Last news in Fakti

4 Декември, 2020 11:51 21 315 48

Как колата да харчи по-малко гориво през зимата

  • разход на гориво-
  • зима-
  • автомобили-
  • съвети

Как колата да харчи по-малко гориво през зимата - 1

Харесва ли ви или не, през зимата трябва да се отбивате по-често до бензиностанцията, защото в студения сезон „апетитът“ на колата естествено се увеличава. Според руският експерт Максим Строкер има начини разходът на гориво през зимата да бъде намален. Ето неговите съвети.

Известно е, че производителите на автомобили, правят всичко възможно да спасят автомобилите си от наднормено тегло, защото то се отразява на разхода на гориво. През зимата обаче почти всяка кола е принудена да носи излишни килограми върху себе си. Основно те идват от сняг, който не се чисти от каросерията на колата, както и от лед, който замръзва, когато колата се движи, като това става най-често в арките на колелата и по дъното на автомобила.

Следователно, за да спестите бензин/дизел, добре почистете снега от каросерията. Ако наблизо има търговски център с подземен или отопляем паркинг е добре да оставите колата там за няколко часа - така ледът от недостъпните за четката места, ще се разтопи.

Почистването и "размразяването" на каросерията е полезно не само от гледна точка да се отървете от наднорменото тегло. Допълнителните неравности по повърхността на лаковото покритие добавят аеродинамично съпротивление, когато автомобилът се движи с по-висока скорост, това също оказва влияние. За преодоляването на това съпротивление се изразходва допълнително гориво. Във връзка с това можете да се отървете от багажника на покрива на автомобила, ако имате такъв и не го използвате.

Подобни конструкции, както всички разбираме, в голяма степен развалят аеродинамичните характеристики на автомобила по всяко време на годината. Но през зимата те са особено вредни, тъй като често е просто невъзможно правилното почистване на снега от тях. Поради това аеродинамиката се влошава допълнително и се добавят излишни килограми.

Друга характерна "зимна" причина за увеличен разход на гориво са гумите. Известно е, че през зимата, поради спада на околната температура, температурата в гумите също пада. Това води до свиване на въздуха и оттам - до понижено налягане в гумите. А меките гуми значително увеличават съпротивлението при търкаляне и съответно разхода на гориво. Следователно, с настъпването на студено време, има смисъл да се надуват гумите с 0,2 атмосфери над предписанието, но не с повече за да не се губи контактна площ.

Не по-малко значителни допълнителни разходи за гориво през зимата също са причинени от загряването на двигателя преди шофиране. С цел икономия на гориво продължителността на такава операция трябва да бъде намалена до минимум. Изчистете колата от снега и потеглете, но бавно. Моторът да работи на ниски обороти. В движение двигателят във всеки случай ще загрее по-бързо, отколкото на празен ход, докато колата е неподвижна.

Имайте предвид също, че ако си поставите задачата да намалите разходите на гориво на автомобила си през зимата, ще трябва да се откажете от използването на системи като предварителен старт на мотора и автономни отоплителни системи - ако, разбира се, те са инсталирани в автомобила ви. За топлината и комфорта, които те осигуряват, трябва да платите с по-висок среден разход на гориво.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 40 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 оня с магарето

    76 4 Отговор
    като се кара по-малко е най-сигурно!

    Коментиран от #3

  • 2 Марио

    43 2 Отговор
    Има логика в написаното, но мързелът при мен надделява.

    Коментиран от #28

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Абе

    8 53 Отговор
    Който кара авенсис не е чувал за проблеми

    Коментиран от #15

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Така е

    24 5 Отговор
    Не само електрическите увеличават разхода си в зимата, а и бензиновите. Това е писано много пъти в коментарите, обаче има доста хора които нямат представа от коли, но въпреки това спорят!

    Коментиран от #10

  • 7 Перо

    29 7 Отговор
    Това са повече теоритични постановки,които не казвам,че не са верни,но може да ни излезнат много скъпо.Например подкарването на замразена кола с алуминиев блок,без малко подгрявка на място може да доведе до пукнатина на блока. Вижда се по наличието на масло и бяло покритие на казанчето за антифриза.Също и за каква аеродинамика може да говорим,когато по заснежените и заледени пътища,автомобила се движи с 60-80 км.,а натрупания лед и сняг по колата са не повече от 20-25 кг.Повечето неща касаят счетоводни факти.
  • 8 Чудно е

    32 9 Отговор
    особено да не се загрява двигателя зимата, палиш на -15 и тръгваш....Горивото, което харчи двигателя докато колата е студена е чисто, с минимално обогатяване на кислород. Разхода е огромен, но щом казвате, че така се пести.. Да не говорим за тъй наречения "сух страт", и маслото което е на "грес" заради студа, няма достатъчно мазане на триещите се части..... Този, който преписва статията има ли идея, какво въобще пише....или е на процент към някой сервиз...

    Коментиран от #18, #39

  • 9 Hellish

    28 5 Отговор
    Пълни простотии, ще карам колата студена докато маслото е гъсто и няма са си пускам отоплението, защото така ще спестя 50 грама на 100 километра.
    Общо взето след всички тези дейности ако има спестяване, ще е от порядъка на литър - два за цялата зима, файда.
    Да не говорим, че карането с умрял от студ двигател сигурно ще вдигне разхода в пъти.

    Коментиран от #20

  • 10 Пълни глупости

    11 40 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    Бензиновите автомобили намаляват разхода си през зимата, защото в единица обем въздух има много повече кислород. Всеки бензинов автомобил харчи по-малко през зимата, докато електрическите свалят пробега двойно, тоест харчат 100% повече енергия отколкото в топло време. Карайте си на бензин и не се занимавайте с глупости.

    Коментиран от #11, #13, #19

  • 11 авто

    25 6 Отговор

    До коментар #10 от "Пълни глупости":

    До сега не съм имал автомобил,който да харчи по-малко гориво през зимата,а съм имал и сега имам доста автомобили.Това което пишеш не е вярно,защото разхода не зависи само от количеството кислород ,за чиито обем се грижат редица датчици и се създава правилното съотношение според температурата, в този дух може да се каже че по-плътния въздух през зимата създава по-голамо съпротивление и така нататък може да се кажат много неща,но ако не си имал автомобил няма как да знаеш.

    Коментиран от #33

  • 12 оня с магарето

    25 4 Отговор
    разхода на гориво на час около 0.7-1.5 литра/час такаче ако тропа на място 4-5 мин нищо не пречи
  • 13 Алфа Чакал

    20 1 Отговор

    До коментар #10 от "Пълни глупости":

    На теория това със студения въздух е така ,но на практика зимата разхода е по-голям.Не случайно на пътните листи се смятат 10 процента повече гориво за времето от 01.11 до 30.03.
  • 14 един от многото

    18 0 Отговор
    Като ходиш пеш!
  • 15 Веселин

    13 10 Отговор

    До коментар #4 от "Абе":

    ДА те свържа с един приятел дето си взе авенсис 2.4 бензин и прави основен ремонт ,че лапаше повеч масло от колкото бенз и смени ГНП-то с друга стара която сигурно скоро пак ще се скапе. Кажи му трошльота и не го обиждай повече :D

    Коментиран от #22, #31, #34, #38

  • 16 шофьор на спарк

    6 0 Отговор
    Как да харчи по-малко ток?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Чудно е":

    На процент е.
  • 19 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пълни глупости":

    А дебитомера ти и МАП сензора за какво са сложени там? За красота ли? А ламбда сондата няма ли да засече излишък от кислород в изгорелите газове и да коригира сместа бе умен?
  • 20 Не е така

    12 6 Отговор

    До коментар #9 от "Hellish":

    За парното съм съгласен, не го спирам! Но за загряването, пишеш глупости и колегата над теб, също! Значи викаш, колата ще гори много ако се кара със студен двигател! Добре, това е така, но като загряваш на място, не смяташ ли, че пак гориш бензин, без да се движиш? Гледай сега! Студен двигател, гори 1.0-1.2 литра на час, на място, на обороти! Ако загряваш, по 15 минути всеки ден, ще ти изгори 1 литър за 4 дни, ако зимата е 40 дена, 10 литра, на място! За - 15 съм съгласен, че трябва да поработи, поне 4-5 минути, но при по-висока температура не повече от минута! Когато караш бавно, мотора загрява по-бързо, а не работи 15 минути със студено масло, защото то не загрява на обороти! Тръгваш, след като малко поработи, но караш с не високи обороти! Докато позагрее! Ако загряваш по 15 минути, ще си изгорил 250 грама на място, и след това ако минаваш, само 5 километра, средния разход ще ти е 20 на 100!
  • 21 Bahahah

    16 2 Отговор
    Ако искам жената да дава пълна програма всяка вечер колата трябва да е на 30 градуса.

    Пък вие пестете 2 лв. от бензин!!!

    Коментиран от #23

  • 22 737372282837

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "Веселин":

    Какво гнп на бензинова кола алоооооооооооооооооу 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #24, #35

  • 23 Така е

    5 8 Отговор

    До коментар #21 от "Bahahah":

    Някой минават по 100 километра за 2 лева, а някой си загряват мотора за 2 лева!

    Коментиран от #45

  • 24 Веселин

    2 5 Отговор

    До коментар #22 от "737372282837":

    При тойотите от 2005-та някъде започват да ги правят с директно впръскване като дизелите. В момента няма нов ДВГ който да не е с директно впръскване за жалост :(

    Коментиран от #30, #36

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Кухар

    17 0 Отговор
    Забелязъл съм, че в гаража ми гори най-малко 🤣😁😀
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гост

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    БМВ харчи по малко зимата, а на сняг изобщо не харчи.

    Коментиран от #37

  • 29 Боби

    4 2 Отговор
    Разхода на гориво за 0.00 лв./100 км е като се използват велосипеди, за чиито алеи всички дружно дадохме милиони.
  • 30 Трол

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Веселин":

    2.4 и 2.5 бензиновите мотори не са с директно впръскване, имат само променливо газоразпределение.

    Коментиран от #43

  • 31 Трол

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Веселин":

    Веско ,добре че не са му сменили турбото и демпферния маховик
  • 32 Реалист

    2 2 Отговор
    Карате само нови коли и това е:) наливате колкото харчи и свирите с уста:)
  • 33 Нафърфорий

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "авто":

    Тъй де тоз плътен въздух при 250 км/час зимата мноу мъ деазни ръйш ли ха ха ха
  • 34 Ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Веселин":

    Брях, брях, бензиновият авенсис имал ГНП....ти да видиш...после що VW нфе дошъл в РъБъ ....

    Коментиран от #42, #44, #47, #48

  • 35 Нафърфорий

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "737372282837":

    Прости му чадо, то двигател е виждал само на картинка, но по подхода се вижда, че карс немски леген, най вероятно "як" ГоУф....Амин!
  • 36 Чук

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Веселин":

    И?.....
  • 37 Хи хи

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    И в сервиз не стъпва, пък фактурите едни евтини....
  • 38 Йо Несбьо

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Веселин":

    Така, де, ама само ГНП-то, демпферния маховик, турбото ли се скапаха?! Тц-тц-тц. Карбураторът "Вебер" изправен ли беше? А дпф-филтърът да не е бил запушен?
  • 39 Йо Несбьо

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Чудно е":

    Тези части, които се трият в работещ двигател, ще се трият и на място, и в движение. Струва ли си тогава да стоиш 15 минути да загряваш, вместо да потеглиш леко и без усилия? Аз бих внимавал просто да не качвам много оборотите, примерно над 1500 и бих се движил с 30-50 км първите минути. На място оставам една-две минути, колкото да изчистя стъклата.

    Коментиран от #40

  • 40 Жега

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "Йо Несбьо":

    Точно така и аз подкарвам моята. При студено време с положителни температури около минута на място, при отрицателни само да размрази стъклото но не повече от 3-4 минути. Ако е много замръзналото ще го изстържа и пак няма да чакам повече. И каране с до 1500 оборота докато не загрее на 3/4 от работната температура. Не знам в Италия как са я карали първите и 200 000 км, но с още 260 000 от мен и 8 зими прекарани, няма никакъв намек за проблем с двигателя с това каране. Може би ако прехвърли милион да даде отражение лошото предварително загряване.
  • 41 Минаващ

    2 0 Отговор
    Качественото гориво сваля разхода на колата...!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Джуган

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Ха ха, аз си размразявам подхода към гаража с хималайска сол от 8 лв. килограма, та как ли няма да седна да смятам колко литра ще загубя от това че не излизам веднага на студа (шегичка). Стига с това сиромахофилство. Америка е велика не защото са на принципа “важното е Вуте да е зле” а защото мисленето е “Вуте печели много, да е жив и здрав, който може да печели, аз ще спечеля дори повече от него”
  • 46 Аз40

    0 0 Отговор
    Като я оставиш да стои пред блока е по-изгодния вариант.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Веселин

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ха ха":

    копирано от аутодата, не дава линкове да се споделят:

    Position of engine Front, transversely
    Volume of engine 2362 cm3
    Max power in 5800 rpm
    Torque 230/3800 Nm
    Fuel System Direct injection
    Position of cylinders Inline
    Number of cylinders 4
    Diameter of cylinders 86 MM
    Stroke in the cylinder 86 MM
    Compression ratio 11
    Number of valves per cylinder 4
    Fuel Type Petrol (Gasoline) A-95