #17 от "бравос":

    Ша караш ,ама в шестък !! Щото ако не са "загубените" западняци да ти измислят , произведат и продадат тия части , тъпите руснаци ще сглобят на някому дедовия !!! И ти ще караш точно това , на някому дедовия също !!!
  • 19 гост

    5 8 Отговор
    За всички русопитешки дебили , дето се плюнчат тука и си въобразяват , че хората пасат трева !! Единствената причина тъпия Камаз да има дори една победа в Дакар е , че е ЕДИНСТВЕНИЯ фирмен отбор в него и винаги е било така !!! Тоест се състезава с гаражни отборчета с под една десета , да не кажа стотна от неговия бюджет !! А това е защото никой от големите производители не се интересува от такива състезания !! Защо Камаз дори не планира да участва във пистовите състезания за камиони в Европа и никога не е планирал ?? Щото там ще е пръв , ама отзад напред и то винаги !!! И сглобява "великия" си състезателен камион от първия до последния агрегат с части , произведени от същите западни производители за СЕРИЙНИ камиони , макар и подобрени като за състезание , а собствените му части не стават даже за ежедневието , да не говорим за състезания !! Толкоз за "шампионския" боклук !! В момента . в който дори един западен производител реши да участва в Дакар , от шампионския ще остане само излагацията !! То даже китайски производител да реши , ще ги бие като маче у дирек !!

    Коментиран от #22

  • 20 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "Браво":

    И къде намеша кочината при Германия ?? Щото иначе ако пишеш нещо за номер 1 и ще умориш хората от смях , хахаха !! Нали така по-върви , я до Германия , я до Китай ще се присламчвате като бити псета , че да намажете нещо от тях , хахаха !! Номер 1 ама в кереча , това е Раша !!

    Коментиран от #23


  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 6374

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    пoпитaли cъcтeзaтeлния oтбoр нa Мeрцeдec в Дaкaр , зaщo нe мoжeтe дa изпрeвaритe Кaмaз . Е кaк дa ги изпрeвaрим , кaтo нa тях ceрвизния кaмиoн e пo бърз oт нaшия cъcтeзaтeлeн :))))
  • 23 Наблюдател

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Гост, как ще ни обясниш, че когато бяхме с Русия произвеждахме и камиони, и велосипеди, а сега (със саш и Турция) - само велосипеди ?
  • 24 Арнеб

    0 0 Отговор
    И сега за серийното производство с Катерпилар а? Ми той Путин ще ги изчисти.
  • 25 нямащ мнение

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "шофьор":

    Вече нищо не може да направи, защото е затворен и разпродаден, както много други заводи !!!
  • 26 Шуменец

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "шофьор":

    Вашия Мадара шумен ще ти направи сеялка или плуг
  • 27 Лудория

    0 0 Отговор
    Електрическите велосипеди всъщност само се сглобяват в България. Всички части идват от Китай. Един от собствениците на такава компания си го заяви в прав текст в списание Forbes. България произвежда от нулата само евтини работници. И в IT сферата, и в цеховете носещи гръмки имена като заводи, в политиката...
  • 28 луд си

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "шофьор":

    Преди комунизма сме произвеждали самолети. Тогава населението е бележило най-голям ръст. В края на комунизма вече намаляваме като население.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.