Last news in Fakti

9 Декември, 2020 11:30 18 525 37

Пет грешки при използването на ръчна спирачка

  • ръчна спирачка-
  • съвети

Пет грешки при използването на ръчна спирачка - 1

За някои шофьори механичната ръчна спирачка е не само полезна система за улесняване на работата на автомобила, но се използва и по време на спортно шофиране, за управление на колата в завой. Знаете ли обаче, че при дрифт върху механизма на ръчната спирачка има огромно натоварване. Нерядко това води до разтягане или скъсване на жилото, както и до по-бързото износване на спирачните накладки. Най-опасното обаче е, че ако надцените шофьорските си умения, можете да започне неконтролирано плъзгане на автомобила, което е много трудно да бъде овладяно.

Експертите също така отбелязват, че забравянето на дръпната ръчна спирачка също е доста често срещано явление. Вероятно почти всеки шофьор е започнал да кара поне веднъж, забравяйки да свали ръчната спирачка. Невниманието може да причини бързо износване на накладките и до прегряване на спирачните дискове/барабани. Освен това скоростната кутия и силовият агрегат са силно натоварени, което очевидно няма да увеличи експлоатационния им живот.

Специално внимание трябва да се обърне на "ръчната" през зимата. Например, ако след автомивка оставите колата на ръчна спирачка и последва рязко захлаждане, накладките вероятно ще замръзнат. В този случай е по-добре да оставите колата на първа предавка (при механични трансмисии) или в режим на паркиране (при автоматични скоростни кутии). Ако попаднете в неприятна ситуация, при която накладките на ръчната са замръзнали, можете да опитате да загреете механизма с топла вода, като я излеете върху барабана или диска.

Много шофьори обичат да натягат ръчната спирачка до край, буквално докато имат достатъчно сила. От това действие няма нужда. Експертите напомнят, че при правилно настроен механизъм ръчната спирачка трябва да се изтегля нагоре с около 3-4 щраквания.

Обаче, ако оставите колата на наклон над 10 градуса, силата на ръчната спирачка може да не е достатъчна и автомобилът може да тръгне по склона. Също така, ако оставяте колата неподвижна за дълго време, например в гаража, включете на предавка и не дърпайте ръчната спирачка.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    62 10 Отговор
    На мойто беенве ръчната не работи отка съм го купил та затва си возим една тухла у багажника - кога съм спрел на наклон я турам пред предна лева гума и те тека!

    Коментиран от #25

  • 2 Си ган

    73 3 Отговор
    Един ден трябваше да бутам жената през зимата, изкривих се няколко пъти и накрая се сетих, че не е пуснала ръчната...

    Коментиран от #13

  • 3 Luvche pcv

    7 41 Отговор
    Ползвам я като обръщам на място със засилка. За 1 секунда постигам това, което някоя леля за 2 минути.
  • 4 Гост

    48 17 Отговор
    Какви накладки ще замръзнат бе байчо? Замръзва жилото и не може да върне накладките. И не след автомивка ами при кишаво време, когато жилото се къпе в гняс, която малко след това го обледява.

    Коментиран от #9, #31, #32

  • 5 Препатил

    39 6 Отговор
    На времето взех от един приятел ''Трабича'' му да си свърша някаква работа...бях изминал около 140 км, докато разбера че съм карал на ръчна..ега ти и кучето, нищо му нямаше. И да допълня- този епизод се разигра през зимата, пътя бе леко заснежен и изобщо не разбрах че съм на ръчна.Ама па стъпваше като ,,Тойота Ленд Круизър'' през май.

    Коментиран от #33

  • 6 бат Тонка

    49 10 Отговор
    Аз лично не разбирам как може да има хора, които не виждат ярко червения знак на таблото и продължават да карат. Да не споменавам и тези, които оставят мигача да си цъка по време на движение на прав участък.

    Коментиран от #10, #24, #26, #28, #37

  • 7 оня с магарето

    24 2 Отговор
    ако се използва редовно при спиране на място няма проблеми
  • 8 Основна грешка

    7 12 Отговор
    е използването на крачната спирачка.
  • 9 Костов

    37 2 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    И накладките замръзват и залепват към дисковете при голям студ. Не само жилото.

    Коментиран от #20

  • 10 БАЙ Х@Й

    54 3 Отговор

    До коментар #6 от "бат Тонка":

    А какво да кажа за ливадите дето ни вадят очите с включен отзад фар за мъгла КОГАТО НЯМА МЪГЛА !

    Коментиран от #11

  • 11 Пръч

    39 2 Отговор

    До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":

    Един познат го правеше нарочно, докато на един светофар изнервен гражданин не му отлепи два шамара, след това спря :)
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    6 14 Отговор
    Ръчната държи само задните гуми!Когато не карате дълго никога не оставяйте колата на ръчна!Само на скорост,ако сте на голям баир слагайте за всеки случай на две от гумите препятствие!Ако ви блокира ръчната ще разберета ясно при тръгване.Най правилно е да свалите колелото и барабана на гумата ,която е блокирала и да освободите блокиралата ръчна при накладките като смажете целия механизъм с Финна грес!Ръчната спирачка винаги се натяга така щото жилото да хване на 5-и зъб!след този урок съм по спокоен за вас Спициялииисти дет тръгвате на ръчна и се сещате след Километър,че нещо ви спъва....колата!

    Коментиран от #19, #30

  • 18 Морето

    14 2 Отговор
    Най-много на ръчната спирачка се радват стълбовете на големите паркинги пред моловете и хипермаркетите. Като видят кола с емблема на бе ен ве, направо грейват.
  • 19 Наблюдател

    10 4 Отговор

    До коментар #17 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    А на Мерцедес 124 и Ситроен ХМ-кои колела държи?

    Коментиран от #21, #22

  • 20 Японеца

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "Костов":

    Само на руски и немски коли!

    Коментиран от #34

  • 21 Дедо клец

    9 1 Отговор

    До коментар #19 от "Наблюдател":

    А на Баркас?? ,на "Тир" на четириосен самосвал?
  • 22 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    4 7 Отговор

    До коментар #19 от "Наблюдател":

    В Гууугъл погледни,там ще се научиш ,чадо и да кормуваш!Когато дтваряте Болта на Главината се използва ключ 32 и е хубаво да понапръскате с ВД...

    Коментиран от #23

  • 23 Дълбоко проникващ

    10 2 Отговор

    До коментар #22 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Много приказваш и нищо накрая
  • 24 Шишо Бакшишо

    12 1 Отговор

    До коментар #6 от "бат Тонка":

    Абе бате..я са чудим как съм карал от Бургас до София на габарити през ноща..глеам че ми свети таблото и като си напиням. Ка ма не спре нито един КАТ, не знам. Спреха ме чак сутринта, у ,,Люлин'' че съм забравил да си сложа рег. номер. Така че нема кво да са чудиш..напълно нормално е.
  • 25 гого

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    турам е страхотен глагол.благодаря ви!
  • 26 Чичо Гошо

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "бат Тонка":

    Най-вече мигача!
  • 27 Един

    3 1 Отговор
    Глупости под формата на ръчна спирачка!
  • 28 Марио

    1 6 Отговор

    До коментар #6 от "бат Тонка":

    Кретен,сигурно гласуваш за ГРОБ!
  • 29 Анонимен

    3 2 Отговор
    Тази статия е писана от гинеколози
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 До Байчо

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Замръзват и още как...!Явно,че си шофьор- аматьор...!
  • 32 А бре Байчо...

    10 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Жилото е конструирано ,,да се къпе в гняс" и нищо да му няма...!Друг е въпроса ако е нарушена цялостта на бронята,или е компрометирана защитната му пластмасова обвивка,или са изгнили защитните гумени тапи и чак тогава навлиза твоята-,,гняс" и чак тогава жилото може да замръзне...!Накладките много по-лесно замръзват,прилепнали от замръзнала вода към дисковете...,защото те НЕ са защитени,за разлика от жилото...!Аман от кухи разбирачи...!

    Коментиран от #35

  • 33 Кво се чудиш...

    8 0 Отговор

    До коментар #5 от "Препатил":

    Еми ти за 140 км така си ги ошлайфал,че не е останало феродо,което да те спира...
  • 34 То па...

    7 5 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    Вие с тия прехвалени японки,направо и без парно карате и пак не замръзвате в купето и то при сибирски студ...
  • 35 ХХХХ

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "А бре Байчо...":

    Прав си за замръзването на накладките към диска или барабана, но не става след автомивка, а заради някоя гадна локва през която си минал точно преди да паркираш.
  • 36 Джуган

    2 0 Отговор
    Никога не натягайте ръчната когато са прегрели дисковете от яко каране газ-спирачка, чакайте да изстинат А ако ще оставяте колата в гаража за дълго време, без ръчна, но по добре на неутрална и едно две трупчета да не вземе да тръгне нанякъде :)
  • 37 Геро

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "бат Тонка":

    Старите коли, преди 2000 нямаха такава лампа.
    А нищо не пречи и крушката да е изгоряла, много отдавна.