Семейството на Volkswagen Golf от осмо поколение вече има дузина версии с бензинови и дизелови двигатели, както и такива с хибридни силови трактове. А от октомври германските официални дилъри имат още една модификация - Golf 8 на метан.
Volkswagen Golf TGI получи точно същия "пълнеж", както при Skoda Octavia G-Tec, SEAT Leon TGI и Audi A3 g-tron. Golf разполага и със същия 1.5-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Милър и използващ турбокомпресор с променлива геометрия.
Агрегатът произвежда същите 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент, а тягата към предния мост преминава през седемстепенна DSG трансмисия. На германска земя метановият Volkswagen Golf TGI се продава в едно-единствено оборудване Life и е на цена 30 935 евро.
За сравнение ще кажем, че Audi A3 g-tron струва 30 706 евро, а Skoda Octavia G-Tec лифтбек - 30 276 евро. Golf TGI тежи 1 399 кг, ускорява до сто за 9.5 секунди, а максималната му скорост достига 211 км/ч. Потреблението на метан в комбинирания цикъл съгласно протокола WLTP е 4.1 кг на 100 км, а в сравнение с бензиновия аналог емисиите на въглероден диоксид са с 25% по-ниски.
Метанът се съхранява в три цилиндъра. Както при аналозите под марките Skoda и SEAT, единият резервоар е изработен от стомана и е разположен пред задния мост, а другите два са композитни и са монтирани под пода на багажника. Общият им обем е 115 литра, в които могат да се съберат до 17.3 кг сгъстен газ.
С едно зареждане могат да се изминат 400 км според цикъла WLTP, което е със 100 км по-малко от автономния пробег на Octavia. Метановият Golf има и отделен деветлитров резервоар за бензин, който ще е необходим при търсене на метанстанция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 DrivingPleasure
Коментиран от #3
14:30 22.10.2020
2 Българин
14:30 22.10.2020
3 Точно
До коментар #1 от "DrivingPleasure":
И с два пъти по - нисък пробег!Коментиран от #4
14:50 22.10.2020
4 Случаен
До коментар #3 от "Точно":
Съмнява ме това, ама пък и да е вярно, зареждаш за 2 мин. Не са 4-5 часаКоментиран от #5, #6
14:54 22.10.2020
5 Точно
До коментар #4 от "Случаен":
И бързите зарядни са повече от газстанциите в Европа! А и повече ще стават!Коментиран от #9, #10
14:57 22.10.2020
6 Точно
До коментар #4 от "Случаен":
Ти на бърза зарядна, зареждал ли си? Ако стоиш повече от час, сигурно си вдигнат!14:59 22.10.2020
7 Точно
Коментиран от #22
15:37 22.10.2020
8 Точно
16:06 22.10.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Японеца
21:42 24.10.2020
12 Емил
Коментиран от #14
22:05 24.10.2020
13 Красимиров
23:45 24.10.2020
14 Точно
До коментар #12 от "Емил":
А на метан, колко са? Тази тук е на метан!10:23 25.10.2020
15 Васил
13:40 25.10.2020
16 Кой
20:25 25.10.2020
17 goodnight
Впрочем, от София до Бургас ми даде 2,84 лв/100км. или 383 км за 10,90 лв.
Друг курс: от София до Варна - 3,70 ЛЕВА на 100 км - все пак слизаме до морското равнище, обратния разход е по-висок, но не съм го мерил. До метан станцията във Варна изминах 436 км с 1 зареждане в София, разходомера показваше, че мога да измина още 50 км.
Това е реално - КОЛА МЕЧТА!
Коментиран от #19
01:24 26.10.2020
18 Деветия ще
17:18 26.10.2020
19 И колко
До коментар #17 от "goodnight":
резервоара за метан,т.е. колко кг. събираш и с каква скорост до Варна,че и да остава за още 50 км. Малко ме съмнява,при положени,че имам приятели с метанови уредби вярно на по-стари коли,но на 200 км. приблизително търсят метан станция да зареждат. Тук гледам 4,1 кг./100км.по цикъла т.е . лабораторен,но при нормални условия се очаква да е поне към 5 кг. та ти с едно пълнене на всичките балони там изкарваш 436 км и ти остава за още 50 км.та не знам къде е истината или 50 км са от резервоара за бензин. А и карането на магистрала с 120,а не с позволените 140 или поне 130 си е явно за да покажеш колко е икономичен. Това не е реално,реално е да се кара нормално,а не изключително песетливо за да покажеш колко нищо не гори,всеки го може,и аз на моята ей тъй за експеримента съм пробвал икономичното каране и резултатите ме учудиха,при 65 л резервуар с такова каране ще стигна над 1500 км с едно зареждане,но не благодаря това не е за мен и си карам нормално и без проблеми 1100 км. с един резелвуар.Коментиран от #20, #21
17:30 26.10.2020
20 Onzi
До коментар #19 от "И колко":
"Резелвуар" е доста добре..22:22 26.10.2020
21 goodnight
До коментар #19 от "И колко":
Какво да ви кажа, това е МОЕТО реалното положение. Резервоара събира толкова, колкото е описано в статията, това е фабрично нищо не можеш да пипаш. Както написах, когато ходих до Синеморец, по магистралата се стремях да карам със около 120, аз съм на 57 години и смятам, че това е добра скорост и сравнително безопасна. Имаше моменти когато засилвах и до над 140, както и намалявах до 100, което зависи от пътната обстановка, трафик. В никакъв случай не съм се стремял да карам икономично. Просто такива са ми разбиранията за сравнително безопасна скорост - около 120 км/ч. Това е моята скорост, друг да кара с колкото си иска и естествено и разхода ще е друг. По нашите скапани магистрали не е безопасно да караш със 140, макар, че има всякакви - пак казвам, това са моите разбирания и не ангажирам никого.До Варна, през В.Търново е др. бира. Където има магистрала карам както съм описал. Извън магистралата както дойде. На участък без трафик карам с 100 - 110, където застигах камиони/автобуси, при удобен случай, включвах на S и ги изпреварвах с мръсна газ. Т.е. не съм пестил.
До Варна, разхода който съм описал и остатъка от гориво е само на метан. Изобщо не става дума за бензина. Ако включим и бензина показваше освен тези 50 км на метан, но и още 135 км на бензин. Модела няма темпомат и за това пиша "около"
В София, с едно зареждане изминавам между 250 и 300 км.
Пише се "резервОар", понеже си го сбъркал няколко пъти, ако е един път- както ида е, случва се.
22:48 26.10.2020
22 Голям Слон
До коментар #7 от "Точно":
Тия "бонси" скоро може и да ги няма. И "предимствата" на батерийните колички много бързо ще секнат. А според мен, бъдещето е в газовете.10:29 27.10.2020