91 827 191

Двигателите на какви коли трябва да се загреят преди потегляне

Много собственици все още се чудят дали е необходимо да се загрява двигателят на съвременна кола

Двигателите на какви коли трябва да се загреят преди потегляне

Като начало двигателят се счита за напълно загрят, когато всички течности достигнат работна температура. Тук отбелязваме, че охлаждащата течност се загрява най-бързо, а заедно с нея и буталата, цилиндрите и главата. Но маслото в мотора се загрява много по-бавно. Да не забравяме, че смазочната течност се сгъстява на студа и отнема време, за да възвърне своите смазочни свойства. В резултат на това след стартиране двигателят работи „на сухо“, механичните загуби се увеличават рязко и по стените на цилиндъра се образуват триения.

Съвременните двигатели обаче не трябва да се загряват. Това се дължи преди всичко на екологичните изисквания. Но не забравяйте, че ресурсът на новите двигатели не е като старите агрегати и надеждността им понякога не е толкова голяма. Спомнете си например двигателя на CDNC TSI EA888 на Volkswagen Group. Поради факта, че върху стените на цилиндрите му се нанася твърде тънко защитно покритие, то с времето се изтрива. А сухият контакт на буталото със стената на цилиндъра води до по-бързо износване. Това постепенно осъжда двигателя на основен ремонт. Затова е по-добре да загреете такъв агрегат преди пътуване.

Германците произвеждаха двигателя от 2005 до 2011 г. и го инсталираха на модели, които все още са доста популярни на нашия вторичен пазар: Volkswagen Golf, Passat B6/B7, Passat CC и Tiguan.

Но това съвсем не важи само за коли на Volkswagen. Повечето производители предлагат мотори с различна степен на надеждност и такъв сложен агрегат трябва да работи разумно. Факт е, че по време на дълъг престой (особено при замръзване) турбината се охлажда, маслото се утаява и работните повърхности изпитват дефицита на масло при първоначална работа.

Следователно, ако стартирате такъв двигател и подкарате колата веднага, турбината ще се износи по-бързо. Всъщност след 2500 оборота в минута "охлювът" се нагрява рязко, тоест има термично разширение на материалите. При такава внезапна промяна на температурата възелът изпитва огромен стрес. Така че, ако не искате да отпишете турбината рано-рано, първо загрейте двигателя и не ускорявайте през първите километри. Тази препоръка се отнася особено за повечето турбо мотори на Renault, компресорните двигатели на Skoda, както и за корейския двигател T-GDI.

И накрая, не забравяйте да използвате качествени масла, особено ако имате алуминиев блок. В крайна сметка такъв мотор се страхува от студен старт. Спестяването на пари от качествена смазка може да доведе до факта, че устройството ще се износи значително по-бързо. Това постепенно ще доведе до преждевременен основен ремонт.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 176 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 реалистъ

    116 282 Отговор
    На колите от преди 50г. Стига глупости сте писали. Палиш и тръгваш.

    Коментиран от #2, #5, #33, #40

  • 2 Читател

    381 87 Отговор

    До коментар #1 от "реалистъ":

    Точно така. Палиш-тръгваш, палиш-тръгваш. И след 70-80 000 км. - хвърляш и купуваш ново, нали?

    Коментиран от #4, #63, #64

  • 3 Румен

    196 58 Отговор
    Да така правя. Паля колата и се връщам да яда мекици и пия винце. След час аз и колата сме загрели за подвизи. Така правете щото всички стълбове неса нивелирани

    Коментиран от #126, #155

  • 4 Котака

    120 218 Отговор

    До коментар #2 от "Читател":

    И какво? Трябва да ти дишат миризливия таралясник сутрин?Щото трябвало да се подгрява ...това да не ЗИЛ.

    Коментиран от #7, #41, #77

  • 5 Зависи кой

    211 51 Отговор

    До коментар #1 от "реалистъ":

    я е плащал! И кой колко мозък има!Всеки двигател е добре да загрее поне пет минути/минимум/ за дизела е задължително освен ако ,не ти го е купил тате,и има много пари....За служебните,не коментирам...

    Коментиран от #24

  • 6 Гост

    455 21 Отговор
    Не е нужно да го "загряваш" на място, а е нужно особено в студена сутрин да поработи на място за 30 секунди до минута, за да започнат да циркулират всички течности и да се изгладят начални колебания. След това не караш с повече от 2000 оборота докато не стигне нормална температура.

    Коментиран от #10, #14, #15, #34, #73, #118, #152, #164


  • 7 Читател

    100 18 Отговор

    До коментар #4 от "Котака":

    Като потеглиш, колата ти спира да пуши? Като караш незагряла кола, тя консумира много повече гориво - съответно и пуши много повече.

    Коментиран от #28, #42

  • 8 Гост

    88 14 Отговор
    Всъщност, на двигателите с компресори, както и тези с автоматични скоростни кутии. Както е отбелязано, идеята е да се загрее смазочната течност, за да работят агрегатите в нормално състояние. Не е проблем да се тръгва веднага, стига да не е навик.
  • 9 111111

    191 97 Отговор
    Двигателя загрява в движение а не на място. Да чакаш 5 минути да ти загрее на място, трябва да те пратят в лудница. 10-15сек. на място, колкото да се качи маслото и да смаже частите и си готов. На място и 10мин. да чакаш, няма да загрее и на 40градуса а какво остава на 90.

    Коментиран от #12, #49, #78, #83, #120, #172

  • 10 Хипермен

    61 12 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Точно така
  • 11 hmhmhm

    70 17 Отговор
    "възелът изпитва огромен стрес" - приятел, как се справи с този сложен превод, помогна ли ти някой?

    Коментиран от #110

  • 12 Зил

    163 10 Отговор

    До коментар #9 от "111111":

    Зимно време е добре ДВГ да поработи поне 1.2 мин преди голфаджията, а3йкаджията, бмв 3йкаджията или хондаджията да се изстреля с пълна газ към червеното на следващия светофар и да набие рязко спирачки. 🙂
  • 13 DARK

    168 24 Отговор
    Аз си паля , чакам цигарка време да отлепи стрелката за температурата и да мине 2-3 деления и си потеглям без да създавам стрес на мотора докато не стигне работна температура. Все пак 300 000 + km без драми по мотора се постигат с малко мисъл.Милионниците за които все се говори като единици автомобили са обикновенно Таксита или Служебни коли които за разлика от останалите работят почти постоянно и няма вариант да врътнеш ключа и да е сух цилиндъра.

    Коментиран от #51

  • 14 00000014

    156 21 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Малко хора, го знаят това. Не разбират, че най-добре е да се постигне оптималната температура максимално бързо, но без форсаж, а с минимално натоварване. А иначе ми е много развеселяващо, когато видя някой на 10 градуса да подгрява половин час ....

    Коментиран от #96

  • 15 да така е

    36 7 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    именно
  • 16 Тра ла ла

    21 95 Отговор
    Охладителната течност се загрява от триенето на буталата в цилиндрите доколкото ми е известно ! какви са тия първо се загрявала течността, а с нея бутала и цилиндри ?

    Коментиран от #18, #38, #80

  • 17 Провинциалист

    139 18 Отговор
    Ники Лауда казваше-палиш,работа на място 1 мин.,бавно100м.на първа,100м.на втора,сто метра на трета,сто метра на четвърта и след това нормално каране.

    Коментиран от #119

  • 18 Ей драскачо

    126 4 Отговор

    До коментар #16 от "Тра ла ла":

    Двигателя загрява най вече от изгарянето на горивото.

    Коментиран от #52

  • 19 що ли

    21 2 Отговор
    На спортните.
  • 20 незнайко

    20 51 Отговор
    (Публикувано във факти.бг: Така че, ако не искате да отпишете турбината рано-рано, първо загрейте двигателя и не ускорявайте през първите километри.) И как да стане това когато караш градско и отиваш до супермаркета да напазаруваш ??? По тази логика всички двигатели с ТУРБИНИ трябва да са на трупчета през зимата и да не се ходи до магазина с КОЛА !!! Нещо куца в тази статия .

    Коментиран от #54

  • 21 Ахахахахахха

    103 62 Отговор
    Извод купете си японска и си гледайте живота. Ще робувам на германеца точно никога.

    Коментиран от #55, #87, #159

  • 22 незнайко

    115 14 Отговор
    Какъв е извода от коментарите дотук ? Карайте коли с АТМОСФЕРНИ двигатели за да нямате тези проблеми през ЗИМАТА !!!

    Коментиран от #26

  • 23 Хулиган

    104 36 Отговор
    Иди в Германия и сутрин запали и загрявай на място и ще видиш искри по пладне! Ток ще те хване! До 5 минути полицията е до теб и директно пишат!

    Коментиран от #25

  • 24 Kevin

    79 15 Отговор

    До коментар #5 от "Зависи кой":

    Пишеш глупости. Карам служебна с 1.6 HDI. Не се паркира в гараж, паля и след 20-30 секунди тръгвам. Сега е на 327'000, не гори масло, турбото е още читаво. Какво повече да искаш от кола която чисто нова струва 28'000 лв.
  • 25 Пламен

    103 8 Отговор

    До коментар #23 от "Хулиган":

    И друго за Германия мога да ти кажа. НИКОГА не сменяй сам спукана гума на аутобана! Слагаш триъгълник, после жилетка, и накрая звъниш на пътните служби и чакаш извън мантинелата идването им. Също така гьотеря да се ползват аварийни светлини може да забравиш. Спираш на кофти място : не ги пускаш. В случай че ги пуснеш, след 15 минути идва полицията да види какво става. Те го приемат че щом си на аварийни дълго време нещо ти е прилошало. От личен опит го казвам.

    Коментиран от #84, #146

  • 26 Каращ атмосферен бензинов двигател

    33 13 Отговор

    До коментар #22 от "незнайко":

    Аз имам и карам VW Bora 2.0 с бензинов атмосферен двигател от 5 години и 7 месеца. Първите две зими, след запалване на двигателя го оставях да работи на място около 2 минути, а в много студени дни и повече. Но в следващите зими до ден днешен паля и след 5-10 секунди потеглям. Двигателят е на 219 000 км. и съм доволен от работата му. Единственият му недостатък е горенето на масло, което го има при много двигатели от този вид.

    Коментиран от #56

  • 27 Тодор

    58 17 Отговор
    Хора, вземете си 2 коли. Турбодизел, автомат, за извън града и когато е по- топличко и атмосферка, бензинка, ръчка, за града и до супера. Последната, запазена, върви на цената на турбото.

    Коментиран от #57

  • 28 Котака

    97 33 Отговор

    До коментар #7 от "Читател":

    Именно, сутрин пред нас е ад. Вместо да поработят минута-две и да тръгват, палят си дъртите кочини и стоят .Единия стои в нея по 20 минути,друг един мърляч седи до колата и пие кафе и пуши цигари.. квартала мирише на нафтова печка....за такова" подгряване" такава глоба отнася в някоя бяла държава, ще му държи влага цяла година.

    Коментиран от #39, #70, #103, #105

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 2107 на LPG

    49 6 Отговор
    Специално моята ,която е вървяла изключително САМО на LPG... "Научил" съм я да пали даже и в студа -направо на газ,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поне минута -две я оставям да си поработи на около 2000 об. -иначе рискувам при тръгване и натоварване на мотора да ми "замръзне" изпарителя ...

    Коментиран от #32, #186

  • 31 Добрин

    28 7 Отговор
    Не ми е ясно дизел на едно място като работи не загрява за моята кола паля си я сутрин да поработи на място около 4-5 мин.и тръгвам
  • 32 ОпОп

    71 6 Отговор

    До коментар #30 от "2107 на LPG":

    Ми хвани си сипи 20лв бензин и си я пали като "бял" човек. И по темата. Палиш, тя си работи докато си сложиш колана, пускаш музика или да си изчегърташ прозореца. Това е общо 2 мин. И тръгваш като нормален човек. Караш до 2000 оборота (не с газта до ламарината) и това е. Като си сипеш хубаво масло, а не менте за 2.20лв/л от някой варел, си ок.
  • 33 гост

    21 4 Отговор

    До коментар #1 от "реалистъ":

    Чакай бе ти караш японка, ми другите?
  • 34 Aha

    20 11 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Аман от разбирачи, само вдигат шум сутрин... а тия с кофти газта, едно рязане на бензин сутрин...
  • 35 Vato

    7 8 Отговор
    Дизелът де чака 10 с. Лято до 2- 3 зиме
  • 36 Тест

    28 8 Отговор
    Времето е по-скъпо от тарясника. Затова се кара работна кола, а не изгъзица, дето да и се маеш.
  • 37 Ицо Багера

    38 5 Отговор
    Много информативна статия, благодаря. Авторът на статията е единствения в този сайт, който публикува образователни и информативни статии, а не такива, изпълнени с простотия и информация за ниската прослойка на обществото, смятани за "випове", от които получаваш единствено загуба на мозъчни клетки. Именно това превръща една информационна медия в това, което трябва да е. Именно това е единствената причина още да следя този сайт.
  • 38 Тираджия

    53 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тра ла ла":

    Нищо не ти е известно! Двигателя загрява от горивния процес не от триене!

    Коментиран от #53

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Ха ха

    34 4 Отговор

    До коментар #1 от "реалистъ":

    Не, не е палиш и тръгваш, а качваш се и караш, палиш и тръгваш са ги играли преди това до 300-400 к в Германия или Италия....
  • 41 Чук

    14 8 Отговор

    До коментар #4 от "Котака":

    Не ва, тва са дупер-пупер-дупер технологиите на Бье йен Вие и АйДий дет на 40 к фърляш двигател и на 40 скорости, пък дали гаеанционно хич, ама хич не се знае...
  • 42 Ха ха ха

    10 4 Отговор

    До коментар #7 от "Читател":

    Той Котака Тундбергист се бара....))))
  • 43 Ран Босилек

    48 2 Отговор
    Мажеш или не мажеш - рано или късно всичко се износва... К'во се косите толкова, няма нищо вечно. Хай със здраве.
  • 44 8755

    30 1 Отговор
    Ако имаш хибрид как ще го загрееш.

    Коментиран от #46, #108

  • 45 Кой туй

    16 0 Отговор
    нещо колата - уж тръгва да тръгва, а не тръгва...

    Коментиран от #58

  • 46 Ще го

    10 0 Отговор

    До коментар #44 от "8755":

    буташ на задна:)
  • 47 Калашников

    43 3 Отговор
    Повече от половината тук са безмозъчни същества

    Коментиран от #48

  • 48 Зиг Зауер

    16 0 Отговор

    До коментар #47 от "Калашников":

    Мда...
  • 49 Стига ва

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "111111":

    Бахмааму ветно ли бе?!))))
  • 50 животновъд

    23 21 Отговор
    Много професори тук,много нещо. По логиката на този аз трябва да запаля,да отида да издоя овцете и тогава да потеглям. А че на малки обороти налягането на маслото е почти на критичния минимум няма никакво значение! Така ли?

    Коментиран от #59

  • 51 Тъй де

    22 13 Отговор

    До коментар #13 от "DARK":

    На двойна езда почти не изстиват...навремето ладите таксита правеха 6-700 к без ремонт

    Коментиран от #100, #115, #123

  • 52 Ахааа

    7 35 Отговор

    До коментар #18 от "Ей драскачо":

    Значи, все пак охладителната течност не се загрява сама, а ? И в крайна сметка, водната риза е по-далеч от изгарянето на горивото, почти до цилиндъра се намира, та май триенето играе по-голяма роля, драскачо......

    Коментиран от #85

  • 53 Ясно

    24 2 Отговор

    До коментар #38 от "Тираджия":

    Ми за какво ни е тая водна риза тогава ? И защо минава близо до буталата ? А уе и вие сте едни мозъчни тръстове

    Коментиран от #109, #144

  • 54 Чук

    13 2 Отговор

    До коментар #20 от "незнайко":

    Ми то на градско на готините дизели никога не им се задръствал DPF/FAP-а казват....
  • 55 Сичиро Сан

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ахахахахахха":

    Ти много прав да знаес))))
  • 56 Сникерс

    31 6 Отговор

    До коментар #26 от "Каращ атмосферен бензинов двигател":

    Е те Вагините вървят в комплект с маслена туба в багажник
  • 57 Ха ха

    25 3 Отговор

    До коментар #27 от "Тодор":

    Нали?!)))) Ръчка за града и автомат за магистрално....хи хи хииииии
  • 58 Ха ха

    14 2 Отговор

    До коментар #45 от "Кой туй":

    Ми Тесла много ясно, хлей само да не се заключиш вътре
  • 59 Чук

    15 8 Отговор

    До коментар #50 от "животновъд":

    Що не си гледаш овците ми се обаждаш от коневруза?!))) Като загряваш на "малки' обороти ли си? Смехурко!

    Коментиран от #61

  • 60 4X4

    42 8 Отговор
    Бе тез коли няма да ги карате 100 години че да им слугувате. Палиш и тръгваш тва да не ти е корабен двгател

    Коментиран от #95

  • 61 Ами да на

    18 3 Отговор

    До коментар #59 от "Чук":

    ниски обороти си до 2000,според теб на високи ли трябва да загряваш,нали точно това е кондиката,да се запали и след 20-30 сек. да тръгнеш без да форсираш колата а до около 1500-2000 об. най-много докато не влезе в нормален температурен режим.
  • 62 Пилона

    33 6 Отговор
    Двигатели които разполагат с датчик за масата на постъпващият въздух (дебитомер) не е нужно да загряват преди потегляне, по старите мотори с липсваш такъв обикновено разполагат с датчик за температурата на постъпващият въздух и при по студено време е желателно да позагреят на място понеже този сензор е свързан с комутатора който пък отчита че температурата е още ниска и в противен случай може да има леко прекъсване (липса на мощност) при бързо потегляне.
  • 63 Дфен

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "Читател":

    Ти си луд.Имал съм 4 нови коли в книжката на никоя не го пише това
  • 64 333

    28 7 Отговор

    До коментар #2 от "Читател":

    Съмнявам се, че си минавал през живота си 70, 80000км. Едната кола, която ползвахме я продадохме на 350000, и никога никой не я е чакал да загрее. 100 часа годишно ще чакам да ми загрява колата. Двигателя и не струва толкова.

    Коментиран от #104

  • 65 Driver

    6 4 Отговор
    На всички руски без изключение и на няколко индийски !
  • 66 мери

    10 13 Отговор
    имам хонда джаз от 6г никога не съм я подгрявала паля и тръгвам
  • 67 Грую

    19 5 Отговор
    Ааааеее жули яко и после "универсален ментификатор" у маслото и я продавай на някой мераклия и толкоз. Хеле от Италия ако си вземеш някой таласъм, ще ти гори повече масло от старата Лада на дядо ти!
  • 68 Коментара

    9 4 Отговор
    Хубава статия, но ме съмнява хората да се съобразяват с даденостите на автомобилите които карат, в последствие се чуват писаци охкане, ругаене и тежки заключения. Само няколко поправки ...1–во EA888 в зависимост в коя марка се вгражда може да бъде TSI (VW, Skoda) и TFSI!!! (Audi) има и известни конструктивни различия. 2_ро Първа генереция ЕА888 се произвежда от 2008 до 2015 (CDNC и CAEB) тъй като покриват най-високите еко норми за времето си. От 2004 до 2008 EA113 след 2008 ЕА888. 3_то ЕА888 TSI се изполва и от Шкода мисля че в Супърба и Октавия РС...тоест и там имаме драма и драмата изобщо не е евтина повярвайте.
  • 69 Готин

    38 5 Отговор
    Когато измислят двигател без топлинни разширения и без нужда от смазочни материали, тогава палиш и тръгваш. За сега сцеплението при студено време чупи биели, особено на дизелите. Ама вие си карайте докато върви...

    Коментиран от #86, #169

  • 70 Терминал 1/2

    30 3 Отговор

    До коментар #28 от "Котака":

    В бялата държава в която съм през зимата е масова практика местните да спират пред магазините за шопинг без да изгасят колите си докато пазаруват.Няма глоби,тормоз на полиция и кражби на коли...но това е БЯЛА държава ;) Иначе за нов автомобил 30сек. подгряване на място докато почистиш снега от стъклата са повече от достатъчни...а и след това каране през първите 5км на ниски обороти...
  • 71 Fra Dia

    35 10 Отговор
    Загряването на Място е напълно изключено!. Загряването се извършва на ниска предавка и скорост, като се избягва работа на празен ход. Това е поради факта, че празния ход се реализира с богата гориво-въздушна смес. При ниски температури от богатата смес се кондензира гориво по стените на цилиндъра, обира се от сегментите и се смесва с маслото в картера където го еазрежда и намаля вискозитета му.
  • 72 4лел3л

    37 4 Отговор
    Радославчо, момчето ми, сам ли измисли всичко това, дето си го написал или го чу от един таксиджия? Защото ако сам си го измислил, си за бой, а ако си го чул от таксиджията и си го повторил, сте и двамата за бой. Образували се "триения"? Какви а вид са тия триенете? Познаваме следните триения: а) Сухо б) полусухо в) течностно. Това по отношение на смазването или осъствието му. По отношение на вида познаваме: а)Триене при плъзгане б)триене при търкаляне И сега: При запуск на всеки ДВГ в първият момент, докато маслената помпа "вдигне" налягане и напълни магистралите, триенето е полу-сухо. При такова триене има износване, но все пак има и мазане, макари оскъдно. Изправната маслена помпа създава налягане почи мигновенно. Тоест за ДВГ няма проблем. Все пак не палиш колата с пълна газ. Вискозитете на маслата се препоръчва от производителят на ДВГ и в зависимост от климатът при който ще се експолатира МПС-то. Съвремнните масла са с много нисък вискозитет, който почти не се променя на горешо и студено. Така, че отпада подгрването дето го говориш. Турбото започва да се върти още при заработване на мотора, но нали не палиш с пълна газ, така, че оборотие му са малки, а в следващия момент вече помпата е "качила масло до него. Стресовете от нагряването на "охлюва" не ги мисли. Охлюва (горещият) е изработен от високоякостен чугун. Не се стресира лесно тоя материал. Горещата турбина е направена от сплав, която се ползва в турбо-реактивните двигате
  • 73 готвачка

    5 11 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    какво е 2000 оборота - какво значи това, с колко да караш? - като скорост де
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Някой си

    28 4 Отговор
    Като се събудите от сън , веднага ли ставате от леглото и почвате да скачате.....
  • 76 ПОРШЕ 90 кс

    10 16 Отговор
    АЗ СУТРИН ЧАКАМ ДА ЗАГРЕЕ ДО 93-95 ГРАДОСА И ДА ВКЛЮЧЕ ПЕРКА ТОГАВА ТРЪГВАМ 😂😂😂😂👌🤐🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🧻🧻🧻🍻

    Коментиран от #134

  • 77 Гост

    27 7 Отговор

    До коментар #4 от "Котака":

    Ако подкараш таралясника си студен ще дишаш още повече мръсотия. При натоварване студен двигател гори много повече и е в пъти по-токсичен. Мисли малко и не се обаждай като не ти е ясно.
  • 78 Гост

    9 8 Отговор

    До коментар #9 от "111111":

    Готов ли си да хванем бас за това? Аз на място мога да си накарам колата да стигне работна температура за 15 минути в най-лютата зима в България. Явно твоята кола не е добре. Смени си термостата.
  • 79 Слушател

    37 7 Отговор
    Качествено масло!!! В България дори официалните сервизи не предлагат такова. Само на цена е качествено.

    Коментиран от #81

  • 80 Гост

    28 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тра ла ла":

    Водата се загрява от триенето на буталата и цилиндрите ли? Хайде и този. А горенето в цилиндрите изобщо не я загрява нали хахахахахахаха
  • 81 Гост

    10 11 Отговор

    До коментар #79 от "Слушател":

    Да но за какво са ни на нашите 15 годишни щайги качествени масла?
  • 82 Гост

    15 0 Отговор
    Лелеее това момче е уредило много работа на много сервизи.
  • 83 фффф

    27 1 Отговор

    До коментар #9 от "111111":

    Бензина за 10 минути прави колата топла работейки на място докато изчистя снега от нея.
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Гост

    30 0 Отговор

    До коментар #52 от "Ахааа":

    Стига се излага бе. Триенето не загрява водата. В цилиндрите се гори бензин при 1200 градуса пикова температура. Какво триене?

    Коментиран от #117

  • 86 83848

    5 6 Отговор

    До коментар #69 от "Готин":

    Той е измислен от никола тесла. Даже не го палиш. Направо тръгваш .....
  • 87 Гост

    32 11 Отговор

    До коментар #21 от "Ахахахахахха":

    Тойота корола версо 2,0 дизел с турбина . За една година глава, клапани, крив блок, турбина, рейка, помпа и радиатор на климатик. Благодаря за японските съвети.

    Коментиран от #162

  • 88 АНАЛИЗАТОР

    4 30 Отговор
    Никога не сменяйте маслото на двигателя ,преди зимните студове. Изчакайте пролетта когато се стопли времето ,зашото новото масло е винаги по-гъсто от старото.

    Коментиран от #90, #116

  • 89 Анонимен

    30 6 Отговор
    Бати бисерите има тук! Подгряването на място е точно времето за изчистване от сняг. ДВГ без товар не загрява, дори дизела и охлажда зимно време. Ако няма сняг 15 -30 сек са достатъчни. След това никакъв форсаж над 2000к до достигане на работни температури.
  • 90 Анонимен

    16 3 Отговор

    До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":

    Ако си сипал боклук си прав, ако е пълна качествена синтетика няма значение. А всички съвременни автомобили са с пълна синтетика
  • 91 Врачанина

    18 1 Отговор
    Язи съм с добавка масло 5w40 и винаги чекам 1мин.на студен старт да се разбие маслото турбобензинка ми е машината.Тъй ме харно е да се почека малко бацета.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Бай Шафьор

    37 2 Отговор
    Аз пък сутрин въртя на манивела до 50 градуса и след това паля на стартер🤣🤣🤣🤣
  • 95 Луд

    10 1 Отговор

    До коментар #60 от "4X4":

    Абе ти корабен двигател виждал ли си?
  • 96 Брадвата

    22 14 Отговор

    До коментар #14 от "00000014":

    Развеселяващо? Като видя някой да подгрява дъртия голф и отнася псувните с 200. Даже с 300. Чуди се после що го псувам, а то от дим не се вижда покрай него. Малко им е да си усмърдяват панелките, ами усмърдяват и отпред пред панелките

    Коментиран от #106, #176

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Луд

    10 0 Отговор
    Абе ти корабен двигател виждал ли си?
  • 99 Минчо Празников

    16 5 Отговор
    Е то ако палиш и тръгваш беше правилното, колата нямаше сама да си смъква оборотите като е загряла и готова за потегляне, аман от шматки които сами си чупят и после сами си ги оправят колите, а при някой след счупването на скрап!
  • 100 Подгрял

    17 1 Отговор

    До коментар #51 от "Тъй де":

    700к с лада.. после може направо волгови бутала да пуснеш

    Коментиран от #163

  • 101 Разумен

    17 0 Отговор
    При студент старт винаги тръгвам, след като автоматичния смукач, който в началот вдига оборотите на 1200, ги нормализира на около 1000. Това трае около една минута, нищо време. Но ползата е огромна. Освен това наливам масло Castrol Magnetum. И се радвам на "самолета" SAAB 93.
  • 102 АнатемаНаБезродници!юте

    11 3 Отговор
    Искам да наблъскам грес в ауспуха на Сашо Нереза от СДС-то,за да не се износва
  • 103 Читател

    19 0 Отговор

    До коментар #28 от "Котака":

    Е, 20 мин. си е прекалено. Имам предвид 2-3 мин., колкото автоматичния смукач да свали оборотите на 900-1000. От 1200-1300 като е "студена".
  • 104 Читател

    11 2 Отговор

    До коментар #64 от "333":

    Ти си баровец. Аз карам стари коли. Правя 80-150 000 км. и сменям. Като старата кола обикновено остава на баща ми.
  • 105 Ванче

    25 1 Отговор

    До коментар #28 от "Котака":

    Ами,върни си се в Михайловградскят или Врачанският регион където си се родил и няма и няма да ти мирише на стари кочини-ще ти мирише на истински,което между впрочем е много хубаво и българско-съвсем нормално е,човек,като запали колата да изчака да се размразят поне стъклата преди да тръгне на път.Но понеже твоята кола не мръзне,не хваща скреж и лед/слагаш навярно зеблени чували или стари черги от баба/-тръгвай веднага,ако може с мръсна газ и дрифтене...Защо трябва да пишете глупости,само и само да напишете нещо и да си показвате магарията?

    Коментиран от #107

  • 106 Гост

    13 1 Отговор

    До коментар #96 от "Брадвата":

    А той чува ли те да го псуваш или ти само наум, че да не те чуе и да се размирише край тебе.

    Коментиран от #122

  • 107 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #105 от "Ванче":

    И като тръгне веднага след запалване, почва да търка стъклата отвътре с един сноп конци за чистене. Знам ги тия карачи.
  • 108 ПООРШ 75 КОНЯ

    5 4 Отговор

    До коментар #44 от "8755":

    НАПРАВИ МУ ДВА ЛАСТИКА ОТ СФЕТОФАР --- ДО СФЕТОФАР ДА ВДИГНЕ ГРАДОСТТ ГЛЕДАЙ ДА НЕ ТЕ ВИДИ ВИП БРАДЪРСС И БРАЧЕДИТЕ ОТ М.В.Р. -ЕТО 😂😂😂👌🤐🐱‍🏍🚀🤣
  • 109 00000014

    10 1 Отговор

    До коментар #53 от "Ясно":

    Цилиндровата втулка трябва да се охлажда, защото изгрелите газове при избутване на буталото надолу я загряват. Температурата им е над 350 градуса. Изобщо хабер от двигатели имаш ли си?
  • 110 Пеню

    12 1 Отговор

    До коментар #11 от "hmhmhm":

    Толкова е стресиран възелът, че ще му леем куршум. Преводачът на гугл толкова може, ама редакторът трепе рибата.
  • 111 Гошко

    7 2 Отговор
    Ако имам среща с руса брюнетка, паля, изчаквам смукача да отпусне, и леко се изнасям! че русо-дълго не чака:) С червенокосото, е по- сложно.
  • 112 Капиталист

    5 9 Отговор
    Скъпата кола,особено кога е с мощен двигател не бива да се плзва за щяло и нещяло,за пазаруване .......... Даже ползуване на такси може да е практичния вариянт. Зимата пътищата са лоши,всеки малоумник може да те забърше и да ти покаже валидната си гражданска отговорност,което да ти коства няколко дни главоболия.Въпроса е за какво ще си харчиш парите и дали ги имаш! По принцип системата "старт-стоп" е измислена,за да щади хората о бръмчащите и пушещи двигатели.
  • 113 Гошко

    8 0 Отговор
    Пламен Диков -алармаджията, ми показа, как си пали колата от тях, обаче ако си я оставил на първа от вечерта.....кофти.
  • 114 перничанин

    11 4 Отговор
    Отварям гаража, паля Тойотата, отварям дворните врати, качвам се и излизам на улицата, затварям всички врати, без да бързам и потеглям (около 2-3мин.). Това е моята рецепта за дълго ползване на кола. Моята е на около 350 000км (реални). Старая се да сипвам добро масло , последно ползвам FUCHS TITAN и колата върви екстра, не харчи масло и е тиха.

    Коментиран от #157

  • 115 Като гост

    12 2 Отговор

    До коментар #51 от "Тъй де":

    На времето ладите таксита на 270 хиляди бяха масларници, колкото гореше бензин толкоз и масло. Цилиндъра прескачаше първи ремонт и директно на втори се шлайфаха.
  • 116 Готин

    5 1 Отговор

    До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":

    Не се хаби да наливаш мозък в кратуни. Те не са чували за физика и мислят, че синтетиката не подлежи на физичните закони.
  • 117 Гост

    14 0 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Ако от триенето се загрява охладителната течност двигателят ще е с много малак ресурс.точно така,загрява се от огъня вътре който гори
  • 118 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Правилно!!!
  • 119 Николай

    10 0 Отговор

    До коментар #17 от "Провинциалист":

    Че къде в махалата да намеря такава улица, че да карам 100 метра на 4-та скорост, трябва да съм поне с 50 км/ч.
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Аууу

    6 1 Отговор
    Тези от факти не разбират от коли и се търкат на сухо. Който разбира запалва автомобила докъто изтърка сланато той е готов.
  • 122 Брадвата

    1 1 Отговор

    До коментар #106 от "Гост":

    Чува, искаш ли и ти да чуеш?

    Коментиран от #160

  • 123 Бай Стою касапина

    7 2 Отговор

    До коментар #51 от "Тъй де":

    Е, ти се оля. Максимум 300 хил. ги правеха. Ти ги изкара двойно. Ай да посмалиш!
  • 124 Сър

    10 4 Отговор
    Не карам Лада, че да го паза щото разбираш ли после няма. Ставам, палим, газ колкото може, парното да духа, ако се окоти - следващия и газ. Колата трябва да служи, не да и се кланям.
  • 125 Тапата

    22 1 Отговор
    Колата е като жената - първо трябва да я подгрееш и след тов да я бичиш /златно правило/.

    Коментиран от #141

  • 126 Боко

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Румен":

    ХА,ХА ставаш за ПРЕМИЕР!
  • 127 Диан

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "699":

    Изчистваш си ти стъклата и тръгваш ако стойш в колата има да чакаш
  • 128 Христо

    2 0 Отговор
    Карам стар бензинов дарак с шест цилиндъра и две турбини... Ще го карам докато мога. За да му удължа живота го карам само с качествени масла, лятото 5в40, зимата 0в40. Като застудее и премин от 5 на 0 определено усещам разлика. Та не е само до подгряване и т.н.

    Коментиран от #130

  • 129 Стар механик

    4 5 Отговор
    Доказано е ,че всеки старт на студен двигател особено в студено време ,износването е равно на изминати 500км. на загряд двигател.затова такситата и така наречените тирове издържат милион и повече километри.за големите двигатели от такива като за танкове до корабните е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО загряване близо до работната температура преди старт и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО прелубрикейтинг, което означава вдигане на масленото налягане ,по принцип с електрическа помпа,и тогава СТАРТ НА ДВИГАТЕЛЯ.
  • 130 Анонимен

    4 0 Отговор

    До коментар #128 от "Христо":

    5w40 или 0w40 е еднакво през лятото. Карай си направо с 0лата.

    Коментиран от #151

  • 131 Христо

    6 1 Отговор
    Аз моята я паля на скорост и тръгвам. Доста време изкара до сега. Ако не идържи не е за мен. Така ги тествам. Лигави коли не ми се карат. Бъдете спокойни, аз ги карам докрай, не ги продавам. Служат ми вярно и ги погребвам с брадвата. Сегашната я храня с олио. Много добре смазва. Масло не бара. Има паяжини под капака. Сменям само гуми.
  • 132 Стар механик

    5 4 Отговор
    Доказано е ,че всеки старт на студен двигател особено в студено време ,износването е равно на изминати 500км. на загряд двигател.затова такситата и така наречените тирове издържат милион и повече километри.за големите двигатели от такива като за танкове до корабните е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО загряване близо до работната температура преди старт и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО прелубрикейтинг, което означава вдигане на масленото налягане ,по принцип с електрическа помпа,и тогава СТАРТ НА ДВИГАТЕЛЯ.
  • 133 Аз пък

    2 3 Отговор
    Пускам първо печката. Работи 20 минути. После се изключва сама. Паля тръгвам и си духа топло още от дивана в къщи. А ако изкате да няма сих старт с ел помпа качвате маслото сутрин и после палите. Абе като танк.
  • 134 😂😂😂😂😂😂

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "ПОРШЕ 90 кс":

    Ти ме умря, бе....
  • 135 Кадета

    4 2 Отговор
    Имам един кадет на 450,000 km зимата пала и газ колко може да стопли по бързо водата че иначе замръзва изпаритела и филма приключва
  • 136 Индийския майстор

    10 0 Отговор
    Вечер точиш водата, сутрин една лейка вряла от бойлера....и газ!😆😆😆
  • 137 Подгряване

    13 3 Отговор
    Да запалиш двигателя на кола през зимата и да тръгнеш веднага е все едно да те изритат от леглото по пижама и да бягаш 1800 метра. Износването е голямо. Оставате двигателя половин или една минута и потеглете бавно, няма да замъси въздуха повече от това ако се движи през това време. Ако се притеснявате за екологията, ще помогнете много повече ако си купите кола с електромотор .
  • 138 барета

    1 3 Отговор
    Радославе, големи глупости пишете! Всички течности в двг-то се загряват еднакво бързо или бавно, не слушайте канцеларските мишки ,които никога не са си цапали ръцете!
  • 139 бат Васко

    4 0 Отговор
    В крайна сметка от малоумно преведената статия така и не става ясно какво искат да ни кажат.
  • 140 Здрасти

    11 2 Отговор
    Абе повечето сте с развалени зъби пък за ламарините се загрижили. Все още имам Рено 19 ,93г. БЕНЗИН. НИКОГА ама никога не съм я подгрявал и все още пали от раз . ЖАлко че е изгнила . Двигателя е 1.4 енерджи... На над 500000 км....
  • 141 Алфа Чакал

    19 0 Отговор

    До коментар #125 от "Тапата":

    Има логика.И жената много променя звука при сух старт.
  • 142 Така...

    4 2 Отговор
    ...кажете вЕрно, че това е най-четената и коментирана статия в този сайт!?! Абе пичове, осъзнавате ли, колко е незначително и нееднозначно? Закон ли искате да ви напишат, колко да подгрявате!?! Кой беше казал, че 80% от хората не стават?
  • 143 Джуган

    5 1 Отговор
    Най-доброто решение е гараж в който температурата не пада под нулата. Ако това не е опция, следвайте коментар Номер 6 на Гост. 30-40 секунди на място, след това тръгваме, но не надвишаваме 2000 оборота, не форсираме излишно, рано превключваме на по-горна предавка, така загряваме не само двигател, а и скоростна кутия, и диференциал и т.н.

    Коментиран от #148, #149, #153

  • 144 Тираджия

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Ясно":

    Момченце вземи прочети някой буквар не се излагай .
  • 145 Николай

    3 1 Отговор
    Карам пежо дизел от 23 километра купено през 2002 година.Сега е на 490000 километра.Дизел атмосверка.Не е подгряван никога,паля и тръгвам на работа.На двигателя съм сменял само подгряващи свещи три пъти.Не е жален през годините и върви като луд.Колата не се плаши от каране а от подръжка

    Коментиран от #156

  • 146 Бай Шиле

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Пламен":

    Нещо не се вързва.? тогава всички коли имат крикове,рез.гуми и др. в багажника? Или в твойта Германия трябва да чакам някой да дойде да ми сложи резервната?
  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Нсй-добър

    2 2 Отговор
    Дизелите трябва да се забранят въобще да се палят
  • 151 перничанин

    0 0 Отговор

    До коментар #130 от "Анонимен":

    Цената е различна.
  • 152 Ловец

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Е това е правилният начин който правя и аз
  • 153 Йо Несбьо

    1 1 Отговор

    До коментар #143 от "Джуган":

    Примерно 5°С под нулата. Има да чакам иначе още новичкият ми Хюндай да загрее на място. Не, че е невъзможно, разбира се, но ще вися като ненормален в автомобила поне 20 мин. Аз паля, изчиствам стъклата от лед отвън, изтривам ги отвътре заради заскрежаване (само предното)И полекичка тръгвам. Не ми е ясно за какви 2000 оборота ми говорите, защото аз рядко ги качвам толкова - трябва да съм с 60 км/час на 3-та! Смятате ли, че ще направя подобна дивотия?! Шофирам предимно на 6-та с 51-52 км/час и около 1100 оборота. Познат механик ми разправяше, че турбиниран двигател би трябвало да се кара с около 2000 оборота, но аз ви обясних защо не е възможно при мен...

    Коментиран от #161

  • 154 ГоЩо

    2 0 Отговор
    Имаме в родата един с TSI. От чисто нова харчи масло! В момента е на 70хил и вече мисли да го продава!
  • 155 Мекичар

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Румен":

    "...и се връщам да яДА мекици..."? Да ям, байо! ;)
  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Пурко

    1 1 Отговор

    До коментар #114 от "перничанин":

    Вземи си направи автоматично отваряне на дворните врати и гаража! Все пак е 21-ви век ако не сте разбрали в Перник!

    Коментиран от #185

  • 158 Геро

    5 0 Отговор
    Кажете нещо за Пагани Зонда. Миналата седмица си купих една, но още не съм я регистрирал. Трябваше да ѝ сложа газ и теглич първо. За съжаление ми я дадоха без книжка за експлоатация.
  • 159 The rider

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ахахахахахха":

    Мдааа, друг е живота с Тойота..
  • 160 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "Брадвата":

    Ето пак. Нали си скрит зад монитора, много ти е лесно. Давай да те видим!
  • 161 Читател

    3 1 Отговор

    До коментар #153 от "Йо Несбьо":

    Тази сутрин, в София. При -1 градуса външна температура, температурата на охладителната течност, по показания на борд-компютъра, се покачваше с градус на 3-4 секунди. Това е без да подавам газ. Колата ми е Хонда CRV2, бензинова. Показанията ги следих с ODB2 на телефона си. Така че, тия глупости за 20 мин. .... някъде другаде.

    Коментиран от #167

  • 162 747382

    3 2 Отговор

    До коментар #87 от "Гост":

    Японец дизел се не копува. Елементарно е инвееки го знае. Защо бензинов еквивалент е по-скъп? Дизела е за мизерниците с трансжендърските европейски котори да карат евтино към сервиза 🤌🏿
  • 163 авто

    4 1 Отговор

    До коментар #100 от "Подгрял":

    Прав си,както са я подкарали може някой да напише,че с Ладите са минавали и по милион без ремонт,колкото време минава спомените и фантазиите се покриват.
  • 164 PIPALOT

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Така се прави,това е правилния начин и зима и лете.
  • 165 ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл

    3 4 Отговор
    Тук само МОЗЪЦИ и бедни въшлета...!!!!!!!!!!! Вече втора нова кола си взимам... НА ИЗПЛАЩАНЕ..... първата преди да стане на 5 години е върнах и продължих да изплащам втората........ ТА, КАТО КУПУВАМ ТОЧНО ТОВА ГИ ПИТАХ... ДИЛЪРЧЕТАТА....... ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ЗАГРЯВА...... ТЕ МЕ ГЛЕДАХА, ПОГЛЕДНАХА СЕ, МОЖЕ БИ МИ ТЕГЛИХА ЕДНА ДЪРТА....., И КАЗАХА....... НАТИСКАШ БУТОНА, ОЩЕ ПРЕДИ ДА Е ЗАПАЛИЛА (ИМА ОКОЛО 2 СЕКУНДИ) ВКЛЮЧВАШ НА ПЪРВА И ТРЪГВАШ....... САМО Е ХУБАВО ОТ НАЧАЛО ДА НЕ МИНАВАШ ДВЕ ЛИ БЕШЕ, ТРИ ЛИ БЕШЕ ХИЛЯДИ ОБОРОТА........ И КАТО МИНЕ 100 ИЛИ 150 ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА ДА ИДА И ДА СИ КУПЯ НОВА....... ХАХАХА..... ТОВА ИМ БЯХА ДУМИТЕ..... А НЕ КАТО СЕЛТАЦИТЕ ЗА 2 БОНА ДА СИ МИСЛИ ЧЕ КАРА БМВ ИЛИ МЕРДЖАН...... САМО ЩЕ КАЖА, ЧЕ СТЕЛКИТЕ СА 250 ЛЕВА, ПВЦ КОРА ЗА БАГАЖНИКА 160......ПРЕДСТАВЯМ СИ ЗА НОВИТЕ И СКЪПИ МОДЕЛИ БМВ, МЕРЦРДЕС ИЛИ АУДИ КОЛКО СА........... ТА ЗА 2 - 3-4 ХИЛЯДИ КОЛА, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ СТЕЛКИТЕ СА 1000.....ХАХАХА....... ХАХАХА..... ТАКА, ЧЕ ПАЛИШ, ГАСИШ И ТРЪГВАШ...... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣... ЕЕЕЕДДДДЕЕЕЕЕООООООТТТТТЕЕЕЕЕ

    Коментиран от #184

  • 166 Жорката

    1 0 Отговор
    На таблото има стрелка и диапазон за работната температурата.
  • 167 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #161 от "Читател":

    Това в движение ли беше?! При мен таблото показваше -3°С външна температура, а температурата на охладителната течност не съм я следил. В общи линии запалих, за 2 минути свалих заскрежаването от стъклата, седнах в колата и бавно потеглих. Бях на рециркулация. За около 10 мин започна да духа топло. Не съм издувал двигателя, карах с 1100 - 1500 оборота. Върнах се в Прага и чак тогава свалих коженото яке. Т.е. Не знам как е при вас, аз следя вътрешната температура и купето на колата се загря до степен да сваля якето чак след 20 мин... 2-годишен Хюндай бензин без видима повреда...

    Коментиран от #168

  • 168 Читател

    2 2 Отговор

    До коментар #167 от "Йо Несбьо":

    Не, на място. Като направи 50-тина градуса потеглих.... горе-долу за 2 мин. на място, докато изстържа стъклата, да сложа колана и потеглих. Като паркирах колата снощи, към 20:00; Като запалих двигателя, докато телефонът ми се "закачи" за OBD-то - и ми показваше 15 градуса на охладителната течност.
  • 169 Двигателя б

    1 3 Отговор

    До коментар #69 от "Готин":

    Двигателя без топлинни разширения е измислен от Илън Мъск, създателят на Тесла.

    Коментиран от #171, #177, #178, #180, #181

  • 170 ттт

    3 2 Отговор
    Когато самолетите престанат да загряват двигателите си преди излитане, тогава ще престана и аз да загрявам двигателя на моята кола. Нищо, че те са с турбини, пък аз с дизелак.
  • 171 ттт

    3 1 Отговор

    До коментар #169 от "Двигателя б":

    Даааа, електродвигателите никога не загряват. И никога не се износват. При Мъск проблема е в батерията, че доста бързо се налага да дадеш отново половината от цената на автомобила за нова батерия. Пък и май на Земята нямало достатъчно литий за батерии на толкова много коли, колкото са в момента автомобилите с ДВГ. Проблем е и това, че покривите на дърводелския инструмент много често изхвърчат от колата. Днес пак бяха писали за такъв случай. Също така съм любопитен да видя, колко зарядни станции ще трябва да се направят за да поемат поток от електромобили, равен на потока автомобили с двг по пътищата на Западна Европа. Пък и когато тези автомобили станат мнозинство, не вярвам да се ползват с редица преференции.
  • 172 аса

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "111111":

    Не е важно, дали по-бързо ще загрее двигателят, (вярно е в движение е по-бързо), а кога износването на двигателя ще е по-малко. Разбира се в определени случаи е важна бързината. Ако са ме предупредили за настъпващо цунами, няма чакам, двигателят да загрее. Би могло и по още много други причини да не го чакам, но ако всичко си е нормално, няма да бързам.
  • 173 Пламен

    4 3 Отговор
    Чшшш, алоооо!!! Колко десетилетия ще ги карате тия коли? Вие за телата си не се грижите така, а те са ви до живот и смяна няма. Я стига се превъзнасяхте. Купчина желязо, палиш, тръгваш, в началото не я ряскаш много и така.
  • 174 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 175 Баро

    5 0 Отговор
    Студеният двигател е като сухата жена цилиндъра го боли а буталото се Жули
  • 176 Баро

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "Брадвата":

    Ти защо не си седя на село да си усмърдя ваш мегдана
  • 177 Баро

    3 0 Отговор

    До коментар #169 от "Двигателя б":

    Тихо не казвай на никой какви глупости говориш че ще ти се смеят врабчетата преосмисли какво си написал излиза че мъж се е родил през 19-ти век Да не би да си ай ти специалист само те може да дрънкат такива простотии
  • 178 Баро

    4 0 Отговор

    До коментар #169 от "Двигателя б":

    И понеже си много прост да ти обясня електродвигателят също има топлинно разширение според което параметрите му се променят Ако не ми вярваш Вземи една бормашина я пусни да върти 10 минути да видиш дали няма да се нагрее а когато има противодействие на нейното движение нагряването се увеличава и накрая да ти кажа електродвигателите изгарят понякога ама забравих че сигурно си ай ти специалист
  • 179 Баро

    0 0 Отговор
    Я разбирачите като толкова много ги разбирате кажете двигателя на снимката от каква кола е
  • 180 пишман майстор

    3 0 Отговор

    До коментар #169 от "Двигателя б":

    Няма все още измислен двигател без топлинно разширение освен магнитната левитация ,макар че и там се отделя температура но няма пряк допир между пвърхностите.
  • 181 В Коцев

    3 0 Отговор

    До коментар #169 от "Двигателя б":

    Карам Опел Инсигния 2.0 CDTI 118kw изминал съм 320000 Засега никакви проблеми сменял съм само регулатора на въздуха в турбото но на сервиз никога не съм я карал много майстори пъкнаха-новоизлюпени! Повече от минута -две не е подгрявана .какви са тези глупости където се пишат маслото не го пипа,,
  • 182 Кената

    3 2 Отговор
    Принципно в Б-Я автомобилите са 80% внос на по 350++км и това дали ще я вардиш после зима, лято и т.н. не е от толкова голямо значение. Достатъчно да и сипеш масло от 4.50лв литъра и скапаната нфта и клозета е готов. Та по темата , да необходимо е при минусови температури , сутрин като се запали автомобила да се изчака от 2 до 3 мин да поработи двигателя на място , после като потегли не повече от 2200 оборота ,при превключване, до достигане на работната температура, след това карайте както ви е кеф и колкото можете .Както зимата така и лятото , ако сте на магистралата и карате във високите обороти и висока скорост , ако ви се допуши или тоалетна, недейте моментално да гасите двигателя, особено с турбо, получават се топлинни детонации , спира мотора да се охлажда и турбината, а вътре е огън и по този начин си си скъсявате живота на мотора , ремонтите не са евтини. Това че е една машина е направена от желязо не означава, че няма правилен начин на експлоатация и прочие, но българина е факир и завършил по 3 висшета и трудно може да му налееш мозък. Карайте какво искате , а за тези които искат да си съхраняват правилно машините и нямат излишни пари за ремонти, може да извлекат от написаното ми....Карам от 2009г и до сега коли не съм чупил( от неправилна употреба или обслужване) . Хубав ден, 3мин да изчакате преди потегляне или преди да огадсите двигателя не са толкова много, но в сервиза и за колата значат много :)))
  • 183 dutchmann

    2 0 Отговор
    YD22ddti . Има си подгрев , автоматично си изключва и газ. Сега е на 670000 и продължава. Комънрейл. Само добра нафта и това е.

  • 184 Много си тъп Саше

    1 2 Отговор

    До коментар #165 от "ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл":

    Първо ти на дилър чета от магазина колко мислиш че разбират като са събрани от кол и от въже второ все пак ти казват отначало 2000 оборота като нямало значение Защо не е отначало 6000 оборота лично мога да ти покажа какво ще стане ако я изкарам от магазина след първите 1000 метра повярвай ми и накрая всяко едно BMW е по-добрият вариант от чисто нова Dacia и няма да е лошо да се върнеш в магазина да попиташ тия от дилър четат там като ти дават акъл какви коли карат
  • 185 перничанин

    1 0 Отговор

    До коментар #157 от "Пурко":

    А,аа, ще ми развали ретро изгледа на оградата. Моята гордост. :)))
  • 186 Пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "2107 на LPG":

    Литър два топла вода от чешмата ще ти реши проблема- изливаш върху изпарителя
  • 187 Северин

    1 1 Отговор
    Кът падне климата под 20 градуса винаги паля и чакам да загрее автомобила час два.И отивам да карам насам натам да свърша малко работа и после пак паля и чакам малко един час но не повече защото времето е ценно и двигателя работи.И налрая климатика включвам като се прибирам и отварям ваички прозорчета капандурки от тавана за да има естествен винтил.Добре е всичко.Моята кола е пеогеот малка е.Любящата ми съпруга има ренаулт клип и е добре.Запалва и не чака много и й се карам вика ми 1 минута на 18 градуса и теъгвам.А ти двигателя как го мислиш?Уби го.Няма нова кола.
  • 188 граматик

    0 0 Отговор
    Кога ще се научат разни псевдо журналисти на технически български език, какъв е този стрес, който изпитват двигателите, човек да се отврати от грамотното общество, в което живеем.
  • 189 Мола Рам

    1 0 Отговор
    орел 94г.бензин.....палиш....и газ....инженерите са били други......АК-47 тоже.....21век=измамници.
  • 190 Христо

    0 0 Отговор
    На двутактовите трябва да се дава пълна газ за да има смазване, че то маслото е в бензина. Не се излагайте. Как си представяте да изсъхнат сегментите напълно, че да трие на сухо? И картера да се пукне и грам масло да не остане пак ще работи мотора известно време докато задере. И то ще стане заради повишената температура от триенето. Ще се стопи буталото. А самолетите подгряват понеже са с реактивен двигател и трябва да достигнат голяма температура за да развият подходящи обороти. Няма нищо общо с триенето. Дори ги подгряват на висока мощност за да достигнат по-бързо температурата. А не като бай Еди кой си с орела сутрин на празен ход 20мин. преди да излети. Хората и смукача ви направиха автоматичен и сутрин сама дава газ колата докато загрее. С камионите също не се сравнявайте. Те при палене чакат да вдигне налягане компресора за да им работят спирачките. Тоест да вдигне въздух, а не масло. Такситата минават много километри понеже карат, а не защото не гасят. Колко пъти на ден палят за нов клиент, за да си избият надника? Сутрин ако ви изритат от леглото ще се събудите много по-бързо и ще сте свежи веднага и това въобще няма да ви скъси живота. Аз така я будя моята кола всяка сутрин. Ако това се равнява на 500км. , значи моята е на милиони километри. Как пък нито един производител не заложи в софтуера да не позволява да се вдигат обороти преди да загрее колата? Нещо го смятат за ненужно май? Слагайте си добавките и си карайте на място колата колкото си иск
  • 191 Христо

    0 0 Отговор
    ...искате. Не ми се мисли колко са ви износени след като всяка сутрин работят по половин час на студен двигател. Аз за това време съм вече на работа

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.