16 Ноември, 2020 14:21 2 467 26

Chevrolet изтегля 70 хил. електромобила заради пожари

  • chevrolet-
  • bolt-
  • електромобил-
  • сервизна акция-
  • сервизна кампания-
  • отзоваване

General Motors отзовава 67 667 електромобила Chevrolet Bolt заради риск от възпламеняване на батерията по време на зареждане, съобщава The Detroit News. Акцията е предизвикана от поне пет доказани случая на самозапалили се акумулатори, при които са пострадали най-малко двама души.

Кампанията ще засегне електромобили, произведени в периода 2017-2019 г. Повечето от тях (50 900) са продадени в Съединените щати.

Във всички установени случаи на самозапалване батериите на Bolt са пламвали, когато са били напълно или почти заредени. Засега причините за пожарите не са установени. Известно е единствено, че акумулаторите на засегнатите електромобили са произведени от LG Chem.

За да сведат риска от самозапалване до минимум, сервизите на Chevrolet ще ограничат максималния заряд на батериите на 90%. От Chevrolet уточняват, че мярката е временна и когато източникът на проблема бъде открит, пълният капацитет на акумулаторите ще бъде възстановен.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой

    14 6 Отговор
    Тепърва ще има такива новини.Ужас не ми се мисли ако всичко стане ел.коли .

    Коментиран от #3, #4

  • 2 БАЙ Х@Й

    15 4 Отговор
    Добре дошли в света на електротехниката! Ом , Уат и Ампер!

    Коментиран от #18, #19

  • 3 Ужас?

    6 12 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Не съм чел в Норвегия да имат проблеми, а имат 350 хиляди електрически! Ти да си чел, нещо че всичко е изгоряло там? Не, нали? Аз даже четох статистика от там, че всъщност бензинови и дизелови им се палели повече от електрическите!

    Коментиран от #5, #6, #7

  • 4 123

    5 8 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Тепърва петролната мафия ще разпалва огъня, килимчето под краката и се размърда.

    Коментиран от #8

  • 5 ДВГ

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ужас?":

    Колите с двг се палят при катастрофа.А електрическите кенефи без причина.Хайде електрофилчета смело към електричките топли топли,парят парят да свършат.

    Коментиран от #9, #10

  • 6 дизела

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ужас?":

    Сигурно си чел някой стар вестник!
  • 7 РЗС

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "Ужас?":

    Бачонка, само въпрос на време е когато тия колици ще станат масови и производителите ще започнат да свалят качеството, както стана със двг колите. Когато това стане ще горят къщи, паркинги и подземни гаражи. Не ми се мисли колко ще струва тока по това време, нито колко народ ще горят живи по катастрофите. Шоуто те първа предстои и от сега ти казвам, двг няма да бъде забранено в близките 100г докато не намерят начин как да обезопасят ел батериите

    Коментиран от #11

  • 8 РЗС

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "123":

    Предполагам имаш на предвид Арамко от Саудитска Арабия, най-скъпата компания на Земята. Когато миналата година излязоха на фондовата борса за първи път, на ВТОРИЯ ден удари капитализация от 2 трилиона долара, колкото останалите 10 след нея компании взети заедно, арабите имат толкова пари, че могат да купят всички ел производители и да затворят фабриките просто за удоволствие. Все пак продават петрол от 100 години, цифрата дето я имат в пари не знаем как се изговаря

    Коментиран от #21

  • 9 Бъркаш

    4 6 Отговор

    До коментар #5 от "ДВГ":

    ДВГ се палят и без катастрофи и то не малко. А новите се палят повече и от старите, заради повечето електроника.

    Коментиран от #12, #15

  • 10 Амммм

    4 7 Отговор

    До коментар #5 от "ДВГ":

    Даже и продажбите им на електрически скачат и то много! Дали, ако се палеха толкова много дали щяха да ги купуват мислиш и да се возят, те и семействата си? Мисли, малко като умен човек, а не като 10 годишен!
  • 11 Амммм

    5 5 Отговор

    До коментар #7 от "РЗС":

    Бачонка, само въпрос на време е, когато батериите няма да имат никаква вероятност да се запалят!

    Коментиран от #14

  • 12 Случаен

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Бъркаш":

    Тъй тъй, викаш електрониката им се пали? Затова дай да си купим коли с още повече електроника? Желязна логика!!!

    Коментиран от #13

  • 13 Бъркаш

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Случаен":

    И кое мислиш има повече електроника? Не мислиш ли, че за управлението на ДВГ има много електроника?
  • 14 Ъмммм

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Амммм":

    Което няма да стане!! Да неприятни,но факт!
  • 15 тираджия

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бъркаш":

    Изминал съм милиони километри,сменил съм много марки камиони.Как пък нито един не се запали поне един път за 30 години!

    Коментиран от #16

  • 16 Бъркаш

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "тираджия":

    Твоя може не! Другите се палят! Колко ли бяха на магистрала Тракия, запалени!

    Коментиран от #17

  • 17 РЗС

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Бъркаш":

    при колите с двг най-често пожар предизвиква някаква неизправност и/или неправилна поддръжка. честа причина може да е примерно моторно масло, държано в двигателния отсег или след ремонт някой кабел не е закачен обратно на мястото си и тн. Може да се появи незправност по горивната система(за която досега не съм чул, но предполагам е възможно). Най-страшното с ел колите е, че са свързани с интернет и могат да бъдат хакнати. Това означава, че един ден някой може да контролира колата ви от разстояние и оттук става страшно. Вече има компании, които продават модули за ъпгрейд на мощността на теслите и тесла няма как да се пребори с това, защото фирмите отново им заобикалят софтуера. Щом китайци са разбили Ios на апъл за 10 секудни какво остава за тоя на електричка

    Коментиран от #20

  • 18 куку руку ку

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":

    И Болт... или пък волт, защото от статията става въпрос за Шевролет Болт?!?
  • 19 Страх, бате страх

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":

    Страхът от непознатото винаги е бил най-големият страх. Подмокри ли гащите вече? Ако се запознаеш с основите на електротехниката за които говориш, ще видиш че тока не е толкова опасен, колкото си мислиш. Няма как да излезе от дупките на контакта и да те хване.
  • 20 Дрън-дрън

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Откога само електрическите автомобили имат привилегията да са свързани с интернет? Да не би да е забранен за автомобили с ДВГ? Не е лошо да мислите преди да пишете.
  • 21 Страх, бате страх

    3 5 Отговор

    До коментар #8 от "РЗС":

    "Когато това стане ще горят къщи, паркинги и подземни гаражи. Не ми се мисли колко ще струва тока по това време, нито колко народ ще горят живи по катастрофите. Шоуто те първа предстои и от сега ти казвам, двг няма да бъде забранено в близките 100г докато не намерят начин как да обезопасят ел батериите"

    Я изброй колко литиево-йонни батерии имаш в къщи и къде стоят? Сигурен съм че в спалнята ти има поне две батерии, а дори в леглата на децата ти докато спят си оставил по една. Наистина ли искаш да изгорят живи? Бързо разкарвай всички батерии от вас и връщай стария телефон с шайба за поне 100 години, докато обезопасят батериите.

    Коментиран от #22

  • 22 РЗС

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Страх, бате страх":

    какъв си отроумен ти хиххихи. Не правиш ли разлика между една цяла батерия в телефон и няколко хиляди вързани заедно в ел колите? Тези в устройствата ми се зареждат на 12волта с часове, а тези в ел колите на 480 волта за половин час. За колко телефона си чул да се палят по време на зареждане, щото за електрички има доста случаи? А устройства с батерии има в милиарди в света, а електричките са в милиони и сме чули доста за доста повече случаи. Виждал ли си как се гаси електрическа кола, виж в тубата - няма гасене момче. Сега си го представи това х1000 на ден(в света) и ще разбереш какво бъдеще имат тия подвижни таблети. Изцяло електрически коли няма да навлязат масово поне още 20 години, първо ще бъдат хибридите на мода заради цената.

    Коментиран от #23

  • 23 Точно обратното е

    0 3 Отговор

    До коментар #22 от "РЗС":

    Ти да не би да си зареждаш телефонът от автомобилен акумулатор, за да твърдиш че зареждаш на 12 волта?

    Сигурен съм че зареждаш от същия контакт от какъвто би си зареждал и електромобилът в гаража.

    Независимо какво е зарядното, батериите винаги се зареждат до 4,2 волта, като зареждането на телефоните почти винаги е до 100%, което както пише в статията е най-опасно. Неслучайно автомобилите на Тесла се зареждат до 80% и искат специално разрешение на собствениците за зареждане до 100%

    Другата ти грешка е, че батериите могат да се заредят за половин час в гаража. Това е абсурдно. В гаража най-бързото зареждане за което знам е за шест часа и е много по-безопасно за всяка клетка, отколкото ти си зареждаш телефона на нощното шкафче, докато спиш.

    Коментиран от #24

  • 24 РЗС

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Точно обратното е":

    ти, се правиш или наистина не схващаш какво пиша. За кои зарядни на 480 волта говоря според теб? ти имаш ли 480 волта в гараж? Трябва ли да използвам епитети за да ти обясня какъв си? Supercharger знаеш ли какво е? В гаража ти можеш ли да заредиш тесла за половин час? А да си наясно, че зарядното за телефона ти е 12 волта на изхода? Искаш ли да близнеш зарядно на телефон и зарядно на тесла, да разберем кое е по-опасно. А да си наясно, че който и да е телефон зареден до 100% изключва зареждането? Пак ти задавам простия въпрос, от милиардите, да не кажа трилиони устройства с батерия, за колко си чул да се палят докато се зареждат, и не говоря за дефектни батерии като на самсунг дето бяха, и си ги оправиха?
  • 25 Кольо Тесларов

    3 0 Отговор
    всички електрокари се самозапалват ... това е показателно колко много недоучили и неквалифицирани кадри се занимават с развоя и производството
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.