23 Октомври, 2020 14:32 5 974 73

Кога ще се изравнят цените на електромобилите и колите с ДВГ?

  • електромобил-
  • себестойност-
  • прогноза-
  • ubs

Предстои рязък спад в разходите за производство на електромобили, прогнозира анализ на Обединената банка на Швейцария (UBS), цитиран от The Guardian. Себестойността на колите на ток и тези с двигатели с вътрешно горене ще се изравни още през 2024 г.

Изводът е базиран на изследване на развитието в областта на акумулаторите, които се смятат за най-скъпата част от конструкцията на електромобила. На батериите се падат от 25% до 40% от себестойността на всяка кола на ток.

Според UBS до 2022 г. разликата в разходите за производство на електрически и бензинови/дизелови автомобили ще спадне до около $1 900 (€1 604), а след още две години ще се стопи напълно. Това изравняване ще се превърне в крайъгълен камък в глобалния преход към електрическа мобилност и ще доведе до увеличаване на пазарния дял на електромобилите до 17%, а до края на десетилетието - до 40%.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВН ВН

    41 16 Отговор
    Хахахахахаххаха

    и един мармот завива шоколада

    Коментиран от #4

  • 2 Тошко

    47 7 Отговор
    Прави са си хората. Не случайно цените на новите коли с ДВГ непрекъснато се дигат. След 2-3 години може и да стигнат тези на ток.
  • 3 Гост

    32 6 Отговор
    Чакам да станат по 3000лв. електричките и купувам

    Коментиран от #5, #21

  • 4 Прав си

    22 14 Отговор

    До коментар #1 от "ВН ВН":

    Това е изключително песимистична прогноза. Всичко ще се случи много по-бързо. Само преди една година, същите прогнозни параметри бяха два пъти по-ниски. А преди 2 години се надяваха през 2030 година електромобилите да имат 10% пазарен дял. В някои страни това вече е факт още тази година.
  • 5 Ще има да чакаш

    30 6 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Цените на бензиновите автомобили ще се вдигат по-бързо, отколкото падат цените на електромобилите.
  • 6 Анонимен

    35 6 Отговор
    Когато не могат да си свалят цените - ще вдигнат цените на останалите коли с еко изискванията си и готово . Единствените жертви са хората защото за същото нещо вече ще плащат повече .

    Коментиран от #29

  • 7 Чудесно

    25 6 Отговор
    И 36 евро за зареждане на колонката за ток! И резултата 250 км! Хубаво е но ако си я зареждаш у дома!

    Коментиран от #12

  • 8 гост

    14 13 Отговор
    1600 евро не е никаква разлика , това се избива за по-малко от година само от горивото , да не говорим за данъка , който на запад е по-голям от това за година за пушилника или за паркирането в града по 5 евро НА ЧАС !!! Тоест 320 часа или 2 часа на ден и за 6 месеца тия 1600 евро са спомен , а оттам нататък всичко е на кяр !! В момента единственото , което спира поголовното минаване на електрички е недостатъчното предлагане !!! Всичко излязло на пазара на нормална цена се лапва на момента !!! Щом Порше продадоха близо 10 000 Тайкана за тая година на безумните 180-200 000 евро , познайте какво предстои за електрички по 30-35 000 до 1-2 години !!

    Коментиран от #30, #31

  • 9 DrivingPleasure

    22 11 Отговор
    Доклада на кравата милка ли е ;)
    Възможно, ако смятат да увеличават субсидиите за тия каруци още - тогава може и да се изравни.
    Но Тесла тихомълком вдига цените за зареждане на някои пазари, това "евтиното" дето ви връщало и пари няма да го бъде ;)
  • 10 Така е

    11 7 Отговор
    До преди месец се продаваше Мицубиши И-Миев за 70 хиляди лева, с пробег от 70 километра и 4 места, сапунерка! В началото на другата година излиза Шкода Ениак с 340 километра пробег, с 5 места СУВ, голям багажник и екстри, за същите пари! Да видим сега, дали са паднали цените на електричките? Знам, че много тук ще кажат - НИЕ!
  • 11 БАЙ Х@Й

    23 9 Отговор
    Какъв ПАЗАР, какъв ПАЗАРЕН дял и какъв свободен ПАЗАР , когато говорим за регулиране с данъци, такси и бонуси !!!

    Коментиран от #13

  • 12 Дрън-дрън

    14 9 Отговор

    До коментар #7 от "Чудесно":

    Само преди 20 години една минута разговор с мобилен телефон беше около левче. С навлизането на бързите зарядни станции, цената за зареждане ще пада.
  • 13 Да си чул Какво е субсидия

    12 7 Отговор

    До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":

    Субсидиите са временни мерки, докато някоя технология узрее, за да се конкурира на пазарни принципи. Например субсидиите за Тесла в Щатите спряха още миналата година и сега там се продава на напълно пазарни принципи, въпреки че на вносните електромобили все още се дават субсидии. Като се изравнят цените и субсидиите ще спрат.

    Поне в България ще се разминем и без субсидии, защото докато се наканят, няма да има смисъл.

    Коментиран от #15, #17

  • 14 DrivingPleasure

    17 7 Отговор
    Не претендирам да е точно, не отделих време да ровя, НО:
    - 2012та Тесла S лонг рейндж с 300 мили пробег е струвала 77 000 долара
    - 2020та Тесла S лонг рейндж плюс с 400 мили пробег струва 79 000 долара

    Оставям на вас подробните сметки с колко е поевтиняло производството и кога ще стигне цените на конвенционален ДВГ ;)

    Коментиран от #16, #22, #27

  • 15 БАЙ Х@Й

    9 6 Отговор

    До коментар #13 от "Да си чул Какво е субсидия":

    Да срещна в коментара ми субсидия? Не говоря как властите стимулират производителите ! Става дума за потребителите ! А относно "Тесла" си много далеч от истината! Те не се продават пазарно и свободно, защото заводите му са на загуба от производството, но увеличените продажби водят до по-големи нива на вредни емисии които Мъск търгува и от които излиза на печалба !
  • 16 Този

    12 10 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Говориш за същата тази марка, дето като падне дъжд бронята пада нали така. Трабант с таблет и батерия за 80к долара. Ми не, мерси

    Коментиран от #18, #19

  • 17 БАЙ Х@Й

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "Да си чул Какво е субсидия":

    Да си ЧЕЛ какво е субсидия :;:::: Субсидията е парично дарение от частно лице или организация (често правителство) като финансова подкрепа или помощ за създаването на дадено предприятие. [1] Противниците на правителствената намеса в свободния пазар често използват по-широка дефиниция, според която цели сектори разчитат на субсидии без да приемат това определение. Според тази гледна точка всяко производство е субсидирано, ако не поема пълните разходи за дейността си.

    Коментиран от #23

  • 18 Този

    14 9 Отговор

    До коментар #16 от "Този":

    Пардон, грешно сравнение направих, трабанта не гниеше и нямаше проблеми с боята. Ма*ка му, та това е б*клук без аналог.

    Коментиран от #20

  • 19 DrivingPleasure

    18 5 Отговор

    До коментар #16 от "Този":

    Само не разбрах що обиждаш Трабанта, има трабантчета на по 50 години с оригиинален двигател и без помен от ремонт. И не съм чувал да са им падали броните ;)
  • 20 DrivingPleasure

    12 8 Отговор

    До коментар #18 от "Този":

    Добре, че си се поправил... няма как да намериш сравнение, за най-големия боклук в автомобината история. Добре, че с повишаване броя на световната популация пада нивото на интелигентност, която е константа в световен мащаб, че да има на кого да ги продават тия електро-таралясници :)
    И пак успяват само щото раздават от общите пари за субсидии на ментално най-ощетените
  • 21 qwerty

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    за теи бона електромобил ще е с 10-20 км пробег след зареждане.
  • 22 Хе хе

    8 10 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Точно така! Преди 300 мили, а сега 400! Преди Тесла беше на голяма загуба, сега е на доста печалба! Значи, цените на батериите са паднали и то много!

    Коментиран от #25

  • 23 Хе хе

    7 8 Отговор

    До коментар #17 от "БАЙ Х@Й":

    И какво? Знаеш ли, че в момента няма несубсидирана самолетна компания, например? Всички са фалирали! Мисля, дали нямаше и субсидия за ФВ, когато им сложиха големите глоби, мисля че немското правителство пое част от глобите, защото от ФВ казаха, че ако ги платят и ще фалират!

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 DrivingPleasure

    13 4 Отговор

    До коментар #22 от "Хе хе":

    Къде видя печалба бе чадо? Последната отчетена "печалба" беше от продажба на емисии, не от продажба на коли ;)

    Коментиран от #26

  • 26 Хе хе

    8 10 Отговор

    До коментар #25 от "DrivingPleasure":

    Печалбата е печалба, бе чадо! Ако ще от бензин да е! Това са пари на Тесла! Мислиш, ли че те не са сметнали, че ще продават квоти? След, това може да е от ток, след това от програми и т. н. Тесла не продава само коли, те продават и услуги! След това може да е от продажба на ток, след това от роботакси!
  • 27 Хе хе

    6 6 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Ти защо лъжеш за цената? Тесла Модел С в момента е 69420 долара! Значи преди е била 77 хиляди за 300 мили, сега няма 70 хиляди за 400 мили!

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 ФауВе

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    Цените като се вдигат хората ще искат увеличение на заплатите. От там ще расте и цената на произведено МПС. Покупателната способност ще си е същата. Само едното ще гони другото. Докато се настигнат някои хора ще направят пачки от временното разминаване.
  • 30 ФауВе

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Какво се радваш все едно вече е станало? Това е просто предположение на една банка, която си няма хабер от развитието на технологиите. Реалността днес е съвсем различна.
  • 31 ФауВе

    11 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Как ще правят пари електричките, ако ги няма производителите на ДВГ, да им плащат налози за замърсяване?

    Коментиран от #32

  • 32 Плащат, защото им е толкова акъла

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "ФауВе":

    Ако си прочел за финансовият отчет на Тесла, парите които са получени от кредити са финансирали новите заводи.

    Ако стогодишните бяха инвестирали тези пари в собствени заводи, сега нямаше да плащат на Тесла, а щяха да си произвеждат собствени електромобили.

    Коментиран от #35

  • 33 Лошата новина

    6 3 Отговор
    е че щом цените се изравнят, тока ще поскъпне, на зарядните станции ще стане голям калабалък и ще се обезмисли пътуването на голямо разстояние

    Коментиран от #34

  • 34 Принципа на махалото

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "Лошата новина":

    Хем си прав хем не си. Ако цените на тока на зарядните станции се качат заради високото търсене и малкото предлагане, този бизнес ще стане много печеливш и веднага ще се изградят хиляди станции.

    Това от своя страна ще създаде конкуренция и ще свали цените до степен в която почти няма печалба. И така до следващото поскъпване. Пазара не търпи празни ниши.

    Коментиран от #37

  • 35 ФауВе

    4 4 Отговор

    До коментар #32 от "Плащат, защото им е толкова акъла":

    Не питах какво щеше да стане със стогодишните, ако бяха поели по пътя на електрификацията, а как Тесла ще печели, ако поемат? Ако поемат по пътна тока, хем ще спрат да плащат квоти на Тесла, хем ще станат по-сериозна конкуренция в електрифицирането. Двоен проблем за Йлончо.

    Коментиран от #36

  • 36 Добре

    3 3 Отговор

    До коментар #35 от "ФауВе":

    Давай, да поемат! Защо, чакат? Нещо да не ги е страх, че не могат да конкурират Тесла, та не излизат с модели? Защото то не е само да направиш, а да направиш кола която ще се купува! Там е разликата! А за да се купува повече, трябва да е по-добра!

    Коментиран от #38, #39

  • 37 ФауВе

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "Принципа на махалото":

    Не стана ли така и с петрола? И кво? Едно време нямаше много коли и зареждахме по 35 ст литъра. А днес, като вече колите са повече от хората, зареждам по 2 лв литъра. Потребителя само е прецакан от т.нар. развитие на пазара и технологиите. Дори не споменавам последиците от факторът картел.
  • 38 ФауВе

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Добре":

    Аз фирма за коли нямам и няма какво да давам. Говорим за това ваше постоянно мрънкане, защо стогодишните не правели екектрички и кога най-после ще изчезнат. Вие не си давате сметка за последствията ако Тесла остане без приходи от квоти, на този ранен етап от развитието си.

    Коментиран от #45

  • 39 ФауВе

    3 3 Отговор

    До коментар #36 от "Добре":

    Как защо чакат? Защото си знаят интереса, за това. В петрола има още милиарди долари и ще ги изпомпят до последния цент. След това ще електрифицират. До тогава, само ще правят опити с някой друг модел на ток.

    Коментиран от #40

  • 40 Добре

    3 3 Отговор

    До коментар #39 от "ФауВе":

    Ами значи ще плащат на Тесла! Какво е и това ваше мрънкане, ако не плащали? Ами явно им е по-евтино да плащат, защото могат да имат по-големи загуби, ако произвеждат!

    Коментиран от #41

  • 41 ФауВе

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Добре":

    Не мрънкаме. Зададох въпрос.

    Коментиран от #44

  • 42 Влади

    5 2 Отговор
    България се напълни с коли втора употреба. Германия, Франция и други държави ги карат по няколко години и ги махат да отиват при нас. Авто къщите са пълни и продължават да се внасят с авто возите нон стоп. България се е превърнала в авто сметище на държавите от западна Европа. Трябва да се забрани този непрестанен внос на стари коли. Хората намаляват, а колите се увеличават. Ако това стане, и постепенно навсякъде се премине на ток ще бъде много добре за всички ни. Като погледна София от високо се вижда един облак дим, а града е под този облак.

    Коментиран от #43

  • 43 Добре

    7 0 Отговор

    До коментар #42 от "Влади":

    Така е, Влади! Но така е направена системата в България! Евтино е да се кара стара кола, ниски данъци, ниски застраховки, евтина поддръжка, няма еконорми, няма забрани! Така, че радвайте се на евтини коли и на мръсен въздух!

    Коментиран от #46

  • 44 Добре

    4 3 Отговор

    До коментар #41 от "ФауВе":

    На въпроса ти, мога да отговоря, че ако Тесла не печели от ел. коли, никой няма да печели! Те вече имат изградени зарядна мрежа, фабрики, сервизни центрове и т. н., така че те са най-напред с материала, за преминаване към електрически коли, защото те само такива правят! Много други марки, сега започват с инвестициите. И това че 100 годишните правят коли отдавна, не означава нищо, защото електрическите нямат нищо общо с колите с ДВГ, нищо!

    Коментиран от #48

  • 45 Ко речи?

    1 3 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    Какъв ранен етап за Тесла? Та те са най-големите производители на електромобили в света и ще стават още по-голям.

    Това което получават от квоти е капка в морето спрямо останалите приходи. За да си запазят печалбата, просто ще трябва да понамалят разходите, като не строят три гигафабрика едновременно с невиждана досега скорост.

    Кажи ми кой масов производител, освен porsche произвежда с толкова голям брутен марж на автомобил като Тесла? Без да проверявам ми се върти в главата около 25%.

    Коментиран от #49

  • 46 Влади

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Добре":

    Електромобилите не плащат данък, а и спирането в синя зона също е безплатно. Иначе съм съгласен, че колите втора ръка са по-евтини, но и те искат поддръжка и смяна на масла, филтри и други части, които Ел колите нямат. Стига да се започне от някъде например с изграждането на повече Ел станции за зареждане и да поевтинеят колите най вече ще е супер. Догодина се очаква Дачия Спрингс Електрик за 30 к лева с едно зареждане да минава 300 км, а по-евтиния вариант 200км той ще е за 20 к лева.

    Коментиран от #50, #52

  • 47 Т-рекс

    4 0 Отговор
    Другият важен въпрос е кога ще започнат да идват при нас като "нов внос" и щом уж се очаква да им се изравнят цените 2024година,то за обикновения българин ще станат достъпни някъде към 2044година.
  • 48 ФауВе

    5 0 Отговор

    До коментар #44 от "Добре":

    Единствената разлика между електричките и колите с ДВГ е двигателя и батерията. Купе, врати, прозорци, уплътняване, брони, окачване, спирачна система, интериор, вентилация, гуми, фарове и стопове и мигачи, всичко всичко останало е като на кола с ДВГ.

    Коментиран от #53, #55, #56

  • 49 ФауВе

    5 0 Отговор

    До коментар #45 от "Ко речи?":

    Тесла непроизвежда нищо, спрямо гига мига размерите си. С тези гигафабрики трябваше да прави повече от всек друг. А само ФВ правят за месец повече, отколкото Тесла за цяла година. И го правят с по-малка фирма.

    Коментиран от #54

  • 50 ФауВе

    6 1 Отговор

    До коментар #46 от "Влади":

    Ако няма коли с ДВГ и всички коли са на ток, дали ще имаш безплатна синя зона? Дали няма да плащаш данък?

    Коментиран от #51, #68

  • 51 Т-рекс

    3 1 Отговор

    До коментар #50 от "ФауВе":

    Колега в момента спориш с умственодергадирали индивиди. Каквото и да им кажеш,се ще спорят за нещо и се ще те питат.
  • 52 Т-рекс

    4 0 Отговор

    До коментар #46 от "Влади":

    Е па,доообре! А кога да ги очакваме в БГ-то "нов внос"?
  • 53 Добре

    1 4 Отговор

    До коментар #48 от "ФауВе":

    Кое е еднакво, бе колега! Окачването на ел. колите виждал ли си го? Виждал ли си платформата на Тесла с батерия по средата, а не самоносеща конструкция? А софтуера, за електрически коли, какво общо има с програмите за ДВГ? Нали ти трябва програми и настройки за управление на тези ел. мотори? А аеродинамиката? При електрическите коли, се изисква доста по-добра аеродинамика от ДВГ колите и тя се постига по-лесно, заради равния под! Та какво е общото, колега? Фаровете, стоповете, вратите и 4 гуми! А технологиите на батериите, на ел. моторите, на програмите за управление, какво общо имат с ДВГ? Ами нали това е колата? Не купето, а батериите, моторите и тяхното управление! Това го нямат производителите на ДВГ коли! Или ако го имат, то не е достатъчно развито, защото те не са правили такава технология до сега! Мислиш ли, че инженер по ДВГ мотори, разбира от ел. мотори за коли? Или от батерии?

    Коментиран от #64

  • 54 Добре

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "ФауВе":

    Тесла произвежда много, но има малко заводи, за сега! Знаеш ли колко са заводите на ФВ? Имаше тук някъде статия, мисля около 50! Колко има Тесла? Два?

    Коментиран от #70

  • 55 незнайко

    3 1 Отговор

    До коментар #48 от "ФауВе":

    Прав сте. Даже и радиатори за охлаждане имат !!! Някои хора си мислят, че колите на ток нямат охладителна система, което не е вярно . Колите на ток имат много по сложно управление на "двигателя" си, отколкото ДВГ.
  • 56 Добре

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "ФауВе":

    Че и плюсове са ти нацвъкали, другите специалисти! Чел ли си за платформи за ДВГ коли и платформи за ел. коли? Защо ли има два вида? Електрическия Голф, се прави на ДВГ платформа! ИД3 вече се прави на платформа, за ел. коли! Защо ли пък са давали сума ти пари, за платформа като имат от ДВГ колите?

    Коментиран от #57, #63, #65

  • 57 домакин

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Добре":

    Ти пък си един разбирач...няма що...мани-мани...че и плюсове са ти натъкнали другите специалисти...

    Коментиран от #58

  • 58 Добре

    1 3 Отговор

    До коментар #57 от "домакин":

    Питай, ако не разбираш?

    Коментиран от #59, #60

  • 59 домакин

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "Добре":

    Ами добре,ако можеш ми поясни какво искаш да кажеш със въпросните платформи? Явно си чел някои работи в повече от мен и за това като гледам тук-стане противоречиш си нещо май,аа?
  • 60 домакин

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Добре":

    Не само,че не знам някои работи и за това не ми се спори. Просто съм прочел някои научни статии,че в недалечното бъдеще когато тази ел.технология навлезе масово и се разработи добре има и такава тенденция,т.е. да се появят и такива фирми,които да ти преправят колата с ДВГ на електрическа,като я качат на платформата и и свалят ДВГ-то и резервоара и и монтират електромотори с батерия. ВЯРНО ЛИ Е? Дори и до някъде в пъти по-евтино ще ти излезе да ти преправят колата с ДВГ-то на електрическа,отколкото да купуваш електромобили втора употреба примерно. Така,че прав е ФауВе и устройството на колите с ДВГ по принцип не се отличава от това на електромобили чак толкова много.

    Коментиран от #62

  • 61 Добре

    3 1 Отговор
    Електрическа платформа, означава че нещата за ел. кола са поставени на верните места и платформата е построена за перфектна управляемост, аеродинамика и т. н. А не платформа на ДВГ кола, в която поставят батерията в багажника, а на мястото на ДВГ поставят ел. мотор! Къде се поставят моторите на Тесла? До осите! А батерията? В пода! А къде е на Е-голф? Батерията е в багажника, върху задната ос! А отпред, на мястото на ДВГ, ел. мотор!

    Коментиран от #66

  • 62 Добре

    1 2 Отговор

    До коментар #60 от "домакин":

    Задвижването, става естествено. Но няма да е оптимално! Няма да е най-доброто! Даже ще се свързват през скоростни кутии! Това не означава, че няма да върви, но през скоростните кутии има загуби!

    Коментиран от #67

  • 63 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Добре":

    По твоята логика, колите с надлъжен мотор нямат нищо общо с колите с напречен мотор. Платформата е различна, но човека ти говори за врати и прозорци, които трябва да се затварят плътно и херметично, да не текат като лейки при първия дъжд. Платформата е вид архитектура, а останалото са тънкостни елементи които ги има и при двата модела.
  • 64 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Добре":

    Какво му е толкова различно на окачването на Тесла? При колите с ДВГ има различни видове окачване. Тесла не е измислила нов вид, повярвай ми. Ползва някоя от познатите схеми.
  • 65 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "Добре":

    ДВГ колите също имат различни платформи, но са си все така коли. Има самоносещи конструкции, има с носеща рама, има и с носещ мост. И въпреки различните платформи, колата си е все кола с врати, прозорци, колела и светлини. Тесла влдеят мотори и батерии, но изобщо не са овладяли производството на купетата и това си личи от падащите им брони и тавани. За окачването също има какво да научат.
  • 66 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Добре":

    И какво съотношение на товара предна задна ос постигат Тесла при тази платформа?

    Коментиран от #69

  • 67 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #62 от "Добре":

    Скоростната кутия е редуктор, конвертираните коли ще работят само на една предавка. Има клипчета как всички карат на втора скорост и не ползват другите освен задна. КПД на скоростна кутия е като на редуктора на Тесла - 90%.
  • 68 Влади

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "ФауВе":

    Определено ще се плаща, но в момента са безплатни.
  • 69 Добре

    1 3 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Нямам време да ти обяснявам на всичките, глупости. Разпределението на тежестта е перфектно. Не е важно да е еднакво разпределено, а да е между двата моста. Тежест пред предна ос и зад задна, играе лоша роля на управлението. При Тесла почти всичко е между двете оси, ниско долу под оста на колелата. Така центъра на тежестта е ниско между колелата. Нещо което не може да се постигне от коли с ДВГ.

    Коментиран от #71

  • 70 202

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Добре":

    2021 год. Отваря 3тия завод на тесла в германия!
  • 71 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #69 от "Добре":

    Не че нямаш време, ами не ти е ясно. Бъркаш нисък център на тежестта с разпределението на масите по оси. С батерията между двете оси и задвижващ агрегат край задната ос, Тесла постига лошо разпределение на масата, като тя предимно е стоварена на задната ос. Просто няма какво да тежи отпред. Перфектното разпределение на масите е около 60/40, а не 50/50, както някои производители се опитват да убедят хората. Това е доказано в широката практика на състезателите от рали шампионатите, които натоварват автомобилите до краен предел, при екстремни ускорявания, спирания и завои. Тестове са правени с различни разпределения на масите и за различни случаи. За ускорение е важно да имаш повече маса отзад и задните колела да са задвижващи. Това е основен принцип на драгаджийките. Но Тесла не е драгаджийка, а е кола за возене на хора. Като такава тя трябва да е най-вече безопасна, а леката предница я прави всичко друго, но не и това. При спиране натоварването пада на предните колела. Там трябва да имаш повече тегло, за да имаш повече сцепление на предните колела, за да спреш по-бързо, за максимално кратко време и път. Има си причина предните спирачки да са по-силни от задните. При Тесла предницата е по-лека. С ъндърстииринг и овърстииринг няма да те занимавам, че ще ти дойде много.

    Коментиран от #72, #73

  • 72 Добре

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Кое не ми е ясно? Как батерията, ще стои между двете оси, а ще натоварва задната, можеш ли да обясниш? И как предната ос е лека, като точно върху самата ос също имаш мотор? Ъндърстиринг и овърстиринг, се получават главно при тежести, пред предна и зад задна ос! На мен няма какво да ми обясняваш! Като искаш да видиш, влез на лосовия тест на Модел 3 на канала 77,в Ютуб! И виж как взима завоите! Ъндърстиринг го получаваш, при лека предница или не настроена, овърстиринга го получаваш и при тежести, зад задната ос, задницата бяга! Това също можеш да го видиш при теста на хибридния Пасат, с батерия в багажника!
  • 73 Дрън-дрън

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Разпределението на теглото при Тесла, както и при повечето електромобили с батерии в пода е 50 на 50 или максимално близко.