40 385 69

Как да накараме колата да загрее по-бързо

Как да накараме колата да загрее по-бързо

С пристигането на един наистина студен сезон, повечето шофьори на автомобили, които нощуват на улицата, се сблъскват с въпроса всяка сутрин: как по-бързо да загреят колата - и двигателят, и салонът. Има такъв начин, за който ще ви разкажем сега.

Добре известно е, че всички проблеми със загряването на колата през зимата се отстраняват или чрез отопляем гараж, или чрез оборудване на автомобила със система за дистанционно стартиране на двигателя, или автономен нагревател, който се включва известно време преди водачът да пристигне в колата. Как обаче да ускорим отоплението на превозното средство при липсата на тези предимства на цивилизацията?

За да направите това, след стартиране на двигателя трябва да се помни, че отоплителните системи за седалките, волана и стъклото също са доста мощни източници на топлина. Ефективността им, разбира се, няма да спори с топлинната мощност от загрят двигател. Факт е обаче, че двигателят ни все още е студен, но вече искаме да започнем да се загряваме.

Нагревателните елементи на всички седалки, където са монтирани такива, трябва да бъдат включени "на максимум". Реотаните в стъклата няма да помогнат много за повишаване на температурата в автомобила, но ще намали топлинните загуби. Освен това едновременното включване на толкова много консуматори на електроенергия ще принуди „мозъците“ на машината да увеличат оборотите на двигателя, така че електрическият генератор да може да генерира мощност, адекватна на увеличеното потребление. Работата при по-високи обороти от своя страна ще помогне на двигателя да достигне до оптимална температура по-бързо.

Паралелно с включването на стандартни електрически нагревателни устройства в автомобила, двигателят трябва да бъде натоварен още повече, така че да е принуден да се напряга по-силно и да се загрява по-бързо.Трябва да натиснете спирачката (при автомобили с автоматична скоростна кутия) и да преместите селектора на скоростната кутия в положение "задвижване". По този начин ще принудим силовия агрегат да задейства елементите си, без колата да е в движение. Трябва да се отбележи, че това е полезно и за "автомата". Загряването преди стартиране увеличава ресурса му.

В допълнение към всички горепосочени манипулации, трябва също така плавно да завъртите волана надясно и наляво около половин оборот във всяка посока. Работата както на хидравличното, така и на електрическото сервоуправление допълнително "натоварва" двигателя. Веднага след като установим, че нашите действия са повишили температурата на двигателя до толкова, че стрелката на уреда да е „отлепена“ от нулевата маркировка, включваме вентилационната система, като я поставяме в режим на рециркулация. Така че тя да поема и затопля не ледения въздух от улицата, а малко по-топлия въздух от кабината.

Можете да постигнете ускорено загряване, като повишите оборотите на двигателя до нивото 2000-2500, но не повече. Но тук трябва да се има предвид, че това има смисъл да се прави само с коли, оборудвани с ръчни скоростни кутии. В случай на автоматична скоростна кутия, този метод не се препоръчва, тъй като автоматичните трансмисии не харесват този вид "лечение".

Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 92 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Марио

    19 86 Отговор
    Хитри съвети, благодаря

    Коментиран от #15, #42

  • 2 Хъм

    158 10 Отговор
    Е тази на снимката, как ше се загрее, щом ходи без гащи ?

    Коментиран от #8, #28

  • 3 Графа

    112 7 Отговор
    Облечи се ма, кво си се разгологъзила :)
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Manhart

    38 20 Отговор
    Моята пали от смартфона ми и като отида вече е загряла

    Коментиран от #7, #48

  • 6 Метода е мигновен

    76 10 Отговор
    Издърпаите проводник за свеща при работещ двигател и ше се загреете на мига

  • 7 Лъвът

    31 5 Отговор

    До коментар #5 от "Manhart":

    ...но не те и чака, някой друг я шпори по шосетата ;))
  • 8 БАЙ Х@Й

    63 3 Отговор

    До коментар #2 от "Хъм":

    Ами към кожения салон може да е включен и КОЖЕН реотан!

    Коментиран от #38

  • 9 т90

    167 6 Отговор
    Кола се загрява в движение, но с леко каране !!! Другото са пълни глупости !
  • 10 Геро

    122 5 Отговор
    Не ми трябват съвети. Моята докато я запаля с манивелата, вече съм разгрял достатъчно. Даже съм се изпотил
  • 11 Гост

    26 8 Отговор
    Може да натиснете и бутона на парното, да спре да вкарва въздух от вън

    Коментиран от #13

  • 12 един от многото

    27 6 Отговор
    С рибарската ми Лада Нива , нямам такива дертове.

    Коментиран от #17

  • 13 Име

    14 2 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Пише го в статията
  • 14 Кво шкажеш?

    13 5 Отговор
    А ако лисна канче бензин и драсна клечката?

    Коментиран от #16

  • 15 Тц по бързо

    49 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    и ефективно е палиш и държиш газта до ламарина до като загрее! Или каже: Тряс! И в двата случая ще се загрееш!!! Сега сериозно,за тези дето сме по беднички,и не ги палим от телефона...просто излизаш 10 мин. по рано палиш,и я оставяш,да загрее НА обороти на празен ход! После си се качвате в затоплената "кабина"/според автора/ или в купето!
  • 16 Цеко сифоня

    9 3 Отговор

    До коментар #14 от "Кво шкажеш?":

    Покажи да видим и ние .

    Коментиран от #18

  • 17 Така е

    17 5 Отговор

    До коментар #12 от "един от многото":

    когато си прав си прав! Нито лятото имаш климатик,нито зимата парно!! Да си жив и здрав да си я караш!
  • 18 Доообре

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Цеко сифоня":

    колко бързо ме нави! Къде ти е колата???
  • 19 БОЕЦ

    6 2 Отговор
    Като я бъзикнеш по карбуратора или и продухаш ауспуха!
  • 20 Майстор Тричко

    34 2 Отговор
    Източете и антифриза и ще загрее много бързо ;)
  • 21 Преди години

    57 26 Отговор
    работих за една скръндза и карах микробус Форд Транзит от 2010-та.Той много се мръщеше когато видеше зимата буса да работи на място за да загрее.В един момент след като излезех през портала дърпах леко ръчната и карах на първа до ограничител на около 4500 оборота около 2-3 километра и парното след 1-2 минути започваше да духа горещ въздух.Малко след като напуснах разбрах,че се счупило бутало и ремонта струвал над 4000 лева което много ме зарадва.

    Коментиран от #54

  • 22 free man

    82 6 Отговор
    Всяка година се"раждат"нови шофьори,затова старите да не се нервят от повтарянето на темата-никой не се е родил научен.Споделям многогодишният си опит,дано съм полезен.Никой не хуква да тича като се събуди и с колата е така.При минусови температури е добре да поработи 2-3мин.на място,не повече,защото обгазяваме съседите и природната среда.Освен това от разликата в температурата вън и работещият двигател се образува вреден за него конденз.След това потегляме леко и ако сме превключвали от първа на втора след 10 метра,сега го правим след 20м. и т.н.Трябва да галим педала на газта-като в любовта.На никоя жена няма да и хареса да мушкаш грубо на сухо,нали?!Нежно и внимателската.Безаварийно на всички!
  • 23 Вивалди

    12 0 Отговор
    Ако сме с блуза без ръкави ,бая молене ще трябва за да загрее колата :D
  • 24 оня с коня

    4 16 Отговор
    Не е необходимо да се мъчи двигатела да загрява по-бързо,достатъчно е да се вкара в колана Допълнителен източник на топлина в Купето.А това прекрасно може да свърши една Бензинова горелка/лампа/,пусната на Макс и връчена на Спътника да я държи.

    Коментиран от #25, #32, #35

  • 25 Мхмм

    20 11 Отговор

    До коментар #24 от "оня с коня":

    И ти при t под 0° палиш и веднага тръгваш ,така ли ? Повярвай ми това е много по-пагобоно за двигателя ! Аз сутринта преди работа слизам паля двигателя , прибирам се пие едно кафе и тръгвам ! Времето от 1 кафе е предостатъчно за да загрее автомобила. А и най -малкото трябва да се размразят стъклата .....

    Коментиран от #36, #44

  • 26 Антонн

    21 9 Отговор
    Пълни глупости,защо гаража трябва да е отопляем. Кога ще загрее зависи от колата нафтовите печки след 15-20мин. малко преди да стигнеш до работата.Бензиновите до 5м. вче се усеща парното. Няма нужда да пускаш всичко което може,най-много след време да правиш алтернатор. И защото всяка зима има неразбрали,като работи колата седиш там. Не за кафе,баница и подобни че колата изчезва. Това се практикува само с барутарници. Две зими ползвах кола която няма шанс да я откраднат,сутрин излизам паля и пускам парното.Когато е време да тръгвам за работа вече е баня,ако е натрупал сняг се е свлякъл от колата.Само я заключвах с дистанционното на алармата,да не се качи някое дете да направи беля по път за училище.Те гаражите за това са измислени,но не всеки има.

    Коментиран от #33, #49

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Onzi

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "Хъм":

    Според мен с врели макари на муцуната братле
  • 29 Luda rabota

    29 3 Отговор
    Не съм съгласен с идеите които сте дали тъй като през зимата ( за тези които искат да си пазят колата) двигателното масло е студено и гъсто (като боза) и по бавно достига до компонентите на които им е нужно масло за да се пазят здрави ( колянов вал, бутала, разпределителни валове). В случай, че сте напрегнали този двигател да загрее по-бързо вие скъсявате живота на тези компоненти. Най-добре е като запалите двигателя да го оставите поне 2 минути да си работи спокойно и след това го напрягайте да си вдигне температурата...а за да не ви е студенко се облечете !! Споменахте също така за оборотите...ако е дизелова кола и държите студен дизелов двигател на 2000-2500 няма да му хареса..тъй, че оточнявайте ги тези факти да няма изревали хора :)

    Коментиран от #37

  • 30 ФауВе

    46 1 Отговор
    Да накараш студен двигател да загреел по-бързо в студа, като го натовариш повече?!?!?! Ами дай направо да го озорим на един баир, с 1000 оборота на 5 скорост. Ще загрее за нула време. Ами то от Рачко какво друго да очаква човек? Хареса ми моментът с положението "задвижване" на скоростния лост на автоматика :))))) Копи-пейст някоя чуждестранна статийка, прекарана през гугъл преводача. И върхът на сладоледа - да въртиш волана на място, като луд, че хидравликата да натоварела мотора. Наистина си има причина журналисти със спортно образование да не стават за технически раздели.
  • 31 Разбирачев

    22 0 Отговор
    Загрява се най-бързо в прекъсвача. 2012-та студената зима, един съсед така загряваше реното и се хвалеше, как след няма 2-3 минути има топло. Пукна му двигателя и цял месец ходи с автобус после.
  • 32 ФауВе

    20 2 Отговор

    До коментар #24 от "оня с коня":

    Бензинова горелка да гори в колата, докато си вътре?!?! Чудесна идея. Хайде сега, вземи две от червените и три от жълтите, изпий ги с много вода и лягай да ти стегнат малко ръкавките, че са се поразхлабили.
  • 33 ФауВе

    10 3 Отговор

    До коментар #26 от "Антонн":

    Дизелите от 20 години имат монтирани допълнителни нагреватели на маркучите за парното. Това е едно тяло с 3 подгревни свещи, които топлят водата към парното, когато температурата е под 10С.
  • 34 ИВАН

    17 5 Отговор
    А знаете ли как по-бързо да загреете планетата, така че живота съвсем да се прецака - ами недейте слиза от колите си и следвайте подобни съвети, поне ще ви е топличко и приятно ... този раааай, води в ааада :)
  • 35 Хахаха

    8 0 Отговор

    До коментар #24 от "оня с коня":

    По глупав коментар не бях чел :D . Дай направо да си накладем огън вътре..... , или направо една нафтова печка да турим на задната седалка :D

    Коментиран от #68

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 qwerty

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Luda rabota":

    ако маслото ти е 15/40 ще е боза, но затова са измислили 5/30 и 0/40. даже и в книжката на автомобила пише: стартитайте двигателя и карайте с ниски обороти.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Фътю овчеря

    8 6 Отговор
    Сабален палиш на -10 туряш една тухла на газта да седи до дъно и отиваш да опрайш животните, докат издоиш овците и изринеш кошарата колата е загряла и отиваш за ярма. Тъй прая цял живот и нямам проблеми малко вдига разхода ама ти е топло нали.
  • 40 цербер

    3 2 Отговор
    Как да накараме колата да загрее по-бързо? КАТО НАКАРАТЕ МАЦКАТА ,КОЯТО Е С ВАС В КУПЕТО ,ДА СЕ СКАРА НА КОЛАТА. И КОЛАТА ЩЕ СЕ ИЗЧЕРВИ ОТ СРАМ.
  • 41 зелен петел

    1 0 Отговор
    " Облечи се ма, кво си се разгологъзила :)?" На тая й е топло,климатикът е на 10. Бъди спокоен. Така позира само за снимката.
  • 42 kkk

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Верно са хитри съветите, но в полза на сервиза щото така можеш само да убиеш мотора преждевременно.
  • 43 Пълни глупости

    5 1 Отговор
    В моята докато не загрееш двигателя и то в движение мръзнеш като бездомно куче
  • 44 kkk

    6 8 Отговор

    До коментар #25 от "Мхмм":

    Дори при -15 градуса паля колата, за 1 минута събарям снега ако има такъв и тръгвам- след максимум 3 мин. в колата духа топло, а след 5 минути вече намалявам градусите на климатроника на 24 щото иначе става сауна. И това в дърт дизел- който не вярва е добре дошъл да пробва. Разбира се тестовете са платени- слагаме по 5 бона на таблото и ако аз греша забогатявате рязко, а когато се окажа прав си ходите в студа без пари... И си запишете някъде- темп. на антифриза не е критерий за нищо поне в първият 1 час през зимата, за мотора е ВАЖНА ТЕМП. НА МАСЛОТО. Защо е важна и как се повишават по-бързо градусите там ще оставя на умници като вас да проверят и схванат сами- едва ли ще успеете щото акъл нямате никакъв, но опитайте поне...
  • 45 Истината

    16 1 Отговор
    Нaгрeвaтeлнитe eлeмeнти нa вcички ceдaлки, къдeтo ca мoнтирaни тaкивa, трябвa дa бъдaт включeни "нa мaкcимум". Рeoтaнитe в cтъклaтa нямa дa пoмoгнaт мнoгo зa пoвишaвaнe нa тeмпeрaтурaтa в aвтoмoбилa, нo щe нaмaли тoплиннитe зaгуби. Ocвeн тoвa eднoврeмeннoтo включвaнe нa тoлкoвa мнoгo кoнcумaтoри нa eлeктрoeнeргия щe принуди „мoзъцитe“ нa мaшинaтa дa увeличaт oбoрoтитe нa двигaтeля, тaкa чe eлeктричecкият гeнeрaтoр дa мoжe дa гeнeрирa мoщнocт, aдeквaтнa нa увeличeнoтo пoтрeблeниe. Рaбoтaтa при пo-виcoки oбoрoти oт cвoя cтрaнa щe пoмoгнe нa двигaтeля дa дocтигнe дo oптимaлнa тeмпeрaтурa пo-бързo. ------------------------------------------------------------------------------------------ Това са пълни глупости... Като се стартира двигателя в студено време, трябва поне 5 мин да работи на място и всички електрически системи да бъдат изключени, защото в студа акумулатора се зарежда по-бавно и се изтощава по-бързо, а генераторът и запалителната система се натоварват повече. А най-грубата грешка е да се вкарва двигателя във високи обороти, докато е студен. Това нито ще Ви стопли бързо, нито ще има ефект за колата. Само ще я съсипете повече. 5 мин да поработи, после при тръгване се кара няколко км без да се напъва и чак като се затопли може да и се дава газ. Това е правилният начин, ако искате да ви служи дълго време без повреди по двигателя.
  • 46 перничанин

    7 1 Отговор
    И аз имах подобен проблем, но го реших кардинално. Обиколих няколко морги, четох доста обяви и намерих печка Вебасто която ме устройва на цена . Може да я настроиш в колко часа да се пусне и като влезеш в купето е много добре затоплено.. Не е скъпо и ако сте малко на ти с техниката , може и сами да я инсталирате.
  • 47 чичо

    10 1 Отговор
    До сега колите и камионите които съм карал, най- бързо загряваше джугана ЗИЛ 157 в казармата,защото го пълнех с гореща вода сутрин, е нищо че валеше през през прозорците!
  • 48 Хахаха

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Manhart":

    Излез си от филма
  • 49 Ъ , Не

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Антонн":

    Чеки бе поршето и гтр незагряват ли бързо хахахха Ша заключваш ми кат чакаш вага за загрее то и ръб ххааха
  • 50 Анонимен

    9 0 Отговор
    Това в статията са пълни глупости, не знам кой ги измисля. Най-доброто решение е да се запали и да се пусне подгрева на салона, през това време да се махне леда от стъклата и след това потегляне, но да не се превишават 2000-2500.

    Коментиран от #52

  • 51 оня с магарето

    11 1 Отговор
    обърнете си клемите на акумулатора за да ви духа климатика топло :)
  • 52 ФауВе

    5 0 Отговор

    До коментар #50 от "Анонимен":

    Някой лъже хората, да има хляб за сервизите. Кога ли ще почнат да съдят подобни подбудители за нанесени материални вреди с лъжливата им пропаганда?
  • 53 Джим Бийм

    4 1 Отговор
    Аз подгрев на салона нямам и единственото, което правя е, да оставя колата да поработи на място 5-10 минути с включена рециркулация. Мислил съм за печка Вебасто, но преди време ми се видяха скъпи. Друг вариант е да си вземе човек електрическа духалка с кабел за включване във автомобил - буквално за минута вътре е топло. Естествено, всички сега ще ми кажат, че докарвам електрическата система, отравям въздуха и т.н. На тези пишман еколози бих казал нещо, което един разумен човек е написал във форум за автомобили - "Без цигари и алкохол ще съм най-здравият труп в гробищата.". И да пушиш, и да не пушиш - все тая! Колата и да я караш, и да не я караш, накрая е "Надин"...
  • 54 шефа

    8 6 Отговор

    До коментар #21 от "Преди години":

    Разбрахме те тебе, че ти си педараса дето всеки шеф ти е виновен, че си идиот и комплесар. Дано докато си шпорил колата с 5000 оборота, "скръндзата" по същия начин да е шпорил с 5000 rpm жена ти.

    Коментиран от #56

  • 55 ШЕФА

    2 0 Отговор
    С такива бели баджаци бързо загрявам и почвам да фъргам бяло......
  • 56 Грешиш

    9 2 Отговор

    До коментар #54 от "шефа":

    Скръндзата почти живееше в офиса си и по цял ден гледаше през прозореца да не би някой да се подпира а той да му плаща.Работих за него близо 7 години и той непрекъснато ме тупаше по рамото и ми обясняваше колко съм му ценен като за цялото това време ми вдигна заплатата с около 400 лева.В деня преди да напусна закарах стока на негов клиент за около 7500 лева и не му написах квитанция за платената сума която прибрах директно в джоба си като "обезщетение".Съмнявам се да е спал с жена ми защото не ми е направило впечатление тя да си пада по плешиви дебелаци със селски диалект но неговата я пореше един склададжия в чиито речник имаше не повече от 40-50 думи и дори се "хвалеше" със снимки от срещите им.
  • 57 Скорпион

    9 0 Отговор
    Да натоварим двигателя докато е студен ? Това ли ви е тактиката ? Да не сте на партия с някой сервиз за двигатели? Препоръчвам на драскача на тази статия , утре сутрин като е около 0 градуса , а и през цялата зима да пали колата и след това да форсира до 4000 оборота. И така всеки ден!
  • 58 type-R

    4 2 Отговор
    Много пък изнежени станахте.... А дали не е заради кюмюра на Меркел? Огнената мощ на бензина загрява за 5 минутки :DDD
  • 59 раТко суперкара

    3 1 Отговор
    Начи, аз моИйте хиперкари ги загрявам на 6000 оборотЪ и загряват за 5 минути!И после ЖиПиЕса не мЪ намира щот съм раТко панаира!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 62 Гост

    0 0 Отговор
    Карам голф 6. Всичко е фул автоматик.
  • 63 Александър

    3 0 Отговор
    Тази глупост Радослав Славчев ли я сътвори?!
  • 64 Ноне

    2 0 Отговор
    Много Тъпа статия (:

    Коментиран от #65

  • 65 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Ноне":

    Ти да видиш новата му.
  • 66 Го Го

    0 0 Отговор
    И като пуснеш подгрева на седалките след два месеца кръста ти е прецакан- гаранция
  • 67 Именно

    0 0 Отговор
    "Реотаните в стъклата няма да помогнат много за повишаване на температурата в автомобила, но ще намали топлинните загуби." Кой гений на метафизиката го измука това и кой пръст?
  • 68 аааааа

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Хахаха":

    Прав е чиляка карах навремето една Уаз фургон слагах сутрин жар в тава от печката стуууд си еве мишка ухото уплътнена като плетена кошница тая бракма
  • 69 Чакръков

    0 0 Отговор
    С една такава буля от снимката сгряването гарантирано.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.