4 106 16

Колко безопасна е новата Honda Jazz?

При още по-строгите изисквания на Euro NCAP, колата получи максимална оценка от пет звезди в тестовете за безопасност.

Колко безопасна е новата Honda Jazz?

Новата Honda Jazz, с още по-технологична структура на каросерията и с изключително богат пакет от технологии за активна безопасност и асистенти за шофьора, покри новите, още по-строги изисквания на Euro NCAP и получи максимална оценка от пет звезди в тестовете за безопасност. По-конкретно става дума за хибрида Honda Jazz e:HEV. Наличен единствено с хибридно задвижване, новият Jazz е първият модел на Honda в Европа, оборудван стандартно с предна централна въздушна възглавница. Тя се намира в задната част на шофьорската седалка и се разгъва в пространството между водача и пътника от първия ред, предотвратявайки по този начин вероятността при страничен удар главите им да се сблъскат.

С цел да се осигури прецизното разположение на въздушната възглавница така, че при отварянето си да осигурява максимална защита, тя е закрепена с три връзки, които я отвеждат около шофьора в крива траектория. За да е възможно това, модулът ѝ е проектиран така, че да се събере в горната част на подложката на шофьорската седалка. Новата предна централна възглавница е съчетана с намаляващите вероятността от движение настрани при удар обтегачи на предпазните колани за водача и пътника до него. Двамата са допълнително предпазени от увеличения във височина централен подлакътник. Този новаторски подход е в състояние значително да намали нараняванията в областта на главите за всички пътници.

Централната въздушна възглавница е една от общо десетте, монтирани в Jazz e:HEV, сред които система от странични i-side за задните седалки. Тази двукомпонентна структура е разположена в подложката на задните седалки и се активира, за да предпази пътниците от удар във вратите или в С-колоните в случай на страничен удар. Тя е компактна по размер, за да остане място за уникалната система „магически седалки“ на Honda, превърнала се във визитна картичка на Jazz. Системите за пасивна безопасност са допълнени от водещата в автомобилния бранш активна технология Honda SENSING, която вече включва и подобрена широкоъгълна камера с по-висока разделителна способност, заместила мултифункционалната от предишното поколение на Jazz. Тя разпознава повече пътни настилки и знаци.

Колко безопасна е новата Honda Jazz?

Наборът от системи Honda SENSING, станал част от стандартното оборудване за всички модели на Honda, също включва адаптивен автопилот, система за спазване на пътната лента и още една за предотвратяване на напускането на пътното платно, наред с много други асистенти. При разработването и проектирането на новия Jazz инженерите от Honda са използвали вътрешнофирмената технология ACE (Advanced Compatibility Engineering) за структурата на каросерията, която е чудесна основа за представянето на автомобила по отношение на пасивната безопасност. При катастрофа тя разпределя енергията равномерно в предната му част и също намалява предаването на ефектите от удара по целия автомобил.

“Безопасността е от изключително значение за нас и ние сме въодушевени, че автомобилът ни получи максималната оценка от пет звезди по новата тестова процедура на Euro NCAP“, коментира Такеки Танака, главен ръководител на проектите в Honda. “С пълната инженерна промяна на Jazz успяхме да внедрим в модела още по-съвременни структурни технологии и най-новите системи за пасивна безопасност, за да осигурим изключителна защита за шофьора и пътниците при всички видове пътни инциденти. С добавянето на обогатен набор от технологии за безопасност и асистенти за водача още в стандартното ниво на оборудване, ние гарантирахме, че Jazz остава един от най-безопасните автомобили в класа си.

Ключова нова характеристика на модела е подобрената видимост през панорамното челно стъкло и сме горди, че постигнахме това без никакви компромиси с цялостното му представяне по отношение на безопасността при катастрофа – такова нещо няма да видите в друг автомобил“. Още по-строгият нов начин на оценяване на Euro NCAP разглежда и въздействието на ударната сила в случай на катастрофа. Важен етап от тестовете на организацията бе да се прецени дали Jazz e способен да запази пътниците си и едновременно с това да намали деформациите в другия автомобил, участник в инцидента. Новият начин на оценяване изисква ударните сили да се насочват към онези части от структурата на колата, където енергията може да бъде погълната ефективно и безопасно, оставяйки пътниците в купето доколкото е възможно незасегнати, без да ги излага на въздействието на спирането при висока скорост.

При Jazz и двете операции могат да функционират едновременно при катастрофа. Тестовете вече разглеждат още по-задълбочено опасностите при страничен удар и ситуацията след това. Стандартите, прилагани към системите за автономно аварийно спиране също са преразгледани и изпитанията сега вземат под внимание и сигнализацията, предупреждаваща шофьора. Новото четвърто поколение на Honda Jazz дебютира в стария континент през лятото на 2020 година с прецизна и динамична задвижваща хибридна система. Това е първият модел от програмата на марката за 100-процентова електрификация на масовата ѝ европейска моделна гама.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Honda

    41 5 Отговор
    Незнам колко системи за сигурност има ама почва от 55к лева.Хонда и те взеха да не познават парите.
  • 2 шофер

    13 41 Отговор
    С тия ламарини направени от станиол и крепящи се единствено и само на германски нитове и боя нема как да е по-безопасна от коя и да е германска кола. По-скоро прилича на кенче Кока-Кола - консумираш набързо и хвърляш.

    Коментиран от #3, #8

  • 3 Тъй тъй

    21 5 Отговор

    До коментар #2 от "шофер":

    експерте. Ти сигурно го правиш протоколите на Euro NCAP.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 В е л и к и я

    12 4 Отговор
    Тия от Хонда са решили емблемата отпред да струва 20 бона .. !

  • 7 Ами

    9 3 Отговор
    Екстри за новия Джаз: Боя металик 990 лева, камера за задно виждане 1197 лева, фарове за мъгла - 873. Базов Джаз 47000. Шкода супърб със 150 коня, навигация, ел.отваряне на багажника и т.н. е 49 000. Да видим как ще се продава Джассс
  • 8 Велосипедист

    1 10 Отговор

    До коментар #2 от "шофер":

    Колега не плюй японските дръгели ,сега ще те оплюят всички с японски пишлета
  • 9 Адолф

    5 3 Отговор
    Японски курник за 55000 ко си купих аз веей боксонера или апартамент

    Коментиран от #10

  • 10 Брат

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "Адолф":

    За 55к в лева мое си купиш апартамент ама ще се нанесеш кога сино ти има син, пък до тогава ще си имаш само на хартия 😅

    Коментиран от #11

  • 11 Опии

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Брат":

    На сънчев бряг веднага две стаи
  • 12 Моше лихваря

    4 0 Отговор
    Новата джаз е една от най безопасните коли ,защото е доста скъпа и няма шанс никога да си я купя -така ,че е много безопасна и аз съм на безопасно разстояние от нея и си ходя пеш....
  • 13 Миро

    0 0 Отговор
    Нямам думи .
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.